Silnik, który ma OGROMNĄ przewagę nad elektrykami. Spalinówki nadal w grze!
Silnik LiquidPiston może być prawdziwym punktem zwrotnym w historii spalinowych jednostek napędowych. Taki Wankel, ale bez jego wad - jest czysty, bardzo wydajny i nie jest paliwożerny.
NoMercYYY z- #
- #
- #
- #
- 205
Komentarze (205)
najlepsze
Kompresję natomiast traci powoli, i zwykle się to mierzy przy zakupie - wynik pozwala mniej wiecej oszacować ile jest mocy i czy zbliża się remont.
Chla około 17 litrów benzyny przy
@Strzal-z-gaznika: 5800 - 6800 złotych za komplet głupich uszczelek to niby tanio?
Na czym polega ta przewaga Wankla, bo nie bardzo rozumiem? Może i
Nawet gdyby miał mieć ćwierć życia, co tłokowy, to i tak jest prostszy do wymiany 1:1, bo mniejszy, lżejszy i zdecydowanie tańszy, gdyż nie ma całego pierdyliarda ruchomych elementów.
Natomiast ma minusy, o których pan piękny nie powiedział:
1). jest to silnik bardzo wysokoobrotowy. Sporo energii pójdzie na straty w skrzyni,
2). elastyczność; przez wkomponowanie zaworu w "tłok" nie mamy tego, co tak bardzo pomaga rozszerzyć zakres użytecznych
Wodór do silnika tłokowego jest kiepskim nosnikiem energi stosunek objetosc energia, ogniwa paliwowe są i bedą lepsze.
Tak wiem można zastosowac kosmiczne technologie, ale nikt tego nie zrobił za wyjątkiem Hondy w prototypach.
W latach 80 powstawały
Więc do zastosowań cywilnych raczej się nie nadaje, jak już to do motorsportu bo tam jest stosowany.