Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+700
pokaż komentarz
Kombinezon ognioodporny zrobił robotę.
+529
pokaż komentarz
Kombinezon ognioodporny zrobił robotę.
@GrzegorzPorada: Według relacji DiResty większość osób w padoku twierdzi, że system Halo uratował Grosjeanowi życie.
źródło: f1i.com
+389
pokaż komentarz
@orle: kombinezon też zrobił swoją robotę bo byl w ogniu ~30sec.
+229
pokaż komentarz
@GrzegorzPorada: Dokładnie, gdyby nie to wyglądałby jak Niki Lauda.
+291
pokaż komentarz
@GrzegorzPorada: Ugaszone resztki, Halo w całości:
źródło: 000.png
+125
pokaż komentarz
@orle: co to jest system halo
+69
pokaż komentarz
@shik0f: Jak nie oddychał tym żarem to spoko, jak oddychał to jeszcze może umrzeć nawet.
+36
pokaż komentarz
system Halo
@orle: co to jest
+247
pokaż komentarz
@lastro @Chudyy Halo – system ochrony kierowcy wykorzystywany w wyścigach samochodów typu Open-wheel car, który składa się z zakrzywionego tytanowego pałąka umieszczonego nad głową kierowcy w celu jego ochrony
-9
pokaż komentarz
@Chudyy: @kastro u góry halo, dziwne, że nie wiecie, bo ja się nie interesuję F1 a wiem - przecież przez to gówno kierowcy mają na środku widoku ścianę, to samo z kamerami z pokładu. Ale widać działa to bardzo sprawnie a zycia ludzkiego nie da się przeliczyć na komfort widza.
źródło: halo.jpg
+231
pokaż komentarz
@orle: bez halo ścięło by głowę pewnie
źródło: comment_1606662250L1s2Qv5FrLU4thYb8CLJxw.jpg
+37
pokaż komentarz
@shik0f: zrobil zrobil, widac jaka tam temperatura jak zlapal barierki i poparzyl dłonie
+118
pokaż komentarz
@Silvestre_Cucumeris: kierowcom to ponoć nie przeszkadza. Lepiej po środku gdy mogą widzieć na boki podczas skręcania niż np. gdyby mieli dwa słupki jak w zwykłym samochodzie, które by im zasłaniały widok podczas manewrów.
+38
pokaż komentarz
@Silvestre_Cucumeris: Z wypowiedzi kierowców wynika, że im bardzo nie przeszkadza. Zresztą przytrzymaj sobie wyprostowana dłoń między oczyma bokiem w podobnej odległości. Jeśli patrzysz w dal to "halo" przysłania tylko częściowo obrazy z obojga oczu, które się nakładają.
+3
pokaż komentarz
@orle: Myślę że na pewno.
+35
pokaż komentarz
@ictu:
-8
pokaż komentarz
@GrzegorzPorada: no ale mają technologie.p?#%#iec.
-14
pokaż komentarz
@shik0f: Ten system z jednej strony coś zabiera z tego sportu, a z drugiej, jednak daje bezpieczeństwo. Gdyby nie halo, to mógłby z tego nie wyjść. No a na pewno by miał spore obrażenia.
+4
pokaż komentarz
@Chudyy: jak dzwonisz, to automatycznie mowi 'halo'
+3
pokaż komentarz
co to jest system halo
@Chudyy: Dla zainteresowanych dodam, że "halo" (wymawiane hejleł) to po angielsku "aureola". I mniej-więcej tak to wygląda. :)
+18
pokaż komentarz
przecież przez to gówno kierowcy mają na środku widoku ścianę,
@Silvestre_Cucumeris: Przede wszystkim to kierowca nie ma głowy sztywno przed siebie jak kamera w grze komputerowej. Można powiedzieć że kierowca rzadko kiedy patrzy na wprost, szczególnie w zakrętach kiedy patrzy bardziej na wierzchołek zakrętu i wyjście z niego, więc tak naprawdę bardzo rzadko mają halo prosto przed oczami.
A w załączeniu film ze śledzeniem wzroku kierowcy F1 z perspektywy kokpitu. Jeszcze bez halo, ale już wtedy mieli przed oczami różne elementy.
źródło: youtube.com
+73
pokaż komentarz
@GrzegorzPorada: analizując tą sytuację, to sorry ale FIA ma jeszcze dużo do roboty jeśli chodzi o Marshalli, pomijając Halo, ale gdyby nie profesjonalna ekipa medycza w aucie ktore jedzie zawsze z tyłu na pierwszym okrążeniu to Romain mógł skończyć gorzej.
1) używa gaśnicy 7m od plomieni w sumie nie wiadomo po co?
2) inny Marshal nie wie jak odbezpieczyć gaśnicę przez 3 sek dopiero medyk mu pomaga 3sek to dużo auto się pali z kierowcą w środku.
3) trzeci grubas nawet nie odpala gaśnicy i nie biegnie w kierunku pożaru.
sorry ale jeśli słyszę Karruma że taka obsługa z Bahrajnu ma być w Indiach to powodzenia.
źródło: 0104DEE4-8A44-4C03-9312-661B01F188E4.jpeg
+24
pokaż komentarz
Jak nie oddychał tym żarem to spoko, jak oddychał to jeszcze może umrzeć nawet.
@Pablo_roztrzepany: W kasku jest jakies zrodlo tlenu/powietrza na taki wypadek. Ktorys z komentatorow angielskich o tym wspominal.
-4
pokaż komentarz
@orle możesz wyjaśnić, co to za system ten HALO?
-3
pokaż komentarz
możesz wyjaśnić, co to za system ten HALO?
@lukaslm: https://pl.wikipedia.org/wiki/Halo_(Formu%C5%82a_1)
+11
pokaż komentarz
@lukaslm:
źródło: youtube.com
+11
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: Pana nr. 1 zostaw w spokoju bo on gasił rozlane paliwo które mogło się zapalić razem z osobą stojącą w nim, Jest strażakiem więc raczej wie co robi (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+5
pokaż komentarz
FIA ma jeszcze dużo do roboty jeśli chodzi o Marshalli
@JaroSubaru82: Marshale są miejscowi, dostarczani przez zarządcę obiektu, a nie FIA. Dlatego jakość obsługi trochę się różni w zależności od kraju, który organizuje wyścig.
Ale akurat pan nr. 1 gasił rozlane paliwo, a pan nr. 2 widać, że był w stresie, ale koniec końców to on odsunął płomienie na tyle, żeby sprawnie mógł kierowca wysiąść.
0
pokaż komentarz
@harcepan-mawekrwi: bardzo ciekawy filmik, dzięki!
+1
pokaż komentarz
@MidasPL: Tak są miejscowi, Ale to FIA wyznacza standardy i szkolenia które ci marshalle mają znać! jako obsługa obiektu w czasie eventu jak i przepisy?!
To co odwalił inny marshall pod konie kiedy zaczął się palić Perez to kolejna bajka. Przebiegać przed bolidem F1 z. gaśnicą ?! to była by dopiero akcja.
Btw GP nie odbyły się tam pierwszy raz. Więc ktoś olewa szkolenia i wytyczne choć jest to kraj arabski więc zapewne to jest clue.
0
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: Tak jak wspominałem, w krajach arabskich, czy Rosji odnoszę wrażenie, że marshalle są trochę bardziej... Jednorazowi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: Myślę że to że Marshall gasił rozlane paliwo to było chyba najmmądrzejszym co mógł zrobić. Gdyby tego nie polał wodą to w ciągu kilku sekund sam by się zarajał
Ogółem tutaj to bura głównie na pana numer 3 za swoje lenistwo. Pozostali 2 zrobili co mogli
-1
pokaż komentarz
@maciek-adamek: cały czas patrzę na to z ujęcia w helikopterze. i ten co gasi niby gaśnicą to paliwo i tak później wchodzi i stoi w tym paliwie :/ . I czym on to gasił? zwykłą gaśnicą wodną grupy A?!
+3
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: w ttakim wypadku nawet samo schłodzenie paliwa może wiele dać. Zresztą widzę że ty wielki ekspert to może się tam zgłoś i dyryguj całą akcją. Bo naprawdę jesteś kanapowy ekspert wszystko wiesz ale na żywo to zupełnie inna brożka.
0
pokaż komentarz
@Gerard_z_Libii i @ictu W sumie to dzięki za uchronienie mnie przed potencjalnym rozpowszechnianiem fake newsa. Pamiętam czas jak to wprowadzali (czy trochę po) i z komentarzy dało się zrozumieć, że sami kierowcy uważają, że jest to niebezpieczne przez zaburzanie wizji.
Widać ile warta jest opinia ekspertów zza klawiatury w porównaniu do źródła (╯︵╰,)
0
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: Może trzeba wprowadzić oprócz samochodu medycznego jakiś gaśniczy z armatką?
0
pokaż komentarz
@Gredyy: Wiem, widziałem to zdjęcie. Gdyby nie halo, to by Grosjeana ścięło na wysokości oczu. Dobrze, że wyciągnęli wnioski ze śmierci Bianchiego i Surteesa z F2...
0
pokaż komentarz
@JaroSubaru82: Właśnie też zauwazylem ze ten pierwsyz koleś nawet nie psika gaśnicą, co to za używanie gaśnicy z odleglosci 10 metrów? Nic tam nie dolatuje
0
pokaż komentarz
@harcepan-mawekrwi: mam takie wrażenie że śledzono wzrok kierowcy który siedział w bolidzie F1, a nie kierowcy formuły 1.
Kim był ten facet w środku? Jeździł w F1? albo w ogóle w jakichś profesjonalnych wyścigach?
Myślę że facet który tak patrzy na tor nie stanie nigdy na podium w F1. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@redcode: kurde i teraz nie wiem... troll komentarz czy jednak nie...
po drugim akapicie jednak obstawiam, że kojarzysz tego Pana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@mlewando: generalnie ci najlepsi patrzą często od razu na wyjście a nie wierzchołek zakrętu, albo nawet dalej... ( ͡° ͜ʖ ͡°) z tego co kojarzę kierowcy F1 ćwiczą widzenie peryferyjne, po to by patrzeć dokąd jadą i jednocześnie czuć położenie np. wierzchołka zakrętu, ale nie gapią się na niego...
0
pokaż komentarz
@redcode: ciężko oceniać po tym filmie... jedyne co pokazują to jak robi serię prawy-lewy-prawy i z tego co widzę Nico fiksuje się na wierzchołku pierwszego prawego i jak tylko trafia apex to od razu patrzy na wierzchołek kolejnego zakrętu... nie jestem fanem Nico, ale nie podejmę się powiedzenia, że "dupa nie kierowca F1" patrząc na to, że coś tam jednak jeździł :). 521 punktów w karierze w F1 to jednak coś tam trzeba umieć :). A że nic nie wygrał... no cóż :P
+1
pokaż komentarz
@mlewando: W F1 słabych kierowców nie ma (prawie). Niemniej są solidni, są też i artyści jazdy autem. Hamilton, Kubica (dekadę temu), Raikkonen, Senna, Schumacher, Verstapen, Leclerc to jednak inna półka niż jakiś Botas, Hulkenberg, Russel, Albon, Barichello, Massa i td...
0
pokaż komentarz
1) używa gaśnicy 7m od plomieni w sumie nie wiadomo po co?
@JaroSubaru82: niektóre gazy palą się niewidocznym płomieniem, tutaj jest to widoczne:
https://demotywatory.pl/4821577/Plomienie-metanolu-sa-niewidoczne
+200
pokaż komentarz
zawsze wkurzające są komentatorzy ucinający materiał filmowy, zwłaszcza w tym przypadku gdy nikomu szczęśliwie się nic nie stało. "you don't want to see" więc po co to nagrywacie
+97
pokaż komentarz
@Rad-X: że też trzeba tłumaczyć takie rzeczy.. na żywo nie było wiadomo czy nic się nie stało..
+13
pokaż komentarz
@bubub: Ale onboard tez jest ucięty ;(
+94
pokaż komentarz
@bubub: dopóki nie ma scen "drastycznych" to nie powinno się ucinać, to tak jakby ocenzurować uderzenie samolotów w WTC, duża tragedia, wiele osób zginęło, dlaczego to idzie w eter?
+7
pokaż komentarz
@Rad-X: kierowcy mają ci dostarczyć rozrywki, ale nie tego typu jak ty oczekujesz (oglądanie na żywo jak ktoś się pali i być może umrze, ja nie chcę tego oglądać). co do wtc to nie wiem co ci odpowiedzieć, to jednak trochę inna sytuacja
+17
pokaż komentarz
@bubub: to co powiesz na GP Kanady gdzie Kubica rotował w powietrzu? Mnóstwo powtórek i slow-motion, to nie było drastyczne wtedy?
+54
pokaż komentarz
@balker: @Rad-X: a to nie jest tak, że w przypadku onboarda po prostu się zerwał sygnał przy uderzeniu.
-1
pokaż komentarz
@footix: ja nawiązuje do komentarza komentatorów "you don't want to see this", przed zmianą ujęcia
+12
pokaż komentarz
@Rad-X: jezu, ale ciężki z ciebie człowiek. Nie pokazali ci pierwszych 30 sekund po wybuchu bolidu i pożarze, że ja p!$#$$#e (osobiście wstałem z krzesła i myślałem, że mamy tam trupa).
"Jak oni mogom, ja chcem rozrywki, kubice pokazali". Przecież pokazali ci po 5 minutach w slow motion jak Romain wychodził z bolida. Mało ci? liveleaka sobie puść.
+80
pokaż komentarz
@Rad-X: przecież komentatorzy nie podejmują takich decyzji lol, tylko reżyser transmisji. Z mojego doświadczenia na 99% mają odpowiednie zapisy w umowach o niepokazywaniu takich treści na żywo. Rolą komentatorów jest wytłumaczenie tego w inny sposób niż "we won't show you this because there's a legal issue here" xD
0
pokaż komentarz
kierowcy mają ci dostarczyć rozrywki, ale nie tego typu jak ty oczekujesz (oglądanie na żywo jak ktoś się pali i być może umrze, ja nie chcę tego oglądać)
@bubub: to po co oglądałeś gościa który się wydostawał z wraku, może mógł być już wtedy "żywą pochodnią". Wybiórczość "drastycznych scen" od nie drastycznych naprawdę poraża.
Palący się człowiek ok, ale scena zderzenia już nie fajna
0
pokaż komentarz
@kj5: wystarczy że zerwało połączenie i tyle ¯\_(ツ)_/¯
+5
pokaż komentarz
@Rad-X: bo gdyby stalo się mu coś więcej, to rodzina mogłaby nie chcieć, żeby tak bezpośredni nagranie ze śmierci latało po necie, po prostu przyzwoitość i ochrona przed pozwami
0
pokaż komentarz
@Rad-X: ale nie zerwało xD a jakby za jakiś czas chcieli pokazać całość to byś marudził że czemu kłamali xD
-4
pokaż komentarz
@Finsky: @kj5: jeszcze raz, czyli potencjalna "ludzka pochodnia" na żywo by nikogo nie obraziła, ale scena ze zderzenia gdzie nie widać człowieka już tak?
0
pokaż komentarz
@Rad-X: nie chodzi o to że kogoś urazi albo nie, tylko że na przykład onboard mógł pokazać więcej detali sposobu w jaki przepołowił się bolid czego nie chce pokazywać team
jest dziesiątki innych powodów dla którego uznali że tego nie pokażą
+2
pokaż komentarz
@Rad-X: ch@@ wie, możliwe że realizator się tego nie domyślał? tzn nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz, urwali bo uznali że to treść nieodpowiednia i tyle, nie wiem nad czym się tu rozczulać
-3
pokaż komentarz
@Finsky: no to nie wiem czego oczekujesz od realizatora od domyślania się i nie domyślania, oglądasz materiał na żywo to oglądasz tyle ile możesz. Chyba że bierzesz model chiński opóźnienia o kilka minut aby cenzor mógł zareagować tak jak w czasie olimpiady w Pekinie
@kj5: a co ma do tego team? Wyrażają zgodę na udział, ludzie z trybun obserwują i wszyscy będą widzieć co siedzi w środku
-1
pokaż komentarz
@Rad-X: widzę że masz zerową wiedzę o tym jak wyglądają transmisje na żywo, jak konkretne są umowy w tak wysokobudżetowym środowisku i jak wiele rzeczy jest zakazanych. Robiłem wielokrotnie transmisje i często nawet goście konferencji mieli swoje warunki odnośnie tego co może pójść do sieci. Nie wyobrażam sobie aby teamy F1 miały nic do gadania w tym temacie, bo to są po prostu zbyt duże pieniądze.
+6
pokaż komentarz
@Rad-X: Ucięte jest bo kamera bądź urządzenie wysyłające sygnał przy uderzeniu uległo zniszczeniu
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+43
pokaż komentarz
@Rad-X: Bo firmy streamujące/nagrywające mają w umowach, że materiały z takich scen (szczególnie, gdy śmierć lub poważne obrażenia) nie mają prawa być transmitowane publicznie przed zakonczeniem ewentualnego śledztwa. Każdy operator kamery i reszta zespołu ma to zapisane w umowie. Poza tym jest niepisana zasada, że nie pokazuje się obrażeń ciała itd z detalami. Zauważ, że na meczach piłki lub rugby, gdy jest poważne obrażenie, realizator nie pokazuje detali. Kamery idą w szerokie ujęcie. Dopiero po upewnieniu się, że wszystko jest OK i nie ma drastycznej sytuacji, część realizatorów decyduje się na ujęcie zbliżone.
Wiem, bo pracuję czasem dla BBC Sport.
-1
pokaż komentarz
@bubub: kolejny raz mnie obrażasz, leci zgłoszenie
@jampa dogadaj się z @kj5 który twierdzi że nie było zerwanego sygnału
-3
pokaż komentarz
@Rad-X: ojej, niee
-1
pokaż komentarz
@scroller Ale dlaczego tak jest?
pokaż spoiler
Chętnie zobaczyłbym krew. Później szok, że ktoś umarł jakby śmierć nie była normalnym następstwem życia.
0
pokaż komentarz
Ale dlaczego tak jest?
Chętnie zobaczyłbym krew. Później szok, że ktoś umarł jakby śmierć nie była normalnym następstwem życia.
@piter12: Może dlatego, że większośc ludzi jest normalna i tylko chore p##%@y mają potrzebę oglądania czyjejś śmierci.
0
pokaż komentarz
@piter12: Bo prawo nie jest ustanawiane pod ciebie.
0
pokaż komentarz
@bubub a jak sie stało to co? Tez nie można zobaczyć?
+1
pokaż komentarz
@bubub to sie odwróć płatku śniegu jak nie chcesz oglądać, ja np chce
0
pokaż komentarz
@balker: Onboard jest przecież ucięty bo kamera uległa zniszczeniu. To nie są analogowe kamery tylko z transmisją cyfrową, jest z pół sekundy opóźnienia na buforze zanim wyśle dane. To samo było widać przy wywrotce Strolla, zerwało obraz widoczną chwilę przed zmiażdżeniem kamery.
+232
pokaż komentarz
Czy to przypadkiem nie eksplodowała butla LPG bez homologacji? Czekam na opinie ekspertów F1
+35
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior @DzkiiDziadzior tak było. Dwa dni temu butli się przegląd skończył. Tak to jest, jak się badań technicznych nie robi.
A tak na serio całe szczęście że nic się Romkowi nie stało.
-3
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior: przerabiana istalacja
+5
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior: butla miala atest, ale podwozie pospawane z dwoch szrotow i peklo na pol
-5
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior: wołam eskperta @JanParowka
+1
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior: jakby eksplodowała butla LPG zdecydowanie, krócej by się paliło. Wygląda na materiały wybuchowe, trzeba zapytać Antoniego.
+2
pokaż komentarz
@DzikiDziadzior: Ja myślę, że sporą rolę mogła tu odegrać klimatyzacja nabita propan butanem.
+183
pokaż komentarz
I wtedy wychodzi on, cały na biało z ognia (ʘ‿ʘ)
źródło: a.png
+44
pokaż komentarz
@WuDwaKa: Jak Denerys skubany.
+14
pokaż komentarz
I wtedy wychodzi on, cały na biało z ognia (ʘ‿ʘ)
@WuDwaKa: Skojarzyło mi się :)
źródło: wykop_pl_dodatki ObrazekZeSchowka.png
+181
pokaż komentarz
Ale technika do przodu poszła.
W '74 Helmuth Koinigg zginał na miejscu bo wjechał pod barierkę, która ścięła mu głowę.
Tutaj gość wpierdziela się na pełnej, bolid rozerwany, płonie, a ziomek wyskakuje o wlasnych siłach.
+44
pokaż komentarz
@Tramad0l: Wszystko dzięki HALO, a pamiętam ile było komentarzy, że paskudne i zabija "ducha f1"
+7
pokaż komentarz
@Tramad0l taki wypadek miał miejsce też w 2014, kiedy Bianchi zginął
0
pokaż komentarz
@konsul543: tyle ze tam, halo by nic nie wskuralo
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+1
pokaż komentarz
zabija "ducha f1"
@kryl: Trochę racja, bo tym razem ducha nie było... na szczęście został w ciele kierowcy.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora