
Wrocław. Na nowiutkiej trasie autobusowo-tramwajowej już są koleiny!
Na trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór pojawiły się koleiny. Nie minął jeszcze rok od oddania odcinka drogi od Dworca Świebodzkiego, a asfalt już się zapada.
Na trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór pojawiły się koleiny. Nie minął jeszcze rok od oddania odcinka drogi od Dworca Świebodzkiego, a asfalt już się zapada.
+793
pokaż komentarz
Znowu nie wyszło ...
źródło: Zrzut ekranu 2022-05-17 180651.png
+244
pokaż komentarz
@Kowal13: on ma migdałki chore czy co?
+432
pokaż komentarz
@PozorVlak: zjadl granulat dla kota, bo myslal, ze to chrupki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+26
pokaż komentarz
@PozorVlak: Jak już to raczej mu wycieli migdałki, bo dostrzegam, że Balawejder zjadł kilkanaście dużych gałek lodów na uśmierzenie bólu.
+3
pokaż komentarz
@Kowal13 wyszło jak zwykle¯\(ツ)/¯
+4
pokaż komentarz
@Kowal13: Ze grubego jeszcze nikt nie wyjebal....Moze ma jakies inne ukyte umiejetnosci, bo komunikacja kompletnie jest w dupie :D
+91
pokaż komentarz
@Kowal13: niepokojąca podobizna w działaniu obu panów
źródło: sasiedzi.jpg
+63
pokaż komentarz
@Kowal13: ktoś to to odebrał powinien zostać zwolniony. Bo to się robi kontrolę czy wszystkie 5 warstw zostało dobrze zrobiony, a teren dobrze zagęszczony. Bo to przygotowanie podłoża jest najważniejsze. Wiedzieli już o tym rzymianie.
+15
pokaż komentarz
@Kowal13: mieszkańcy Wrocławia to chyba lubią.
+5
pokaż komentarz
@N331: Ale wtedy znajomy nie zarobi
+57
pokaż komentarz
@PozorVlak Odpowiedź jest nieco bardziej tajemnicza xD
źródło: ei_1652812059141.jpg
+2
pokaż komentarz
@Kowal13: jak po tej drodze jeździ facet o takiej masie, to wcale się nie dziwię, że się koleiny robią
+1
pokaż komentarz
@bronxxx: Dawaj tytuł filmu, bo wygląda na ubaw po same kule ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@Altar movie 43, polecam
+3
pokaż komentarz
@Altar "Movie 43"
0
pokaż komentarz
@PozorVlak: Nie, jest krzyżówką z chomikiem. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+317
pokaż komentarz
jakby zrobili raz a dobrze, to by nie dało się na tym zarabiać przez wiele lat ...
+69
pokaż komentarz
@grzmislaw jest coś takiego jak okres gwarancyjny, standardowo ok. 5 lat.
Oni tak robią jak producenci pralek.
Gwarancja się kończy i sprzęt również
+11
pokaż komentarz
@grzmislaw: Choć z drugiej strony to może być naprawa w ramach gwarancji więc miasto nie będzie płacić.
+30
pokaż komentarz
@grzmislaw: @dexter90: @sylwke3100: pytanie raczej o projekt tego czegoś. Jak to sensownie zawalcować między torami tramwajowymi i to na odcinku gdzie miejskie autobusy hamują? W Poznaniu się to betonuje
+67
pokaż komentarz
@grzmislaw jest coś takiego jak okres gwarancyjny, standardowo ok. 5 lat.
@dexter90: uszkodzenia mechaniczne, produkt używany niezgodnie z instrukcją, gwarancja odrzucona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@grzmislaw: Na tym polega kapitalizm według lewicy, Wrocław jest wzorem do naśladowania. Tragiczne drogi powodują szybsze zużycie zawieszenia, mechanik zarobi, producent zarobi, podatek odprowadzą i tak się tworzy rozwój. ¯\_(ツ)_/¯
-25
pokaż komentarz
@seo000: bzdury piszesz,mam firme budujacą drogi, więc troszke wiecej mam wiedzy niż szczekakące wykopki.Winne sa warunki przetargow,a dokładniej kiedyś wygrywała oferta cenowa środkowa,ale nasi miłościwie panujący debile zmienili to i teraz ma wygrywać najnizsza oferta,a niestety poniżej pewnej kwoty nie da sie zrobić czegoś porządnie i tyle.
+13
pokaż komentarz
@czarnamamba777: Bardzo dobry pomysł, płacić więcej za to samo. Albo wymagania przetargowe są spełnione, albo nie. A może po prostu ktoś dał do przetargu gówniane wymagania? Ale to chyba nie wina złej procedury przetargowej tylko nieogarniętego inwestora.
+1
pokaż komentarz
Jak to sensownie zawalcować
@ZostaneMistrzem: mniejszym i węższym walcem ( ͡° ͜ʖ ͡°) no ale jednak na przystankach powinna być betonowa nawierzchnia xD
0
pokaż komentarz
@ZostaneMistrzem najlepszym sposobem na zagęszczanie materiałów sypkich jest woda.
Zresztą, myślę, że badania geologiczne nie są wykonywane w odpowiedni sposób.
Zresztą, terminy kasa i wychodzi co wychodzi
0
pokaż komentarz
@LuxEtClamabunt w przypadku sprzętu, masz rację.
W przypadku dróg, zazwyczaj ktoś ma ubezpieczenie na poczet takich sytuacji, ewentualnie inwestor zabezpiecza jakiś % kwoty przetargu na poczet gwarancyjny.
Ktoś nie naprawi to traci 10-15% kasy. I ma problemy w późniejszych inwestycjach.
+1
pokaż komentarz
@LuxEtClamabunt w przypadku sprzętu, masz rację.
W przypadku dróg, zazwyczaj ktoś ma ubezpieczenie na poczet takich sytuacji, ewentualnie inwestor zabezpiecza jakiś % kwoty przetargu na poczet gwarancyjny.
Ktoś nie naprawi to traci 10-15% kasy. I ma problemy w późniejszych inwestycjach.
@dexter90: wiem, zdaję sobie sprawę z tego, że najpewniej zostanie to naprawione w ramach gwarancji, tylko sobie śmieszkuję z tego jak większość producentów reaguje na słowo gwarancja :)
+75
pokaż komentarz
mam firme budujacą drogi
jeszcze 6 dni temu miałeś zakład wulkanizacyjny a teraz firmę budującą drogi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: obraz_2022-05-17_203431791.png
0
pokaż komentarz
@dexter90: Mam tą samą pralkę od 2005 roku. Nic nie było wymieniane. Chrzęści, rzęzi ale pierze dalej.
+2
pokaż komentarz
@dexter90: uszkodzenia mechaniczne, produkt używany niezgodnie z instrukcją, gwarancja odrzucona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@LuxEtClamabunt: i na specjalnych punktach kontrolnych - nosi ślady kontaktu z wodą! Zalanie! Gwarancja anulowana, proszę opuścić lokal.
0
pokaż komentarz
@dexter90: we Wrocławiu robienie badań geologicznych przed przetargiem się nie przyjęło. nie tylko przy tym remoncie, ale przy innych też.
0
pokaż komentarz
@xaveri1983 ja też mam 12 letnia. Naprawiana była (sterownik), serwisant mówił, że warto bo już takich nie produkują.
0
pokaż komentarz
@LuxEtClamabunt: Bo on ma leb do interesow, nie to co zaklamane przegrywy z wypoku.
0
pokaż komentarz
@czarnamamba777: szkoda, że już od wielu lat nie tylko cena decyduje o wygranej, ale jest obowiązek stosowania innych dodatkowych kryteriów i cena to chyba maks 80% pkt. Można wręcz cenę dość mocno zbić, że warunki gwarancji, czas wykonania czy inne kryteria mocno nam podbiją wynik w konkursie, bo też jest próg % ceny.
+177
pokaż komentarz
Może nawierzchnia jest słabej jakości, ale za to przynajmniej była droga.
+49
pokaż komentarz
@duckmysick69: może i słabej jakości i droga ale za to przynajmniej jak długo trwał remont ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+10
pokaż komentarz
@duckmysick69: Coś za coś!
+2
pokaż komentarz
@duckmysick69: dużo złego można pisać, ale od kolein jeszcze żaden autobus się nie wykoleił ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@Ruszylem_dupe: potrzymaj prezesowi karmę dla prezesów, to zobaczysz jak wykoleja autobus ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
+1
pokaż komentarz
@KKK1337: może i słabej jakości droga, a remont długo trwał, ale za to przynajmniej kosztowało dwa razy drożej niż w Warszawie. ¯\_(ツ)_/¯
+216
pokaż komentarz
Może to po to, żeby wrocławskie autobusy też mogły się wykolejać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-122
pokaż komentarz
Autobusy niszczą drogi - niespodzianka?
+157
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: po roku kufa? Przeciez to sie nadaje do kryminalu
-72
pokaż komentarz
@KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota: zobacz na przystanki autobusowe - zawsze koleiny, zawsze zniszczenia chyba, że wykonawca się postara.
-4
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: W zależności od projektu.
+65
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: W Warszawie na przystankach jest beton.
+60
pokaż komentarz
@xaveri1983: No i ten beton w warszawie się sprawdza. We Wrocławiu na tej trasie na wysokości Nowego Dworu jest kostka, efekt 3D zajebisty, a może to efekt "xD"
+6
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: Na przystanki dają chrzczone gowno, przystanek to tylko przystanek, mały przypał i można oszczędzać.
Zauważ, że ślady kolein na przystanku urywają się w momencie zjazdu z przystanku i jakoś w cudowny sposób na głównej drodze już tych kolein nie ma.
Myśl człowieku.
Tutaj może zastosowano lewiznę jak na przystankach. Klejący się, zapadający asfalt.
+5
pokaż komentarz
@KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota: Bo to jest ciastolina a nie beton asfalowy. U mnie krajówkę robili 17 lat temu i jeszcze nie ma kolein a tu po roku do wymiany. Ale co tam ciekawe czy jest gwarancja czy to w jakiś inny kreatywny sposób załatwili.
+4
pokaż komentarz
Autobusy niszczą drogi - niespodzianka?
@P_i_o_t_R: Niespodzianką jest to, że projekt nie został dostosowany do autobusów.
0
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: @xaveri1983: W Krakowie w zatoczkach autobusowych również jest beton - sprawdza sie doskonale.
-2
pokaż komentarz
@kupkesobieciagne: jesteś przekonany że tak jest? Masa autobusu, ruszanie i zatrzymywanie to wszystko powoduje, że obciążenie przystanku przez ciężki autobus jest ogromne. Podobnie koleiny robią się zwyle na prawym pasie gdzie jeżdżą ciężarówki.
-1
pokaż komentarz
@WilqZly: z betonem jest tak, że musi być odpowiednio wzmocnione podłoże.ale fakt, to lepsze na przystanek niż asfalt czy kostka. Ostatnio widziałem projekt i realizację drogo na duże obciążenia bo to transport 99% TIR i transport zakład - port. Przykładali się ale i kosztowało
0
pokaż komentarz
@P_i_o_t_R: Obciążenie głównej drogi jest jeszcze kilkukrotnie większe i kilkukrotnie intensywniejsze. Koleiny wiadomo prędzej czy później zrobią się i na głównej drodze.
-2
pokaż komentarz
No i ten beton w warszawie się sprawdza.
@sidhellfire: nie nie sprawdza się. Pęka, płyty się luzują i tworzą się dziury na pół metra. Jedyne co się sprawdza to przed albo tuż powojenna kostka.
0
pokaż komentarz
Autobusy niszczą drogi - niespodzianka?
@P_i_o_t_R: No tiry jakoś nie niszczą S5 a ma już trochę lat.
0
pokaż komentarz
Niespodzianką jest to, że projekt nie został dostosowany do autobusów.
@Reezu: mnie to nie dziwi xP jakto w polsce. Ciekawe czy budują już drogi w miastach pod autobusy elektryczne to dopiero będzie ważyć.