@TakiTaki: chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
@TakiTaki: Stać go. Za swoje wynajmuje. Jesteś jednym z tych meneli co wyciągają łapę po cudzą kasę? Jasne niech się wyprowadzi do kawalerki 15m2 za 1200 zł a reszte kasy niech da tobie! Wyborca PiSu j...ny!
@odomdaphne5113: nie musisz. Tylko wyraziłem swoją grzeczną opinię nt. tego o czym był artykuł.
Miałem kiedyś pojazd, którego koszty eksploatacyjne były dla mnie za wysokie, więc go sprzedałem i wziąłem taki, który jest tańszy w utrzymaniu.
@TakiTaki: A może on chce mieszkać w większym wygodnym mieszkaniu?
Ja np. mam nad sobą 45m2 mioeszkanie którego nie wynajmuję bo wolę mieć mniej kasy ale ciszę i komfort mieszkania samemu. Źeby mi nikt nie tupał o 6 rano nad głową.
@andrzej-paczkowski: Naj@$?ny jestes XD? za 3500 to masz w warszawie w centrum mieszkanie 3 pokojowe XD Sam wynajmuje teraz na powislu 2 pokoje za 1900zł.
@andrzej-paczkowski: Mam dwa mieszkania w niezłej lokalizacji i standardzie. Wynajmuje je za 1800 plus opłaty. Gdzie te mieszkania po ponad 3k? Chyba trochę odpłynąłeś :)
@TakiTaki: teraz jest taka moda ze każdy udaje bogatego nawet biedny. Wynajmowanie mieszkania za 3500PLN jest moim zdaniem taką właśnie postawą, bo mógłby mieszkać taniej a z nadwyżki spłacać np kredyt na zakup mieszkania które by kupił a byłoby jeszcze w budowie.
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł
@andrzej-paczkowski: k%%$a co? Ja w Warszawie wynajmuję 90 metrów za 2400 ze wszystkimi rachunkami. Lewy brzeg (i niezła lokalizacja), więc ten droższy.
Wy wszyscy chyba serio macie po 16 lat i z rodzicami mieszkacie.
@andrzej-paczkowski: serio wynajem takiego małego mieszkania kosztuje 3,5k? To czemu w takim razie nie brać kredytu i kupić własne? Wątpię, że rata będzie aż tak wysoka.
@TakiTaki: jak czytam kocopoły takie jak twoje to mnie aż zalewa. Gość z artykułu akurat zap%%?@#@a na te 7tys i utrzymuje rodzinę za to. Widocznie gość wyliczył sobie na co go stać i choć odrobinę lepiej żyć a nie jak większość Polaczków którzy pierdzą w fotel po robocie za max 3 tys i zazdroszczą drugiemu że ma odrobinę lepiej. I ch!% ci do tego jak kto dysponuje taką kwotą jaka jest 7tys bo to nie jest dużo.
@Muszczyna: Niższa cena, to często niższa jakość :) A mieszkanie to nie tylko spanie... Sam płacę coś koło tego za 60m2, ale mam 1km do morza, parking podziemny, mały blok gdzie wszyscy się znają, relatywną ciszę wokół (jesteśmy wgłąb osiedla i nie słychać aż tak bardzo hałasów miasta, a ruch po oknami mały) - córki przedszkole 3km i latem możemy rowerem jeździć.
Jasne znalazłbym mieszkanie za mniej niż 2k, pewnie w starym bloku, bez windy, bez garażu, w korkach bym stał godzinę dziennie żeby córkę odwieźć i przywieść z przedszkola itp.
Także czasami ze względu na jakość życia opłaca się dopłacić :)
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
@TakiTaki: biorąc pod uwagę rynek pracy vs koszty życia w dużym mieście i to, że te 7k na rękę zakładając UoP oznacza że już 3k zostało rozszabrowane przez państwo na sam początek, problem raczej nie ogranicza się do wyboru miejsca zamieszkania
Ja w Warszawie wynajmuję 90 metrów za 2400 ze wszystkimi rachunkami
@60scnds: W sumie to nie ma znaczenia za ile Ty wynajmujesz bo równie dobrze mógłbys powiedizecc ze za darmo wynajmujesz od znajomego. Znaczenie ma jaka jest średnia cena i za ile można znalezc. Akurat w Warszawie 2400PLN to kosztuje z wszytkimi opłatami wynajem 2 pokojowego 40m2 - i to też raczej cena nie wygórowana. Bo te wszystkie opłaty z czynszem prądem etc wynoszą 700zł przy 2 osobach i 2 pokojowym mieszkaniu. I 1700 dla własciciela
a z nadwyżki spłacać np kredyt na zakup mieszkania które by kupił a byłoby jeszcze w budowie.
W artykule pisze, że go nie stać na kredyt hipoteczny. Ciekawe bo ja dostałem z niższymi dochodami. Chyba, że celuje w 80 metrowe mieszkanie w centrum na wypasie. W ogóle śmierdzi fejkiem na kilometr.
@60scnds: Nie no 44m za 3500 w Gdańsku to jakiś absurd ale 90m za 2400 w Warszawie po lewej stronie też mi brzmi jak jakaś niesamowita okazja życia albo jakaś rudera przy rogatkach miasta
@andrzej-paczkowski: p#@%##@isz pan o tym wynajmie, takie kłamstwa, a wszytko można sprawdzić w sieci. Facet przepłaca, a jeśli chce mieszkać na wyższym standardzie to niech nie buczy w sieci. Nie stać mnie na wyrypane mieszkanie szukam za mniej, a zarabiam więcej niż pan z artykułu.
@TakiTaki: Nie wiem czemu dostajesz tyle minusów. Przecież dobrze piszesz. 3.5kzł za wynajem... przy zarobkach 7kzł. Do minusujących - ludzie opanujcie się. Nie stać mnie - to nie wynajmuję za tyle - szukam czegoś innego. Jakby zarabiał 15kzł i 12kzł wydawał na wynajem i leasing nowego auta i też byłaby wina systemu?
@odomdaphne5113: No właśnie nie stać go. Wydawanie 50% miesięcznych dochodów na mieszkanie to skrajnie nieodpowiedzialne finansowo zachowanie. O ile ten tekst nie jest w ogóle jednym wielkim baitem.
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
Trochę przegiąłeś z tą ceną. Jakie 3,5k za 44m. Wynajmowałem w gdańsku 45 -47m (w tym roku) w kilku lokalizacjach i nigdy nie płaciłem więcej niż 2900 PLN (wliczając wszystkie opłaty i miejsce w hali).
@Holocep: szukam od 2 miesiecy w gdansku 3 pokojowego mieszkania. Budzet mam 6 tys z opłatami. Do tej pory nie znalazlem nic sensownego. Za 3500 to moze znajdziesz gdzieś na Jasieniu albo Chełmie.
@Xaveri: Branie kredytu mieszkaniowego rzeczywiście jest szczytem mądrości, Jak zaraz mogą podnieść stopy procentowe i może nie być tak różowo jak jest teraz.
@TakiTaki: Nie wszyscy muszą jeździć na wrotkach i mieszkać w suterenie jak ty zazdrosny draniu. Jesteś leniem to pal wrotki i wara ci od moich ciężko zarobionych pieniędzy.
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
@andrzej-paczkowski: ewentualnie codziennie jeździć przepełnionym EN57 i tracić 2 godziny na dojazd i powrót z pracy.
@TakiTaki: Stać go. Za swoje wynajmuje. Jesteś jednym z tych meneli co wyciągają łapę po cudzą kasę? Jasne niech się wyprowadzi do kawalerki 15m2 za 1200 zł a reszte kasy niech da tobie! Wyborca PiSu j...ny!
@odomdaphne5113: Kto ci plusuje to gówno? Wykopek mówi prawdę: przy zarobkach 7k wydawanie 3,5k na wynajem to idotyzm, powinien wynająć mniejsze/kupić coś na kredyt i tak spłacać swoje.
Nikt nie pisze że powinien oddać państwu nadwyżkę
@Xaveri: kredyt to nabijanie kabzy banka takze no. Pytanie czy rentier gorszy niz bank. Z zarobkami 7000k pln szlo by przyszczurowac 2 lata w jakiejs klitce i odlozyc te 100k+ i kupic kawalek od pracy, potem znowu troche szczurowania i za pare lat za gotowke szlo by kupic normalne mieszkanie
Ale tu trzeba brac pod uwage ze te pare lat to nie jest zycie a szczurowanie.
@TakiTaki: Jasne, jasne, przeogromnie rozwinięty człowieku. Asceta się q$%# znalazł z ciągotami na cudze mienie. Wystarczy mi to co napisałeś żeby ocenić po której stronie barykady jesteś.
@10minuteman: słucham? Parę lat? Ja szukam dla siebie mieszkania 40-50 m, 2 pokoje
550-600k będzie mnie kosztować. Mając 7k netto i nie wydając nic potrzeba 86 miesięcy czyli 7.15 lat żeby uzbierać na mieszkanie za gotówkę xd
@10minuteman: słucham? Parę lat? Ja szukam dla siebie mieszkania 40-50 m, 2 pokoje
> 550-600k będzie mnie kosztować. > Mając 7k netto i nie wydając nic potrzeba 86 miesięcy czyli 7.15 lat żeby uzbierać na mieszkanie za gotówkę xd
@emasele: Kredyt mieszkaniowy, słyszałeś o czymś takim?
"Paweł pisze! Zarabiam 7 000 zł na rękę miesięcznie. 3 500 zł płacę za wynajem mieszkania"
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
@TakiTaki: patrząc na plusy i minusy, to tylko 10% wykopowiczów uważa ze masz racje a 90% uważa ze warto konsumować większość zarobków zamiast inwestować w swoją przyszłość(wynająć taniej a resztę odkładać na zakup mieszkania)
Dobry przepis na bycie gołodupcem przez całe życie i napychanie kasy rentierom za wynajem ich "luksusowych" mieszkań. Ale znajomych można zaprosic i pokazać jak fajnie mieszkam:)
@odomdaphne5113 "reszte kasy niech da tobie!"
Jednego nie rozumiem. Prawdopodobnie każdy, kto zarabia te 7 tys brutto i więcej byłby w stanie wziąć urlop bezpłatny na 1 miesiąc od 2 stycznia 2023. Jeśli większość osób podjęłaby taka inicjatywę (a szczególnie ludzie IT) to pada wszystko: banki, GUS, zakłady produkcyjne itp. Nie wyobrażałam sobie, by Rząd na to poszedł. Musiałby się wycofać.
@TakiTaki: Niech zmieni prace i wezmie kredyt ;) PIS - PO jedno zło. Tylko prawdziwa prawica i tylko panstwo minimalne sprawi ze ludzie beda miec w kieszeni wiecej pieniedzy. Problem w tym ze jest demokracja a wiec rzady glupkow wiec zanim to zrozumieja beda miec ,, socjalistyczny raj '' czyli hiperinflacje i wydatki ponad 100 % pensji na podstawowe potrzeby ;)
@vitek6: To prawda ale jak przyjdzie co do czego i podskocza stopy procentowe to nagle sie okaze ze zaplacisz sporo wiecej, mobilnosc ci spada itp
Slowem zalezy. Jak mozesz wynajac mieszkanie za kila stow to sie oplaca ( w promieniu 20 km od Katowic jest to wykonalne jak sie poszuka cale mieszkanie za 700 pln wynajac )
@vitek6 Ma pół roku by go przekonać lub 3 miesiące na wypowiedzenie. W pojedynkę bym nie próbował, ale gdyby za pomysłem stanęła cała organizacja , to czemu nie.
@andrzej-paczkowski: 3500? Chyba w samym centrum w nowym budownictwie, 70m.
Za 3tys masz tak mieszkanie ładnie wykończone, ze mucha nie siada z miejscem parkingowym w centrum.
Za 3500 na jakiejś osowie to żyjesz jak obajtek …
Nie wiem gdzie gość mieszka ale jak wywala 3500 na samo mieszkanie to chyba faktycznie jest debilem chyba ze w Warszawie macie takie ceny. W 3miescie bezproblemowo znajduje się mieszkanie ładne i duże w dobrej lokalizacji za 2000-2500. Jestem 6 miesięcy po zmianie mieszkania wiec jeszcze jestem w temacie
@10minuteman: ja jak brałem kredyt to były dużo wyższe stopy i jakoś normalnie spłacam. Z moblinością też żadnych problemów nie ma. Można mieszkanie sprzedać albo wynająć.
@turbaniuszdywaniusz: @60scnds: Gdzie wy macie te mieszkania? Przyzwoita kawalerka w Warszawie (nie stan pobabciny) to z tego co się niedawno orientowałem okolice 2k, jeśli ma być spoko lokalizacja. Jakim cudem w zbliżonej kasie macie 2 pokoje albo wręcz 90m2? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@TakiTaki: z tą roznica ze jego kasa i jego wybor ile placi za mieszkanie, ale jak mu zabiora na patologię to juz nie jego wybor. on ze swoich pieniedzy moze kupic 100 par spodni i nic nikomu do tego ale z jakiego powodu ma kupowac spodnie patusowi?
@cerix: Opłaty max 800zł. Tysiak dalej się nie zgadza ;) Chyba że szuka na wyspie spichrzów to 40 parę metrów może tyle kosztować, może nie doprecyzował.
@Rivo: Mi się faktycznie chyba bardzo fartownie złapało, ale też nie w najnowszym budownictwie (taka średnia półka, nie PRL, ale też nie samo szkło i stal).
Pamiętaj też, że im większa chata, tym mniej oddalone ceny od tego progu "minimum". Najbardziej to się w ogóle opłaca wynajmować wielkie apartamenty z basenami, gdyby to liczyć za metr. Im większe mieszkanie, tym trudniej je skutecznie wynająć i tym bardziej zależy Ci także na ułożonym lokatorze, a nie ekipie imprezowiczów. Kawalerki i małe mieszkania są natomiast super drogie, absurdalnie.
Ale za to dowalili mi 2 koła dopłaty za ogrzewanie po ostatniej surowej zimie, więc duże mieszkanie nie ma samych zalet.
tez nie wierzyłem to szybko sprawdzałem 44m 1800zł w Gdańsku
Ale to chyba bez czynszu do spółdzielni i rachunków?
Kurdefaja ja w Bydgoszczy nie za blisko centrum bule 1700 dla właściciela za 44m +rachunki to prawie 2400 wychodzi ( ಠ_ಠ)
@andrzej-paczkowski: czym ty jeździsz ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) ? 400 km miesięcznie to 1000 zł co ty masz bugatti ? Można mieć auto na gaz wtedy to grosze lub rower 10 km to nic
@Bombelek92 i masz beznadziejne życie... Byłem w każdym kraju Europy Za wyjątkiem Chorwacji... W żadnym nie chciałbym mieszkać za wyjątkiem polski. A ja place hipotekę za 180m2 nowy dom, 1150zl plus media. Szach mat.
@Salagama: xD, jak ktoś pracuje 60h tygodniowo na 7k i wynajmuje chatę za 3,5k i chce się wypowiadać na tematy zarządzania czymś więcej niż kioskiem to powodzenia życzę xD.
@TakiTaki dla mnie za droga w utrzymaniu jest ta cała patologia żyjąca z zasiłków i wszelkich plusów. Sprzedać ich jakoś nie mogę. Ogarnij się człowieku. Część ludzi chce po prostu pracować i wydawac na siebie/swoją rodzinę, a nie na obcych.
@TakiTaki tak ale rozwijasz się zawodowo żeby m.in zarabiać więcej - > poprawiać swój poziom życia. W sytuacji kiedy opodatkowanie wzrasta szybciej niż twoj dochód zaczynasz zarabiać mniej mimo że zapieprzales żeby było lepiej. A jeśli ten wzrost opodatkowania jest spowodowany rozdawnictwem pieniędzy dla ludzi którzy są leniami życiowymi to u osób zdrowych społecznie kończy się akceptacja takiego stanu rzeczy. Jeśli ty to dalej akceptujesz to można sądzić ze ci z tym faktem lepiej albo bez różnicy. Dlatego sądzę że słabo u Ciebie z chęcią rozwoju
@TakiTaki: z listu wynika, że jest jedynym zarabiającym w domu, więc nie dziwota, że nie mają zdolności. Wniosek prosty - nie brać ślubu, nie uznawać dzieci i żyć na dziko, wtedy zdolność dla faceta doskonała.
@TakiTaki: Ale ich tyłek boli. Piszą żebyś nie decydował na co ma wydawać A sami za niego decydują że ich ktoś w wala z podatkami robi. To jest w końcu ta wolność ich czy nie
@Kawana: za 3500 w Krakowie lub w okolicach dom wynajmiesz ok 100m2 :) wiec może gość jakiś apartament wynajmuje z 3 miejscami postojowymi i z piwnica w garażu Haha
@Muszczyna: Możesz też jak typowy polak kupić w kredycie na 300 lat, żeby tam osiąść i zadekować się na resztę życia. Jeszcze tylko meblościanka, żonobijka oraz inne atrybuty wrośniętego polaka i możesz sobie tam mieszkać do usranej śmierci xD
@TakiTaki jak ma 7k to 9,9k brutto. To prawie 2x średnia krajowa. Jest w górnych 5% zarobków w Polsce. Czyli p@@?@@#i głupoty dziennikarz, który wymyślił fikcyjną osobę z fikcyjnym wynagrodzeniem. Płacę na Woli w Wrszawie 2200 (z mediami) za 53m2.Koleś powinien zagonić swoja fikcyjna babę do roboty i mogą tapetować kibel forsą
@TakiTaki: Po prostu peka Ci dupa, ze gosc zarabia 7 kola Po drugie co Cie obchodzi na co wydaje swoje ciezko zarobione pieniadze, bedzie chcial to i w hotelu bedzie mieszkal albo na ulicy, a moze gosc nie chce nabijac kieszeni bankom i woli dac zarobic komus innemu. Dostal kredyt na mieszkanie, osiagniecie zycia. Odezwij sie jak stopy procentowe podniosa Pozdrawiam
Że jeszcze ktoś wierzy w te zmyślane historyjki jak wyżej. taka osoba musiała by być skończonym idiotą żeby płacić tyle za wynajem. Albo o tym że madka pisze że nie musi pracować bożyje z socjalu i 500+. Nawymyślają jakis głupot a idioci łykają to jak bocian żabe.
@Xaveri: jeżeli koleś pracuje w stoczni jako spawacz to na 95% ma swoją działalność gospodarczą bo mało która firma w stoczni oferuje umowy o pracę no a skoro JDG to pewnie rozlicza się z US w ryczałcie i w takim wypadku bank zdolność do kredytu wylicza nie z całości dochodu a tylko z 30% więc jak idzie po kredyt to bank mu mówi że nie zarabia 7k tylko ledwo ponad 2k czyli tyle co rata kredytu na mieszkanie w Gdańsku
@TakiTaki: Na razie ludzi stać, ale to się może zmienić, mam zmienić auto bo państwo mnie okrada, żeby dać ludziom „mi się należy”? Chu*a należy nieroby, po co ja pracuje? Żeby utrzymywać meneli i ich tfu potomków?
@TakiTaki: Po primo gówno cię obchodzi kto ile zarabia i ile wydaje na co, nie będę dawał menelom. Jak ktoś nie ma pieniędzy, to jest prosty sposób. DO ROBOTY
@TakiTaki: 3500 w gdańsku to chyba W motławie albo na tych bursztynowych żyrandolach - spokojnie idzie bardzo dobre mieszkanie ogarnąć za 2500 jak i za 1800 albo i w ch!$ taniej - tylko wtedy dupsko do SKMki i wcale na paliwo nie trzeba...
Mnie bardziej wk#!?ia fakt, że zarabiając 7000 netto i tak jest tu ciężko wyżyć - no chyba, że ma się swoje mieszkanie, mama gotuje i robi zakupy, brak dzieci, brak zębów, brak samochodu i końskie zdrowie, to jest fajnie
Podatki na poziomie 67-70% chcą jeszcze podkręcić, a ludzie - fajnie!
Eh
@TakiTaki: "Paweł pisze! Zarabiam 7 000 zł na rękę miesięcznie. 3 500 zł płacę za wynajem mieszkania"
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
Chodzi bardziej, że wciskasz nosa w nie swój portfel. Jeżeli ktoś chce żyć w zajebistym domu, to będzie sobie żył. Nawet jeżeli będzie płakać, że zarabia [Mało] kurfa 7k to mało.
Wiele osób jest tego typu
Gość zarabia 10k, ale płacze że musi coś tam płacić i wynajmuje dom za 5k
To jakiś random - Po co wynajmuje dom za 5k, niech wynajmie co innego
No nie wiem, mnie na przykład wali kto co sobie wynajmuje. Jego wola i jego pieniądz.
Podobno pis buduje tanie mieszkania na wynajem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Mordall: tak...
po pierwsze nie spodziewam się aby im się udało, cokolwiek trudniejszego niż rozdanie kasy ich przerasta
po drugie nawet jak parę powstanie to przydzielą po cichu swoim znajmomym a Ty będziesz czekał w kolejce jak w PRLu
po trzecie budują za pieniędze które zabiorą innym, po drodze gubiąc (kradnąc) 3/4 z tego. Zatem spodziewaj się wzrostu podatków i zadłużenia kraju, aby działaczom było lepiej.
@andrzej-paczkowski: Coooo 3.5k za kawalerke? to jest z wykupem na własność po 10 latach tak? XDDD jpd przecież to żart jakiś w wwa płaciłem 1,8k za 80mkw 3 lata temu...
Akurat ten artykuł taki niezbyt prawdziwy. Można poznać po fragmencie.
Wakacje spędzamy tylko w Polsce nad Morzem Bałtyckim, bo nie stać nas na Grecję, ani Hiszpanię.
Albo koleś jest niezbyt ogarnięty i nie patrzy na ceny, albo kogoś tu poniosła fantazja.
@rav2: zacznijmy od tego, że jak ktoś jet biedny, to nie spędza wakacji nawet nad polskim morzem. Chyba, że mieszka w jakiejś Ustce czy Łebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@polaczenieszyfrowane: Racja. Jak ktoś jest biedny to podczas urlopu robi remont albo łapie jakąś inną fuchę. Generalnie to rozumiem problem, ale tego typu artykuły tylko go ośmieszają.
Albo koleś jest niezbyt ogarnięty i nie patrzy na ceny, albo kogoś tu poniosła fantazja.
@rav2: wyjazd nad morze to nie tylko Trójmiasto, Mielno czy Międzyzdroje. Można jechać np. do miejscowości Radziszkowo, Mielenko, Pleśna albo do jakiegoś ośrodka LOKu, gdzie jest tanio jak barszcz (a stołówka i sposób podawania posiłków przypomina lata 80). Np. tydzień dla dwóch osób w https://www.lokjastarnia.pl/cennik/ z pełnym wyżywieniem to 1736. Za dwie osoby.
@rav2: z tymi wakacjami to akurat pierdzielenie, można nad Bałtykiem ogarnąć tani nocleg i stołować się w tanich jadłodajniach, a można zapłacić kilkaset złotych za noc i chodzić do drogich restauracji. Identycznie jak wakacje w Grecji są za 1000 zł i są za 3000 zł, kwestia ogarnięcia
@rav2: Pamiętam jak mój dawny szef bóldupił że jeden z jego zleceniodawców wyjechał na urlop do Tunezji, a on sobie nie może na to pozwolić. Ale jak kilka lat później on sobie już mógł na to pozwolić między innymi dzięki mojej krwawicy, a na mnie się wypiął jak chciałem podwyżkę to już było ok. Gardzę takimi fałszywymi biedakami przy każdej okazji.
Ale jak kilka lat później on sobie już mógł na to pozwolić między innymi dzięki mojej krwawicy, a na mnie się wypiął jak chciałem podwyżkę to już było ok. Gardzę takimi fałszywymi biedakami przy każdej okazji.
@DzikWesolek: Dlatego ja mam zasadę że robię tylko to co mam w umowie i tylko 8h dziennie. Zarzynać się w pracy to mógłbym tylko we własnej firmie, a nie u jakiegoś Janusza który doceni cię tak samo jak kobieta którą zabrałeś na wakacje lub do drogiej restauracji (tzn. było, minęło, a teraz się bujaj).
@jaca_66: a to wiesz jest kwestia jeszcze podejscia. Znam goscia robiacego na niewiele powyzej minimalnej i co roku na wakcje jezdzi. Ja zarabiajac 4xtyle co on rowniez na urlopie robie remont jak ty.
Niektorzy poprostu zawsze zyja ponad stan a inni ponizej.
@jedenzbandy: tak samo jak w hiszpanii można ogarnąć tani hotel i dopłacić 30-40 euro do all in. Wyjdzie cenowo na to samo a jednak żarcie to nie będą frytki z kurczakiem ( ͡º ͜ʖ͡º)
@RandomizeUsr0: dokladnie, nie ma zadnego problemu zeby spedzic tydzien nad morzem za relatywnie nieduze pieniadze czyli powiedzmy 100zl/pokoj 2 osobowy doba + obiad za 30zł/2 osoby, oczywiscie nie w Sopocie :)
@rav2: Nie zawsze jest to nieprawda że nad Bałtykiem drożej niż w Grecji czy Hiszpanii. Niektórzy z nas mieszkają na Wybrzeżu i są w stanie dojść z domu w klapkach nad morze, ew. rowerem, a po opalaniu wrócić do domu na obiad. Dla mnie wycieczka w góry to już jest jakaś wyprawa, chociaż akurat Zakopane to faktycznie, może wyjść drożej niż urlop w Dolomitach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@yahoomlody: jakbyś nie był zacofany i potrafił korzystać z internetu. To znajdziesz hotele za granicą na tydzień za około 800 zł najtańszy do 1500 lub 2000 z open barem. Żresz ile chcesz, pijesz ile chcesz. To 1500 lub 2000 zł za tydzień szaleństwa nad luksusowym morzem czy gdzieś za granicą VS Polska gówno nad morzem, gdzie za rybkę zapłacisz 50 zł i nie znajdziesz miejsca na swój parawan.
uzależnić wartość głosu od wpłat/poboru pieniędzy ze środków publicznych i elo - skończy się kupowanie głosów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lonegamedev: W zasadzie to trochę sprzeczne z tym co myślałem parę lat temu gdy głosowałem na konfederację, ale biorąc pod uwagę to chciałbym by nie było to od brania pieniędzy a od wykształcenia i pozycji społecznej.
Podstawowe wykształcenie - 1 punkt
średnie - 2 punkty
wyższe - 3 punkty
doktorat - 6 punktów
przedsiębiorca - 4 punkty
itp
Oczywiście bez skrajności w skrajność z regulacjami, ale myślę że byłoby sprawiedliwie.
na ten moment polacy są zasypywani strasznymi gejami, nienawiścią do siebie samych i szurami.
@lonegamedev: @Latarenko: Nie wiem jak wyglądają poglądy polskich miliarderów.
Ale na zachodzie Bezosy, Zuckerbergi, Sorosy i Gatesy są uważani przez sporą część wykopy za lewaków. To ja nie wiem czy to dobrze żeby mieli decydujący wpływ na wyniki wyborów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@evexeed: @patykiem_pisane: bogaci nie płacą przecież podatków - szach mat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a poważnie to zależy od przelicznika. można ustalić np. taki że jak więcej wpłacasz do budżetu niż pobierasz to masz 1 głos. a jak odwrotnie to nie masz żadnego głosu.
@lonegamedev: inaczej, osoby otrzymujące pensje lub zasiłki(w tym emerytury) z budżetu nie mają prawa głosu (w trakcie i przez jakiś okres po zaprzestaniu ich otrzymywania)
@PiersiowkaPelnaZiol: kekw. Głąbów jest od c$%?? na uczelni, zresztą co za problem utworzyć PiS szkołę wyższą - 1 rok pseudo zajęć z robienia laski klechom i cyk licencjat. Tu trzeba pracy u podstaw, już w szkole, że praca nie hańba, że stolarz/plytkarz to szanowany zawód. Dla ambitnych studia STEM z okrojoną ilością miejsc a wyższym poziomem. Itp itd
@PiersiowkaPelnaZiol: kekw. Głąbów jest od c#%$$ na uczelni, zresztą co za problem utworzyć PiS szkołę wyższą - 1 rok pseudo zajęć z robienia laski klechom i cyk licencjat. Tu trzeba pracy u podstaw, już w szkole, że praca nie hańba, że stolarz/plytkarz to szanowany zawód. Dla ambitnych studia STEM z okrojoną ilością miejsc a wyższym poziomem. Itp itd
@Niuans: w sumie też masz rację, nie pomyślałem o tym. jeśli chodzi o mój wpis kompletnie nie miałem na myśli że podstawowa praca jest jakaś gorsza czy coś. Ale stolarz czy płytkarz na pis nie głosuje tak czy siak
@lonegamedev: Uzależnienie siły głosu od majątku zaprowadziłoby cię prosto w niewolę kilku najbogatszych polaków bo zdecydowana większość kapitału jest u zdecydowanej mniejszości osób.
@lonegamedev: No to jak tak postawisz sprawę to według wykopu rządziliby debile, bo tylko debil nie optymalizuje podatków i nie myśli jak ich nie płacić.
@Weretek: większość nie optymalizuje, a przynajmniej nie jest w stanie tego zrobić tak by nic nie płacić. nawet majętni ludzie w większości nie są w stanie uniknąć podatków - to jest zarezerwowane dla tych którzy prowadzą międzynarodowe interesy i stać ich na kreatywną księgowość.
ale dam ci kontrprzykład - jak jesteś ekspertem od niepracowania i jesteś 3 pokoleniem które żyje z socjalu - to byś nie miał nic do powiedzenia - czyli tak jak powinno być.
@lonegamedev: Tak całkiem szczerze, to czytam o tych mitycznych ludziach żyjących z socjalu od zawsze na zawsze. Ale ile jest takich osób. Czy można to nazwać jeszcze życiem czy raczej powolną wegetacją. Sprowadzanie zdecydowanej większości społeczeństwa do roli patusów to jakieś nieporozumienie. Każdy system da się wykorzystać, ale wydaje mi się, że to margines, a nie norma.
uzależnić wartość głosu od wpłat/poboru pieniędzy ze środków publicznych i elo - skończy się kupowanie głosów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lonegamedev: Nie. Wystarczy po prostu zabrac prawa wyborcze kazdemu kto chocby wącha jeden grosz z budzetu panstwa rocznie wliczajac cala jego najblizsza rodzine.
Czyli:
emeryci, rencisci, urzednicy, policja i inne sluzby, lekarze, pielegniarki, wojsko, beneficjenci 500+ i innych programow socjalnych = WYp%$$$$@AC od urn wyborczych.
@mumme: @Weretek: łączenie benefitów z różnych programów. rekordziści potrafią wyciągać pod 10k miesięcznie - ale powiedzmy sobie, 3k za siedzenie z piwem przed telewizorem to i tak za dużo.
tyle, że wyciąganie zasiłków to praca na cały etat i trzeba się jej poświęcić w 100% (żadnych oficjalnych zarobków).
@Weretek: No to porównaj sobie np taka Irlandię, gdzie socjaliści dostaja domy, za które co prawda placa czynsz, ale… placa ułamek rynkowej wartości, a poza tym opłacają go z… zasiłków.
Lekarz za darmo, lekarstwa za darmo, dodatki na ogrzewanie, wyprawka do szkoły i co tydzień pare stówek do kieszeni z zasiłków.
I to ma być wegetacja?
No to zobacz kto buduje wycieczki na Florydę do disneylandu za gotówkę, zobacz jakie auta stoją przed domami socjalnymi…
@lonegamedev: xD 10k miesięcznie chyba jak masz 20 dzieci chłopie ty za dużo czytasz wypocin chorych osobników że schizofrenią na tym portalu i sam się zaraziles. W mops możesz dostać do 400zl w ciężkich sytuacjach życiowych i to tylko ci dadzą jak masz stado dzieciaków, dodatek rodziny tj. od 95 do 135zl na dziecko w zależności od wieku, renta alkoholowa to 700zl, 500+, zasiłek dla bezrobotnego tj 800brutto o ile pracowałeś i tylko na rok, alimenty zazwyczaj od 300 do 600zl nawet jak by to zliczyć wszystko a jeden zasiłek wyklucza drugi to tu nawet 3k całych nie będzie. Za to się nie da żyć wiem bo sam tyle zarabiam xD
@mumme: a mieszkanie socjalne to ile kasy pozwala zaoszczędzić? bo tego akurat nie wymieniłeś. publiczne przedszkole gdzie patusy mają pierwszeństwo też kosztuje przecież.
nie licz samej kasy, licz też pomoc materialną.
to jest skomplikowany i złożony system - trzeba być patusem z dziada pradziada żeby osiągać transfery do 10k. podałem to raczej jako górną granicę.
@lonegamedev: mieszkanie zależy ci jak i gdzie te mieszkania socjalne to są zazwyczaj nory albo baraki ciężko tu wyliczyć ile by można za coś takiego policzyć 400zl? Przedszkole to chyba coś koło 700 za miesiąc tego nie wiem bo nie posiadam dzieci polityka PiS nie pozwala mi ich zrobić.
@mietkomietko: było by było. W przypadku braku opłacalności wynajmu spadło by zainteresowanie zakupem nowym i podaż nowych mieszkań. Od takich regulacji nie wynika nigdy nic dobrego. Chyba, że liczysz na kartki mieszkaniowe. Będziesz mógł pomieszkać 10 dni w miesiącu np. albo wynająć na czarnym rynku 10x drożej. xD
@lonegamedev: @verul: najlepiej zabrać wszystkim którzy poruszają się po drogach publicznych, bo to tez zostało zbudowane za państwowe, a, i jeszcze jak się tabliczki mnożenia uczyli w szkole państwowej to tez zabrać głos wyborczy.
@dawidix89: ktoś pracował lata na te emeryturę. To nie są pieniądze państwowe tylko jego. Państwo pobrało od nich jeszcze haracz. I teraz ma z tego powodu nie mieć głosu w wyborach?
@Weretek: zdziwiłbyś się jaki ten margines jest duży. O dziwo Ci co kombinują nie stoją pod monopolowym i nie rozmnażają się jak króliki a taką narracje można najczęściej spotkać. Urzędnicy mają w dupie to, że koleś wykazuje 2k dochodu bo wzrosłyby mu alimenty a zapłodnił już młodszą karyne i wozi ją nowym suvem z salonu do mopsu ;)
najlepiej zabrać wszystkim którzy poruszają się po drogach publicznych, bo to tez zostało zbudowane za państwowe, a, i jeszcze jak się tabliczki mnożenia uczyli w szkole państwowej to tez zabrać głos wyborczy.
@barnejflinston: Tylko ci ktorzy sie poruszaja po drogach nie sa celem przekupstw wyborczych. A budzetowka i beneficjenci socjalu tak.
No to jak tak postawisz sprawę to według wykopu rządziliby debile, bo tylko debil nie optymalizuje podatków i nie myśli jak ich nie płacić.
@Weretek: Warren Buffet to debil zdaniem jakiegoś wykopka, co zarabia 6k jako hydraulik i myśli że jest geniuszem, bo nie płaci za parkowanie, zabiera papier z kibla na stacji do domu i nie wystawia faktur xD
- nazywaj zarabiających mniej niż ty menelami
- nazywaj ludzi pracujących mniej niż ty godzin w miesiącu nierobami
- nazywaj osoby z gorszym wykształceniem niż ty nieukami
...
- dziw się, że PiS wygrywa wybory wśród "meneli, nierobów i nieuków"
HMMMMMMM JAKBY BYŁ JAKIŚ WSPÓLNY POWÓD..........
Ale i tak najlepsi to są ci, co zarabiają 5k/msc a myslą, że mają więcej wspólnego z panem prezesem 60k/msc niż z panią z żabki 2,3k/msc xD
Protip: nie macie. To, że pan prezes jest dla was miły i macie z nim dwa wspólne tematy to nie oznacza, że też będziecie tacy jak on.
Ciężka praca na etacie się nie opłaca. Liczy się szczeście i wykorzystywanie okazji. Im szybciej to zrozumiecie tym szybciej przestaniecie zap#?##$%ać na etacie jak roboty.
@niochland:
bądź wyborcą pisu
wyzywaj wszystkich od robaków i tęczowych lewaków
nabijaj się i obrażaj ludzi zap@%%%@#ających na twój socjal co wieczór o 19:30 bo propaganda ci każe
nazywaj osoby z lepszym wykształceniem niż ty "łzelitą", "wykształciuchami", "profewsiurami"
obal harnasia i dziw się że opór wobec ciebie i pisowskiej hołoty rośnie.
wrzuciłem w powiązanych coś podobnego; nie że diagnoza w 100% zgodna z rzeczywistością, ale tak ponad 69 XD
@poroboszcz: Tak, bo wyborcy pisu są biedni, zniewoleni i jak płatki róży, którym wolno byc chamem i lżyć wszystkich do okoła jak się zdenerwują za słowa prawdy xD Wyjdzcie z propagandowej bańki. Pisowcy to fanatycy. Logika, szacunek, rozum to rzeczy nie istniejące z ich strony.
@niochland to, w punkt, nie można odmówić rozgoryczenia, ale szafowanie jak ci drudzy kategorycznymi stwierdzeniami jak patologia etc no nie chce nic mówić, ale ciężko sobie zjednac tak ludzi/nie tworzyć ciągłych podziałów/sprawić by chociaż wysłuchali do końca co mamy do powiedzenia, bardzo fajny wpis Mirku
@revente: Widać to na przykład po tym że koleś zarabiający 5k nie dość że przez cały rok nie wpadnie w nowy drugi próg to jeszcze połowę pensji będzie miał w ogóle nieopodatkowaną. No walą go jak prawdziwego bogacza xD
@revente: no też pudło, bo bogacz 60k ma 720k dochodu rocznego - Razem by mu goliło 75% podatku od całej nadwyżki powyżej 500 tysięcy (w tym przypadku 220 tys. zł). W uśrednieniu zapłacił by on podatek rzędu 55%. Bardzo wysoki.
Przy 5000 miesięcznie zapłaci niewiele więcej niż teraz (w granicach 20%).
- nazywaj zarabiających mniej niż ty menelami
- nazywaj ludzi pracujących mniej niż ty godzin w miesiącu nierobami
- nazywaj osoby z gorszym wykształceniem niż ty nieukami
- dziw się, że PiS wygrywa wybory wśród "meneli, nierobów i nieuków"
@niochland: Bardzo to spłyciłeś. Zarzuty do wyborców pisu to: ciągoty do wyciągania brudnej łapy po cudzie pieniądze, arogancja wynikająca z niskiego intelektu połączonego z wysokim ego oraz chęć narzucania innym swoich prymitywnych poglądów. Inwektywy, które wymieniłeś ludzie kierują do inwazyjnych, aroganckich, wpół-piśmiennych socjalistów. Nie do przyzwoitych ludzi, którzy mniej zarabiają, albo mają niższe wykształcenie.
@niochland: Nie wiem czy to tylko ja, ale mi byłoby wstyd się identyfikować z Wykopkami jęczącymi na "patologię", domagającym się zniesienia progresji podatkowej bo dzieje im się krzywda etc.
To jest tak socjopatyczne a jednocześnie żałosne że ja już wolałbym asocjację z prawdziwymi menelami. Oh noes, niech ktoś pomyśli o programistach 20k! Ehh...
Jak klasa średnia miała by nie przetrwać z powodu wciąż niższych podatków niż na Zachodzie to niech giną ¯\_(ツ)_/¯ Jeszcze to straszenie upadkiem kraju to już w ogóle kosmos biorąc pod uwagę to że ekonomia jest wpięta w resztę świata a siła robocza wciąż tańsza niż przy sensownych alternatywach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I pomyśleć, że 7000 zł na rękę to jak na warunki krajowe niezła pensja, a i tak na godne życie to czasami może być za mało. A przypominam Mireczkom, że Wykop to nie cała Polska i większość rodaków nie zarabia 15k miesięcznie jako #programista15k
@DzikWesolek: tu 90% to bajkopisarze, ściemniacze programiści 30k plus xD oni mają ale 30k w tibi i to jak im mama obiad poda do biurka bo tak to z głodu zdechną i nici z expa.
@mumme: Branża IT jest tak przepłacona, że możliwe są te kwoty. Sam osobiście znam DEV z kontraktem na 40k netto miesięcznie (zdalna praca), a codziennie otrzymuje kolejne oferty (gdyby nie był leniwy, to by zarabiał tyle w dolarach lub EURO), ale koniecznie przeprowadzka.
@Danai: zgodnie ze statystyka to tu takich ludzi jest maks 1% a takich co zarabiają 50+ promil, reszta to są bananowe dzieci, bajkopisarze chorzy na schizofrenię itp osobniki. Wystarczy spojrzeć co się dzieje w tematach politycznych i gdzie oni wszyscy odlatują to nie są normalni ludzie.
@Danai: dlaczego uważasz, że jest przepłacona, skoro znajdują się klienci, którym opłaca się płacić tyle za pracę/projekty IT?
Chciałbyś komuś zabraniać płacenia komuś innemu za wykonaną pracę?
@Danai: 40K€ na miesiąc? Takich zarobków to nawet w krzemowym parowie nie widziałem dla deva. Może jakiegoś magicznego, ale zwykle było to max 20K$ na miesiąc w dolinie. 40K PLN w Polsce to tak na oko 9K€ - taka dość "normalna" oferta w DE, Beneluxie czy tam na północ gdzie zimno.
@mumme: 15-30k pln na fakturze b2b to nie jest nic dziwnego bo teraz firmy z zagranicy szukaja ludzi zdalnie, znasz angielski i jestes ogarem to ci zaplaca 5-8k ojro z palcem w dupie i nawet beda zadowoleni ze mniej placa niz hansowi
@fukinloner: Przepłacona względem zarobków w innych branżach, jest ogromna dysproporcja. Nikomu nic nie zabraniam, wręcz podziwiam i doceniam topowych ludzi w IT, bo widzę jak ciężko pracują na to, co mają. @McRancor: masz rację, przesadziłem. @mumme: a tu się zgadzam, takich ludzi jest mało, ale są. Wydaje mi się, że to finansowe cwaniaczenie wynika ze zwolnienia z podatku dla młodych. Dostają brutto netto, przypracują 200h na godzinówkę i nagle na koncie pojawia się 5 tysięcy. Też czułbym się jak król życia. Niestety rzeczywistość podatkowa z wiekiem to weryfikuje. :)
zgodnie ze statystyka to tu takich ludzi jest maks 1% a takich co zarabiają 50+ promil, reszta to są bananowe dzieci, bajkopisarze chorzy na schizofrenię itp osobniki. Wystarczy spojrzeć co się dzieje w tematach politycznych i gdzie oni wszyscy odlatują to nie są normalni ludzie.
W punkt. Jak na vikop zaczyna się temat zarobków to wtedy dopiero staje się wiadome z kim ma się do czynienia, pomijając polityke
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
-1986
pokaż komentarz
"Paweł pisze! Zarabiam 7 000 zł na rękę miesięcznie. 3 500 zł płacę za wynajem mieszkania"
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
+1743
pokaż komentarz
@TakiTaki: chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
+643
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: chory ustroj
+1940
pokaż komentarz
@TakiTaki: Stać go. Za swoje wynajmuje. Jesteś jednym z tych meneli co wyciągają łapę po cudzą kasę? Jasne niech się wyprowadzi do kawalerki 15m2 za 1200 zł a reszte kasy niech da tobie! Wyborca PiSu j...ny!
-781
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: Bez obaw. Nie jestem menelem. Mam kredyt mieszkaniowy, który grzecznie spłacam.
+340
pokaż komentarz
@TakiTaki: jakoś ci nie wierzę
-238
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: Jego stac na kredyt i kupno a nie wynajem i nabijanie kabzy rentoerom, ale chyba jest na to za glupi.
-239
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: nie musisz. Tylko wyraziłem swoją grzeczną opinię nt. tego o czym był artykuł.
Miałem kiedyś pojazd, którego koszty eksploatacyjne były dla mnie za wysokie, więc go sprzedałem i wziąłem taki, który jest tańszy w utrzymaniu.
-72
pokaż komentarz
@TakiTaki: A może on chce mieszkać w większym wygodnym mieszkaniu?
Ja np. mam nad sobą 45m2 mioeszkanie którego nie wynajmuję bo wolę mieć mniej kasy ale ciszę i komfort mieszkania samemu. Źeby mi nikt nie tupał o 6 rano nad głową.
+367
pokaż komentarz
Nowy ład. Pracuje 260 godzin. Dlaczego mam się dzielić pieniędzmi z menelami
@TakiTaki: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: wykop.pl
+305
pokaż komentarz
@TakiTaki: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: img.joemonster.org
+183
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Naj@$?ny jestes XD? za 3500 to masz w warszawie w centrum mieszkanie 3 pokojowe XD Sam wynajmuje teraz na powislu 2 pokoje za 1900zł.
+246
pokaż komentarz
Nowy ład. Pracuje 260 godzin. Dlaczego mam się dzielić pieniędzmi z menelami
@TakiTaki: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: img.joemonster.org
+3
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski ja pierdziele to wam współczuję.
-5
pokaż komentarz
@TakiTaki: Podobno pis buduje tanie mieszkania na wynajem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+129
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Mam dwa mieszkania w niezłej lokalizacji i standardzie. Wynajmuje je za 1800 plus opłaty. Gdzie te mieszkania po ponad 3k? Chyba trochę odpłynąłeś :)
+48
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Jap@$?%?%e ja w DE za 98m płace 620€. Co ta Polska
+83
pokaż komentarz
@TakiTaki: teraz jest taka moda ze każdy udaje bogatego nawet biedny. Wynajmowanie mieszkania za 3500PLN jest moim zdaniem taką właśnie postawą, bo mógłby mieszkać taniej a z nadwyżki spłacać np kredyt na zakup mieszkania które by kupił a byłoby jeszcze w budowie.
+171
pokaż komentarz
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł
@andrzej-paczkowski: k%%$a co? Ja w Warszawie wynajmuję 90 metrów za 2400 ze wszystkimi rachunkami. Lewy brzeg (i niezła lokalizacja), więc ten droższy.
Wy wszyscy chyba serio macie po 16 lat i z rodzicami mieszkacie.
+31
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: serio wynajem takiego małego mieszkania kosztuje 3,5k? To czemu w takim razie nie brać kredytu i kupić własne? Wątpię, że rata będzie aż tak wysoka.
-2
pokaż komentarz
@TakiTaki: jak czytam kocopoły takie jak twoje to mnie aż zalewa. Gość z artykułu akurat zap%%?@#@a na te 7tys i utrzymuje rodzinę za to. Widocznie gość wyliczył sobie na co go stać i choć odrobinę lepiej żyć a nie jak większość Polaczków którzy pierdzą w fotel po robocie za max 3 tys i zazdroszczą drugiemu że ma odrobinę lepiej. I ch!% ci do tego jak kto dysponuje taką kwotą jaka jest 7tys bo to nie jest dużo.
+76
pokaż komentarz
@60scnds: tez nie wierzyłem to szybko sprawdzałem 44m 1800zł w Gdańsku
+26
pokaż komentarz
mógłby mieszkać taniej
@Muszczyna: Niższa cena, to często niższa jakość :) A mieszkanie to nie tylko spanie... Sam płacę coś koło tego za 60m2, ale mam 1km do morza, parking podziemny, mały blok gdzie wszyscy się znają, relatywną ciszę wokół (jesteśmy wgłąb osiedla i nie słychać aż tak bardzo hałasów miasta, a ruch po oknami mały) - córki przedszkole 3km i latem możemy rowerem jeździć.
Jasne znalazłbym mieszkanie za mniej niż 2k, pewnie w starym bloku, bez windy, bez garażu, w korkach bym stał godzinę dziennie żeby córkę odwieźć i przywieść z przedszkola itp.
Także czasami ze względu na jakość życia opłaca się dopłacić :)
+1
pokaż komentarz
@TakiTaki: w takiej sytuscji nie glosuje sie na pis
+6
pokaż komentarz
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
@TakiTaki: biorąc pod uwagę rynek pracy vs koszty życia w dużym mieście i to, że te 7k na rękę zakładając UoP oznacza że już 3k zostało rozszabrowane przez państwo na sam początek, problem raczej nie ogranicza się do wyboru miejsca zamieszkania
+19
pokaż komentarz
Ja w Warszawie wynajmuję 90 metrów za 2400 ze wszystkimi rachunkami
@60scnds: W sumie to nie ma znaczenia za ile Ty wynajmujesz bo równie dobrze mógłbys powiedizecc ze za darmo wynajmujesz od znajomego. Znaczenie ma jaka jest średnia cena i za ile można znalezc. Akurat w Warszawie 2400PLN to kosztuje z wszytkimi opłatami wynajem 2 pokojowego 40m2 - i to też raczej cena nie wygórowana. Bo te wszystkie opłaty z czynszem prądem etc wynoszą 700zł przy 2 osobach i 2 pokojowym mieszkaniu. I 1700 dla własciciela
+2
pokaż komentarz
@TakiTaki A nie chciałbyś, żeby było cię stać na utrzymanie tego pojazdu?
+1
pokaż komentarz
cze@andrzej-paczkowski: czemu nie wezmiesz kredytu
+21
pokaż komentarz
@Muszczyna:
a z nadwyżki spłacać np kredyt na zakup mieszkania które by kupił a byłoby jeszcze w budowie.
W artykule pisze, że go nie stać na kredyt hipoteczny. Ciekawe bo ja dostałem z niższymi dochodami. Chyba, że celuje w 80 metrowe mieszkanie w centrum na wypasie. W ogóle śmierdzi fejkiem na kilometr.
0
pokaż komentarz
@TakiTaki no pewnie, można kawalerkę wynająć za 2k (przykład z Warszawy)
0
pokaż komentarz
@Mordall: Tanio buduje, ale wynajem będzie już drogi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+24
pokaż komentarz
@60scnds: Nie no 44m za 3500 w Gdańsku to jakiś absurd ale 90m za 2400 w Warszawie po lewej stronie też mi brzmi jak jakaś niesamowita okazja życia albo jakaś rudera przy rogatkach miasta
+9
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: p#@%##@isz pan o tym wynajmie, takie kłamstwa, a wszytko można sprawdzić w sieci. Facet przepłaca, a jeśli chce mieszkać na wyższym standardzie to niech nie buczy w sieci. Nie stać mnie na wyrypane mieszkanie szukam za mniej, a zarabiam więcej niż pan z artykułu.
-2
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Jakiś drogi ten Gdańsk. U mnie ceny to 1000-1500 zł za wynajem mieszkania. No chyba że ktoś chce apartament.
+12
pokaż komentarz
@TakiTaki: Nie wiem czemu dostajesz tyle minusów. Przecież dobrze piszesz. 3.5kzł za wynajem... przy zarobkach 7kzł. Do minusujących - ludzie opanujcie się. Nie stać mnie - to nie wynajmuję za tyle - szukam czegoś innego. Jakby zarabiał 15kzł i 12kzł wydawał na wynajem i leasing nowego auta i też byłaby wina systemu?
-4
pokaż komentarz
@turbaniuszdywaniusz: Warszawa to nie Gdańsk. W stoltcy taniej.
+4
pokaż komentarz
@Stefan_Ambrozy: > W STOLICY TANIEJ
XD
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: do czasu
+2
pokaż komentarz
@CzlowiekZBlizna: No to logika wykopków. Piszą że zarabiają 2000zł wynajmują kawalerkę za 1600zł i zostaje 400 na życie xD
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+1
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: No właśnie nie stać go. Wydawanie 50% miesięcznych dochodów na mieszkanie to skrajnie nieodpowiedzialne finansowo zachowanie. O ile ten tekst nie jest w ogóle jednym wielkim baitem.
0
pokaż komentarz
@Bombelek92: ja ostatnio patrzyłem, że może by został w dojczland na stałe. Zachód Wittlich 78m2 850 ojro ciepły czynsz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski:
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
Trochę przegiąłeś z tą ceną. Jakie 3,5k za 44m. Wynajmowałem w gdańsku 45 -47m (w tym roku) w kilku lokalizacjach i nigdy nie płaciłem więcej niż 2900 PLN (wliczając wszystkie opłaty i miejsce w hali).
-1
pokaż komentarz
@TakiTaki: Ty bordowa ścierko kim jesteś by decydować na co gość ma wydawać swoje ciężko zarobione pieniądze?
0
pokaż komentarz
@Wap30: 3 k to zostało rozszabrowane do kwoty brutto, a jeszcze jest druga część kosztów pracodawcy kolejne 2 :-)
0
pokaż komentarz
@jakub-borowiecki "to nie śmieci, to demokracja "
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: eee! Zapomniałeś dodać lewicę i PSL
0
pokaż komentarz
@HieronimBombka: no tak, ale gwoli uczciwości uznajmy że koszty przynajmniej obniżają podatek pracodawcy
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: czekaj czekaj,
https://www.olx.pl/nieruchomosci/mieszkania/wynajem/gdansk/?search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=1000&search%5Bfilter_float_m%3Afrom%5D=40&search%5Bfilter_enum_rooms%5D%5B0%5D=three&search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc
3 pokoje powyżej 40 metrów.
-6
pokaż komentarz
@Holocep: szukam od 2 miesiecy w gdansku 3 pokojowego mieszkania. Budzet mam 6 tys z opłatami. Do tej pory nie znalazlem nic sensownego. Za 3500 to moze znajdziesz gdzieś na Jasieniu albo Chełmie.
0
pokaż komentarz
@Xaveri: Branie kredytu mieszkaniowego rzeczywiście jest szczytem mądrości, Jak zaraz mogą podnieść stopy procentowe i może nie być tak różowo jak jest teraz.
+1
pokaż komentarz
@Xaveri: czy ty jesteś poważny? Nie każdemu kupno mieszkania jest na rękę. Ale co tu tłumaczyć osobie, która wypisuje takie bzdury.
0
pokaż komentarz
@janusz_z_czarnolasu:
źródło: Screenshot 2021-06-29 at 15-53-00 Jak dorosnę, też zostanę automatowym Jak ta pani .png
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Nie wszyscy muszą jeździć na wrotkach i mieszkać w suterenie jak ty zazdrosny draniu. Jesteś leniem to pal wrotki i wara ci od moich ciężko zarobionych pieniędzy.
+1
pokaż komentarz
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł, mogę wyprowadzić się 10 km za gdańsk ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie z czego kuuuuuwwaaaaa ma żyć?
@andrzej-paczkowski: ewentualnie codziennie jeździć przepełnionym EN57 i tracić 2 godziny na dojazd i powrót z pracy.
0
pokaż komentarz
@janusz_z_czarnolasu: życie kończy się z chwilą rozpoczęcia pracy na pełen etat
Smutna i brutalna prawda
-2
pokaż komentarz
@TenlubTen: nie znasz mnie prosty człowieku, więc nie oceniaj.
0
pokaż komentarz
@janusz_z_czarnolasu: Później będzie już wolna "bo stara bez męża".
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski dodatkowo czas którego nie wycenisz i nie odrobisz
-1
pokaż komentarz
@TakiTaki: Stać go. Za swoje wynajmuje. Jesteś jednym z tych meneli co wyciągają łapę po cudzą kasę? Jasne niech się wyprowadzi do kawalerki 15m2 za 1200 zł a reszte kasy niech da tobie! Wyborca PiSu j...ny!
@odomdaphne5113: Kto ci plusuje to gówno? Wykopek mówi prawdę: przy zarobkach 7k wydawanie 3,5k na wynajem to idotyzm, powinien wynająć mniejsze/kupić coś na kredyt i tak spłacać swoje.
Nikt nie pisze że powinien oddać państwu nadwyżkę
0
pokaż komentarz
@Xaveri: kredyt to nabijanie kabzy banka takze no. Pytanie czy rentier gorszy niz bank. Z zarobkami 7000k pln szlo by przyszczurowac 2 lata w jakiejs klitce i odlozyc te 100k+ i kupic kawalek od pracy, potem znowu troche szczurowania i za pare lat za gotowke szlo by kupic normalne mieszkanie
Ale tu trzeba brac pod uwage ze te pare lat to nie jest zycie a szczurowanie.
0
pokaż komentarz
@janusz_z_czarnolasu: taktyczna kropka>> .
-1
pokaż komentarz
@TakiTaki: Jasne, jasne, przeogromnie rozwinięty człowieku. Asceta się q$%# znalazł z ciągotami na cudze mienie. Wystarczy mi to co napisałeś żeby ocenić po której stronie barykady jesteś.
+1
pokaż komentarz
@10minuteman: słucham? Parę lat? Ja szukam dla siebie mieszkania 40-50 m, 2 pokoje
550-600k będzie mnie kosztować. Mając 7k netto i nie wydając nic potrzeba 86 miesięcy czyli 7.15 lat żeby uzbierać na mieszkanie za gotówkę xd
-3
pokaż komentarz
@10minuteman: słucham? Parę lat? Ja szukam dla siebie mieszkania 40-50 m, 2 pokoje
> 550-600k będzie mnie kosztować. > Mając 7k netto i nie wydając nic potrzeba 86 miesięcy czyli 7.15 lat żeby uzbierać na mieszkanie za gotówkę xd
@emasele: Kredyt mieszkaniowy, słyszałeś o czymś takim?
-1
pokaż komentarz
@TenlubTen: na pewno nie po stronie obecnie rządzących. Mam obrzydzenie do każdej z partii
, która rządziła do tej pory w Polsce.
0
pokaż komentarz
,5k na wynajem to idotyzm, powinien wynająć mniejsze/kupić coś na kredyt i tak spłacać swoje.
@Cierniostwor: O, następny który mówi innym jak mają żyć za swoją kasę. E-booka napisz i vloga z poradami życiowymi załóż
+1
pokaż komentarz
"Paweł pisze! Zarabiam 7 000 zł na rękę miesięcznie. 3 500 zł płacę za wynajem mieszkania"
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
@TakiTaki: patrząc na plusy i minusy, to tylko 10% wykopowiczów uważa ze masz racje a 90% uważa ze warto konsumować większość zarobków zamiast inwestować w swoją przyszłość(wynająć taniej a resztę odkładać na zakup mieszkania)
Dobry przepis na bycie gołodupcem przez całe życie i napychanie kasy rentierom za wynajem ich "luksusowych" mieszkań. Ale znajomych można zaprosic i pokazać jak fajnie mieszkam:)
-1
pokaż komentarz
@odomdaphne5113 "reszte kasy niech da tobie!"
Jednego nie rozumiem. Prawdopodobnie każdy, kto zarabia te 7 tys brutto i więcej byłby w stanie wziąć urlop bezpłatny na 1 miesiąc od 2 stycznia 2023. Jeśli większość osób podjęłaby taka inicjatywę (a szczególnie ludzie IT) to pada wszystko: banki, GUS, zakłady produkcyjne itp. Nie wyobrażałam sobie, by Rząd na to poszedł. Musiałby się wycofać.
-1
pokaż komentarz
: Bez obaw. Nie jestem menelem. Mam kredyt mieszkaniowy, który grzecznie spłacam.
@TakiTaki: obawiam się, że jedyne co masz to niedojebaniemózgowe.jpg ( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
@Cierniostwor: to jest komentarz do tego. Jak kolega @10minuteman: że da się kupić bez kredytu.
0
pokaż komentarz
@emasele: No ale szukasz jak w zalozeniu te np 30km od miejsca pracy ? Z ciekawosci podal bys miasto gdzie te 40/50m2 kosztuje 550-600k ?
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Niech zmieni prace i wezmie kredyt ;) PIS - PO jedno zło. Tylko prawdziwa prawica i tylko panstwo minimalne sprawi ze ludzie beda miec w kieszeni wiecej pieniedzy. Problem w tym ze jest demokracja a wiec rzady glupkow wiec zanim to zrozumieja beda miec ,, socjalistyczny raj '' czyli hiperinflacje i wydatki ponad 100 % pensji na podstawowe potrzeby ;)
-2
pokaż komentarz
@paq-stone: to pracodawca nie musi wyrazić zgody?
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Jak mówie że za granicą lepiej to na mnie plują jadem błazny z wykopa że robie dla szwaba że robie dla brytola xD
-2
pokaż komentarz
@10minuteman: oczywiście, ze bank po płacisz za swoje mieszkanie.
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski kłamiesz.
0
pokaż komentarz
@Kawana zgadza się, ale pewnie liczył q
1800 zł plus opłaty do spółdzielni mieszkaniowej oraz media. Wtedy faktycznie moE wynieść z 3500 zł.
-1
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: gdzie 44 metry w Gdańsku kosztuje 3500? Chyba na Jelitkowskim Dworze hahaha
+1
pokaż komentarz
@vitek6: To prawda ale jak przyjdzie co do czego i podskocza stopy procentowe to nagle sie okaze ze zaplacisz sporo wiecej, mobilnosc ci spada itp
Slowem zalezy. Jak mozesz wynajac mieszkanie za kila stow to sie oplaca ( w promieniu 20 km od Katowic jest to wykonalne jak sie poszuka cale mieszkanie za 700 pln wynajac )
0
pokaż komentarz
@vitek6 Ma pół roku by go przekonać lub 3 miesiące na wypowiedzenie. W pojedynkę bym nie próbował, ale gdyby za pomysłem stanęła cała organizacja , to czemu nie.
-1
pokaż komentarz
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 z
@andrzej-paczkowski: to lepiej kupić. Raty będzie miał 1200 zł za takie mieszkanie
+1
pokaż komentarz
chłopie 44 metrów w gdańsku wszędzie kosztuje 3 500 zł,
@andrzej-paczkowski: Co? W całym Gdańsku? Gdańsk Morena, 45 m 1600 zł z mediami.
0
pokaż komentarz
@Xaveri: a co jeśli nie chce kupić?
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Meds status : not taken.
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Co ci do tego jak kto wydaje zarobione przez siebie pieniądze?
+2
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: 3500? Chyba w samym centrum w nowym budownictwie, 70m.
Za 3tys masz tak mieszkanie ładnie wykończone, ze mucha nie siada z miejscem parkingowym w centrum.
Za 3500 na jakiejś osowie to żyjesz jak obajtek …
Nie wiem gdzie gość mieszka ale jak wywala 3500 na samo mieszkanie to chyba faktycznie jest debilem chyba ze w Warszawie macie takie ceny. W 3miescie bezproblemowo znajduje się mieszkanie ładne i duże w dobrej lokalizacji za 2000-2500. Jestem 6 miesięcy po zmianie mieszkania wiec jeszcze jestem w temacie
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: EBBE4B63-C331-4C55-ACD1-BE8AABFE00E4.png
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
@10minuteman: ja jak brałem kredyt to były dużo wyższe stopy i jakoś normalnie spłacam. Z moblinością też żadnych problemów nie ma. Można mieszkanie sprzedać albo wynająć.
0
pokaż komentarz
@Wap30: 8,5k na reke to 15k koszt pracodawcy. Przy 7k na reke panstwo bierze pewnie z 5k
0
pokaż komentarz
@mkwiatek: To oddaje swoje ciężko zarobione pieniądze i po czasie nie ma nic.
+4
pokaż komentarz
@turbaniuszdywaniusz: @60scnds: Gdzie wy macie te mieszkania? Przyzwoita kawalerka w Warszawie (nie stan pobabciny) to z tego co się niedawno orientowałem okolice 2k, jeśli ma być spoko lokalizacja. Jakim cudem w zbliżonej kasie macie 2 pokoje albo wręcz 90m2? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: z tą roznica ze jego kasa i jego wybor ile placi za mieszkanie, ale jak mu zabiora na patologię to juz nie jego wybor. on ze swoich pieniedzy moze kupic 100 par spodni i nic nikomu do tego ale z jakiego powodu ma kupowac spodnie patusowi?
0
pokaż komentarz
@cerix: Opłaty max 800zł. Tysiak dalej się nie zgadza ;) Chyba że szuka na wyspie spichrzów to 40 parę metrów może tyle kosztować, może nie doprecyzował.
0
pokaż komentarz
Jakim cudem w zbliżonej kasie macie 2 pokoje albo wręcz 90m2? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Rivo: Wiesz...na wykopie można wszystko napisać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Rivo: Mi się faktycznie chyba bardzo fartownie złapało, ale też nie w najnowszym budownictwie (taka średnia półka, nie PRL, ale też nie samo szkło i stal).
Pamiętaj też, że im większa chata, tym mniej oddalone ceny od tego progu "minimum". Najbardziej to się w ogóle opłaca wynajmować wielkie apartamenty z basenami, gdyby to liczyć za metr. Im większe mieszkanie, tym trudniej je skutecznie wynająć i tym bardziej zależy Ci także na ułożonym lokatorze, a nie ekipie imprezowiczów. Kawalerki i małe mieszkania są natomiast super drogie, absurdalnie.
Ale za to dowalili mi 2 koła dopłaty za ogrzewanie po ostatniej surowej zimie, więc duże mieszkanie nie ma samych zalet.
0
pokaż komentarz
@Holocep:
tez nie wierzyłem to szybko sprawdzałem 44m 1800zł w Gdańsku
Ale to chyba bez czynszu do spółdzielni i rachunków?
Kurdefaja ja w Bydgoszczy nie za blisko centrum bule 1700 dla właściciela za 44m +rachunki to prawie 2400 wychodzi ( ಠ_ಠ)
0
pokaż komentarz
@nowik1492: no sam wynajem 1800 bez reszt rachunków
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: czym ty jeździsz ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) ? 400 km miesięcznie to 1000 zł co ty masz bugatti ? Można mieć auto na gaz wtedy to grosze lub rower 10 km to nic
0
pokaż komentarz
@Bombelek92 i masz beznadziejne życie... Byłem w każdym kraju Europy Za wyjątkiem Chorwacji... W żadnym nie chciałbym mieszkać za wyjątkiem polski. A ja place hipotekę za 180m2 nowy dom, 1150zl plus media. Szach mat.
0
pokaż komentarz
Miałem kiedyś pojazd, którego koszty eksploatacyjne były dla mnie za wysokie, więc go sprzedałem i wziąłem taki, który jest tańszy w utrzymaniu.
@TakiTaki: Jaki ty jesteś mądry i zaradny. (。◕‿‿◕。)
0
pokaż komentarz
@michalekR32: Gowno mnie to obchodzi. Jeżdżę nowym autem, opłacam sobie mieszkanie i stać mnie na to co potrzebuje.
+1
pokaż komentarz
@Salagama: xD, jak ktoś pracuje 60h tygodniowo na 7k i wynajmuje chatę za 3,5k i chce się wypowiadać na tematy zarządzania czymś więcej niż kioskiem to powodzenia życzę xD.
0
pokaż komentarz
@Kawana: nie ciesz się, jeszcze trochę i przestaniesz
0
pokaż komentarz
@Bombelek92 to wypad na gebelsowe fora i grupy
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113 do apartamentu 12m2
-1
pokaż komentarz
Tylko wyraziłem swoją grzeczną opinię nt. tego o czym był artykuł.
@TakiTaki: glupia* nie grzeczna, autokoretka ci sie wkradla
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski, co Ty p#%?@#@isz typie? I kto Ci dał 1k plusów?
0
pokaż komentarz
@TakiTaki dla mnie za droga w utrzymaniu jest ta cała patologia żyjąca z zasiłków i wszelkich plusów. Sprzedać ich jakoś nie mogę. Ogarnij się człowieku. Część ludzi chce po prostu pracować i wydawac na siebie/swoją rodzinę, a nie na obcych.
0
pokaż komentarz
@TakiTaki było się uczyć tabliczki mnożenia to też byś tyle zarabiał :)
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: nie do końca stać, wydawanie na wynajem i czynsz więcej niż 1/4 wypłaty to głupota
+1
pokaż komentarz
@TakiTaki tak ale rozwijasz się zawodowo żeby m.in zarabiać więcej - > poprawiać swój poziom życia. W sytuacji kiedy opodatkowanie wzrasta szybciej niż twoj dochód zaczynasz zarabiać mniej mimo że zapieprzales żeby było lepiej. A jeśli ten wzrost opodatkowania jest spowodowany rozdawnictwem pieniędzy dla ludzi którzy są leniami życiowymi to u osób zdrowych społecznie kończy się akceptacja takiego stanu rzeczy. Jeśli ty to dalej akceptujesz to można sądzić ze ci z tym faktem lepiej albo bez różnicy. Dlatego sądzę że słabo u Ciebie z chęcią rozwoju
0
pokaż komentarz
@michalekR32: Nie będziesz mi polaczku mówił co mam robić. Won do dziury
0
pokaż komentarz
@junoreactor: To i tak dużo. Przy holenderskiej granicy można mieć mieszkanie 2 pokoje 60 pare metrów za 450€
-1
pokaż komentarz
@JezusekCytrusek "nie wiem gdzie gość mieszka" no to weź się najpierw dowiedz matole
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: z listu wynika, że jest jedynym zarabiającym w domu, więc nie dziwota, że nie mają zdolności. Wniosek prosty - nie brać ślubu, nie uznawać dzieci i żyć na dziko, wtedy zdolność dla faceta doskonała.
+1
pokaż komentarz
@TakiTaki: Ale ich tyłek boli. Piszą żebyś nie decydował na co ma wydawać A sami za niego decydują że ich ktoś w wala z podatkami robi. To jest w końcu ta wolność ich czy nie
+1
pokaż komentarz
@Kawana: za 3500 w Krakowie lub w okolicach dom wynajmiesz ok 100m2 :) wiec może gość jakiś apartament wynajmuje z 3 miejscami postojowymi i z piwnica w garażu Haha
0
pokaż komentarz
@Strachsiebac: dokładnie tak. Widać wielu boli tyłek.
0
pokaż komentarz
@jakub-borowiecki: zmiena prace, wez kredyt = ten ustrój koledzy walesy przygotowali, podziekuj im :)
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Za wynajem płaci może mniej ale dochodzą media typu prąd, gaz, woda i się 3.500 uzbiera.
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski proponuje nie mieszkać w Gdańsku
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113 niech żona się praca zajmie
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski co ty p#@#%#!isz chłopie za bzdury. Wynajmuje mieszkanie w Gdańsku 42 metry za 1500 zł plus opłaty 500 i to nie jest osowa
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: jakies czary ja z oplatqmi w wawie na kabatqch 3200 za 85m wiec hmmm
-1
pokaż komentarz
@Muszczyna: Możesz też jak typowy polak kupić w kredycie na 300 lat, żeby tam osiąść i zadekować się na resztę życia. Jeszcze tylko meblościanka, żonobijka oraz inne atrybuty wrośniętego polaka i możesz sobie tam mieszkać do usranej śmierci xD
-2
pokaż komentarz
@TakiTaki: Przepraszam, a ch?@ cię obchodzi kto na jakim standardzie żyje? Pracuje, zarabia i wydaje na co chce. Gówno ci do tego doradco
+1
pokaż komentarz
@janusz_z_czarnolasu: https://youtu.be/nIXybGpuLbU
0
pokaż komentarz
@Bombelek92: w Belgii za pokój 500 euro!!!
0
pokaż komentarz
@TakiTaki jak ma 7k to 9,9k brutto. To prawie 2x średnia krajowa. Jest w górnych 5% zarobków w Polsce. Czyli p@@?@@#i głupoty dziennikarz, który wymyślił fikcyjną osobę z fikcyjnym wynagrodzeniem. Płacę na Woli w Wrszawie 2200 (z mediami) za 53m2.Koleś powinien zagonić swoja fikcyjna babę do roboty i mogą tapetować kibel forsą
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Po prostu peka Ci dupa, ze gosc zarabia 7 kola Po drugie co Cie obchodzi na co wydaje swoje ciezko zarobione pieniadze, bedzie chcial to i w hotelu bedzie mieszkal albo na ulicy, a moze gosc nie chce nabijac kieszeni bankom i woli dac zarobic komus innemu. Dostal kredyt na mieszkanie, osiagniecie zycia. Odezwij sie jak stopy procentowe podniosa Pozdrawiam
0
pokaż komentarz
@Z_om: bez obaw. Dupa mi nie pęka.
0
pokaż komentarz
Że jeszcze ktoś wierzy w te zmyślane historyjki jak wyżej. taka osoba musiała by być skończonym idiotą żeby płacić tyle za wynajem. Albo o tym że madka pisze że nie musi pracować bożyje z socjalu i 500+. Nawymyślają jakis głupot a idioci łykają to jak bocian żabe.
0
pokaż komentarz
@Holocep: To z opłatami prawie 3ka...
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: jakim cudem ta bajeczka dostała tyle plusów ლ(ಠ_ಠ ლ)
-2
pokaż komentarz
A może on chce mieszkać w większym wygodnym mieszkaniu?
@odomdaphne5113: 200 m w Gdańsku będzie wystarczające...( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Xaveri: jeżeli koleś pracuje w stoczni jako spawacz to na 95% ma swoją działalność gospodarczą bo mało która firma w stoczni oferuje umowy o pracę no a skoro JDG to pewnie rozlicza się z US w ryczałcie i w takim wypadku bank zdolność do kredytu wylicza nie z całości dochodu a tylko z 30% więc jak idzie po kredyt to bank mu mówi że nie zarabia 7k tylko ledwo ponad 2k czyli tyle co rata kredytu na mieszkanie w Gdańsku
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Na razie ludzi stać, ale to się może zmienić, mam zmienić auto bo państwo mnie okrada, żeby dać ludziom „mi się należy”? Chu*a należy nieroby, po co ja pracuje? Żeby utrzymywać meneli i ich tfu potomków?
0
pokaż komentarz
@TakiTaki: Po primo gówno cię obchodzi kto ile zarabia i ile wydaje na co, nie będę dawał menelom. Jak ktoś nie ma pieniędzy, to jest prosty sposób. DO ROBOTY
0
pokaż komentarz
@Wiszunio: czy ja gdzieś napisałem, że interesuje mnie kto i ile zarabia?
+1
pokaż komentarz
@TakiTaki: 3500 w gdańsku to chyba W motławie albo na tych bursztynowych żyrandolach - spokojnie idzie bardzo dobre mieszkanie ogarnąć za 2500 jak i za 1800 albo i w ch!$ taniej - tylko wtedy dupsko do SKMki i wcale na paliwo nie trzeba...
Mnie bardziej wk#!?ia fakt, że zarabiając 7000 netto i tak jest tu ciężko wyżyć - no chyba, że ma się swoje mieszkanie, mama gotuje i robi zakupy, brak dzieci, brak zębów, brak samochodu i końskie zdrowie, to jest fajnie
Podatki na poziomie 67-70% chcą jeszcze podkręcić, a ludzie - fajnie!
Eh
0
pokaż komentarz
@masterdick: zgodzę się. Niekiedy zazdroszczę tym, którzy dostali mieszkanie po rodzicach/od rodziców
-2
pokaż komentarz
@TakiTaki: "Paweł pisze! Zarabiam 7 000 zł na rękę miesięcznie. 3 500 zł płacę za wynajem mieszkania"
To w takiej sytuacji szuka się chyba czegoś tańszego?
Chodzi bardziej, że wciskasz nosa w nie swój portfel. Jeżeli ktoś chce żyć w zajebistym domu, to będzie sobie żył. Nawet jeżeli będzie płakać, że zarabia [Mało] kurfa 7k to mało.
Wiele osób jest tego typu
Gość zarabia 10k, ale płacze że musi coś tam płacić i wynajmuje dom za 5k
To jakiś random - Po co wynajmuje dom za 5k, niech wynajmie co innego
No nie wiem, mnie na przykład wali kto co sobie wynajmuje. Jego wola i jego pieniądz.
0
pokaż komentarz
Podobno pis buduje tanie mieszkania na wynajem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Mordall: tak...
po pierwsze nie spodziewam się aby im się udało, cokolwiek trudniejszego niż rozdanie kasy ich przerasta
po drugie nawet jak parę powstanie to przydzielą po cichu swoim znajmomym a Ty będziesz czekał w kolejce jak w PRLu
po trzecie budują za pieniędze które zabiorą innym, po drodze gubiąc (kradnąc) 3/4 z tego. Zatem spodziewaj się wzrostu podatków i zadłużenia kraju, aby działaczom było lepiej.
0
pokaż komentarz
@jakub-borowiecki: dokładnie
0
pokaż komentarz
ale wtedy za samochód benzynę i dojazdy stracę 1000 zł miesięcznie
@andrzej-paczkowski: To jak Cię nie stać na benzyne, to zainwestuj w LPG.
0
pokaż komentarz
@andrzej-paczkowski: Coooo 3.5k za kawalerke? to jest z wykupem na własność po 10 latach tak? XDDD jpd przecież to żart jakiś w wwa płaciłem 1,8k za 80mkw 3 lata temu...
0
pokaż komentarz
@Xaveri: Głupi jesteś Ty, wystarczy, że się rozlicza ryczałtem i już nie dostanie kredytu, albo jakieś śmieszne kilkadziesiąt K.
więcej komentarzy(137)
+467
pokaż komentarz
Akurat ten artykuł taki niezbyt prawdziwy. Można poznać po fragmencie.
Wakacje spędzamy tylko w Polsce nad Morzem Bałtyckim, bo nie stać nas na Grecję, ani Hiszpanię.
Albo koleś jest niezbyt ogarnięty i nie patrzy na ceny, albo kogoś tu poniosła fantazja.
+188
pokaż komentarz
@rav2: zacznijmy od tego, że jak ktoś jet biedny, to nie spędza wakacji nawet nad polskim morzem. Chyba, że mieszka w jakiejś Ustce czy Łebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+111
pokaż komentarz
@polaczenieszyfrowane: Racja. Jak ktoś jest biedny to podczas urlopu robi remont albo łapie jakąś inną fuchę. Generalnie to rozumiem problem, ale tego typu artykuły tylko go ośmieszają.
+41
pokaż komentarz
@rav2: tak zwana fikcja dziennikarska, większość się nawet nie stara.
+7
pokaż komentarz
Albo koleś jest niezbyt ogarnięty i nie patrzy na ceny, albo kogoś tu poniosła fantazja.
@rav2: wyjazd nad morze to nie tylko Trójmiasto, Mielno czy Międzyzdroje. Można jechać np. do miejscowości Radziszkowo, Mielenko, Pleśna albo do jakiegoś ośrodka LOKu, gdzie jest tanio jak barszcz (a stołówka i sposób podawania posiłków przypomina lata 80). Np. tydzień dla dwóch osób w https://www.lokjastarnia.pl/cennik/ z pełnym wyżywieniem to 1736. Za dwie osoby.
-4
pokaż komentarz
@rav2: w sensie, że wakacje w hiszpanii tańsze niż w polsce? wiadomo xD
+11
pokaż komentarz
@rav2: w Polsce na urlopach się robi remonty, ja mimo że jestem w IT to zarabiam około 4-5k netto i robię remont na urlopie
+6
pokaż komentarz
@rav2: z tymi wakacjami to akurat pierdzielenie, można nad Bałtykiem ogarnąć tani nocleg i stołować się w tanich jadłodajniach, a można zapłacić kilkaset złotych za noc i chodzić do drogich restauracji. Identycznie jak wakacje w Grecji są za 1000 zł i są za 3000 zł, kwestia ogarnięcia
0
pokaż komentarz
@rav2 nad morzem na jakimś zadupiu typu sztutowo, wicie czy inna wiocha ceny niższe niż w mieście wojewódzkim. Właśnie wróciłem, polecam.
+9
pokaż komentarz
@rav2: Pamiętam jak mój dawny szef bóldupił że jeden z jego zleceniodawców wyjechał na urlop do Tunezji, a on sobie nie może na to pozwolić. Ale jak kilka lat później on sobie już mógł na to pozwolić między innymi dzięki mojej krwawicy, a na mnie się wypiął jak chciałem podwyżkę to już było ok. Gardzę takimi fałszywymi biedakami przy każdej okazji.
0
pokaż komentarz
@yahoomlody: jeśli masz zamiar w Polsce chodzić po restauracjach, korzystać z wielu atrakcji to tak.
+14
pokaż komentarz
Ale jak kilka lat później on sobie już mógł na to pozwolić między innymi dzięki mojej krwawicy, a na mnie się wypiął jak chciałem podwyżkę to już było ok. Gardzę takimi fałszywymi biedakami przy każdej okazji.
@DzikWesolek: Dlatego ja mam zasadę że robię tylko to co mam w umowie i tylko 8h dziennie. Zarzynać się w pracy to mógłbym tylko we własnej firmie, a nie u jakiegoś Janusza który doceni cię tak samo jak kobieta którą zabrałeś na wakacje lub do drogiej restauracji (tzn. było, minęło, a teraz się bujaj).
+1
pokaż komentarz
@RandomizeUsr0: zupełnie tyle samo za ile można wyrwać Bułgarię z all in ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@rav2: Zeby w Polsce urlop spedzac to naprawde trzeba iec pieniadze. Ja z moja i bez dzieci zarabiamy duzo wiecej a na Bałtyk nas nie stac
-1
pokaż komentarz
@Mintaa: pokaż. Wysoki sezon, 3 posiłki.
+2
pokaż komentarz
@jaca_66: a to wiesz jest kwestia jeszcze podejscia. Znam goscia robiacego na niewiele powyzej minimalnej i co roku na wakcje jezdzi. Ja zarabiajac 4xtyle co on rowniez na urlopie robie remont jak ty.
Niektorzy poprostu zawsze zyja ponad stan a inni ponizej.
0
pokaż komentarz
@rav2: od 3 lat mnie już zwyczajnie nie stać na wakacje w Polsce. Noclegi to jedno ale żywność? Nie po to jadę na wakacje by biedowac.
I tak oto poznałem Grecję, Chorwację, Dominikanę i Hiszpanie ¯\_(ツ)_/¯ wiec coś za coś.
+1
pokaż komentarz
@RandomizeUsr0: https://www.wakacje.pl/oferty/turcja/riwiera-turecka/alanya/sun-vera-ex-fun-point-586507.html?od-2021-06-30,7-dni,all-inclusive,z-bydgoszczy
-2
pokaż komentarz
@Mintaa: no, takie last minute -63%, ale niech będzie ;-)
+1
pokaż komentarz
@rav2: dokładnie. W Grecji można dużo taniej spędzic wakacje niz w Pl
+1
pokaż komentarz
@jedenzbandy: tak samo jak w hiszpanii można ogarnąć tani hotel i dopłacić 30-40 euro do all in. Wyjdzie cenowo na to samo a jednak żarcie to nie będą frytki z kurczakiem ( ͡º ͜ʖ͡º)
-1
pokaż komentarz
@RandomizeUsr0: dokladnie, nie ma zadnego problemu zeby spedzic tydzien nad morzem za relatywnie nieduze pieniadze czyli powiedzmy 100zl/pokoj 2 osobowy doba + obiad za 30zł/2 osoby, oczywiscie nie w Sopocie :)
+1
pokaż komentarz
@K0ras: byłeś na dominikanie na wakacjach, bo nie stać cię na wakacje w Polsce? xD
0
pokaż komentarz
@rav2: Nie zawsze jest to nieprawda że nad Bałtykiem drożej niż w Grecji czy Hiszpanii. Niektórzy z nas mieszkają na Wybrzeżu i są w stanie dojść z domu w klapkach nad morze, ew. rowerem, a po opalaniu wrócić do domu na obiad. Dla mnie wycieczka w góry to już jest jakaś wyprawa, chociaż akurat Zakopane to faktycznie, może wyjść drożej niż urlop w Dolomitach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
Niektórzy z nas mieszkają na Wybrzeżu i są w stanie dojść z domu w klapkach nad morze, ew. rowerem,
@ikov: Przecież oni rzygają morzem i "letnikami"...
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@yahoomlody: jakbyś nie był zacofany i potrafił korzystać z internetu. To znajdziesz hotele za granicą na tydzień za około 800 zł najtańszy do 1500 lub 2000 z open barem. Żresz ile chcesz, pijesz ile chcesz. To 1500 lub 2000 zł za tydzień szaleństwa nad luksusowym morzem czy gdzieś za granicą VS Polska gówno nad morzem, gdzie za rybkę zapłacisz 50 zł i nie znajdziesz miejsca na swój parawan.
więcej komentarzy(20)
+253
pokaż komentarz
uzależnić wartość głosu od wpłat/poboru pieniędzy ze środków publicznych i elo - skończy się kupowanie głosów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+92
pokaż komentarz
@lonegamedev: głos menela > głos lewaka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-108
pokaż komentarz
@lonegamedev Regulować ceny wynajmu mieszkań w stosunku do minimalnej, skończą się problemy mieszkaniowe elo (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
-15
pokaż komentarz
@lonegamedev: powinno być też inne pytanie na selekcji. "Ile jest płci?"
+38
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+111
pokaż komentarz
@lonegamedev: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: nczas.com
+1
pokaż komentarz
@lonegamedev: No i mamy „oligarchię” jak się patrzy.
-31
pokaż komentarz
uzależnić wartość głosu od wpłat/poboru pieniędzy ze środków publicznych i elo - skończy się kupowanie głosów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lonegamedev: W zasadzie to trochę sprzeczne z tym co myślałem parę lat temu gdy głosowałem na konfederację, ale biorąc pod uwagę to chciałbym by nie było to od brania pieniędzy a od wykształcenia i pozycji społecznej.
Podstawowe wykształcenie - 1 punkt
średnie - 2 punkty
wyższe - 3 punkty
doktorat - 6 punktów
przedsiębiorca - 4 punkty
itp
Oczywiście bez skrajności w skrajność z regulacjami, ale myślę że byłoby sprawiedliwie.
na ten moment polacy są zasypywani strasznymi gejami, nienawiścią do siebie samych i szurami.
A wszystko inne leży.
+6
pokaż komentarz
@lonegamedev: @Latarenko: Nie wiem jak wyglądają poglądy polskich miliarderów.
Ale na zachodzie Bezosy, Zuckerbergi, Sorosy i Gatesy są uważani przez sporą część wykopy za lewaków. To ja nie wiem czy to dobrze żeby mieli decydujący wpływ na wyniki wyborów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+32
pokaż komentarz
@lonegamedev: Super wtedy garstka najbogatszych będzie wybierała sobie rząd xD
-2
pokaż komentarz
@evexeed: @patykiem_pisane: bogaci nie płacą przecież podatków - szach mat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a poważnie to zależy od przelicznika. można ustalić np. taki że jak więcej wpłacasz do budżetu niż pobierasz to masz 1 głos. a jak odwrotnie to nie masz żadnego głosu.
-3
pokaż komentarz
@lonegamedev: inaczej, osoby otrzymujące pensje lub zasiłki(w tym emerytury) z budżetu nie mają prawa głosu (w trakcie i przez jakiś okres po zaprzestaniu ich otrzymywania)
+7
pokaż komentarz
@lonegamedev: ja bym zaczal od tego zeby ludzie, ktorzy mieszkaja X lat za granica mieli mniej wazny glos :d
+5
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol: kekw. Głąbów jest od c$%?? na uczelni, zresztą co za problem utworzyć PiS szkołę wyższą - 1 rok pseudo zajęć z robienia laski klechom i cyk licencjat. Tu trzeba pracy u podstaw, już w szkole, że praca nie hańba, że stolarz/plytkarz to szanowany zawód. Dla ambitnych studia STEM z okrojoną ilością miejsc a wyższym poziomem. Itp itd
+2
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol: kekw. Głąbów jest od c#%$$ na uczelni, zresztą co za problem utworzyć PiS szkołę wyższą - 1 rok pseudo zajęć z robienia laski klechom i cyk licencjat. Tu trzeba pracy u podstaw, już w szkole, że praca nie hańba, że stolarz/plytkarz to szanowany zawód. Dla ambitnych studia STEM z okrojoną ilością miejsc a wyższym poziomem. Itp itd
@Niuans: w sumie też masz rację, nie pomyślałem o tym. jeśli chodzi o mój wpis kompletnie nie miałem na myśli że podstawowa praca jest jakaś gorsza czy coś. Ale stolarz czy płytkarz na pis nie głosuje tak czy siak
-1
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol
Sprawiedliwie dla kogo???
+1
pokaż komentarz
@lonegamedev: Uzależnienie siły głosu od majątku zaprowadziłoby cię prosto w niewolę kilku najbogatszych polaków bo zdecydowana większość kapitału jest u zdecydowanej mniejszości osób.
-2
pokaż komentarz
@Weretek: nie, bo bogole nie płacą podatków. mylicie majątek z wpłatami/wypłatami środków publicznych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+17
pokaż komentarz
@lonegamedev: politycy już planują kontr-posunięcia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: Biejat przenieść do Polski rząd hiszpański.jpg
0
pokaż komentarz
@lonegamedev: No to jak tak postawisz sprawę to według wykopu rządziliby debile, bo tylko debil nie optymalizuje podatków i nie myśli jak ich nie płacić.
+2
pokaż komentarz
Uzależnienie siły głosu od majątku zaprowadziłoby cię prosto w niewolę
@Weretek: to byłoby tylko potwierdzenie rzeczywistości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@Weretek: większość nie optymalizuje, a przynajmniej nie jest w stanie tego zrobić tak by nic nie płacić. nawet majętni ludzie w większości nie są w stanie uniknąć podatków - to jest zarezerwowane dla tych którzy prowadzą międzynarodowe interesy i stać ich na kreatywną księgowość.
ale dam ci kontrprzykład - jak jesteś ekspertem od niepracowania i jesteś 3 pokoleniem które żyje z socjalu - to byś nie miał nic do powiedzenia - czyli tak jak powinno być.
+4
pokaż komentarz
@lonegamedev: Tak całkiem szczerze, to czytam o tych mitycznych ludziach żyjących z socjalu od zawsze na zawsze. Ale ile jest takich osób. Czy można to nazwać jeszcze życiem czy raczej powolną wegetacją. Sprowadzanie zdecydowanej większości społeczeństwa do roli patusów to jakieś nieporozumienie. Każdy system da się wykorzystać, ale wydaje mi się, że to margines, a nie norma.
+4
pokaż komentarz
uzależnić wartość głosu od wpłat/poboru pieniędzy ze środków publicznych i elo - skończy się kupowanie głosów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lonegamedev: Nie. Wystarczy po prostu zabrac prawa wyborcze kazdemu kto chocby wącha jeden grosz z budzetu panstwa rocznie wliczajac cala jego najblizsza rodzine.
Czyli:
emeryci, rencisci, urzednicy, policja i inne sluzby, lekarze, pielegniarki, wojsko, beneficjenci 500+ i innych programow socjalnych = WYp%$$$$@AC od urn wyborczych.
-1
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol: Hahaha Doktorat hahah jak na doktorat idą największe zakały na roku co boją się iść do pracy
0
pokaż komentarz
@lonegamedev: wytłumacz mi jaki to w Polsce jest socjal i ile z niego da się wyciągnąć miesięcznie min. I maks.
0
pokaż komentarz
@mumme: @Weretek: łączenie benefitów z różnych programów. rekordziści potrafią wyciągać pod 10k miesięcznie - ale powiedzmy sobie, 3k za siedzenie z piwem przed telewizorem to i tak za dużo.
tyle, że wyciąganie zasiłków to praca na cały etat i trzeba się jej poświęcić w 100% (żadnych oficjalnych zarobków).
0
pokaż komentarz
@lonegamedev: na szczęście demokracja polega na tym że głos bogacza jest tyle samo warty co głos menela - i chwała ci panie
0
pokaż komentarz
@verul: to może wróćmy od razu do monarchii? my jesteśmy ELYTA i my tylko możemy rządzić
+1
pokaż komentarz
@lonegamedev: No i to są te skrajne przykłady. Ludzie raczej korzystają z socjalu zgodnie z przeznaczeniem. Może ja mam zbyt dobre zdanie o ludziach.
0
pokaż komentarz
@Weretek: No to porównaj sobie np taka Irlandię, gdzie socjaliści dostaja domy, za które co prawda placa czynsz, ale… placa ułamek rynkowej wartości, a poza tym opłacają go z… zasiłków.
Lekarz za darmo, lekarstwa za darmo, dodatki na ogrzewanie, wyprawka do szkoły i co tydzień pare stówek do kieszeni z zasiłków.
I to ma być wegetacja?
No to zobacz kto buduje wycieczki na Florydę do disneylandu za gotówkę, zobacz jakie auta stoją przed domami socjalnymi…
+2
pokaż komentarz
@lonegamedev: xD 10k miesięcznie chyba jak masz 20 dzieci chłopie ty za dużo czytasz wypocin chorych osobników że schizofrenią na tym portalu i sam się zaraziles. W mops możesz dostać do 400zl w ciężkich sytuacjach życiowych i to tylko ci dadzą jak masz stado dzieciaków, dodatek rodziny tj. od 95 do 135zl na dziecko w zależności od wieku, renta alkoholowa to 700zl, 500+, zasiłek dla bezrobotnego tj 800brutto o ile pracowałeś i tylko na rok, alimenty zazwyczaj od 300 do 600zl nawet jak by to zliczyć wszystko a jeden zasiłek wyklucza drugi to tu nawet 3k całych nie będzie. Za to się nie da żyć wiem bo sam tyle zarabiam xD
0
pokaż komentarz
inaczej, osoby otrzymujące pensje lub zasiłki(w tym emerytury) z budżetu nie mają prawa głosu
@dawidix89: czyli jak biorę 500+ to już nie mogę głosować? Mimo, ze wpłacam 5 razy tyle w samym podatku dochodowym?
-1
pokaż komentarz
@mietkomietko: już tak regulowali ceny za komuny. Skończyło się tym, że tylko był ocet na półkach.
0
pokaż komentarz
@mumme: a mieszkanie socjalne to ile kasy pozwala zaoszczędzić? bo tego akurat nie wymieniłeś. publiczne przedszkole gdzie patusy mają pierwszeństwo też kosztuje przecież.
nie licz samej kasy, licz też pomoc materialną.
to jest skomplikowany i złożony system - trzeba być patusem z dziada pradziada żeby osiągać transfery do 10k. podałem to raczej jako górną granicę.
0
pokaż komentarz
@lonegamedev: mieszkanie zależy ci jak i gdzie te mieszkania socjalne to są zazwyczaj nory albo baraki ciężko tu wyliczyć ile by można za coś takiego policzyć 400zl? Przedszkole to chyba coś koło 700 za miesiąc tego nie wiem bo nie posiadam dzieci polityka PiS nie pozwala mi ich zrobić.
-1
pokaż komentarz
@kot_z_wolnego_wybiegu Może w Warszawie, ale w innych miejscach nie było problemu z produktami. Regulacja powinna dotyczyć tylko mieszkan
-1
pokaż komentarz
@mietkomietko: było by było. W przypadku braku opłacalności wynajmu spadło by zainteresowanie zakupem nowym i podaż nowych mieszkań. Od takich regulacji nie wynika nigdy nic dobrego. Chyba, że liczysz na kartki mieszkaniowe. Będziesz mógł pomieszkać 10 dni w miesiącu np. albo wynająć na czarnym rynku 10x drożej. xD
0
pokaż komentarz
@lonegamedev: @verul: najlepiej zabrać wszystkim którzy poruszają się po drogach publicznych, bo to tez zostało zbudowane za państwowe, a, i jeszcze jak się tabliczki mnożenia uczyli w szkole państwowej to tez zabrać głos wyborczy.
0
pokaż komentarz
@dawidix89: ktoś pracował lata na te emeryturę. To nie są pieniądze państwowe tylko jego. Państwo pobrało od nich jeszcze haracz. I teraz ma z tego powodu nie mieć głosu w wyborach?
0
pokaż komentarz
@Weretek: zdziwiłbyś się jaki ten margines jest duży. O dziwo Ci co kombinują nie stoją pod monopolowym i nie rozmnażają się jak króliki a taką narracje można najczęściej spotkać. Urzędnicy mają w dupie to, że koleś wykazuje 2k dochodu bo wzrosłyby mu alimenty a zapłodnił już młodszą karyne i wozi ją nowym suvem z salonu do mopsu ;)
0
pokaż komentarz
@TerazPolska123: to by było najlepsze
0
pokaż komentarz
to może wróćmy od razu do monarchii? my jesteśmy ELYTA i my tylko możemy rządzić
@TerazPolska123: Jestem za. Ale nie my a krol.
0
pokaż komentarz
najlepiej zabrać wszystkim którzy poruszają się po drogach publicznych, bo to tez zostało zbudowane za państwowe, a, i jeszcze jak się tabliczki mnożenia uczyli w szkole państwowej to tez zabrać głos wyborczy.
@barnejflinston: Tylko ci ktorzy sie poruszaja po drogach nie sa celem przekupstw wyborczych. A budzetowka i beneficjenci socjalu tak.
0
pokaż komentarz
No to jak tak postawisz sprawę to według wykopu rządziliby debile, bo tylko debil nie optymalizuje podatków i nie myśli jak ich nie płacić.
@Weretek: Warren Buffet to debil zdaniem jakiegoś wykopka, co zarabia 6k jako hydraulik i myśli że jest geniuszem, bo nie płaci za parkowanie, zabiera papier z kibla na stacji do domu i nie wystawia faktur xD
0
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol: Przedsiębiorca - brak bonusów.
więcej komentarzy(35)
+118
pokaż komentarz
- nazywaj zarabiających mniej niż ty menelami
- nazywaj ludzi pracujących mniej niż ty godzin w miesiącu nierobami
- nazywaj osoby z gorszym wykształceniem niż ty nieukami
...
- dziw się, że PiS wygrywa wybory wśród "meneli, nierobów i nieuków"
HMMMMMMM JAKBY BYŁ JAKIŚ WSPÓLNY POWÓD..........
Ale i tak najlepsi to są ci, co zarabiają 5k/msc a myslą, że mają więcej wspólnego z panem prezesem 60k/msc niż z panią z żabki 2,3k/msc xD
Protip: nie macie. To, że pan prezes jest dla was miły i macie z nim dwa wspólne tematy to nie oznacza, że też będziecie tacy jak on.
Ciężka praca na etacie się nie opłaca. Liczy się szczeście i wykorzystywanie okazji. Im szybciej to zrozumiecie tym szybciej przestaniecie zap#?##$%ać na etacie jak roboty.
+56
pokaż komentarz
@niochland: według PiSu i Lewicy 5k brutto to taki sam bogacz jak prezes 60k.
+9
pokaż komentarz
@niochland:
bądź wyborcą pisu
wyzywaj wszystkich od robaków i tęczowych lewaków
nabijaj się i obrażaj ludzi zap@%%%@#ających na twój socjal co wieczór o 19:30 bo propaganda ci każe
nazywaj osoby z lepszym wykształceniem niż ty "łzelitą", "wykształciuchami", "profewsiurami"
obal harnasia i dziw się że opór wobec ciebie i pisowskiej hołoty rośnie.
+5
pokaż komentarz
@niochland: wrzuciłem w powiązanych coś podobnego; nie że diagnoza w 100% zgodna z rzeczywistością, ale tak ponad 69 XD
-8
pokaż komentarz
wrzuciłem w powiązanych coś podobnego; nie że diagnoza w 100% zgodna z rzeczywistością, ale tak ponad 69 XD
@poroboszcz: Tak, bo wyborcy pisu są biedni, zniewoleni i jak płatki róży, którym wolno byc chamem i lżyć wszystkich do okoła jak się zdenerwują za słowa prawdy xD Wyjdzcie z propagandowej bańki. Pisowcy to fanatycy. Logika, szacunek, rozum to rzeczy nie istniejące z ich strony.
+4
pokaż komentarz
@niochland to, w punkt, nie można odmówić rozgoryczenia, ale szafowanie jak ci drudzy kategorycznymi stwierdzeniami jak patologia etc no nie chce nic mówić, ale ciężko sobie zjednac tak ludzi/nie tworzyć ciągłych podziałów/sprawić by chociaż wysłuchali do końca co mamy do powiedzenia, bardzo fajny wpis Mirku
+3
pokaż komentarz
@revente: Widać to na przykład po tym że koleś zarabiający 5k nie dość że przez cały rok nie wpadnie w nowy drugi próg to jeszcze połowę pensji będzie miał w ogóle nieopodatkowaną. No walą go jak prawdziwego bogacza xD
+3
pokaż komentarz
@revente: no też pudło, bo bogacz 60k ma 720k dochodu rocznego - Razem by mu goliło 75% podatku od całej nadwyżki powyżej 500 tysięcy (w tym przypadku 220 tys. zł). W uśrednieniu zapłacił by on podatek rzędu 55%. Bardzo wysoki.
Przy 5000 miesięcznie zapłaci niewiele więcej niż teraz (w granicach 20%).
-3
pokaż komentarz
@niochland: 60k na miesiąc biorąc pod uwagę Europejskie standardy to nie jest dużo.
0
pokaż komentarz
@Antorus: mordo bogacz i tak nie płaci podatków w kraju. Lewica nie mówi o uszczelnianiu tylko o podwyżce żeby przypadkiem nie uderzyć w swoich.
+2
pokaż komentarz
@niochland: nieucz się, niedokoształcaj, kase inwestuj w fajki i wóde, zrób z pracy na czarno i zasiłków źródło utrzymania, czasem coś zwiń na złom. A potem pluj sie że ktoś zarbia więcej: https://www.gowork.pl/poradnik/4/zarobki/podatek-50-procent-polacy-chca-nowego-progu-dla-bogatych/ Tak PiS wygrywa wybory, fajny będzie to kraj bez klasy średniej, gdzie Polak robak ma zap!$?%@#ać za miskę ryżu.
+1
pokaż komentarz
@niochland: teraz to bym Ci browara postawił. Albo flache, bo dobrze gadasz. Pozdrawiam.
-6
pokaż komentarz
- nazywaj zarabiających mniej niż ty menelami
- nazywaj ludzi pracujących mniej niż ty godzin w miesiącu nierobami
- nazywaj osoby z gorszym wykształceniem niż ty nieukami
- dziw się, że PiS wygrywa wybory wśród "meneli, nierobów i nieuków"
@niochland: Bardzo to spłyciłeś. Zarzuty do wyborców pisu to: ciągoty do wyciągania brudnej łapy po cudzie pieniądze, arogancja wynikająca z niskiego intelektu połączonego z wysokim ego oraz chęć narzucania innym swoich prymitywnych poglądów. Inwektywy, które wymieniłeś ludzie kierują do inwazyjnych, aroganckich, wpół-piśmiennych socjalistów. Nie do przyzwoitych ludzi, którzy mniej zarabiają, albo mają niższe wykształcenie.
0
pokaż komentarz
Ciężka praca na etacie się nie opłaca
@niochland: Dlaczego tak twierdzisz?
0
pokaż komentarz
@mroznykasztan: No właśnie, dlaczego?
0
pokaż komentarz
@desf: debil? Rozumiesz, że nie będzie możliwości odliczenia składki zdrowotnej czyli będzie kwota wolna ale pierwszy próg to będzie 17%+9%
+2
pokaż komentarz
@niochland: Nie wiem czy to tylko ja, ale mi byłoby wstyd się identyfikować z Wykopkami jęczącymi na "patologię", domagającym się zniesienia progresji podatkowej bo dzieje im się krzywda etc.
To jest tak socjopatyczne a jednocześnie żałosne że ja już wolałbym asocjację z prawdziwymi menelami. Oh noes, niech ktoś pomyśli o programistach 20k! Ehh...
Jak klasa średnia miała by nie przetrwać z powodu wciąż niższych podatków niż na Zachodzie to niech giną ¯\_(ツ)_/¯ Jeszcze to straszenie upadkiem kraju to już w ogóle kosmos biorąc pod uwagę to że ekonomia jest wpięta w resztę świata a siła robocza wciąż tańsza niż przy sensownych alternatywach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@niochland: o jak sie menel i nierób poirytował xD
więcej komentarzy(7)
+35
pokaż komentarz
I pomyśleć, że 7000 zł na rękę to jak na warunki krajowe niezła pensja, a i tak na godne życie to czasami może być za mało. A przypominam Mireczkom, że Wykop to nie cała Polska i większość rodaków nie zarabia 15k miesięcznie jako #programista15k
+55
pokaż komentarz
@ProAero: Jak wykopki skończą szkołę i pójdą do pracy to zejdą na ziemię
źródło: IMG_20210629_154327.jpg
+6
pokaż komentarz
@DzikWesolek: Jak z tego wyżyć
+32
pokaż komentarz
@DzikWesolek: tu 90% to bajkopisarze, ściemniacze programiści 30k plus xD oni mają ale 30k w tibi i to jak im mama obiad poda do biurka bo tak to z głodu zdechną i nici z expa.
-5
pokaż komentarz
@mumme: Branża IT jest tak przepłacona, że możliwe są te kwoty. Sam osobiście znam DEV z kontraktem na 40k netto miesięcznie (zdalna praca), a codziennie otrzymuje kolejne oferty (gdyby nie był leniwy, to by zarabiał tyle w dolarach lub EURO), ale koniecznie przeprowadzka.
+15
pokaż komentarz
@Danai: zgodnie ze statystyka to tu takich ludzi jest maks 1% a takich co zarabiają 50+ promil, reszta to są bananowe dzieci, bajkopisarze chorzy na schizofrenię itp osobniki. Wystarczy spojrzeć co się dzieje w tematach politycznych i gdzie oni wszyscy odlatują to nie są normalni ludzie.
-2
pokaż komentarz
@Danai: dlaczego uważasz, że jest przepłacona, skoro znajdują się klienci, którym opłaca się płacić tyle za pracę/projekty IT?
Chciałbyś komuś zabraniać płacenia komuś innemu za wykonaną pracę?
+9
pokaż komentarz
@Danai: 40K€ na miesiąc? Takich zarobków to nawet w krzemowym parowie nie widziałem dla deva. Może jakiegoś magicznego, ale zwykle było to max 20K$ na miesiąc w dolinie. 40K PLN w Polsce to tak na oko 9K€ - taka dość "normalna" oferta w DE, Beneluxie czy tam na północ gdzie zimno.
-1
pokaż komentarz
@mumme: ofert 30k+ jest akurat calkiem niemalo
+2
pokaż komentarz
@mumme: 15-30k pln na fakturze b2b to nie jest nic dziwnego bo teraz firmy z zagranicy szukaja ludzi zdalnie, znasz angielski i jestes ogarem to ci zaplaca 5-8k ojro z palcem w dupie i nawet beda zadowoleni ze mniej placa niz hansowi
+2
pokaż komentarz
@fukinloner: Przepłacona względem zarobków w innych branżach, jest ogromna dysproporcja. Nikomu nic nie zabraniam, wręcz podziwiam i doceniam topowych ludzi w IT, bo widzę jak ciężko pracują na to, co mają. @McRancor: masz rację, przesadziłem. @mumme: a tu się zgadzam, takich ludzi jest mało, ale są. Wydaje mi się, że to finansowe cwaniaczenie wynika ze zwolnienia z podatku dla młodych. Dostają brutto netto, przypracują 200h na godzinówkę i nagle na koncie pojawia się 5 tysięcy. Też czułbym się jak król życia. Niestety rzeczywistość podatkowa z wiekiem to weryfikuje. :)
0
pokaż komentarz
@DzikWesolek: skończyłem i poszedłem do pracy co dalej?
źródło: Clipboard01.jpg
0
pokaż komentarz
@mumme:
zgodnie ze statystyka to tu takich ludzi jest maks 1% a takich co zarabiają 50+ promil, reszta to są bananowe dzieci, bajkopisarze chorzy na schizofrenię itp osobniki. Wystarczy spojrzeć co się dzieje w tematach politycznych i gdzie oni wszyscy odlatują to nie są normalni ludzie.
W punkt. Jak na vikop zaczyna się temat zarobków to wtedy dopiero staje się wiadome z kim ma się do czynienia, pomijając polityke
0
pokaż komentarz
@Lokiii: ciekawe skąd tyle kradniesz, podzielisz się tą informacją? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
więcej komentarzy(3)