Jest cichy i ekologiczny. Nowy autobus wodorowy z Lublina.
Ma 12 metrów, zużywa 6 kg paliwa na 100 km i emituje 0 (słownie „zero”) szkodliwych substancji i 100 proc. (słownie „sto”) pary wodnej. Oto Arthur Bus H2 Zero, wyprodukowany w halach po Daewoo Motor Polska w Lublinie.
Yakotak z- #
- #
- 142
Komentarze (142)
najlepsze
Czyli na 100km emitujemy 54-72kg CO2 na etapie produkcji wodoru (źródło). Dla porównania Diesel to 18,9kg/100km (źródło).
Autobus jest zatem tylko cichy.
@cecyl: wodór można produkować na różne sposoby, więc w przyszłości (po użyciu innej metody produkcji wodoru) emisja może być znacznie mniejsza a nawet zerowa
Czyli niby nasz ale ...
Nie wspomnę już o tym że utlenianie czegokolwiek w atmosferze powietrza jest zawsze emisyjne (o samej produkcji wodoru z czegoś innego niż gaz ziemny nawet nie wspominam).
1) UE ostro dotuje rynek wodorowy i to główny/wyłączny motor napędowy tej technologii.
2) Krajowe rafinerie budują terminale produkcji ultra-czystego wodoru i dystrybucji.
3) Wodór z rafinerii będzie głównie zasilał autobusy miejskie.
Czytając 2 i 3 zawsze patrz w kontekście 1.
4) Duże, ciężkie pojazdy jak autobusy, ciężarówki, pociągi zdecydowanie lepiej sobie radzą na wodorze niż prądzie.
5) Samochody elektryczne i samochody wodorowe to prawie to samo. Różnica polega na