Zarobić na Świętach dwa razy czyli co sklepy mają z kart podarunkowych.

Zarobić na Świętach dwa razy czyli co sklepy mają z kart podarunkowych.

Karta podarunkowa – bo o niej mowa – to aktualnie jedno z najbardziej opłacalnych narzędzi lojalnościowych dla sklepów. Badania pokazują, że ponad 70% z nich realizowanych jest w ciągu nie dłużej niż pół roku od momentu zakupu. Na kartach podarunkowych firma zarabia więc dwa razy.

  •  

    pokaż komentarz

    Faktycznie. Jeżeli ktoś kupił kartę podarunkową za 50 złotych, a potem ją wykorzystał to firma zarobiła 100 złotych. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @kamil-wasniewski: Nie oczekuj logiki od dziennikarzy :) Ani tym bardziej podstawowej umiejętności korzystania z liczb :)

      A sprawa jest prosta, na przykładzie np. karty o nominale 100 zł:
      1. Sklep zyskuje gotówkę od razu - 100 zł lub mniej (bo może sprzedawać karty za niższą kwotę niż nominalna)
      2. Sklep wydaje kartę jako zobowiązanie wydania towarów za wartość 100 zł
      3. Sklep zyskuje na tym że:
      a.) Marketingowo - Klient końcowy przyjdzie do niego a nie konkurencji, bo dostał cos 'za darmo" więc ma pozytywne skojarzenia i może zacznie przychodzić częściej.
      b.) Finansowo - zawsze jakiś % kart nie zostanie zrealizowany więc to już będzie czysty zysk sklepu.