Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 i inne problemy wraz z nowym patchem

Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 i inne problemy wraz z nowym patchem

Już chyba można się przyzwyczaić, że nowy patch w wykonaniu CD PROJEKT RED = downgrade graficzny. Tak było przy patchu 1.05 (aczkolwiek na mniejszą skalę) tak samo jest przy patchu 1.1. Po opisie problemów graficznych będzie kilka...

  •  

    pokaż komentarz

    Dla większości graczy jest to kara za kupowanie preorderów. Sami psujecie rynek gier kupując taki niedorobiony chłam. Mało tego, niektórym się to jeszcze podoba i wmawiają sobie, że ta gra jest spoko dopracowana

  •  

    pokaż komentarz

    Tak się właśnie optymalizuje gry, downgrade graficzny aby gra na każdej platformie wyglądała podobnie do tej w wersji z najsłabsza grafiką

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654 @Walus002: Ale jest chyba jest różnica pomiędzy downgradem graficznym by zoptymalizować grę przed premierą, a robieniem tego w patchu w momencie kiedy masa ludzi już kupiła grę?

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654 gówno prawda XD jak w ogóle można takie coś plusować xD porównaj sobie gry z konsoli do tych na pc na Uber. Prawda jest że gry są, a raczej były przygotowane pod ostatnia generację konsol, ale i tak na pc można było dostać znacznie lepsza grafikę xD i tak jest od dawna. Druga sprawa to lepiej obciąć grafikę niż mechaniki w grze. Prawdą jest że to i tak c@%#@we ale wiemy już że to jak ta gra została wydana to jedna wielka tragedia.

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654: no nie wiem, cyberpunk na minimalnych wygląda gorzej jak wiedźmin na średnich a działa 3x wolniej. Silnik po prostu źle jest zrobiony i marnuje mnóstwo zasobów - optymalizacja polega na tym, żeby gra nie działała gorzej wyglądając gorzej, tylko żeby działała co najmniej tak samo jak stara gra a wyglądała lepiej.

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: Ale jest w tym troche prawda, wystarczy popatrzec na pierwsza czesci watch dogsów i ukryte opcje graficzne w plikach gry na pc. Gra nawet na ultra ustawieniach na pc nie wyglada tak dobrze jak na pokazach i dopiero przy odblokowaniu ich w plikach wygladalo naprawde dobrze. Juz wtedy mowilo sie ze ubisoft zablokowal te ustawienia aby gra zbytnio nie odstawała od wersji na konsolach.

    •  

      pokaż komentarz

      @ChojaK pokaż link do tego że takie pliki były bo pierwszy raz słyszę o czymś takim. Przecież oni tam po prostu podkręcili grafikę na pokazach z tego co pamietam, z wiedźminem też tak było i jakoś też nigdzie nie słyszałem o żadnych plikach ukrytych. Masa gier tak miała bo często pokazują gry które nie są zoptymalizowane.

      Oczywiście nie pochwalam tego typu rzeczy*

    •  
      L.........i

      +31

      pokaż komentarz

      @cin123654: co za j@@$ne bzdury piszesz. Pomijam ze to są ustawienia graficzne które mogą być modyfikowane ze względu na platformę (tak samo jak RT na ps4 nie włączysz). Po drugie są piękne gry z zeszłego roku na ps4 które prezentują się o niebo lepiej ni cp77 który wyglada gorzej na konsole niż wiedźmin 3. Po trzecie to wyglada raczej na Janusza optymalizacje bo silnik im nie wyrabia możliwe w przypadku przyszłych zmian jak trackowanie npcow poza widokiem.

      Ogólnie takich zmian na odp!$$?%% tovja dawno nie widziałem

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: na przyklad tutaj masz: https://www.eurogamer.net/articles/2014-06-20-ubisoft-explains-why-watch-dogs-on-pc-contains-hidden-graphics-files

      moderzy szybko te pliki odkryli i gra wyglada prawie jak na E3 (mowie prawie bo rzeczywscie nie wszystko dzialalo dobrze)

    •  

      pokaż komentarz

      @ChojaK "The PC version does indeed contain some old, unused render settings that were deactivated for a variety of reasons, including possible impacts on visual fidelity, stability, performance and overall gameplay quality.

      "Modders are usually creative and passionate players, and while we appreciate their enthusiasm, the mod in question (which uses those old settings) subjectively enhances the game's visual fidelity in certain situations but also can have various negative impacts. Those could range from performance issues, to difficulty in reading the environment in order to appreciate the gameplay, to potentially making the game less enjoyable or even unstable"

      Jest jakiś gameplay gdzie ktoś przechodzi grę na tym modzie i nic się nie zj@??ło czy tylko odpalają grę żeby pokazać i później wyłączają bo serio coś się jebie?

      Jaki w ogóle sens jest ukrywania opcji graficznych bez żadnego dobrego powodu? I nie pisz że po to żeby konsole były atrakcyjniejsze bo jak ktoś kupuje konsole to pierwszym problemem są fpsy a nie grafika na którą gracze niedzielni nie patrzą za bardzo.

    •  
      P.......s

      -3

      pokaż komentarz

      porównaj sobie gry z konsoli do tych na pc na Uber

      @kojak3639: to Uber teraz pecety wynajmuje na telefon?

    •  

      pokaż komentarz

      @PatrykXes nom, dowożą ci już wyrenderowane gry i tylko sobie odtwarzasz, mówisz gościowi na rowerze jaki chcesz następny ruch i czekasz aż dowiezie ci kolejny render.

      Chodziło o Uber ustawienia graficzne, nie wiem czy żartujesz czy nie ale napiszę żeby nie było xD

    •  

      pokaż komentarz

      LOL. Co tu się odj$!$ło to ja nawet nie. Zrobili downgrade grafiki, a FPS-y te same.

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: uber to jedno, ale jakość grafiki to drugie. Piękny przykład WD 1. Pokazy były z PC, na konsolach w takiej jakości tego by nikt niw uruchomił. Wtedy gra dostała dwongrade na każdej platformie - na każdej prezentowała się identycznie z rożnicami ustawień szczegółów. Takie coś dotyczy prawie każdej gry. Jakby to wugladało jakby np CP na konsolach wugladał jak demo z 2018 a na pc next genowo. Wiec gra dostaje downgrade do tego samego poziomu. Widzimy to poprostu na wersji produkcyjnej.

    •  
      P.......s

      0

      pokaż komentarz

      @kojak3639: Nie żartuję, naprawdę nie zrozumiałem na początku.

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654 to co napisałeś to takie bzdury że ciężko mi się do tego odnieść xD to łącz sobie dowolna grę AAA na Uber na pc i porównaj do konsoli, jeśli ty nie widzisz różnicy jakości grafiki i mówisz że są sprowadzone do podobnego poziomu to proponuję okulistę. "Taki sam poziom na pc i konsoli" xDD

      Tak, downgrade zawsze jest i to w każdej grze tylko zazwyczaj nie taki ostry jak był w WD1 i wiedźminie 3, po prostu to są wczesne wersję gry sprzed optymalizacji

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: Co by się stało jakby WD1 wydany został w wersji jak demo na PC, a w wersji okrojonej na konsoli ?

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654 problemy wydajnościowe silnika chociażby, przeczytaj sobie artykuł który został wyżej wklejony. Sam ubi pisał dlaczego tak zostało zrobione.

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: Już było w tym temacie, 3/4 wyciętych funkcji na PC można było bardzo łatwo przywrócić. Tyle żę na konsolach jak gra wyszła - pod downgradzie było 720p i 25 fps. - więc to był raczej główny powód.

    •  

      pokaż komentarz

      @kojak3639: co znaczy pod ostatnią generacje konsol? Bo wersje na ps5 i xboxa x jeszcze nie wyszly podobno

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654 przeczytaj ten artykuł w końcu i zobacz moje wcześniejsze komentarze bo nie chce mi się pisać parę razy to samo

    •  

      pokaż komentarz

      @cin123654: Chłopie, jesteś uber fanbojem Cyberpunka i wypisujesz taką masę głupot, że aż musiałem cie na czarną wrzucić bo mi się nie chciało już tego bełkotu słuchać, ale tutaj to już lecisz uber foliarstwem xD
      Nie, producenci nie psują sobie gier, żeby wyglądały jak na konsolach, co więcej producenci konsol mają totalnie w p?@%!ie stan gry na PC, praktycznie wszystkie tytuły jakie wychodzą na konsole i na PC na PC zawsze mają dodatkowe opcje graficzne dla lepszego działania, taki Battlefield na konsolach przez lata nie obsługiwał 64 graczy, nowy Battlefield ma obsługiwać 128 graczy na PC a na konsolach tylko 64 czyli dalej downgrade, do tego zawsze wyglądał gorzej na kosnolach i jakoś nikt problemu nie miał, nikt nie p@%$#@@ił o downgrade żeby gra wyglądała tak jak na konsoli.
      Problemem zawsze są gry open-world studiów które mają problem z ogarnięciem własnego tytuły albo nie inwestują w porty.
      Wiesz czemu taki Watch Dogs miał downgrade? Bo c?!##wo działał. Wiesz czemu można było nagrzebać w plikach żeby to przywrócić? Bo im się tego nie chciało usuwać i mogłeś sobie to odpalić na własną odpowiedzialność, żebyś nie płakał że ustawienia sprawiły, że ci się gra sypie i źle działa.
      Nie miało to nic wspólnego z wersjami na konsole bo i czemu by miało? Jakoś Rockstar nigdy nie miało problemu na PC zrobić ładniejsze wersje swoich gier.

  •  
    M....v

    +214

    pokaż komentarz

    Ta gra to czyste odzwierciedlenie polskiej gospodarki. Nadmuchane, napompowane, ledwo się trzyma, o mało nie jebnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mastav: cdpr ma sp???!$@one podejscie menadzerskie, techland - ludzie odpowiedzialni za dying light, pracuja obecnie nad drugą częścią ale nie przedstawili daty ukończenia projektu - od roku wisi w statusie TBA i lepiej żeby tak było niż to co odwalił cdpr z cyberpunkiem

    •  
      M....v

      +69

      pokaż komentarz

      @lktr1: ma sp%%@?@!one podejście, bo to typowa januszerska mentalność. Ten problem dotyczy ogółu naszego społeczeństwa, nie tylko cdpr.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mastav: przypomne też że ludzie odpowiedzialni za w3 pracowali także nad krew i wino ale sporo osób wówczas złożyło wypowiedzenia, cp2077 robiła ekipa w większości ludzi z outsorcingu i juniorów i to niestety widać po tym jak ta gra funkcjonuje

    •  

      pokaż komentarz

      @lktr1: Dying Light 2 miał być rok temu.

      źródło: IMG_20210123_115307.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @PieceOfShit: cp też miał wyjść w kwietniu 2019 a został opóźniony o ponad 18msc (opóźnienie to raczej za mało powiedziane bo gra nawet nie wygląda jeszcze na betę), ale techland pozostał fair i powiedział że skoro jeszcze gra nie jest gotowa to nie bedą na slepo wystawiac daty premiery

    •  

      pokaż komentarz

      @PieceOfShit: Tak i widać, że gra również ledwo zipie jak CP2077, więc wycofali się z premiery.

    •  

      pokaż komentarz

      @lktr1: CDPR miał takie status przez dobrych kilka lat dopiero na sam koniec ujawnili datę premiery. Techland też skońcu będzie musiał ujawnić.

    •  

      pokaż komentarz

      @lktr1: oficjalnie miał wyjść 16 kwietnia 2020. To jak sobie wewnętrznie w firmie planowali nikogo nie powinno obchodzić.

    •  

      pokaż komentarz

      @PieceOfShit: z tego co pamietam to zakończyli współpracę z głównym scenarzystą z powodu wykrycia przestępstw o charakterze seksualnym

    •  

      pokaż komentarz

      @lktr1: Skąd wy bierzecie te brednie? Po W3 odeszło trochę osób, ale nadal zostało mnóstwo doświadczonych developerów, i to tych najlepszych. Ponadto CDPR zatrudniał masę bardzo zdolnych ludzi z zachodu, z doświadczeniem w R* i z innych wielkich firm. W3 dał im tyle kasy, że mogli ściągać talenty i płacić im atrakcyjne stawki.

    •  

      pokaż komentarz

      @lktr1: oficjalnie miał wyjść 16 kwietnia 2020.

      @PieceOfShit: z czego według wywiadów z pracownikami prawie wszyscy się pukali po głowie i mówili zarządowi, ze to nie ma absolutnie prawa być gotowe na kwiecień 2020 a realnie w 2021-2022 będzie gotowe. Może gdyby zarząd posłuchał mielibyśmy najlepszą grę stulecia, absolutny bestseller ale niestety trzeba było wyciąć dużo contentu a większość mechanik znacznie uprościć a niektore nawet porzucić.

      Ja sobie nie potrafię wyobrazić jak bardzo napierał zarząd na wypuszczenie tej gry jeśli została ona wypuszczona w takim stanie, ze nawet w odgrywanych oskryptowanych scenach dzieją się bugi lub coś jest niedorobione (pierwszy lepszy przykład z brzegu - tabletki od Misty przyklejają nam się do palców mimo, ze to cutscenka a sama scena dzieje się w zamkniętym pomieszczeniu więc nie ma żadnych czynników których nie przewidzieli)

    •  

      pokaż komentarz

      z czego według wywiadów z pracownikami prawie wszyscy się pukali po głowie

      @LuxEtClamabunt: prawie wszyscy? mówisz o tym wywiadzie z 20 anonimowymi ludźmi, z czego część albo i większość i tak juz nie pracuj w CDP? xDD
      Raczej mało prawdopodobne ze większość pukała się w głowę przy pierwszym terminie, poniewaz -
      Zarząd nie ogłasza daty wydania gry na podstawie swojego widzimisię, tylko w oparciu o raporty z poszczególnych działów. Widocznie leaderzy poszczególnych działów (i tym samym ich podwładni) źle obliczyli czas wymagany na wykonanie swojej pracy, produkowali nowe raporty, a wtedy zarząd musiał podjąć decyzję.

      Więc jaki deweloperzy czy leaderzy mogli się pukać w głowę, kiedy to z ich strony wychodzą informacje o stanie gry do zarządu? Jest wręcz niemal pewne ze w pierwszą datę premiery wszyscy wierzyli, ale kiedy deweloperzy zorientowali się ze nie dadzą rady to informowali o tym zarząd, a zarząd przekładał tak długo jak było to według nich bezpieczne (biorąc pod uwage hype, wydany hajs na reklamy itp, itd.)

    •  

      pokaż komentarz

      Zarząd nie ogłasza daty wydania gry na podstawie swojego widzimisię, tylko w oparciu o raporty z poszczególnych działów

      @paul772: i po tym co widać to podjęli decyzję raczej na podstawie raportu z działu marketingu a nie technicznego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Więc jaki deweloperzy czy leaderzy mogli się pukać w głowę, kiedy to z ich strony wychodzą informacje o stanie gry do zarządu? J

      @paul772: Problem tylko taki, że w korporacyjnych strukturach dół może myśleć swoje, a zarząd i tak się nie dowie.

      "dół" może raportować że czegoś nie zdąży, albo potrzeba więcej czasu, ale oni nie raportują tego do zarządu, tylko do swoich przełożonych. Taki przełożony z kolei nie chce raportować samych opóźnień i złych informacji, bo to on będzie przed zarządem odpowiedzialny za to że "dół" nie dowozi. Coś tam więc podkoloryzuje, coś tam obieca że jednak zrobią, pójdzie do zarządu, a zarząd nie będzie pytał znowu wracał na sam "dół" i weryfikował czy to prawda. Zarząd więc to przyjmuje, przełożony wraca z tym do podwładnych i zaczyna się coraz większy wk%!? "dołu" bo nagle muszą zapieprzać ponad miarę żeby wyrobić obiecanki przełożonego przed zarządem. A pracując w ten sposób, to tylko prosty sposób na kolejne niedopatrzenia i niedoróbki byle posklejać, które potem kumulują się w jeszcze większe problemy, zamiast je rozwiązywać.

      Zazwyczaj właśnie wtedy najwięcej ludzi trzaska drzwiami i opuszcza firmę, kiedy w firmie zaczyna działać taki głuchy telefon typowych struktur korporacyjnych, kiedy czujesz że nikt z twoim zdaniem się nie liczy albo je przeinacza. I wielu ludzi w CDPR tymi drzwiami trzasnęło.

    •  

      pokaż komentarz

      i po tym co widać to podjęli decyzję raczej na podstawie raportu z działu marketingu a nie technicznego

      @LuxEtClamabunt: jak deweloperzy zdają ci raporty ze gra będzie gotowa do wydania w danym czasie, to marketing juz musi zacząć działać biorąc pod uwagę tą deklarację. Jak zacznie działać marketing, to juz nie ma odwrotu i nie mozna sobie dowolnie przesuwać premiery do usranej śmierci. Czego nie rozumiesz?

    •  

      pokaż komentarz

      Problem tylko taki, że w korporacyjnych strukturach dół może myśleć swoje, a zarząd i tak się nie dowie.

      "dół" może raportować że czegoś nie zdąży, albo potrzeba więcej czasu, ale oni nie raportują tego do zarządu, tylko do swoich przełożonych. Taki przełożony z kolei nie chce raportować samych opóźnień i złych informacji, bo to on będzie przed zarządem odpowiedzialny za to że "dół" nie dowozi. Coś tam więc podkoloryzuje, coś tam obieca że jednak zrobią, pójdzie do zarządu, a zarząd nie będzie pytał znowu wracał na sam "dół" i weryfikował czy to prawda. Zarząd więc to przyjmuje, przełożony wraca z tym do podwładnych i zaczyna się coraz większy wk$!? "dołu" bo nagle muszą zapieprzać ponad miarę żeby wyrobić obiecanki przełożonego przed zarządem. A pracując w ten sposób, to tylko prosty sposób na kolejne niedopatrzenia i niedoróbki byle posklejać, które potem kumulują się w jeszcze większe problemy, zamiast je rozwiązywać.

      Zazwyczaj właśnie wtedy najwięcej ludzi trzaska drzwiami i opuszcza firmę, kiedy w firmie zaczyna działać taki głuchy telefon typowych struktur korporacyjnych, kiedy czujesz że nikt z twoim zdaniem się nie liczy albo je przeinacza. I wielu ludzi w CDPR tymi drzwiami trzasnęło.

      @harcepan-mawekrwi: być moze tak było. W kazdym razie wydaje mi się ze to leaderzy zespołów są najbardziej odpowiedzialni za obecną sytuację. I to na podstawie ich raportów podejmuje się dalsze decyzje.
      Więc zakładając ze leaderzy po prostu nie mówili prawdy, to deweloperzy moze faktycznie się pukali w głowę (ale z 20 anonimowych wywiadów takich wniosków nie mozemy wyciągnąć).
      Ale na ile prawdopodobne jest ze leaderzy nie mówili prawdy, a na ile jest prawdopodobne ze z rozwojem projektu napotykali po prostu nowe problemy, których nie przewidzieli deweloperzy? Wydaje mi się raczej ze ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna.

  •  
    w.............k

    +349

    pokaż komentarz

    źródło: xdpedia.com

  •  

    pokaż komentarz

    Najgorzej wygląda to oświetlenie, szczególnie w pomieszczeniach. Rozumiem ograniczenie rzucania cieni dla oddalonych obiektów, ale żeby źródła światła całkowicie wyłączać ?

    •  

      pokaż komentarz

      @wyleszczony: przypomina mi to daikatanę z 2000 roku, gdzie nie było stopniowego wyciszania dźwięku - jak wchodziłeś w strefę dźwięku alarmu to ten wył niemiłosiernie jak tylko dałeś krok wstecz to nagle milkł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @pablo397:
      1. Takie doczytywanie się aut istniało od premiery. Właśnie na gforce now próbowałem to odtworzyć, niestety nie udało mi się. W tym przypadku po prostu chyba wykazałes się nadwrazliwością? Domniemam ze to nie było co pierwsze zauwazyłeś po tym paczu.
      2. to jest ZFlickering. Tez nie udało mi się odtworzyć tego problemu. Być moze to tylko kwestia tej jednej tekstury?
      3. Udało mi się to odtworzyć, tez w innym miejscu, ale na zewnątrz to jest bardzo mało zauwazalne. Jak to wyglądało wcześniej?
      4. nie próbowałem tego odtworzyć, bo nawet nie wiem gdzie moge takie liście znaleźć :D
      5. To prawda, zastanawiam się tylko na ile to jest celowe działanie, a nie przypadkowe :D
      6. co do RT się nie wypowiem.

      Co do tej niedoczytanej lampy ulicznej, to chyba był pierwszy bug jaki zobaczyłem po odpaleniu tej gry w dniu premiery. takze nie powiedziałbym ze jest to wina tego pacza. Po prostu się zdarza nieregularnie.

      Generalnie to mogę jedynie uznać ze rozdzielczość mgły wolumetrycznej się pogorszyła, ale wydaje mi sięze jest to jakiś błąd, bo ona ma chyba z 5 ustawień jakości. Więc jaki sens miałoby zepsucie ustawienia ultra?

1 2 3 4 5 6 7 ... 27 28 następna