@werfogd: Muszla wyszorowana, deska wymieniona na wolnoopadającą, spłuczka naprawiona, a całość spryskana odświeżaczem. Wszystko pięknie, ale nie da się ukryć że wciąż jesteśmy w kiblu.
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
A co on ma robić? Loda? To nie olinkluzif, że "płacę, więc mnie teraz bawcie". Zadaniem pociągu jest sprawnie i wygodnie przemieszczać pasażerów od punktu A do B. Przemieszcza? Przemieszcza! I to bardzo wygodnie.
Na miniaturce to trochę (trochę!) manipulacja. Podobnie jak ze zdjęciem karpia w rękach wędkarza, który go złowił. Da się zdjęcie zrobić w ten sposób, żeby karp wydawał się większy niż jest w rzeczywistości. Różnica w wielkości obu elektrowozów jest o wiele mniejsza.
@dj-disco: Typowa prowizorka, zbudowano ją tymczasowo na czas remontu, a służyła wiele lat. Ale po oddaniu Świętokrzyskiego w końcu ją rozebrano i chyba nie ma czego żałować...
@PawelW124: Ale wciąż trąbki są mocno rozstrojone. Niby grają te same nuty ale bardzo mocno słychać, że jednak nie do końca. Nie wiem czy wtedy były elektroniczne stroiki ale pewnie nie więc można wybaczyć
@PawelW124: Klimat jest można powiedzieć, że swojski ( ͡°͜ʖ͡°). Grałem w orkiestrze w szkole średniej na trąbce i wiem jak wszystko brzmi gdy instrumenty są nie zestrojone ze sobą, a brzmi to dosłownie jak na nagraniu, lecz gdy instrumenty są dobrze dostrojone pomimo wielu amatorskich grajków to brzmi to o niebo lepiej.
@niezwornowazony: Tak, TGV umie jeździć po tych samych szynach co nasze kible. W samej Francji niektóre pociągi zjeżdżają z linii dedykowanych dla TGV na linie lokalne gdzieś na peryferiach kraju. Największą różnicą jest napięcie w sieci trakcyjnej - we Francji jest inne niż w Polsce. Ten egzemplarz był pod tym względem wielosystemowy - "polskiego" napięcia używają też Włochy i Belgia, stąd to przystosowanie.
@jwayler: no nie za parę, tylko ponad 1000 sztuk, zależało im na tym żebyśmy byli uzależnieni od ruskiej ropy. Lokomotywa typu Gniotsa nie łamiotsa, a nie jakieś prototypy z ukręconymi wałami ( ͡°͜ʖ͡°)
Jakość nagrania jest na bardzo wysokim poziomie. Gdybym nie wiedział, to bym uznał że było nagrane wczoraj.. Czyli pendolino to trochę inchniejsze TGV. jesteśmy 20 lat za Francją :)
@Kielek96 KDP (koleje dużych prędkości) to droga zabawka. Wymaga między innymi sporo wyburzeń, wywłaszczeń (żeby zachować odpowiednią geometrię, "proste" tory, promienie łuków), wygrodzenia na całej długości i zmiany systemu zasilania, bo obecny w Polsce 3 kV prądu stałego się do tego nie nadaje.
@Kielek96 IMO zbyt drogie. Ja postawiłbym na początek na solidne 200 km/h pomiędzy głównymi miastami. Powiem inaczej: naszą flagową CMK (Centralna Magistrala Kolejowa) przystosowują do prędkości większej niż 160 km/h od bodajże 1995 roku mniej lub bardziej intensywnego "grzebania". W 2020 nieco ponad 120 km z 224 km trasy jest dostosowane do 200 km/h. To masz przykład jednej linii, jak to u nas wygląda ;-) A gdzie tam reszta.
Tu pięknie widać jak dzięki żelaznej kurtynie zostaliśmy technologicznie w dupie. Kolejne rządy sprawiły że dalej jesteśmy, ale myślę że nawet spory kawał PKB pakowanego w rozwój technologii nie wiele by dał. Chociaż Korea płd. pokazała że jest to możliwe.
Komentarze (131)
najstarsze
@philipfry:
Niektóre na P5 dostały niedawno nowe, plastikowe przody.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
@e3b0c:
A co on ma robić? Loda? To nie olinkluzif, że "płacę, więc mnie teraz bawcie".
Zadaniem pociągu jest sprawnie i wygodnie przemieszczać pasażerów od punktu A do B.
Przemieszcza? Przemieszcza! I to bardzo wygodnie.
Różnica w wielkości obu elektrowozów jest o wiele mniejsza.
Powiem inaczej: naszą flagową CMK (Centralna Magistrala Kolejowa) przystosowują do prędkości większej niż 160 km/h od bodajże 1995 roku mniej lub bardziej intensywnego "grzebania". W 2020 nieco ponad 120 km z 224 km trasy jest dostosowane do 200 km/h. To masz przykład jednej linii, jak to u nas wygląda ;-) A gdzie tam reszta.