Skarb Państwa stanie się głównym udziałowcem polskiego samochodu elektrycznego

Skarb Państwa stanie się głównym udziałowcem polskiego samochodu elektrycznego

29 lipca 2021 roku została podpisana umowa inwestycyjna między Skarbem Państwa oraz ElectroMobility Poland, na mocy której państwo obejmie nowe akcje spółki o wartości 250 milionów złotych. Dotychczasowy akcjonariusze pozostają w akcjonariacie...

  •  

    pokaż komentarz

    Czy to jest potrzebne?
    Auto na gotowej platformie (PSA?) pod polską marką, bez ambicji na podbijanie międzynarodowych rynków.
    Ma zapewnić dobry marketing polityczny i nic więcej.
    Do tego zaangażowanie skarbu państwa gwarantuje nierentowność i pompowanie ogromnych ilości pieniędzy bez podstaw ekonomicznych.
    I na koniec, Polski Ład zuboży obywateli, kogo będzie stać na samochód elektryczny? Pewnie nie za wielu ale można je będzie rozdawać w kampanii wyborczej.

  •  

    pokaż komentarz

    Za 250M to można co najwyżej motocykle zacząc produkować. Coś czuję Arrinerę bis, tylko na większą skalę.

    •  

      pokaż komentarz

      @fiddle: jeżeli ktoś bystry się za to weźmie to i za mniej się da. No ale wiemy jak jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @K-S-: Obawiam się, że technologie trzeba albo opracować albo kupić. Do tego trzeba postawić zakład, opracować proces produkcyjny. Trzeba wziąć pod uwagę, że większość elementów się zleca. Ogólnie na dzień dzisiejszy próg wejścia przy produkcji samochodów jest bardzo wysoki. Najprościej to było kupić Opla jak był na sprzedaż, ale nie, za tą samą kasę trzeba było wykupować bank Pekao.

    •  

      pokaż komentarz

      jeżeli ktoś bystry się za to weźmie to i za mniej się da. No ale wiemy jak jest.

      @K-S-: Nie, nie da się. Brytyjczycy wprowadzają właśnie nową markę na rynek automotive, offroader(nie suv), w domyśle wypełniającą lukę po Land Roverze Defenderze. Niszowy produkt, prywatna firma. Wydają kilkakrotnie więcej niż całe założenie polskiego projektu, oglądają każdego funta z obu stron przed wydaniem, współpracują z firmami z know-how, a i tak projekt to ogromne ryzyko.

      Nikt nie wprowadzi nowej marki samochodów po taniości, tylko dlatego "że jest bystry". W tym przemyśle są praktycznie sami bystrzy ludzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @K-S-: tak, dlatego inwestorzy pchali się drzwiami i oknami do uczestnictwa w tej inwestycji, tak się pchali że nikt nie był zainteresowany uczestnictwem swoimi pieniędzmi w tym g@wnianym pomyśle stworzonym do snucia opowieści pisowskiemu przygłupiemu plebsowi przed wyborami. Nikt normalny nie tknie tego g@wna kijem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      jeżeli ktoś bystry się za to weźmie to i za mniej się da. No ale wiemy jak jest.

      @K-S-: Nie. Nie ma opcji, zeby za taka kase cos zrobic. Mowimy o 50 mln €, w tej branzy to sa drobne.

  •  
    T.......k

    +12

    pokaż komentarz

    A wiadomo co bedzie pierwsze? Prom czy te samochody? I klasycznie w takim miejscu zapytam co z naszym supersamochodem?

    - Od czasów dwudziestolecia międzywojennego w dziedzinie przemysłu samochodowego nie zrealizowano w Polsce niczego na tak wysokim poziomie. Arrinera Hussarya to przykład polskiego samochodu wyścigowego, który może konkurować z najbardziej uznanymi i doświadczonymi markami. To także wyjątkowa wizytówka polskiej technologii i polskiego eksportu - stwierdził wicepremier Mateusz Morawiecki.

    źródło: a-fktkuTURBXy81NTk1Yjc5NS05ZjZlLTQyNmYtOTExMC1jODU2YTZhYWI0M2MuanBlZ5GTBc0EsM0CpA.jpg