Wrocław z góry. Cmentarzysko lokomotyw na Brochowie.

Wrocław z góry. Cmentarzysko lokomotyw na Brochowie.

Kilkadziesiąt wycofanych z eksploatacji lokomotyw (spalinowych i elektrycznych) zgromadzono na torach odstawczych na wrocławskim Brochowie. Rdzewieją ale wciąż są piękne.

  •  

    pokaż komentarz

    Jaki piękny przykład niegospodarności.
    Zamiast wystawić na przetarg i sprzedać te lokomotywy np. zakładom remontowym, pośrednikom którzy je sprzedadzą za granicę lub firmie recyklingowej - to wyj#!!no je na tory między krzakami i będą gniły, regularnie rozkradane przez lokalnych lumpów. Ciekawe czy urzędnik który o tym decydował jest niekompetentny czy po prostu skorumpowany.

  •  

    pokaż komentarz

    Zmiany w infrastrukturze Polski w latach 1946-2015 - Tomasz Banyś ICAS

    Infrastruktura, to swego rodzaju krwioobieg każdego państwa, który w dzisiejszych czasach szybkiego przemieszczania się, nabiera szczególnego wymiaru. Poczytne miejsce wśród środków transportu zajmuje kolej, która:
    - odciąża ruch drogowy,
    - obniża w bezpośredniej bliskości siedzib ludzkich obniża (poprzez zmniejszenie transportu drogowego) hałas i emisję > > > zanieczyszczeń powietrza.
    - a nader wszystko zapewnia szybką i komformtową komunikację lokalną oraz międzynarodową (szczególnie koleje szybkich prędkości, taka jak np. Fransuckie TGV, Niemieckie ICE, czy Jakońskie Maglev).


    Niniejsza analiza traktuje o tym, jak na przestrzeni ostatniego 70-lecia, Polskie władze dbały (lub nie) o rozwój kolei oraz sieci dróg. Ponadto zestawiając dostępne dane historyczne (roczniki statystyczne GUS) na wspólnej osi czasu, pokażemy Państwu kilka ciekawych "zbiegów okoliczności", które miały miejsce w latach minionych.

    źródło: consent.youtube.com