Kubica wyjaśnia Dudzie, jak jeździć bolidem Alfy Romeo

Alfa ma swoją specyfikę

  •  

    pokaż komentarz

    Kłamstwo, biegi w Alfie chodzą perfekcyjnie. Robert tłumaczy, jak działają biegi w lawecie, na której stoi Alfa.

  •  

    pokaż komentarz

    "Zobacz debilu co robisz"

    Tak się zaczynają przyjaźnie,

  •  

    pokaż komentarz

    Heheszki heheszkami ale Alfy to jedne z bardziej niezawodnych samochodów obecnie. Niemiecka propaganda w Polsce weszła za mocno, że wszystko poza 10-letnim gruzem z Niemiec się nie nadaje do jeżdżenia.
    Giulia to obecnie jeden z najlepszych sedanów segmentu premium(wyżej jest lux)

    •  

      pokaż komentarz

      @Fan_Morawieckiego: Propaganda nie jest potrzebna, wystarczy że Janusze przekazują synom Sebkom swoje mądrości życiowe, a potem Sebki jak dorosną i zostają Januszami powtarzają cykl i tak się kręci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Fan_Morawieckiego dobrze ciesz, się przynajmniej można kupić dobre samochody w psich pieniądzach.

    •  

      pokaż komentarz

      @MrCezaroo: dobre tanio? Cos takiego nie istnieje.
      Gulia jest fajnym samochodem, ale oferuje dokladnie tyle ile kosztuje.
      Przeciez jakosc wykonania, spasowania i materialow w porownaniu do niemieckiej konkurencji premium to jest przepasc. No ale za tym idzie tez nizsza cena, wiec cos za cos.

      No i trzeba pamietac ze Gulia ma i miała swoje wady fabryczne, póki mamy gwarancje to jest spoko, ale kolejny wlaściciel już nie bedzie mial tak kolorowo - i legenda alfy krolowej lawet moze sie wtedy odrodzic ;P

      A jesli chodzi o uzywki, to np. 159 i Brera sa ladnymi samochodami i tanimi, ale tez nie bez powodu - nie sa wolne od wad. Poza awaryjnym zawieszeniem i elektryką, gama silnikowa nie dosc ze biedna, to w wiekszoci te silniki sa po prostu nie godne polecenia. Jesli jeszcze tolerujemy diesla, to jako tako 2.0jtd w najmocniejszej wersji jest znosne.
      Ale np. benzyny? One wszystkie sa beznadziejne, poza 1,75tbi która jest albo nie do dostania, albo kosmicznie droga.
      Jestem miłosnikiem wyglądu 159 i Brery, ale planując zakup samochodu, odbiłem się od tej bieda oferty silnikowej jak piłeczka od czoła łysego i wybrałem e90 325i EFI.

      Nie istnieje coś takiego jak dostać więcej za mniej. Każdy model ma swoje plusy i minusy, a średnia rynkowa cena danego modelu samchodu wyrabia się na takim, a nie innym poziomie nie bez powodu.

    •  

      pokaż komentarz

      Chyba prawda boli w dupska co niektorych, sadzac po minuskach :D
      Sorry chlopaki, ale jesli mysleliscie ze zlapaliscie boga za nogi, bo kupiliscie sobie 159 1,9jtd z 2006r. za 10tys zł, i mieliscie nadzieje ze dostaliscie jakosc na poziomie E90 czy C klasy to chyba nigdy nie prowadziliscie innych samochodow.
      Ja osobiście do tej pory żałuje tylko wyglądu 159tki, bo innych plusów nie miała (poza ceną oczywiscie, chociaz jak juz pisalem, ciezko to uznac za plus). Moze przyjdzie jeszcze czas, i kiedys wleci Gulia - o ile przetrwają próbę czasu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fan_Morawieckiego: no nie wiem, obserwowałem najmocniejszą i mało ciekawy obraz się rysował. Z oferty FCA rozważałem Wranglera, ale podejście grupy mnie zraziło. W USA jest sprawa o wadliwych ramach, złe spawy, korozja, zła geometria. Jak zapytałem o to w salonie to wszyscy się wściekają i kończą rozmowę. Pytałem też, czy Wrangler w silniku 2.0T ma ten sam patent co właśnie Alfa, gdzie umieścili mały filtr oleju zmiennych faz rozrządu, który miał być trwały, okazuje się, że wymaga jednak zmiany co 60kkm i przypadkowo znajduje się... pod głowicą. Więc co 60kkm musimy zrzucać czapkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      A w sprawie niemieckich samochodów to ciężko wrzucać do jednego worka. Miałem VW z 2010 i było super, do dzisiaj ma go mój kolega i jest zachwycony. Drugi z 2015 roku był szmelcem. Teraz właśnie przedłużyłem leasing na Mercedesa z 2018, kupując myślałem, że oddam po trzech latach, ale po trzech latach nic się nie dzieje, stan samochodu jest wzorowy. Wysłałem go na sprawdzenie do rzeczoznawcy i samochód nie ma żadnych oznak zużycia.
      Naprawy gwarancyjne dwie, podświetlenie klamki i wymiana nawigacji. Nawigacja raz się zawiesiła (na trzy lata), ale ponieważ mój model nawigacji "potrafił się zawiesić" to wstawili nowszy model. Naprawa w jeden dzień.
      W VW nawigacja mi się wiesza raz na tydzień i serwis mówi "restart to przytrzymać power przez minutę" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Z alfą bałbym się utraty wartości i podejścia całej grupy FCA które niestety jest słabe. Wranglery mają małą usterkę, kierownica potrafi wpaść w wibracje "death wobble" i tracisz kontrolę nad samochodem. W USA była gruba sprawa, jest na to teraz recall, ale w Polsce mają wywalone i jak się ostro kłócisz, to z łaską wykonają wymianę wadliwych części.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway ja to generalnie zgadzam się z Tobą, tylko z jedną rzeczą nie. Niemieckie auta są po prostu przereklamowane i ta cena tylko wynika z tego, bo tylko nieliczne z nich są warte swojej ceny.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fan_Morawieckiego: dlatego się nie sprzedaje, a alfa Romeo się powoli zwija.

    •  

      pokaż komentarz

      Giulia to obecnie jeden z najlepszych sedanów segmentu premium(wyżej jest lux)

      @Fan_Morawieckiego: tak, tak zajebiste że kierownik serwisu ASO Fiat mi mówił żebym sobie Gulie z głowy wybił...

    •  

      pokaż komentarz

      @kobrys13: ciekawe, mam 100kkm nalotu w dwa lata i historię serwisową związaną jedynie z mat. eksploatacyjnymi. BMW F30, po 3 latach mialem 21 stron historii serwisowej. Co do jakości wykonania porównywalna z BMW za porównywalną cenę. Giulia ma beznadziejny promień skrętu, mamewrowanie na parkingach jest upierdliwe. BMW podaje też lepiej ilosc paliwa i prognozę zasięgu. Alfa kłamie jak wściekła.
      Co do właściwości jezdnych - Alfa deklasuje BMW. Napęd, przyspieszenie, zakręty, bajka.
      BMW mialo bardziej komfortowe zawieszenie, i co mnie zaskoczyło nawiew na tylne fotele w Alfie to wyposażenie dodatkowe lol.
      Gdyby alfa oferowala cos szybszego niż veloce, z napedem na 4 to bralbym kolejną.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: awaryjne zawieszenie w 159? Ciężko nazwać tak wielowahacz wytrzymujący 250tys km. Elektryka? Pierwsze słyszę. Fatalne silniki? Jtdm to jedne z najlepszych diesli. 1.8 muł to fakt. 3.2 co ma nie tak? Bo rozrząd kosztuje 4-5k? Nadal mniej niż w BMW 2.0

    •  

      pokaż komentarz

      @BelzebubTorunski w umysłach wielu ludzi, a widać to po cenach tych aut

    •  

      pokaż komentarz

      @MrCezaroo: bo musisz na to spojrzeć z tej strony: przereklamowane/przecenione ale kup samochód na takim poziomie taniej :P Tak na prawdę wszystkie samochody z wyższej półki można nazwać przereklamowanymi, bo od zawsze było tak, że od mid-endu w górę za każdy 1% jakości/wydajności płacimy dodatkowe 20% więcej. Tyczy się to nie tylko samochodów, ale i rynku RTV/PC/budowlanki.

      Niektórzy piszą o tym że ludzie mają jakiś uraz itd. TO JEST GÓWNO PRAWDA. Do Forda też mieli uraz, do francuskich samochodów to samo, i co? I ostatnie lata ich kompakty (i nie tylko) podbijały europejskie i światowe toplisty sprzedaży. Nawet Dacia była na 4 miejscu pod względem sprzedaży w Polsce w 2020r.

      @PiotrFr: jak już porównujesz do BMW, to dam Ci najszybsze porównanie. 3.2 V6 w 159/Brerze jedzie gorzej od 3.0 w bmw, pali więcej, gorzej brzmi i jest bardziej awaryjne (statystycznie). Właśnie dlatego :P

      Jestem antyfanem diesli więc mogę mieć trochę spaczone podejście jeśli chodzi o ropniaki, ale patrząc obiektywnie - gdyby w 159/Brerze była wersja takiego JTDm 3-litrowa w okolicach 230-250km to wszystko byłoby dobrze. Problem w tym, że 2,4 V5 juz nie jest ani fajne, ani dobre, a 2.0 i 1.9 nie pasują osiągami, a tym bardziej dźwiękiem i kulturą pracy do Włoskiego samochodu, stylizowanego na sportowy.

      Gama silnikowa w 159 i Brerze obiektywnie jest beznadziejna. Co innego gdyby to był samochód typu compact, tam takie 1.8MPI czy 1.9/2.0jtd byłyby idealne. 159 to segment premium, czyli konkurencja BMW3 i Audi4, MercaC. Teraz porównajmy różnorodność silników w tych samochodach, a w 159. Nawet kupowate i nijakie audi pod banderą VAGa ma w palecie silniki od 1.6 do 4.2 z mocami od 100 do 450 koni (owszem, TFSI to gówno, ale obok TFSI mamy legendarne 1.8T i V8 w S/RS, a z diesli 3.0tdi 233km z dużym potencjałem na więcej).

      Moim samochodem marzeń na tą chwile, byłoby 159 z silnikiem 330i od BMW albo 1.8T z Audi TT (no, może jeszcze jakoś wnętrza bym przeniósł z E90, ale to już nie tak istotne, Alfowskie może nie jest super, ale fotele wygodne)

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: jedzie gorzej? 6.6 vs 7.0. niezauważalna różnica. Gorzej brzmi? Nie sądzę, inaczej bo to V6 i R6. Nie jest bardziej awaryjne. Przypadkiem wybrałeś 3.0 bo to jedyny chyba silnik w BMW co się nie sypie. W BMW jedynie R6 są spoko. R4 i V8 to z każdym coś nie tak. 2.0 turbo i 4.4turbo się zacierają od tak. Wcześniej była specjalnie wsadzona gnijąca rurka w blok, tak można wymieniac. No i oczywiście w M wymiana panewek co 2-3 wymiany oleju to czynność eksploatacyjna( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @plimplam: Jesteś kolejnym który skaluje własny przypadek na cały świat, a jesteś jedną nic nie znaczącą jednostką w globalnej statystyce :)

      Wolałbym usłyszeć historię - wiesz ziom, coś tam w aucie się zj#!#ło i serwis ogarnął mi to tego samego dnia bo akurat mają dużo części do Guli w ASO albo chociaż importer dużo ma więc nie ma problemu.
      A mechanicy to w ogóle te alfy to znają tak jakby oczami RTG prześwietlali i wszystko wiedzieli.

      Prawda jednak odwrotna.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiotrFr: jeśli już to 6.1 vs 7.1 - i jest to duża różnica.
      Te silniki to przepaść pod każdym względem, to już nie busso.

      Nawet na 30stronnicowym temacie 159vsE90 na forum alfaholiców e90 jest na wygranej pozycji, trudno się dziwić.
      Za to bmw ma sporą wadę względem alfy - koszty utrzymania alfy przy używanym 90 to drobniaki :P

    •  

      pokaż komentarz

      @kobrys13: No widzisz, bazujesz sobie spokojnie na opinii serwisanta, ja bazuję na własnym doświadczeniu. Jaki pojazd aktualnie eksploatujesz?

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: 6.1 ma najmocniejsza 272km. Weź z podobnych roczników i w xdrive. Owszem bo 159 jest ciężka krowa niestety.
      Problem polega na tym że w BMW jest tych awarii dużo i do tego kosztownych (co sam przyznajesz) a nie da przypadkowe. Zawsze to jest jakaś część z dziwnego materiału który nie powinien się tam znaleźć. Przypadek?

    •  

      pokaż komentarz

      @PiotrFr: przedliftowe silniki w e90 nie mają wad, ale zabija je jedno - pseudo long life.
      To są silniki gdzie olej sie wymienia co 10tys, a ludzie robia to co 20/30 (a w takiej Francji czy we Włoszech to już wgl jezdza poki nie stanie). Nic dziwnego ze odmy trzeba pozniej zmieniac, nagar sie robi, lancuchy naciagaja i zmienne fazy potrafia nawet pasc. Gdyby BMW w zaleceniach miało interwał olejowy na poziomie 10, max 15tyś to te samochody jeździłyby setki tysięcy bez problemów, bo zadbane egzemplarze robią to bez problemu.
      A silników R4 nawet nie komentuje, kupowanie BMW w R4 to udawanie że jeździ się bmw. Ale lepiej mieć wybór w silnikach, niż go nie mieć.
      Przedliftowe 3.0 EFI też robi 6.1s do 100 i jest z tych samych lat co 159 (zresztą 159 było produkowane jeszcze na długo po lifcie serii 3).
      Nie wspominajac o tym, ze mamy jeszcze 335i które jest rakietą z 400nm i samym programem można bo pocisnąc jeszcze sporo bardziej. Ale 335 to juz kompletnie nie ten budzet (mimo ze klasa ta sama, roczniki te same).
      W sumie ludzie już tak odlecieli z cenami 159TBi TI że pewnie dałoby radę kupić za tyle 335i.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: dla 3.0 EFI w x drive podają 6.6. 159 ma 4x4 więc wypadałoby tak porównać.
      R4 nie komentujesz bo to nie BMW. A ja miałem n63. To już BMW?( ͡° ͜ʖ ͡°) to było pierwsze i ostatnie BMW

    •  

      pokaż komentarz

      @PiotrFr: Każde BMW to BMW, pod warunkiem że ma R6 :P V8 i V10 brzmią spoko, M3 to wgl super samochód, M5 tak samo, ale to juz nie na daily ;) I nie na portfele w tym kraju. Kupując weekendowego funcara wiele rzeczy o których pisałem nie ma znaczenia - kogo wtedy interesuje jakośc spasowania czy to ze trzeba panewki robić co 80tys

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: n63 to V8 więc nie BMW( ͡° ͜ʖ ͡°)
      M5 E60 też ma sporo za uszami.
      Są lepsze i gorsze modele/wersję. Nie ma co mówić że jakaś marka jest taka czy taka.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: coś źle przeczytałeś ten filtr nie wymaga zmiany co 60 tysia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @PiotrFr ja nie mówię o markach, tylko konkretnych modelach. Każda marka ma modele świetne i beznadziejne (tak jak np. E36/E46 kompakt czy BMW1 w HB). W 159 szkoda mi jeszcze jednego - brak nadwozia coupe. Owszem, jest brera, ale to jej wielkie dupsko jakos nie chwyta mnie za serce, bardziej wygląda jak hatchback z nadwagą ;P

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: i ten wiszący ryj. Niestety przedninapedowe auta nie mają ładnych linii. No i jest z 500kg za ciężka. Miałem 156 2.5 i 159 3.2 i to była przepaść

    •  

      pokaż komentarz

      @PiotrFr: 159 juz w sedanie jest śliczne, a gdyby było w nadwoziu jak E92 to mogłoby być dopiero genialne :)
      Bo w sumie E90 nie porywa designem, ale E92 to już śliczności.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: no widzisz a mi się np tył w E92 nie podoba. Chociaż i tak jest lepszy niż tył w E90 przed liftem z tymi kolorowymi lampami

    •  

      pokaż komentarz

      @plimplam: Forda, ale kierownika serwisu ASO Fiat mam przez płot.

    •  

      pokaż komentarz

      @saycool wg instrukcji nie, ale praktyka wskazuje inaczej. Czy nie uważasz że to miejsce na filtr jest idotyczne? Ten sam silnik w Fiatach filtr ma obok głowicy i dostęp banalny.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: haha, a na czym opierasz tą praktykę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Skoro nie jest do wymiany to się go nie wymienia.
      Alfa daje na Giulię 5 lat gwarancji, więc to bardziej ich problem niż użytkownika ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @kobrys13: dopytaj tego kierownika dlaczego odradza Giulię.
      Przeglądając forum AR to rysuje się raczej obraz samochodu bezawaryjnego.

    •  

      pokaż komentarz

      @saycool pojawia się problem faz, można zrzucać na serwis ale nie chciałbym żeby nawet na gwarancj ściągali mi czapkę. Odniesiesz się do tego czy to dobre miejsce na filtr?

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Jeśli jest to filtr, którego nie trzeba wymieniać to miejsce jest dobre ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @saycool dobra, już widzę fanatyka AR. Znasz filtry oleju które są wieczne? Fiat co ciekawe zrobił to lepiej i tam.... zaleca jego wymianę.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: nie jestem fanatykiem AR. Po prostu wychodzę z założenia, że skoro dali filtr w środku silnika to się jej nie wymienia. Giulia jest już na rynku kilka lat i samochody z przelotem 150kkm+ jakoś sobie poradziły bez wymiany "filterka" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @saycool a myślisz że skąd się o nim dowiedziałem? Bo już niektórzy musieli wymienić. Właśnie w okolicach 150kkm. W Fiacie jest z boku głowicy, szybka sprawa.
      Więc jak złapiesz problem z multiair to profilaktyczne ściąganie czapki. Nic dobrego dla bloku i głowicy.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Możesz podesłać link do tych rewelacji, bo szukam na forach Alfy i nikt nie pisze, że wymieniał.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Chociaż możliwe, że robią to przy okazji wymiany całego MultiAira, któremu zdarza się w niektórych sztukach zepsuć w okolicach 80-120 tysia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: Ehh mam r4 w e83 i nie żałuję mocno, chociaż fajnie byłoby mieć te 3.0, które znaleźć jest cholernie ciężko.

    •  

      pokaż komentarz

      @wierzbolas: w suvie, i to jeszcze rozmiaru X3, to i elektryk moze byc ;D Sorry, ale te samochody jak dla mnie to modowa porażka motoryzacji :D Bez znaczenia czy mowa o x1 czy lambo urusie ;p

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: No jak uważasz, dla mnie są właśnie super praktyczne przy trasach za miasto i przy stanie naszych dróg a jeśli chodzi o pojemność to dla mnie auta typu combi są paskudne. Natomiast do samego miasta czy krótszych trasach ekspresówkami wolałbym jakieś coupe czy sedana i posiadać 2 auta na różne okazje właśnie. Elektryki zapowiadają się kozacko, zwłaszcza jeśliby zostały uruchomione punkty wymiany aku jak np. w Nio.

    •  

      pokaż komentarz

      @wierzbolas: ja trzymam W123 pod kocem na czarną godzine, żeby nie musieć nigdy wsiadać już do elektryka :p Dla mnie to nie samochody nawet jak będą robić 0-100 w 1s. Fajny melex bez dźwięku dla kogoś kto posiada samochód tylko jako transport z pkt A do B, ale dla mnie nigdy samochód do tego nie był i nie będzie, szczerze to wolałbym wtedy wynajmować byle badziew. No ale, ja to ja, a inni to inni, więc wsyzstko się sprzeda w zaleznosci od osoby ;D

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: No właśnie widzę, że jesteś taką "konserwą" motoryzacyjną. Najlepiej, żeby auto to był wielki kanciak z szybą na korbkę czadzący, wyjący i trzęsący jak galareta z komfortem Ursusa. Nie powiem, że fajnie jest może takiego jednego w celach kolekcjonerskich by się czasem poczuć jak kiedyś, ale mimo wszystko ewolucja jest nieunikniona. Też mi będzie brakować warkotu silnika, ale nie kosztem komfortu, czystego centrum miasta i przyspieszenia (kiedy jedzie przede mną taki śmierdziel z najwidoczniej usuniętym dpfem i kata też srając na mnie czarnym dymem, to mnie ch*j strzela, tak samo jak smog w miastach). Szkoda, że technologia w powijakach ale patrząc to na premiery coraz nowszych aut zapowiada się nieźle moim zdaniem, lecz te ceny (lub wykończenia sic!).

    •  

      pokaż komentarz

      @wierzbolas: siema, lepiej być POSTĘPOWYM MILENIALSEM ktory bierze byle gowno ktore mu wciskają, a na każdy przejaw krytyki reaguje wyzywaniem od konserw i boomerów :D
      I o jakim przyspieszeniu Ty mowisz, od 10 lat samochody robia przyspieszenie na poziomie najszybszych elektrykow. I tak niezejda nizej, a anwet jak zejda, to nikomu nie robi roznicy 2 vs 2,5s :)

      A z miasta polecam sie wyprowadzic, jesli nie pasuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Nie interesują mnie ludzie twojego pokroju, dla ktorych samochod to tylko przedmiot do przemieszcania sie z A do B.
      Powiem wiecej, tacy ludzi to idioci jesli kupuja samochod, bo juz taniej i zdrowiej kupic sobie rower, skuter albo smigac komunikacja miejska.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: Ta od razu konno a ze swoim smrodem to lepiej ty się wyprowadź najlepiej na marsa xD. Się nie spinaj bo to żadne wyzwisko, po prostu taki hejt na elektryki czy trzymanie pod kocem "szczytu" motoryzacji jak ta stara pucha w123 o tym tylko świadczy. Nie to, że hejtuje każdego klasyka ale one są spoko jako auto kolekcjonerskie i sam na weekend chciałbym takie mieć (jakiegoś amerykańskiego muscle cara w cabrio) bo nie widzę kompletnie żadnego plusu posiadania takiego w123 do codziennej jazdy w miejscu współczesnego auta prócz łatwości napraw? Dla mnie prócz przemieszczenia od punktu a do b ważny jest komfort tej podróży, a takim antykiem sprzed kilku dekad to jazda dalej niż 100km to masochizm. Coraz to nowsze prezentowane elektryki czy hybrydy mają wpytę przyspieszenia w przeciętnych segmentach właśnie. Jak chcecie to sobie jedźcie autami jakimi chcecie dopóki jakaś norma spalin jest zachowana, choćby taka, żeby nie napierdzielała czarnym dymem, że jadąc za można się przekręcić. Elo.

    •  

      pokaż komentarz

      @wierzbolas: tak tak, wasza ekologia xD Na pewno będziesz miał lepiej w tym swoim mieście jak elektrownie zaczną nap?@?!#$ać 300% normy, a chyba nie musze przypominać z czego wytwarzana jest energia w Polandii :D
      15 lat mieszkałem w Rzymie, gdzie mieszka niewiele mniej ludzi niż w całym Małopolskim (w tym i samochodów), a wracając na południe Polski czułem się jakby trafił do komory gazowej. To najgłupszy argument, na jaki można wpaść w tym kraju.
      A co do W123, nie jeździ na codzień, bo byłoby mi jej zwyczajnie szkoda, ale widać że Ty nie jeździłeś taką nigdy. Bo gdy przesiadam się z E90 w sportsize do beczki, to czuje się jakbym usiadł w fotelu. Jest wygodniejsza na trase niż bmw z 2008 :) Jest też od niej 3x więcej warta, i 2x więcej warta niż większosć amerykanskiego złomu sprowadzonego tutaj ;) Gdy przesiadasz się z mustanga o podobnym roczniku do W123 to jest jakościowa i technologiczna przepaść.

    •  

      pokaż komentarz

      @alongtheway: Amerykańce mają ponoć słabe wnętrza ale silniki (V8) i linia nadwozia robi robotę dla mnie plus możliwość ich wystylizowania, że środek można zrobić wpytę i nieco współcześnie. Jechałem starymi mercedesami i mam do tego niesmak bo waliło strasznym dziadkowozem i biedą ale jak wklepałem teraz w gugla te w123 interior (może tym modelem jednak nie jeździłem) to wygląda faktycznie zajebiście zwłaszcza ten krem z drewnem, z zewnątrz nadal dziadkowóz ale już kto co lubi. Co do tego co mówisz to fakt, że z postępem w tej kwestii powinny iść inwestycje w zieloną energie, jądrową i usprawnianiem starych elektrowni, ale nawet pomimo tego to porównując sprawności i normy jaką powinny spełniać elektrownie a następnie sprawność elektryka w stosunku do do wytworzenia diesla i sprawności silnika spalinowego to i tak jest to wszystko znacznie na plus. U nas na południu palą gównami w piecach, ja się czuję jak w komorze gazowej jak przejdę obok jednej kamienicy w dzielnicy gdańska skąd przy niżu z samego jednego komina dym wylewa się na chodnik. Przejeżdżając zimą przez wiochy to właśnie podczas niżów w takim zadupiu, jednej malej wiosce jest smog. Szkoda gadać.

  •  

    pokaż komentarz

    Wszedłem tylko po to, żeby zobaczyć wpis JanaParowki. Wpisu nie ma, sobota popsuta ( ͡° ʖ̯ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Parówka nie ma zdjęć kubicy z dudełem ( ͡° ͜ʖ ͡°)