Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+559
pokaż komentarz
To niech nie wytyczają w stronę Krakowa a np. Śląska. Od razu zaczną protestować, że droga nie biegnie obok nich i będą ponosić straty bo nikt do nich nie przyjedzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+104
pokaż komentarz
Polska jest bankrutem - ta trasa nigdy nie powstanie. A protesty to tylko doskonały pretekst do wycofania sie z inwestycji
+88
pokaż komentarz
@Mordall: xD
+13
pokaż komentarz
@Mordall:
Nigdy. Tak można powiedzieć, kiedy położą asfalt 50km za moskwą. Ale nie o Polsce.
+40
pokaż komentarz
Polska jest bankrutem - ta trasa nigdy nie powstanie. A protesty to tylko doskonały pretekst do wycofania sie z inwestycji
@Mordall: Dokładnie, ziemię pod drogi wykupuje się przymusowo i jeżeli gdzieś słyszysz, że droga nie może powstać, bo protesty, to znaczy tylko tyle, że nie ma na nią kasy. Są oczywiście kosnultacje społeczne, które pozwalają dopracować warianty bardziej korzystne dla mieszkańców, ale to są tylko konsultacje, nie ma tak, że ktoś może całkowicie zablokować budowę drogi.
+11
pokaż komentarz
@ketrab86: Bzdura kompletna. Nie masz pojęcia o inwestycjach i możliwościach oprotestowania i zaskarżania w sądzie każdej budowy na podstawie szeregu czynników.
Jeśli nie ma specustawy, to protesty mogą opóźnić inwestycję o dekady.
ziemię pod drogi wykupuje się przymusowo i jeżeli gdzieś słyszysz, że droga nie może powstać, bo protesty, to znaczy tylko tyle, że nie ma na nią kasy.
Problem nie leży w ziemi, na której się buduje, tylko w ziemi, która sąsiaduje z tą, na której się buduje. Sam wykup zresztą też może ciągnąć się latami, jeśli właściciel się nie zgadza.
Nie masz pojęcia, o czym piszesz.
+2
pokaż komentarz
@Kenzie: @ketrab86: @Oroszlany: @zapster: @Mordall: @dymaczdusz:
Akurat mam znajomego, który widział wszystkie warianty (chyba 13) i niektóre są tak idiotyczne że podejrzewam, że ktoś zwyczajnie dał komuś zarobić. Rozumiecie? 13 wariantów drogi wychodzącej z Krakowa lub Wieliczki
Bo tylko 2 miasta są na trasie
Jakieś zawijasy, jakieś trasy pod górę, prawie przy domach, no nadprodukcja kuriozalnych projektów
Np wariant żeby wpakować między 2 już istniejące węzły kolejny. I wtedy są zliczając następny 4 węzły co 3 km
Spokojnie można sie wpakować w juz istniejacy robiąc przy okazji obwodnicę Skawiny i wbijając sie w węzeł Łagiewniki czy coś takiego a potem już łąkami gdzie nie ma wiele zabudowań
+12
pokaż komentarz
Polska jest bankrutem
@Mordall: xDDD Potrzebne źródło.
+18
pokaż komentarz
Jeśli nie ma specustawy, to protesty mogą opóźnić inwestycję o dekady.
@Denaturatus: Na drogi A/S ziemię wykupuje się na podstawie specustawy.
Problem nie leży w ziemi, na której się buduje, tylko w ziemi, która sąsiaduje z tą, na której się buduje
Co ma ziemia poza obszarem oddziaływania inwestycji do samej budowy?
Sam wykup zresztą też może ciągnąć się latami, jeśli właściciel się nie zgadza.
Bzdury, ziemię wykupuje się na podstawie wyceny rzeczoznawcy, właściciel może się odwoływać i zażądać wyższej kwoty, ale nie wstrzymuje to wykupu, w razie uznania jego racji dostaje później wyrównanie.
Nie masz pojęcia, o czym piszesz.
To raczej o tobie można napisać( ͡° ͜ʖ ͡°)
+15
pokaż komentarz
@Denaturatus wszystkie inwestycje drogowe, na które jest kasa załatwia się specustawą z czasów tego złego PO. Nikt nikogo nie pyta o zdanie. Znam to z własnego doświadczenia. Przychodzi decyzja o wywłaszczeniu i jedyne o co możesz walczyć to wysokość odszkodowania.
+6
pokaż komentarz
@ketrab86 nie wiem za co dostajesz minusy. To nawet nie jest wykup ziemi tylko odszkodowanie za wywłaszczenie.
0
pokaż komentarz
@tomekruslan: To je wykop, tego nie ogarniesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
@jusstt: Wiesz to, że wariant na pierwszy rzut oka wygląda idiotyczne to nie znaczy, że taki jest. Przy opracowywaniu wariantów bierze się pod uwagę np. kolizje z terenami cennymi przyrodniczo i koszty potencjalnej budowy. Na te drugie wpływ ma bardzo dużo czynników, chociażby warunki geologicznej, ukształtowanie terenu, odległości od zabudowy, kolizje z sieciami uzbrojenia terenu i wiele innych. Ciężko stworzyć "dobry" wariant, dlatego tworzy się kilka i wybiera najbardziej optymalny.
+8
pokaż komentarz
@Denaturatus sam nie masz, specustawa wszystko załatwia, i dzięki Bogu. Piszesz o trybie bez specustawy a o takim nie będzie mowy w przypadku tej drogi. To taki wentyl bezpieczeństwa, co by ludzie myśleli,, że mają wpływ na przebieg trasy. Prawda jest taka , że w obecnej sytuacji rząd nie chce tego realizować albo chce odsunąć w czasie na korzystniejszy termin. Jak będzie miała powstać to powstanie a pieniacze z sieprawia Świątniki czy innych wiosek nie będą mieli nic do gadania.
-2
pokaż komentarz
@pwone: w jakies ty bance zyjesz?
Władza ujawniła w przesłanych do Brukseli dokumentach trudną prawdę o finansach Polski. Jak dowiedział się money.pl, koszty obsługi długu w tym roku wzrosną o 70 proc. względem poziomu założonego w budżecie. To wysiłek dla finansów publicznych rzędu dodatkowych 20 mld zł.
A jeszcze czkaje 17 emerytury, pomoc kredytobiorcom.
Koszty budowy infrastruktury tez skoczyły lawinowo.
Złotówka osłabła o 20%
Po prostu nie ma pieniedzy ale pisowskie przyglupy nadal mysla ze jest fajnie
https://www.money.pl/gospodarka/rzad-wyslal-do-ue-pismo-w-ktorym-musial-ujawnic-trudna-prawde-gorzkie-6761001440406336a.html
+4
pokaż komentarz
@Mordall: nie mówię, że z naszymi finansami jest super. Ale do bankructwa jeszcze daleko. Bankrutem nie jest nawet Rosja czy Ukraina, ale k@!#a Polska jest, bo rządzi PiS xD nie mam slów na takich dzbanów nawet.
0
pokaż komentarz
To niech nie wytyczają w stronę Krakowa a np. Śląska
@dymaczdusz: No na pewno, a sami se zróbcie połączenie z tym straganiarskim pipidówkiem.
0
pokaż komentarz
@dymaczdusz: Myślenice, Mysłowice zwykły obywatel nawet nie zauważy ze coś jest nie tak ( ͡º ͜ʖ͡º)
+128
pokaż komentarz
Zawsze tak było i będzie, że części osób się nie dogodzi, a lamentować w internecie to potrafią, że nie ma dróg...
+206
pokaż komentarz
@Kenzie: Każdy chce jeździć drogami kat. A i S, ale nikt nie chce mieć ich w swojej bezpośredniej okolicy. To taki paradoks ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+16
pokaż komentarz
@Kenzie: NIMBY albo BANANA, znany problem w krajach demokratycznych.
+120
pokaż komentarz
@Kenzie: Do 2012r. była planowana trasa alternatywna, miejscowe plany Krakowa i Wieliczki ją przewidywały. W 2012r. GDDKiA stwierdziła, że nic tam nie będzie budować, więc tereny te zostały przeznaczone pod zabudowę.
I teraz, po 10 latach, gdy kupę ludzi tam się osiedliło, pobudowało domy, znalazło pracę i wysłało dzieci do szkół, jakiś urzędas stwierdza, że jednak "a jezioro damy tu" i poprowadzi tamtędy drogę.
+34
pokaż komentarz
@projektant_doktorant:
Chcieć to chcą, ale najlepiej tak w odległości 3-4km i przy zjeździe :)
+11
pokaż komentarz
@Kenzie: tak samo jak beskidzką drogę integracyjną, łączącą głogczów z bielskiem xD mogli by już dawno ruszyć z tematem, gdyby nie jeden k??$a lewak debil z wadowic co wiecznie protestuje i blokuje budowe, bo on chce inny wariant (ten co został zaakceptowany, idzie obok osiedla gdzie mieszka xD)
+4
pokaż komentarz
@Kenzie: czesto jest tak, ze sa np 3 mozliwe warianty trasy i kazdy oprotestowany. A pozniej mieszkancy zdziwionypikatchu.jpg ze nadal nic nie jest budowane.
+9
pokaż komentarz
@Kenzie: dziwisz się działki potrafią kosztować po kilkaset tysięcy zł a cena tylko rośnie im bliżej większego miasta,
a budowa drogi powoduje że działka potrafi stać się bezwartościowa bo koło autostrady nikt mieszkać nie chce bo hałas, bo zanieczyszczenie powietrza, bo lepiej mieć za oknem las niż beton. Jakbyś miał taką działkę raczej byś się nie rwał aby stracić kilkaset tysięcy dla dobra ogółu?
+1
pokaż komentarz
@projektant_doktorant: tak samo jest z masztami telekomunikacyjnymi, każdy chce mieć super szybki internet i dobry zasięg ale nikt nie chce mieć nadajnika w swojej okolicy
0
pokaż komentarz
@projektant_doktorant: Ja mam S obok i się bardzo cieszę z tego powodu.
+3
pokaż komentarz
@bichon: Dokładnie o to chodzi! Jestem z południa Krakowa, odkąd pamiętam mówiło się o jednym z wariantów (za Wieliczką, dość daleko od obecnej Zakopianki). W którymś momencie zaczęły się tam budować domy, wszyscy chyba założyli, że plany na drogę się zmieniły, a tu teraz niespodzianka.
Przez moją miejscowość też miałby przechodzić jeden z wariantów, chyba najbardziej fantazyjny, koło 12km w tunelu (ʘ‿ʘ) Patrząc na tempo budowy tunelu na Zakopiance, to możnaby się spodziewać zakończenia prac koło 2060 roku.
-1
pokaż komentarz
@jakub-dolega: jak blisko od okien? Jak powyżej 500m to się nie liczy
-3
pokaż komentarz
@bichon: bo w 2012 był Tusk i serio wtedy nie bylo co marzyć o takich inwestycjach. Nikt wtedy nie miał ochoty robić s7 od świętokrzyskiego do Krakowa dziś mamy jeden odcinek oddany a dwa pozostałe w zaawansowanej budowie. Dodatkowo budowana jest Północna obwodnica Krakowa ktorej za PO też nikt nie miał ochoty budować, planowana jest też rozbudowa a4 pomiędzy Balicami a zakopianka do 3 pasów. Pomijając wszystkie inne aspekty to Pis dla małopolski pod wzgledem infrastruktury jest zbawieniem. Gdyby jeszcze udało się zrobić tą zakopiankę i bezkidzka drogę. To już pełnia szczęścia.
0
pokaż komentarz
@pioter40: często też jest tak ze światłowodami :)
0
pokaż komentarz
@Vicious_me: Tak będzie jak z linią kolejową Kraków - Myślenice. W tym roku chyba jest stulecie projektowania i jeszcze nawet wariantu nie wybrali. Jestem spokojny, że projekt S7 doczeka się lewitujących samochodów. A tak na marginesie te warianty S7 przez Mogilany, bo te znam, są poj@%?ne, jakby ktoś je dla beki rysował.
0
pokaż komentarz
@bichon
Dzięki temu zagraniu trasa nigdy nie powstanie, a urzędnicy będą mieli nieograniczony dopływ pieniędzy z budżetu centralnego i masę okazji do przekrętów i malwersacji przy odkupie nieruchomości który teraz potrwa pewnie z 20lat znając temperament południowców i wypłacaniu odszkodowań, biciu rekordów przy budowie ekranów akustycznych itd.
0
pokaż komentarz
@Kalosz667: Mniej i jest w pytę
+99
pokaż komentarz
Ale ludzi pod cpk to chcą wysiedlać siła?
+71
pokaż komentarz
@JestesUpani: Przecież CPK to projekt strategiczny ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
+13
pokaż komentarz
@JestesUpani: Ale koncepcje i warianty przy planowaniu od ZRIDu to ty odróżniaj
+3
pokaż komentarz
@JestesUpani: tu też mogą
0
pokaż komentarz
Ale ludzi pod cpk to chcą wysiedlać siła?
@JestesUpani: specustawa i jazda niestety
+3
pokaż komentarz
@JestesUpani: a teraz to niby jak jest? Myślisz, że jak jeden właściciel domu się postawi, to autostrada nie powstaje?
+42
pokaż komentarz
10 minut świetnej prezentacji jednego z mieszkańców, dlaczego rozwiązania proponowane przez GDDKiA są bez sensu, oraz wyjaśnienie jak to można zrobić lepiej. Profesjonalnie przygotowana prezentacja jednego z mieszkańców na sesji Rady Miasta Krakowa, od 2:34:00 [opis odnośnika](https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=118110&plid=188
)
+42
pokaż komentarz
@bichon: Nie mogę edytować, więc tylko dodam jeszcze, po obejrzeniu kolejny raz: gość, na podstawie danych z GDDKiA pokazuje, że każdy z wariantów zaproponowanych przez ten urząd jest gorszym rozwiązaniem dla ruchu, niż gdyby nie robiono nic. Serio, urzędasy, którzy sami te dane gromadzili, nie są w stanie ich przeanalizować planując tak wielką inwestycję?
+11
pokaż komentarz
@bichon: czyli chca s52 z kalwarii przez skawine do A4.
A drugą z Targowiska przez Dobczyce do Myślenic.
Pytanie co ludźmi którzy stoją od balic na Zakopane?
+15
pokaż komentarz
@Sl_w_k_1: Od węzła Łagiewnickiego do Balic (a powiedział bym, że nawet do Katowic!) od dawna powinny już być 3 pasy ruchu. Jakieś tam plany rozbudowy są, ale idzie to wszystko jak krew z nosa.
-3
pokaż komentarz
@Sl_w_k_1 niech stoją.
Zawsze mogą jechać A4 do S52 i tamtędy do Myślenic. ¯\(ツ)/¯
0
pokaż komentarz
@bichon: wiesz najpierw trzeba było zbudować tak gdzie w ogóle nie ma.
0
pokaż komentarz
@bichon: przecież to nie za ich pieniądze, to można zrobić na odp@@#!%!, niech inni się martwią.
-1
pokaż komentarz
od dawna powinny już być 3 pasy ruchu
@bichon: Płatne zrobić i będzie luz. Tylko cena odpowiednia.
0
pokaż komentarz
@Sl_w_k_1: Nie zgodzę się z tym. Jechałeś kiedyś A4 na wschód od Rzeszowa? Tam prawie w ogóle nie ma ruchu, spokojnie zamiast autostrady wystarczyła by droga ekspresowa, może nawet nie wszędzie dwa pasy były by potrzebne. Ruch na obwodnicy Krakowa jest stukrotnie większy przy tym samym przekroju jezdni (2 pasy w każdym kierunku). Więc nie zgodzę się z Twoją tezą.
0
pokaż komentarz
@wuadek: Wprowadzenie opłat nie rozwiąże ani trochę problemu, tylko przeniesie go gdzie indziej, np. do centrum miasta.
0
pokaż komentarz
@bichon: a co Rzeszów ma do Krakowa?
-2
pokaż komentarz
@bichon: Wjazd do centrum płatny. Infrastruktura kosztuje. Następny wariant to ograniczenie prędkości, poprawia przepływność. Mniejsze odstępy. Drogę z dokładaniem pasów ruchu dawno porzucono jako drogą i nieskuteczną. Przenosi problem w inne miejsce. Można taryfami typu płatne w dzień, darmo noca przenieść ruch towarowy na inne pory. Można robić przetargi na godziny zakończenia pracy. Można zmieniać ilości pasów ruchu sygnalizacją.
0
pokaż komentarz
@Sl_w_k_1: ma byc 3 pas planowo
+2
pokaż komentarz
@wuadek: home office pewny na 100% i znika z Krakowa 100k ludzi.
Btw jestem ciekaw gdzie się będą zaczynać korki jak wybudują całą zakopiankę.
+47
pokaż komentarz
Ale rozwiązanie problemu jest banalnie proste i jakże dla wszystkich sprawiedliwe.
Wybudować drogi ekspresowe we WSZYSTKICH korytarzach :-). Każdemu po równo!!! I hói :-)
0
pokaż komentarz
@brumby: wszystkim po równo, wszystkim góvno xD