
Media Markt sprzedaje podróbki !!!
Zakupiłem słuchawki Apple Airpods Pro w sklepie internetowym Media Markt. Przyszły do paczkomatu po 3 dniach, po kolejnych 11 je rozpakowałem i dałem synowi na prezent w dniu jego urodzin. Nagle on mówi, że słuchawki parują się z telefonem imieniem Daniel (Na...
+584
pokaż komentarz
mediamarkt jako autoryzowany reseller apple na 100% zamowil sluchawki z aliexpress xD
tak bylo nie zmyslam xD
oczywiscie brak screenow czy paragonow to potwierdza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+426
pokaż komentarz
@Reqqin: pracownik podmienił
+196
pokaż komentarz
@canislupus1: też bym obstawił, że to ta 'wykwalifikowana' obsługa, odpierpapierowuje maniane na boku. Ale to też dałoby się dojść, kto i gdzie. Bo wszystko jest w logach, trzeba by tylko pogrzebać. Inna sprawa to czy sklep chce brać odpowiedzialność za swoich partaczy za najniższą krajową. Oczywiście powinni, ale czy biorą? Może jedynie załatwiają sprawy po cichu, tzn typka i tak sobie wyp$##%##ą, ale klientowi i tak nie zrobią zwrotu. Przekichane.
+371
pokaż komentarz
@Orbita500: @canislupus1: Raczej po prostu są po zwrocie i to klient który odesłał podmienił. Po co pracownik by używał podróbek przed podmianą?
+53
pokaż komentarz
@Ghalard: Gdyby to był oszukany poprzedni zwrot, to już wcześniej by system wykazał i nie dopuścił do takiego zwrotu. IMO to pracownicy na jakimś etapie odawalają i podmieniają jakiś badziew z oryginalnymi, licząc, że się rozejdzie po kościach i nikt nic nie zauważy.
+49
pokaż komentarz
oczywiscie brak screenow czy paragonow to potwierdza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Reqqin: I zielone konto.
+87
pokaż komentarz
@Ghalard: Tez bym na to postawił a pracownicy często nie sprawdzają zawartości opakowań zwrotu o ile powodem nie było uszkodzenie ostatnio dostalem wagę łazienkową a w kartonie był formularz zwrotu jakiegoś gościa czyli nawet nie zajrzeli do opakowania oczywiście waga była zj%#@na i tez ja odesłałem
+161
pokaż komentarz
@Reqqin: @canislupus1: @Orbita500: albo dzieciakowi kolega podmienił w szkole skoro okazało się że nie są oryginalne plus nagle parują się z urządzeniem typa o innym imieniu. Po prostu dzieciak chodził z ori słuchawkami i ktoś mu zmienił na swoje podróby, nawet nie kasując starej konfiguracji. Stąd nagle problem że się parują z urządzeniem typa imieniem Daniel.
@mptar23 może pogadaj z synem czy nie ma kolegi Daniela w szkole który mu te słuchawki np ostatnio oglądał lub porównywał ze swoimi. Bo obawiam się że to tu powstał problem - jeśli działały i nagle przestały.
chyba że to było od razu i młody nawet nie zdążył skorzystać. Wtedy najbardziej prawdopodobny scenariusz to ten w którym sklep wysłał bez sprawdzenia towar ze zwrotu.
+15
pokaż komentarz
@thewickerman88: słuszna uwaga.
+54
pokaż komentarz
@thewickerman88: od razu, w jego urodziny. 15 minut po tym jak dostal prezent. Wyobraź sobie jaki byl zadowolony jak od razu z prezentem pojechalem do MM, gdzie mnie przegonili
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+63
pokaż komentarz
@mptar23: no to wygląda na to że ktoś wcześniej zwrócił używaną podróbę (może nawet zakleił jakoś folię żeby nie było widać że otwierane) albo ktoś w sklepie zrobił podmianę. Tak czy siak MM powinno się temu dokładnie przyjrzeć.
-8
pokaż komentarz
@Reqqin: Skan ekspertyzy jest już dodany w powiązanych https://imgur.com/a/APtJ4BU
+62
pokaż komentarz
@Reqqin: i od kiedy słuchawki wysyłają do niesparowanego telefonu informację, że wolą połączyć się z jakimś innym urządzeniem? I co to za informacja o wygaśnięciu gwarancji? ( ಠ_ಠ)
+24
pokaż komentarz
pracownik podmienił
@canislupus1: albo ktos zrobil "zwrot" i podrobki z alli podlozyl. Pracownik przyjal bo sie niczego nie pokapowal, albo mial to i tak w dupie :)
+15
pokaż komentarz
@shnela: zapomniałeś się przelogować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+8
pokaż komentarz
I zielone konto.
@Floyt: Jak nie ma konta i chce nagłośnić temat to ma poprosić kolegę pomarańczę?
+14
pokaż komentarz
@canislupus1: też bym obstawił, że to ta 'wykwalifikowana' obsługa, odpierpapierowuje maniane na boku. Ale to też dałoby się dojść, kto i gdzie. Bo wszystko jest w logach, trzeba by tylko pogrzebać. Inna sprawa to czy sklep chce brać odpowiedzialność za swoich partaczy za najniższą krajową. Oczywiście powinni, ale czy biorą? Może jedynie załatwiają sprawy po cichu, tzn typka i tak sobie wyp#??#%$ą, ale klientowi i tak nie zrobią zwrotu. Przekichane.
@Orbita500: chcesz sprawdzić w logach czy ktoś podmienił słuchawki w pudełku na inne niż oryginalne?
W /var/log/podmienione_sluchawki czy gdzie według Ciebie się to zapisało?
+7
pokaż komentarz
@Kismeth:
zapomniałeś się przelogować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie, po prostu powiedziałem znajomemu, żeby nakręcił imbę na wykopie jak mi opowiedział co się odwaliło, stąd konto zielonki.
A powiązane ja dodawałem, bo zielonki nie mogą wrzucać obrazków...
Nie mogę z Wami mirasy...
+4
pokaż komentarz
@canislupus1: tak właśnie oszukiwali w zalando i Amazon. Kupowali, wkładali podróbki i oddawali. Albo tylko coś by waga była. Bez sprawdzania sklep przyznawał zwrot. Bez sprawdzania wysyłali następnemu klientowi. A oszuści potrafią otwierać bez zrywania plomb albo znów ofoliować. A na Ali masz plomby i wszystko co potrzebne by orginalnie zapakować.
+11
pokaż komentarz
@Reqqin: z media Markt mam ten problem w przypadku wielu produktów że odfoliowują pudełka i potem zamykają je tymi swoimi czerwonymi tasiemkami. Naciąłem się na to jak chciałem kupić macbooka, zamówiłem z odbiorem w sklepie a tam bez foli. Pytam co to, a gość odpowiada że oni sprawdzają czy w środku jest ten sprzęt co trzeba. I to wszystkie tak, więc zrezygnowałem i poszedłem kupić do xkom. Potem jak się zastanawiałem nad tym to wpadłem na jedyne logiczne wytłumaczenie tego - nie widać wtedy różnicy który produkt po zwrocie, a który nowy. Co za problem żeby taki pracownik co "sprawdza" wziął i podmienił słuchawki?
-4
pokaż komentarz
@Ghalard:
to klient który odesłał podmienił
Bzdura, zwracany towar trzepią. Sprawdzone osobiście.
0
pokaż komentarz
@Orbita500: jaki system by to wykazał? Możliwe jest że ktoś oddał zafoliowane podróby MM i trafiły w obieg.
+1
pokaż komentarz
@YuiMizuno: AirPodsy akurat takie info wysyłają
+2
pokaż komentarz
@Reqqin: MM to wypożyczalnia sprzętu. Na bank ktoś kupił, do pudełka włożył chinczyki i odesłał. MM nie wróciło uwagi co przyszło z powrotem na magazyn, przepakowalo i wsio do nowego klienta.
-5
pokaż komentarz
@YuiMizuno: to że produktowi wygasła gwarancja to nie jest nic nadzwyczajnego. Zwłaszcza w przypadku produktów z gwarancją tylko 12 mc.Tak właśnie ma APPLE i często Lenovo. Producenci często liczą czas od daty wyjścia produktu z fabryki. Jeżeli taki towar poleży za długo w magazynie albo na sklepowej półce to mija termin gwarancji. Nie wiem jak w Apple ale w przypadku Lenovo wystarczy napisać do nich i wysłać skan dowodu zakupu i poprawiają datę zakończenia gwarancji.
0
pokaż komentarz
pracownik podmienił
@canislupus1: W MM i niestety też MefiaExpert normą jest, że pracownicy wypożyczaja sobie sprzet do domu. Tak samo rzeczy ze zwrotów sprzedawane są jako nowe. Kiedys kupilem w ME nowy router. Po włączeniu sprawdzam konfigurację wifi, a tam było ustawione hasło:
"Roksanajestok"
0
pokaż komentarz
@szefol13: a to że mają 12 miesięcy gwarancji to wiem. Bardziej mi chodzi o to, że z tekstu wynika, że ktoś wyjął słuchawki z etui, chciał je sparować z telefonem, a na telefonie nagle wywala, że słuchawki wolą jakiegoś Daniela, a w ogóle to gwarancja się skończyła, więc się nie sparujemy.
0
pokaż komentarz
@Henrar: w sensie o gwarancji? Przy każdej próbie sparowania nowego urządzenia? Czy jest to po prostu jednorazowe w momencie wykrycia daty przed i po okresie gwarancji i nigdy więcej się nie powtarza?
Czy chodzi o nazwę sparowanego telefonu, z informacją, że do innego już sie nie sparują?
+2
pokaż komentarz
@YuiMizuno:
Nazwę poprzednio sparowanego produktu wyświetla przy próbie parowania (o ile były sparowane, inaczej nic nie wyświetli).
Informacja o gwarancji jest wyświetlania w ustawieniach iOSa już po separowaniu słuchawek
0
pokaż komentarz
@szefol13: wystarczy dowód zakupy i kontakt z infolinia (tak można dostać w fajniej cenie telefony demo) ;-)
0
pokaż komentarz
@Reqqin: nie pracownik tylko klient, sporo osob kupuje, podmienia calosc lub czesci i probuje zwracac, w autoryzowanym serwisie podstaowwym wyposazeniem jest waga jubilerska ktora od razu wskazuje czy to produkt apple czy plastikowy smiec z aliexpress ktory ktos probuje zwrocic. Codziennosc w sklepach z elektronika.
0
pokaż komentarz
Powiedzmy że takie jaja jeszcze z 2 lata temu były na Zalando, w Tkmaxxach, czasem w Sizeerze... ogólnie potem hurr durr durr PODRUBY Z ORYGINALNYCH SKLEPUW. Bo jakiś cwel kupił coś, podmienił na podróby i oddawał potem albo pocztą albo chwilę przed zamknięciem sklepu.
A to niestety wina po pierwsze słabej kontroli zwrotów, po drugie... k%%$$ które z tego typu podmian zaczęły robić sobie sposób na biznes. j#%#ć prętem po jajach.
0
pokaż komentarz
@canislupus1: bardzo możliwe
0
pokaż komentarz
@Kr3t: w Polsce chyba przegieli sprzedawcy ze sprzętem demo. Już w lutym miałem info, że Apple nie będzie dostarczał wersji demo do sklepów.
+303
pokaż komentarz
Po 7 dniach przychodzi odpowiedź negatywna - oni wysłali dobre, ja je sam podmieniłem i takie zaniosłem do nich.
Pamiętam, że kiedyś w dawnych czasach był zwyczaj że sprzedawca wpisywał numer fabryczny produktu na fakturę i dodatkowo na kartę gwarancyjną.
-135
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: ale wtedy nie dałoby się zrobić afery na wykopie…
+109
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: U naszych dystrybutorów od których bierzemy sprzęt dalej ten zwyczaj funkcjonuje. To jest coś pięknego, tak powinno być zawsze. Numer seryjny na fakturze to żaden problem a pozwala łatwo i szybko zweryfikować i ułatwić wiele rzeczy.
+20
pokaż komentarz
@lornemalvo77: Ale sklepy detaliczne tego już nie robią.
+36
pokaż komentarz
@ej-no-nie-przesadzaj:
ale wtedy nie dałoby się zrobić afery na wykopie…
I z tego powodu przestali ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-67
pokaż komentarz
@lornemalvo77 to gigantyczny problem. Jako sklep internetowy wystawiam dla klienta zamówienie na 500 tabletów. Nikt nie będzie tego otwierał i spisywał.
+70
pokaż komentarz
@amozeinaczej: A o skanerach kodów słyszał Pan? To nie żaden problem przeskanować numery seryjne urządzeń, tym bardziej że w większości są razem z kodem kreskowym.
+4
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: ja robię cały czas, ba nawet na paragonie sie miesci
-60
pokaż komentarz
A o skanerach kodów słyszał Pan?
@dzieciol1992: Numeru seryjnego prawie nigdy nie ma na pudełku, o kodzie kreskowym nie wspominając.
+34
pokaż komentarz
@amozeinaczej: numery seryjne urządzeń są na pudełkach, skaner ręczny i jazda.
+18
pokaż komentarz
@prawde_powiadam_Wam: Sprzęt, z którym ja mam do czynienia, a to jest ok. 15tys. na tydzień, zawsze ma numer seryjny i kod kreskowy na pudełku niezależnie od producenta.
+39
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: wcale nie jakiś dawny zwyczaj. U normalnych, nawet mniejszych dystrybutorów jest to norma. W załączeniu fragment faktury z dzisiaj. Nie rozumiem w czym jest problem, skanery kodów kreskowych są standardem od wielu wielu lat a oprogramowanie fk to wspiera...
źródło: 2022-05-19 17_36_42-IMG_2030.jpeg - Zdjęcia.jpg
-5
pokaż komentarz
@lornemalvo77: @smutnymarek:
A mi przez ostatnie lata zdażyło się 1 raz że sprzedawca spisał numer seryjny. Mały sklepik z narzędziami.
Ale poza tym nie kopjarzę, a kupowałem wiele rzeczy i w sklepach stacjonarnych i na Allegro, telefony, sprzęt AGD, narzędzia...
+3
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: z tego co wiem to w Euro RTV AGD nadal spisują numer seryjny urządzenia. Wiem na pewno że tak się dzieje przy zakupie telewizora bądź komórki. Nie wiem jak z innym sprzętem.
+2
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: pracuje w branży i zamawiając towar masz dostęp do platformy b2b dystrybutora lub hurtowni i w panelu zamówień mam obok nazw towarów numery seryjne. Mogę też zazwyczaj wyszukiwać po numerach seryjnych czy produkt był kupiony w danej hurtowni.
Numery seryjne są zawsze na kartonie. Czasami nawet w formie odklejanej naklejki która można później nakleić na kartę gwarancyjną albo umowę w przypadku telekomów.
+2
pokaż komentarz
ale wtedy nie dałoby się zrobić afery na wykopie…
@ej-no-nie-przesadzaj: nie napiszesz nam jak tam było w UK na zmywaku jak zamawiałem sluchawki? XD
+1
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: Jak kupowałem w jakimś Cortlandzie czy gdzieś to tak samo był numer urządzenia na fakturze.
+1
pokaż komentarz
@lornemalvo77: na przyszłość, nie używaj żadnych pikselatorów ani rozmazywaczy gaussa bo łatwo odczytać treść za pomocą algorytmu a w niektórych przypadkach nawet gołym okiem (tutaj większość liter i cyfer widać)
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: kazdy autoryzowany powinien
0
pokaż komentarz
@odomdaphne5113: Co to za problem zeskanować numer seryjny oryginału i wrzucić do pudełka podróbki. Moim zdaniem MM powinien sprawdzić pakowacza.
-1
pokaż komentarz
@odomdaphne5113 a powinny
+133
pokaż komentarz
@mptar23 OPie, tak ku przestrodze w sprawie opisywania swoich historii, wrzuć parę screenów z dowodów które posiadasz żeby ktoś nie zarzucił Ci pomawiania firmy. Wykop to takie dziwne miejsce gdzie czasami ktoś z czystej nienawiści kogoś dojedzie bo jednego małego screena nie umieścił.
A tak btw, dojedź te j!!%ne molochy. Traktowanie konsumenta w Polsce to wieczny cyrk.
+51
pokaż komentarz
Wykop to takie dziwne miejsce gdzie czasami ktoś z czystej nienawiści kogoś dojedzie bo jednego małego screena nie umieścił.
@radekksk: ale firmę można pomawiać bez screenów ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
-15
pokaż komentarz
@harry_krishna: oczywiście że nie można, ale znając firmę i jej podejścia do reklamacji, to z dużą dozą bezpieczeństwa można przyjąć że jednak to firma zawaliła a nie jakiś wykopek.
+4
pokaż komentarz
@radekksk: Skan ekspertyzy jest już dodany w powiązanych https://imgur.com/a/APtJ4BU
+5
pokaż komentarz
@shnela: no i gicior. @harry_krishna, czy na podstawie ekspertyzy można już mówić prawdę o sklepie?
+9
pokaż komentarz
@shnela: oddał słuchawki do serwisu zamiast do mediamarkt?
+5
pokaż komentarz
@ja-to-jestem:
Składam reklamacje do serwisu przez Media Markt, po 2 tygodniach przychodzi negatywne rozpatrzenie, bo to "NIE JEST PRODUKT APPLE".
-2
pokaż komentarz
@radekksk:
no i gicior. @harry_krishna, czy na podstawie ekspertyzy można już mówić prawdę o sklepie?
Na podstawie tego zdjecia jakiejś kartki? Niezbyt.
-2
pokaż komentarz
@radekksk: Jakie podejście do reklamacji? Mediamarkt bazuje tylko i wyłącznie na ekspertyzach z autoryzowanych serwisów.
0
pokaż komentarz
@Siusiak93: ale że o co chodzi, bo nie rozumiem?
Poprosiłem OPa o udostępnienie jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego jego sprawę i taki dokument został dostarczony, więc można wykluczyć wyssanie historii z palca w celu oczernienia sklepu.
0
pokaż komentarz
@radekksk:
oczywiście że nie można, ale znając firmę i jej podejścia do reklamacji
O to mi chodzi, sugerujesz że sklepy celowo odrzucają reklamacje
+1
pokaż komentarz
@Siusiak93: dokładnie tak sugeruję. Mając dziesiątki przykładów traktowania klienta jak ścierwa przez te sklepy mam o nich wyrobione takie a nie inne zdanie. To nie są domysły czy przypuszczenia tylko fakty podparte dokładnymi dowodami.
Obudziłem się w jakimś alternatywnym wszechświecie że zwykli ludzie tego nie widzą? Ktoś ich jeszcze broni? Chyba że @siusiak93 jesteś jakoś powiązany z tymi sklepami albo żyłeś w bańce przez ostatnie lata i nie spotkała cię krzywda ze strony sklepów.
-4
pokaż komentarz
@radekksk No tak, wykop to miejsce gdzie op ma zawsze racje a każda historia jest prawdziwa.
A i bym zapomniał, jeszcze nikt nie ucierpiał niesprawiedliwie przez znalezisko na wykopie.
Same święte na tym wykopie. Nikt nie kłamie. Nikt nie trollluje, zawsze sama prawda ( ͡º ͜ʖ͡º)
-15
pokaż komentarz
@mptar23 Bo źle zrobiłeś. Miałeś 14 dni na odstąpienie od umowy, trzeba było im zwrócić te podróbki i kupić sobie w normalnym sklepie.
+7
pokaż komentarz
@gundis24: ale to normalny sklep, który ktoś oszukał już przed @mptar23 powinien sprawdzić wcześniej i zwrócić do 2 tyg.
+38
pokaż komentarz
@gundis24: nie przysługuje prawo zwrotu przy słuchawkach dousznych, to jest jeden z niewielu wyjątków, innym są np golarki i tego typu higieniczne urządzenia czy gierki w których są cd-keye jednokrotnego użytku
tzn możesz zwrócić do momentu w którym nie otworzysz opakowania
+106
pokaż komentarz
@gundis24: Przy próbie zwrotu bez podania przyczyny ma obowiązek zwrócić prawidłowy towar. Po odesłaniu podróbek - które dostał - MM mógłby próbować oskarżyć go o próbę wyłudzenia. W sensie, że MM sprzedał dobre, OP kupił na ali podróbki i odsyła, a dobre sobie zachował.
Jedynym wyjściem w takiej sytuacji jest zwrot jako towaru niezgodnego z umową.
A najpewniej jest tak, że MM też jest ofiarą - ktoś inny im odesłał podróbkę, a pracownik się nie zorientował i odłożył na półkę jako prawidłowy towar, albo właśnie pracownik podmienił oryginalny sprzęt na podróbkę.
Nie uwierzę nigdy, żeby sklep celowo sprzedawał podróbki. Inna sprawa, że MM powinno to wziąć na klatę, poprawić procedury przyjmowania zwrotów i potencjalnie poprawić ochronę w magazynach, a OPowi oddać kasę.
-7
pokaż komentarz
@Swilk: Mediak jest autoryzowanym resellerem Apple, w mediaku nie wolno przyjmować używanych słuchawek, w mediaku nie wolno wysyłać odpakowanych produktów. wygląda na to że OP próbował wyłudzić produkt.
+8
pokaż komentarz
@rdy: @Swilk: rok temu na święta kupiłem żonie AirPodsy i okazało się, że parowanie tego pudełka nie działa, nawet po zrobieniu wszystkich tutoriali, kilku godzinach ładowania - zero reakcji po otwarciu pudełka.
Zakup był przez internet i faktycznie słuchawki douszne nie kwalifikują się do ustawowego zwrotu w ciągu 14 dni. Byłem w sklepie i nie przyjęli. Natomiast jak poprosiłem o przyjęcie towaru z powodu niezgodności towaru z umową (nie odtwarza muzyki), chwilę podumali i magicznie zrobiono zwrot (sami sprawdzili, że faktycznie pudełko w ogóle nie daje oznak życia) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To było albo w mediaexpert albo euro rtv, już nie pamietam dokładnie.
+4
pokaż komentarz
@LipaStraszna u mnie była identyczna sytuacja, z huaweiami
0
pokaż komentarz
@rdy: Dziwne ja kupiłem w Niemczech słuchawki douszne bluetooth JBL w Mediamarkt i nie parowały mi się z telefonem. To ładnie zapakowałem i oddałem w ten sam dzień. Nawet nie otwierali pudełka tylko odrazu mi oddali kasę.
+2
pokaż komentarz
@M83_: Żeby tak sklepy mogły postępować w Niemczech to musza postępować gdzieś tak jak opisuje OP… U nas ciagle trzeci świat w reklamacjach…
0
pokaż komentarz
@sabathus: Ale to jest niemożliwe przecież to ten sam sklep to powinni mieć chyba wszędzie takie zasady. Nie wiem jak jest z innymi urządzeniami bo naprawdę zadko w życiu coś zwracałem.
0
pokaż komentarz
@M83_: Podziwiam taki romantyzm ;) Niestety u nas oddajesz telefon do sprzedawcy, on wysyła do serwisu, który po dwóch tygodniach odsyła sprzęt z opisem, ze zalany (mimo, ze wodę to on miał tylko wyświetlana na ekranie podczas oglądania filmu) i utrata gwarancji. Na zachodzie idziesz do sklepu, wymieniają sprzęt na nowy, przepraszają, pomagają przegrać dane, dają gratis.
+148
pokaż komentarz
mptar23 od 1 godz. na Wykopie
A gdzie obowiązkowa formułka typu: "Jestem od 10 lat na wykopie, ale dopiero teraz postanowiłem założyć konto....."
-16
pokaż komentarz
@muminek77: w dupie
+8
pokaż komentarz
@msr99: to wyjmij i przekaż OPowi, stopień nagównienia już jest wystarczający