Całkowita porażka Cyberpunk 2077. Ocena użytkowników od 1.4 do 5.1 na 10.

Całkowita porażka Cyberpunk 2077. Ocena użytkowników od 1.4 do 5.1 na 10.

Cyberpunk 2077 zaliczył najgorszy debiut ocen użytkowników w historii metacritic. Średnia ze wszystkich platform to 2.7/10. Użytkownicy zwracają głównie uwagę na optymalizacje i bugi. Przybywają kolejne negatywne oceny.

  •  

    pokaż komentarz

    W analogicznym okresie wiedźmin miał 9.1 a średnią 9.0 na wszystkich platformach xD

    „W wiedźminie tez były bugi na początku!!!!!” XD

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  
      n...........k

      +806

      pokaż komentarz

      @zouzosi: inne były oczekiwania

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi:
      1. Zbyt duży hajp
      2. Coś bardzo mocno nie pykło przy tworzeniu
      3. To wszystko + 8 lat tworzenia gry

    •  

      pokaż komentarz

      @niedorzecznik: To też i tu zrozumiała jest krytyka. Jednak w recenzjach widzę też płacz konsolowców starszych generacji na grafikę i to mnie trochę śmieszy.

      Serio mam wrażenie jakby niektórzy oczekiwali grafiki na poziomie topowych RTXów mając w domu sprzęt który jest z 2k13 i w momencie premier cały kosztował o wiele mniej niż sama karta xD

    •  
      L.........i

      +1269

      pokaż komentarz

      @Furox: przestań p#!@!%#ić. CDPR reklamował to jako grę na PS4 i XboxOne, a gra wygląda gorzej niż gry na PS3. Autentycznie, MGS3 wygląda lepiej.
      Większość gier na PS4 wygląda lepiej, a Ghost of Tsushima, RDR2, nawet GTA5 to przy tym przepaść.

      Nie, ludzie nie oczekiwali grafiki jak na RTX ale oczekiwali żeby gra nie wyglądała jak gówno, za które trzeba zapłacić 270zł, do tego grająć w 12 FPS (!!!) na bazowym PS i 15 na PS4 Pro jak coś się dzieje.

      15 FPSów!
      Branie za to kasy to sk@@$ysyństwo i tyle. CDPR grubo za to beknie

    •  

      pokaż komentarz

      @Zboker: gre tworzone z 3-4 lata z nasileniem w ostatnie 2. 8 lat temu miales nic nie znaczacy gownotrailer, bo mieli licencje na zrobienie gry. Czas i tak zmarnowali.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: Przecież ta gra miała z góry wyjść na PS4 i xbONE , twoje argumenty sa niedorzeczne , wystarczy spojrzec na takie produkcje jak TheLastofUS 2 lub RDR 2

    •  

      pokaż komentarz

      Serio mam wrażenie jakby niektórzy oczekiwali grafiki na poziomie topowych RTXów mając w domu sprzęt który jest z 2k13 i w momencie premier cały kosztował o wiele mniej niż sama karta xD

      @Furox: hajpowane było tak, że można było oczekiwać conajmniej 3/4 z TLOU2

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: oj tam pewnie ktoś boty wynajął do obniżenia oceny bo jest w pozycji krótkiej na CDR... ¯\_(ツ)_/¯ grafika? wystarczy zmienić kilka opcji i jest całkiem całkiem.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: haha ale fajnie że sie z zakupem wstrzymałem. Odpuszczę sobie tą gre jednak.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: ta gra miała wyjść zanim ps5 został zapowiedziany, a pierwszy trailer był zanim wyszło ps4. Also nawet jakby ta gra wyszła za 40 lat, to jeżeli można ją kupić na ps4 to ma k@!$a działać na ps4.

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: pozdrawiam wszystkim z pre oreder ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: streamable.com

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki nie znasz sie to sie nie wypowiadaj. Ta gra taka miala byc i kazdy wlasnie tego oczekiwal.

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: Zakopane. Podałeś ocenę userów niemalże wraz ze startem możliwości oddawania głosu. Wiadomo, że ludzie, którym gra się nie spodobała(z różnych powodów ... czy to gamingowych czy politycznych) są pierwsi do oceniania. Na rzeczywistą ocenę należy nieco poczekać. Co nie zmienia faktu, że bugi i wydajność na starszych konsolach na pewno ją zaniżą.

    •  

      pokaż komentarz

      @m2dman: Całkowicie popieram twoje zdanie (gram na xone) i moja różowa tez ale jedno trzeba przyznać, próg wejścia jest FEST wysoki

    •  
      r......l

      +188

      pokaż komentarz

      @Furox: Obejrzyj sobie OFICJALNY launch trailer z "PS4" wrzucony na stronę Sony a potem mi powiedz, że to nie jest Scam w wkonaniu CD Projektu.

      https://www.youtube.com/watch?v=rViiAA3qs50

    •  

      pokaż komentarz

      8 lat temu miales nic nie znaczacy gownotrailer, bo mieli licencje na zrobienie gry.

      @Atomus: popatrz co prezentowali 2 lata temu ma E3 jako gameplay

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: > Cyberpunk 2077 zaliczył najgorszy debiut ocen użytkowników w historii metacritic
      Źródło? FIFA 20 ma ocenę 1.2 na ps4 (platformie z największą ilością graczy fifa) i z tego co wiem jest tak od samego początku, a najniższa... 0.9. Tu mamy najniżej 1.4, najwyżej 6.0

    •  

      pokaż komentarz

      @kobrys13: ja tytulu nie bronie. 8 lat temu byl tylko cinematic. 2 lata temu widzialem i jak porownasz to do tego co jest na highend pc czy next genach to nie ma przepasci. Problem jest w niedorobieniu tej gry, bo grafika na max jest ok.

    •  

      pokaż komentarz

      Lecą minusiki do mojej odpowiedzi. Ciekawe czy przeprosicie(pytanie retoryczne) gdy jednak gra wzbije się ponad 1.4.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: ale Janusze-konsolarze w końcu nie po to kupują konsole żeby wydawać na jakieś karty grafjuczne co chwile XD

    •  

      pokaż komentarz

      za miesiąc będą sikać w fotel jaka to nie jest zje****a gra bo ogarną bugi.. Jak w gta były bugi to mówili że zaraz to ogarną i będzie git... c***e

    •  
      u...........n

      +35

      pokaż komentarz

      pozdrawiam wszystkim z pre oreder ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @cerastes: a dzięki :)

      nie - nie żałuję. jest trochę błędów ale chyba trafiłem jakiś promocyjny egzemplarz :P bo wszystkie błędy jakie widziałem to pierdoły. Nie zaliczyłem ani jednego crasha. Giera jest fajna - nie żałuję zakupu :)

    •  

      pokaż komentarz

      @uczeniemaszyn: Chujnia jest, właśnie wódkę pije z kumplami i zlewamy ta grę.

      Wódka i fifa ratuje wieczór

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: Zamiast promowania LPG mogli się całkowicie skupić na tym Cymbergaju

    •  

      pokaż komentarz

      @cerastes FIFA ch%% wie jakie by miała bugi to przy flaszce mistrzowska opcja, polecam :3 Ale to wykop, trzeba mieć znajomych xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Zarrakash: ja po 8h zaczynam dopiero ja w miare ogarniac wiec bedzie pewnie to samo co po wiedzminie na netlixie...od razu zale zaczeli wylewac ci co nie skapowali chronologii w odcinkach... pewnie sa i za glupi na ta gre

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @kraweciusz:

      ale Janusze-konsolarze w końcu nie po to kupują konsole żeby wydawać na jakieś karty grafjuczne co chwile XD

      Mialbys racje gdyby konsolarze oczekiwali tego bez zadnej podstawy, a CDP zapewnial, ze gra chodzi dobrze na PS4 i XONE

      I wlasnie po to kupuje sie konsole zeby sobie pograc w gierki i nie robic upgrade'u sprzętu co 2 lata.
      Jakoś RDR2 i Death Stranding wyglądają lepiej, a chodzą elegancko.
      Nie ma to jak wine za c$?@%wą optymalizacje zwalać na oczekiwania graczy, które były nakręcane właśnie przez producenta gry. Świetny fikołek.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: Tyle plusów, a jak się ostrzegało, że na PS4/X1 będzie syf, to minusy od góry do dołu, bo "beta" i "pacz na pewno naprawi, do 23:59 będą pracować i wrzucą na premierę".
      Widać Polak naprawdę mądry po szkodzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Duszqable: Przecież nie zacina się więc chodzi dobrze :)

    •  
      r......l

      +18

      pokaż komentarz

      @Zboker:

      a) Hype był wielokrotnie za duży. Od początku było wiadomo, że to będzie tylko gra, i to tylko Single Player z duża ilością gadania, etc. Pompowanie tego na zbawcę generacji miało na celu tylko i wyłącznie nabijanie preorderów czym Adam Kiciński pochwalił się już następnego dnia po premierze.

      b) Oj zacznijmy od początku: zagonienie oryginalnego zespołu (2013-14) do pracy nad Wiedźmine 3 po czym większość z nich odeszła i z oryginalnego prototypu nic nie zostało. Restart produkcji dopiero po dodatkach do W3 czyli koło 2016 roku który i tak odbył się z problemami.

      c) To byłoby "pół biedy" gdyby nie obiektywny "pech": trafili akurat na zmiane generacji konsol, oraz "boomn" na RayTracing etc. Wiec gra z automatu przeskoczyłą na tą technologię ale to samo zawocowało totalnym zkwaszeniem podstawowych platform PS4 i XBoxONE.

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: Wydaje mi się, że prace nad tą grą zaczęły się jakieś 2 lata temu na poważnie i dobrze wiedzieli, że na stare konsole to będzie gówno jakich mało ale słowo się rzekło to wydać musieli. Tam pewnie każdy był zesrany dlatego tak przekładali premiery a że kolejna przekładka premiery to byłoby już branżowe i wizerunkowe samobójstwo to wypuścili to co mają wiedząc, że i tak się zwróci i będą powoli kończyć "gotową" grę. Aktualnie są w niezłej piżdzie i przez najbliższy rok ta gra będzie łatana jak dach na wsi po nawałnicy i mam nadzieję, że z tej bety która aktualnie jest (imho i tak fajna ale poniżej oczekiwań) zrobią dobrą grę. Piękny falstart ale bądźmy dobrej myśli mimo, że dupy masowo pękły to ja nie skreślam tego tytułu, nie byłem preorderowiczem ani jakoś specjalnie nie czekałem (bo to nie GTA VI) a aktualnie nie mam nawet konsoli więc jak pierwszy raz zagram to na szczęście na PS5 albo RTXie po lawinie patchy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Atomus: kolejny... https://www.wykop.pl/wpis/54085147/widze-ze-tutaj-niektorzy-tlumacza-niektore-bugi-i-/ + poczytaj inne newsy i wywiady z pracownikami cdpred, że gra jest tworzona ok. 7 lat

    •  

      pokaż komentarz

      @m2dman

      grafika? wystarczy zmienić kilka opcji i jest całkiem całkiem.

      Z całą pewnością mogę powiedzieć że nie grałeś w CP.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: red dead redemption wyglada dobrze na starych konsolach . Tu ewidentnke nie pykla opytmalizacja .

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Przed kilkoma godzinami widziałem grę u znajomego na PS4 Pro - wygląda identycznie jak na (poza paroma drobiazgami, nieistotnymi dla rozgrywki) trailerze, FPSy stabilne w trakcie walki w pomieszczeniach, minimalne przycinki z teksturami jak się gdzieś zeskoczy albo zapierdziela samochodem. Jak dla mnie zero scamu, ale bazuje to na działaniu PS4 Pro. ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @Wormditt było już nie raz mówione z linkami, usiedli do niej dopiero w 2016 roku. To że zrobili szkice 7 lat temu, od razu znaczy że działali nad nią 100% od 7 lat? Pewnie wtedy zaczęli pracę scenarzyści, ci jak się nazywają, co co piszą tam historie...
      Techniczne prace pewnie dopiero w 2016 roku. I jak ktoś napisał, jeszcze wpadła nowa generacja konsol i RTX...
      Teraz weź stwórz coś, a po drodze Ci wpadają dwie nowe normy, przerobić to to nie jest łatwo. Na PC działa, więc dali radę coś stworzyć, a że dwie nowe normy odstają na starszych generacji, i nie włożyli w to tyle pracy to inna historia. To jest właśnie ta gówniana multiplatformowosc. Na rdr2 na pc się czekało ponad rok? Niestety dali słowo i wypuścili. Powinni poczekać z premierą na stare konsole. Teraz poczekacie na pacza, który zrobi downgrade gry, aby wyglądała ok i chodziła ok....

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: nie beknie tak jak inne studia nie bykly. Przy kolejnej grze znów poleca preordery. Gracze to grupa społeczna, która nie posiada IQ wcale.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki od kiedy konsolowcom przeszkadza mało FPS? Pierwszy raz jak zobaczyłem grę na konsoli to zapytałem dlaczego kolega nie kupi nowszego sprzętu z lepszą grafiką. Grafika bardzo słaba a i tak klatkowało. Widziałem jak inny kolega grał w GTA 5 kilka miesięcy po wyjściu. Jestem przyzwyczajony do pc. Grafika okrojona. Nie wiem ile FPS ale dla mnie klatkowało. Nie mogłem na to patrzeć. Fajnie że można się nie przejmować sprzętem przez kilka lat bo i tak będzie działać ale już lepiej dostosować ustawienia do możliwości albo wymienić sprzęt na lepszy. Konsole są dobre dla ślepych i głupich

    •  

      pokaż komentarz

      @Himan1: to ile ty masz lat, jeśli dla ciebie próg wejścia jest wysoki? Ta gra jest tak łatwa, że masakra. Cały czas prowadzi za rączkę

    •  

      pokaż komentarz

      @cerastes: niby kumple, niby wódka a siedzisz a wykopie ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi

      Przecież te recenzje są całkowicie pozbawione sensu i pisane przez jakąś zmasowaną grupę trolli, których jedynym celem jest zniszczenie opinii o tej grze.

      Gracze sami na siebie ukręcili bata, a teraz płaczą. CD Project nie bez powodu opóźniał premierę gry. Oni widzieli, że to nie jest fizycznie możliwe, żeby się wyrobili z tym tytułem i mam wrażenie, że czekali z tym do ostatniej chwili. Gracze jak zawsze, banda debili, która nie może poczekać i chce produkt na już, na teraz. No to dostali. Produkt, który nie miał prawa wyjść bo był niegotowy. Ale gracze chcieli, to gracze mają.
      Jak gracze przyzwyczaili dużych producentów, że można im do ryja i wypuszczać grę pełną błędów, żeby ją łatać przez następne miesiące to nie wina dużych producentów jedynie, którzy tak robią, ale również i graczy. Gracz chce? No to gracz dostaje. Większość ludzi sobie chyba nie zdaje sprawy z tego jak dużo pracy wymaga stworzenie gry.

      Ja na te wszystkie opinie powiem tylko jedną. Poczekam aż spaczują (bo nie mam, jak większość osób konieczności grania już teraz), dam CD Projectowi wykonać robotę, którą mieli wykonać, ale przez graczy i zarząd musieli doświadczyć tej skazy na wizerunku i zaufaniu.
      Ja im ufam, że zrobią świetną robotę, po prostu nie teraz, a w ciągu kolejnych miesięcy. Nie wątpię, że ta gra będzie świetna i będzie kolejną grą roku. Szkoda, że wyszła ona teraz. Nie miałbym żadnych pretensji, żeby dostać tytuł na lato 2021. No ale to już nie byłoby możliwe, bo niektórzy nie wiedzieliby co ze sobą zrobić, gdyby CP2077 nie wyszedł w grudniu XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Himan1 ja gram na PC i jest fajnie przez pierwszą godzinę, moze dwa bylem zagubiony ale zaczelo mi sie podobac. trafiłem na jrdnego buganktory wumagal restartu gry. juz widze ze fabularnie bedzie nieźle.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: gram na ps4 1 gen, wybierajac nomada grę rozpocząłem poza miastem. Byłem pod wrażeniem grafiki, ale im dłużej gram w mieście tym słabiej to wygląda... momentami wygląda gorzej niz gta4

    •  

      pokaż komentarz

      @lilitch123: To nie gracze naciskali, a przede wszystkim akcjonariusze. Głos graczy to nic w porównaniu do akcjonariuszy. Miała być premiera w tym roku, więc musiała wyjść w tym roku. Myślisz, że czemu przenieśli akurat na grudzień? Po pierwsze, przez święta, a po drugie, żeby dochody były jeszcze w tym roku fiskalnym.

    •  

      pokaż komentarz

      sprzęt który jest z 2k13

      @Furox: Po ch… tworzysz takie posrane konstrukcje? Zaoszczędziłeś czas, pisząc „K” zamiast „0”, ty dzbanie?

    •  

      pokaż komentarz

      @mishaaq: A dlaczego naciskali akcjonariusze? Bo widzieli jak reaguje rynek (czyt. gracze) na wiadomości o przesuwaniu premiery. Kolejne przesunięcie powodowało falę rage'u w internecie. Chyba nie widziałeś co ludzie mówili na YT i co pisali kiedy dowiadywali się o kolejnym przesunięciu.
      Akcjonariusze widzieli to, stąd presja. Nie zmienia to faktu, że gdyby nie zachowanie rynku (graczy) nie byłoby tego co jest obecnie. Spółka może i by straciła, ale wydając kaszankę, która nie wygląda tak jak ją prezentowane, strzelili sobie tylko w stopę i odzyskać zaufanie będzie im bardzo trudno, choćby spatchowali to w ciągu najbliższych 2-3 msc (w co bardzo szczerze wątpię).
      Kwestia perspektywy i tego czy się woli stracić w krótkim okresie trochę $, ale nie stracić zaufania, czy nie stracić cennych $ i mieć na zaufanie wyjebongo.

    •  

      pokaż komentarz

      @lilitch123: oj tak klienci winni że prosukt za $70 nie działa.

      "Poczekam aż spaczują" xD niewolnooceniac.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      nic nie znaczacy

      @Atomus: nie nieznaczący

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: Schyłek roku 2020. Randomowy wykopek płacze ze gra z 2020 roku robi 15 fps na jego biedasprzęcie z 2013. Ja pie@dole (。◕‿‿◕。)

    •  

      pokaż komentarz

      przestań p!!%%$@ić. CDPR reklamował to jako grę na PS4 i XboxOne, a gra wygląda gorzej niż gry na PS3. Autentycznie, MGS3 wygląda lepiej

      @LubieKocyki: i gdyby ja wydali przed nowa generacja to by pewnie bylo ok
      a podejzewam ze ostatni rok kiedy bylo wiadomo ze gra od premiery bedzie na ps5 zaczeto podkrecac grafike na sline i tasme bo jakis manager stwierdzil ze bedzie siara jak nie bedzie trzymac poziomu gier z ps5

      a jak po 7 latach masz nagle podkrecic silnik to tak sie wlasnie konczy
      kazda gra ktora powstaje tak dlugo ze w miedzyczasie wychodzi 3 generacje kart graficznych, prawie 3 generacje konsol itp zwykle tak konczy, gry to nie produkt ktory mozna robic dziesieciolecia i staja sie lepsze

      ja tylko licze ze gra fabularnie i klimatem bedzie ok, pledy za kilka miesiecy sie wyklaruja a grafika w grach rpg to dla mnie tylko plucie sie nastolatkow. Moje ulubione rpg jak vampire masquerade, fallouty, planescape, gothic ani nie maja dobrej grafiki ani nie byly super dopracowane na premiere, nigdy nie czulem przekazu z zapowiedzi ze cyberpunk to bedzie najlepsza graficznie gra swiata. A jak ktos ma konsole sprzed 10 lat i myslal ze bedzie mu sie super gralo podczas gdy pecetowcy placzo ze musza grac w 720p to sorry, zawsze slysze ze konsole so super bo tanie i nie trza dbac o komputer, no to fajnie ale te konsole trzeba kupic a nie grac na poprzedniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: tu nawet nie o bugi chodzi (czy raczej nie tylko). CDPR zrobił sobie jaja z wymagań sprzętowych. Zobacz ci dali jako zalecane i jak gra na nich działa. Te zalecane to się nadają na niskie+. Jak się wczytasz w recenzje to zobaczysz że głównie o to ludzie mają pretensje. Raz że wymagania wysokie, a dwa że zupełnie niepoważne wartości podane przez producenta.
      Bugi da.grsies tam dalej.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl

      No tak z połowę zawartości wycięli jak nic...

      Trochę słabo.

    •  

      pokaż komentarz

      @CreativePL a i owszem, mógł zmienić jakość tekstur, które zmienić można tylko w menu głównym a nie podczas grania. I nagle zaczyna ladniej wyglądać. Poza tym nie wiem o co Wam chodzi z optymalizacja, mi tam minimum do 24fps spada ;)

      źródło: gpu.gif

    •  

      pokaż komentarz

      @paliwoda: si senior, tę grę.

      źródło: youtu.be

    •  

      pokaż komentarz

      @3mortis: Ale wiesz, że ta gra nie ma wersji na nowe konsole? Na PS5 odpala się wersja z PS4 Pro podciągnięta do 1288p, a na XSX wersja z XOX z wyborem 1800p@30 lub 1288p@60 (Microsoft ma lepszą wsteczną kompatybilność, sprzęt działa w wielu grach na pełnym gazie, a PS5 zjeżdża z zegarami do wartości ze starych konsol)

      Także po trzech przesunięciach i nie wyrobieniu się z wersją na next geny wychodzi mimo wszystko paździerz na platformy, które były reklamowane jako docelowe. Odwalili kaszanę i żaden argument ich nie obroni.

    •  

      pokaż komentarz

      @cerastes kupiłem. Działa super. Bugi graficzne są ale to głównie 3ki. Już 20h przegrane. Mi tam działa dobrze a RTX wygląda świetnie

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl fakt w tym filmiku grafika jest jak na dobrej klasy PC.

    •  
      L....a

      +1

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: niestety sprzety zalecane do grania na high na pc tez sie mijaja z rzeczywistoscia mocno ;P

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: były ale ta gra to dno i kopia deus ex z grafiką z przed kilku lat, nawet nie ma odbicia w lustrach jak w grach z lat 90tych.. typowy badziew za gruby hajs dla idiotów. Taka gra obraża mnie jako gracza i to jest typowy bubel na jeden raz i to z niesmakiem, starsze gry są takie, że grasz w nie mimo że do pożygu je znasz to dalej w nie grasz i jest banan na twarzy, a w taki badziew przejdziesz raz i masz nie smak czaisz dzieciaku ?

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: pewni ci najlepsi co robili wiedzmina tyle zarobili ze sie pozwalniali i maja teraz wyjebongo

    •  

      pokaż komentarz

      hajpowane było tak, że można było oczekiwać conajmniej 3/4 z TLOU2

      @niemampsa: Przecież TLOU2 ma 5,7 na metacritic, a cyberpunk 6,3, więc to jest nawet 11/10 tlou2.

      ta gra miała wyjść zanim ps5 został zapowiedziany, a pierwszy trailer był zanim wyszło ps4. Also nawet jakby ta gra wyszła za 40 lat, to jeżeli można ją kupić na ps4 to ma k@%%a działać na ps4.

      @eyaf: Przecież działa na PS4, można ją też kupić na PC który ma kartę graficzną i procek sprzed 15 lat, jak ktoś chce niech kupuje. Wymagania minimalne zostały podane a PS4 ich nie spełnia, ot co xD

    •  
      D...s

      -2

      pokaż komentarz

      @Furox: W punkt. Tak to jest jak gra się na sprzęcie sprzed 10 lat a później ma się pretensje i wystawia negatywa za to, że najnowsza wymagająca gra AAA działa tak a nie inaczej ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: Tak to jest jak sie myśli o LGBT, zatrudnianiu bab, i finansowaniu kampanii trzaskowskiego zamiast myśleć o robocie. Za czasów wieśka 3 aż tak w lewo nie skręcili teraz maja za swoje j#%!ć ich.

    •  

      pokaż komentarz

      @uczeniemaszyn: wersja na PS4? Bo u mnie zaliczył 3 bluescreeny na PS4, oprócz tego raz utraciłem swoje ustawienia bo przywróciło mi do domyślnych (ustawienia sterowania, audio itd), co chyba nie było takie źle w porównaniu do 3 przypadków gdy nie mogłem przejść gry. Np. zadanie idź pogadaj z Jackiem a Jack utknął za drzwiami albo dużo dalej gdy mam przeszukać oficera policji, a oficer jeszcze nie zginął a w dodatku zjechał windą piętro niżej do czego nie ma dostępu. Po wygraniu ostatniego punktu kontrolnego można było iść dalej bo wszystko było na swoim miejscu. Za każdym razem strata kilkunastu minut.

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: Ale tu chodzi tylko o konsole poprzedniej generacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox:

      Jednak w recenzjach widzę też płacz konsolowców starszych generacji na grafikę

      No dziwić się i nie.
      Reklamy były jakie były, gra została wydana na te właśnie konsole, a producenci jakoś nie mówili, że trzeba się spodziewać gorszej grafiki.

      Klienci zostali zrobieni w balona i na tym koniec.
      Przeciętny gracz to żaden typowy geek, który sprawdza nowości co dwie godziny i dzień do przodu wie kiedy wyjdzie patch i co poprawi.

      Można było temu zaradzić na wiele prostych sposobów.

      - Opóźnić premierę na starsze konsole, lub na wszystko
      - dać wzmiankę, że grafika którą widać w reklamach jest z pc i to wypasionego

      Niestety, wszystko to odbiło by się na finansach, a prawda jest zupełnie inna niż "środowisko graczy" Zdajesz sobie wyobraża.

      Biznes to biznes, a kasa musi się zgadzać

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: rdr na Xbox one s wyglądało bardzo dobrze i gdzie są twoje argumenty?

    •  
      d..4 via iOS

      +3

      pokaż komentarz

      @Furox: mam i7 10700 i rtx 3070, co klasyfikuje mnie w top 10% wg sprzętu, że wszystkich, co w to grają a gra działa mega słabo na 1440p. Generalnie gra wygląda średnio a działa dramatycznie słabo. Każda inna gra działa mega płynnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: gra na konsoli i oczekiwania graficzne pff

    •  

      pokaż komentarz

      @uczeniemaszyn w cp jeszcze nie grałem ale mam zazwyczaj taka sama sytuację jak Ty. Ludzie płaczą że się nie da w grę grać, a ja co najwyżej napotykam "zabawne" błędy i to sporadycznie.

      Czasem mam wrażenie że ludzie specjalnie szukają tych błędów, starają się crashowac grę żeby potem płakać w internecie.

    •  

      pokaż komentarz

      @eyaf: a nie działa? przecież się uruchamia i można grać. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: konsolowy zawsze mają ból dupy przy premierze, bo gorzej wygląda niż na prezentowanych video przed premierą, bo konsole są c#$$!we i nie dorównają PC na których jest to nagrywane. Tak samo jak FPSy na konsole kolejny debilizm

    •  
      u...........n via Android

      0

      pokaż komentarz

      wersja na PS4?

      @equaleek wersja na PC - ma jakieś błędy, ale jest grywalna i ogólne wrażenie jak dla mnie pozytywne. Wersja na konsole z tego co mówisz (i co mówią inni), rzeczywiście słaba

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: i co się Wam nie zgadza? trochę bugów, ale ogólnie działa ok.

    •  

      pokaż komentarz

      @PawlikGTR: no wlasnie mi sie wydaje ze Hype zmusił ich do kilku rzeczy. Aby zaspokoić potrzeby zajaranych ludzi pewnie musieli wejść w coop z nvidia i przebudować na szybko system oswietlen na ray tracing a na konsole zostawic stary niedoj%@$ny system oswietlenia.

    •  

      pokaż komentarz

      Po ch… tworzysz takie posrane konstrukcje? Zaoszczędziłeś czas, pisząc „K” zamiast „0”, ty dzbanie?

      @paliwoda:

      A ty po co piszesz "dzban", dzbanie? Myślisz, że to Ci dodaje w tej wypowiedzi jakichś plusów do argumentacji?

      Widzę zabolało, skoro wystąpiła pozamerytoryczna paniczna próba czepiania się czegokolwiek xD

      Młodzieżowe słowo roku "dzban" widzę jeszcze znane, ale zapis roku już nie. Także, ok boomer xD

      (-‸ლ)

      @Westfield:

      Widzę kolejny który po raz pierwszy spotykaja się z takim slangowym zapisem, ale cóż może to już ten czas.

      Z resztą czego ja się spodziewałem po "elicie" z wykopu, tu im bardziej jesteś małostokowy i pozamerytoryczny tym bardziej masz racje xD

    •  

      pokaż komentarz

      @redcode: dosłownie nie ma implementacji AI dla npc a ty mi tu gadasz że działa XD łatwo was zadowolić, przypomnę tylko że obiecane było rpg redefiniujące gatunek i ponad 1000 npc z własnym planem dnia, a mamy teleportujące się npc i policję pojawiającą się za plecami niezależnie gdzie jesteś

    •  
      L.........i

      +3

      pokaż komentarz

      @Monu253: Ale jak dostajesz grę to chyba oczekujesz chociażby 30 fpsow a nie 12-15 bo to jest niegruwalna.

      @Monu253: @mrigi85: Wy to macie jakiś syndrom sztokholmski?
      Firma zapowiada grę na konsole, która rozpoczęli robić jak ta generacja się zaczęła, zapowiadają jeszcze w 2020 ze to będzie ukonorowanie generacji konsol.

      Jak to wydają okzuje się ze:
      - gra wyglada po prostu c!!##wo na konsolach, niczym gry z początku generacji
      - wynik fps to jakaś żenada; i nie, nie mówimy o 25-30fps który zapewni chociaż brak cięcia, ale o wynika j 12-15 fps co powoduje ze gra jest niegrywalna
      - do tego jak się porówna jak działają niektóre gru z końca generacji i jak wyglądają (chociażby Ghost of tsushima, rdr2, tlou2 ale także; resident, doom i wiele innych) oraz jak działają to można szału dostać

      I na koniec - poprzednia gra tego samego studia prezentowała się o wiele lepiej i nawet na początku mimo licznych bugow było ich mniej.

      Jeśli nie rozumiecie ze to co odj#%!lo XD Projekt sprzedając to za 270zl koedy gra jest fatalna na te konsole a mówiła coś innego - to jesteście niepoważnie. Zachowanie redow to czyste sk#?@ysynstwo bo zachowanie cp77 na konsoli i jego grywalność jest niższa niż fallout 76 a to już jest naprawdę wyczyn. Bronienie tego to naprawdę srogie wtf

      CD projekt red jak widział ze nie da rady to mógł powiedzieć ze nie wyda i chuj, ale noe; za dużo pieniążków by ich ominęło wiec jeszcze miesią temu zapowiadalo ze się dobrze gra na konsoli a teraz takie coś.
      Zachowanie redow jest teraz na poziomie ea games, bethesdg czy ubisoftu bo jawnie kłamali dając zgliczowany i niegruwalna produkt za pełnoprawna cenę robiąc go tylko dla kasy

      Nie mówić ze zwieńczeniem tego sk#?@ysyństwa był zakaz robienia recenzji na konsolach; a tylko na PC

    •  

      pokaż komentarz

      @Spid3r: The Last of Us 2 pokazało ile jest jeszcze potencjału w starej generacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: Ja oczekuje grafiki jak w w3, rdr2 czy gtaV, zbyt wiele? Nie da się? Gra jest sprzedawana na tą platformę za 260zł, inne tańsze gry wyglądają lepiej. Już Ci pewnie tłumaczyli ale zrobię to jeszcze raz. Medrcem to ty nie bedziesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @eyaf: tak przecież jest w prawdziwym świecie. Policja wyskakuje zza krzaków. Nie wiem o co Ci chodzi, skoro doskonale odwzorowano zachowanie tej frakcji. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @o_sile_nie_prosze_bo: Nowe normy? Gra ponoć była dłużej robiona pod starsze konsole. Przecież na de facto wersji na PS5 lub XsX jeszcze nie ma w ogóle. Patrząc na to co dostaliśmy finalnie to robili głównie na PC a wersje konsolowe chyba pod sam koniec. Tak tez ogłaszali gdy przesunięto datę premiery, że to dla wersji konsolowej. Podsumowując: zawiódł polski management (klasyka), studio miało nierealny target i/lub terminarz.

    •  

      pokaż komentarz

      było już nie raz mówione z linkami, usiedli do niej dopiero w 2016 roku

      @o_sile_nie_prosze_bo: to daj te linki, przecież nawet w moim poście jest napisane że już większość ekipy cdpred pracowała w listopadzie 2015 nad cyberpunkiem. Może najpierw zapoznaj się chociaż z postem do którego się odnosisz a potem pierdziel głupoty.

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: Żadnego syndromu sztokholmskiego. Czysta logika. Nic więcej. Nie zesraj się Janusz, wracaj do tetrisa bo to chyba jeszcze Twoja plejka ciągnie na maksie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox

      Widzę kolejny który po raz pierwszy spotykają się z taką slangową konstrukcja, ale cóż może to już ten czas.

      A ja widzę, że nie masz argumentu na obronę, czy uzasadnienie swojej "slangowej konstrukcji"
      (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Obronę w czym? Mam się tłumaczyć przed jakimiś randomami z internetu w takiej sprawie jak ktoś zapisuje rok podczas dyskusji w necie? Już proszę nie ośmieszaj się, bo to małostkowość i pieniactwo do potęgi n-tej.

    •  
      R...e

      -1

      pokaż komentarz

      @zouzosi: to wcale niepodobe, to się zateguje paczem xd

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox

      @Westfield: Obronę w czym? Mam się tłumaczyć przed jakimiś randomami z internetu w takiej sprawie jak kto jak zapisuje rok podczas dyskusji w necie? Już proszę nie ośmieszaj się, bo to małostkowość do potęgi n-tej.

      Czyli piszesz bzdury nazywając je slangiem, bo prawdopodobnie chcesz się wyróżnić, pokazać swoją nowoczesność i komuś tym zaimponować. Problem w tym, że ignorancją nikomu nie zaimponujesz. No chyba, że sobie podobnym.

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield:

      Przecież to popularny slang na forach anglojęzycznych. Oczywiście użycie google, żeby sprawdzić czy się nie ośmieszasz Cię przerasta, więc zrobiłem to za Ciebie.

      o prawdopodobnie chcesz się wyróżnić, pokazać swoją nowoczesność i komuś tym zaimponować

      Postulowanie tez, że ktoś piszący posta późną nocą uważanie zwraca uwagę na styl, aby tym stylem komuś zaimponować, a nie po prostu pisze stylem jakim jest przyzwyczajony do pisanie w necie, może świadczyć, że coś masz nie do końca dobrze z głową.

      źródło: ok boomer.png

    •  

      pokaż komentarz

      Jednak w recenzjach widzę też płacz konsolowców starszych generacji na grafikę i to mnie trochę śmieszy.

      Serio mam wrażenie jakby niektórzy oczekiwali grafiki na poziomie topowych RTXów mając w domu sprzęt który jest z 2k13 i w momencie premier cały kosztował o wiele mniej niż sama karta xD

      @Furox: cdpr sam mowil o tym ze tak ta gra bedzie wygladac i ze beda wirujace kutasy i rtxy na ps4 xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox > Postulowanie tez, że ktoś piszący posta późną nocą uważanie zwraca uwagę na styl, aby tym stylem komuś zaimponować, a nie po prostu pisze stylem jakim jest jest przyzwyczajony do pisanie w necie, może świadczyć, że coś masz nie do końca dobrze z głową. Już nie sil się na argumenty ad personam. Nawet w poście, który wkleiłeś jest informacja, że nie jest to prawidłowy zapis daty. Pozwól, że wyjaśnię Ci coś z pozoru oczywistego. Litera "k" stosowana jako skrót od "kilo" ma sens tylko w momencie używania jej w formie skrótu, jak np. 2k rpm zamiast 2000 rpm, lub 8k subskrybentów zamiast 8000. W momencie gdy zpisujesz rok 2k20, to liczba znaków w zapisie nie zmienia się, dlatego taki zapis nie ma sensu i jest stosowanym na siłę udziwnieniem. A argument, że nie jesteś jesteś jedynym, który go używa, jest co najmniej mało rzeczowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield:

      Już nie sil się na argumenty ad personam.

      XD
      Tylko przypomnę:

      chcesz się wyróżnić, pokazać swoją nowoczesność i komuś tym zaimponować

      Ktoś tu nam wyszedł na hipokrytę xD

      Nawet w poście, który wkleiłeś jest informacja, że nie jest to prawidłowy zapis daty.

      Piękna manipulacja albo czytanie ze zrozumieniem boli. Nie jest prawidłowy w oficjalnym języku, co nie znaczy, że nie jest dozwolony w slangu internetowym i zbrodnią jest jego używanie w języku potocznym. Tą informacje też masz w tym poście. Na przykład słowo "p0lka" też nie jest poprawne gramatycznie.

      Pozwól, że wyjaśnię Ci coś z pozoru oczywistego...

      Thank you Captain Obvious.

      dlatego taki zapis nie ma sensu i jest stosowanym na siłę udziwnieniem

      W języku internetowym wiele rzeczy nie ma sensu, to jest istota jakiegokolwiek slangu. Ktoś tu chyba zapomniał, że jest na randowym portalu ze śmiesznymi obrazkami, a nie czyta dokumenty z urzędu.

      Możesz już przestać gwałcić logikę.

    •  
      L.........i

      0

      pokaż komentarz

      @mrigi85: sam gram na PC, ale to jest j@$!nie graczy które od paru lat sie potęguje. Gracze dostają niekompletne produkty pozbawione zapowiedzianych rzeczy, nie zoptymalizowanych do tego z okrojona grafika. Natomiast twórcy zapowiadają gruszki na wierzbie. To nie chodzi kto na czym gra ale poziom sk@%$ysyństwa które opanował gamedev. Dodaj do tego j@$!nie developerow którzy robią roczne crunche go masz poziom kompletnej debilozy. Bronienie CDPROJEKT w tym przypadku to bronienie perfidnego klamania

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox Próbowałem znaleźć jakieś racjonalne argumenty dla zastosowania takiego zapisu, bo sam nie potrafiłeś ich podać. W przeciwieństwie do Ciebie jednak udało mi się Cię nie obrazić.

      Na przykład słowo "p0lka" też nie jest prawidłowe gramatycznie.

      Kolega chyba nie rozumie subtelnej różnicy. Otóż p00lka jest określeniem mającym swoją odrębna definicję i zauważ, że p00lka =/= Polka, podczas gdy 2k20 = 2020. Dlatego właśnie nie możesz podać racjonalnego powodu dla zastosowania tego zapisu - bo go nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: 2k13 xd fajny skrót, ile czasu zaoszczędziłeś?

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield:

      W przeciwieństwie do Ciebie jednak udało mi się Cię nie obrazić.

      Przepraszam, ale nie mogę. Teraz to mnie rozbawiłeś do łez xD
      Dwa posty wyżej imputujesz mi pewne negatywne cechy (co jest typowym ad personam), nazywasz ignorantem, aby potem mówić, że udało Ci się mnie nie obrazić. Lecz dobrze w takim wypadku ja mówiąc, że masz coś z głową stawiając takie tezy, też nie dokonałem obrazy xD

      Próbowałem znaleźć jakieś racjonalne argumenty dla zastosowania takiego zapisu
      Dlatego właśnie nie możesz podać racjonalnego powodu dla zastosowania tego zapisu - bo go nie ma.


      Już tłumaczyłem, że szukanie w slangu racjonalnego zastosowania zapisu nie ma sensu, tak trudno to zrozumieć? Jeżeli nie podoba Ci się słowo "p0lka", bo faktycznie mogę się z Tobą zgodzić, co do tego argumentu o innym znaczeniu. To mogę Ci podać inne słowo, które znaczy to samo i ma taką samą liczbę znaków, co prawidłowy odpowiednik, a jest słowem ze slangu internetowego - "alkoholik" i "olkoholik"

      Odchodząc o tematu zastosowania takiego zapisu. Naprawdę powinieneś popracować nad sobą, bo ta "drama" o zapis roku jest naprawdę małostkowa. Jeżeli taką przywiązujesz wagę do tak błahych rzeczy, to musisz mieć naprawdę smutne życie. To taka moja rada kończąca tą jałową dyskusje.

    •  

      pokaż komentarz

      @3I_i: Nie będę już powielał tej jałowej dyskusji, radzę zapoznać się postami wyżej gdzie odniosłem się juz do tej małostkowej sprawy.

      Chociażby na klawiaturze wygodniej dla palców się wklepuje 2k13 niż 2013, a ten zapis jest popularny na forach anglojęzycznych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox

      Już tłumaczyłem, że szukanie w slangu racjonalnego zastosowania zapisu nie ma sensu, tak trudno to zrozumieć? Jeżeli nie podoba Ci się słowo "p0lka", bo faktycznie mogę się z Tobą zgodzić, co do tego argumentu o innym znaczeniu. To mogę Ci podać inne słowo, które znaczy to samo i ma taką samą liczbę znaków, co prawidłowy odpowiednik, a jest słowem ze slangu internetowego - "alkoholik" i "olkoholik".

      Slang nie polega wyłącznie na bezsensownym przekręcaniu słów, ale na nazywaniu sytuacji nowych, lub nie przewidzianych przez tradycyjny słownik, lub celowej ich deformacji, która jednak jest podyktowana potrzebą, czyli znaczeniem słowa innym niż słownikowe.

      A podany przykład również jest błędny, ponieważ określenie olkoholik jest fonetycznym zapisem słowa wymawianego przez tzw. Majora Suchodolskiego na określenie alkoholika. Nie wzięło się to znikąd.

    •  

      pokaż komentarz

      @CzaryMarek: Gra nie dział na konsolach, nie Wiem jak dla Ciebie ale granie w niestabilnych FPS ze spadkami do 16 i częstymi stutterami rzaczej jest poniżej granicy odczuwania przyjemności z gry, a po drugi, Wiem, że te 15 to podałeś symbolicznie, ale jak już się czepiamy szczegółów, to 15 lat temu premierę miały karty serii 7(GeForce 7800), które nie obsługiwały nawet DX 10 i zunifikowanych shaderów, które były prawdziwą rewolucją w świecie akceleratorów graficznych.
      Nie pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: O tym co jest slangiem, a co nie decyduje społeczność która go używa. Reddit/twitter/twitch jakoś tam popularna jest ta forma i nikt nie ma z tym problemu.. Wziąć się też nie wzięło z niczego, tylko jak już pewnie zauważyłeś k pochodzi od "kilo" czyli tysiąca. Możliwe, że społeczność przyjeła taka formę zapisu, bo na klawiaturze wygodniej się wpisuje 2k13, niż 2013, tak samo jak ludzie piszą "kk", zamiast "ok".

    •  

      pokaż komentarz

      @TowarzyszStalin: Poza tym chyba nie muszę dodawać, że pewnie jakieś 80 - 90% dalej siedzi na konsolach poprzedniej generacji, a nie wydawanie gry na tak ogromny rynek zbytu pozbawiło by Ich ogromnej ilości potencjalnych zysków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox

      Możliwe, że społeczność przyjeła taka formę zapisu, bo na klawiaturze wygodniej się wpisuje 2k13, niż 2013,

      No właśnie nawet nie jest to wygodniejsze, bo używając klawiatury numerycznej musisz sięgać ręką w lewo, zamiast napisać to powtarzalnym ruchem dwóch palców. Ani to nie ma uzasadnienia, ani łatwiejsze nie jest (a wręcz trudniejsze), ale śmiało, piszmy tak ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Klawiatury numerycznej? Kto jej używa? Nie traktuj to jako obrazy, ale jedynie moi rodzice i dziadkowie jej używają. Ja i wszystkich których znam w moim wieku używają klawiszy z cyframi nad "Q,W,E,R,T..." (przyzwyczajenie ze smartfonów, gdzie są one w tym samym miejscu po przełączeniu na cyfry) a wtedy zobaczysz, że 2k13 pisze się wygodniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox Ja się pytam jakim cudem ktoś używa klawiatury górnej, po której trzeba latać, albo pisać obiema rękami, gdy można pisać jedną na klawiaturze numerycznej. Taki jest z resztą jej zamysł. I z ciekawości otworzyłem klawiaturę i spojrzałem na układ. Możesz mi wytłumaczyć jakim cudem 2k20 jest łatwiej napisać, niż 2020?

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield:

      Ja się pytam jakim cudem ktoś używa klawiatury górnej, po której trzeba latać, albo pisać obiema rękami

      Wyjaśnienie może być, że jesteś już Boomer'em ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Nie widziałem by nikt z młodszego pokolenia jej używał, tak jak mówiłem, możliwe, że to przyzwyczajenie ze smartfonów.

      Możesz mi wytłumaczyć jakim cudem 2k20 jest łatwiej napisać, niż 2020?

      Ten zapis też widziałem już od co najmniej kilku lat i używając tego zapisu od 2k11 do 2k16/17 wygodniej się piszę niż 2011-2016/17. Najpewniej narodziło się w czasach, gdy wygodniej było tak zapisać rok używając klawiszy na górze, a potem tak już zostało.

      2k21 znów będzie łatwiej tak zapisać.

    •  

      pokaż komentarz

      @CzaryMarek: napisałem to w kontekście jakości grafiki cyberpunka w wersji ps4

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox

      Ten zapis też widziałem już od co najmniej kilku lat i używając tego zapisu od 2k11 do 2k16/17 wygodniej się piszę niż 2011-2016/17. Najpewniej narodziło się w czasach, gdy wygodniej było tak zapisać rok używając klawiszy na górze, a potem tak już zostało.

      2k21 znów będzie łatwiej tak zapisać.

      A ja z uporem maniaka poproszę o wyjaśnienie, jak sześcioletniemu chłopcu, w jaki sposób taki zapis jest łatwiejszy, skoro jest w nim większa różnorodność znaków. Przecież zapisując 2020 ustawiasz palce w jednej pozycji i powtarzasz dwukrotnie, podczas gdy zapisując 2k20 musisz użyć dwóch różnych układów palców. No jak? ( ಠ_ಠ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Przecież juz Ci napisałem wyżej, że 2k20 nie pisze się tak wygodniej, tylko wygodniej pisze się od 2k11 do 2k16/17, a zapis ten powstał najpewniej w przeszłości w roku, kiedy jego zapis z użycie "k" było wygodniejsze.

      To, że ktoś zapisuje 2k20, to pozostałość tego, że kiedyś w roku w którym ten zapis się narodził i był używany przez wiele lat, wygodniej było zapisać rok z użyciem "k", społeczność to przyjęła i tak już zostało, pomimo że z biegiem kolejnych lat (18/19/20) zatracił na ergonomiczność.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox A ja się pytam na jakiej zasadzie było wygodniejsze. Cy to 2018, 17, 16. Jedyną formą skrótu stosowanego od dekad jest użycie apostrofu, co rzeczywiście ma sens, bo '85 jest łatwiejsze w zapisaniu, szczególnie odręcznie. Ale w moim odczuciu stosowanie k zamiast 0 nie ma nic z uproszczenia, a jest jedynie poprawianiem czegoś na siłę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Mówię na podstawie tego co mi się wydaje, ale jeżeli piszesz na klawiaturze, to zwykle opuszki palców są domyślnie na wysokości linii "A,S,D,F...".

      Teraz na przykładzie roku 2012:
      Gdy chcesz zapisać 2k12, jedną rękę przesuwasz na wysokości linii klawiszy z cyframi, druga pozostaje na linii "A,S,D,F", bo i tam znajduje się też litera "K".
      Gdy chcesz zapisać 2012, to musisz obie ręce zabrać z tej linii i przesunąć na wysokość klawiszy z cyframi.

      Litera "K" jest też bliżej klawisza (znaczy na tej samej linii) "Enter", więc możesz od razu wysłać wiadomość.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox To wytlumaczenie ma cień sensu, ale i tak uważam, że jest to przerost formy nad treścią i nie jest warte kombinacji. Moim zdaniem bardziej prawdopodobne jest to, że wkomponowanie takiego skrótu to próba dodania swojej wypowiedzi... merytoryki? Powagi? Tak to odbieram, bo zastosowania praktycznego obecnie jak widać nie ma. To trochę tak, jak z montowaniem lotek, czy spojlerów do aut o niewielkiej mocy. Są auta w których się przydaje, a że w moim akurat nie? Nie czepiaj się!

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Nie będę się już na ten temat rozwodził, w każdym razie mi żadna ukryta intencja nie towarzyszyła przy pisaniu roku w tej postaci, tylko automatyzm.

    •  

      pokaż komentarz

      @Westfield: Kończąc ten temat. Za obrażenie mogę tylko przeprosić, po prostu zirytowała mnie sytuacja, że ktoś próbuje do tego zapisu dorobić ukrytą ideologie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zboker pamietacie te artykuly,ze CDP c@$@$wo placi? Po prostu Januszki chcieli utrzymac niskie koszty produkcji,doswiadczona ekipa sie zmyla i wyszedl crap.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: Nie ma o czym mówić. Trzymaj się i dzięki za dyskusję ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  
      f............s

      0

      pokaż komentarz

      @Furox: no k%$?a oczekiwali bo tak obiecał cdpr. Widziałeś trailer dla ps4? Wygląda trochę jak mam oczekiwanie vs rzeczywistość bo był pewnie nagrywany na pc. Gra z tego trailera vs gra na konsoli to dwa różne światy. Nie dziwie się, że ludzie czują się oszukani. To jest scam porównywalny do tego z amber goldem albo skokiem stefczyka

    •  

      pokaż komentarz

      sprzęt który jest z 2k13

      @Furox 2k13... 2k13... no kurwa.
      Zera nie potrafi na klawiaturze kliknąć. Bonda też nazwiesz agentem kk7?

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki: człowieku jakie 270zl skoro gra kosztuje 199zl? A konsole to rak od dawna psują potencjał i producenci za bardzo promują gry na te platformy. Są one po prostu c?%@!we i skoro ktoś ma słaby sprzęt to niech nie płacze że mu coś nie działa. I jaki syndrom Sztokholmski ja nie bronię CD projekt Red tylko mam bekę z tych dzbanów na konsolach. Nawet w FPSy grają k?!@a i gra ma wbudowanego aima bo strzelać nie potrafią... Na konsole to gry typu dark souls czy inne tekkeny czy tego typu albo FIFA. Nie udało im się zoptymalizować gry na tyle aby takie gówno jak PS4 czy odpowiednik Xboxa to pociągnęły. Grę kupiłem pograłem już parę godzin i owszem są jeszcze rzeczy do podciągnięcia ale bez przesady żeby dawać poniżej 4... To jest typowy płacz dziecka które kupiło sobie gówno w cenie dobrego sprzętu i płacze... Ja kupiłem swojego pc 2 lata temu za 4tys i nie płacze wszystko śmiga jak ta lala. (Komputer się składa pod siebie a nie gotową konfigurację z sklepu typu media expert) niestety ale konsole są dnem

    •  

      pokaż komentarz

      @zouzosi: w sumie w wieśku 3 bugi były wk...jace ;D

    •  

      pokaż komentarz

      @Spring_is_coming: Mam nadzieję, że sytuacja będzie podobna jak z Arkham Knight. Gra na premierę była nie grywalna, ale jak grałem jakieś dwa lata po premierze, było super stabilnie, no i to w ogóle świetna gra. Szkoda, że Redzi wydali niegotowy produkt po tylu latach i tylu przeniesieniach premiery, ale mam nadzieję, że uda im się to naprawić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: zapraszam do zagrania w RDR2 na tej samej konsoli

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki A czy MGS3 pokazuje ci miasto? Czy tam proceduralnie tworzony jest ruch ludzi i pojazdów? Takiej masy ludzi i pojazdów? Moc obliczeniowa jest ograniczona, a tu spora jej część idzie na przedstawienie świata gry. Niestety coś na konsolach, na których już Wiedźmin 3 był wyczynem musiało ucierpieć... Chcieliście grafikę jak na ustawieniach ultra na PC? Kupcie sobie PC.

    •  
      L.........i

      0

      pokaż komentarz

      @promko: ale o czym ty mówisz. Ta gra wyglada fatalnie i działa fatalnie. Są tytuły z otwartym świtem jak rdr2 czy gta5 które działają o niebo lepiej. Nikt nie chciał grafiki jak na ultra na PC i nie rób kurtyzany z logiki i nie wsadzaj ludziom do ust tego czego noe mówi. Ludzie chcieli grywalnej gry na więcej niż 15 fosach bez bugow. Bronienie tego frajeestwa co zrobił cD projekt to tak samo jakby ktoś fallout 76 bronił

      Mgs3 był na ps2, mgs4 był na ps3 który tez był lepszy XD

    •  

      pokaż komentarz

      @LubieKocyki Oczywiście, że masz rację, gra w 15 fps jest niegrywalna, ale po pierwsze ostatnio w modzie gdy wydawanie nieskończonych gier (tak wiem, to marne wytłumaczenie), po drugie poczytaj, jak teraz ludzie oceniają Fallout (ocena mocno się poprawiła) albo No Man's Sky (również się poprawiła), a po trzecie wszyscy w dupie mają utyskiwania graczy, bo branża ocenia grę świetnie i panuje jedna opinia, że to się połata. Takie czasy - wydaje się gry w becie, a potem się łata...

    •  

      pokaż komentarz

      @Furox: ja się wogóle nie mogę nadziwic: Po wuja wypuścili to na stare konsole?
      przecież wiadomo, ze to byłoby wykastrowane. Mogli z tym poczekac kilka miesięcy i zrobić "ukłon w stronę fanów, którzy nie mogą sobie pozwolić na wymianę konsoli"

    • więcej komentarzy(132)

  •  
    R...M

    +335

    pokaż komentarz

    To niech mi teraz wyjaśni ktos te magie ze z recencji jest 9/10, a streamerzy mówili nawet ze to Game of All Time

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: €€€€€€€

      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM posmarowane to i ocena jak się należy.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM hmmm

      źródło: 1607726472647.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: poniekąd CDR wie jaki sprzęt maja steamerzy cholera wie czy akurat nie dostają wersji stricte pod ich sprzęt, CDRP umie w internety i marketing więc raczej trzymałbym się tego typu zagrań.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: streamerzy i recenzenci mają sprzęt który ciągle 100fpsów na ultra, reszta odpaliła grę na 5 letnim pececie, 8 letniej konsoli i k!$@a zdziwiona ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      To niech mi teraz wyjaśni ktos te magie ze z recencji jest 9/10, a streamerzy mówili nawet ze to Game of All Time

      @RokiM: gracze grają na starych konsolach, albo pctach ze starymi sterownikami. Na nowym sprzęcie gra śmiga aż miło i jest zajebista. Błąd cdp- wydał zaniżone wymagania i nie dopracował starych generacji. Ogólnie gra jest zajebista, optymalizacja po chuju.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Recenzenci nie dostali wersji konsolowych + połowa negatywnych recenzji na PC na metacritic to "kwiii nie chodzi mi na ps4/xone/laptopie z Intel HD4000" i inne pierdoły tego typu. Polecam sobie tam wejść i poczytać. Chlew.

    •  

      pokaż komentarz

      €€€€€€€

      To niech mi teraz wyjaśni ktos te magie ze z recencji jest 9/10, a streamerzy mówili nawet ze to Game of All Time

      @ramirezvaca: @Norbercikk: @RokiM: @zouzosi: po prostu giera jest dobra i w wielu miejsach dobrze ogarnięta ale cdpr nie dotrzymał obietnicy i nie dostarczył pełnoprawnego produktu - ogromne problemy z wersjami konsolowymi i ogrom bugów trochę jakby Bethesda grę tworzyła. Widziałem, że część recenzentów ma rozterki z tego powodu. Bo z jednej strony bugi jak u Bethesdy a z drugiej widać tutaj duży wkład pracy np w samą architekturę miasta, że nic nie wygląda jakby było generowane losowo z edytora tylko miasto wygląda jak cóż... miasto.

      Dla przykładu w przypadku bethesdy dostalibyśmy tak samo zbugowaną grę tylko, że z niskiej jakości teksturami, modelami, skryptami, fabułą i to po raz kolejny na tym samym silniku klepanym od X lat. Więc CDPR też skopał i też produkt jakościowo jest kiepski ze względu na błędy ale z drugiej strony nie jest to poziom Bethesdy. Ja poczekam na poprawki z zakupem.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: A nie zasługuje? Jeśli za 3 miesiące sfixuja 90% największych bugów to zostanie genialna gra.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: @zouzosi: @Igielny: mozliwe tez ze stremerow i recenzentow stac na dobry sprzet po prostu, sa filny na youtubie gdzie ludzie jaraja sie grafika w wysokiej rozdzielczosci a im zamula czasem na najwyzszych detalach

      A jak dziala na ps5? Macie info o tym? Noze to tez troche marketing zeby ludzi zachecic do lepszego sprzetu..

      Ja w kazdym razie nie gralem i nie bede dlugo jeszcze, ale psow nie wieszam tak szybko ;(

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Streamerzy ogarniają grę, a gracze to debile co sobie bez prostego samouczka nie poradzą. Wygląda na to że Cyberpunk 2077 to trudna gra, za trudna dla Wiedźminowych casuali.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pivoo: Właśnie to że W3 był grą dla casuali przyniosło mu taki sukces. Cedep trochę zaryzykował z CP77 i zobaczymy czy mu sie to opłaci.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: temat znany od dekad. Jak jakaś redakcja zbyt szczerze recenzowała gry, to potem dziwnym trafem nie dostawała kolejnych gier do recenzji. W czasach w których każdy musi mieć wszystko natychmiast po premierze, bo tydzień później już nikt o grze nie pamięta jednak możliwość wypuszczenia recenzji w dniu premiery/w dniu ustania "emberga" jest dla takiej redakcji być albo nie być, a recenzja się sama nie zrobi -- trzeba w grę pograć, potem jeszcze napisać/nagrać; trudno tego cudu dokonać, gdy grę można kupić równo z graczami. A że gry AAA wydaje niewielka liczba wydawców, to potem "8/10 nie kupujcie tego gówna"

    •  
      SarahC

      -7

      pokaż komentarz

      @RokiM: Bardzo proste, streamerzy mają pc za 10 może nawet 20 kafli, a ci co wstawiają negatywy konsole ps4 za tysiaka, która ma teraz jakieś 7 lat. Jaki sprzęt taki cyberpunk<3

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: moze grali na pc a nie na konsoli.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Pewnie powiem teraz kontrowersyjną opinie ale dlatego bo gra jest zajebista ale poniżej wygórowanych oczekiwań.Ludzie sami sobie krzywdę zrobili, a do tego doszły frustracje przez bugi, a to zawsze np niemożność ukończenia zadania czy inna tego typu frustracja wpływa najmocniej na początkowe oceny.

    •  

      pokaż komentarz

      @ptakov23 jeśli wydają grę na 8 letnią konsolę i 5 letnią kartę graficzną to ma k#@$a działać xD

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Cybertrash2077, mam nadzieję że już nigdy nie wypuszczą nowej gry. To co odj%#$li to jest po prostu nóż w plecy graczy, 8 lat developerki i takie gówno, tu nawet nie chodzi o błędy, gra jest po prostu bez życia, z fatalnym silnikiem, wybory w dialogach nie mają żadnego znaczenia, model zniszczeń jest kuriozalny, brak silnika fizyki, AI NPC na poziomie GTA3 albo gorzej. Ten syf nie nadaje się do grania, i tu naprawdę nie chodzi o glicze. Zwróccie mi skur...y z CDPR chociaż moje pieniądze bo utraconych nadziei już nie zwrócicie.

    •  

      pokaż komentarz

      z jednej strony bugi jak u Bethesdy a z drugiej widać tutaj duży wkład pracy np w samą architekturę miasta

      @Kryspin013: może jest taki rozdźwięk i jedne rzeczy są zrobione dobrze a inne kiepsko wynika z tego, że te pierwsze były robione przez wykwalifikowanych specjalistów a te drugie przez miernoty zatrudnione wg klucza tzw. diversity?

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Review bombing. Gracze nie doceniają tego co jest zrobione dobrze, tylko skupiają się na bugach

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Jak TVGry zobaczyłem jak się onanizują mentalnie do Cyberpunka to już wiedziałem, że coś jest nie halo z tą grą.

    •  

      pokaż komentarz

      @precz_z_komunia: 4 lata. Do CP2077 siedli po skonczeniu dodatków do W3. CP z 2013 miał być inną grą zupełnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @elo_: Na 5ce gra się zadziwiająco dobrze...
      Byłem w mocnym szoku gdy zobaczyłem recenzje i opinie ludzi, ponieważ nie uświadczyłem żadnego z wymienianych przez ludzi problemów: ani blobów, ani wczytywania tekstur czy spadku do 15 FPS.

      Dopiero jak obejrzałem materiał tvGry to zrozumiałem o czym mowa. To zupełnie dwie różne gry!

      Jasne, napatoczyłem się na 1 crash i kilka glitchy: przedmiot nie był w dłoni NPCa a obok, ragdoll zwłok szalał oraz jeden npc na ulicy przeszedł przez ścianę.
      A, i jeden CTD zaliczyłem.

      Wczorajszy patch jeszcze bardziej udostępnił grę.

    •  

      pokaż komentarz

      RokiM: To niech mi teraz wyjaśni ktos te magie ze z recencji jest 9/10, a streamerzy mówili nawet ze to Game of All Time
      Budo: gracze grają na starych konsolach, albo pctach ze starymi sterownikami. Na nowym sprzęcie gra śmiga aż miło i jest zajebista.
      Rachey: Recenzenci nie dostali wersji konsolowych + połowa negatywnych recenzji na PC na metacritic to "kwiii nie chodzi mi na ps4/xone/laptopie z Intel HD4000" i inne pierdoły tego typu. Polecam sobie tam wejść i poczytać. Chlew.


      @Rachey: @Budo: @RokiM: bo grają pewnie na prawie najlepszym sprzęcie jaki jest, gdzie problemy nie występują w takiej ilości, a gra wygląda rewelacyjnie. Ja wczoraj odpaliłem na i8700/msi gtx1070 gaming x i gra chodzi płynnie w FHD na wysokich ustawieniach. Po 3 godzinach gry nie uświadczyłem żadnego buga, a gra zapowiada się fantastycznie. Z drugiej strony jeżeli na takich kompie (koszt 6k półtora roku temu) to max co można wyciągnąć to nie dziwie się ocenom, jak ktoś gra na słabszym konfigu czy ps4/xox. Generalnie to chyba gra robiona na sprzęt góra sprzed roku, a nie na sprzed 7 lat... (sam gtx1070 ma teoretyczną wydajność 4x takie ps4 i nawet mając na uwadze różnice systemowe pc/konsole żadna magia tego nie zmieni).

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: wymagania sprzętowe kochany. Streamer ma rakietę kompa. Typowy gracz niekoniecznie, często jest to laptop. Do tego rzesza ludzi z PS4. W każdym razie jakbyś się wczytał w recenzje to byś wiedział że ludzie mają ból dupy o to jakie są.wymagania sprzętowe. Szczególnie w połączeniu z tym jakie dali do zalecanych.

    •  

      pokaż komentarz

      To niech mi teraz wyjaśni

      @RokiM: Witaj w internecie. Poznaj taki termin jak Review bomb.

    •  

      pokaż komentarz

      Bo z jednej strony bugi jak u Bethesdy a z drugiej widać tutaj duży wkład pracy np w samą architekturę miasta, że nic nie wygląda jakby było generowane losowo z edytora tylko miasto wygląda jak cóż... miasto.

      @Kryspin013: tylko miasto wygląda ślicznie (ale nie ma nic do zaoferowania po za pobocznymi questami i losowo generowanymi walkami), modele pojazdów bardzo dobrze, reszta, która jest nie widoczna na pierwszy rzut oka jak idiotyczne ai pojazdów (poruszają się po z góry ustalonych ścieżkach, postawisz auto na środku drogi i nie ominie ciebie) i ludzi (zaczniesz strzelać i zamiast uciekać, to kucają i się kulą), do tego wszystko jest tak cholernie mocno oskryptowane, że aż zęby bolą, biedny edytor postaci z którym masz tylko styczność na początku gry i nie możesz już nic później w swojej postaci zmienić (!), crafting jest bezsensu, styl który tak bardzo reklamowali w tej grze nie jest ważny, nie ma żadnego wpływu na postrzeganie twojej postaci (tak jak kiedyś gdzieś mówili), bierzesz i ubierasz wszystko co ma największy pancerz

      i najsmutniejsza rzecz dotycząca fabuły:

      pokaż spoiler nie ważne jaką "klasę" wybierzesz, po prologu nie ma ona w ogóle żadnego znaczenia, tak samo jak i decyzje które podejmujesz w trakcie, mają bardzo marginalne znaczenie na zakończenie historii


      ta gra jest po prostu słaba, 6/10, sami producenci stworzyli ogromny hype przez trailery które mają mało wspólnego z rzeczywistością - np. w grze nie istnieje nawet metro/pociąg, który pojawiał się na samym początku traileru

      ta laska z gamespotu recenzująca grę, na która masa hejtu się wylała miała racje

    •  
      r......l

      0

      pokaż komentarz

      @mich160: Bo oceniają wykreowane oczekiwania vs to co dostali. Wiedźmin 3 został świetnie odebrany m.in. dlatego, że nie rozbudzano aż takicho czekiwań "mesjasza gier" (mimo, że pod wieloma względami nim był). RED zj?#%ł najbardziej bo nie urealnił w pewnym momencie oczekiwań. Co z tego, że gra na mocnym PC jest ładna - większość graczy jej tak nie zobaczy (chyba że na streamie w necie). Ludzie mają konsole, w tym także podstawowe ps4/xboxone dlatego, że nie mają kasy na lepszy zestaw i takim graczom RED napluł w twarz.

    •  

      pokaż komentarz

      @ptakov23: @Budo: bo streamerzy dostają za friko GPU które kosztuje 7500 zł. Potem mówią że u nich działa dobrze a realne kompy są 2x słabsze, nawet jak były kupione w przeciągu roku. Nie musi to być 5 letnia maszyna, nawet taki RTX 2070 jest 2x słabszy a wcale przecież nie był kartą z niskiej półki i nie ma 5 lat na karku.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie zgodzę się, gra to gniot i problem nie leży w tym że nie działa tu i tam lub źle wygląda. Mam przeciętnego PC, skalibrowalem sobie ustawienia itd, próbowałem grać normalnie. Problem jest w mechanice u otwartym świecie gry który jest martwy, AI jest tragiczne, żadnych interakcji z otoczeniem. Jakby zrobili liniowego singla to bym się nie doj%$@ł

    •  

      pokaż komentarz

      nie ważne jaką "klasę" wybierzesz, po prologu nie ma ona w ogóle żadnego znaczenia, tak samo jak i decyzje które podejmujesz w trakcie, mają bardzo marginalne znaczenie na zakończenie historii

      @jempierozki: to w dużej mierze jak w wiedźminie... I jakoś mnie to nie dziwi, CDPR to zrobił. Ale z drugiej strony taki ich styl gier.

    •  

      pokaż komentarz

      streamerzy i recenzenci mają sprzęt który ciągle 100fpsów na ultra, reszta odpaliła grę na 5 letnim pececie, 8 letniej konsoli i k$?@a zdziwiona ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @ptakov23: Dokładnie, na dobrym sprzęcie ta gra wygląda jak powinna.

    •  
      f............s

      0

      pokaż komentarz

      @RokiM: za kebaba to ja zmienię ocenę

    •  

      pokaż komentarz

      @FLAC: mam rtx 2060 i śmiga aż miło.

    •  

      pokaż komentarz

      @RokiM: Gra jest ogromna, ciekawa i rozbudowana. Ale niedopracowana, pamiętam jak Gothic 3 wychodził, jeszcze w gazetach recenzje miał obiecujące, "bo na premierę poprawią bugi" nie poprawili przez lata. Nie wiadomo czy CDP ogarnie Cyberpunka jako tako, jak na razie to sieczka z bugami jest straszna, chociaż ja na optymalizacje nie narzekam. gtx 1050 ti, ryzen 3600, 8gb ram i bez większych spadków

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    • więcej komentarzy(29)

  •  
    A.....s

    +402

    pokaż komentarz

    Pewnie będzie jak z No Man's Sky. Wielkie wylewanie hejtu, a z każdym patchem co raz lepiej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      d........m via iOS

      +229

      pokaż komentarz

      @Athreus: Analogicznie było z Days Gone. Wielkie narzekanie na bugi, niskie oceny a po paru patchach okazało się, ze to serio mocny tytuł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  
      A.....s

      +25

      pokaż komentarz

      @dziamdziam: Jak zwykle, zobaczymy co będzie później. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @dziamdziam: tylko w Days Gone był problem z doczytywaniem tekstur a nie zj$%%na mechanika i AI a tego się nie zafixuje niestety

    •  
      v...l

      +90

      pokaż komentarz

      Analogicznie było z Days Gone. Wielkie narzekanie na bugi, niskie oceny a po paru patchach okazało się, ze to serio mocny tytuł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @dziamdziam: czyli jak zwykle ruchanie preorderowcow.

    •  

      pokaż komentarz

      @hetero_sapiens: A czemu niby się nie zafiksuje? Patchem da się poprawić KAŻDY aspekt oprogramowania - przecież to nie pospawany kawałek blachy.
      Dużo grubsze poprawki się wprowadza do software na porządku dziennym - zarówno w grach, programach typu przeglądarki, jak i profesjonalnych programach obsługujących miliony użytkowników.

    •  

      pokaż komentarz

      @Athreus: wlasnie wyszlo 500 mega poprawek jakby co ;P

    •  
      SarahC

      0

      pokaż komentarz

      @Pro-Xts: fallouta 76 da się poprawić natomiast łatwiej zrobić nową grę więc tego nie robią

    •  

      pokaż komentarz

      @Rachey: taka ciekawostka. Pospawane kawałki blachy też się poprawia. Robię to na co dzień. Pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      500 mega

      @PeaceUN: to na gogu. Na PS4 patch waży 18 GB :D

    •  
      r......l

      +90

      pokaż komentarz

      @Rachey: Oh my sweet summer child. Widać, że nigdy przy grach nie robiłeś. W Cyberpunku podstawowe mechaniki kuleją więc wiekszość rzeczy w questach i świcie jest "urzeźbionych" naokoło nich tak aby jako tako działało. Mówiąc prościej - X lat temu coś powstało, nie było czasu tego naprawić więć kolejne rzeczy powstawały już w oparciu to tą c@%#!wą mechanikę, potem kolejne rzeczy i kolejne. Na 100% ostatnie miesiące większość czasu to było właśnie "szlifowanie" efektu końcowego w każdym quescie, lokacji, etc (edycja danych, bardzo drobne zmiany w kodzie etc).

      Gruba zmiana tych podstawowych rzeczy może więc w nieprzewidywalny sposób wpłynać na wszystkie inne rzeczy, których dany system dotyka i zniweczyć tygodnie czy miesiące "tweekowania" gry aby jako tako działała. Tego się po prostu nie zrobi.

      Do tego dochodzi jeszcze jeden aspekt: sejwy - to jest mega czuła część gry która powoduje, że większe zmiany na świecie czy w questach mogą powodować np. to, że misja stanie się totalnie nieprzechadzalnaz twojego obecnego sejwa, etc.

      W teori tak - wszystko da się zapatchować, ale w praktyce patche mają ograniczone możliwości bo nie można sobie pozwolić na robienie patcha przez kolejny rok.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl
      Niestety dokładnie to samo uważam po spędzeniu kilku godzin z CP2077. W wielu miejscach jest mnóstwo haków widocznych (np podczas jazdy autem rozmawiając przez komórkę na dachu pojawił mi się rozmówca mieszkający na drugim końcu miasta - więc pewnie zamiast odgrywać tylko jego dźwięk, wyświetlają zawsze rozmówcę gdzieś niedaleko tak aby można było prowadzić niby rozmowę przez telefon).

      Do tego to idiotyczne AI kierowców jest wykorzystywane w oskryptowanych cutscenkach. Ja nawet nie chce sobie wyobrażać ile pracy kosztowałoby przerobienie tego AI żeby nie rozwalić cutscenek.

      Miasto wygląda pięknie, muzyka jest super ale mechanika gry jest beznadziejna. Za dużo amatorki i rozwiązań rodem z gier dołączanych do gazetki za 9. 99.

      Osobiście nie porywa mnie też fabuła. W Wiedzmina 3 grało się żeby uratować Ciri i naprawdę chciało się ją ratować.
      Tutaj po 15 godzinach gry nie jestem pewny o co tak naprawdę walczymy.
      W W3 były głębokie dylematy z genialnym książkowym morałem, że największymi potworami mogą być ludzie.
      A tutaj? Nie wiem. Nie wiem jaki jest moral, jakie problemy są pokazywane. Kradniemy, zabijamy i tak w sumie bez celu większego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Rachey Nie, nie da się. Gdyby tak było, to w Fallout 4 nie było tych samych błędów co w Morrowindzie.

    •  

      pokaż komentarz

      serio mocny tytuł

      @dziamdziam: -mocny tytuł
      -gra wyłącznie na konsole

      Wybierz jedno ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: +1.
      Jakby ktoś się zastanawiał to w oprogramowaniu nie-growym działa to podobnie. Jak coś jest zj#?#ne u podstaw i na bazie tego powstają kolejne mechanizmy i kolejne to może okazać się, że żeby to poprawić to trzeba wszystko przepisać od 0. To z kolei rodzi nowe problemy i nowe bugi...

    •  

      pokaż komentarz

      Pewnie będzie jak z No Man's Sky. Wielkie wylewanie hejtu, a z każdym patchem co raz lepiej.

      @Athreus: Ale ocena 3.3 została.

    •  

      pokaż komentarz

      @hetero_sapiens: W polskiej myśli zarządzania wszystko da się zatentegować.

    •  

      pokaż komentarz

      @hetero_sapiens: co to za p%!?%?#enie w ogóle? Jak widzę wszystkich tych speców z komentarzy to mnie krew zalewa. Bugi i AI, które są największą bolączką tej gry, jak najbardziej da się poprawić, bo niby dlaczego nie? Równie dobrze mogliby zrobić patcha zmieniającego AI w tańczących Meksykanów, nie jest to jakaś część gry, której zmiana zepsuje np. zapisy.

    •  

      pokaż komentarz

      @rexdexpl: Przy grach nie robię. Robię przy sofcie serwerowym, który obsługuje dane wszystkich polaków, który sporo bazowych mechanizmów ma napisanych w okolicach 2005-2006 roku.
      Bardzo dobrze wiem ile problemów jest z poprawą bardzo starych i głęboko umieszczonych mechanizmów, które oddziałują z całym, ogromnym systemem. I tak, analogicznie do saveów, my musimy zapewnić zgodność z danymi w bazach, które zbierają te dane od około 2001 różnorakimi kanałami.

      Da się.
      Nie jest to łatwe, nie jest to szybkie, ale wszystko się da.

    •  

      pokaż komentarz

      W W3 były głębokie dylematy z genialnym książkowym morałem, że największymi potworami mogą być ludzie.

      @Hektorrr: tak głębokie morały jak te z książek Coelho. LOL
      kocha się za nic - i już dawaj w płacz nad moralnością ludzkości :}}}}}

    •  

      pokaż komentarz

      @Capo_di_Sicilia: Zdalnie u klienta, który kupił tę blachę i siedzi za oceanem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Athreus:
      @dziamdziam:

      Ani No Man Sky ani Days Gone nie startowały z takiego niskiego pułapu

      Days miało super grafe od początku i już tydzień po premierze przeszedłem grę z może jednym bugiem.
      W No Mans brakowało treści i tam dłużej trwało aby dorównać temu co obiecali,

    •  

      pokaż komentarz

      @hetero_sapiens ai może być też z bugowane, jak było przed laty z którąs częścią alien vs predator. AI było ultra głupie, gra została zjechana. Po latach jakiś modder odkrył, że była literówka w kodzie gry (lub jakiś inny banalny blad, nie pamiętam dokładnie), która powodowała, że ai było głupie. Po wydaniu patcha już było git, tylko kilka lat za późno :D

    •  

      pokaż komentarz

      @wykopany_w_dal: oczywiście minusy ale nikt nie raczył odpowiedzieć "dlaczego nie", bo to znalezisko to zbiór w większości totalnego gamoństwa, ktore z kodem ani grami styczności nigdy nie miało. To nie Little Brain Studio, które byłoby waszym maksimum, tylko CDPR, który już w podobnej sytuacji znajdował się z Wiedźminem 3. A że macie wiedzę/pamięć jak moje buty to nic nie zmienia, pokrzyczycie sobie trochę i popłaczecie, a tymczasem CDPR wzbogaci się o krocie i ogłosi coś nowego

    • więcej komentarzy(14)

  •  

    pokaż komentarz

    Gram na PC więc nie wiem jak wygląda to na innych platformach. Jestem po ~10h gry i mam dopiero dwa błędy podobne do sobie. Postaci przykleja się broń do ręki gdzie niby ją chowa tyczy się to npc. Więc nic co by psuło rozgrywkę czyniąc ją niegrywalna.
    A gra ogólnie dobra lecz nie znakomita według mnie trochę przekombinowana jest tyle opcji że się gubię. Ale i tak na plus :)

1 2 3 4 5 6 7 ... 66 67 następna