Morele.net wysłało używany procesor i5 12600k
Jak Morele.net wysłało mi używany procesor i5 12600k Postanowiłem podzielić się z wami (a także relacjonować na bieżąco proces reklamacji) moim zamówieniem w Morele.net (sądzę że to dość ciekawy przypadek). 13.01 zamówiłem procesor i5 12600k, doszedł do mnie bardzo szybko bo wieczorem 14,...
-310
pokaż komentarz
Rozumiem, że jak klient kupi procesor i go zwróci to firma ma procesor za 1.5kzł wyrzucić na śmietnik lub nie przyjąć zwrotu do którego klient ma pełne prawo jeżeli kupował przez internet?
+516
pokaż komentarz
@Pieron: wyrzucić - nie; poinformować klienta o tym, że to używka - tak. A najlepiej sprzedać jako outletowy lub wrzucić do "gotowca".
+351
pokaż komentarz
@Pieron: ma raczej go nie sprzedawać jako nowy
+103
pokaż komentarz
@Pieron: jest taki działa jak outlet https://www.morele.net/outlet/
+99
pokaż komentarz
@gomjeden: @Kisia870: niestety to wina klientów, ostatnio czytałem jak jacyś bitcoiniarze myśleli jakby tu karty graficzne z allegro kupować/używać na 2 tygodnie i zwracać i tak w kółko powtarzać ten proceder
-107
pokaż komentarz
ostatnio czytałem jak jacyś bitcoiniarze myśleli jakby tu karty graficzne z allegro kupować/używać na 2 tygodnie i zwracać i tak w kółko powtarzać ten proceder
@UFC_Jest_W_Dupie: To głupoty czytałeś. A widząc Twoje wypowiedzi zdarza Ci się to często. Do bitcoina karty graficzne są niepotrzebne.
+28
pokaż komentarz
a skąd op miał pieniazki na taki procesor?
+81
pokaż komentarz
@fluchtlinge_willkommen: z miejsca które beneficjenci 500+ i innych zasiłków+ nazywają krainą mroku, miejscem którego nazwy nie wolno wypowiadać, kazamatami gdzie nic nie jest dej, czyli z pracy:)
+6
pokaż komentarz
@Pieron: nie, sprzedać jako refurb po odrobinie niższej cenie. A jeśli ma widoczne ślady użytkowania poza ustawową definicją normalnego zarządu to odmówić zwrotu.
+5
pokaż komentarz
niestety to wina klientów, ostatnio czytałem jak jacyś bitcoiniarze myśleli jakby tu karty graficzne z allegro kupować/używać na 2 tygodnie i zwracać i tak w kółko powtarzać ten proceder
@UFC_Jest_W_Dupie: sklep ma prawo obniżyć cenę zwrotu.
+3
pokaż komentarz
@Kisia870: a jakieś dowody na to że w ogóle zamówiłem i odebrałeś taki procesor? Bo aktualnie to bicie piany przez randomową zielonkę.
+6
pokaż komentarz
@niemampojecia: Ale pomysły xD To by cebulaki kupowały, zostawiały ślady, oddawały i potem kupowały to samo na outlecie śliniąc się z zaoszczędzonych złotówek. Nie ma możliwości aby przy obecnym prawie sklep zamawiał od dystrybutora towar i 50% szło od razu na outlet sprzedawany po koszcie bo ktoś sobie testował. Ludzie potrafią nawet spawarki zamawiać, ogarnąć robotę i potem oddają, powiesz, że nie ma zwrotu? No to straszenie opiniami w internecie.
0
pokaż komentarz
@mamnatopapiery:
zostawiały ślady
A jeśli ma widoczne ślady użytkowania poza ustawową definicją normalnego zarządu to odmówić zwrotu.
+5
pokaż komentarz
@niemampojecia: W praktyce nie ma takiej możliwości, klient się zarzeka, że odsyłał bez śladów, straszy opiniami i zakłada wykopaliska gdzie opinia firmy jest sprowadzana do poziomu mirko, słowo przeciw słowu.
-4
pokaż komentarz
@mamnatopapiery: każdy poważny sklep ma monitoring zarówno przy pakowaniu przesyłek jak i przy odbieraniu zwrotów. Wszystko jest dokumentowane tak aby klient nie poleciał z nimi w chuja.
A jeśli sklep nie powołuje się na nagranie to każe to domniemywać, że nie mają racji.
0
pokaż komentarz
@Pieron: A ja to tak rozumim swoim małym komputerkiemm że cos tam u nich na stykach nie gra?
-4
pokaż komentarz
@Pieron: pełne prawo zwrotu jak nie używał. Jak rozpakował i zamontował to już zwrot za zakupy przez neta nie obowiazuje
-3
pokaż komentarz
@guest:
zapodaj net/140797833519c jpg html
Może być? Wystarczy tylko kropki dodać w miejsca spacji, nie mam pojęcia czemu nie mogłem linka wrzucić normalnie tylko muszę takiego fikołka robić
+6
pokaż komentarz
zapodaj net/140797833519c jpg html
@Kisia870: a jakieś dowody na to że procesor jest faktycznie używany jak jego zdjęcia?
0
pokaż komentarz
zapodaj net/140797833519c jpg html
@Kisia870: https://zapodaj.net/140797833519c.jpg.html
o zadziałało, zielonki mają ograniczenia
+1
pokaż komentarz
@CherryJerry:
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: zapodaj.net
0
pokaż komentarz
@Pawci0o: (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
0
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie: ale sklep nie musi przyjąć używanego urządzenia. Masz 14 dni na zwrot o ile towar jest w takim samym stanie jak go kupiłeś.
-1
pokaż komentarz
@jampa: postaram się wrzucić coś wieczorem
+1
pokaż komentarz
@MrProperr: Na jakiej podstawie tak twierdzisz? W ustawie o prawach konsumenta nic o tym nie ma. W podobny sposób jak ty twierdzisz, jest napisane o artykułach higienicznych i zdrowotnych, ale zgadzamy się z tym, ze procesor do nich nie należy?
+1
pokaż komentarz
@Kisia870: sorry ale dowody to podstawa takiego znaleziska i od powinieneś zacząć.
+4
pokaż komentarz
@Ineedrest: To jest nieprawda. Sklep ma obowiązek przyjąć. Może najwyżej obniżyć kwotę zwrotu.
0
pokaż komentarz
@Kisia870: Możesz wrzucić zdjęcia procka z tymi śladami montażu chłodzenia? Czy opakowanie miało naruszoną naklejkę/plombę?
-1
pokaż komentarz
@jampa: odnośnie powiązanych, starty róg (jeszcze jeden też jest zdarty) procesora to też będzie wynik testów producenta?
Zdjęcia śladów też jeszcze wrzucę tylko ciężko zrobić wyraźne zdj.
https://zapodaj net/140797833519c jpg html
Tak jak poprzednio w miejsce spacji kropki
0
pokaż komentarz
@Brzuchol00: może faktycznie tak jest, ale jeśli tak to mógłbym używać każdego sprzętu przez dwa tygodnie i zwracac
-1
pokaż komentarz
@Tryt_on: doszła do mnie wersja OEM opakowanie nie było zaklejone tylko zamknięte, nalepka jest ale nie w formie plomby tylko naklejona na wierzchu opakowania
0
pokaż komentarz
https://zapodaj net/140797833519c jpg html
@Kisia870: to ten sam link co wcześniej
starty róg (jeszcze jeden też jest zdarty) procesora to też będzie wynik testów producenta?
@Kisia870: tak
-2
pokaż komentarz
@jampa: wybacz pomyłka, ten jest właściwy
https://zapodaj net/8e489f92655d2 jpg html
Miałem już wiele procesorów i żaden tak nie wyglądał ( wiem jakie ślady masz na myśli) i starte rogi nie są wynikiem testów producenta
0
pokaż komentarz
@Brzuchol00: może faktycznie tak jest, ale jeśli tak to mógłbym używać każdego sprzętu przez dwa tygodnie i zwracac
@MrProperr: Jeżeli wskutek takiej praktyki nie powstaną żadne ślady używania na zwracanym przedmiocie to jest to w zupełności dozwolone. W innym wypadku możesz spodziewać się, że sprzedawca potrąci procent z kwoty zwrotu stosownie do stopnia obniżenia wartości przedmiotu powstałego na skutek jego używania
0
pokaż komentarz
https://zapodaj net/8e489f92655d2 jpg html
@Kisia870: To wygląda na niewielki defekt ihs, ale jakość foty jest fatalna.
-3
pokaż komentarz
@Tryt_on: sorki za jakość fotki, nie udało mi się zrobić lepszej, drugi róg też ma wadę ale to fotka jeszcze słabsza od tej
0
pokaż komentarz
@Kisia870: W powiązanych co prawda od AMD procesor ale niemal identyczny przypadek.
Pudełko było zaklejone oryginalnie? Miało wszystkie plomby?
+3
pokaż komentarz
@Kisia870: Jeśli nie ma śladu po paście w zakamarkach i przetarć na bocznych skrzydełkach ihs, to jest to zwykła wada fabryczna. Myślę, że nie będzie miało to wpływu na pracę cpu. Robisz z igły widły.
Proc jest w wersji oem - rozumiem że taką wersję zamawiałeś?
-5
pokaż komentarz
@jampa: dotarł do mnie procesor OEM opakowanie nie było zaklejone, tylko zamknięte, naklejka była tylko na wierzchu opakowania.
Ślady na rogach napewno nie powstały w procesie produkcji czy testów, ani nie jest wadą ihs
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
@Kisia870: Tak wygląda każdy procesor w wersji OEM. Nie masz o co walczyć.
Jak się nie podoba zrób zwrot.
0
pokaż komentarz
@libertarian_artificial_intelligence: Sądząc po + i -, to niestety duża część tej społeczności nie ma za bardzo pojęcia o tym, o czym napisałeś i BTC kopaliby na GPU...
więcej komentarzy(32)
+194
pokaż komentarz
12 generacja Intela miała premierę w listopadzie ubiegłego roku, w życiu bym się nie spodziewał że mogę dostać używany procesor.
To akurat nic niezwykłego. Overlockerzy kupują kilka sztuk, wybierają najlepszy pod względem OC egzemplarz, resztę odsyłają.
+69
pokaż komentarz
@gomjeden: szczerze to nie wiedziałem o takiej praktyce wcześniej, ale dzięki za info
+2
pokaż komentarz
@gomjeden to j eden model procesora może mieć różne staty?
+55
pokaż komentarz
@simonides: tak
+38
pokaż komentarz
@simonides tak, w zależności od tego, z jakiego miejsca wafla krzemowego jest wycięty.
-35
pokaż komentarz
@krzysztof-kantoch-5 w zależności od stopnia zużycia też, od napięć z którymi pracuje, dawniej od rodzaju i partii gluta pod ihs
+65
pokaż komentarz
@simonides
https://pl.wikipedia.org/wiki/Loteria_krzemowa
+1
pokaż komentarz
@winsxspl w tym wypadku raczej nie ma mowy o dużym zużyciu, skoro został tylko przetestowany do OC.
-1
pokaż komentarz
@simonides: dodatkowo o wiele wiekszą cenę na rynku wtórnym.
+9
pokaż komentarz
to j eden model procesora może mieć różne staty?
@simonides: oczywiście, to tak zwany binning/silicon lottery. są lepsze partie i gorsze
+5
pokaż komentarz
@krzysztof-kantoch-5 ciekawe, dzięki ,za info
+17
pokaż komentarz
@Kisia870: to dziala nie tylko przy procesorach. Przy telewizorach tez moze byc podobnie. Spotkalem się, ze opisem, ze ktos kupowal telewizor. Wlaczal w domu. Nie podobalo mu sie np nie rowne podswietlenie to odsylal i zamawial nastepny taki sam az trafil na taki z minimalnymi wadami
-5
pokaż komentarz
@Kisia870: Jeżeli nadal szukasz procka od intela to daj znać na pw
0
pokaż komentarz
@krzysztof-kantoch-5 tak, ale nie wiesz jaki overvolting dostał (a nie daj Boże jeszcze LN2) i czy był skatowany w prime czy coś. Na stocku będzie działać, ale w OC już niekoniecznie będzie mieć pierwotny potencjał
+1
pokaż komentarz
@NieMamPojeciaCzyTenLoginJestOk: No jasne, tak samo przy monitorach, bo czasem się trafi sztuka z lepszym podświetleniem, a potem sklep ma pewnie wystawić 4 monitory do outletu i zwolnić 2 magazynierów xD
-5
pokaż komentarz
@Kisia870 musisz zweryfikować konto i założyć druszlak na głowę i zrobić zdjęcie. Do tego czasu zakop.
0
pokaż komentarz
@NieMamPojeciaCzyTenLoginJestOk: To teraz poniekąd mi wyjaśniłeś fakt 5 lat temu gdy kupiłem topowy model Samsunga na czarnym ekranie dookoła widać że raty maja całkiem inny odcień.
0
pokaż komentarz
@winsxspl to raczej po latach katowania ale tak, tez myslalem ze to bzdura ale costam sie dzieje na poziomie atomowym na wiki eng jest o tym
+1
pokaż komentarz
@Kisia870: Czy opakowanie było zaplombowane? Taką naklejką "producenta" z jakimś hologramem. Jeśli tak to ja bym się nie przejmował bo to procesor ze śladami po testach to po pierwsze. Po drugie czy zakup był na firmę czy nie? Jeśli nie i masz paragon to pamiętaj, że masz prawo do zwrotu 14 dni bez podawania przyczyny. Zwróć i zamów nowy jednak jak na moje masz nowy procesor i niepotrzebnie się przejmujesz.
+1
pokaż komentarz
@NieMamPojeciaCzyTenLoginJestOk: myślisz, że gamerzy w jaki sposób wybierają monitory? Zamawiają w kilku sklepach, żeby były z różnych partii i wybierają najlepszy (zazwyczaj ten, który najrówniej podświetla, co w przypadku szybkich IPS jest trochę loterią)
0
pokaż komentarz
@vendel sam mam kilka zdegradowanych cpu, między innymi cdc e1400, który nie ma stabilności na standardowym, domyślnym napięciu i trzeba podbić o 0.1v żeby ustabilizowac go w 3dmarku. A jak wiadomo czasami procesory się psują nawet w okresie gwaranycjnym, nie ma idealnych jednostek, więc trzeba uważać kupując swój procek
-4
pokaż komentarz
@NieMamPojeciaCzyTenLoginJestOk
to dziala nie tylko przy procesorach. Przy telewizorach tez moze byc podobnie. Spotkalem się, ze opisem, ze ktos kupowal telewizor. Wlaczal w domu. Nie podobalo mu sie np nie rowne podswietlenie to odsylal i zamawial nastepny taki sam az trafil na taki z minimalnymi wadami
Szanujący się sklep nie sprzedaje później takiego produktu jako nowy.
-1
pokaż komentarz
@NieMuszeWszystkichLubic
Czy opakowanie było zaplombowane? Taką naklejką "producenta" z jakimś hologramem. Jeśli tak to ja bym się nie przejmował bo to procesor ze śladami po testach to po pierwsze. Po drugie czy zakup był na firmę czy nie? Jeśli nie i masz paragon to pamiętaj, że masz prawo do zwrotu 14 dni bez podawania przyczyny. Zwróć i zamów nowy jednak jak na moje masz nowy procesor i niepotrzebnie się przejmujesz.
Po jakich testach? Producenta? Wątpię, że testowaliby procesor i wysłali komuś brudny.
+1
pokaż komentarz
@Victoremque: zobacz pierwszy link z powiązanych. To jest możliwe.
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@NieMuszeWszystkichLubic A jest jakieś stanowisko firmy w tej kwestii? Bo tak na dobrą sprawę to tylko anonimowa dyskusja ekspertów jak na wykopie.
-1
pokaż komentarz
@Victoremque: Z tego co wiem to nie jednak nie sądzę, żeby takie morele bawiło się w używanie procesora i pakowanie go brudnego do nowego opakowania zapakowanego fabrycznie z plombą.
0
pokaż komentarz
@NieMuszeWszystkichLubic Wrzucający znalezisko gdzieś wspominał, że jest nienaruszona fabryczna plomba? Być może to przeoczyłem.
-1
pokaż komentarz
@Victoremque: Nie pisał nic o opakowaniu i zakładam, że jednak było fabryczne bo już sam fakt nieobecności fabrycznego opakowania jest znaczący w takiej sprawie, a skoro nie było o tym wspomniane to zakładam, e opakowanie było bez zarzutu, pominięte w opisie stąd moja hipoteza, że wątek na reddit można brać za bardzo prawdopodobny i tam tez nic nie ma na opakowaniu bo ono nie podlegało wątpliwości.
0
pokaż komentarz
@NieMuszeWszystkichLubic Nie wiem, mnie już nic nie zdziwi... kupowałem kilka lat temu na amazon.de PlayStation 4 to pudełko miało naklejone 3 plomby (jedna na drugą) i wszystkie trzy były przerwane.
0
pokaż komentarz
@Victoremque: @niemuszewszystkichlubic, kupiłem wersje OEM, żadnych plomb na opakowaniu tylko naklejka na samej górze
0
pokaż komentarz
@Kisia870 Masz coś takiego?
źródło: ei_1642357935535.jpg
0
pokaż komentarz
@Victoremque: nie, procesor dotarł do mnie tylko w plastikowym opakowaniu
+2
pokaż komentarz
@Kisia870: Zwróć towar i nie rób żadnej afery. Im większy zajzajer rozkręcasz tym gorzej dla Ciebie.
Po pierwsze - czekasz aż sprzedawca coś odpisze, oni muszą Twoje bazgroły przeczytać, my też.
Po drugie - jak sprzedawca się wkurzy to odmówi Ci zwrotu albo w ogóle odpisze po ustawowym czasie. Potem żeby dochodzić swoich praw będziesz wysyłać dokumenty do Rzecznika Praw Konsumenta który Twoje bazgroły będzie czytać i zastanawiać się czy poprzeć Twoje zdanie, będą badać sprawę, zupełnie niepotrzebnie.
Pamiętaj - im większy problem nakręcasz tym gorzej dla Ciebie. Idź minimalną ścieżką ustawową -> deklarujesz zwrot u sprzedawcy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni -> drukujesz kartkę z oświadczeniem zwrotu -> wysyłasz w ciągu 14 dni -> kupujesz nowy.
Nie rozkręcaj afer, przeszedłem przez taki tryb i jest on zupełnie bez sensu od obu stron umowy kupna. Mówię Ci to kompletnie serio.
+1
pokaż komentarz
@lucassith: Sprzedawca nie moze odmówić zwrotu. Jeśli odpowie po ustawowym czasie to rozstrzygnięcie jest z automatu na moją korzyść.
0
pokaż komentarz
@Kisia870: Oczywiście, Ty tak twierdzisz, prawo też, ale wśród sprzedawców jest dużo podłych ujów i januszy. Twoje pieniądze będą leżeć na jego koncie a on może być bardzo dużym ch*jem i przeciągać w nieskończoność. Kiedyś może dojść do sytuacji gdzie będziesz musiał udowadniać swoją rację a kasę wydzierać takiemu sprzedawcy prosto z gardła wypełniając całą ścieżkę prawną przewidzianą w ustawie kończąc na sądzie, a znając nasze prawo będzie to w okresie bliższym 2 lat.
Im mniej się kłócisz z takim gościem tym lepiej, nie rób żadnych reklamacji, wypełnij zwrot i w ogóle nie kontynuuj dyskusji. Im mniej lawirujesz tym lepiej dla Ciebie. Nie chodzi mi o to żebyś nie nagłaśniał spraw np. właśnie na wykopie, ale w korespondencji ze sprzedawcą w ogóle nie wchodź w żadne dyskusje. Zwróć i pomachaj ręką.
więcej komentarzy(25)
+150
pokaż komentarz
Nie radzę reklamować procka, tylko odstąpić od transakcji i zażądać zawrotu kasy...
Następnie procek możesz kupić gdzie indziej lub jak bardzo chcesz to nawet jeszcze raz na morele...
-15
pokaż komentarz
@konkarne: tak w zasadzie to morele stworzyło zgłoszenie reklamacyjne, ja napisałem tylko do obsługi że taka sytuacja miała miejsce, raczej już morele nie wybiorę, wylosuje kolejny sklep
+144
pokaż komentarz
@Kisia870:
Zrobili to co jest dla nich najlepsze... Proces reklamacyjny będzie trwał 3 tygodnie, a na sam koniec napiszą Ci, że nie ma to wpływu na towar...
Odeślij bo będziesz płakał...
+11
pokaż komentarz
@konkarne: wymiana w morele trwa kilka dni. Ogólnie na miejscu opa zgłosił bym wymiane ekspresową, pare dni i ma nowego procka.
+7
pokaż komentarz
@konkarne: jeśli to reklamacja z tytułu rękojmi to nie ma opcji, żeby dali taką odpowiedź, gdyż towar jest niezgodny z opisem/zamówieniem/umową. Klient ma prawo wyboru sposobu rozstrzygnięcia reklamacji (zwrot/naprawa). Dodatkowo prawa do zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi nie traci się przez wcześniejsze zgłoszenie gwarancyjne (bo pewnie takie 'przyjął' pracownik BOK, bo jest ono dla sklepu bardziej korzystne). Także nie ma szansy, aby hajsu nie zwrócili.
0
pokaż komentarz
@konkarne: ma 14 dni na odesłanie ... niech odeśle i wpisze że procesor był używany i go nie chce xD.
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+2
pokaż komentarz
@altell: reklamacja z tytułu niezgodności z umową - umowa zakupu ( zawarta w momencie opłacenia ) brzmiała: kupuje towar nowy. Otrzymał używany.
+168
pokaż komentarz
Ale w zasadzie czego oczekujesz od tego wykopu? Dostales uzywany sprzet nie ty jeden i nie ostatni. Robisz zwrot 14 dni i tyle. Myslisz, ze wiecej cos ugrasz bo postraszysz ich wykopem?
-73
pokaż komentarz
@MehowM: nie oczekuję że coś ugram, nie było chyba jeszcze takiego wątku(mam na myśli relację), a w przypadku morele istnieje szansa że może wydarzyć się coś nieoczekiwanego (ponownie)
+76
pokaż komentarz
@Kisia870: Już kilka razy pisano o tym, że morele.net to firma, z która lepiej nie mieć do czynienia. Dziwię się więc, gdy kolejna osoba skarży się na nich.
+29
pokaż komentarz
@outsiderka: bo mimo całej szemranej otoczki Morele ma bogaty asortyment i rzadko kiedy zaliczają spektakularne wpadki. Nie częściej niż konkurencja.
+51
pokaż komentarz
@outsiderka: to prawda, ale też pisano o xkom, oleole, komputroniku, euro RTV AGD itd. Gdzieś sprzęt trzeba kupować, tym razem wybrałem morele i miałem pecha
+16
pokaż komentarz
@Kisia870: O każdym sklepie można napisać coś złego. W każdym sklepie trafi się walnięty klient.
Jeśli każdy otwarty sprzęt miałby trafić do outletu ze zniżką to dałoby to powód aby potrącać tę "zniżkę" klientom robiącym zwroty.
Towar zwracany według prawa jest przecież towarem pełnowartościowym.
-6
pokaż komentarz
@kalkin: ok, to może chcesz kupić odemnie pełnowartościowy procesor w cenie nowego? :)
-12
pokaż komentarz
@Kisia870: To ty masz problem z zakupem. Zrób zwrot jeśli masz do tego prawo i niech następny co go dostanie się martwi.
Idź swoje żale wylewać na plotek lub wp zielonko.
0
pokaż komentarz
@kalkin: nie wylewam żalów, tylko opisuję mój przypadek:)
+29
pokaż komentarz
@Kisia870: typowe pierdololo.
Jak zwracasz w 14 dni to jest nowy i mają oddać całą kasę, ale jak ten sam sprzęt dostaniesz to jest używany i olaboga o-sz-u-s-t-w-o!
+2
pokaż komentarz
@jakucam: według Ciebie to uczciwa praktyka wysyłać używany sprzęt jako nowy? Mnie nie interesuje czy był używany jeden dzień, tydzień czy miesiąc, zapłaciłem za nowy i taki powinienem dostać
+6
pokaż komentarz
@Kisia870: Ale kolega ma rację. Chcesz mieć opcję zwrotu po zakupie czy nie?
Bo jeśli chcesz mieć za każdym razem nowiuśki towar to albo sklep musiałby zrezygnować ze zwrotów w czasie 14dni albo znacznie podnieść ceny towaru.
Jak idziesz do sklepu z butami/kupujesz je w necie to tez bierzesz 'uzywane' jako nowe (bo przeciez byly juz przez x osób przymierzane)
-5
pokaż komentarz
@wawa20cm_chetny: od tego żeby sprzedawać towar po zwrocie morele ma outlet ale woleli wysłać sprzęt bez żadnej informacji że jest używany
-8
pokaż komentarz
@wawa20cm_chetny: a jak idziesz do salonu kupić samochód i dealer podstawia ci samochód powiedzmy z porysowany lakierem bo ktoś się nim bawił jakiś czas ale mówi że to pełnowartościowy produkt to kupujesz ten samochód czy wolisz kupić inny?
+5
pokaż komentarz
@wawa20cm_chetny: sklep nie może zrezygnować z przestrzegania prawa i odmówić przyjęcia towaru przed upływem 14 dni.
0
pokaż komentarz
@Kisia870: czy ten procesor był porysowany?
+7
pokaż komentarz
@wawa20cm_chetny:
Bo jeśli chcesz mieć za każdym razem nowiuśki towar to albo sklep musiałby zrezygnować ze zwrotów w czasie 14dni albo znacznie podnieść ceny towaru.
@Marko231:
To już problem sklepu- prowadzenie biznesu wiąże się z ryzykiem.
Klient kupuje nowy i jeśli nie było napisane "był rozpakowany", to ma prawo oczekiwać nienaruszonych plomb i folii zabezpieczających.
+2
pokaż komentarz
@Kisia870: pisano o wszyskich bo to najwieksze sklepy i zawsze ktoremus cos sie ze tak powiem wyj!!?! :) na 99% sprzedanych trafi sie jakis ulamek czegos lewego sprzedanego bo komus sie w magazynie/serwisie itd nie chcialo.
0
pokaż komentarz
@Kisia870: morele to troche jak allegro, agregator sprzppedawców, poprostu źle trafiłeś, ja na morele ostatnio 3 kompy składałem i bez zarzutu
+1
pokaż komentarz
@Kisia870: w salonie samochód który stał na ekspozycji, oglądacze trzaskali drzwiami i pierdzieli w siedzenia jest sprzedawany jako nowy (bo de facto nadal taki jest) więc słaby przykład.
Ryzyko otrzymania towaru który ktoś chwilę trzymał i zwrócił to i tak mała cena za komfort zwrotu w 14 dni, nie ma się co mazać, można się rozejść.
+1
pokaż komentarz
Klient kupuje nowy i jeśli nie było napisane "był rozpakowany", to ma prawo oczekiwać nienaruszonych plomb i folii zabezpieczających.
@tellet: A jak definiuje pojęcie "nowy towar" kodeks cywilny?
Bo akurat jeżeli chodzi o samochody, to:
i dealer podstawia ci samochód powiedzmy z porysowany lakierem bo ktoś się nim bawił jakiś czas ale mówi że to pełnowartościowy produkt
@Kisia870: Definicja z art. 2 pkt 10 lit a zawiera dwa warunki, od których spełnienia zależy uznanie samochodu za nowy środek transportu, tj. przebieg nie większy niż 6000 km i pierwsze dopuszczenie do ruchu nie dawniej niż 6 miesięcy wstecz.
No to jak się trzymamy prawa, że klient ma prawo się pobawić, przymierzyć, sprawdzić i oddać. To trzymajmy się prawa w kwestii definicji nowych towarów ¯\_(ツ)_/¯
0
pokaż komentarz
@MehowM: Dokładnie. Jak trwoga to na wykop, konto od 21h.
-2
pokaż komentarz
@Zbyszek_Kudriawcew: i potem zdziwienie, że coraz więcej osób kupuje nawet przez te januszeggro, bo łatwiej jest dojechać kogoś z tytułu złego opisu <picrel>. Nowe to ma być nowe, tak jak przyjechało do sklepu od dostawcy. Gówno mnie obchodzi co sklep z tym zrobi, mogą to nawet palić na zapleczu. Jak już podniosą te ceny, to spadną z ceneo czy innej porównywarki na sam dół i kupi mniej osób.
źródło: Capture.PNG
+2
pokaż komentarz
według Ciebie to uczciwa praktyka wysyłać używany sprzęt jako nowy? Mnie nie interesuje czy był używany jeden dzień, tydzień czy miesiąc, zapłaciłem za nowy i taki powinienem dostać
@Kisia870: na 99% nie byl uzywany tylko w fabryce testowany jak to jest z 3/4 procesorow xD
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@kalkin O każdym sklepie można napisać coś złego. W każdym sklepie trafi się walnięty klient.
Jeśli każdy otwarty sprzęt miałby trafić do outletu ze zniżką to dałoby to powód aby potrącać tę "zniżkę" klientom robiącym zwroty.
Towar zwracany według prawa jest przecież towarem pełnowartościowym.
Powinien być sprzedawany jako produkt po zwrocie. Poważniejsze sklepy wystawiają taki produkt oddzielnie, albo odsprzedają firmom zajmującym się sprzedażą takich rzeczy. Klientom robiącym zwroty sklep nie ma prawa nic potrącać (chyba, że kupujący uszkodzi produkt), straty poniesione przez sklep związane ze zwrotem są najczęściej wliczone w cenę produktów.
0
pokaż komentarz
@Victoremque: Przy marży na procesorze 1% ciężko uwzględnić "stratę" poniesioną przez sklep.
-1
pokaż komentarz
@gomjeden: Zapewne masz rację - nie wiem, czemu, ale skargi na morele.net najbardziej mi utkwiły w pamięci :-)
więcej komentarzy(17)
+27
pokaż komentarz
Ja to ostatnio przeczytałam na wykopie że są ludzie cebulaki którzy jeśli na allegro kupują jakiś przedmiot i brakuje im do smarta to zamawiają 2, a drugi później zwracają i odsyłają. To wszystko dla 9 zł. Mentalna bieda w tym narodzie jest przeogromna. xD
+7
pokaż komentarz
@RobotKuchenny9000: Norma, jak masz kupić coś za 30 zł z darmowa wysyłka, przecież te 8 zł przy 30 to prawie 1/3
+11
pokaż komentarz
@RobotKuchenny9000: polactwo w praktyce
-12
pokaż komentarz
@RobotKuchenny9000: aby mieć smarta, musisz kupić za minimum 40 zł, przy tych 40 zł, 9 zł to wcale nie jest mało, jeszcze jak uzbierałoby Ci się kilka czy kilkanaście takich przesyłek?
Ja rzadko zamawiam coś za niższe kwoty, takie wolę kupić stacjonarnie gdzieś przy okazji, ale w sumie nie widzę nic złego w oszczędzaniu pieniędzy, nawet w taki sposób.
+15
pokaż komentarz
Ja rzadko zamawiam coś za niższe kwoty, takie wolę kupić stacjonarnie gdzieś przy okazji, ale w sumie nie widzę nic złego w oszczędzaniu pieniędzy, nawet w taki sposób.
@voot No to zacznij. Naraża się sprzedawcę na staretę czasu, żeby zapakować, wysłać, rozpatrzyć zwrot, odebrać, rozpakować, zbadać stan w jakim dostał itp.
Wstyd.
+13
pokaż komentarz
@RobotKuchenny9000: Sam spotkałem się z przypadkiem, gdzie klient zamówił rogala 7days za 2zł, dobrał rzeczy za 38zł by wysłali za darmo, po czym oddał te rzeczy za 38zł by mieć rogala z darmową dostawą.
Szczerze brakuje mi słów by opisać jak słabe jest to zachowanie.
-9
pokaż komentarz
@Halbr: ale czy to jest problem kupującego? Sprzedawca nie ma obowiązku oferować wysyłki smart. Z drugiej strony zdecydowana większość produktów w sklepach na allegro w cenach około 40 zł, które obsługują smart, kosztują 39,99, tylko dlatego, żeby zachęcić do kupienia kolejnego produktu.
Co więcej, analizuje się również, które produkty są często kupowane razem, żeby taki zestaw mieścił się w kwocie do 39.99 (wiem bo sam tam robię :)).
Dlatego skoro sprzedawcy kombinują, to niech i kupujący kombinują :)
Nie jest to częsta praktyka i nie jest jakoś bardzo uciążliwa jeśli ma się wszystko zorganizowane.
-1
pokaż komentarz
Mentalna bieda w tym narodzie jest przeogromna. xD
@RobotKuchenny9000: W narodzie bieda jest nie tylko mentalna ,programiści 15k tu na wykopie chyba zapomnieli że świat gdzie z miesięcznej pensji po opłaceniu czynszu i rachunków zastaje 500zł nie istnieje.
+1
pokaż komentarz
ale czy to jest problem kupującego?
@voot Idź zapłać w sklepie groszówkami i każ kobiecie w spożywczaku to przeliczać, a potem się wykłócaj, żeby przyjęła. Dla mnie to ten sam poziom żenującego zachowania. Utrudnianie życia innym.
+1
pokaż komentarz
@voot: próbujesz na siłę usprawiedliwić swoje chamstwo? Cebulactwo? Brak kultury czy szacunku do drugiego człowieka?
-8
pokaż komentarz
Idź zapłać w sklepie groszówkami i każ kobiecie w spożywczaku to przeliczać, a potem się wykłócaj, żeby przyjęła. Dla mnie to ten sam poziom żenującego zachowania. Utrudnianie życia innym.
@Halbr: i jak niby miałbym na tym zaoszczędzić? To są zupełnie dwie różne sytuacje, ta ze zwrotem to kombinowanie mające na celu zoptymalizować koszty, a to z groszówkami to gówniarska zabawa.
próbujesz na siłę usprawiedliwić swoje chamstwo? Cebulactwo? Brak kultury czy szacunku do drugiego człowieka?
@pu100stan: nie swoje, bo ja akurat tak nie robię, ale próbuję usprawiedliwić oszczędzanie :) Dlaczego sprzedający może kombinować i to jest ok i nie jest to brak kultury czy szacunku do drugiego człowieka, a kupujący już nie? :) Ja kombinuję tak, żeby zachęcić kupującego do wydania u mnie więcej kasy, dlatego nie mam problemu z tym, że kupujący kombinuje, aby zaoszczędzić. Jeśli masz z tym problem, to zrezygnuj ze smarta :)
0
pokaż komentarz
a to z groszówkami to gówniarska zabawa.
@voot: No tak, bo jak naciągać ludzi na stracony czas, to tylko za złotówki. Wstydu nie masz chłopie, lepiej w to nie brnij.
-6
pokaż komentarz
No tak, bo jak naciągać ludzi na stracony czas, to tylko za złotówki. Wstydu nie masz chłopie, lepiej w to nie brnij.
@Halbr: a co powiesz o naciąganiu ludzi na pieniądze, to nie jest stracony czas? Według mnie kupujący powinien być traktowany podobnie jak sprzedający, jeśli jeden kombinuje to drugi też ma do tego prawo.
Powtarzam, jeśli smart Ci się nie opłaca, bo za dużo tracisz na tym czasu, to zrezygnuj.
0
pokaż komentarz
@RobotKuchenny9000: Don't hate the player, hate the system =p
+2
pokaż komentarz
a co powiesz o naciąganiu ludzi na pieniądze, to nie jest stracony czas? Według mnie kupujący powinien być traktowany podobnie jak sprzedający, jeśli jeden kombinuje to drugi też ma do tego prawo.
@voot: Sprzedawca nie naciąga kupującego. Chcesz dobrać drugie i mieć smarta, to dobierasz. Nie chcesz, to nie.
Z kolei kupując i oddając, naciągasz, bo prawo zwrotu służy do tego, żeby oddać towar, który np. się nie podoba. Kupowanie z myślą zwrotu jest naciąganiem (i zresztą jest niezgodne z art. 5 kc - o ile dobrze go rozumiem).
+1
pokaż komentarz
@Kakaladze: bo to jest zwykłe robactwo, które powinno mieć odebrane prawa wyborcze.
0
pokaż komentarz
@voot: jakie prawo? piszesz jak potłuczony biedak i to usprawiedliwiasz że sprzedawca też zły. 16 stycznia a już jest zwyciezca. takie tępaki jak ty nie biorą nigdy pod uwagę skali, sprzedawca ma realny zysk w tym co robi. ty nie. sam twój czas powinien być więcej warty. a później siedzi taka tępa dzida i na olx odsyła używane sukienki myśląc że wygrała życie.
-4
pokaż komentarz
bo prawo zwrotu służy do tego, żeby oddać towar, który np. się nie podoba
@Halbr: nieprawda, widać nie znasz przepisów, prawo zwrotu służy do tego, żeby oddać towar bez podania przyczyny, więc jeśli ktoś zwraca aby obniżyć koszty wysyłki, to ma do tego prawo :)
@lord_xenu: w jakiej Ty branży siedzisz, że wszyscy Ci tak zwracają? Ja dostaję takie zwroty bardzo sporadycznie :) A może coś jest nie tak z Twoimi produktami i nie zwracają aby Cię "oszukać" tylko mają jakieś inne powody do zwrotów?
+2
pokaż komentarz
nieprawda, widać nie znasz przepisów, prawo zwrotu służy do tego, żeby oddać towar bez podania przyczyny, więc przyczyną może być również obniżenie kosztów wysyłki i jest to zgodne z prawem :)
@voot: Celem tego przepisu jest ochrona konsumentów przed kupowaniem kota w worku. Ty proponujesz wykorzystywanie tego prawa do umyślnego narażenia na koszty sprzedawcy. Jestem przekonany, że to podpada pod art. 5 kc, a w konsekwencji jest z prawem niezgodne. Zajrzyj do tego artykułu, to zrozumiesz dlaczego.
Co prawda to moje przekonanie, a nie wykładania sądu, ale nie zdziwiłbym się, gdyby sądy w razie sprawy, wyraziły taką samą opinię.
+1
pokaż komentarz
To wszystko dla 9 zł.
@RobotKuchenny9000: ziarnko do ziarnka a zbierze się...
źródło: Screenshot_20220116-174607-188.png
0
pokaż komentarz
@recenzor: z fartem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: i.imgur.com
+1
pokaż komentarz
Szczerze brakuje mi słów by opisać jak słabe jest to zachowanie.
@Kakaladze: Takie czasy :/ Burak ma wszystko w d*pie i liczy się tylko jego dobro. I to wszystko w zgodzie z prawem.
-2
pokaż komentarz
Celem tego przepisu jest ochrona konsumentów przed kupowaniem kota w worku
@Halbr: to jest akurat rękojmia w związku z niezgodnością z umową.
W prawie odstąpienia od umowy nie ma mowy o tym co jest jego celem, co więcej co więcej jest napisane, że można "odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów". Więc powód nie ma znaczenia i powód jakim jest obniżenie kosztów wysyłki nie jest niezgodny z prawem odstąpienia od umowy, bo to jest nieważne.
Jak chcesz z tym walczyć w sądzie? Nie możesz pozwać kogoś o to, że zwraca towar z powodu obniżenia kosztów, bo ten przepis tego nie reguluje, może Ci go zwrócić, bo przyśniło mu się, że cyganka mu wywróżyła, że ma zwrócić, powód nie ma tutaj żadnego znaczenia i nie ma tutaj nawet nowy o nadużyciu prawa.
To co możesz Ty zrobić, to zgłosić to do Allegro aby zmienili/znieśli limity lub całkowicie zrezygnowali ze smarta, ale tego ostatniego raczej nie zrobią, bo dzięki Amazonowi, takie programy są raczej standardem i będą się bali, że Amazon może przejąć przez to część rynku.
Allegro idzie teraz w swoje paczkomaty, może to jest krok ku zniesieniu limitów na smart? Wtedy problem zniknie.
Możesz też dodać kupującego na blacklistę, jednak tutaj trzeba uważać, bo mamy jeszcze PRLowski art. 135 k.w., a odstąpienie od umowy nie jest uzasadnioną przyczyną odmowy sprzedaży, więc i tak tutaj kupujący jest na wygranej pozycji.
Rozumiem, że może niektórych sprzedawców to drażnić, ale klient ma takie prawa, akurat prawo odstąpienia od umowy całkowicie popieram, ale 135 k.w. według mnie do wywalenia.
+2
pokaż komentarz
to jest akurat rękojmia w związku z niezgodnością z umową.
@voot: I prawo do odstąpienia zakupu online. Po cóż inaczej wprowadzono ten przepis? Na pewno nie służy on temu, by od razu zwracać towar w celu obniżenia kosztów wysyłki. Korzystanie z tego w ten sposób jest sprzeczne z przeznaczeniem tego prawa (jakiekolwiek ono jest). Może w sądzie się tego nie da udowodnić, ale jest to nadużycie prawa.
Abstrahując, że to - przede wszystkim - żałosne i niskie zachowanie.
więcej komentarzy(13)