Popularny w ostatnim czasie filmik przedstawiający jak może się skończyć lot szybowcem w tzw. IMC conditions (warunki lotu wg. przyrządów czyli bez widzialności horyzontu). Więcej w opisie filmu na YT.
Dali ciała po całości. Raz, bez wyposażenia i uprawnień do lotów w IMC nie powinni wlatywac w chmurę, dwa jest coś takiego jak MSA(minimum sector altitude), powinna być im znana na trasie przelotu poniżej której nie powinni zejść. Trzy, jak już jest im znana MSA to mimo braku sztucznego można posiłkować się pozostałymi przyrządami, aby lecieć prawidłowo, wariometr na zerze powie Ci czy się wznosisz czy opadasz, a zwykły kompas czy zakręcasz
Nie tyle "lot szybowcem", co "bezmyślny lot szybowcem bez przyrządów do lotów bez widoczności". Jak pusto trzeba mieć między uszami, żeby "liczyć że się uda"? I tam jeszcze był instruktor?? (-‸ლ)
Piramida nieodpowiedzialnosci. Nie wolno wlatywac szybowcem w chmury. Wyposazenie tych statkow powietrznych to najbrdziej podstawowe przyrzady, wysokosciomierz, wariometr, predkosciomierz, (wszystkie oparte na pomiarze ciesnien i predkosci powietrza), chylomierz, skretomierz, kompas. Czasami masz jeszcze nawigacje satelitartna, ktora czasami moze pomoc w ocenie wysokosci, ale ten tutaj chyba tego nie ma, oraz jakis najprostrzy system antykolizyjny. Szybowce nie maja tak zaawansowanej aparatury jak samoloty pasazerskie, ktore moga latac w zasadzie zawsze i wszedzie, i
@rudelusterko czuje się przeciążenia ale brak bodźców wzrokowych powoduje że po jakimś czasie mózg traci pojęcie gdzie się znajduje. Sztuczny horyzont rozwiązuje sprawę (ale trzeba się go nauczyć - odciąć się od błędnik i zaufać maszynce). Na filmie problemem jest to że wyszli chmury nie tyle w złym położeniu, że nad samym terenem co jest bardzo niebezpieczne.
Komentarze (21)
najlepsze