Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+460
pokaż komentarz
Najlepsze jest to, że aby coś takiego odj@?$ć w takim aucie to trzeba być naprawdę zdeterminowanym, bo ono tak do końca nie pozwala na najechanie na poprzedzające auto, zmienę pasa bez pierunkowskazu i zajechanie drogi autu na innym pasie...
+362
pokaż komentarz
@jdef90: pewnie zaraz po zakupie kazał w warsztacie sąsiada odciąć wszystko. Widocznie lubi mieć pełną kontrolę nad autem. JanusZ.jpg
+80
pokaż komentarz
@jdef90: ejjj no nie przesadzaj przy zmianie pasa bez koerunku to koera delikatnie drzy i probuje wrocic spowrotem na zajmowany wczesniej pas. Wystarczy lekko szarpnac i juz zmieniasz pas a aktywny tempomat przyhamuje auto gdy zbliza soe do innego ale tu akurat byl manewr w bok. Ten co krecil film powinien troszke podgonic i go sfilmowac
+67
pokaż komentarz
@jdef90: te systemy nie są nigdy w 100% aktywne, większość można manualnie wyłączyć lub ograniczyć ich ingerencję. Trzymanie odstępu oraz pasa jazdy działa tylko w momencie gdy mamy włączony ACC. Jakby to było cały czas aktywne, to jak sobie wyobrażasz w takim razie jazdę po mieście? Jedyne co widać na filmiku to fakt, że jak najechał na busa to lekko go przyhamowało ze względu na system prekolizyjny ale w momencie ponownego dodaniu gazu i tak się "dezaktywuje" bo niestety ale radary w aucie nie są nieomylne i mają margines błędu.
+12
pokaż komentarz
Ten co krecil film powinien troszke podgonic i go sfilmowac
@mike7: maybach pojechał dosyć szybko, więc możliwe, że nagrywający nie dał rady albo po prostu nie chciał ryzykować goniąc za głąbem.
-1
pokaż komentarz
nie pozwala na (...) zmienę pasa bez pierunkowskazu
@jdef90: bardzo przemyślany system. Wyjątki pt. wtargnięcie pieszego na jezdnię lub wyskakująca sarna totalnie nie obsługiwane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@rafal-heros: @wxx71: ACC to co innego niż AEB.
0
pokaż komentarz
@jdef90: acc jako glowna nazwa calego systemu aktywnego tempomatu i innego tego typu systemów podpiętych pod ten głowny, jakbym mial kazdy system z osobna tu wypisywac co ten maybach ma w srodku to by nie starczylo strony
0
pokaż komentarz
@jdef90: większość tego można wyłączyć.
0
pokaż komentarz
@jdef90: System od zmiany pasa najwyżej pobrzęczy i trochę oporu na kierownicy da, ten od hamowania przy najechaniu chyba nawet się załączył, ale ciśniesz but i odpuści, zwłaszcza jak przeszkoda znika.
Jak ktoś jeździ tak jak ten pajac, to nie reaguje na takie rzeczy jak delikatny opór na kierownicy, czy jakieś piszczenie. On wie lepiej.
Znam takiego jednego który się wozi takimi autami i ogólnie nie dość że jest technicznym troglodytą, to jeszcze z silnymi kompleksami. Takie fury są stworzone między innymi pod takich klientów, więc nie mogą im utrudniać takiego stylu jazdy zbyt mocno, bo by się chłopaki od wsparcia klienta utopili w ślinie pyskujących buców.
-1
pokaż komentarz
zmienę pasa bez pierunkowskazu i zajechanie drogi autu na innym pasie
@jdef90: Czyli jak mu coś "wyskoczy" an drodze to nie może ominąć? Dzwon z automatu?
+2
pokaż komentarz
@wxx71: ponieważ wyżej czepiasz się trochę szczegółów, a przy tym mylisz się to nieco wyjaśnię:
1. nie wiem dokładnie jak systemy działają w X222, z pewnością można ograniczyć ich aktywność, choć znając MB raczej zawsze pozostają aktywne i w sytuacjach krytycznych działają (jest odwrotnie niż piszesz).
2. Lane Keep Assist (trzymanie na pasie) w najlepiej znanych mi autach (VAG) działa od około 60 km/h niezależnie od tempomatu (jakiegokolwiek) i działa w pełnym zakresie prędkości (w Volvo np działa do 130 km/h, choć ostatnio chyba to zmienili) i faktycznie dość mocno ingeruje (w nowej Insigni ingerencja była znacznie podatniejsza na "przełamanie"). Oczywiście można wyłączyć.
3. System monitorowania martwego pola np. w Skodzie "siłą" zatrzymuje kierującego na swoim pasie gdy wykryje możliwość kolizji (oczywiście można to przełamać, ale trzeba być debilem jak kierowca z filmu). Podejrzewam, że w zaawansowanym aucie premium także działa analogicznie.
4. AEB oznacza Autonomous Emergency Braking i występuje niezależnie od aktywnego tempomatu (np w Skodzie Fabii). Od 2022 ma być obowiązkowym systemem w autach sprzedawanych w UE.
Jeśli już mówimy o tych systemach to trochę problemem jest brak standaryzacji ich działania. Jeśli zmieniasz auta, albo jeździsz kilkoma, to w zasadzie nie masz pewności jak zareaguje auto w danej sytuacji. Dopiero po kilku-kilkunastu tysiącach km za kierownicą można jakoś nauczyć się kiedy zadziała właśnie np. AEB
-1
pokaż komentarz
pewnie zaraz po zakupie kazał w warsztacie sąsiada odciąć wszystko.
@rafal-heros: System trzymania cię na pasie, czy jak to napisałeś najechania na auto jest domyślnie wyłączony. Włączone na stałe masz ostrzeganie o zbyt blisko wyprzedzanym pojeździe, ale tylko migającą lampką. Niestety pozostałe nie są doskonałe, to nie auto autonomiczne. Póki tego nie dopracują lepiej jeździć bez. Jak jedziesz na asystencie pasa, który regularnie się wyłącza co jakiś czas, to męczysz się bardziej niż bez systemu. Do tego roboty na drodze, niedomalowane linie i system głupieje. Najlepiej jak wyłączy się akurat na szybkim łuku.
Także ogólnie fajne bajery, działające na 99%, czekam na 100% bo 99 to dla mnie za mało.
0
pokaż komentarz
@jdef90: Ale to przecież ciężarówka przed nim spowodowała tę sytuację. Obydwa pojazdy są na początku na prawym pasie, a czerwona ciężarówka mu zajechała drogę bez kierunku... Koleś musiał uciekać na lewy pas.
0
pokaż komentarz
@jdef90: Jeśli chcesz to większość tych funkcji bez problemu wyłączysz w większości aut (w nowych mercedesach też, choć nie jeździłem najnowszą S) - łącznie z ostrzeżeniami z "blisów" przy zmianie pasa ruchu - nie mówiąc już o aktywnej ingerencji w układ kierowniczy - owszem, wszystko to one potrafią, ale nie trzeba z tego korzystać. Powyższy kierowca raczej nie korzystał. Myślę że dobrym przykładem będzie Volvo s60 z 2018r. w którym możesz wyłączyć na stałe niemal wszystkie elektroniczne kagańce (oprócz esp i abs) - nawet łącznie z AEB którym tak się chwali (wszystko z poziomu komputera pokładowego).
0
pokaż komentarz
@Bord: wiesz... tak naprawdę to on powienien trzymać większy odstęp, kierujący plandeką mógł go nawet nie widzieć w lusterku i nie spodziewać się, że jest za nim bezpośrednio jakieś auto (to efekt martwego pola znany z TIRów czy kamperów)
+1
pokaż komentarz
@jdef90: kompletne bzdury, nie wiem skąd tyle plusów ( ಠ_ಠ) oczywiście maybachem nigdy nie jeździłem, ale takie systemy nie przejmują w ułamku sekundy w 100% kontroli nad kierownicą żeby cokolwiek UNIEMOŻLIWIĆ. co najwyżej sprawia trochę oporu na kierownicy i jakieś sygnały ostrzegawcze (dźwięki/światełka)
-1
pokaż komentarz
@jdef90: Ale to dość stary Maybach i w nim nie ma tego głupiego systemu ze zmianą pasa tylko z kierunkiem @rafal-heros:
0
pokaż komentarz
@mike7: pewnie ze mogl go gonić. Ale ciężko dogonić 530 lub 630 konne auto...
0
pokaż komentarz
a aktywny tempomat przyhamuje auto gdy zbliza soe do innego ale tu akurat byl manewr w bok.
@mike7: O ile nie trzymasz nogi na gazie - wtedy przyspiesza mimo bliskości poprzedzającego pojazdu.
0
pokaż komentarz
@jdef90: raz mi podobnie gość wyjechał po 2 zmianie jak wracałem z pracy, wytrąbiłem gościa, ten nawet nie mrugnął awaryjnymi w geście "no sory" więc wk?#%iony całym zajściem pojechałem za nim, trochę szybko jechał więc może mu głupio było czy coś, jechałem za nim aż do jego domu z 15km, zatrzymałem się u niego na podjeździe, on poszedł do domu jakby nigdy nic. Postałem tam z 5 minut z telefonem przy uchu udając, że gdzieś dzwonię i odjechałem, przynajmniej miał popsuty wieczór myślą co za poj@%$nemu typowi wyjechał i do kogo ten typ dzwonił xD Nosiłem się wtedy na łyso trochę sebowato wyglądałem więc mogło to potęgować efekt xD
-1
pokaż komentarz
@mike7: myśle ze to było niewykonalne żeby go dogonić, zobacz jak szybko się rozpędził po tym jak zajechał drogę
0
pokaż komentarz
@Gilbert_Prukwa: Dobrze, ze dostałem minusy za prawdę, a bzdury dalej plusowane
więcej komentarzy(12)
+378
pokaż komentarz
Szacun dla gościa w Ceedzie, że ogarnął sytuację z dwoma kołami poza jezdnią - zwykle coś takiego kończy się piruetem.
-101
pokaż komentarz
@readme: Kierowcy azjatyckich aut są jak ninja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@readme: a z daleka z tyłu wygląda jak toyota avensis w starej budzie
+9
pokaż komentarz
@readme: W sensie co zrobił? Po prostu nie naciskał hamulca ani gazu? Pytam serio
+134
pokaż komentarz
@laress: nic nie zrobił poza tym, że nie spanikował. Zadziałało ESP.
Mając dwa koła na przyczepnej nawierzchni a dwa na zdecydowanie mniej łatwo zrobić wyżej wspomniany piruet hamując lub robiąc gwałtowny ruch jednak w nowych (nawet nie tak bardzo) autach ESP i pochodne skutecznie temu przeciwdziałają.
-8
pokaż komentarz
@laress: W sensie na asfalcie masz inną (słabszą) przyczepność niż na poboczu. Szczególnie żwirowym z domieszką trawki, błotka i śniegu. W tym przypadku znosiło samochód w lewo na barierki. Kierowca nawet jeżeli miał zaawansowane wspomagacze to i tak jest niezły przy 120km/h.
+25
pokaż komentarz
@readme: Widać że abs pomógł, ale tez trzeba mieć głowę na karku żeby wyjść z takiej sytuacji jeszcze na miękkim poboczu. A Janusze i tak powiedzą, że „aa po co mie ten abs i różne ustrojstwa, przecie to zero kontroli nad samochodem” ¯\(ツ)/¯
+40
pokaż komentarz
że ogarnął sytuację z dwoma kołami poza jezdnią
@readme: właśnie dlatego esp jest obowiązkowe już od ładnych paru lat. Wystarczyło to, że nie zrobił nic głupiego i po prostu czekał aż sytuacja się unormuje z pomocą elektroniki. Ludzie często panikują łapiąc pobocze, szybko kontrują chcąc wrócić na swój pas i efekty mogą być opłakane.
0
pokaż komentarz
@coo84: a co się powinno zrobić w takiej sytuacji jeśli nie ma się ESP i czekanie aż sytuacja unormuje się z pomocą elektroniki nie ma sensu?
+1
pokaż komentarz
@siepan: nic nagłego, nie hamować, nie przyspieszać, starać się utrzymać prędkość i łagodnie wrócić na swój pas. Ale co sytuacja to inna, dlatego właśnie jestem wielkim fanem obowiązkowego esp.
0
pokaż komentarz
@siepan: Nigdy nie hamować
+3
pokaż komentarz
na asfalcie masz inną (słabszą) przyczepność niż na poboczu. Szczególnie żwirowym z domieszką trawki, błotka i śniegu.
@Kot_w_butach7:
Przyczepność na asfalcie to masz dużo większą niż na poboczu, ale siły hamujące koła na żwirze są dużo większe niż na asfalcie.
+1
pokaż komentarz
@DarrDarek: Mea culpa, oczywiście że na asfalcie jest lepsza przyczepność. Zgodzisz się jednak z meritum, że w tej sytuacji ściąga auto w lewo, na barierki?
-1
pokaż komentarz
@readme: Co ty p!!@#?%isz jak masz sprawne auto to nic się nie stanie
0
pokaż komentarz
„aa po co mie ten abs i różne ustrojstwa, przecie to zero kontroli nad samochodem”
@anteniusz: już się tak nie mówi, bo niema aut bez ABSu po za klasykam,i
0
pokaż komentarz
@readme: Ustąpił chłopcom od vatu ;) których z ścigał
0
pokaż komentarz
Ludzie często panikują łapiąc pobocze, szybko kontrują chcąc wrócić na swój pas i efekty mogą być opłakane.
@coo84: wszystko zależy jeszcze od wysokości pobocza - jak pobocze jest kilka centymetrów poniżej jezdni to bez mocniejszej kontry się nie obędzie, tyle że takich manewrów powrotnych nie robi się przy prędkościach autostradowych. Trzeba najpierw sporo zwolnić jadąc częściowo poboczem a potem wskoczyć z powrotem na asfalt.
Dużo prościej jest gdy pobocze jest na równo, choć i tak złapanie pobocza to niebezpieczna sytuacja.
więcej komentarzy(6)
+65
pokaż komentarz
Ja jeżdżę służbową dacią za 29 999 zł. Tylko czekam, aby spotkać takiego pana w samochodzie za pół miliona+, który mi wyjedzie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+97
pokaż komentarz
@Laszl0: on to ma w p@%@zie nawet jak mu skasujesz to auto bo go stać, bo na dobre ubezpieczenie a auto i tak za 2 lata wymienia na nowe w leasingu a ubezpieczyciel załatwi mu dobre zastępcze bo to prestiżowy klient. Choć prawdopodobnie nie będzie chciał zastępczego bo ma z 5 innych fur w garażu. Całe papierki też za niego załatwia ludzie więc więcej sobie zachodu i kłopotu zrobisz jak cię januszex zwolni za to że mu służbowe auto przerysowales. Z bogatym nie wygrasz dla niego ten maybach jest mniejszym obciążeniem jak dla ciebie zakup dobrych butów
+75
pokaż komentarz
@Laszl0: po konfrontacji z prawie 3 tonową limuzyną możesz nam o tym już nie opowiedzieć
+1
pokaż komentarz
Ja jeżdżę służbową dacią za 29 999 zł. Tylko czekam, aby spotkać takiego pana w samochodzie za pół miliona+, który mi wyjedzie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Laszl0: Super mam firmę pogrzebową. Dać od razu wizytówkę rodzinie ?
+11
pokaż komentarz
@wargi-sromowe-mniejsze: z tym stac to roznie bywa.
leasingi biora ludzie ktorych stac na leasing ale nie stac na naprawy aut. np w leasing biora sobie nowe audi RS z ceramicznymi hamulcami. jada na tor upalaja je a potem wracaj na serwis mowia aby im to wymienic w ramach leasingu i wtedy smutna niespodzinka. leasing nie pokrywa hamulcow i trzeba bulic z kieszeni a w kieszeni pusto bo firma ledwo wydala na leasing samochodu.
i takich bieda bogaczy w tym kraju jest zatrzesienie. ledwo wyciagaja na rate leasingu czu najem dlugoterminowy, zatrudniaja na czarno albo biora ukrancow w jakies c$$@%we biznesy.
0
pokaż komentarz
@highlander: trochę idiotow jest ale mimo wszystko by wziąć w leasing Maybacha to firma przychody musi mieć więc nie sądzę że w tym przypadku tak jest
-1
pokaż komentarz
@wargi-sromowe-mniejsze: Tylko o ile się nie orientuję to tych samochodów już od 8 lat nie produkują
0
pokaż komentarz
@Kumagoro: nie wiem nie znam się ale zakładam że nadal są drogie
0
pokaż komentarz
@wargi-sromowe-mniejsze: Za to taki VW Phaeton za 40k wpadnie, a ma wyposażenie wcale nie odbiegające daleko od S klasy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@Kumagoro: na otomoto jest taki z 2019 roku.Chyba produkują.Wygląda strasznie.Jak dla nowobogackiego chińczyka.
0
pokaż komentarz
@Kumagoro: cały czas w produkcji, nowa generacja właśnie wychodzi. Przy czym jeszcze 8 lat temu nazywał się po prostu maybach (57/62), a później mercedes-maybach S.
-1
pokaż komentarz
Tylko czekam, aby spotkać takiego pana w samochodzie za pół miliona+, który mi wyjedzie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Laszl0: No i ty skończysz w szpitalu po kilkugodzinnej akcji ratunkowej (będą cię musieli wyciąć z tej puszki), gość dostanie 6pkt i 500 zł mandatu a zanim ciebie wyciągną do niego przyjedzie na lawecie auto zastępcze.
więcej komentarzy(1)
-128
pokaż komentarz
Gość w kia ładnie jebniety. W takich sytuacjach lepiej otrzeć się o debila niż ryzykować pirueta.
+162
pokaż komentarz
@krul_muzynof: to sa odruchy - i fakt, czesto lepiej nie uciekac ale reakcje sa jakie sa
+73
pokaż komentarz
@krul_muzynof: i miał tą sytuację przeanalizować w dwie sekundy gdy jeszcze był skupiony na wyprzedzaniu?
+60
pokaż komentarz
@geringxes: oczywiście że tak, bo tak mówi wykopek który pewnie nawet prawka nie ma. Ale on w nfs dużo grał, to on wie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
Gość w kia ładnie jebniety.
@krul_muzynof: Bez przesady... Też wydaje mi się, że lepiej byłoby gdyby pirat drogowy się otarł i zapłacił nam z ubezpieczenia niż mielibyśmy ryzykować zjazd w stronę barierek i utratę sterowania, ale to jest zwykły odruch. Zawsze łatwo oceniać takie sytuacje oglądając kilka razy filmik, ale trzeba pamiętać że samo wydarzenie trwało zaledwie kilka sekund
+11
pokaż komentarz
W takich sytuacjach lepiej otrzeć się o debila niż ryzykować pirueta.
@krul_muzynof: zwazywszt, ze Kia wazy ok 1,3t, a Maybach 2.8t, to przy tych predkosciach Kia by szybko zostala odrzucona na lewo, a nastepnie z duzym prawdopodobienstwem by wpadla na lewą barierke lub sie od niej odbila lecąc prosto w dostawczaka na prawym pasie - zatem dobrze zrobil, ze nie zaryzykowal ( ͡º ͜ʖ͡º)
-2
pokaż komentarz
to sa odruchy - i fakt, czesto lepiej nie uciekac ale reakcje sa jakie sa
@abgaha: To są właśnie złe odruchy które należy zwalczać. W takiej sytuacji najwyżej hamujesz ale nie machasz kierownicą na boki.
0
pokaż komentarz
@LDevil: tylko ze nie zwalczysz tego bez sporej ilosci treningow (aby w momencie stresu postapic jak trzeba) - a praktycznie nikt tego nie robi wiec male szanse ze ktos ich nie ma (teoria prawie nic nie daje - poza tym ze pozniej wiesz ze zle postapiles :)).
+10
pokaż komentarz
@geringxes: Usiąść na spokojnie, poczytać ekspertów z wykopu i wtedy zareagować.
+1
pokaż komentarz
@krul_muzynof: Pewnie nie zdajesz sobie sprawy ze są tacy którzy wolą uniknąć kłopotów i cało jechać dalej od celowego przyj%@@nia i skończenia na dachu albo w kilku kawałkach. Ty to pewnie byś skorzystał z okazji i rzucił się komuś pod koła na przejśckiu bo przecież jesteś na prawie i dostaniesz odszkodowanie.
0
pokaż komentarz
@krul_muzynof: ta, bo otarcie się jest w 100% bezpieczne :), co za ludzie...
-1
pokaż komentarz
@wesolymaruda: otarcie vs dwa koła po śniegu/lodzie? Wybierz.
-1
pokaż komentarz
@krul_muzynof: JAK WIDZISZ NA FILMIE, lepszym wyborem są dwa koła na poboczu, zresztą już mi się zdarzało, zjechać i wystarczy nie panikować i nic złego się dzieje.
-1
pokaż komentarz
@wesolymaruda: wspaniały argument :) jest multum filmów kiedy ktoś zjechał, uderzyl w barierkę i doprowadził do katastrofy. Tak samo mogę napisać aby lekko otarł się o maybacha i nie panikował ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@krul_muzynof: widzisz problem w tym by podjąć właściwy decyzje i tu podjął dobrą, bo anie nie obtarł, ani nie wpadł w poślizg. A twoja sugestia jest błędna bo sugerujesz że lepszy był by wypadek.
+1
pokaż komentarz
@krul_muzynof: Znajomy zawsze powtarza: nie usuwaj się gdy ktoś ci podjeżdża/zajeżdża/zmienia pas! On pojedzie a ty sie w*ebiesz na barierkę, krawężnik albo inne coś. Święte słowa ale odruchy robią swoje.
Tu mam jeszcze dwie refleksje:
- ten Maybach waży pewnie ponad 2.5t więc różnie mogłoby być przy szturchnięciu
- mimo, że Maybach powinien ustąpić pierwszeństwa, to ja sam przy takich wjazdach staram się minąć ostrożnie ale szybko właśnie ze względu na takie sytuacje. Ileż to razy ktoś włącza się przed końcem pasa rozbiegowego nie wyrównawszy prędkości.
więcej komentarzy(5)
+184
pokaż komentarz
Rydzyk spieszy się do wiernych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-18
pokaż komentarz
@szyna352: sporo jego wiernych wącha już kwiatki od spodu. Czyżbyś coś sugerował?
( ͡º ͜ʖ͡º)
-17
pokaż komentarz
@szyna352: przecież dostał dwa to co się będzie bał rozwalić jedno ? (✌ ゚ ∀ ゚)☞ ma od razu zastępcze
źródło: memytutaj.pl
-1
pokaż komentarz
@szyna352:
Bardziej spieszy do swojego boga...
0
pokaż komentarz
@szyna352: http://hotnews.pl/artpolska-246.html
+3
pokaż komentarz
@szyna352: może się czasem spieszy, ale Maybacha nie ma
0
pokaż komentarz
@szyna352: Ja niedawno kupiłem podobnego maybaha, już mi znajomi piszą, że jestem gwiazdą na wykopie... Jakby co to nie ja na filmie