
Wiceminister finansów: klasa średnia od 4 tys. zł brutto
Chcielibyśmy w tym tygodniu przekazać projekt ustawy podatkowej do konsultacji i uzgodnień – powiedział wiceminister finansów Piotr Patkowski. Jak dodał, z analiz resortu wynika, że klasa średnia w Polsce zaczyna się już nawet od 4 tys. zł brutto
+1684
pokaż komentarz
Śmieszne info i miniaturka ( ͡º ͜ʖ͡º)
+913
pokaż komentarz
@Cassini heh.. teraz wystarczy dowalić klasie średniej wyższy podatek i będzie klasa żebraków xD
+888
pokaż komentarz
@Cassini: KLASA ŚREDNIA 800 EURO heheh tyle to za wynajem mieszkania się płaci u niemaca
klasa średnia żebraczachyba nie dokończył
+862
pokaż komentarz
@dzikuZplasriku: a myślisz, że ile się płaci w Polsce? xD
Głogów - teraz 1000-1500zł, ale są tendencje na 2000zł
Wrocław - 1500-2500
Warszawa - 2000-4000
To nawet w Polsce jest klasa żebracza. Ludzie zarabiający takie gówno radzą sobie tylko dlatego, że są w parach, jedna pensja na wynajem, a druga na wegetację. Dodatkowo trochę 500 plusów i jakoś się to toczy. Nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k. Wynajem, jedzenie, jakieś ubrania, drobne usługi, paliwo, drobne przyjemności, dentysta i jak to wszystko poskładasz to wychodzi w zależności od miesiąca 6k-10k
... a powiedzmy sobie szczerze, w klasie średniej nie chodzi o życie z wypłaty na wypłatę, tylko inwestycje
+153
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: tylko złodziej za tyle wyżyje XD
+120
pokaż komentarz
@Cassini: ciekawi mnie czy te ,,wąsy " prawdziwe czy dorysowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+136
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Uważam się za klasę średnią i w warszawie na dzień dzisiejszy moje koszta stałe czyt. rachunki, kredyt hipoteczny, przedszkole, ubezpieczenia etc to 10k pln za rodzinę 2 + 1
To są stałe rzeczy do tego jedzenie, ubrania, rozrywki, wakacje to już kwestia indywidualna.
+117
pokaż komentarz
@666wykopek666: zabawa się zaczyna, jak odpukać trzeba do lekarza, np. tomograf kręgosłupa robią w częściach, lędźwiowy, piersiowy, szyjny, głowa i każda część 500zł-1000zł xD
+89
pokaż komentarz
Nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k
@Sekularyzacja:
Powiem ci że byłem już multimilionerem i tez było ciężko.
A serio to prawda jest taka że możesz być dziadem mając i dwa razy tyle albo odkładać sporo żyjąc dostatnio za połowę tego co piszesz.
To zależy od kilkunastu okoliczności.
+6
pokaż komentarz
@Cassini Podpisze to i owo i go wyj3bi4 z patopartii. Potem będzie moralniak. Hatfu.
+241
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: chciałem powiedzieć, że przesadzasz, ale potem ogarnąlem, że te 4k i, jak mniemam, twoje 10, to jest brutto :D to co, 2800 brutto to minimalna, a 4k już klasa średnia?
Za 4k brutto, czyli niecałe 3k netto, powinno się dać przeżyć, ale bez szału. Dużo zależy od sytuacji mieszkaniowej i dojazdów do pracy. Ale żeby w zasadzie ledwo odbicie się od najniżej krajowej nazywać klasą średnią, to trzeba mieć fantazję.
(PS. nie umniejszam tu ludziom, którzy zarabiają 4k ani najniższą. To często osoby, które wykonują bardzo potrzebne prace, często w mało przyjemnych warunkach. To żaden wstyd, bo wstyd, to kraść, a nie uczciwie pracować.)
+2
pokaż komentarz
@Cassini: no wielkie D....
-56
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: nie przesadzaj z kwotami w Głogowie. Zaczynają się od 80 złotych, a na olx jest tylko jedno z dwójką z przodu.
Umeblowane mieszkanie 3 pokoje na Daszyńskiego za 1000 złotych.
W Warszawie też są mieszkania dużo tańsze niż 2000.
Tanio nie jest, ale w tym wpisie to po prostu zmyślasz
+9
pokaż komentarz
Nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k
@Sekularyzacja: Dobrze jest kiedy istnieją rzeczy których się nie rozumie. Ja na przykład nie rozumiem jak można być takim debilem jak ty.
+72
pokaż komentarz
@Cassini: ( ͡° ʖ̯ ͡°)
źródło: i.wpimg.pl
+49
pokaż komentarz
@Shatter: Gdzie są te tańsze mieszkania w Warszawie, bo od miesiąca dwupokojowego mieszkania szukam za 1800 ze wszystkim i znaleźć nie mogę
-47
pokaż komentarz
@2aVV: gdybym był debilem, nie zarabiałbym 10k+ ;)
no, ale to tylko Ty sobie możesz sam przyznać, tak do lustra, kto tutaj jest naprawdę debilem ;)
+163
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Otóż to kolego, klasa średnia to jak masz dom, dwa auta w garażu, dzieci w prywatnych szkołach, hobbystycznie kupujesz sobie jacht albo paralotnię. To jest klasa średnia i do tego powinni się dorabiać i dążyć przez lata nauki a potem ciężkiej pracy ludzi z ambicjami w normalnym kraju.
Ale tutaj wmawia nam się, że tacy ludzi jak powyżej to krezusi i pieprzone kułaki albo złodzieje, którym trzeba dowalić więcej podatków. A klasa średnia to jak zarabiasz 6k brutto i stać Cię na sushi i kino raz w tygodniu :facepalm:
+434
pokaż komentarz
@Cassini
źródło: 1625519050498.jpg
-20
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Przecież 10k według ciebie to ledwo starcza na utrzymanie. Czyli w swoich oczach jesteś dziadem, które ledwo wiąże koniec z końcem.
Średnia perspektywa życiowa.
-10
pokaż komentarz
@ponku: https://www.olx.pl/d/oferta/ciche-i-sloneczne-dwupokojowe-brodno-bazylianska-5-bezposrednio-CID3-IDJPXeR.html
Prosz
Nie znam się, wpisałem sobie na olx i widzę. Za to wiem jak wygląda sprawa w Głogowie skąd jest @Sekularyzacja, bo i ja stąd jestem i po prostu przekoloryzował, bo na olx jest obecnie chyba z 8 kawalerek za 800-859 złotych a jak mówiłem, jego "tendencje na 2000" mają się tak, że jest jedno mieszkanie w tej cenie.
-6
pokaż komentarz
@jjstok: ale ja to wiem, nie uważam kogoś zarabiającego 10k-30k za klasę średnią. Mam całkiem inną jej definicję, ale celowo tego nie pisałem, to jest wykop i tutaj nadal większość ludzi zarabia w przedziale do 10k. Zostałbym zjedzony ;)
-3
pokaż komentarz
@Shatter: a nie doczytałeś, że w większości doliczają czynsz 300-450zł i wtedy już ceny są między 1000-1500zł? ;) Kopernik ma drogie czynsze
+48
pokaż komentarz
tutaj nadal większość ludzi zarabia w przedziale do 10k
@Sekularyzacja: Z moich doświadczeń ciężko znaleźć tu kogoś poniżej 20k. Oczywiście w Polsce zarabia tyle jakieś 0,2% populacji, więc wszystkie te osoby są aktywne akurat tutaj.
+3
pokaż komentarz
@Shatter: Dawaj to mieszkanie duzo ponizej 2tys, tylko zeby to nie bylo 17m2, chociaz kawalerka 30m2+.
I jako Warszawa rozumiem Wola, mokotow, ursynow, centrum, zoliborz a nie jakas daleka bialoleka czy ursus, bo wtedy to rownie dobrze mozna mieszkac w o otwocku albo nowym dworze mazowieckim, bo dojazd do centrum to 40 min Kolejami Mazowieckimi.
+94
pokaż komentarz
2800 brutto to minimalna, a 4k już klasa średnia?
@sasik520: Dokładnie.
2061,67zł netto kwota minimalna.
2907,96zł netto klasa średnia.
846,29 zł netto sprawia, że awansujesz do tej grupy, która jeździ na wakacje, odkłada na inwestycje, wynajmuje duże mieszkania / ma nowe samochody i zacną zdolność kredytową ;)
0
pokaż komentarz
hobbystycznie kupujesz sobie jacht albo paralotnię
@jjstok: Jak TVPis wrzucało zdjęcie klasy średniej z prywatnym samolotem to wszyscy myśleli, że żartują. A jednak nie.
Trzeba tylko pamiętać, że na jachcie musi być miejsce na helikopter. Bez tego to nie klasa średnia, a zwykły biedak.
+7
pokaż komentarz
@Shatter: @Sekularyzacja: Czynsz + rachunki czyli od (600 do 850) z czego większość tych tanich ogłoszeń jest wystawiana przez "agencje nieruchomości" które chcą żebyś się zarejestrował u nich na stronie i umieścił jednorazową opłatę w wysokości 200zł za dostęp do ich bazy mieszkań. Jest drogo jeśli chodzi o wynajem
0
pokaż komentarz
@JunkieXL ironia losu na 100 pro
+19
pokaż komentarz
@Cassini: Nie żartujmy... nigdy tego gówniarza nie nazwę ministrem czy nawet wice- za młody i za głupi. Gdyby nie to że jest pociotkiem jakiegoś pisiora sam by powyżej 4 tys. nie zarabiał, bo nie reprezentuje żadnego poziomu wiedzy ekonomicznej, a tym bardziej ze skomplikowanego obszaru finansów. Sam to dopiero może się uczyć jak zarządzać kieszonkowym by odłożyć na mieszkanie... no fakt pewno też za chwilę okaże się, że to milioner z 10 domami.
+11
pokaż komentarz
@dzikuZplasriku: Gówniarz będzie klasyfikował społeczeństwo... na jakiej podstawie? Na świecie już zdefiniowano czym są klasy zamożności i tutaj bardziej patrzy się pod względem stanu posiadania, a nie zarabiania. Na pewno pisorów można określić jako klasa noworuska...
+4
pokaż komentarz
@Cactushead to niedomyte ślady po mleku
+12
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Spoko, te bydle Ci mówi, że za 2900 to już jesteś ustawiony. W byle mieście kawalerka to 1500 spokojnie, zostaje Ci 1400 na odłożenie na wkład własny, na jedzenie, telefon (raty), telewizor (raty), dojazdy do pracy i na koniec możesz się wyj##$ć pustym portfelem w dupę oglądając wodza narodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-7
pokaż komentarz
@anonimowybagatelizator: ja wiem dlaczego on tak mówi, bo z jego poselską pensją sam uważa się za klasę wyższą. Tymczasem realia są takie, że Polacy zarabiają dużo i poseł to dla nich biedak. Z pewnością jest to wyższy odsetek niż 10% - on przytacza dane GUSu, czyli etatowców w firmach powyżej 9 osób.
Kilka milionów Polaków na DG, zleceniach, dywidendach całkowicie wymyka się GUSowi. Nie wiem czy nawet US prowadzi statystyki tych ludzi.
+3
pokaż komentarz
W Warszawie też są mieszkania dużo tańsze niż 2000
@Shatter: Typku, mała kawalerka w k**** Piasecznie startuje od 1600 a ty z Warszawa duzo tańszą niż 2k wyjeżdżasz.
+1
pokaż komentarz
Chcielibyśmy w tym tygodniu przekazać projekt ustawy podatkowej do konsultacji i uzgodnień – powiedział wiceminister finansów Piotr Patkowski. Jak dodał, z analiz resortu wynika, że klasa średnia w Polsce zaczyna się już nawet od 4 tys. zł brutto
@jjstok: jacht xD klasa średnia. Popłynąłes. Za dużo instagrama
-1
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Mediana w Polsce to ~4k brutto sprzed 2 lat, bo GUS co dwa lata publikuje badania mediany, więc to się idealnie pokrywa z tym, co ten szczur mówił, że klasa średnia (średnie zarobki) to 4k brutto, to są te ich badania. W PRLu też była PŁACA ŚREDNIA i ludzie wcale nie żyli dzięki niej na poziomie KASY ŚREDNIEJ.
Poseł dla większości to nie jest biedak, dlatego tak wiele osób daje z siebie zrobić szmatę do podłogi dla zarobków posła. Podstawowa dieta to jedno, ale do tego dodaj jeszcze zasiadanie w komisjach, radach i innych sejmowych ciałach. Spokojnie dobrze zarobisz (jak na polskie realia).
0
pokaż komentarz
@2aVV: https://www.obserwatorfinansowy.pl/wp-content/uploads/2019/05/Dochody-klasy-sredniej-w-kr.OECD_.jpg
-17
pokaż komentarz
@sasik520: przypomnę ci że tyle dostaje byle gówniarz 26- na najniższej krajowej a dokładnie 2950zł netto i jeszcze taki śmieć ma czelność pluć na rząd który mu daje 850zł więcej niż starszym pracownikom, a Tusk dałby mu kopa w dupee i 1500zł na miecha hahaha, taka jest rzeczywistość lewackie szuje dalej chodźcie w dupsko Tuskowi s on was będzie ruchał bez mydła jak chciał, młodzi nie znają życia bo nie zaznali biedy, przypomnę że przez rudego oszusta roczniki 83-93 którzy nie studiowali stracili 3-6 lat swojego życia na tułaczce zagranicę przez rudego oszusta który chciał zrobić z Polaków niewolników dla Niemców i te roczniki mu tego nie wybaczą, ci co studiowali to żyli jak żebracy i teraz mają 2100 bo nieudało się wyeliminować Januszy z rynku bo się przepoczwarzyli , ale udało się ich wziasc za ryj, by płacili chociaż tę dwójkę co uważam bezstronnie jako sukces , sam jestem bardziej za prawicą ale PIS nie jest zły napewno lepszy niż złodzieje z PO którym niewiele zabrakło by zrobić z PL Bangladesz Europy pozwalając zagranicznym firmom i prywatnym miejscowym wykorzystywać Polaków za kwoty rzędu 5-10zł/h
-1
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: od kiedy to przynależność do jakiejkolwiek z klas zależy od poziomu zarobków?
+4
pokaż komentarz
@sols Rocznik 83 tutaj. Nigdy nie musiałem emigrować. W pierwszej pracy w IT miałem średnią krajową. Po 3 latach zarabiałem już 2 średnie i generalnie żyło mi się bardzo przyjemnie za każdych rządów mimo pochodzenia z biedoty. Wystarczyło się uczyć i nie trzeba było jeździć na zmywak.
-2
pokaż komentarz
@2aVV: co tam marudzisz podlaska biedna łajzo bez matury zarzynajaca się za 500 euro w fabryce azbestu?
+9
pokaż komentarz
@Sekularyzacja:
"gdybym był debilem, nie zarabiałbym 10k+ ;)
no, ale to tylko Ty sobie możesz sam przyznać, tak do lustra, kto tutaj jest naprawdę debilem ;)"
Lol, debilem może nie jesteś, ale na pewno prostakiem, który brzmi, jakby zarabianie ponad 10k było jego największym życiowym sukcesem i stanowiło podstawę jego wartości jako człowieka. Znam kilku takich typków, co przy każdej okazji muszą wspomnieć o swoich "dużych" zarobkach. Bardzo jasno przy tym widać kompleksy, które za tym stoją.
Stwierdzenie "nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k" to już w ogóle idiotyzm, znaczna większość ludzi w tym kraju żyje za mniej. Trzeba być mocno ograniczonym, by rzucać takie teksty.
0
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: > "Nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k"
Podaje przykład. Ja + dziewczyna, Trójmiasto, mieszkanie 64 metry w przyzwoitej dzielnicy. Mieszkanie opłaty ok 650 zł miesięcznie, kredytu brak. Na jedzenie wydajemy ok 2-2.5k miesięcznie - trochę gotujemy, trochę restauracji, trochę zamawiamy. Jakieś ubrania, kino, Netflix, abonamenty, paliwo - kolejne 2k. Czasami lekarz, dentysta, jakiś niespodziewany wydatek, no liczmy 1k. Wychodzi ok 6500 miesięcznie. Na niczym nie oszczędzamy, ale też nie kupujemy byle czego. Nawet dorzucając te 1500 kredytu na mieszkanie gdyby byl, nadal jest grubo poniżej 10k. Masz dziwne rozumowanie.
-9
pokaż komentarz
@EdonUtd: mam rozumowanie kogoś ambitniejszego niż Ty
+4
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: oceniasz ambicje na podstawie tego ile ktoś wydaje miesięcznie na utrzymanie?
-1
pokaż komentarz
@sasik520 przeżyć bez szału... (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)podstawowe w sobotę kupowaliśmy jakieś produkty ma grila że znajomymi i na jedzenie w niedziele i zapłaciliśmy 200 zł... Jeden dzień czy tam półtora.. Przecież na samo żarcie to chyba idzie z1500 /MC. Za wodę rachunek 380 za prąd 380 internet 100 paliwo i inne opłaty jak złobek itd o których nie chce już mi się myśleć teraz.. Stary 3000netto to jakaś masakra.... Wiem że ludzie tyle zarabiają i naprawdę ich podziwiam ale tak jak piszą inni to wegetacja.. Żona gdzieś szukala domku nad morzem na tydzień to byl w promocyjnej cenie za 6000zl.... Na tydzień... A że zdjęć to bym się zastanawiał czy 2000 za niego dać (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
-3
pokaż komentarz
@2aVV: Nie rozumiesz, raczej nie zrozumiesz.
-4
pokaż komentarz
@Kogerro: wiesz, że tutaj pokazujesz swoje kompleksy? Akurat zarabianie dużych pieniędzy jest sukcesem i czymś czym powinno się chwalić i być z tego dumnym. Za robienie prostych rzeczy takich pieniędzy nie płacą i często wynik finansowy jest odzwierciedleniem lat ciężkiej pracy, nauki, rozwoju i poświęcenia.
Niektórzy tutaj piszą, że utrzymują się za X, że za te powyższe 10 tyś to już jest bajlando itd. Tylko trzeba zwrócić uwagę na to, że każdy ma inne standardy życia, inne hobby i stałe wydatki.
Masz mój przykład: rodzina 2+1 (dodatkowo 2 psy i 3 koty). Ja zarabiam 24-30k+ na rękę/mc (w zależności czy mam zlecenia na boku czy tylko swoje 1.5 etatu ciągnę), żona trochę ponad 6. Do tego 500 i 125 rodzinnego. Na „życie” schodzi nam około 8-15+k, a nie żyjemy jak królowie. Sama szkoła syna, zajęcia pozalekcyjne, wyjazdy na konkursy i czasami obozy tematyczne to luźno 3 tyś/mc, czasami i 6 jak akurat trzeba gdzieś dalej lecieć.
Z perspektywy singla, bezdzietnej pary lub ludzi, którzy nie inwestują w przyszłość swoich dzieci i nie pomagają im rozwijać pasji to może wydawać się dużo, ale tak to wygląda z perspektywy dobrego rodzica.
Na siebie tez nie wydaje bóg wie ile. Łażę w koszulkach po 20 złotych i dresach z bazaru. Żona tez często gotuje i dietę pudełkową bierzemy sobie plus minus co 3 miesiące. Restauracje i kawiarenki też odpadają.
I można żyć za te 4k w takim modelu, ale tak jak pisałem odbija się to na jakości edukacji dziecka.
Jak byłem sam, to bez problemu mogłem się utrzymać za równowartość dzisiejszych 2k i jeszcze mi zostawało. Ale jak się prowadzi dorosłe życie i ma rodzinę to sytuacja wygląda inaczej.
0
pokaż komentarz
@Cactushead: to dziewiczy wąsik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-5
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: mówiłeś o koszcie wynajmu, a nie o koszcie wynajmu z czynszem. Tak to możemy wszystkim manipulować.
-3
pokaż komentarz
@Shinlim: no wiadomo jak Warszawa to tylko centrum. Trzeba precyzować co się pisze, wysłałem mieszkanie za tysiąc złotych.
-3
pokaż komentarz
@ponku: dorzuć jeszcze koszty jedzenia. Mowa była o kosztach wynajmu mieszkania, a nie o kosztach wynajmu + kosztach życia
-3
pokaż komentarz
@Gjbgghbhhjj: no wysłałem Ci ogłoszenie, typku
-6
pokaż komentarz
etc to 10k pln za rodzinę 2 + 1
@666wykopek666: całość czy na osobę? Bo jak całość to w sumie mało.
+2
pokaż komentarz
@Cassini: Halo, ZOMO? Już po Ciebie jadą, będziesz miał heheszki o miniaturce
źródło: images-na.ssl-images-amazon.com
-1
pokaż komentarz
@Shatter: Targówek to nie Warszawa
+6
pokaż komentarz
@Gorgonzol:
"wiesz, że tutaj pokazujesz swoje kompleksy?"
Nie, nie bardzo. Na tym polu akurat nie mam czego zazdrościć.
"Akurat zarabianie dużych pieniędzy jest sukcesem i czymś czym powinno się chwalić i być z tego dumnym. Za robienie prostych rzeczy takich pieniędzy nie płacą i często wynik finansowy jest odzwierciedleniem lat ciężkiej pracy, nauki, rozwoju i poświęcenia."
Zgadzam się, że jest z czego być dumnym, ale gadanie typu "nie rozumiem jak można żyć za mniej niż 10k miesięcznie" to pierd***nie. Można sobie tego nie wyobrażać, można mówić że tak się nie powinno żyć itp., ale by "nie rozumieć" trzeba być mocno ograniczonym.
"Za robienie prostych rzeczy takich pieniędzy nie płacą" - z tym to się nie zgodzę, bo akurat w branży IT kupie osób płacą taką i większą kasę za względnie proste rzeczy. Sam jestem z branży i patrząc w przeszłość na studia i potem kariery moje i znajomych rzadko w którym przypadku były one wynikiem ciężkiej pracy i poświęcenia. Ot zwykła nauka i praca, przeciętny wysiłek, tyle co i w innych branżach, gdzie ludzie zarabiają 4 albo i 10x mniej. W większości po prostu mieliśmy do tego smykałkę i mamy wielkie szczęście, że branża IT przeżywa obecnie taki boom.
Tylko niektórym się od tego w du*ach przewraca i myślą, że jak trafili dobrze płatną fuchę, to nagle są znawcami w każdym temacie, no i w ogóle praca leży na ulicach, jak można żyć za mniej niż 10k, wystarczy tylko chcieć i inne przykłady oderwania od rzeczywistości.
+1
pokaż komentarz
@jjstok: z tym jachtem to w ch#$ grubo poleciales, jacht to moze kosztowac 10 baniek i kolejne 10 zeby go uzywac i go utrzymywac. Jacht to juz klasa wyzsza, chyba ze masz na mysli jakas gowno łódke za 100k to wtedy jest to "jacht" klasy sredniej XD
-2
pokaż komentarz
@Gjbgghbhhjj: Google mówi co innego.
-1
pokaż komentarz
@apo: a w rzeczywistości przy rodzinie 2+2 846,29 zł to tygodniowe zakupy w Lidlu...
+1
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: 10 tys to są tygodniowe wydatki - spa, masaże, kawior... nie wiem jak ludzie mogą żyć mając mniej niż 40-50k na miesiąc.
-1
pokaż komentarz
@2aVV: Na wykopie każdy ma "wykopkowe" zarobki czyli jak wiadomo trollowe :D
0
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Ja zarabiam ponad 20k co nie zmienia faktu, że mam ponad 30 lat i pracowałem na to 10lat pracując w ochronie, KFC czy call center po drodze. I zajmując takie stanowiska miałbym wynająć mieszkanie ? Nierealne. Bez pomocy rodziców pracowalbym na koszty.
-1
pokaż komentarz
@2aVV: przecież wyraźnie napisał, ze nie wyobraża sobie życia za 10 000 zł. Być może ty wolisz sobie egzystować za polowe tego ale nie każdy ma ochotę zastanawiać się czy wystarczy mi do kolejnej wypłaty
-3
pokaż komentarz
@adrekw13: Trzeba być mocno ograniczony umysłowo, żeby za 5 tysięcy miesięcznie nie potrafić ułożyć sobie życia. Chyba, że naoglądałeś się brazylijskich telenowel i stworzyłeś sobie nierzeczywistą wizję własnej egzystencji.
-1
pokaż komentarz
@bumbp: taka prawda. To nadal jest klasa średnia. Klasą bogatą można nazwać ludzi typu Kulczyk, Biernacki. A „bogacze” typu Obajtka, czy innego prezesa lokalnego januszexu są mimo wszystko dalej klasą średnią.
+2
pokaż komentarz
@EdonUtd: "Na jedzenie wydajemy ok 2-2.5k miesięcznie - trochę gotujemy, trochę restauracji, trochę zamawiamy. " -To coś dużo wychodzi. My z żoną mamy podobnie, że trochę gotowania, a trochę restauracji, ale wychodzi ok 1600zł na jedzenie.
"Jakieś ubrania, kino, Netflix, abonamenty, paliwo - kolejne 2k." - a to to już w ogóle, chyba że jakoś bardzo dużo wydajecie na te ubrania i paliwo. Nie przesadzasz przypadkiem?
0
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Wrocław 1500-2500? Nie wiem skąd to info. Chyba, że bez mediów. Bo ogólnie do od 2000- 4000.
0
pokaż komentarz
Gdzie są te tańsze mieszkania w Warszawie, bo od miesiąca dwupokojowego mieszkania szukam za 1800 ze wszystkim i znaleźć nie mogę
@ponku: Ale to tak nie działa, że ze wszystkim. Na wykopie podając tak niskie ceny mieszkań zawsze podają sam hajs dla właściciela, nikt nie patrzy na to, że "czynsz" dodatkowo 600 zł.
+1
pokaż komentarz
@ultra zyc dostatnio za 5k i polowe odkladac? Nie da sie
+2
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: To jest coś do czego powinniśmy dążyć że ludzi klasy średniej stać na dom, 2 samochody, szkoły prywatne, inwestowanie nadwyżek itd. czyli pewnie 20-50k na rodzinę 2+2 w zależności od tego gdzie się mieszka.
Tyle że z drugiej strony jest statystyka. Można by powiedzieć że klasa wyższa to 10% najbogatszych, niższa to 20% najbiedniejszych a reszta to klasa średnia bez względu na to ile się zarabia. Wtedy nam wyjdzie że klasa średnia rzeczywiście zaczyna się od 4k przynajmniej w wersji MF bo oni tam nie widzą że jest masa ludzi zarabiających na lewo.
+1
pokaż komentarz
@Cactushead: Ten wąs niejedną piz.ą trząsł. Ten wąs...
+2
pokaż komentarz
@Darnok15: Absolutnie nie. Klasa wyższa to właśnie Obajtek, premier etc. Nie ma nic wyżej niż klasa wyższa. Taki jest umowny podział. Natomiast tutaj na wykopie to możesz mieć 10 mln rocznie i bedziesz klasa srednia a 50 tys na mc to ledwie do pierwszego wystarczy.
-1
pokaż komentarz
@FMWFMW: nie, wtedy wyjdzie nam, że klasa średnia nie istnieje ;)
co ciekawe, ona jest i to całkiem spora, ale GUS nie liczy firm <9 osób, dywidend i zleceń. Tylko etatowców w firmach powyżej 9 osób. Gdyby jednak przyszło im do głowy obliczyć realny dochód ludzi na tych formach umów i opublikować to... pękłyby dupska elektoratu ;)
0
pokaż komentarz
przeżyć bez szału... (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)podstawowe w sobotę kupowaliśmy jakieś produkty ma grila że znajomymi i na jedzenie w niedziele i zapłaciliśmy 200 zł... Jeden dzień czy tam półtora.. Przecież na samo żarcie to chyba idzie z1500 /MC. Za wodę rachunek 380 za prąd 380 internet 100 paliwo i inne opłaty jak złobek itd o których nie chce już mi się myśleć teraz.. Stary 3000netto to jakaś masakra.... Wiem że ludzie tyle zarabiają i naprawdę ich podziwiam ale tak jak piszą inni to wegetacja.. Żona gdzieś szukala domku nad morzem na tydzień to byl w promocyjnej cenie za 6000zl.... Na tydzień... A że zdjęć to bym się zastanawiał czy 2000 za niego dać (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@G433N: ja się odnosiłem do jednej osoby. Jedna osoba nie zużyje prądu za 380 (średnio, rocznie), nawet ogrzewając dom prądem. Moje uśrednione stałe koszty życia, uwzględniając kredyt za kawalerkę w centrum Wrocławia, internet i tak dalej, to jakieś 1300 zł. Jedzenie dla jednej osoby to jakieś 800 zł, można taniej, można oczywiście nawet 5x drożej. Auta nie mam, nie potrzebuję.
Także da się, ale podkreślam, mocno bez szału. Z takim budżetem, jedzenie na mieście jest formą luksusu, wakacje trzeba planować bardzo dobrze i bardzo wracać uwagę na ceny, a gdy przydarzy się dentysta, to robi się ciepło, bo oszczędności to jakieś 5? tysięcy rocznie.
3k dla rodziny 2+1 to już jest czysta abstrakcja w dzisiejszych czasach. Wtedy to tylko mieszkanie na garnuszku rodziców, dzielenie wszystkich kosztów na ile tylko osób się da i bardzo przemyślane wybieranie "dóbr luksusowych" (którymi wtedy są nowe ubrania, restauracja, wyjazd albo nawet klocki lego).
Na pewno to nie jest "klasa średnia".
0
pokaż komentarz
@Slimshader: A co to znaczy żyć za 5 k?(nie mowa to o brutto)
Mieszkać na wynajętym i utrzymywać rodzinę czy mieszkać u mamy i nie wydawać nawet na jedzenie.Mieć dom wymagający wydatków czy mieszkanie komunalne za grosze.
Mieć 25 lat i potrzebę uprawiania sportów i wychodzenia z domu czy mieć 65 i niechęć do ruszania się poza własny ogródek ?
Być zabezpieczonym mając kilkaset k na czarną godzinę czy czekać przelewu w razie nieszczęścia by zapłacić ratę u bociana ?
Znam emerytki żyjące za niewiele ponad tysiąc nie cierpiąc nędzy i idę o zakład że z piątki byłyby w stanie żyć dostatnio odkładając połowę
0
pokaż komentarz
@ultra wynajem mieszkania to jakies 1200-1500zl plus rachunki
Wyzywienie na minimum 600zl za siebie - w rodzinie 1000+
Ubrania, media, srodki czystosci, lekarz etc
To jest na styk. A gdzie mowa o hobby wycieczce kulturze?
Mozna zyc i za 2k - ale to zadne zycie. Jako student jadalem przez miesiac za 450zl. Zylem na wynajmnie za 600zl - ale to nie bylo zycie
0
pokaż komentarz
@CppMaster: a wiesz, nie liczę co do stówki, może trochę mniej za jedzenie wychodzi - nie oszczędzamy tutaj, kupujemy sporo mięsa / wedlin / jajek, itp z eko hodowli, podobnie jak i pieczywo z lokalnej eko piekarni, a nie bułki z Lidla. Nie przesadzamy z tą całą ekologia i nie jesteśmy eko świrami (nie kupujemy "ekologicznych" bananów owiniętych w plastik), ale jesteśmy w stanie dać więcej za dobrej jakości jedzenie. Ciuchów natomiast kupujemy raczej dość mało, ale za to droższych i wyższej jakości. Swoje kosztuje też siłownia, dla dziewczyny jakiś fitness, jak są otwarte baseny / aquapark to też uczęszczanym kilka razy w miesiącu.
0
pokaż komentarz
@Shatter glgowno ma mieszkania za 80 zł/msc?
-1
pokaż komentarz
@nalot_1: trudno się domyślić, że miało. Być 800? XD
0
pokaż komentarz
@Shatter: Ogarniasz, że tam jest jeszcze 500pln czynszu? Rozumiem, że prąd, gaz, internet itd to ciocia z Ameryki mi funduje albo właściciel mieszkania się dorzuca? I co to za argument "dorzućmy jeszcze koszty jedzenia". To Ty manipulujesz, mówiąc o mieszkaniu za 1000pln.
-1
pokaż komentarz
@Heteroscodra: a ogarniasz, że we własnościowym mieszkaniu też płacisz czynsz i media, więc kogo to obchodzi w kontekście gadania o kosztach wynajmu? Nawet w domu u rodziców to płacisz.
0
pokaż komentarz
@Shatter każdego kto rozumie, że nie mówimy tutaj o kosztach wynajmu (jak Ty się upierasz samego wynajmu) mieszkania, tylko o kosztach życia. Cała dyskusja zaczęła się od twierdzenia, że koszt mieszkania zjada połowę lub ponad połowę pieniędzy nowej "klasy średniej". Kiedy mówisz, że można wynająć mieszkanie za 1000pln to tak jakbyś mówił, że zarabiasz 4k i nie dodawał, że brutto.
-1
pokaż komentarz
@Heteroscodra: nie. Koledzy "dzikuzplasriku" i "Sekularyzacja" pisali o kosztach wynajmu
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+658
pokaż komentarz
600ojro na łapę to klasa średnia. Jeblem.
+184
pokaż komentarz
@f3st3r mniej niż minimalna na takiej Malcie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+176
pokaż komentarz
@f3st3r: kolejny przykład jak postrzega życie ludzi z pisu. Banda idiotów !!!!!
+36
pokaż komentarz
@f3st3r: Wśród post komuchów w tym k..widołku takie brednie to chleb powszedni, z ich wyborców to zobaczy taką kasę tylko ten co nastuka sobie ośmioro dzieci.. o uczciwą pracę ich nie posądzam
+19
pokaż komentarz
@f3st3r: Minijob 450 euro 10 h tygodniowo. XDDD
+19
pokaż komentarz
@Psychosocial1989: Polska to maxijob i minipayment. Faktoria robotniczo-handlowa.
+5
pokaż komentarz
@f3st3r: raczej policzyli, że do tej kwoty to ich wyborcy, powyżej już nie więc trzeba im zabrać i dać tym, którzy będą jeszcze bardziej wierni
+5
pokaż komentarz
@f3st3r: łże jak pies pisowiec jeden ( ͡° ͜ʖ ͡°) klasa średnia zaczyna się od zasiłku dla bezrobotnego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
kolejny przykład jak postrzega życie ludzi z pisu. Banda idiotów !!!!!
@Bronek55: Nie bądź naiwny- politycy doskonale wiedzą co jest pięć. PiS po prostu rzuca takimi wysrywami do swojego elektoratu. To proste wytłumaczenie c!##$wej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej kraju oraz równanie poziomem w dół. Komuna i ZSRR w najlepszym wydaniu.
Wszyscy równo- wszyscy gówno.
pokaż spoiler
Zapytaj posłów czy ministra Harry'ego Pottera ile zarabiają- to już będzie z potrójne bogactwo idąc ich tokiem rozumowania.
0
pokaż komentarz
@Mmmkurla: ale pałac na odbudują, ZSRR pełną gębą widzę :)
-1
pokaż komentarz
@Mmmkurla: Przecież to klasa średnia dla celów podatkowych, trzeba wyżej opodatkować, bo stać takiego burżuja co zarabia 4000 brutto. A minimalna to 3300 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@f3st3r:w 2008 na minorce jako kelner zarabiałem koło 1400 € jeszcze mi dawali pokój i jedzenie( ͡° ʖ̯ ͡°) a w Polsce do klasy średniej w 2021 roku taką kasjerki z Lidla które w niektórych regionach tyle zarabiają...
0
pokaż komentarz
@f3st3r: przecież mateuszek mowil ze ludzie maja zap#?@!@$ac za miskę ryżu.
+408
pokaż komentarz
3000 na 4ęke to klasa średnia? Milionerzy zaczynają się od 100 tys. zł?
+331
pokaż komentarz
@Rasteris wszystkie kasjerki robiące nadgodziny czują się docenione...
+46
pokaż komentarz
@Rasteris: od 10k
-91
pokaż komentarz
@Rasteris: milionerzy zgodnie z nazwa zaczynają się od miliona.
+37
pokaż komentarz
@adibor: Miliona w 50 lat? XD
+22
pokaż komentarz
3000 na 4ęke to klasa średnia? Milionerzy zaczynają się od 100 tys. zł?
@Rasteris ależ skąd. Zrobili widełki płacowe dla klasy średniej od 4000 brutto do 999,999 zł brutto.
-15
pokaż komentarz
@Rasteris: no akurat jak zarabiasz 100 tys. zł miesięcznie to chyba łatwo zostać milionerem xD
-3
pokaż komentarz
@Reezu: tak, a o co chodzi?
0
pokaż komentarz
@Rasteris: z ciekawostek - badania w stanach pokazują że ich milionerzy (czyli osoby posiadające majątek wyceniany na ponad 1 mln $) zarabiają najczęściej 120tys $ rocznie. Czyli 10 tys miesięcznie - czyli jest szansa że na milionerów idą Ci którzy zarabiają 10 tys zł / mc
0
pokaż komentarz
@Rasteris: Czyli z poselskich zarobków to już klasa wyższa?
+1
pokaż komentarz
milionerzy zgodnie z nazwa zaczynają się od miliona.
@adibor: Miliona czego? To jest pis, tam jest dobre ćpanie, wcale bym się nie zdziwił jak za milionera uważali by kogoś kto zarabia mln groszy miesięcznie¯\_(ツ)_/¯
0
pokaż komentarz
@grubymirek: milioner to ktoś zarabiający milion rocznie, a nie mający milion majątku
-1
pokaż komentarz
@L722: tego, co jest wygodne w danym momencie dla tworzącego przepisy. Może to być milion groszy, może to być milion w miesiąc, możze to byc milion w 50 lat...
-1
pokaż komentarz
@grubymirek: Posiadanie miliona majątku dzisiaj to jest prosta sprawa.. W takim Wrocławiu żeby kupić porządne mieszkanie to musisz już wywalić 700-800k... toż to rzut beretem od miliona - fakt, że masz to na 30 letni kredyt nie zmienia faktu, że "masz milion" majątku.
0
pokaż komentarz
@Rasteris: milionerzy zaczynają się od 6k bodajże bo oni zapłacą extra składkę zdrowotną po polskim ładzie.
+392
pokaż komentarz
(ʘ‿ʘ)
źródło: jotpegie.jpg
+40
pokaż komentarz
@RUNDMC: nieprawda ty POwski trollu, kupił
pokaż spoiler
lody Ekipy
+141
pokaż komentarz
@RUNDMC: z tej okazji spreparowałem mema ;)
źródło: wykop.pl
+269
pokaż komentarz
4 tys. zł brutto
czyli tyle, żeby w śmietnikach nie grzebać?
Oni chyba zadzwonili do elektoratu: mieszkańców lokali komunalnych, robotników taśmowych, emerytów i zadali pytanie "ile to klasa średnia". Padały odpowiedzi: "3000 tyŚ na renke" xD
+17
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: myślę że taki zbierający "na leki" do miseczki zgania więcej miesięcznie xd
+121
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Tak dokładnie jest! Była tu na wypoku kiedyś ankieta i większość p0lactwa strzelała właśnie koło 4-6k bruttoxDDDD
k%$@A MAĆ XDDDD 2900-4300 DO ŁAPY TO KLASA ŚREDNIA
OPŁACISZ NAJEM CZEGOŚ NIEBĘDĄCEGO NORĄ NA ZADUPIU I MASZ 900-2300 DO ŻYCIA XDDDD
KLASA ŚREDNIA XDDD
k%$@a boże ratuj xD
+8
pokaż komentarz
@tellet: ale myślę, że to się powoli zmienia i jest coraz więcej świadomych ludzi, że żyjemy w świecie euro i dolara, a nie gówno PLNów ;)
+4
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Nooo, fajnie- niech idą do januszexu poproszą o płacenie w € lub $, co może pójść nie tak?
+10
pokaż komentarz
Oni chyba zadzwonili do elektoratu: mieszkańców lokali komunalnych, robotników taśmowych, emerytów i zadali pytanie "ile to klasa średnia". Padały odpowiedzi: "3000 tyŚ na renke" xD
@Sekularyzacja: No przecież w aktykule jest napisane:
zaczyna się powyżej 4 tys. zł brutto. Już od tego poziomu sama osoba ma odczucie, że należy do klasy średniej
więc a skoro większość społeczeństwa stanowi elektorat PIS to do kogo innego mieli zadzwonic?
-5
pokaż komentarz
@tellet: mnie walą januszexy ;) od 12 lat nie otrzymałem żadnego przelewu w PLN z Polski, żyjąc w Polsce. Programowałem, robiłem produkty cyfrowe czy inne geszefty. Niestety ja nie żyję w realiach Polaka, więc nie mogę sobie nawet wyobrazić życia za mniej niż 10k.
+34
pokaż komentarz
@tellet: Kiedyś 4k brutto to nawet była sensowna kasa, teraz 6k brutto starcza na niewiele więcej. 2 osoby w domu zarabiające łącznie 15k brutto to nadal wcale nie jest dobra kasa w większym mieście. Takie są realia, że Polacy to nędzarze.
+7
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Wspaniale, ale moja córka studiuje prawo!
+13
pokaż komentarz
@Passer93: zapewniam Cię, że w Polsce jest kilka milionów ludzi zarabiających powyżej 10k. Po prostu się wymykają statystykom GUS, bo są na działalności gospodarczej czy innych formach współpracy.
Pewnie właściciel 2-3 sklepików osiedlowych już jedzie na takim poziomie czy hydraulik/elektryk realizujący instalacje. Po prostu go nie ma w statystykach, bo pieprzony GUS liczy jedynie firmy powyżej 9 osób i etatowców ;)
Istnieje też ogromna szara strefa
+3
pokaż komentarz
@Sekularyzacja:
4 tys. zł brutto
czyli tyle, żeby w śmietnikach nie grzebać?
Znam ludzi, którzy zarabiają więcej a i tak grzebią po śmietnikach
+17
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: no 4k brutto to jest wypłata na życie od pierwszego do pierwszego.
Ja myślałem że klasa średnia to utrzymanie własnej nieruchomości, wakacje i auto mające mniej niż 10 lat. Tak jak w filmach żyją XD
+5
pokaż komentarz
@Shatter: dla mnie klasa średnia to możliwość inwestycji. Np. budowa kompleksu garażowego na wynajem, stworzenie żonie miejsca pracy (pracownia/sklep), mała produkcja czy choćby budowa myjni samochodowej (600k+)... to jest klasa średnia. Na pewno nie jest to klasa wyższa.
+1
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Ogółem to masz rację ze światem EUR i $ tylko są zawody, które są dość kluczowe dla państwa i raczej wypłat w EUR nie dostaną jak poproszą :D
0
pokaż komentarz
@ciastek166: chodzi mi panie o wydatkach w euro/dolarach. Ceny muszą się dostosować do sytuacji gospodarczej w Europie i na świecie, bo to co kupujemy jest produkcją złożoną: komponenty, maszyny, surowce, wszystko pochodzi z międzynarodowej sieci powiązań, łańcuchów dostaw, itp. Nad produkcją ołówka może pracować około 100 różnych podmiotów na świecie. Świat stał się złożony i politycy nie powinni zamykać Polaków w akwarium zwanym "polską gospodarką" czy "polskimi realiami". Niestety globalizm sprawia, że musimy myśleć w kategoriach walut światowych. Jeśli ktoś jest ambitny, nie może sobie stawiać za celów i życiowych marzeń, zarabiania ekwiwalentu 10k PLN. Tutaj politycy plują nam w mordę i mówią, że klasa średnia to 800 euro, a 2000 to już wyższa (minus podatki oczywiście)
-1
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: A ok, źle zrozumiałem, tak to masz stuprocentową rację. Niestety ciągle jesteśmy traktowani jako podrzędny kraj, więc ambicję można mieć ale rynek go zweryfikuje.
+6
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: 4k brutto to jakieś 2,5-3k na rękę miesięcznie, podzielić na 30 dni to masz około 100 zł dziennie.
Czyli jeśli kupisz sobie 10-12 butelek coli dziennie to jesteś już klasą średnią XDDDDDDDDDDDD
Ja p?%%!@$ę gdzie my żyjemy.
-4
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: Moim zdaniem klasa średnia to raczej osoby na które ich majątek pracuje i zauważalnym stopniu właśnie poprzez wynajem mieszkania, garaży, myjni i takich rzeczy.
-4
pokaż komentarz
@Sekularyzacja: no wydaje mi się, że to jednak Jedt więcej niż klasa średnia