Szeryf drogowy na A1 #Film_Widza #156

Autor: Pan zdecydował się zablokować lewy pas ponad 2km przed zwężeniem..

  •  

    pokaż komentarz

    Jazda na suwak działa i upłynnia ruch, z tym, że trzeba się trzymać pewnych zasad. Jadąc pasem który się kończy, w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości, jedziesz do końca, wtedy masz pierwszeństwo przy zmianie pasa.
    Kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi.
    Także nie wpieprzamy się komuś przed maskę 500m wcześniej. Jak i również nie wpuszczamy takich, tak samo tych co próbują wjechać jako kolejny pojazd (mamy obowiązek wpuścić jeden!). Wpuszczanie wielu aut z kończącego się pasa lub tam gdzie nie powinniśmy to nie żadna uprzejmość, tylko chamstwo wobec tych co za nami.
    Podstawa prawna art. 22 ust. 4a i 4b ustawy Prawo o ruchu drogowym.

    źródło: wyborkierowcow.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @marekmarecki44 dokładnie. Ale niestety dużo ludzi boi się i noe dojeżdża do końca pasa przez co tamci dłużej stoją i to powoduje frustrację.

      Jakbym w Polsce jeździł tirem to sam był wjeżdżał na kończący się pas i jechał nim do końca. Przecież ktoś musi mnie wpuścić a barany niech stoją.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kubilaj_Chan Ja tak robię, kiedy nie ma zakazu wyprzedzania dla ciężarówek. Ale bardzo często przed zwezkami taki jest stawiany. Ciężarówką nim ruszy to często przed zwezka wpycha się wiele osobówek, nie stosując się do tych zasad.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kubilaj_Chan: skad przekonanie, ze ludzie sie czegos boja? ludzie nie wiedza a nie sie boja.

    •  

      pokaż komentarz

      @nobrain to moja opinia. Boją się, że janusze go nie wpuszczą i będzie tam stał ośmieszony. Nie każdy lubi konfrontacje.

    •  

      pokaż komentarz

      Jazda na suwak działa i upłynnia ruch, z tym, że trzeba się trzymać pewnych zasad.

      @marekmarecki44: no i zaorane, zawsze będą korki, bo kierowcy się nie stosują, jadą do końca i się fp$#$%!$ają wymuszając hamowanie na sąsiednim pasie ruchu

    •  

      pokaż komentarz

      niestety dużo ludzi boi się i noe dojeżdża do końca pasa przez co tamci dłużej stoją i to powoduje frustrację.

      @Kubilaj_Chan: Poza terenem zabudowanym można śmiało używać klaksonu! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Jakbym w Polsce jeździł tirem to sam był wjeżdżał na kończący się pas i jechał nim do końca. Przecież ktoś musi mnie wpuścić a barany niech stoją.

      @Kubilaj_Chan: Uwierz, nie robiłbyś tak. Osobówka musiałaby zatrzymać się gdzieś w okolicach tylnej osi naczepy, żebyś mógł bezpiecznie wjechać. W praktyce mało który kierowca osobówki jest na tyle przytomny i kulturalny (żeby nie było mam tylko B)

    •  

      pokaż komentarz

      @marekmarecki44: mógłbym sklecić kilkugodzinna kompilacje z niezrozumiałymi zachowaniami na zwężeniach. Problem szeryfów jest już teraz rzadki ale ludzie dalej nie wiedzą jak się zachować przy końcu pasa. Jeden pojedzie całkiem do końca, drugim zmienia 10m przed, trzeci 20m przed i cały ten szyk i sprawiedliwość jak psu w dupę.

    •  

      pokaż komentarz

      @marekmarecki44: W sumie to gdyby wszyscy kierowcy trzymali sie zasad zamka blyskawicznego to prawy pas poroszal by sie znacznie szybciej niz lewy.

      Na prawym pasie sa prawie tylko tiry. Na kazdego tira przypadaja 2-3 osobowki. Gdyby kazdy tir wpuszczal jedna osobowke a kazda osobowka jednego tira to prawy pas poroszal by sie dwa razy szybciej niz lewy.

      Nie ma to byc krytyka zamka blyskawicznego... tak sobie tylko pomyslalem...

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: TIR.PNG

    •  

      pokaż komentarz

      @wezsepigulke:
      No niestety, te zakazy wyprzedzania trochę komplikują sytuację. Sam jestem wielkim fanem suwaka, ale czasem jest mi zwyczajnie szkoda kierowców TIRów. Na obecnie remontowanej 1/A1 (Piotrków-Częstochowa), TIRy nie mają w ogóle wstępu na lewy pas i przy każdej zwężce jest tak, że na prawym stoi ciąg TIRów na 2km, a ja wszystko przeskakuję lewym, który jest zupełnie pusty. Google Maps ostrzega, że przede mną 12min w korku, a ja 2 minuty później jestem już za. I tak jest ze 3-4 razy w ciągu 1-2h jazdy.

      Za każdym razem, gdy tamtędy jadę, to jest mi szczerze głupio względem kierowców ciężarówek, bo to jest bardzo niesprawiedliwe. Z drugiej strony nie widzę lepszego rozwiązania. Nie będę stał na prawym między TIRami, jak kretyn, nie będę blokował lewego jak turbo kretyn. Staram się przynajmniej nie wykorzystywać sytuacji na końcu i nie wbijać się po kilka osobówek za jednego TIRa.

    •  

      pokaż komentarz

      @NoBrainNoProblem: sztuka jest sztuka - nie ważne mały czy duży, ale tak... na bramkach autostrady wolę się ustawić za kolejką tirów, niż za taką samą kolejką małych ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @marekmarecki44: > Jadąc pasem który się kończy, w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości, jedziesz do końca, wtedy masz pierwszeństwo przy zmianie pasa.
      Nie masz pierwszeństwa. Dzięki powielaniu takich bzdur będą następni szeryfowie.

    •  

      pokaż komentarz

      @NoBrainNoProblem: źle sobie pomyślałeś. Ustąpić pierwszeństwa można wtedy, gdy jest komu. Jeżeli kilkanaście metrów do tyłu widzisz w lusterku tira to nie musisz mu ustępować pierwszeństwa (stosować suwaka), tylko jedziesz dalej (przejeżdża kilka osobówek zanim tir dojedzie do zwężenia).

    •  

      pokaż komentarz

      @marekmarecki44: Uwierz, że często tak właśnie robię. Zawsze sie wbijam kulturalnie i bez problemu.

    •  

      pokaż komentarz

      Uwierz, że często tak właśnie robię. Zawsze sie wbijam kulturalnie i bez problemu.

      @daweed666: Jeżeli tirem ze standardową naczepą, to gratuluję skila i życzę dalszego szczęścia.

    •  

      pokaż komentarz

      Ciężarówką nim ruszy to często przed zwezka wpycha się wiele osobówek, nie stosując się do tych zasad.

      @wezsepigulke: No to jest zwykły brak kultury po drugiej stronie. Ja jeśli przede mną wjechało jedno auto to czekam, aż ciężarówka ruszy i próbuję wjechać za nią - próbuję, bo często za mną ludzie myślą, że chyba będę tu parkował, bo omijają mnie i wpieprzają się za ciężarówkę po kilka aut (i wóczas ja stoję i czekam na łaskę). Po prostu powinno się jechać jeden na jeden i tyle - nawet myśleć o tym nie trzeba za bardzo.

  •  

    pokaż komentarz

    ... a gdzie numery i ryj tego debila ?

  •  

    pokaż komentarz

    PKL17242

    Dla pojazdu: MAN TGX 18.440 EURO 5 10518CCM - 440KM 18T 07-13

    Więc chyba pasuje

  •  

    pokaż komentarz

    Całe szczęście takie okazy to dinozaury i ich czas dobiega końca. Mimo wszystko mocny zawodnik, jeszcze chwilę by poblokował pas to te bułki i wędliny by dowiózł zepsute, a tak ryzykować nie można. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    I moi drodzy zap@@?%#!acze 200km/h w swoich niemieckich bawarach i 4 zerach tak właśnie wygląda "Blokowanie pasa" i tamowanie ruchu, a nie opel jadący 140km/h na lewym pasie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mors25: przecież powszechnie wiadomo, że jak jadę lewym pasem tyle ile osoba przede mną, to jak audica za mną zacznie nap%$!%!@ać długimi, to z dachu mojego opla wysunie się śmigło i odlecę na dach tira z prawego pasa, żeby zap%$!%!@acz mógł migać długimi następnej osobie