Lamborghini będzie w pełni elektryczne. Koniec kultowych V12.

Lamborghini będzie w pełni elektryczne. Koniec kultowych V12.

2022 rok to ostatni bez elektryków w portfolio włoskiej marki. (...) Lamborghini deklaruje, że w 2023 pojawią się hybrydy, natomiast w pełni elektryczne modele mogą zostać wprowadzone do sprzedaży ok. 2028 roku.

  •  

    pokaż komentarz

    Lamborghini będzie w pełni elektryczne. Koniec kultowych V12.

    Coś mi się wydaje że może to być i koniec Lambo.

    •  

      pokaż komentarz

      @buont o nie! Debile z zarządu muszą szybko wejść na wykop i zweryfikować decyzję xD

    •  

      pokaż komentarz

      @buont: Jest prawdopodobne, że Lambo będzie forsowało podobny typ hybrydyzacji, co w przypadku Siana, w którym zastosowano superkondensator ważący 34 kg i wytwarzający 34 KM, więc jest jeszcze nadzieja na kilka fajnych modeli, nim nastąpi definitywny zwrot w stronę elektryków

    •  

      pokaż komentarz

      o nie! Debile z zarządu muszą szybko wejść na wykop i zweryfikować decyzję xD

      @tomsiup:

      Spoko, ja wiem że jestem tylko anonimem z internetu i moje zdanie to tylko moje zdanie.

      Natomiast nie takie marki jak Lambo upadały w przeszłości. Chociażby Pontiac który był samochodem potęgą właśnie kojarzony z super mocą i osiągami. No właśnie był... Bo firma postanowiła się dostosować do nowych trendów motoryzacyjnych i upadła.
      Podobne do firm które na siłę próbują być eko-sreko i pakować elektryczność gdzie się da - np. do ... Lambo.

      Inne duże firmy typu Nokia, Kodak, Atari też upadały przez złe lub brak dobrych decyzji. Więc nie jest to taką niespodzianką że firmy które są #1 dzisiaj, jutro znikają z rynku.
      A ja Lambo uwielbiam za dźwięk (kto słyszał na żywo ten wie). Nie stać mnie na taki samochód ale być może tych których stać w tych samochodach też bawi dźwięk a nie tylko osiągi? I myślisz że kupią samochody które przy przyśpieszaniu wydają dźwięk podobny do "Łiiiiiiiiiiiiiii..."? ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @buont: Loooo to bedzie jeszcze szybsze niz jest? Bogatych stac na nowinki niech bedzie elektryczne bo co nas to obchodzi bo zaden z nas nawet takiego nie kupi ani nawet nie zobaczy.

    •  

      pokaż komentarz

      @buont: typie jako przykłady dałeś firmy które nie dostosowały się do trendów rynkowych i odpadły z gry właśnie przez to ze chciały zostać przy starym sprawdzonym modelu xD
      Nokia i kosak- nie mogles dać głupszych przykładów dla swojej tezy

    •  

      pokaż komentarz

      Coś mi się wydaje że może to być i koniec Lambo.

      @buont:
      A co? Wykopki, których nigdy na takie auto nie będzie stać, nie będą go kupować? Jeśli tak to rzeczywiście koniec Lambo...

    •  

      pokaż komentarz

      @buont: Firmy, które cytujesz upały bo się nie zmieniły, nie dostosowany do nowych realiów.

      Najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie jest Tesla S plaid. Nie da się już udawać, że v12 musi być, żeby były emocje. V12 to jest wyłącznie dźwięk i wibracje. Wszystko inne można zrobić lepiej silnikiem elektrycznym - da się napisać soft żeby udawał v12, nawet ze skrzynią biegów... Co chcesz możesz zrobić.

      Dźwięk to jest fetysz obecnego pokolenia. Następne pokolenie, które będzie kupować super samochody będzie chciało samochody bez uciążliwego hałasu... Oni będą na co dzień jeździć elektrykami i w większości nie będą chcieli uciążliwości silnika spalinowego. Oni będą chcieli super agresywnej budy i takiego samego napędu - elektrycznego.

      Lamborghini na pewno zrobiło badanie rynku. Muszą się dostosować do rynku bo inaczej znikną. Tu nie chodzi o przepisy i emisję, oni sprzedają z taką marzą, że na każde karty mógł sobie pozwolić.

    •  

      pokaż komentarz

      @kwanty: Badanie rynku to jedno, pytanie jak sobie poradzili konstruktorzy? Właścicielem Lamborghini jest koncern WAG, którego firmy (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) nie radzą sobie z przejściem na elektryki. Porównując Audi z Teslą mamy auta w podobnej cenie, ale ze słabszymi osiągami i mniej stabilne. Pozostałe auta elektryczne WAG można porównywać jedynie z Dacią (a to budżetowa marka budżetowego koncernu).

    •  

      pokaż komentarz

      Badanie rynku to jedno, pytanie jak sobie poradzili konstruktorzy? Właścicielem Lamborghini jest koncern WAG, którego firmy (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) nie radzą sobie z przejściem na elektryki. Porównując Audi z Teslą mamy auta w podobnej cenie, ale ze słabszymi osiągami i mniej stabilne. Pozostałe auta elektryczne WAG można porównywać jedynie z Dacią (a to budżetowa marka budżetowego koncernu).

      @ToksycznyArek: VW ma całą serię ID.x, która jak na pierwszą generację jest ok ale jest daleko w tyle za Teslą, która produkuje już 3-4 generację.

      Tylko, że Tesla rozwija się szybciej niż VW i za 5 lat VW różnica pomiędzy WAG i Teslą wcale się nie zmniejszy... A koniec końców będzie konkurencja ceną więc WAG będzie musiał dołożyć kilka kWh akumulatorów, żeby mieć taki sam zasięg jak bardzo zoptymalizowana Tesla czyli ID.X będzie musiał być sprzedawany z niższą marżą albo będzie droższy albo gorszy... Dlatego ceny akcji Tesli są tak absurdalne - analitycy przewidują, że w przyszłości to będzie dominujący koncern motoryzacyjny.

      W samochodach jest mnóstwo miejsc do optymalizacji ale dużym koncernom wcale się nie spieszy. Dla nich jest dobrze tak jak jest i wszelkie zmiany są niekorzystne.... Dla przykładu instalacja 12V jest absurdalna. Trzeba ciągnąć grube kable bo zwykłe dwie żarówki 55W (światła drogowe) ciągną prawie 10A czyli tyle ile czajnik elektryczny. Więc kable muszą być grube, sztywne, drogie, etc... Nie wspomnę o rozruszniku do którego kabel jest gruby jak do spawarki. Instalacja elektryczna w samochodzie powinna mieć napięcie 48V, wtedy kable mogą być o wiele cieńsze, lżejsze i tańsze. No ale trzeba przeprojektować wszystkie odbiorniki elektryczne (komputery, wyłączniki, oświetlenie, etc...). To jest ogromny wysiłek logistyczny, spora inwestycja ale w perspektywie wielu lat przyniesie zyski i zmniejszy wagę i cenę samochodu. Kto o tym myśli i głośno mówi? Tylko Musk... Taki jest stan motoryzacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @kwanty: Ja właśnie o tym: duże koncerny nie radzą sobie z elektryfikacją, a Volkswagen szczególnie. Jeśli nowe Lamborghini będzie zrobione na wzór innych aut WAG, czyli ta sama rama, ale z silnikiem elektrycznym, to samochód nie będzie miał żadnych zalet względem konkurentów.

    •  

      pokaż komentarz

      @ToksycznyArek: IMHO VW radzi sobie chyba najlepiej z pozostałych koncernów. Jako pierwsi zaczęli projektować swoją platformę EV. No może BMW było pierwsze ale im jakoś to nie wyszło, ludzie nie kupują - może za drogie?

    •  

      pokaż komentarz

      @buont:
      Ja bym nie był taki pewny, popatrz na Porsche - najpopularniejszy model obecnie to elektryk Taycan.

  •  

    pokaż komentarz

    Ssajmy fiuta grupie ludzi ktorzy nie sa naszymi klientami. XD

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    pokaż komentarz

    A kiedy modele na szpinak i brukselkę ? Greta "lubi to" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Wystarczy przeczytać artykuł, żeby się dowiedzieć "W pełni elektryczne Lamborghini (4-drzwiowe do “codziennego użytku”) może zostać zaprezentowane ok. 2028 roku." jprd poprostu wprowadza elektyki do oferty i tyle, jakie koniec v12, sami debile