Stellantis: Narzucenie elektromoblności przyniesie skutek odwrotny od pożądanego

Stellantis: Narzucenie elektromoblności przyniesie skutek odwrotny od pożądanego

Zewnętrzne naciski na producentów aut potencjalnie zagrażają miejscom pracy i jakości pojazdów – producenci zmagają się z wyższymi kosztami, których nie są w stanie przerzucić na klientów. Konieczne są cięcia. Dziesiątki tysięcy miejsc pracy może zostać zlikwidowanych.

  •  

    pokaż komentarz

    Najlepsze jest to że nikt nie musi im niczego narzucać - jeśli się nie dostosują to za maksymalnie 10 lat prawie wszyscy zbankrutują i to jest fakt.

    •  

      pokaż komentarz

      @mepps: gadanie, niemcy na przykład - czyli największy rynek aut motoryzacyjny w europie, musiałby najpierw przekonać się do atomu i odpowiednio swoją produkcję energii zwiększyć, aby zaspokoić potrzeby powszechnej elektrromobilności. A takie rzeczy zajmują dużo czasu. No chyba, że ponownie zaczną spalać węgiel.
      Bo już teraz na przykład nasi Zachodni sąsiedzi są zmuszeni importować duże ilości energii

    •  

      pokaż komentarz

      @marewin89 Diess, prezes VW (który ma nota bene jakieś ćwierć biliona zadłużenia) już wie w jakiej są czarnej dupie i otwarcie mówi, że jeśli nie zrobią znacznego postępu w sprawie elektromobilnosci to mogą za kilka lat mogą pakować walizki. A jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię to przekształcenie całego transportu na EV (co wiadomo nie wydarzy się z dnia na dzień) spowoduje wzrost zapotrzebowania Na energię o ok 10%

    •  

      pokaż komentarz

      @marewin89 A jeśli chodzi o zapotrzebowanie na energię to przekształcenie całego transportu na EV (co wiadomo nie wydarzy się z dnia na dzień) spowoduje wzrost zapotrzebowania Na energię o ok 10%

      @mepps: Na pewno? Nie pamiętam tego tak dokładnie, ale wydaje mi się że ta liczba była bliżej pięćdziesiątki

      EDIT: Na przykład tutaj masz widelki zapotrzebowania energii większego o 35 - 90%:
      https://qz.com/1985911/how-much-energy-will-the-us-need-for-electric-cars-and-buildings/

    •  

      pokaż komentarz

      @marewin89 hmm to policzmy na przykładzie Polski ( ͡º ͜ʖ͡º). W Polsce jest zarejestrowanych 24 mln aut, ale biorąc pod uwagę auta które są na chodzie i faktycznie są używane na codzien weźmy do obliczeń z 17 mln. Średnio rocznie jeździmy jakieś 8tys km. Auto elektryczne zużywa średnio 20kWh/100km. A więc 17 000 000x8 000x0,2 /1 000 000 000 = 27 tWh. Dla rocznego zużycia prądu przez Polskę na poziomie 170tWh to będzie 16% nie wiem czy w statystykach pojazdów jest ujęty transport to można dodać kilka procent plus na straty przesyłu i energię bierną powinno wyjść mniej niż 20%

Dodany przez:

avatar zdzichu-rychu-7 dołączył
10 wykopali 0 zakopali <1 tys. wyświetleń