Amerykanie stworzyli zupełnie nowy rodzaj silnika. Ma uratować konstrukcje...
Amerykańska firma Astron Aerospace zaprezentowała wyjątkowy silnik spalinowy Omega 1. Swoim działaniem nie przypomina on klasycznych konstrukcji z tłokami, a dzięki temu ma być mały, bardzo mocny ekologiczny. Waży niecałe 16 kg przy generowanej mocy 160 KM i momencie obrotowym 231 Nm.
xaliemorph z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 202
Komentarze (202)
najlepsze
A jego wytrzymałość to nawet dziesięć tysięcy kilometrów!!!
Konstruktorzy uważają inaczej( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kulek1981: odpalony na chwilę to ja mogę zrobić nawet silnik z akrylu (popularny temat yt - silnik z motocykla z przeźroczystą głowicą by pokazać co się tam w środku dizeje) bez chłodzenia i bez podłączenia odbioru mocy.
Aby rozważania miały sens - trzeba zobaczyć "jak to zrobić, by to było trwałe", oraz zobaczyć czy na hamowni to ma jakikolwiek sens, czy obciążone na wale
Aczkolwiek jestem ciekaw czy nagary na tych wirujących "kołach"/"komorach" nie będą powodowały z czasem jakiegoś rozszczelnienia tego sprzętu, w końcu takie 2 wałki będą jak magiel, jak coś się między nie dostanie to będzie uszkadzać powierzchnię.
Przy tlokowym pierscienie elegancko uszczelniaja a troche oleju powoduje ze pierscienie dzialaja lepiej.
Tutaj nie widze jak mieli by uszczelnic calosc bez tego typu rozwiazania.
O ile strona zimna da sie jakos uszczelnic guma/plastikiem o tyle strona ciepla juz nie bardzo.
I dlatego jego miejsce będzie w szufladzie a nie na salonach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@franz1986: pewnie chodziło o to, że ten jest amerykański ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dict: No niestety w artykule jest kłamstwo: "Konstrukcja ta ma też być pozbawiona największego problemu silnika Wankla, gdyż wirniki w ogóle nie potrzebują uszczelnienia." Bzdura. I tak jak mówisz, uszczelnienie tych pierścieni (kompresującego, zaworowego i tłokowego) będzie takim problemem, że żeby miał sens będzie niewykonalny technologicznie. Oczywiście jest kilka innych pomniejszych problemów ale ten dotyczący tarcia największy.