Wielkie zmiany w centrum Warszawy. Miasto konsekwentnie odnawia kolejne ulice

Wielkie zmiany w centrum Warszawy. Miasto konsekwentnie odnawia kolejne ulice

W ramach Nowego Centrum Warszawy rewitalizowanych jest wiele ulic. W artykule zebrano informacje o wszystkich wykonanych i planowanych zmianach. To kompletny spis z wizualizacjami, zdjęciami i zestawieniami PRZED i PO.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak zobaczę to uwierzę. Póki co wszędzie w centrum betonoza.

  •  

    pokaż komentarz

    Ale kwik ludzi co w Warszawie byli oststni raz na wycieczce z podbazy w 2004 xD

    Powinno sie wygaszać ruch samochodowy w centrach miast, po to jest zbiorkom i sciezki rowerowe zeby nie zapychac cantrum milionem samochodów tylko ładnymi skwerami i deptakami

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: Wydać miliardy na ścieżki rowerowe z których korzysta się parę miesięcy w roku. Bo później jest za zimno i robią to jednostki

    •  

      pokaż komentarz

      @Jebwleb: To zapraszam do mnie do biura gdzie caly parking rowerowy byl dzisiaj zawalony

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: to jest właśnie najlepsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Gdy zima zaatakuje, to znów pokażą w tvp, że Trzaskowkski nie daje rady z odśnieżaniem, tylko nie powiedz im później, że za kilka godzin w całej Warszawie nie ma grama śniegu.
      Oczywiście będą się z tego śmiać najgłośniej te jednostki, które nie mieszkaja w Warszawie i u nich śnieg leży cztery doby, zanim się nim ktoś w ogóle zainteresuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: co mnie twoje biuro obchodzi widzę jak to wygląda. Nawet jak by z tych ścieżek korzystało 3000 osób dziennie to w skali miasta nie robi to żadnego znaczenia. A kasę poszła jak krew w piach

    •  

      pokaż komentarz

      widzę jak to wygląda.

      @Jebwleb: To albo c%!!$ widzisz, albo wszystkie duze, europejskie miasta gówno się znają na urbanistyce, i powinni radzić się wykopka

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: to może wyjedź do dużego europejskiego miasta bo tu mowa o Warszawie

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: dokładnie, porównajcie sobie Warszawę do Kijowa, mają 3 linie metra, 5 pasmowe arterie, a i tak całe miasto stoi w olbrzymich korkach, bo transport miejski jest kompletnie niewydolny i nie ma tramwajów w centrum, ani buspasów, szanujta co macie

    •  

      pokaż komentarz

      Ale kwik ludzi co w Warszawie byli oststni raz na wycieczce z podbazy w 2004 xD

      Powinno sie wygaszać ruch samochodowy w centrach miast, po to jest zbiorkom i sciezki rowerowe zeby nie zapychac cantrum milionem samochodów tylko ładnymi skwerami i deptakami

      @kobiaszu: Rozumiem ze ty i cala twoja rodzina oraz wszyscy znajomi jesteście tacy eko ze dojeżdżacie do pracy przez cały rok rowerem, a i to ze takim ruchem pozbawiasz ludzi mieszkających w centrum możliwości posiadania auta tez ci nie przeszkadza?

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      To zapraszam do mnie do biura gdzie caly parking rowerowy byl dzisiaj zawalony

      @kobiaszu: Jak tylko spadnie pierwszy poważny śnieg to podjadę odwiedzić, podaj adres proszę.

    •  

      pokaż komentarz

      @kobiaszu: Gorzej, że komunikacja w wielu poddzielnicach jest symboliczna, brakuje paru linii metra i wszystkie drogi prowadzą do centrum lub okolic i człowiek musi tam często wjechać choć nie chce...
      Komunikacja jest spoko gdy jest szybka, nowoczesna i wszędzie Cię dowiezie. Niestety w Warszawie potrzeba nie 2, a z 7 linii metra. Wtedy to by wszystko działało jak w zegarku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jebwleb: Ludzie w zimie nie jeżdżą na rowerach nie dlatego, że jest im zimno tylko dlatego, że jest infrastruktura słaba i się boją o swoje bezpieczeństwo. Polecam naprawdę informacyjny filmik dokładnie na ten temat o Finlandii z kanału Not Just Bikes, który ma dużo filmów zmuszających do refleksji. Oglądnij sobie i może zmienisz zdanie: https://youtu.be/Uhx-26GfCBU
      Ostatnio byłem w Amsterdamie i różnica w poziomie infrastruktury to PRZEPAŚĆ w porównaniu z Polską. Nie dziwi mnie, że tam ludzie jeżdżą na rowerach. To jest tam po prostu przyjemne w porównaniu z np. Krakowem, gdzie ścieżki się kończą niespodziewanie, zmuszają do długiego stania na światłach albo w ogóle nie istnieją w części miasta (kontrapas to dla mnie kpina, a nie infrastruktura)

    •  

      pokaż komentarz

      Powinno sie wygaszać ruch samochodowy w centrach miast

      @kobiaszu: Nie wiesz o czym piszesz. Owszem - w Paryżu, Wiedniu, ma to sens, dlatego że są to miejsca znane i o wiele bardziej popularne pod kątem turystycznym niż Warszawa. Natomiast wygaszenie ruchu samochodowego w centrach polskich miast doprowadziłoby do ich wymarcia. Ludzie są leniwi. Skończyły się czasy lat 90., kiedy robiono zakupy w sklepikach zlokalizowanych w kamienicach. Ludzie chcą załatwić wszystko pod jednym dachem w galerii handlowej - pocztę, zakupy, fryzjera. Ludzie mają o wiele mniej czasu wolnego, niżeli kilkadziesiąt lat temu, żeby robić sobie piesze wycieczki po Warszawie, szlakiem Czarnego Romana.

    •  

      pokaż komentarz

      Bo później jest za zimno

      @Jebwleb: xD w Północnej Finlandii jeżdżą na rowerach zimą, a tobie nasza pogoda przeszkadza, bk z ciebie xD Rozejrzyj się po świecie kiedyś, zobaczysz, że da się lepiej żyć. Nie mogę się doczekać, aż miasta zaczną podłapywać amsterdamską gospodarkę odpadami.

  •  

    pokaż komentarz

    Wygląda spoko tylko gdzie teraz będą parkowały te wszystkie samochody lokalnych mieszkańców i ludzi dojeżdzających do pracy?

    •  

      pokaż komentarz

      @Lama1: Dosłownie po drugiej stronie ulicy, jest publiczny, podziemny parking na 230 miejsc. Zwykle pusty. Nie wspominając o dwóch liniach metra, dziesięciu tramwajowych i kilkunastu autobusowych, wszystkich w zasięgu pięciominutowego spacerku od tego miejsca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Lama1: nie można mieć nowoczesnego, przyjemnego dla mieszkańców miasta, opierając go na samochodach. jak chcesz wszędzie jeździć samochodem to proszę wypierdlać na wieś a nie do centrum się pakować

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: a co z ludźmi którzy już tam mieszkają od dzieciństwa (takie PRL-owskie blokowiska to głównie ludzie w podeszłym wieku), osobami starszymi, oni też mają wyp?@$#$#ać na wieś?

    •  

      pokaż komentarz

      @Lama1: Będą parkować na parkingu podziemnym pod Placem Powstańców. Zaraz rusza budowa - 420 miejsc.

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: Samochody sa podstawa transportu w mieście takim jak Warszawa. Szczególnie w sytuacji pandemii, kiedy bydło nie chce nosić maseczek. Samochody sa bardzo przyjemne dla mieszkańców. Mieszkańcy WYBRALI ten rodzaj transportu. Dlaczego jesteś niewolnikiem? Dlaczego wolisz się tłoczyć w śmierdzących autobusach? jesteś menelem? Oczywiście można niszczyć ludziom życie i utrudniać posiadanie auta. Efekt? Centrum zamieniło się pijalnie wódki dla młodzieży i turystów. Wyniósł się cały handel, biznes i usługi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lama1: starszy ludzie tym bardziej nie powinni prowadzić samochodów. w mieście jest (lub powinna być) zbiorkom i z niej powinno się korzystać.

      @xp17: zobacz na państwo gdzie kultura samochodu w mieście osiągnęła zenit, USA. miasta które tam są, są beznadziejne do życia w porównaniu do taki Holenderskich np. Jak w mieście ludzie wybierają samochód jako codzienny sposób transportu, znaczy to że albo są debilami (wtedy powinni się zamknąć) albo władze nie przystosowywują miasta do normalnego korzystania z niego (wtedy trzeba wybrać nowe dobre władze). oczywiście nie mówię o wyjątkowych sytuacjach jak przeprowadzka albo wycieczka na wakacje, a o codziennym dojeżdżaniu do pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lama1: oczywiście że mają wypierdlaać bo inwestorzy już czekają żeby twoje mieszkanie wynająć turystom na airbnb

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wspominając o dwóch liniach metra, dziesięciu tramwajowych i kilkunastu autobusowych

      @Lemonardo: Nie po to mam samochód, aby wlec się komunikacją publiczną. Jeśli ktoś chce być zależny przez całe życie od rozkładu jazdy, to jego wola - byle nie cedował tego postanowienia na innych.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wspominając o dwóch liniach metra, dziesięciu tramwajowych i kilkunastu autobusowych, wszystkich w zasięgu pięciominutowego spacerku od tego miejsca

      @Lemonardo: no tak, metro czy tramwaj to idealne miejsce żeby zaparkować w nim samochód ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @octogen: Proszę bardzo, tylko to już Twoja odpowiedzialność, żeby znaleźć sobie miejsce parkingowe tak, by nie utrudniać innym życia.

    •  

      pokaż komentarz

      Proszę bardzo, tylko to już Twoja odpowiedzialność, żeby znaleźć sobie miejsce parkingowe tak, by nie utrudniać innym życia.

      @bergamota: Bynajmniej. Od starożytności, osady miejskie były przecinane drogami i traktami handlowymi. Próba realizacji utopii poprzez stworzenie miasta bez samochodów, stanowi odklejenie od rzeczywistości i cofa nas w postępie. "Miasto. Masa. Maszyna". To odpowiedzialnością miasta - a nie moją - jest zapewnienie miejsc parkingowych. Jako mieszkaniec, płacę na ten cel podatki lokalne.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: jak jeszcze raz ktoś poda przykład Amsterdamu, to zwymiotuję. popatrz na mapę i sprawdź odległosci, gęstość zaludnienia, gęstość zabudowy i sieć kanałów. a póżniej porównaj to z np. Miami.
      Co do USA. to nawet na bardzo rozległym Manhattanie masz praktycznie jedynie komunikację miejską, bo miasto walczy z motoryzacją - stąd masowa ucieczka mieszkańców i usług. Całe ulice Manhattanu są teraz wyludnione i setki lokali czekają na najemców. Nikt tam już nie chce prowadzić biznesu. Miasto umarło.

    •  

      pokaż komentarz

      @xp17: manhattan wymiera nie dlatego że nie ma samochodów, a dlatego że życie tam jest turbo drogie, i mało kogo stać na nie.
      gęstość zaludnienia i odległości w miastach są w 95% przypadków decydowane przez urbanistów i ich plany, czyli coś co można zmienić. nic dziwnego że miasta w usa są takie rozlazłe, jak budują wszystko dla samochodów i jednorodzinnych suburbi. w takich sytuacjach nie da się inaczej niż rozlanie wszystkiego do okoła.

      zobacz sobie chociażby to:
      https://youtu.be/bnKIVX968PQ
      resztę kanału też polecę, dobrze i spokojnie tłumaczy czemu autocentryczne miasta są złe, i robi to w całkowitym oderwaniu politycznych wojenek lewaków i prawaków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: To jest ideologia. Takie kanały są rakiem bo starają się polityczne sprawy ubrać w pseudonaukę. Nie ma lepszego sposobu na przemieszczanie się niż prywatny samochód. Zrozumiesz to jak będziesz starszy albo zaczniesz prowadzić bardziej mobilne życie, gdzie trzeba być w kilku miejscach dziennie, coś zawieść, odwieźć dziecko, rodzica do lekarza itp. Wtedy okazuje się ze samochód jest wybawieniem. Ja długie lata korzystałem komunikacji publicznej i zawsze tego nienawidziłem. Obecne młode pokolenie oficjalnie wybiera rower itp nie dlatego ze tak lubi. Po prostu nie stać ich na utrzymanie auta, nie stać ich na porządne życie. Niektórzy po prostu ograniczyli potrzeby do smartfona i knajpy.
      Centra miast umieraja z powodu wyrzucenia ludzi poruszających się samochodami. Oni nie przyjadą na zakupy metrem.

    •  

      pokaż komentarz

      @xp17: ah, jesteś stary I leniwy a do tego samolubny, dlatego wozisz swoją dupe wszędzie samochodem. Poza niektórymi rzadkimi sytuacjami wszystko można ogarnąć dobrą komunikacją/rowerem/piechotą jeśli miasto jest dobrze zaprojektowane.

      To pokaż mi centra miast, które odżyły dzięki dowaleniu kolejnych 6 pasów dla samochodów i zabetonowaniu połowy terenu na parkingi. albo wytłumacz czemu niemalże wszyscy urbanisci są generalnymi przeciwnikami samochodów.

      a co do kanału, to już jakaś paranoja, że widzisz wszędzie ataki polityczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: Tak, jestem samolubny i leniwy. Nie. Nie można ogarnąć czegokolwiek komunikacja publiczna. Np. dzisiaj byłem w kilkunastu miejscach, robiłem zakupy, odwoziłem rodziców do lekarza. Nie da się tego zrobić obsraną komunikacja publiczna. Musiałbym miec na to kilka dni. Może jak się jest gowniarzem i jeździ do szkoły to jest inna perspektywa. Jak dorośnie to zrozumiesz. Inny przykład. Moja żona pracuje w innej miejscowości. Nie tak daleko. 8 km. Publiczna komunikacja? Jest. Tylko trzy przesiadki i kilometr na piechotę. Godziny? Pracuje w ruchomym grafiku. Mając prace o 8:20 musiałaby wyjść z domu o 6. Powrót? Samochodów 15 minut. Komunikacją publiczna. 1,5-2 godziny. Kiedyś korzystała z autobusów. Jest drobna i delikatna. Zimą mdlała z zimna. Często chorowała. Zakup auta był zbawieniem. Jeżeli zaproponujesz jej powrót do autobusu to uzna to za zmuszanie jej do popełnienia samobójstwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @xp17: ja mówię o dużym mieście, nie o mieścinie poniżej 200k. w takich dużym miastach, gdyby je projektowali z głową, wszystkie podstawowe potrzeby miałbyś w zasięgu 15 minut piechotą, co jest niczym. Do wszelakich innych rzeczy miałbyś przystanek z komunikacją 5 minut od domu. Dla 90%ludzi, którzy potrafią jeździć rowerem, znaczna większość miasta byłaby w ten sposób dostępna. Tania, zdrowa, ekologiczna opcja.
      Zaznaczałem też, że nienależy banować całkowicie samochodów, bo są okazję gdzie są niezbędne. jednak takie sytuacje są raz dwa na tydzień, a nie 5 razy dziennie.

      Oczywiście odrazu ktoś się zjawi i powie że to totalna utopia niemożliwa do zrobienia, ale tak kiedyś myśleli o wielomilionowych miastach w których nie ma epidemi co 3 minuty, a popatrz, udało się.

      I przypominam o pokazaniu dużego miasta gdzie całkowite postawienie na samochody dobrze się skończyło, bo jak ja kojarzę, to praktyka jasno pokazuje przewagę rozwiązań niesamochodowych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: Ja też piszę o dużym mieście. Może ty żyjesz tak, że wystarczy ci wszystko w promieniu 15 minut - jesteś robolem poruszającym się A-B-C Dom - fabryka-biedronka. Ja prowadzę inne życie i muszę być w wielu miejscach miasta. Komunikacja miejska nie jest żadną alternatywą. Poza tym nie mam zamiaru jeżdzić tym samym pojazdem ze szkolną gównarzerią, menelami i innymi śmierdzielami. Samochód daje mi bezpieczeństwo, komfort i wolność. Nie jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy wybierają komunikację miejską - to jest mentalność niewolników, psów.

    •  

      pokaż komentarz

      @xp17: nic tylko rzucasz obelgami, zamiast dać jakiekolwiek dowody na to że auta rzeczywsicie są lepsze dla miast. dziwne, że jako dorosły dyskutujesz jak ten smarkacz od których chciałbyś mnie wyzywać

    •  

      pokaż komentarz

      @Diamond-kun: Nie mam już siły na takich jak ty. Wk%?%iam się, bo chcecie mi zniszczyć życie. To nie jest najgorsze. Chcecie zabić moich rodziców, bo tylko dzięki samochodom mogę im zapewnić opiekę. Jeżeli w końcu doprowadzicie swoje szaleństwo do końca, to wcale nie przesiądę się do autobusu. To nie jest ŻADNA alternatywa. Nie da się tak funkcjonować. Po prostu zlikwiduję biznes i wyprowadzę się z miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @xp17: I dalej, miotasz się w swojej wymyślonej oblężonej twierdzy. przekonany o tym ze wszyscy akurat na ciebie spiskują i życie poświęcają żeby twoje uprzykrzyć.

      zwijaj się z swoim biznesem, im mniej takich samolubnych i zacietrzewionych osób w miastach, tym lepiej i zdrowiej dla wszystkich

  •  

    pokaż komentarz

    Widzę, że najwięcej uwag o te zmiany mają osoby, które nie miaszkaja w Warszawie i pewnie ani razu w niej nie były.

  •  

    pokaż komentarz

    Obawiam się, że wyjdzie w najlepszym razie coś takiego jak dziś Chmielna obok: jakaś kostka, trzy zieleniaki i mini-drzewka w donicach. No ale pożyjemy zobaczymy.
    Co do aut to już dawno nauczyłem się parkować na Bielanach: i miejsce się szybko znajdzie i dojazd metrem łatwy i w korkach nie stoję ^^