Kampania edukacyjna - przechodź na przejściu (2018)

Bone vs steel czyli dlaczego należy przechodzić na przejściu.

  •  

    pokaż komentarz

    Bullshit. Nie ma znaczenia dla ogarniętego człowieka czy przechodzi przez pasy czy poza. Można to robić bezpiecznie wszędzie.
    Edukować trzeba ludzi, aby myśleli co robią i jak lezą, a nie iść w zaparte "pady są lekiem na całe zło", bo przykład od dziesięcioleci mamy na drogach.

    •  

      pokaż komentarz

      Edukować trzeba ludzi, aby myśleli

      @derigen90: generalnie masz rację, ale odpowiedz sobie na pytanie co jest łatwiejsze - zmuszenie ludzi do myślenia czy do przechodzenia na przejściach?

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: tia w polsce przejmują się przestrzeganiem prawa...jak nie ma dużego mandatu to mają gdzieś i przebiegają

    •  

      pokaż komentarz

      @pomarancza_testovirona @dwugitofenobezlikusensolikum sam jestem doskonałym przykładem, że myślenie to podstawa. Przechodzę na czerwonych, poza pasami, na kilku pasach - wszędzie tam, gdzie potrzebuję. Robię to na własne ryzyko, ale skutecznie. Bo wiem co robię! Jak widzę "pieszych" którzy na pasach nawet nie rozejrzą się wokół siebie, to sorry. U mnie zawsze głowa lata na dwie strony i grzecznie czekam, upewniając się czy kierowca zamierza się zatrzymać aby mnie przepuścić, czy nie. Zawsze podziękuję mu ręka. Wzajemny szacunek.
      Jestem też kierowcą, więc doskonale znam realia po drugiej strobie i dlatego ufam tylko sobie.
      Nie ufam żadnym pasom, światłom, czy kierowcom. Bo to głupota. Tylko ja mogę o siebie samemu zadbać!

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: tylko takich jak ty jest ułamek procenta, ludzie są bezczelni, raz mi dziewczyna na czerwonym wyskoczyła i jeszcze środkowy palec pokazała, tam gdzie innym wystarczy linia żeby nie przekraczać tam polakowi trzeba postawić mur

    •  

      pokaż komentarz

      Można to robić bezpiecznie wszędzie.

      @derigen90: można, możesz też bezpiecznie skoczyć z 3 piętra, wystarczy że na dole będzie odpowiedni materac..

      Przechodzenie w miejscach wyznaczonych służy temu, że kierowca ma OBOWIĄZEK zachować szczególną ostrożność. Większość kierowców widząc przejście, sygnalizację cokolwiek rozgląda się i uważa. Kierowca z dużo mniejszą skutecznością uniknie potrącenia pieszego w miejscu niewyznaczonym.

      Oczywiście można by to było rozszerzyć o miejsca bezpieczne (czyli np. nie wyskakiwać zza krzaków, tam gdzie jet dobra widoczność itp..), tylko problem jest taki, że statystyczny pieszy niebędący kierowcą nie oceni tego poprawnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @pomarancza_testovirona: roszczeniowych ludzi jest cała masa. Ich broszka. Dlatego nigdy nie było, nie jest i nie będzie mi szkoda jak ktoś świadomie lub bardziej nieświadomie nie dba o swoje życie. Prędzej czy później selekcja naturalna o nich się upomni. Droga wolna. Ja dbam o swój tyłek w głównej mierze

    •  

      pokaż komentarz

      @Vendetta0511: to już jego sprawa na ile czuje się na silach. Ja się bardzo czuję, dlatego to robię.
      Ostatnio przechodziłem (chciałem przejść) zaraz za zakrętem, za którym nie było kompletnie widać czy ktoś jedzie. Usłyszałem tylko głośny ryk silnika, powstrzymałem się. Przeleciał cayenne ze stówką spokojnie na budziku. Także wszystko jest bezpieczne, wystarczy widzieć /słuchać tyle ile trzeba.

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: Przechodzenie poza pasami jest bezpieczniejsze. W/g statystyk najwięcej ofiar wypadków z pieszymi ma miejsce na pasach.

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: mi ich też nie szkoda ale szkoda osoby która jedzie sobie spokojnie i trafi na imbecyla potem przesłuchania samochód zniszczony i prawisz za swoje bo z takiego nie ściągiesz

    •  

      pokaż komentarz

      Bullshit. Nie ma znaczenia dla ogarniętego człowieka czy przechodzi przez pasy czy poza.

      @derigen90: Same bullshit, piszesz to z pozycji młodego człowieka w pełni sił lat 30, ludzie są różni, mają różną koncentrację i zdrowie. Mogą niedowidzieć, być rozkojarzeni czy być po prostu dziećmi, im też proponujesz przechodzenie poza pasami i ocenianie samodzielnie czy dadzą radę? Nie chciałbym być kierowcą w mieście, w którym większość ludzi uważa, że to nic takiego. I to nie chodzi o to, że ogarnięty człowiek stwarza niebezpieczeństwo ale chodzi o ludzi którzy myślą, że są ogarnięci a tak nie jest, jak zapytasz kierowców czy są dobrymi kierowcami to większość też ci powie, że tak.

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: najśmieszniejsi są ci (o dziwo głównie młodsze dziewczyny, patrząc po sytuacjach ze stopchama), którzy zamykają oczy i przebiegają na pałe przez jezdnie, niczym nie różniąc się od jakiejś głupiej sarny xD

    •  

      pokaż komentarz

      @krzemas: W Francji czy UK można przechodzić na czerwonym przez przejście na własną odpowiedzialność. To uczy odruchów - nawet jak masz zielone zaczynasz się rozglądać. Więc nie jest tak, że tacy ludzie będą masowo ginąć na ulicach. Wręcz przeciwnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @krzemas: każdy niech mierzy siły na zamiary. Uważam, że dawanie mandatu dla pieszego przechodzącemu gdzie indziej niż na pasach jest bezsensu. To moja broszka, czy zostanę w razie czego potrącony. Za przejście przez tory też dostanę mandat? ( ͡° ͜ʖ ͡°) z jakiej racji?

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: Nie chodzi tylko o pieszego a o ogólną płynność ruchu, ostrożność w obrębie przejść dla pieszych już sama w sobie wywołuje uspokojenie ruchu a kiedy przechodzenie gdziekolwiek będzie dozwolone to kierowcy będą mieć ciężkie życie, nie mówię nawet o sytuacji, że ktoś ci wchodzi niespodziewanie pod koła i musisz brać to pod uwagę ale o sytuacji gdzie ludzie sobie przechodzą i wstrzymują ruch. Wiesz, że nie byłoby tak idealnie że czasem ktoś gdzieś przejdzie cichaczem poza pasami ale miałbyś na ulicy oficjalnie wymuszających pieszych którzy sobie idą i co? Przejedziesz ich pomimo tego że ich widzisz czy grzecznie będą wszyscy czekać? Teraz przynajmniej jest to nielegalne i ludzie zdają sobie z tego sprawę co minimalizuje takie sytuacje do takich jak w twoim wykonaniu, czyli czasami jak się upewnisz że nic nie jedzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @krzemas: ja robię to zawsze nie zakłócając płynności ruchu, bo wiem jakie to jest frustrujące z pozycji kierowcy.
      Nie mniej jednak zgadzam się po części z tym co mówisz - jeśli byłoby to dozwolone, mógłby być Meksyk na drogach, albo i nie - gdyż nauczyli by się z czasem, że albo zrobią to sprawnie, albo będzie z nich mielonka.

    •  

      pokaż komentarz

      Przechodzenie poza pasami jest bezpieczniejsze. W/g statystyk najwięcej ofiar wypadków z pieszymi ma miejsce na pasach.

      @campgolf: Nurkowanie w magmie jest bezpieczniejsze od tego w wodzie. Wg statystyk do największej ilości śmierci podczas nurkowania dochodzi pod wodą ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @campgolf: najwięcej wypadków jest na pasach bo 99% ludzi przechodzi przez nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: Traktowanie obywatela jako "człowieka" vs "bydło":
      - "zaznaczyliśmy Ci pasami gdzie będzie najbezpieczniej przejść" vs "tu są pasy, musisz tędy przechodzić"
      - "czerwone światło oznacza, że musisz zachować szczególną ostrożność przy przechodzeniu" vs "ani kroku na czerownym"
      - "znakiem z ograniczeniem prędkości sugerujemy Ci gdzie powinieneś szczególnie uważać gdy jedziesz szybciej" vs "ani 1km/h więcej niż ograniczenie"
      - "sugerujemy, abyś zapinał pasy w samochodzie, zwiększy to Twoje szanse na przeżycie lub mniejsze obrażenia" vs "masz zapiąć pasy i już"
      - "mamy COVID-19, wychodząc z domu podejmij szczególne środki ostrożności" vs "nie możesz iść do lasu i maska na ryj"
      itd. itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @derigen90: Człowiek na białych elementach przejścia dla pieszych jest lepiej widoczny, dlatego staje się łatwym celem dla kierowcy. Poza przejściem, na tle asfaltu łatwiej się ukryć i pokonać bezpiecznie drogę, zwłaszcza o zmierzchu.

    •  

      pokaż komentarz

      Przechodzę na czerwonych, poza pasami, na kilku pasach - wszędzie tam, gdzie potrzebuję. Robię to na własne ryzyko, ale skutecznie. Bo wiem co robię!

      @derigen90: Jeden dzień, w którym się zamyślisz i wejdziesz z nawyku na czerwonym, bo "nie widzisz auta"...

    •  

      pokaż komentarz

      @ksetlak: mi to nie grozi. Traktuję to jak naturalną wyuczoną rzecz, a kinematykę ruchu samochodów mam w małym paluszku. Nieważne czy to dzień, czy noc, odległość i ich prędkość oszacuję co do joty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Wiem, że może brzmieć to jak przechwalanie się, ale akurat w tym jestem dobry. Nic nie może mnie zaskoczyć.

  •  

    pokaż komentarz

    0:45 ale byłoby do śmiechu twórcom tego ekranu gdyby pani rzeczywiście wskoczyła na jezdnię pod jadący samochód ( ͡° ʖ̯ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    zawsze powtarzam, że mimo, że masz pierwszeństwo to i tak powinieneś zachować mega ostrożność, czy to na pasach czy nawet na przejściu z sygnalizacją świetlną. Co z tego, że je miałeś jak ktoś cię potrąci i trafisz na tamten świat? Owszem miałeś pierwszeństwo i jesteś moralnym zwycięzcą tego pojedynku z kierowcą, który albo jechał za szybko, albo zasłabł, albo się zagapił albo oślepiło go słońce. Tyle, że dla ciebie to już nie ma znaczenia.

  •  

    pokaż komentarz

    Przeprowadziłem mnóstwo dyskusji z wykop kami nt skutków ewentualnego spotkania z tona stali na przejściu. Niestety 99% mówi "ale przecież nowe przepisy o pieszych dają nieśmiertelność i winę kierowcy"

    •  

      pokaż komentarz

      @hijack5671: Przeprowadziłeś te dyskusje z drugą osobą czy rozmowa odbywała się tylko w twojej głowie?

    •  

      pokaż komentarz

      Niestety 99% mówi "ale przecież nowe przepisy o pieszych dają nieśmiertelność i winę kierowcy"

      @hijack5671: niestety ale nowe przepisy zmniejszyły ilość zabitych pieszych na pasach o ponad 40%.

      I zrobiło się jakby spokojniej i kulturalniej w rejonie przejść.

    •  

      pokaż komentarz

      @hijack5671: o tak

      HURRAAA ZWYCIĘSTWOOO! MIAŁEM PRAWO PRZEJŚĆ
      Krzyczał przez syntezator mowy, sparaliżowany pieszy jak wywozili go z sali rozpraw, na której przyklepano kierowcy 5k (albo co tam, jedziemy- 30k) złotych grzywny xD

      nowe przepisy zmniejszyły ilość zabitych pieszych na pasach o ponad 40%.

      @spere: Jakbyś zakazał jazdy autem, to zmniejszyłyby o 99%. Jak to jest, że w takich "och ach A BO NA ZACHODZIE TO" Niemczech, nie sra się pasami, bo większość przejść to brody bez pierwszeństwa i jakoś tak samo jest mniej wypadków.

      Tylko tam nie udają, że ustawą wyłączają fizykę i wmawiają że masz się zatrzymać bo dwie baby p#!##!$ą przed pasami.

    •  

      pokaż komentarz

      @hijack5671: wykopki, to teraz w 90% jacyś nieżyciowi oderwańcy. Nie wiem skąd się to bierze, ale widać to właśnie przy okazji dyskusji pod tego typu wykopami.

    •  

      pokaż komentarz

      Tylko tam nie udają, że ustawą wyłączają fizykę i wmawiają że masz się zatrzymać bo dwie baby p!$?@#%ą przed pasami.

      @tellet: Tam, jak cytuje "dwie baby perdola przed pasami" kierowca zwalnia na tyle zeby byc w stanie zahamowac jesli te panie zdecyduja sie przejsc. Z reszta argumentacji nie ma co dyskutowac :(

    •  

      pokaż komentarz

      Jakbyś zakazał jazdy autem, to zmniejszyłyby o 99%.

      @tellet: jak inaczej można ci wytłumaczyć, że przez kilka miesięcy obowiązywania przepisów o pierwszeństwie pieszych na pasach, liczba trupów spadła o 40%? Wystarczyła drobna zmiana reguł, nie zakaz samochodów xd

      A ta proporcja jeszcze się zwiększy, bo ten zmieniony nawyk u kierowców z biegiem czasu jeszcze się wzmocni, bo od 1 stycznia przepisy są chyba jeszcze korzystniejsze dla pieszych

    •  

      pokaż komentarz

      dwie baby perdola przed pasami kierowca zwalnia na tyle zeby byc w stanie zahamowac jesli te panie zdecyduja sie przejsc.

      @jeanpaul: a pasy bez świateł masz tylko w ścisłych centrach i to przeważnie w tempo 30, no ale lepiej o tym nie wspominać, bo to niepodobne, żeby te same zasady NIE DZIAŁAŁY DLA PRZEJŚCIA PRZEZ 4 PASY KRAJÓWKI ALBO ALEI Z PODNIESIONYM LIMITEM.

      A ta proporcja jeszcze się zwiększy, bo ten zmieniony nawyk u kierowców z biegiem czasu jeszcze się wzmocni
      @spere: Nie wzmocni się, tylko po pierwszym poruszeniu tymi kretynizmami, ludzie się przestawią na tą samą jazdę. W Niemczech rozumieją, że to jest wylewanie dziecka z kąpielą i nie mają takich kretynizmów jak przejścia z pierwszeństwem przez kilka pasów, za to bez świateł; przejścia dla pieszych przez DROGĘ z ograniczeniem wyższym niż 50.
      Już nawet nie wspominam o tym, że na zasadzie "OLABOGA BEJSPIECZEŃSTWO" można przepchnąć ciemnocie nawet codzienne egzaminy na prawko, "bo jak to nie chcesz być BEJSPIECZNIEJSIEJSZY, tak jak profesorek IDZD powiedział, że codzienne testy zwiększą BEJSPIECZENŚTWO!?"

      No ale ponownie - nasze rządowe imbecyle kierują się tą samą zasadą, co w podatkach - zasrać wszystko ustawami i liczyć że obywatele się dostosują, nawet jakby kazali chodzić na rękach.

    •  

      pokaż komentarz

      a pasy bez świateł masz tylko w ścisłych centrach i to przeważnie w tempo 30, no ale lepiej o tym nie wspominać, bo to niepodobne, żeby te same zasady NIE DZIAŁAŁY DLA PRZEJŚCIA PRZEZ 4 PASY KRAJÓWKI ALBO ALEI Z PODNIESIONYM LIMITEM.

      @tellet: nie krzycz! Ile to bab stoi na przejsciu przez 4 pasy krajowki? Wybuduj przejscia podzimne na krajowce.

    •  

      pokaż komentarz

      @jeanpaul: Nie, po prostu się takich rzeczy nie robi, a jak się robi, to ze światłami.
      O części z aleją nie łaska wspomnieć, bo to burzy światopogląd, że przecież zasranie miasta zebrami wzdłuż i wszerz, nadanie pieszym przekonania o żelaznej dupie i oczekiwanie, że nie będą się ładować pod auta, może coś pomóc. A jak nie pomogło, to zamiast zastanowić się, co zj!%%liśmy i zerknąć "jak to robią na zachodzie", to przyklepuje się tego gniota kolejnym gniotem pt. "jak pieszy wyjdzie z domu i BYĆ MOŻE będzie chciał przejść, to wszyscy mają stanąć".

    •  

      pokaż komentarz

      @tellet społeczeństwo staje się zidiociale i roszczeniowe. To na rękę władzy. A prawda o nowych przepisach jest okrutna.
      https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/skandaliczne-nowe-pytania-na-prawo-jazdy-resort-adamczyka-zastawia-pulapki-na-egzaminie/

    •  

      pokaż komentarz

      @wszystko_wiem to trochę wina obecnego systemu. Tępi się od dzieciństwa myslenie. Mamusie satelity robią za dzieci wszystko. Nie wymaga się za wiele. W szkole 3xZ zakuć-zdać-zapomnieć. Przychodzą takie młodziki na konserwatora mechanika. I wszystko ma być podane na tacy. Przez 6 miesięcy te same obowiązki i ciągle trzeba dyrygować. Sami nie pomyślą o niczym. Na pasach to samo BRAK MYSLENIA

    •  

      pokaż komentarz

      O części z aleją nie łaska wspomnieć, bo to burzy światopogląd,

      @tellet: ile jest takich miejsc z ta aleja, ze ten wyjatek ma uniemozliwic wprowadzenie rozsadnego prawa, sprawdzonego w wielu krajach? Jak wyglada widocznosc pieszych, ktorzy potencjalnie beda przechodzic - jest dobra, wiec mozna wyhamowac.

      Albo jestes zwyklym trolem, ktorego bawi idiotyczna dyskusja, albo zaplaciles (albo zabiles kogos) i masz uraz albo po prostu nie rozumiesz, ze te przepis ma zmusisc zap$%@?$$aczy do zwolnienia.

      Od lat przyjezdzam do Polski zawsze puszczalem pieszych, nigdy nie mialem z tym problemow. Nikt mi nie wtargnal a te twoje przyslowiowe "dwie baby" jakos nie spotkalem.

    •  

      pokaż komentarz

      @jeanpaul: No i można takim mówić, że papierkiem w sejmie to sobie możesz "stanowić", a ci dalej wiedzą lepiej.
      "W wielu krajach" również nie masz zasranej drogi przejściami z bezwzględnym pierwszeństwem, ale ten fakt oczywiście pomijasz.
      Typowe wybieranie co bardziej idiotycznych przepisów i dokładanie ich do prawa. Obywatele? A ch?# z nimi, ważne żeby było z czego mandaty solić, bo "baba chciała przejść ale tak na 51%".

      albo zaplaciles (albo zabiles kogos) i masz uraz albo po prostu nie rozumiesz, ze te przepis ma zmusisc zap$%@?$$aczy do zwolnienia.
      I oczywiście już "argumentum ad bezpiekum" czyli "jak śmiesz nazywać BEJSPIEJCZNIEJSIEJSZE prawo debilizmem?!" - dla bezpieczeństwa to wiesz, można zastrzelić Polaków, żeby nie robili wypadków, bo przecież "bezjpieczeństwo najważniejsze".

      Nie chodzi nawet o te "dwie baby", tylko o samo podejście:
      -Niemcy wiedzą, że j%$?nie ustawami i wymyślanie coraz to nowych powodów aby kierowca miał stawać dęba, a pieszy miał zero obowiązków i za nic nie odpowiadał, się nie sprawdza, więc tworzą odpowiednią infrastrukturę.
      -Tymczasem w bolandzie: "WINCY USTAW! JAK TERAZ BRAKNIE KASY ZA MANDATY, TO WYMYŚLIMY ŻE KIEROWCA PRZED KAŻDYM PRZEJŚCIEM MA SIĘ ZATRZYMAĆ A HOŁOCIE WMÓWIMY ŻE TO DLA BEZPIECZEŃSTWA" I cyk - "badania wykazały, że obowiązek zatrzymywania się przed każdym przejściem DRASTYCZNIE ZMNIEJSZYŁ ilość wypadków"...

    •  

      pokaż komentarz

      @tellet:
      Infrastruktura nie zbuduje sie w ciagu roku.
      Twoje przyklady z alejami, drogami krajowymi sobie wyjasnilismy, ze widocznosc umozliwa odpowiednie zachowanie kierowcow. Teraz przywolujesz argument ze polskie "drogi sa zasrane przejsciami". Nie wiem gdzie ty jezdziles za granica ale nie widze specjalnych ronznic miedy DE/FR i PL. Powiedzialbym ze w DE chyba jest najwiecej.

      Twoje odpowiedzi i WRZASKI pozwala mi twierdzic, ze wedlug ciebie kierowcy to obywatele a cala reszta sie nie liczy.

Dodany przez:

avatar jatylkonapiwo dołączył
477 wykopali 14 zakopali 5.3 tys. wyświetleń