Wydali ponad miliard złotych. Teraz stwierdzili, że... to był zły pomysł

Wydali ponad miliard złotych. Teraz stwierdzili, że... to był zły pomysł

- Nie jestem zafascynowany autostradą, którą nazywamy Trasą Łagiewnicką. Jestem sceptyczny jeśli chodzi o każdą gigantomanię i nie mam ambicji budowania autostrad w środku miasta. - mówi wiceprezydent Krakowa o oprotestowanej inwestycji, która jest na ukończeniu, a jej koszt to ponad 1 mld złotych.

  •  

    pokaż komentarz

    Majchroski twierdzi że nie ma pieniędzy na metro jednocześnie pakując miliardy w nie do końca przemyślane inwestycje. Jak tu ma być dobrze?

    •  

      pokaż komentarz

      @zidane: Metro w Krakowie to jest kompletny bezsens... jak chcesz utopić jeszcze więcej kasy i przy okazji zniszczyć całkowicie komunikację w Krakowie (bo już nie będzie kasy na nic poza metrem), to proszę bardzo - buduj metro...

    •  

      pokaż komentarz

      @Mattijjah: Gdyż? Wytłumacz dlaczego bezsens?

    •  

      pokaż komentarz

      @Mattijjah: takie p$@$?@$enie słyszałem od lat we Wrocławiu, że za drogo, że woda za wysoko(swoją drogą to śmieszny argument https://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Amsterdamie), a poza tym to nie trzeba bo można więcej tramwajów na tych samych trasach i jest w pytę, powtarzałem przez lata, że kiedyś się okaże, że więcej tramwajów nie puścimy bo już się korkuje, że jak nie puścimy więcej tramwajów to zatłoczone tramwaje zaczną sie wykolejać. Teraz wszyscy k@@%a zdziwieni, jak to sie stanęło, że się wszystko wykoleja i co noc naprawy szyn trwają. k@@%a ludzie to debile, a ty tylko to potwierdzasz...

      Przeprowadziłem się do Warszawy, myślę no spoko szerokie drogi, autobusy, tramwaje - będzie spoko. No ale k@@%a nie bo jak powszechnie wiadomo ludzie wszęddzie są tacy sami - wszędzie przeważają debile - zaczęło się zwężanie ulic, protesty przeciwko tramwajom, bo za głośne, zmiany organizacji ruchu "żeby było bardziej sprawiedliwie" i k@@%a dokładnie wszyscy jechali co minutę przez 10sekund, a później stali przez 50sekund.....

      Reasumując wy polskie debile, wbijcie sobie do łba nie ma innej drogi do rozwoju miasta(i kraju) niż poprawienie jakości transportu(nie tylko publicznego). Metro to jedna z najtańszych opcji bo kupujesz dzisiaj i w warunkach polskich(brak aktywności sejsmicznej), stoi przez 50 lat, naprawy szyn są rzadsze bo różnice temperatur są mniejsze, do tego jest szybsze bo zawsze bezkolizyjne, wypadków mniej, ah k@@%a szkoda mojego czasu bo to k@@%a do nikogo nie trafia, czas się wyprowadzić z tego chlewu bo świni do inwestycji nie namówisz...

    •  

      pokaż komentarz

      @General-Octopus: Niestety, już dawno się pogodziłem, że polaki to są skończone debile, którym wystarczy minimum do egzystencji ¯\_(ツ)_/¯ Jedynie w czym jesteśmy dobrzy to zawiść do innych i plucie jadem na wszystko co nie husarskie. Jechanie przez Kraków w godzinach 14-17 to jest masakra. Autobusy godzinne obsuwy. Tramwaje jeszcze jako tako funkcjonują, ale już widać, że przepustowość torowisk praktycznie kwiczy i ciężko upchać nowe kursy. Ale po co metro, przecież to takie drogie. Ale pis zajebujący miliardy złotych rocznie dla siebie i swoich rodzinek to już spoko ¯\_(ツ)_/¯ Naród debili

    •  

      pokaż komentarz

      @WOparachAbsurdu: Bo jakiś gość na wykopku tak uważa. Jakim prawem w ogóle śmiesz pytać!

    •  

      pokaż komentarz

      @General-Octopus: Zgadzam się z Tobą w 100% w tym kraju nie ma czegoś takiego jak myślenie przyszłościowe, liczy się tylko tu i teraz. Argument przeciwko budowie metra jest to że Kraków jest za mały a jednocześnie Kraków ma najwięcej inwestycji mieszkaniowych w Polsce (drugie miejsce jeśli chodzi o biura). Tymczasem w Hiszpanii 8 miast posiada metro!

    •  

      pokaż komentarz

      @WOparachAbsurdu: @jediwolf: @General-Octopus:
      Ponieważ, gdyż, aż - samo utrzymanie tej jednej linii metra, wraz z taborem i zapleczem wyniesie więcej niż obecnie wydaje się na utrzymanie tramwajów (sieć + tabor + zaplecze) - trochę kiepski interes: 1 linia, za kompletny system co?

      Poza tym metro samo w sobie działa dobrze tylko wtedy, gdy ma odpowiednio dobry system dowozowy... jak zaorasz tramwaje (bo nie będzie za co ich utrzymać), w zakorkowanym Krakowie, autobusy nie poradzą sobie z metrem - to raz, dwa, jedna linia właściwie nic nie zmieni... Zwłaszcza, że obecne projekty tejże linii przewidywały, że miała mieć możliwie dużo przystanków i być kręta - żeby objąć jak największy obszar - takie "krakoskie" podejście... Tymczasem główna przewaga metra polega na tym, że może bezkolizyjnie jeździć możliwie szybko w tunelach - które muszą być względnie proste, lub ew łuki powinny być łagodne i być ich niewiele... czyli totalne przeciwieństwo tego, co chcieliśmy budować jako "metro"...

      Na szczęście w Krakowie ktoś pomyślał, i zamiast topić miliardy w zabawkę pt "metro", będziemy mieć tramwaj tunelowy - czyli bezkolizyjny tramwaj, który jeździ sobie tunelem. Co jest zarąbiste, bo tabor już jest, zaplecze do utrzymania już jest, a zyskując bezkolizyjne tunele, można elastycznie kierować ruch i po powierzchni i tunelami, oraz rozszerzać funkcjonalności istniejących linii... jeśli uda się dzięki temu zniwelować ruch samochodowy, to tramwaje na powierzchni.

  •  

    pokaż komentarz

    akurat w każdej wielkiej aglomeracji na zachodzie autostrady biegną w środku miasta

    •  

      pokaż komentarz

      @Logintotakiecos: No super ale to kompletna bzdura. Pomysł na takie budowanie wziął się z USA gdzie koncerny samochodowe wykupywały linię metra, tramwajowe i autobusowe. Po to żeby je zamknąć i zmusić ludzi do kupna samochodu. To urbanistyczny koszmar.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jariii: Z USA się zgadzam, ale w Europie to nieco inaczej wyglądało. Mianowicie autostrady w polu nie mają kompletnie sensu, dokładnie tak samo jak tory i inna infrastruktura. W czasach dawnych gdy prędkości samochodów były mniejsze autostrada w centrum miasta pozwalała na szybkie przemieszczanie się bogatszych grup społecznych(auta były drogie). Jednak dziś każdy ma auto lub dwa w takiej sytuacji, drogi te przestały spełniać swoje założenia... I tu pojawiają się dwie opcje: zaorać jak chcą lewaki, albo dokonać inwentaryzacji jak chce centrum, no jest też skrajna prawica, która chce dostawić po 3 pasy w każdą strone myśląc, że to rozwiąże problem ( ͡º ͜ʖ͡º) Ja natomiast od lat twierdzę, że nie warto niszczyć infrastruktury, zostawmy ją tak jak jest, ale równocześnie dołóżmy pas rowerowy bo dziś byle hulajnoga ma zasięg 30km i przemieszcza się 30 na gaodzinę... Tak więc nie niszczmy tego co już jest, dywersyfikujmy - dołóżmy inne opcje tam gdzie się da, a drogi pozostaną puste - to jest tak proste.

    •  

      pokaż komentarz

      No super ale to kompletna bzdura. Pomysł na takie budowanie wziął się z USA gdzie koncerny samochodowe wykupywały linię metra, tramwajowe i autobusowe. Po to żeby je zamknąć i zmusić ludzi do kupna samochodu. To urbanistyczny koszmar.

      @Jariii: Jasne. Zlikwidujmy wszystkie dwupasmówki w mieście. Aleje 3 Wieszczy, Wadowicką, Wielicką, Kamieńskiego, Powsta*, Lipską, Nowohucką, Mogilską, Jana Pawła, al. Pokoju, 29/11, Meissnera, Bobrzyńskiego, Kapelankę.
      Zacznijmy od Opolskiej i Bora-Komorowskiego.

      GIF

      źródło: lupal.pl (492KB)

    •  

      pokaż komentarz

      @Arv_: Dwupasmówka to nie autostrada, tyżeś widział autostradę xD

    •  

      pokaż komentarz

      Dwupasmówka to nie autostrada, tyżeś widział autostradę xD

      @Jariii: Trasa Łagiewnicka też nie przypomina mi autostrady, ale gdzie mnie do fachowców ...
      Przy Opolskiej to ścieżynka zaledwie. ¯\_(ツ)_/¯

      Cytuję:

      “Nie jestem zafascynowany autostradą, którą nazywamy Trasą Łagiewnicką. Jestem sceptyczny jeśli chodzi o każdą gigantomanię i nie mam ambicji budowania autostrad w środku miasta”.

  •  

    pokaż komentarz

    ktoś tu się nie chciał podzielić ¯\_(ツ)_/¯

  •  

    pokaż komentarz

    To jest dobry pomysł. Trzymam kciuki za trasę Zwierzyniecką i Pychowicką.

Dodany przez:

avatar Alamakota2017 dołączył
67 wykopali 7 zakopali 1.3 tys. wyświetleń