Wizja HyperPort obejmuje transport kontenerów przy prędkościach poddźwiękowych
Wedle szacunków Banku Światowego z 2014 roku nawet zwykły tor kolei dużych prędkości kosztuje od 65 mln do 215 mln złotych za kilometr torów. Nic więc dziwnego, że cena realizowania transportu kontenerów w ramach wizji HyperPort firmy Hyperloop Transport Technologies pozostaje nieznana, ale wedle...
sznaps82 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 87
Komentarze (87)
najlepsze
Już zrobili system autonomicznych pojazdów pod Las Vegas, gdzie skończyło się na świecącej dziurze i taksówkarzach w Teslach.
Już zrobili CyberTruck, udał im się tak samo jak hyperloop bo go nigdzie nie widać w zasięgu wzroku od prezentacji.
Ściema taka, że aż boli, ładne animacje i grafika komputerowa dopełnione pustymi obietnicami. Tylko Sasina powinni jeszcze
Już zrobili system autonomicznych pojazdów pod Las Vegas, gdzie skończyło się na świecącej dziurze i taksówkarzach w Teslach.
Już zrobili CyberTruck, udał im się tak samo jak hyperloop bo go nigdzie nie widać w zasięgu wzroku od prezentacji.
Ściema taka, że aż boli, ładne animacje i grafika komputerowa dopełnione pustymi obietnicami. Tylko Sasina powinni jeszcze
@inver: @agan866: jeżeli nie zostanie zakłócony podstawowy rachunek ekonomiczny to nie powstanie nigdy. Tak jak winda kosmiczna.
@AgLagylak: pomimo to prowadzą zaawansowane badania (m.in. na Uniwersytecie w Chengdu) nad pociągami maglev następnej generacji, gdzie zaprezentowano już prototypy bazujące na autorskiej technologii wysokotemperaturowych nadprzewodników (HTS), które miałyby poruszać się ok. dwa razy szybciej niż obecne pociągi serii G.
Podobno (według ichniejszej propagandy) takich w przyszłości mieliby używać
Cała idea jest ładna na papierze, ale technologicznie to koszmar i generalnie strata czasu.
@inver: :)))) dachy słoneczne których nie ma, Tesla która żyje dzięki dotacjom i sprzedaży praw emisyjnych CO2, SpaceX który żyje z kontraktu z Pentagonem licząc ich 650 mln za każdy start, tunele które okazały się być nawet droższe niż te budowane przez konkurencję. Ciężarówka która za wyższą cenę może przewieźć 4x mniej towaru ale za to przyspiesza do setki w 3 sek
https://youtu.be/w__a8EcM2jI
Ale tylko dopóki kiedy nie pojawią się rozwiązania drastycznie lepsze.
@incydent_kakaowy: Ile lat poświęcono na opracowanie technologii tychże z podlinkwanej foty? A później budowę pierwszej linii?
Pierwsze pociągi wyjechały na tory grubo ponad 100 lat temu. Mimo to tylko nieliczne państwa obecnie mogą sobie pozwolić na pociągi dużych prędkości i nawet takie Stany Zjednoczone nie mają takich jeszcze.
Stworzenie w pełni operacyjnego hyperloop zajmie grube lata. Obecnie
@Fenrirr: podobnej wielkości co Chiny
@Fenrirr: jest bardzo ograniczony, ze względu na zacofaną infrastrukturę. Ale powoli zaczynają coś budować, np. linia z Dallas do Houston, która ma być uruchomiona za 5 lat.
@Fenrirr: bo nie mają wyjścia.
Np. Jak chcesz się dostać z Chicago do Nowego