Europejski rynek motoryzacyjny wrócił do poziomu z 1995 roku

Europejski rynek motoryzacyjny wrócił do poziomu z 1995 roku

Europejski rynek motoryzacyjny we wrześniu br. wrócił do poziomu z 1995 roku ze sprzedażą nieco ponad 718,5 tys. nowych aut w bm. - poinformowało w piątek Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). To roczny spadek o 23,1 proc -...

  •  

    pokaż komentarz

    W 95 to było przynajmniej co kupować, a teraz 4 stołki + manta zamiast licznika w mercedesie wartym 200k+. <-------- Dobry wstęp do niczego nie wnoszącej dyskusji : )

  •  

    pokaż komentarz

    Gdyby ktoś wypuścił na rynek europejski nowy prosty samochód czysto mechaniczny to był bym poważnie zainteresowany jego zakupem.

    Oczywiście nie ma na to szans bo taka fura niema prawa spełniać europejskich norm... pozostaje próba ściągnięcia i zarejstrowania czegoś takiego z zagranicy, albo samodzielna budowa/przebudowa.

    •  

      pokaż komentarz

      nowy prosty samochód czysto mechaniczny to był bym poważnie zainteresowany jego zakupem.

      @pont00n: o człopie, kiedy wyprodukowano ostatnio jakiś wóz benzynowy z gaźnikiem albo diesla na mechanicznej pompie?

    •  

      pokaż komentarz

      @elemenTH: w ameryce południowej, czy na arabię/emiraty prawdopodobnie ostatnio to dzisiaj.

      W sumie na USA/Kanadę można też zamówić chociażby icon'a np. Btonco, albo FJ40 z prostackim silnikiem.

      W afryce można nadal kupić chociażby nissana np300, albo cabstara z silnikiem td25 td27, oraz qd32 i jeszcze paru innych, wszystko na mechanicznych pompach.

      Sam mam qd32 swapnięte w swojej furze i ten silnik jest nadal produkowany i dostępny w europie w wersji na pompie mechanicznej, z tym że nie jest wkładany fabrycznie do samochodów (tylko do np. wózków widłowych i innych maszyn)

    •  

      pokaż komentarz

      @pont00n:Ja kiedyś śmiałem się z politowaniem z Dacii Duster, a teraz poważnie biorę ją pod uwagę.

    •  

      pokaż komentarz

      @pont00n: dobrze, że tam mają oddzielną atmosferę i nie muszą spełniać chorych norm

    •  

      pokaż komentarz

      @mposte: Raczej nikt im nie wmówił że to ile i jakich spalin wydziela samochód (a nawet wszystkie samochody) cokolwiek zmienia w skali globalnej, czy nawet miejscowej jeżeli chodzi o atmosferę.
      Nadal chodowla jednej krowy jest bardziej obciążająca dla środowiska niż jazda 30 lat jednym prostym dieslem i nadal ten prosty diesel jest mniej obciążający dla środowiska niż potrzeba budowy trzech kolejnych nowozesnych samochodów na ten sam okres czasu dla jednego urzytkownika.

      A samochody elektryczne (które swoją drogą uwielbiam, ale na razie niestać mnie na sensowny model) są jeszcze większym obciążeniem, i nie ważne z czego ten prąd będzie pozyskiwany, ze słońca, wiatru, czy z węgla i ropy, sama budowa baterri rypie środowisko i atmosferę o rzędy wielkości bardziej niż jakiś prosty klekot.

      No i minerały do budowy tych że baterii wydobywane są właśnie w tych biedniejszych krajach z których się podśmiechujesz że mają oddzielną atmosferę, a pewnie nie pomyślałeś że przy wydobyciu chociażby kobaltu potrzebnego do budowy tych wszystkich nowoczesnych fur atmosfera i środowisko dostaje taki wp#@$%!@ że suma wszystkich elektrowni węglowych się przy tym chowa...

      Nowoczesne samochody nie są ekologiczne, ale tak samo jak starsze prostrze samochody nie były ekologiczne (mimo że jednak bardziej) to tak naprawdę niczego to nie zmienia, czy by cały świat jeździł furami z układem wydechowym "na przelot" czy wszyscy by jeździli furami elektrycznymi to na samo śrowowisko ma to znikomy wpływ bo problem leży zupełnie gdzie indziej, ale najłatwiej zrzucić odpowiedzialność na zawykłych prostych ludzi z jednym autem.

  •  

    pokaż komentarz

    Pomijając problemy z dostawą komponentów do produkcji, to branża nie oferuje niczego wartego uwagi.
    Od lat dziewięćdziesiątych ub. Wieku auta zaczęły mocno drożeć i stały się bardziej awaryjne przez nowe wymagania ue, a z punktu widzenia użytkownika nie wnoszą one wartości dodanej.

  •  

    pokaż komentarz

    Wczoraj sprawdziłem na przykładzie busów, nie ma żadnej oferty na oto Moto jeśli bieżemy pod uwagę dostawczaka typu traffic czy talento.
    Znajoma ma zamówionego w lipcu Seata miał być w październiku w tym tygodniu rozmawiała z handlowcem, odpowiedział że nie wiadomo kiedy będzie jak zadzwoni że jest do produkcji to jeszcze 2-3 miesiące...

  •  

    pokaż komentarz

    Musk cieszy ryja jaki jego zielony rynek elektro-samochodów otwierają komuniści z UE.