Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
-10
pokaż komentarz
Czy ładowanie przy -20 jest wogóle bezpieczne
+92
pokaż komentarz
@loyboy: jest - baterie mają system ogrzewania. Niestety przy autach o zasięgu 100 km (np. Leaf), zasięg ten w zimie spada na grzanie baterii, spada sprawność tych baterii. Generalnie auta które mają mniej niż 300 km są gównem, zabawkowym gównem. Takim żeby pojechać do sklepu oddalonego o max 10 km. Kiedy pojedziesz tym czymś do pracy, gdzie nie masz jak się naładować. Postoi to to na mrozie i grzeje baterie zmniejszając Twój zasięg. Wracasz po całym dniu na styk do domu. Zasięg zmniejsza jeszcze klima, dodatkowe osoby, radio..
-75
pokaż komentarz
@gruberto co ty p$#%?%%isz? Użytkuje leafa od 5 lat. Zrobiłem 100000 kilometrów. Jestem zadowolony jak mało kto.
Ładuje pod firmą. Do tej pory tylko opony zmieniam i myje auto absolutnie nic innego.
+69
pokaż komentarz
@hijack5671: mieliśmy leafa 2 lata. Zimą masakra. Zasięg 100 - planowany. Norwegia, zima minus (od kilku do kilkunastu stopni). Rano z górki, w nocy ładowanie 230V - nie było innej możliwości. 4 osoby. 10 km. Po pracy sklep i powrót - na oparach. W ciągu dnia zasięg spadał diametralnie, cokolwiek agresywniejsza jazda tym małym chłamem pod górkę powodowała że dojeżdżaliśmy na oparach. Tyle z mojego doświadczenia z tym czymś.
Nie mówię że każde auto elektryczne jest BE. Sam byłbym pierwszy do zmiany gdyby można było ładować auto pod firmą (z jakiejś siły najlepiej). Tylko akumulatory o większej pojemności, bo to na 100 to pomyłka jakaś. Sto miało przez sekundę, po włączeniu klimy minus 8, więcej osób minus, mocniej pod górkę z czterema osobami dużo mniej.
Teraz pracuję w innym miejscu, gość ma Komę z porządnym zasięgiem, ładuje to pod płotem. Więc jeździ za darmo.
-13
pokaż komentarz
@gruberto Norwegia rozumiem Cię teraz
+5
pokaż komentarz
@hijack5671: ..z kolei większe pojemności baterii to dłuższe czasy ładowania (mówię o nieszczęsnym 230V - to jest dostępne w bloku), a ładowanie na szybkich płatnych ładowarkach po prostu jest droższe niż benzyna. Mam w Gdynia Kaufland z darmową szybką ładowarką, kiedy jeszcze Biedry i Lidle porobią podobnie to zacznie się zastanawianie się czy może?? :)
Tak czy owak, uważam że, to kwestia kilku lat i będziemy jeździć na baterię, analitycy prognozują znaczny spadek cen baterii, wraz z przyrostem pojemności i szybkością ładowania.
-7
pokaż komentarz
@hijack5671 zapomniałeś wspomnieć o wymianie oleju ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@frugom: Klocki, płyny i inne części. Wahacze, amortyzatory itd.
+7
pokaż komentarz
@gruberto: Jeśli system ogrzewania baterii je wyładuje to kolejne ładowanie będzie z zamarzniętymi ogniwami,nawet jeśli system przewiduję najpierw ogrzanie baterii to dla tych ogniw takie temperatury odbiją się na ich żywotności
-1
pokaż komentarz
@loyboy: zadajesz pytanie i minus xD sami znawcy aut elektryczny widzę na wykopie xD
+2
pokaż komentarz
@gruberto jeśli patrzysz na tego typu auta jako na jedyne jakie sie ma to może tak, ale jak na dojazdy do pracy kilkanaście km to dlaczego nie? Tym bardziej jak ktoś ma dom.
+5
pokaż komentarz
Czy ładowanie przy -20 jest wogóle bezpieczne
@loyboy: chyba nawet bardziej bezpieczne niż przy +20. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podczas ładowanie baterie i podzespoły za to odpowiedzialne, strasznie się grzeją. A taka ujemna temp. b. ułatwia ich chłodzenie. W Tesla Motors najwięcej czasu zajęło odpowiednie zaprojektowanie modułów baterii i ich chłodzenie/grzanie. Bo trzeba pamiętać, że baterie nie mogą się także zbytnio wychłodzić. Bo może dojść do ich trwałego uszkodzenia. Co w konsekwencji może doprowadzić do pożaru.
+2
pokaż komentarz
mieliśmy leafa
@gruberto: leaf jest samochodzikiem na miasto i raczej w umiarkowanym klimacie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież jego zasięga maksymalny w 'normalnych' warunkach, to coś ok. 160 km. A jak doliczysz podjazdy pod górkę, grzanie, itp. To zasięg spada drastycznie, więc nic dziwnego, że te 100 km to była jazda 'na oparach'. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale to prawda, że elektryki raczej nie za bardzo się nadają na warunki zimowe i pokonywanie wzniesień.
Choć Tesla 3 ma wbudowaną pompę ciepła, która drastycznie obniża zapotrzebowanie na energię elektryczną.
No i w samochodach elektrycznych vel. ujemne temp. jest jeszcze bardzo istotny problem. Że baterie nie mogą się zbytnio wychłodzić. Więc zawsze musi mieć on jakiś zapas energii, na ich podgrzewanie.
-9
pokaż komentarz
@szopa123:
źródło: 49D37D0F-5CD4-403D-A36B-C4999E5390A9.jpeg
0
pokaż komentarz
@loyboy: no, ale co to ma pokazać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+17
pokaż komentarz
@szopa123: No jak to co? Strzałki z niebieskich robią się zielone a w końcu żółte. To bardzo interesujące.
+1
pokaż komentarz
@bigos555: hahahahaha.. komentarz złoto. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)(。◕‿‿◕。)
Ale się uśmiałem.... (ʘ‿ʘ)
-1
pokaż komentarz
@szopa123: system chlodzenia/grzania chyba tesli
-1
pokaż komentarz
system chlodzenia/grzania chyba tesli
@loyboy: to nie żaden system, tylko pokazane jak ciepło się rozchodzi w jakimś przewodniku. Zwykła chłodnica lub radiator tak działa. Tylko tam masz jeszcze ekstra powierzchnię która odbiera/oddaje ciepło.
0
pokaż komentarz
@gruberto: tanie auta nie mają ogrzewania a i z chłodzeniem lipa.
0
pokaż komentarz
@gruberto: Rozwiazanie: dolozyc webasto na rope. Podgrzewac wnetrze i baterie przed jazda ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@frugom co się dzieje z Wykopem? Za zwykły żart minusy. Co za ludzie tu zaglądają?
+1
pokaż komentarz
spada sprawność tych baterii. Generalnie auta które mają mniej niż 300 km są gównem, zabawkowym gównem.
@gruberto:
Sam kiedyś rozważałem elektryka i uznałem, że idealnie by się sprawdzał, gdyby ktoś robił trasy między 30-60 km dziennie.
Jak ktoś robi mniej, to jak kupi benzynę, to na paliwo i tak wyda niewiele (zwłaszcza w porównaniu do raty), a auto w zakupie tańsze.
Jak ktoś robi często wypady ponad 200 km w jedną stronę, to elektyk jest mega upierdliwy, jak ktoś nie ma szybkiego doładowania w domu czy na trasie.
No więc wydaje mi się, że każdy rodzaj póki co znajdzie swoją niszę.
0
pokaż komentarz
@gruberto:
że dojeżdżaliśmy na oparach.
elektrykiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
@hijack5671:
Ja też go rozumiem dobrze. W końcu -10 w Norwegii to poważna sprawa. Nie to co u nas w Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
pokaż spoiler
Mało zgrabne wycofanie się z powiedzianych bzdur. (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
+4
pokaż komentarz
Auta nie mają sensu gdyż są droższe, przy cenie za kilometr (porównanie paliwa i prądu na szybkich ładowarkach).
+21
pokaż komentarz
@gruberto: ostatnio redakcja Moto Dziennika przejechała elektrykiem 225 km za 160 zł, 70 zł za 100 km, trochę słabo
-1
pokaż komentarz
@gruberto
Jak nie masz garażu to rzeczywiście nie mają sensu. Ceny na ładowarkach są z kosmosu.
@danielo86
Benzyna mogłaby kosztować podobnie, co nie zmienia faktu, że ładowarki są ostatecznością w trasie.
0
pokaż komentarz
@danielo86: pokaz ten artykuł
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: https://youtu.be/yeF80vSDGuQ?t=435
To nie jedyny. Jeśli nie masz siły, albo w inny sposób jesteś skazany na publiczne ładowarki, to ceny zwalają z nóg. Sprawdź sam ile kosztuje 1kWh: https://greenwaypolska.pl/wp-content/uploads/sites/7/2019/10/gwpl-pl-cennik-01.12.2019-1.pdf
-1
pokaż komentarz
@Nemrod: no etron najbardziej prądożerne gówno dzięki za artykuł z dupy, mam Teslę S i widzę to trochę inaczej
0
pokaż komentarz
ostatnio redakcja Moto Dziennika przejechała elektrykiem 225 km za 160 zł, 70 zł za 100 km, trochę słabo
@danielo86:
słyszałem o tym, zaraz to obejrzę, ale stawiam w ciemno, ze trafiał na najdroższe ładowania?
Inna sprawa, że ja w swojej benzynie też wydaję ok 70 zł/100 km.
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: Ale jak ją podłączysz do takiej komercyjnej ładowarki, to zapłacisz tyle samo.
-1
pokaż komentarz
@Nemrod: supercharger mam za free także tego
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: Masz farta, wiesz dobrze, że to się już skończyło kilka lat temu dla nowych aut Tesli. Teraz trzeba płacić, a też nie każdy ma supercharger przy domu (jest ich aż 8 w Polsce?).
-1
pokaż komentarz
Auta nie mają sensu gdyż są droższe, przy cenie za kilometr (porównanie paliwa i prądu na szybkich ładowarkach).
@gruberto: To porównaj paliwo i prąd z domowego gniazdka, albo z PV. Dlaczego porównujesz najgorszy scenariusz dla EV?
-1
pokaż komentarz
@Nemrod: mam panele na dachu i ląduje w domu
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: Tak, tak, no i mieszkasz w Kalifornii, więc masz wyrąbane na spadek wydajności zimą. Otóż ileś milionów ludzi mieszka w blokach, bez paneli, bez darmowych superchargerów i taryf nocnych. To nie jest alternatywa dla wszystkich, tylko dla bogaczy. Sam koszt instalacji, która jest w stanie naładować auto (pewnie ładujesz w nocy, więc na starcie tracisz 20%, a jeszcze musisz "nazbierać" prądu na zimę) przekracza koszt zakupu małej nowej spalinówki.
-2
pokaż komentarz
@Nemrod: tak tak tak jak kupisz elektryczne auto to zobaczysz co i jak. Jak na razie płaczą tylko ci których na nie nie stac
+1
pokaż komentarz
@VWgolf3: tylko benzyny nalejesz sobie spokojnie na kilka set kilometrów i zrobisz to w kilka minut, a jadąc nawet bardzo mocnym dieslem to spokojnie zejdziesz na 30 zł / 100 km
0
pokaż komentarz
@ziomal-84: https://www.youtube.com/watch?v=yeF80vSDGuQ
-1
pokaż komentarz
tylko benzyny nalejesz sobie spokojnie na kilka set kilometrów i zrobisz to w kilka minut, a jadąc nawet bardzo mocnym dieslem to spokojnie zejdziesz na 30 zł / 100 km
@danielo86: Zgadza się, benzynę szybko nalejesz. Choć to scenariusz który przydaje mi się średnio raz na kilkaset tysięcy km. W pozostałych przypadkach dużo bardziej cenę możliwość ładowania w domu.
0
pokaż komentarz
@kwanty: ODP: Czas ładowania - mieszkam w bloku
-1
pokaż komentarz
ODP: Czas ładowania - mieszkam w bloku
@gruberto: Według statystyk GUS, ponad połowa Polaków mieszka w zabudowie jednorodzinnej. Jesteś w mniejszości, ten produkt nie jest niestety dla Ciebie. Ale wyciąganie z Twojej wyjątkowej (mniejszościowej) sytuacji generalnych wniosków jest niesprawiedliwe.
+16
pokaż komentarz
A jak już firmy rozkminią jak zrobić ładowanie w 5 minut to okaże się że żadna ekektrownia tego nie udźwignie przy masowym użytkowaniu takich samochodów, bo takie są fakty.
-8
pokaż komentarz
namasce kropka peel rękoma Wojciecha Krzemińskiego wysmażyło gniota na podstawie jednego filmiku Bjorna Nylanda
https://www.youtube.com/user/bjornnyland
Gdyby tenże "dziennikarz motoryzacyjny" podszedł do tematu rzetelnie, to po pierwsze obejrzałby więcej treści od Bjorna,
po drugie dotarłby do tabelek dotyczących zasięgów, czasu ładowania etc. różnych aut do których link Bjorn publikuje pod każdym filmem. Dowiedziałby się wtedy że ID.3 pod względem pojemności akumulatora, zasięgu oraz tzw. coldgate(niemożność wstępnego podgrzania ogniw aby zapewnić im wyższą/optymalną temperaturę aby przyjmowały więcej energii w jednostce czasu na początku ładowania, czyli przy niskim stanie naładowania akumulatora) jest bliżej ogona stawki elektryków.
Jak na razie Bjorn pokazuje w swoich testach i tabelkach, że w wyścigu zasięgu, czasu ładowania 10-75%, efektywności energetycznej, etc. wygrywa tesla najczęściej model 3 ale i model S, model Y (performance, long range, nawet starsze wersje bez pompy ciepła czy octawalve), dopiero potem na dalszych miejscach jest konkurencja.
Tenże "dziennikarz" pomija fakt, że w większości elektryki ładuje się w nocy pod domem, albo w czasie pracy. Natomiast w czasie dłuższej jazdy (Bjorn robi też testy 1000 km challenge) co około 200-300 km trzeba się zatrzymać na rozprostowanie kości czy posiłek, potrzeby fizjologiczne i to wystarcza. 15 minut supercharger V3 czyli krótki postój na sik czy hotdoga lub do 30-40 minut wolniejsze ładowarki czyli dłuższy postój, czyli od zamówienia do otrzymania posiłku i zjedzenia upływa mniej więcej 30-40 minut. To wystarcza aby się podładować na tyle aby znowu przejechać kolejne 200-300 km etc.
Generalnie ogniwa 21700 są już teraz wystarczające do codziennego użytkowania oraz dalszych podróży czyli przy gęstości energetycznej na poziomie około 240Wh/kg, a nadchodzące w tym roku ogniwa 46800 zapewnią jeszcze lepsze zasięgi przy gęstości 360Wh/kg - model Y, S oraz model S w wersji Plaid.
W ogniwach 46800 nie ma szkodliwych pierwiastków jak kobalt, ich ładowanie będzie krótsze niż 21700 z modeli 3 i Y.
Nie dolega im coldgate, tesla potrafi samodzielnie je podgrzewać jeśli ustawi się w nawigacji za cel superchargera etc.
Jak na razie VW z ID.3 czy ID.4 odstają w wielu parametrach za modelami tesli, ale miejmy nadzieję, że kiedyś dogonią teslę, ponieważ zdrowa konkurencja jest dobra dla konsumentów.
Z ciekawostek należy podać, Tesla model 3 w zimie uzyskuje takie wyniki (zasięg, czas ładowania 10-75%, jak konkurenci w lecie. W teście 1000 km jako punktu odniesienia Bjorn użył auta Kia Ceed PHEV i potrzebował czasu 9h 25 min, Tesla model 3 performance uzyskała wynik 9h 55 minut przy temp. 4-11 stopni Celsjusza, a model S Long Range Raven 9h 50 min przy temp. 11-17 stopni. Śmiem twierdzić, że pół godziny różnicy w czasie podróży na dystansie 1000 km to już jest rewelacyjny wynik.
Dodałem dwa filmy Bjorna w temacie do powiązanych.
Ogólnie polecam cały jego kanał i testy do których się mocno przykłada.
+24
pokaż komentarz
@G00LA5H: a ja zapytam... Co ma piernik do wiatraka? Odniósł się do dwóch aut, droższego (premium) i tańszego. Klient, któremu zależy na normalnym serwisie nie chce Tesli, która ma polskich użytkowników gdzieś - poszperaj na YT, jest mnóstwo materiałów o tempie i sposobie działania polskich przedstawicielstw(a) marki. BTW. Jechałem kiedyś Teslą i idzie jak zło, ale jakość wnętrza pozostawia wiele do życzenia. Serio. Nie to, że bronie Volkswagena, bo też zjechał z jakością i ID.3 jest tego dowodem.
Argument że "tenże dziennikarz pomija fakt ze w wiekszosci elektryki ładuje sie pod domem" mnie śmieszy. Bo Ty tkwisz w rozumowaniu, że elektryk ma być dla małej grupy osób, a fakty są takie, że UE dąży do pełnej elektryfikacji. Niektóre kraje maja w latach 2025-2030 już nie oferować aut spalinowych. Krótko mówiąc, elektryki mają je zastąpić. A skoro tak, to bedziemy jeździć tydzień na Chorwację? Jak co 200 km robisz postój to musisz być naprawdę starszym Panem - wtedy rozumiem konieczność zatrzymania się. Zasięgi tych aut i czas ładowania są śmieszne. To Ty niestety pomijasz fakty, dziwnie broniąc elektryki, które są na początku swojej drogi. I jeszcze im wiele brakuje do spalinówek.
Według Twojego rozumowania, co 2-3 godziny powinienem jeść w trasie. Oczywiście 40 minut, jakbym miał randkę w podróży. Bez jaj. Co do coolgate, spoko, że niektóre modele są coraz lepsze. A teraz porównaj realną wydajność, ceny prądu w trasie (prąd drożeje), a na dodatek pochodzenie tego prądu i powiedz, gdzie jest sens zakupu auta elektrycznego? Nie dość, że droższe, to jeszcze wymaga bardzo dużych wyrzeczeń logistycznych. Wokół komina można tym jeździć, jak ma się dostęp do ładowarki. Wyobraź sobie dziś, taki wzrost liczby aut elektrycznych, jak spalinowych w latach 90. Wtedy były kolejki na stacjach (bo było ich bardzo mało), a jak ładowanie bedzie trwało 40 minut to powiedz, jaka bedzie kolejka do tych ladowarek? Zerknij na temat świąt w USA przed koronawirusem. Jaki był czas oczekiwania do ladowarek. Dla mnie to pieśń przyszłości i to mocno wątpliwej.
Ciekawi mnie też, dlaczego nikt nie chce skorzystać z gazu i nikt nie mowi ze LPG jest ekologiczne. Nie jezdze autem na gaz, ale jakoś dziwne, ze nie promuje sie takiego rozwiazania, jako dobra, tania i ekologiczna alterantywa.
-3
pokaż komentarz
Klient, któremu zależy na normalnym serwisie nie chce Tesli, która ma polskich użytkowników gdzieś
@Peperoni_99: No właśnie. Kupią cos z VAGa który o nich dba i nie ma w dupie: https://www.wykop.pl/link/5914751/dalsze-potyczki-z-wadliwa-nowa-skoda/
+4
pokaż komentarz
@bigos555: widzialem ten temat i mocno mnie irytuje takie cos. W skodzie masz jednak wielu dealerow, ogromna podaz czesci i rozwinieta siec serwisow. Prawdopodobnstwo, ze wszyscy zawiodą jest mniejesze, niz w Tesli, gdzie nie ma czasu, czesci, obiektow sprzedazowych i duzej liczby wykwalifikowanych specjalistow.
-3
pokaż komentarz
@Peperoni_99: Odrobinę masz racji, ale też nie oszukujmy się, że pozostali dają ci jakąś gwarancję dobrej obsługi. Jak na szczeblu centralnym nie chcą ci pomóc, to siatka dilerska niewiele pomoże. https://www.wykop.pl/link/5353253/kupil-mercedesa-s63-amg-za-1-000-000-ktory-wibruje-jak-stary-ursus/
+3
pokaż komentarz
@bigos555: poza tym, jest mnóstwo marek poza VAG-iem. Tak czy inaczej, jak czytam, ze elektyki sa super bo i tak ladowanie odbywa sie przez cala noc jak spisz, to zastanawiam sie, co zrobic, gdy szybko potrzebujesz auta, a Twoje nie jest naladowane? Chyba zamowic ubera. Jezeli jezdzisz czesto i na roznych dystansach, to posiadanie auta elektrycznego wymaga... posiadania auta spalinowego. Jezeli masz spalinowe, to elektryk nie jest Ci potrzebny. Zobaczymy za 20 lat, moze technologia sie zmieni, a ceny beda korzystniejsze. Dalej jednak nie wiem, co jest zlego w LPG skoro jest ekologiczne.
-1
pokaż komentarz
@bigos555: ale zobacz, ze to są marginalne przypadki. A ilu korzysta i normalnie wszystko dziala? Ja mialem kontakt z 4 dealerami, jezeli chodzi o okres gwarancyjny i nigdy nie bylo problemu. O tym, że jest dobrze nikt jednak nie pisze :) w tesli nie jest dobrze (poki co) i mowia to sami uzytkownicy. Ale moze kiedys to sie zmieni. Co nie zmienia faktu, ze dzis auto elektryczne to dodatek do auta spalinowego.
-3
pokaż komentarz
poza VAG-iem.
@Peperoni_99: I chyba ze wszystkimi możesz znaleźć historię gdzie olali klienta.
, co zrobic, gdy szybko potrzebujesz auta, a Twoje nie jest naladowane? Chyba zamowic ubera
@Peperoni_99: Oczywiście, że elektryk nie jest na razie dla wszystkich. Ale muszę przyznać, że mam dużą ochotę takiego przytulić. I tak mam kilka aut, więc na daily chętnie bym takim jeździł. Brak silnika spalinowego, ze wszystkimi jego problemami kusi.
+2
pokaż komentarz
@bigos555: jak masz kilka aut i duzo miejsca (nie musisz przeciągac kabla i przestawiac pojazdow co chwile) to trochę co innego. Radzę jednak kupic uzywke za mniejsze pieniadze, nie warto przepłacac za cokolwiek.
-2
pokaż komentarz
a mialem kontakt z 4 dealerami, jezeli chodzi o okres gwarancyjny i nigdy nie bylo problemu
@Peperoni_99: Ja też miałem i mam z kilkoma i najmilej jest gdy nie ma problemów i samochód się za bardzo nie psuje. Mniej miło gdy usterka jest trudna do zdiagnozowania a naprawa robi się coraz droższa
+2
pokaż komentarz
Ale moze kiedys to sie zmieni. Co nie zmienia faktu, ze dzis auto elektryczne to dodatek do auta spalinowego.
@Peperoni_99: Ja właśnie takie mam plany, mamy duże kombi do wyjazdów "długodystansowych" i małe Aygo, którą jeździ żona do pracy. Oba auta we własnym garażu z gniazdem trójfazowym. Codziennie dla niej to ze 20km w jedną stronę z różnymi zawijasami do sklepów itp. Jak nic mi tu pasuje elektryk. Ale na pewno go nie kupię, jeśli nie uruchomię instalacji fotowoltaicznej bo to ma sens dopiero dla mnie. Plan jest na przyszły rok jak nie na ten i teraz szukam informacji ile kW przewymiarować instalację, żeby można było pokryć ładowanie takiego miejskiego elektryka. Ale takich doświadczeń to jeszcze u nas ciężko znaleźć.
0
pokaż komentarz
jak ładowanie bedzie trwało 40 minut to powiedz, jaka bedzie kolejka do tych ladowarek?
@Peperoni_99: i skąd brać prąd jeżeli 10 aut będzie się ładować po 150kW to jest 1,5MW czyli więcej niż teoretycznie taki typowy wiatrak na polu.
Elektrownia Bełchatów największa w kraju ma moc 5102MW a to pokrywa 34tys ładowarek 150kW.
-1
pokaż komentarz
@elemenTH: Dlatego wydaje mi się, że to grubymi nićmi szyte. Nie jestem przeciwko ekologii. Po prostu wątpię, że w to, że elektryczna motoryzacja jest ekologiczna.
0
pokaż komentarz
Według Twojego rozumowania, co 2-3 godziny powinienem jeść w trasie. Oczywiście 40 minut, jakbym miał randkę w podróży. Bez jaj.
@Peperoni_99: Według planera Tesli, do Splitu w Chorwacji dojedziesz w 4h dłużej niż zwykłym samochodem (18h z planera Tesli vs 14 z Google Maps). Trasa identyczna, tylko po drodze 5 przystanków na ładowanie na 20 - 40 min. IMHO bez tragedii.
0
pokaż komentarz
@Strus: Dodaj, że przy korzystnych okolicznościach, czyli pogoda i dostęp do ładowarki. A co, jeśli ładowarka jest zepsuta lub zajęta? W przypadku stacji paliw rzadko jest z tym problem. Nawet na półwyspie helskim w lipcu idzie to w miarę sprawnie. PS. Chorwacja to był przykład.
0
pokaż komentarz
@Peperoni_99: Wiadomo, że nie wszędzie dojedziesz obecnie elektykiem bez problemów, i im lepsza infrastruktura w danym kraju tym lepiej. Jak będziesz chciał pojechać na wschód to jesteś w dupie ;)
I tak obecnie jest o niebo lepiej niż 5 lat temu. Za kolejne 5-10 jak większość krajów w Europie przestanie rejestrować samochody spalinowe to już będzie zupełnie zajebiście.
0
pokaż komentarz
@Strus: Ja wierzę, że wymyślą nową technologię ładowania albo jeszcze bardziej wydajne silniki elektryczne + lepsze stacje ładowania. Pamiętajmy, że to dopiero raczkuje.
-10
pokaż komentarz
Ale bzdury, obecna technologia baterii li-ion ładuje się do pełna ok 2 godziny, do 80% w godzinę.
Reszta to kwestia zamówienia przyłącza elektrycznego odpowiedniej mocy, zresztą auto z baterią 100kWh kosztuje tyle kasy, że zamówienie przyłącza na 100kW to przy tym pikuś.
No i tu jest główny problem aut elektrycznych: są po prostu za drogie, natomiast technicznie jak najbardziej mają sens przy trasach do 100km i gdy mieszka się w wolnostojącym domu (najlepiej z instalacją PV).
+6
pokaż komentarz
@eeemil: zobacz na siec polskich ladowarek, a nie na to, co oferuje szczyt technologii swiatowej. Rownie dobrze mozna powiedziec, ze w polskiej lidze graja swietni pilkarze, bo ronaldo i messi sa swietni.
Nie kazdy ma dom z garazem. Co do ceny auta z bateriami 100 kWh, to chyba kilka stów... kwota z kosmosu, biorąc pod uwagę, ze technologia nie ma tak wielu podzespołów, jak spalinowki. Szukają jeleni albo rekompensaty za brak kupowania czesci zamiennych w przyszlosci.
Auta elektryczne sa drogie i nadana sie do tras okolo 100 km - to Twoj wniosek. A skoro tak jest to blizej im do zabawek, niz normalnych samochodów.
Btw. Co z utylizacja tych baterii? Nikt o tym nie mowi, podobnie jak o ich szkodliwej produkcji.
+7
pokaż komentarz
100kWh
@eeemil: zamów sobie takie przyłącze do domu prywatnego, na pewno będzie to tak samo rozsądne jak tankowanie tesli gdzie popadnie przy cenie 70 złotych za 100 kilometrów
+5
pokaż komentarz
obecna technologia baterii li-ion ładuje się do pełna ok 2 godziny, do 80% w godzinę.
@eeemil: XDDD
0
pokaż komentarz
@Peperoni_99: policz ile gruszkofonow jest co rok wywalantch w smiecie. O tym już cisza. A posiadają te same ogniwa.
+1
pokaż komentarz
@ziomal-84: dokladnie tak jest. Dla mnie to jest wszystko związane z marketingiem i zarobkiem, a nie realnymi korzysciami dla srodowiska.
-2
pokaż komentarz
Nie kazdy ma dom z garazem. Co do ceny auta z bateriami 100 kWh, to chyba kilka stów... kwota z kosmosu,
Btw. Co z utylizacja tych baterii? Nikt o tym nie mowi, podobnie jak o ich szkodliwej produkcji.
@Peperoni_99:
Utylizacja to nie problem, w baterii jest tyle miedzi i aluminium że trafi do recyklingu choćby na wózku zbieracza złomu.
Cena aut wynika dużego popytu na nie, jakby nikt tego nie kupował to producenci nie mogli by dowalać takich cen.
Więc dla kogoś mają sens.
Sama technologia ma potencjał być sensowną dla większości użytkowników aut osobowych, ale jeszcze nie dzisiaj.
BTW większość instalacji LPG to butle w koło ~42l, co daje 300-400km zasięgu, więc chyba jednak większy zasięg nie jest aż taki ważny.
+1
pokaż komentarz
do 80% w godzinę.
@eeemil: Mam przed oczyma stację za Gdańskiem w sezonie letnim, gdzie kolejka do dystrybutora jest aż po pas zjazdowy. Teraz sobie wyobrażam, jakby każdy ładował tam elektrykiem godzinę. Kolejka chyba aż pod bramki