
Komputronik zutylizował mi kartę graficzną. Czyli "nie mamy Pana karty (...)"
Wykopki, potrzebuję chyba #wykopefekt pierwszy raz podczas mojego 7 letniego mirkowania z wami. Przeżywam tę samą sytuację co @zymo08 (https://www.wykop.pl/link/6144983/kupiles-karte-graficzna-przed-wzrostem-cen-me-ja-w-ramach-gwarancji-zutylizuje/) i chyba muszę kręcić aferę.
-81
pokaż komentarz
Zastanawia mnie jedno (także chodzi o twój przypadek).
Tyle się czyta, także na wykopie, o przekrętach (między innymi dotyczącymi firmy wymienionej przez ciebie). Co więc was zmusza do kupowania w tych firmach?
-159
pokaż komentarz
@Eponhall: moc. Moc jest tym bodźcem, która mówi kup.
+513
pokaż komentarz
@Eponhall: Najwięcej czytałem o Morele, Media Expert czy Media Markt. Jakoś nigdy nie dotarły do mnie szczególnie negatywne opinie o Komputroniki. No i w sumie, skoro sieciówki odpadają, to gdzie mam kupić kartę graficzną? Jak teraz o tym myślę, to jakiś mniejszy sklep również nie wydaje mi się do końca bezpieczny.
+561
pokaż komentarz
@Eponhall: chłopie, nie ma firmy bez wpadki, byś musiał sam wszytsko produkować żeby nigdzie nie kupować
+200
pokaż komentarz
@Eponhall: Zamiast sie medrkowac, to moze podpowiedz gdzie w takim razie powinno sie kupowac. Od losowego Janusza z Allegro? Czy moze prosto od producenta z Tajwanu?
+491
pokaż komentarz
@Eponhall To jest typowe, polskoe obwinianie ofiary. W tym kraju nie ważne co chcesz zrobić, musisz przeprowadzić gruntowne badania rynku, skończyć prawo i ekonomię, sprawdzić milion opinii w internecie żeby po prostu nie zostać oszukanym. Jesteś sam że wszystkim, a jak się pomylisz to będzie twoja wina.
Po prostu nie możesz z góry założyć że sklep / przedsiebiorca / bank będzie postępował zgodnie z prawem.
-39
pokaż komentarz
@Jimp Najwięcej czytałem o Morele, Media Expert czy Media Markt. Jakoś nigdy nie dotarły do mnie szczególnie negatywne opinie o Komputroniki. No i w sumie, skoro sieciówki odpadają, to gdzie mam kupić kartę graficzną? Jak teraz o tym myślę, to jakiś mniejszy sklep również nie wydaje mi się do końca bezpieczny.
Mało osób kupuje w komputroniku, bo drogi sklep
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+37
pokaż komentarz
@Cichy133: Zajrzyjcie sobie na opineo czy ceneo i poszukajcie opinii o morele. Na 400 opinii w ciagu miesiaca tylko kilka negatywow. Te serwisy raczej nie usuwaja negatywnych opinii, bo w koncu jakies negatywy tam sa. Po prostu raz na jakis czas ktos ma duzego pecha, czuje sie zle potraktowany, bo moze BOK faktycznie w tych sklepach kuleje, nakreca inbe w necie i tyle. Jezeli liczby w tych serwisach nie sa manipulowane, to jak dla mnie Komputronik czy Morele to firmy jak wszystkie inne, no moze z gorszym serwisem i podejsciem do klienta w razie problemów. Ale ryzyko wystapienia takich problemów, jak pokazuje statystyka, jest takie samo jak w wiekszosci innych sklepow. Ja w takim komputroniku kupowalem wiele razy i jeszcze ani razu nie zdarzyly mi sie zadne problemy.
+19
pokaż komentarz
@elemenTH jakby produkował sam to by musiał prawdopodobnie po jakimś czasie zrezygnować ze swoich usług XD
+10
pokaż komentarz
@Eponhall: akurat Komputronik jakoś źle nie wypada, zresztą, ja mam chyba fuksa, bo ani w MM, ME, X-Kom nigdy też nie miałem problemów.
+9
pokaż komentarz
@zgubiles_sie_jelonku: popieram. Kupowalem w mediamarkt w morele, komputroniku, apollo, euro rtv agd... Zawsze dame dobre zakupy. Raz na kilka tysiecy zamowien drobny fuckup, raz na kilkadziesiat tysiecy wiekszy fuckup, to przeciez nie tragedia. Zdarza sie
+3
pokaż komentarz
@Eponhall: ale powiedz mi. Jak na wykopie co pół roku conajmniej jest po kilka afer z firm typu morele.net, media markt, xkom, komputronik to k%%#a gdzie ja mam kupować xD?
+3
pokaż komentarz
@Cichy133: allegro nie jest złe, szczególnie biorąc pod uwagę system komentarzy, POK i wsparcie pracowników w dyskusjach ze sprzedającymi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+15
pokaż komentarz
Co więc was zmusza do kupowania w tych firmach?
@Eponhall: przecież to są ogromne sklepy realizujące tysiące transakcji dziennie. Nic dziwnego, że wśród tych tysięcy miesięcznie znajdą się mniejsze i większe wtopy xD. Nie da się tego uniknąć. Nie wierzę, że istnieje duża firma, która nie ma na koncie żadnych wtop.
Sam w Komputroniku raczej nie kupuję, ale dość często wybieram x-kom. Złych opinii o x-komie przeczytałem dziesiątki, jeśli nie setki, no ale u mnie działa ¯\_(ツ)_/¯
+6
pokaż komentarz
@Victoremque: gdy kupowałem mojego GeForca 1650 Komputronik był najtańsza opcja, pozatym odnosząc się do znaleziska karta mi umarła po pół roku, oddałem na gwarancje nie licząc na zbyt wiele, ale dostałem naprawiona po 2 tygodniach, także przyczepić się nie mogę
+1
pokaż komentarz
@amenthop Czasami coś się trafi, ale złożyć tam cały komputer wychodzi sporo drożej. Też tam kupowałem, narzekać nie mogę.
-18
pokaż komentarz
@Eponhall: to bardzo proste. polak jak zobaczy cene o 3 zlote nizszą niż u konkurencji dostaje małpiego rozumu. logika i zdrowy rozsadek znikają, pojawia się cebulactwo
+6
pokaż komentarz
@Eponhall: @Jimp: @zgubiles_sie_jelonku: @jatylkonapiwo: @MateuszNH: @TWezmyr: @Cichy133: Działa prawo skali tudzież prawo wielkich liczb. Im większy wolumen sprzedaży, tym więcej jednostkowych wpadek.
Nawet przy marginalnym procencie źle zrealizowanych zamówień przy setkach tysięcy realizacji w ciągu roku robią się z tego setki historii rozczarowanych klientów. Jakaś tam część zrobi z tego aferę, inni przeczytają i uznają to za normę danego sklepu, dlatego ostatecznie pojawiają się pytania w stylu: "wszystkie sklepy oszukują, gdzie kupować?".
Prawda jest taka, że nie sklepu, który nie zalicza wpadek. Szukanie niezawodnego sklepu prowadzi donikąd. Trzeba patrzeć na ogół opinii, po wpadce danego sklepu dać mu osobistego bana na rok, pójść do konkurencji, a za jakiś czas ewentualnie wrócić i sprawdzić, czy procedury obsługi się nie poprawiły. W razie powtórki już nie wracać, bo szanujący się sklep nie ma prawa seryjnie robić tych samych błędów wobec stałego klienta.
0
pokaż komentarz
@orle: ok ale ty mi tego nie musisz tłumaczyć, to moje pytanie retoryczne do typa
0
pokaż komentarz
Te serwisy raczej nie usuwaja negatywnych opinii,
@zgubiles_sie_jelonku: masz rację. Nie usuwają, bo nawet ich tam nie zamieszczają. Zdarzało mi się wystawić negatywa i nawet się tam nie pojawiał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Eponhall: Bo gdybys tak chcialo zrobic, to by wie okazalo, ze nie ma sklepu, ktory czegos nie odwalil.
-1
pokaż komentarz
Na 400 opinii w ciagu miesiaca tylko kilka negatywow.
@zgubiles_sie_jelonku: To jest zajebiście dużo.
+5
pokaż komentarz
@poprostuogarniety: To wez pod uwage rowniez to, ze ludzie znacznie czesciej wystawiaja negatywy niz pozytywne opinie. Mozesz na luzie zalozyc, ze pozytywnych opinii powinno byc 10x tyle, tylko ze nikomu nie chce sie ich wystawiac (ja wystawiam pozytywna opinie raz na ~dwa lata, po prostu mi sie nie chce). Za to jak ktos jest niezadowolony, to motywacja do poświęcenia czasu i wystawienia negatywa jest znacznie wyzsza.
0
pokaż komentarz
Co więc was zmusza do kupowania w tych firmach?
@Eponhall: prosty fakt, że ogólnie te firmy działają całkiem dobrze a na wypoku jest tylko maleńki wycinek prawdy
+1
pokaż komentarz
@Jimp co sprawiło ze nagle taka przesiadka na mocny sprzęt ze starego złoma? Kilka dobrych lat różnicy
0
pokaż komentarz
@Grzesiek_astronaut2: Nie wiem w sumie. Grałem trochę na ps4, które kupiłem jakieś 3-4 lata temu, ale miałem dość grania w 30 fpsach.
-2
pokaż komentarz
@Eponhall tylko prywatni sprzedawcy
0
pokaż komentarz
@Eponhall: niewiedza
0
pokaż komentarz
@zgubiles_sie_jelonku: Dokładnie. Dlatego kilka negatywów na 400 to jest moim zdaniem bardzo dużo niezadowolonych klientów. Szacując danymi z dupy to będzie gdzieś 25%.
0
pokaż komentarz
@Eponhall: mnie tam bardziej zastanawia to, że są ludzie co im sprzęt naprawiają i odsyłają.. choć ty byś już dawno chciał tę kasę spowrotem.. a są ludzie, którzy dostaną kasę, to chcą wymianę na nową.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@Jimp: drogi mireczku, wystosuj normalne pisemko (w 2 egzemplarzach, 1 dla siebie) w którym chcesz swoją własność (kartę naprawioną) bądź wymianę na towar wolny od wad, jednocześnie nie zgadzaj się na wypłacenie równowartości, poczekaj max 2 tygodnie od daty złożenia dokumentu w sklepie (14 dni od dnia następnego dostarczenia pisma) i teraz warianty A) nie odpowiadają w terminie 14 dni czyli uznają Twoją rację, B) odpisują że mogą zwrócić Ci kasę, Ty bierzesz pisemko swoje oraz ich odpowiedź lecisz do rzecznika praw konsumenta (zazwyczaj w urzędzie miasta, ale zapytaj wójka googla gdzie on jest w Twoim mieście) gdy złożysz pismo u rzecznika wraz z kserokopiami Twoich pism, rzecznik będzie mieć ustawowe 30 dni na wydanie decyzji (zazwyczaj robią to szybciej) sklep dostanie od niego pismo że albo zwróci Ci towar albo dostanie karę oraz przymus wydania sprzętu
-1
pokaż komentarz
@Eponhall może większość jednak jest zadowolona, cholera wie
+1
pokaż komentarz
Co więc was zmusza do kupowania w tych firmach?
@Eponhall: bo negatywne sytuacje to tylko mały odsetek wszystkich transakcji?
Ty wiesz ile ja sprzętu kupiłem na morelach, komputroniku i w x-komie na przestrzeni lat? Raz mi jedna rzecz dotarła uszkodzona, wymienili i w 3 dni miałem nową sztukę.
Przecież jak w tym sklepach wydałem grube dziesiątki tysięcy złotych. Na morelach to chyba nawet pralkę i lodówkę zamawiałem bo model który chciałem akurat mieli w promocji.
Raz od wielkiego dzwonu pojawi się jakiś problem i zawsze olaboga jaki c%!?$wy sklep :D
+360
pokaż komentarz
Niestety Mirku, ale prawda jest taka że karta wcale nie została zutylizowana, tylko naprawiona i sprzedana. Robią w ciula i bambuko,bo wiedzą że są bezkarni.
Mimo wszystko, życzę powodzenia w walce z komputronikiem
+165
pokaż komentarz
Niestety Mirku, ale prawda jest taka że karta wcale nie została zutylizowana, tylko naprawiona i sprzedana
@Neling: Równie dobrze producent mogł wymienić na nowy egzemplarz a sklep stwierdził że "przycebuli"
+53
pokaż komentarz
@Neling: dystrybutor wymienił, sklep "zutylizował". Na miejscu @Jimp bym cisnął producenta/dystrybutora o historię karty graficznej o numerze seryjnym xyz.
+2
pokaż komentarz
Równie dobrze producent mogł wymienić na nowy egzemplarz a sklep stwierdził że "przycebuli"
@krzysiek_14: to całkiem możliwe, słyszałem plotki o takich praktykach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
Niestety Mirku, ale prawda jest taka że karta wcale nie została zutylizowana, tylko naprawiona i sprzedana. Robią w ciula i bambuko,bo wiedzą że są bezkarni.
@Neling: Trudno powiedzieć. Może rzeczywiście ją zutylizowali. Dziwi mnie tylko praktyka robienia tego po cichu bez porozumienia z właścicielem karty.
+23
pokaż komentarz
@Jimp: zażądaj wymiany na nowy. Masz do tego prawo. Jezeli odmówią to do rzcznika. Juz w tym poprzednim temacie @zymo08 pisałem, że wartosc towaru nie jest równa wartości zakupu. Taki precedens prowadziłby do niebezpiecznych sytacji. Banki by mogły "gubić" zdeponowane przed laty w złoto i oddawać równowartość ceny tego kruszca w momencie zdeponowania. Albo inny przykład: zabrałbym komuś jakiś kolekcjonerski znaczek warty 10 tys złotych, powiedział że zgubiłem i oddał 2,50zl bo tyle było na nim napisane.
+1
pokaż komentarz
@katona: Do tego będę dążyć!
+1
pokaż komentarz
@krzysiek_14: i to jest na 99% prawdziwy scenariusz bo naprawiana idzie jako powystawowa a producent i tak ma w obowiązku wymienić na nową
+4
pokaż komentarz
@Jimp: Po za tym kartę zutylizowano bez twojej zgody i to też bym im napisał.
-2
pokaż komentarz
Pomyślałem więc, że może dobrą opcją będzie zabranie mojej karty graficznej z serwisu i poszukanie pomocy u jakiś majstrów, którzy może coś wyczarują.
@Jimp:
źródło: jakis-jakichs.jpg
+183
pokaż komentarz
Producenci typu EVGA, jeśli nie są w stanie naprawić karty, a nie ma już w produkcji modelu, który oddałeś na reklamację to wysyłają taki sam lub lepszy nowszej generacji. Dzięki czemu ludzie dostają 2080ti reklamując 1080 itp.
Jeżeli komputronik nie był w stanie jej naprawić to niech ci dają 3050, wydajność na tym samym poziomie.
+85
pokaż komentarz
to niech ci dają
@Megawonsz_dziewienc: i tu się zderzasz się ze ścianą ¯\_(ツ)_/¯
+24
pokaż komentarz
@Megawonsz_dziewienc:
Realnie nie wiem czy poza EVGA i czasami MSI ktoś jeszcze tak robi. Przy czym to też aplikuje się z reguły tylko przy zwrocie bezpośrednim do producenta za pominięciem sklepu, jeżeli były spełnione jakieś ich procedury rejestracyjne karty i wszystko się zgadza.
O wymianach bezpośrednio u producenta słyszałem (aczkolwiek nigdy w polsce) ale przez sklep to jeszcze nigdy, nawet za granicą.
0
pokaż komentarz
@slums: 3 lata temu Komputronik po 3 naprawie ( wada ujawniała się znowu po kilku mc - coś nie tak ze złączami HDMI i DP) gtx 970 na GTX 1080 z dopłatą. Dostałem zwrot kasy za GTX 970 równowartości jaką ją zakupiłem więc nieźle na tym wyszedłem na plus ale mimo to stanęli na wysokości zadania.
+14
pokaż komentarz
EVGA to jest nadproducent. W transfferable warranty nawet jak nie masz oryginalnego dowodu zakupu, to realizują gwarancję na podstawie numeru seryjnego. Wystarczy dowód, że kupiłeś od drugiej osoby. Nie trzeba nawet oryginalnego pudełka. Przynajmniej tak było jeszcze w 2018 (jedynie nie da się teraz sprawdzić samemu, czy gwarancja jeszcze jest po numerze seryjnym). Choć była mała aferka, że przy ich specjalnej usłudze Advanced RMA zaczęli wymagać cen rynkowych, a nie sugerowanych przy kaucji za kartę zastępczą, ale mają taki ficzer, warto odnotować.
0
pokaż komentarz
Producenci typu EVGA, jeśli nie są w stanie naprawić karty, a nie ma już w produkcji modelu, który oddałeś na reklamację to wysyłają taki sam lub lepszy nowszej generacji
@Megawonsz_dziewienc: Dokładnie tak jest. Dlatego mieszkając w UK jak mam problem to reklamuję do producenta, do tej pory miałem trzy przypadki, karta graficzna MSI (chyba 780, dawno temu) wymieniona na taki sam model, zasilacz Corsair chyba AX850 wymieniony na nowszy model (chyba AX850i albo 860i coś takiego, też lata temu). I płyta głowna ale nie pamiętam producenta, po miesiącu płyta ze średniej półki (£250 w currys) została wymieniona na nową płytę którą sprzedałem za £500. To było pod 5820k które sprzedałem po awarii M/B i kupiłem macbooka pro za kasę z płyty i cpu.
+1
pokaż komentarz
@Megawonsz_dziewienc: temu mam evga = bez problemowa gwara i drogi x-kom...bo potrafią dobrze pośredniczyć.
np. padła mi evga 1050, padła 3m przed gwarą i dostałem po prostu nową hehe
x-kom napisał że przyjmuja na gwarancję, ale producenta i posyła dalej i tyle...
tydzień później info od x-kom że evga zadecydowała o wymienia na nową i tyle.
0
pokaż komentarz
Producenci typu EVGA, jeśli nie są w stanie naprawić karty, a nie ma już w produkcji modelu, który oddałeś na reklamację to wysyłają taki sam lub lepszy nowszej generacji. Dzięki czemu ludzie dostają 2080ti reklamując 1080 itp.
Jeżeli komputronik nie był w stanie jej naprawić to niech ci dają 3050, wydajność na tym samym poziomie.
@Megawonsz_dziewienc: Koliegooooo, ale wtedy to oni stratni będą. Kto to słyszał żeby nie przerzucać kosztów na konsumenta.
0
pokaż komentarz
@deton24: mam podobne doświadczenia z Fitbit (ci od smartwatchy) padł mi a zgubiłem dowód zakupu to bez najmniejszego problemu wymienili na nowy po numerze seryjnym , dali etykietę a popsuty odesłałem do Holandii
+138
pokaż komentarz
To jest klasyk - sklep moze taka karte odeslac do producenta, dostac nowa i sprzedac za aktualna cene, a Tobie musza zwrocic cene, ktora zaplaciles.
-6
pokaż komentarz
@GandalfPl: też bym tak robił( ͡° ͜ʖ ͡°)
+15
pokaż komentarz
@GandalfPl: wałek dekady
+3
pokaż komentarz
@ruskitrol: zapomniałeś chyba o przetrzymywaniu w nieskończoność kasy z preorderów kart niektórych sklepów, a potem anulowanie zamówienia.
+37
pokaż komentarz
: też bym tak robił( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aa-aa: a ja nie, ale wlasnie dlatego mamy kraj jaki mamy, gdzie na oszukiwanie jest spoleczne przyzwolenie
+12
pokaż komentarz
też bym tak robił( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aa-aa: przypomnij mi żebym z tobą żadnych interesów już nigdy nie robił ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@GandalfPl: W normlanej sytuacji producent by wyciągnął konsekwencje i zerwał współpracę albo nałożył jakieś kary pieniężne
+2
pokaż komentarz
@Artrix: ale oni nie robia deal bezposresnio z producentem, zawsze sa posrednicy, u nas w kraju nie ma az tak grubych ryb, a poza tym gdy hajs sie zgadza to wiadomo
+101
pokaż komentarz
Poproś o zwrot. Wyznacz termin. Po tym terminie zgłoś przywłaszczenie.
+1
pokaż komentarz
@Hutterite: fajnie by było, ale w sumie ja nie dostałem żadnej propozycji na piśmie. Chyba będę musiał się odezwać do serwisu online. Do tej pory wszystko było załatwiane telefonicznie lub osobiście.
+2
pokaż komentarz
@Jimp: Próbuj. Mnie już życie trochę nauczyło, że pismo przedprocesowe z wezwaniem do określonego działania lub zaniechania, często rozwiązuje problemy.
0
pokaż komentarz
@Hutterite: Jak dostałem od mirka @FHA96 jeszcze jeden link o typie, który został tak samo potraktowany, to raczej nie odpuszczę.
Dzięki!
-1
pokaż komentarz
@Jimp: Ja w takiej sytuacji w ogóle nie bawiłbym się w wykopkowe poradnictwo, tylko udał się po pomoc do prawnika.