
Interaktywna mapa zamków gotyckich
Modele 3D prezentują najbardziej aktualne i prawdopodobne wizualizacje ponad 20 zamków krzyżackich, biskupich i kapitulnych, jakie powstały na terenie dawnych Prus w XV w. a obecnie położone są po obu stronach granicy polsko-rosyjskiej.
+22
pokaż komentarz
Świetne wykorzystanie technologii (✌ ゚ ∀ ゚)☞
+13
pokaż komentarz
@Lew_Bartosz: Flash byłby lepszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pdk
+4
pokaż komentarz
@dedik: Marcomedia FTW ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@Lew_Bartosz: zmiast tego Unity eksportowanego do WebGL mogliby użyć Three.js lub R3F i byłoby jeszcze lepiej.
+3
pokaż komentarz
@dmsq: Rozwiń myśl. Jakbyś to zrobił?
+1
pokaż komentarz
@dedik: A flash nie jest czasem już martwy?
+2
pokaż komentarz
@Lew_Bartosz: przykładowo - https://zamkigotyckie.org.pl/3d/zamki/gizycko_pol/ - wchodząc na tą stronę masz loader unity webgl, gdzie jedyną interakcją jest sterowanie orbitującą kamerą + zoom ( nawet jak popatrzysz na title tego taba, to jest tam napisane Unity WebGL Player bo dokładnie tak eksportowane są paczki, które później można zedytować ręcznie lub w ramach pipeline'u ) (można też zajrzeć do konsoli żeby się o tym przekonać - UnityLoader.js:1 Creating WebGL 2.0 context. Renderer: WebKit WebGL)
alternatywą jest wykorzystanie Three.js / React Three Fiber gdzie można wykorzystać komponent OrbitControl i model zapisany w GLTF dla uzyskania tego samego efektu (sample na zwykłym bloczku - https://codesandbox.io/s/orbitcontrols-react-three-fiber-9iotf - ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby to był bardziej złożony model jak ten zamek, wystarczy stworzyć Component złożony z kilku innych )
W zasadzie nie wiem czemu zostałem zminusowany, może ktoś myślał o innej podstronie, a ja o tej z linku powyżej.
Robiłem zarówno opcję A, jak i opcję B.
0
pokaż komentarz
@dmsq: Wszystko co piszesz to prawda Wydaje mi się, że za projekt był odpowiedzialny grafik 3D, dla którego prościej było wyeksportować całą scenę z Unity, niekoniecznie Frontend/JavaScript Dev. Od dłuższego czasu spotykam się z dylematem: czy projekt da się wykonać Frontend Devem, który nie umie w 3D czy grafikiem 3D, który nie umie we fronty? :P Najlepiej byłoby połączyć siły obu, ale jednak znajomość Three.js jest niszową umiejętnością.
PS. Także nie wiem, minus nie ode mnie :P
+1
pokaż komentarz
@ZeLBeT: Jest martwy, dlatego #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Lew_Bartosz: Ups, nie zauważyłem tego
+1
pokaż komentarz
@Lew_Bartosz: na podstawie swojego zespołu powiedziałbym, że to raczej kwestia braku pokrycia odpowiednich kompetencji w zespole, ciężko też oczekiwać, że grafik 3d będzie umiał dobrze we front-end. U mnie jestem jedynym programistą Unity, który umie we frontend, ale każdy ma tu jakieś specjalizacje - ARKit, ARCore, Quest, Hololens, czyste Unity i ... wolelibyśmy czasem, żeby nasi graficy nie dotykali się ani Unity, ani niczego innego związanego z programowaniem, nawet przeszkolenie ich z GitHuba, żeby nie zostawiali pustych katalogów i nie generowali niepotrzebnych .meta czy nie wrzucali nam swoich ustawień Unity na repo. A w przypadku takiego projektu finansowanego przez UE to kto wie, czy nie wykonał tego jakiś student za grosze.
+16
pokaż komentarz
Najgorsze, że pomost oblężniczy był ustawiony na Frombork... ¯\_(ツ)_/¯
źródło: youtube.com
+14
pokaż komentarz
Ktoś pamięta Perełki Europy Środkowej z Optimus Pascal Multimedia?
https://a.allegroimg.com/original/1e76c7/ca52d0d74f71bf5d1cb15997fe6b
+4
pokaż komentarz
Nie ma Fromborka, największej warowni na Warmii
+1
pokaż komentarz
@TataAstronom: Bo to chyba tylko czysto gotyckie, mieszanych ni ma
+4
pokaż komentarz
I w Reszlu