Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+231
pokaż komentarz
Jak patrzę na ten film to jedynie co się zmieniło to malowanie kibli
+188
pokaż komentarz
Jak patrzę na ten film to jedynie co się zmieniło to malowanie kibli
@philipfry:
Niektóre na P5 dostały niedawno nowe, plastikowe przody.
źródło: asd.jpg
+163
pokaż komentarz
@werfogd: Muszla wyszorowana, deska wymieniona na wolnoopadającą, spłuczka naprawiona, a całość spryskana odświeżaczem. Wszystko pięknie, ale nie da się ukryć że wciąż jesteśmy w kiblu.
+48
pokaż komentarz
@philipfry: e tam. Trochę przesadzasz. Kible to typowe regionalne wozidła i w większości krajów nie są zbyt piękne. Do TGV nie ma co go porównywać pod żadnym względem - nawet wyglądu.
+8
pokaż komentarz
@werfogd: Pudrowanie zabytku, tak samo jak w okolicach 2000 roku robiono z Autosanem H9
+60
pokaż komentarz
@NiepoprawnyKomentator: dokładnie tabor jest sukcesywnie wymieniany, no ale w sumie narzekanie na swój kraj takie modne jest zapomniałem. Takie np spotkamy na S1 w Warszawie i w wielu innych miastach
źródło: 0526.jpg
-31
pokaż komentarz
dokładnie tabor jest sukcesywnie wymieniany, no ale w sumie narzekanie na swój kraj takie modne jest zapomniałem. Takie np spotkamy na S1 w Warszawie i w wielu innych miastach
@pedro-lbn: wszyscy mówią o tych nowych pociągach, a ja nigdy nie jechałem niczym nowszym niż te standardowe dziadostwa z czasów komuny, no ciekawe jak to działa...
+7
pokaż komentarz
@Budo: te nowe pociągi na lokalnych trasach wcale nie są takie fajne - żuli jest tyle samo, a okna nie można otworzyć
+20
pokaż komentarz
@Budo: ja ostatnio musiałem dużo jeździć między Warszawą, a Berlinem i okazuje się, że kible owszem są, ale nie w takiej ilości by mówić, że nic się nie zmieniło jest tego zdecydowanie mniej. Nawet na jakieś trasie między Poznaniem a Obornikami Wlkp są takie, nie robi to na nikim wrażenia już z 4 lata temu takie tam były. Komfort podobny do niemieckich Sbahnów, tylko nowsze i klime mają. Intercity między Warszawą, a Berlinem zawsze spoko, powiedzmy standard akceptowalny. Śmiiga sobie na trasie do 160km/h, już nie wygląda tak super jak niemieckie ICC, ale wystarczy.
źródło: PKP_Intercity_Husarz.jpg
+1
pokaż komentarz
@werfogd: ale wózki zostają te same i jak próbuje się to rozpędzać do 100km/h to miota nim jak szatan
+8
pokaż komentarz
@salcefrytki:
Większość rzeczy zostaje tych samych.
- wózki: zarówno geometria, jak i pieprzone zęby przekładni, przez co wyją, jak wściekłe,
- pudło z całą swoją nieustawnością i miejscem do siedzenia - jak dla karłów, mimo, że średnia wzrostu skoczyła o 14cm od lat pięćdziesiatych, z których to gówno się wywodzi,
- wyposażenie działające tak przaśnie, jak w czasach pierwszych sztuk ruszających na tory.
Wisienką na torcie zostaje sterowanie oporowe, co skutkuje niezapomnianym szarpaniem przy rozruchu ("dodawaniu gazu").
Nie bez powodu mówi się to, co napisałem wyżej, czyli "nowy, plastikowy przód, literka więcej w nazwie i kolejne pięćdziesiąt lat jazdy".
0
pokaż komentarz
@werfogd: czyli obity dyktą jak te całe państwo
-1
pokaż komentarz
@pedro-lbn: do taboru (właśnie na przykładzie SKM czy KM, bo najczęściej korzystam) zarzutów nie mam. Szkoda, że infrastruktura kolejowa to takie samo dziadostwo od lat. Zwłaszcza brak bezkolizyjnych przejazdów.
-1
pokaż komentarz
@pedro-lbn w Trojmieście SKM w latach 80 posiadało jak na owe czasy nowoczesne ezety prócz kibli lecz stwierdzono że się nie opłaca naprawiać. Dziś posiada 2 składy impulsów prócz kibli, ciekaw jestem czy gdy przyjdzie do p4 impulsów czy nie podzielą losów EW58. Kibel jest był i będzie podstawowym ezetem w Polsce
0
pokaż komentarz
@pedro-lbn: tu masz SKM, koleje mazowieckie, śląskie ale takie polregio nadal opiera się na en57. Co prawda najnowsza wersja to tylko rama i numer ale to nadal kibel. Przesiadka do newag to nadal inny świat.
0
pokaż komentarz
@pedro-lbn: na s2 tez jezdza tylko takie :)
0
pokaż komentarz
@Budo: to zależy gdzie mieszkasz. Ja korzystam z Kolei Dolnośląskich i choć podobno są tam też kible na stanie, nigdy w życiu nim nie jechałem.
+21
pokaż komentarz
TGV jeździ na takich samych szynach co nasze kible i inne sraki?
+36
pokaż komentarz
@niezwornowazony: oczywiście że nie. Do tego TGV nie jeżdżą po całej Francji.
Ogólnie w Polsce się utarło przekonanie, że u nas też pociągi powinny zasuwać 300km/h a to nie ma żadnego sensu.
Jeżdżąc po Francji samochodem widać od czasu do czasu znaki na GARE TGV (dworzec/przystanek nie znam francuskiego) i to rzadko kiedy są centra miast. Do tego rozmiar samej Francji, na mapie wydaje się nie dużo większą od Polski a rzeczywistość jest brutalna. Każdemu niedowiarkowi polecam sprawdzić w google maps drogę chociażby z Calais do Nantes - niech to da do myślenia jako swego rodzaju wyznacznik.
+23
pokaż komentarz
@sodomek: to oni te TGV skonwertowali na nasze tory, żeby pojeździć nimi w Polsce? Czy coś źle rozumiem?
+39
pokaż komentarz
@niezwornowazony: inaczej, TGV we Francji ma swoją magistrale kolejową i nic innego po tych szynach nie jeździ. Rozstaw torów widocznie jest ten sam.
+5
pokaż komentarz
Każdemu niedowiarkowi polecam sprawdzić w google maps drogę chociażby z Calais do Nantes - niech to da do myślenia jako swego rodzaju wyznacznik.
@sodomek: polecam Calais do Perpignan ( ͡° ͜ʖ ͡°) Francja jest potężna.
+26
pokaż komentarz
@sodomek: calkowicie bezkolizyjna infrastruktura z ruchem samochodowym, pewnie tez bardzo mocno wygrodzona przeciw zwierzynie czy debilom na 2 nogach.
+5
pokaż komentarz
Calais do Perpignan
@Silvestre_Cucumeris: To już lepiej z Brestu do Nicei ;)
+2
pokaż komentarz
@sodomek: to jescze wytłumacz jak skonwertowali prąd stały żeby zasilić TGV
+38
pokaż komentarz
@niezwornowazony: Tak, TGV umie jeździć po tych samych szynach co nasze kible. W samej Francji niektóre pociągi zjeżdżają z linii dedykowanych dla TGV na linie lokalne gdzieś na peryferiach kraju. Największą różnicą jest napięcie w sieci trakcyjnej - we Francji jest inne niż w Polsce. Ten egzemplarz był pod tym względem wielosystemowy - "polskiego" napięcia używają też Włochy i Belgia, stąd to przystosowanie.
+8
pokaż komentarz
@sodomek: po liniach przystosowanych do uzyskiwania przez TGV wyższych prędkości jeżdżą także inne pociągi przecież, kursują te składy także po klasycznych liniach z prędkością do 220km/h
+34
pokaż komentarz
TGV jeździ na takich samych szynach co nasze kible
@niezwornowazony: Ten sam prześwit, wielosystemowy, więc mógł korzystać z polskiego zasilania.
A zbudowano go do poruszania się między różnymi krajami w Europie z których 2 (Włochy i Belgia) mają ten sam system co Polska (3000V stałego).
Wcześniej w 1991 roku był w Polsce inny TGV, który nie mógł poruszać się o własnych siłach, bo był tylko na napięcie francuskie (25 kV 50 Hz AC).
źródło: forum.modelarstwo.info
+1
pokaż komentarz
@aadm10: mnie techniczna sprawa nie obchodzi, podaję tylko sens istnienia TGV w kraju tak wielkim jak Francja gdzie przytoczona przeze mnie wcześniej odległość na trasie Calais-Nantes jest porównywalna do trasy Bielsko-Biała - Gdańsk. A gdzie jeszcze z Nantes do Hiszpanii gdzie do granicy jest drugie tyle km na kołach.
+2
pokaż komentarz
polecam Calais do Perpignan
@Silvestre_Cucumeris: polecam Świnoujście - Ustrzyki Dolne. Dziękuję dobranoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+13
pokaż komentarz
A przy okazji: ten który był w 1991 to skład rekordowy, który pobił rekord świata rok wcześniej (515 km/h)
źródło: youtube.com
+1
pokaż komentarz
@Escalade: 1400 km u nas z Bieszczad do Świnoujścia jest też ponad 1000 km
+31
pokaż komentarz
@sodomek: Zgadzam się z Tobą. Tutaj dla tych co nie znają dokładnie skali przedstawiam obszar Francji naniesiony na tereny Polski. Trzeba przyznać, że mają spore odległości do oblatania :)
źródło: Zrzut ekranu 2020-12-05 075952.png
+6
pokaż komentarz
@niezwornowazony: tak. Natomiast ten, który był u nas w 1991 roku, TGV Atlantique 325, nie był przystosowany do "naszego" zasilania, był więc holowany (i zasilany) przez lokomotywę spalinową. Dopiero TGV Réseau 4522, który przyjechał w 1995 roku był trójsystemowy, przystosowany między innymi do naszego zasilania 3kV DC. Poruszał się o własnych siłach.
0
pokaż komentarz
@Silvestre_Cucumeris: podobna trasa jak że Świnoujścia do Mucznej
-1
pokaż komentarz
@sodomek: + 25kV AC a nie polskie 3kV DC
0
pokaż komentarz
@sodomek: Nie rozumiem tego argumentu. Ponieważ Francja jest wieksza od Polski, to w Polsce nie ma sensu budować szybkiej kolei?
+7
pokaż komentarz
@sodomek:
Ogólnie w Polsce się utarło przekonanie, że u nas też pociągi powinny zasuwać 300km/h a to nie ma żadnego sensu.
A niby dlaczego to nie ma sensu? Może ja rozważam jazdę pociągiem tylko w przypadku, kiedy oszczędzę połowę czasu?
Z Calais do Nantes jest 640 km i prawie 8 godzin jazdy samochodem.
Jeśli pociąg może zrobić tę trasę w 2 czy 3h z hakiem to ja pytam gdzie mam podpisać.
0
pokaż komentarz
1400 km u nas z Bieszczad do Świnoujścia jest też ponad 1000 km
@Majk1989: 40% różnicy to dość, dużo. A jeśli by patrzeć na powierzchnię to Francja jest 2 razy większa ;)
Co oczywiście nie zmienia faktu, że pociągi dalekobieżne mogłyby jechać u nas szybciej bo trasa Szczecin - Przemyśl to jest tragedia pod względem czasu.
+1
pokaż komentarz
A niby dlaczego to nie ma sensu? Może ja rozważam jazdę pociągiem tylko w przypadku, kiedy oszczędzę połowę czasu?
@Endrius: I za bilet byś zapłacił workiem złota. Z Bielsko-Biała do Gdańska jedzie Pendolino. W Bielsku wsiada ze 20 osób - szał.
Chińczycy budują super szybką kolej bo ta łączy ogromne wielomilionowe miasta a nie zadupia wielkości Bielsko-Biała 170 tysięcy mieszkańców czy też Gdańsk z oszałamiającymi 500 tysięcy.
Rachunek ekonomiczny jest prosty.
+1
pokaż komentarz
@sodomek:
Ja tam chętnie jeżdżę Pendolino do Warszawy z Jeleniej Góry, małego miasta. Wsiadasz o 4:30, wysiadasz o 10:00 nie zmęczony pięciogodzinną jazdą autem, po drodze możesz poczytać książkę, opłacić rachunki przez Internet, przespać się... Wysiadasz od razu w centrum. Same zalety.
I może wsiadać do niego 20 osób ale jeśli bilet jest mimo wszystko skalkulowany na brak straty przez przewoźnika, to z czasem pasażerów doceniających komfort pociągu może być więcej.
0
pokaż komentarz
@sodomek: Wiem, że zostane zminusowany za niepopularny komentarz, ale chciałbym aby ten CPK wypaliło. Przecież to ma zajebisty potencjał, o ile nie zostanie zmarnowany.
Wielki hub centralny w środku kraju, kolej dużych prędkości bezpośrednio do/z każdego miasta wojewódzkiego.
A w miastach przesiadka na koleje regionalne ... Coś takiego ma wtedy sens...
0
pokaż komentarz
@Endrius: tak, tylko jest jedna kwestia o której wszyscy fani pociągów jadących 300km/h zapominają - rachunek ekonomiczny. Polska nie jest tak wielkim krajem powierzniowo jak i pod względem liczby dużych, wielo milionowych aglomeracji, żeby istniało uzasadnienie istnienia super szybkiej kolei, bilet na japoński Shinkansen jest bardzo drogi - o wiele droższy od alternatywnych, jadących wolniej pociągów. A propo Japonii to w samej aglomeracji Tokio mieszka więcej ludzi niż w całej Polsce. Tam rachunek ekonomiczny szybkiej kolei wygląda zupełnie inaczej niż u nas.
0
pokaż komentarz
@Malganis: to ma jak najbardziej sens. CPK jako główny hub przesiadkowy obsługiwany przez kolej dużych prędkości do największych miast w kraju.
Jedynym minusem takiego rozwiązania jest jego bezpieczeństwo bo atak w taki punkt kompletnie niszczy transport publiczny.
0
pokaż komentarz
@sodomek: Myślę, że inwestycja w stylu izraelskiego iron dome mogłaby rozwiązać problem. Poza tym, w każdym chyba Państwie jest jakiś mocno strategiczny obiekt, którego sabotaż albo inny atak byłby w jakiś sposób katastrofalny, np. tama trzech przełomów w chinach. Jak często słyszysz o katastrofach takich obiektów ? Raz na 30 lat ? ( czarnobyl ). Myślę, że kto by nie rządził, to jednak zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji i konieczności odpowiedniego zabezpieczenia, albo zrobienia jakiegoś "bypassa" w razie W.
W każdym razie najważniejsze żeby mimo wszystko iść do przodu i nie torpedować takich projektów, bo po co nam lotnisko, skoro jest w berlinie xD
0
pokaż komentarz
@niezwornowazony: szyny są takie same w sensie kształtu czy rozstawu. A ponieważ to są dość stare konstrukcje, więc dlatego zapewne dojechał do Polski na prądzie z naszych drutów (albo miał jakiś transformator czy inne urządzenie, które na to pozwalało).
+22
pokaż komentarz
Chyba w formie teasera czym będą jeździć potomkowie obecnych tam dzieci ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+74
pokaż komentarz
@kartofelsalad Jak patrzę na ten kadr to mam w głowie mema: "Ty vs gość o którego nie musisz się martwić( ͡º ͜ʖ͡º)"
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+107
pokaż komentarz
@Kejran: mówisz masz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
źródło: i.imgflip.com
+23
pokaż komentarz
@Krupier: ty vs syn koleżanki twojej starej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+160
pokaż komentarz
źródło: wykop.pl 18+
-2
pokaż komentarz
@kicek3d: naprawdę tak powiedział. Byłem tym panem z teczką. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+41
pokaż komentarz
Lubię nagranie z Siedlec. Klimat niepowtarzalny
źródło: youtube.com
+4
pokaż komentarz
@Regierungsrat_Walter_Frank: Nie lubię takiej muzyki ale ekipa z trąbkami jakoś robi na mnie wrażenie.
+9
pokaż komentarz
@PawelW124: Ale wciąż trąbki są mocno rozstrojone. Niby grają te same nuty ale bardzo mocno słychać, że jednak nie do końca. Nie wiem czy wtedy były elektroniczne stroiki ale pewnie nie więc można wybaczyć
+3
pokaż komentarz
@Brodeon: To nawet dodaje klimatu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+9
pokaż komentarz
@PawelW124: Klimat jest można powiedzieć, że swojski ( ͡° ͜ʖ ͡°). Grałem w orkiestrze w szkole średniej na trąbce i wiem jak wszystko brzmi gdy instrumenty są nie zestrojone ze sobą, a brzmi to dosłownie jak na nagraniu, lecz gdy instrumenty są dobrze dostrojone pomimo wielu amatorskich grajków to brzmi to o niebo lepiej.
+7
pokaż komentarz
@Regierungsrat_Walter_Frank: Hehe... gdzieś w tym tłumie mały ja z ojcem. Kurła to już ćwierć wieku!