@Atreyu: Zabrzmię brutalnie, takie zagrywki są po prostu tanie. Na dobrą sprawę, ile może kosztować stworzenie postaci lesbijki z tekstami w stylu "Black Power" a ile głębokie opracowanie i przeanalizowanie nowego trybu gry czy metagry? Takie tanie rozwiązanie z jednej strony przykrywa dyskusję nt. tego co nie działało w samej grze, bo gracze w sieci hejtują daną postać za darmo zagłuszając dyskusję że kolejny raz dostali to samo, a firma może
@rebel101: @Atreyu: - media sentymentalnie podchodzą do znanych marek, - ponadto pobłażliwie traktują to, że przed premierą gra jest zabugowana lub wybrakowana, - streamerzy i youtuberzy zareklamują byle gówno, istotne jest tylko wynagrodzenie i/lub darmowy klucz, - masz cyfrową dystrybucję, ty rządzisz (bo w przypadku dużych korpo masz własną platformę), nie liczysz się z lokalnymi wydawcami, fizycznymi sklepami, - możesz grę zmonetyzować na dowolny sposób, wycisnąć z niej mnóstwo kasy,
i pomyslec, ze ludzie odpowiedzialni za CoD umieszczali taki kontent w grze, oskrypyowane to bylo, ale grywalne jak diabli, a teraz..
@menelaosPL: w sumie poruszyłeś ciekawy temat bo dziś sobie nie wyobrażam takiej sceny, a niby minęło ledwie parę lat
Można ją było opcjonalnie pominąć, ale wywoływała emocje. Dziś jak przypadkiem postrzelisz cywila w nowych strzelankach to pojawia się komunikat "strzelanie do cywili jest nieładne" i wczytuje się checkpoint. O czymś
Korporacje produkujące gry AAA są otwarte tylko na pewne inwestycje. Nie ma w nich miejsca na ryzyko. Do tego większość gier AAA ma podobny setting i czuć w nich wpływ kultury zachodu. Chyba żadna firma z zachodniego świata nie zrobiła gry podobnej do Metro, Stalkera czy Escape from Tarkov.
@variss: To się trochę nie sprawdza z tym Battlefieldem. Tutaj ewidentnie chcieli stworzyć battle royale, rozmyślili się i postanowili zrobić normalnego BFa, ale było już za późno i nie byli w stanie wprowadzić nawet podstawowych rzeczy, które miały poprzednie odsłony.
@menelaosPL mała szansa, ktoś kiedyś na wykopie liczył i takie EA to co rok może wypuszczać gniota, a i tak wyjdzie koniec końców na plus. Nadzieja w tym, aby w te gnioty nie grać, nawet w piraty.
Załam rynku AAA był przewidywany już od ponad 10 lat, tempo bezmyślnej pompy w segmencie jest dosłownie na złamanie karku i wszelkim kosztem.
Wystarczy spojrzeć na produkcje takiej jak ostatni Battlefield, który ma bodajże 3 duże studia w koprodukcji nad jednym tytułem, z czego zamiast wyjśc produkt wąski i głęboki, wyszedł szeroki i płytki oraz niemożebnie niedopracowany.
Ostatni rok dodatkowo sprawił, że większość z tych studiów wyłożyła się na twarz przez pracę
@slums: Moim skromnym zdaniem wszystko zaczęło się od zatrudniania niekompetentnych ludzi na wysokich stanowiskach, brak znajomości rynku i możliwości silników daje żałosne efekty, ludzie którzy nigdy w nic nie grali podejmują decyzje które rzutują na całą produkcję. Dalej zaczęli gonić słupki w exelach i tak jak napisałeś zamiast robić produkcję dla konkretnej małej grupy odbiorców chcą zrobić gierkę dla wszystkich, podobnie z filmami, nie da się zrobić komedio-horroru-thrillera z elementami fantasy
Moim skromnym zdaniem wszystko zaczęło się od zatrudniania niekompetentnych ludzi na wysokich stanowiskach, brak znajomości rynku i możliwości silników daje żałosne efekty, ludzie którzy nigdy w nic nie grali podejmują decyzje które rzutują na całą produkcję.
@brodawojciech: "Korpoidyzacja" branży. Jasne od dawna były wielkie korporacje jak EA (i od dawna widać było że to przestaje działać), ale była jeszcze na rynku spora ilość dużych, ale jeszcze nie korporacyjnych developerów kierowanych wciąż
Czego sie spodziewac, coraz gorsze jakosciowo gry, przejscie gry zajmuje mniej czasu, coraz mniejsza zawartosc, bo razem z gra wychodza juz dwa dodatki plus ceny siegajace 300zl.
@SiemaNagor: to nie 2010 rok. teraz to raczej coraz wiecej zawartosci robionej jakims generatorem i w sklepiku kupujesz premie do expa zebys szybciej wygrindowal ikonki na mapie.
@Dol_Guldur: Z TESem jest nadzieja w tym, że są pod Microsoftem obecnie. A co jak co ale akurat MS nie wypuszcza gier w wersji beta. Oczywiście nie twierdzę, że wszystkie gry od MS są dobre, ale jednak nie mieli większych wtop w ostatnich latach pod względem tego, że gry były kiepsko dopracowane na premiery
Jedyne gry które nie zawiodły w tym roku i zaskoczyły to: Ratchet i Clank: RIft Aparat Guardians of The Galaxy It Takes Two RE: 8 Forza Horizon 5 I tyle z gier.. ( ͡°ʖ̯͡°)
Tęsknię trochę za starymi gierkami, kiedy to twórcy tworzyli dzieła od pasjonatów dla pasjonatów z masą smaczków, ciekawych pomysłów itp. Z drugiej strony niewiele z tych starych gier dobrze się zestarzało i okazują się fajne tylko w wyobraźni, bo za dzieciaka wszystko bawiło, teraz odstrasza toporność i grafika niektórych z tych tytułów.
@ShellshockNam92: akurat ziomek z mieczem i w kilcie to postać historyczna, tylko zamiast pistoletu miał łuk i nie chodził z gołą klata. Z resztą, z Polakami walczył niedźwiedź. Naprawdę, modele postaci to najmniejszy problem obecnych gier.
@ShellshockNam92: A mi się podobał, ale tylko wtedy jak wyszedł dodatek Pacific. Jak ja grałem nigdzie nie widziałem, żeby ktoś grał babą czy jakimś innym pajacem. Ogólnie to polecam.
Komentarze (294)
najlepsze
BF'a chciałem kupić przed premierą. Na szczęście informacje z bety i podejście twórców pokazały że nie warto
- media sentymentalnie podchodzą do znanych marek,
- ponadto pobłażliwie traktują to, że przed premierą gra jest zabugowana lub wybrakowana,
- streamerzy i youtuberzy zareklamują byle gówno, istotne jest tylko wynagrodzenie i/lub darmowy klucz,
- masz cyfrową dystrybucję, ty rządzisz (bo w przypadku dużych korpo masz własną platformę), nie liczysz się z lokalnymi wydawcami, fizycznymi sklepami,
- możesz grę zmonetyzować na dowolny sposób, wycisnąć z niej mnóstwo kasy,
@menelaosPL: w sumie poruszyłeś ciekawy temat bo dziś sobie nie wyobrażam takiej sceny, a niby minęło ledwie parę lat
Można ją było opcjonalnie pominąć, ale wywoływała emocje. Dziś jak przypadkiem postrzelisz cywila w nowych strzelankach to pojawia się komunikat "strzelanie do cywili jest nieładne" i wczytuje się checkpoint. O czymś
Nadzieja w tym, aby w te gnioty nie grać, nawet w piraty.
Wystarczy spojrzeć na produkcje takiej jak ostatni Battlefield, który ma bodajże 3 duże studia w koprodukcji nad jednym tytułem, z czego zamiast wyjśc produkt wąski i głęboki, wyszedł szeroki i płytki oraz niemożebnie niedopracowany.
Ostatni rok dodatkowo sprawił, że większość z tych studiów wyłożyła się na twarz przez pracę
Dalej zaczęli gonić słupki w exelach i tak jak napisałeś zamiast robić produkcję dla konkretnej małej grupy odbiorców chcą zrobić gierkę dla wszystkich, podobnie z filmami, nie da się zrobić komedio-horroru-thrillera z elementami fantasy
@brodawojciech: "Korpoidyzacja" branży. Jasne od dawna były wielkie korporacje jak EA (i od dawna widać było że to przestaje działać), ale była jeszcze na rynku spora ilość dużych, ale jeszcze nie korporacyjnych developerów kierowanych wciąż
-rdr 2 już po 120 pln można polować
-mafia remaster za 80 zł teraz już jest a w dobrych promkach za 60.
To z tych które obserwuje aktualnie. Na prawdę. Polecam zająć się życiem swoim i czekać aż ceny spadną. Jak ziomki będą się śmiać,
Ratchet i Clank: RIft Aparat
Guardians of The Galaxy
It Takes Two
RE: 8
Forza Horizon 5
I tyle z gier.. ( ͡° ʖ̯ ͡°)