Bogaty rowerzysta ;)
Kompletny brak znajomości przepisów w wykonaniu rowerzysty i to podczas akcji informującej jak bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy.
Kompletny brak znajomości przepisów w wykonaniu rowerzysty i to podczas akcji informującej jak bezpiecznie przejechać przez przejazd kolejowy.
+351
pokaż komentarz
Kompletny brak znajomości przepisów w wykonaniu rowerzysty
Nowe, nie znałem xD
+283
pokaż komentarz
@TestoSynth:
źródło: i1.kwejk.pl
+128
pokaż komentarz
@TestoSynth: na mnie tam nie raz trąbili jak czekałem aż zgasną światła jak jeżdżę samochodem
-26
pokaż komentarz
@TestoSynth: pewnie miał specjalny radar z lampką i tak na prawdę to zwykle jeździ przepisowo i nie utrudnia innym ruchu a już szczególnie jak jeździ w grupie
-101
pokaż komentarz
@ws60 kierowco czego nie rozumiesz
źródło: ei_1653122614737.jpg
+59
pokaż komentarz
@ws60: znowu wstawiasz zdjęcie zorganizowanego, oficjalnego wyścigu kolarskiego.
-67
pokaż komentarz
@ws60:
. . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .
źródło: comment_1652701428SP4B3Xfy8AnJRMXwW3ZoG2.jpg
-12
pokaż komentarz
@reddin: (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
źródło: youtube.com
-3
pokaż komentarz
@bartr2 skąd zabawki na drodze?
-55
pokaż komentarz
@ws60: A mnie się podoba, że nie jadą tamtędy. Powinien być podział, że DDRy dla dzieci, starców i innych zawalidróg, a dla rowerzystów jadących 50km/h ulica.
-1
pokaż komentarz
@bartr2: to działa w dwie strony szczególnie w korkach
+4
pokaż komentarz
@sargento: Konkretnie który to wyścig? @DeNuevo: I jak długo jedziesz z taką prędkością? 200 metrów? Każdy doświadczony kolarz jedzie 35/38 km/h, więc każdy samochód go wyprzedza. Prędkość nie ma tu żadnego znaczenia.
+10
pokaż komentarz
@DeNuevo: A DDR dla seicento
-8
pokaż komentarz
@ws60: To akurat jest zorganizowana kolumna, może jakiś wyścig, więc ta ścieżka ich średnio może obchodzić.
+16
pokaż komentarz
@bartr2: No właśnie - więc dlaczego jak jadę 10 na godzinę w korku to mnie rowerzysta wyprzedza jadąc 20 km/h kiedy nie ma tego metra po mojej prawej?
+7
pokaż komentarz
@reddin: co to za pedalarska propaganda? Wysyłacie sobie takie obrazki z kolegami kolarzami? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+15
pokaż komentarz
@DeNuevo: rowerzysci jadacy 50 km/h hahaha
Nie znam nikogo poza profesjonalistami, ktorzy by utrzymywali srednia 50 km/h na długich trasach. Wiec przestań sie masturbować liczbami z kapelusza xD
+1
pokaż komentarz
@BiegaczAmator30: to jest wyścig o złotą pietruszkę wójta gminy Ropuszno Górne. Jechałem na 17 pozycji w czołówce peletonu, a dlaczego pytasz?
+1
pokaż komentarz
@sargento: Pytam by się dowiedzieć.
+9
pokaż komentarz
@Aou ponieważ prawo o ruchu drogowym pozwala na wyprzedzanie pojazdów jadących lub stojących w korku z prawej jak i z lewej strony. Motocykliści chyba też tak mogą.
-3
pokaż komentarz
może jakiś wyścig,
@uzurpatorex: to czemu nie jest zamknięta droga?
Rajdy samochodowe (takie z odcinkami specjalnymi,na przykład klasa WRC, to na pewno kojarzysz) na odcinkach specjalnych mają zamknięty ruch, a poza nimi mają jechać przepisowo. Znowu rowerzyści mają jakieś wyjątki? XD
-4
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: Istnieją wyścigi nie na zamkniętych trasach. To raz. Np takie Paris-Briest-Paris to wyścig na 1200km i chyba ze startu wspólnego. Polskie ultrasy robią podobnie.
Lub mogła to być po prostu zorganizowana kolumna - np wycieczka tzw "sportive", bardzo popularna na zachodzie. W takich przypadkach stosuje się inne zasady.
W każdym razie - zdjęcie niekoniecznie udowadnia to co twórca chce udowodnić.
-1
pokaż komentarz
@sargento: @uzurpatorex: na niezamkniętych tradach, przynajmniej w Polsce, obowiązują przepisy PoRD.
Dodatkowo peleton dowolnego wyscigu i tak by nie podchodzil pod przepisy, bo kolumna może zawierać max 15 rowerów
+1
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: jakoś bagiety i nierzadko żetony zabezpieczający wyścig nigdy się nie dowalili.
-4
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: I co, jak będzie 16 rowerzystów to co się stanie? A jak będzie 500? I do tego pozwolenie z UM, Policji i innych tego rodzaju, że taki czy inny przejazd się odbędzie i przed/za taką kolumną ( czy chociażby pielgrzymką ) będzie obstawa itd, itp
Tak jak pisałem - nie wiem jaki jest kontekst tego zdjęcia. Ale wiem, że rowerzyści raczej rzadko mieszają się w grupy mające 20 ludziów na podobnej klasy sprzęcie, więc może być że z tego zdjęcia niekoniecznie wynika to, co mem sugeruje.
+2
pokaż komentarz
czy inny przejazd się odbędzie i przed/za taką kolumną ( czy chociażby pielgrzymką ) będzie obstawa itd, itp
@uzurpatorex: czyli z zamknięciem drogi, a nie bez.
-3
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: Sugerujesz, że jak "Pielgrzymka Mężczyzn do Piekar Śląskich" sunie z Mysłowic, to zamykają drogi na odcinku 30km? I może jeszcze jedzie ich tam nie więcej niż 15?
Ty tak serio próbujesz nie zakumać co chcę przekazać?
+2
pokaż komentarz
@uzurpatorex: nie, ruch jest wyłączony pomiędzy pierwszym a ostatnim radiowozem
+3
pokaż komentarz
znowu wstawiasz zdjęcie zorganizowanego, oficjalnego wyścigu kolarskiego.
@sargento: gdzie się odbywał i kiedy?
-4
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: No, zaczynasz kumać. Teraz wyobraź sobie, że na zdjęciu nie widać co jest przed oraz za kolumną. Tudzież nie widać w jaki sposób jest to zorganizowane. Clou jest takie, że zgromadzenie 20, 50, 100 rowerzystów tworzących spójną grupę jest sytuacją tak odbiegającą od normy, że przepisy PoRD jej po prostu nie przewidują i stosowanie tych przepisów wprost prowadziłoby do większej szkody.
0
pokaż komentarz
@aarahon: napisałem wyżej.
-1
pokaż komentarz
@ws60: zaraz się trafi jakis dzban co będzie próbował udowadniać że rowerzysta nie musiał korzystać bo nie ma wjazdu to nie DDR a tak w ogóle to bezpieczniej jest jezdnia XD pozdro @reddml
-1
pokaż komentarz
@uzurpatorex: jeśli trasa przejazdu nie jest zamknięta to obowiązują normalne przepisy. Przecież to nie jest tak że jak kolumna jest zorganizowana to nie przestrzega przepisów. Gówno wiesz to zamknij sie
+2
pokaż komentarz
@sargento: ropuszowo górne w Polsce nie leży więc albo kłamiesz jak pies albo było to za granicą. Podasz kraj w jakim to było czy zaszczekasz?
-3
pokaż komentarz
@aarahon: ja nie napisałem ropuszowo, badaczu pisma świętego.
-4
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: łap przykładowy regulamin, nie wszystko jest takie czarnobiałe, jakbyś chciał.
https://viadolnyslask.pl/wp-content/uploads/2022/03/Regulamin-Via-Dolny-Slask-2022-v.4.pdf
szczególnie polecam punkt 9.1 na stronie 4.
Wideo z wyścigu do kompletu.
Jakbyś nie mógł wykombinować co to znaczy "o ograniczonym ruchu" to ci podpowiem, że ruch drogowy był otwarty zgodnie z kierunkiem jazdy zawodników.
źródło: youtube.com
-2
pokaż komentarz
@sargento: Ropuszno Górne też w Polsce nie leży ale zdaje mi się że szczekanie już słyszę ;)
-1
pokaż komentarz
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Chciałbym być świadkiem jak się zachowujesz, jak trafisz na szosową ustawkę, gdzie i pół setki chłopa potrafi zrobić flash-moba i cisnąć 40/h. Nie ma przepisów które to regulują, nie ma przepisów które tego zabraniają.
Swoją drogą, dokładnie taką ustawkę jeden taki rozwalił kilka dni temu.
-1
pokaż komentarz
@ws60: Czerwony kolor oznacza że to lawa.
-1
pokaż komentarz
@aarahon: jesteś tak podjarany i nakręcony, że proste wyrazy przekręcasz.
-1
pokaż komentarz
jesteś tak podjarany i nakręcony, że proste wyrazy przekręcasz.
@sargento: czyli oficjalnie kłamiesz żeby na Twoje wyszło... czemu ja się nie dziwie że tak mocno kolarzy bronisz...
0
pokaż komentarz
@bartr2: czego nie rozumiem? Skąd się tacy biorą:)
0
pokaż komentarz
to nie DDR
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: ale to nie jest ddr tylko pas ruchu.
-9
pokaż komentarz
co to za pedalarska propaganda? Wysyłacie sobie takie obrazki z kolegami kolarzami? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pol_czlowiek_pol_litra: Będę wstawiał gdzie mi się podoba i co mi się podoba a twoje tyle co się popłaczesz na wykopie ¯\_(ツ)_/¯
źródło: D_n.jpg
0
pokaż komentarz
czemu nie jest zamknięta droga
@Felonious_Gru: po czym wywnioskowałeś, że ta droga nie jest zamknięta?
+1
pokaż komentarz
szczególnie polecam punkt 9.1 na stronie 4.
Wideo z wyścigu do kompletu.
Jakbyś nie mógł wykombinować co to znaczy "o ograniczonym ruchu" to ci podpowiem, że ruch drogowy był otwarty zgodnie z kierunkiem jazdy zawodników.
@sargento: a dotarłeś do punktu 9.10 tego regulaminu?
źródło: Screenshot_2022-05-21-18-43-02-00_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
-3
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: oczywiście.
https://www.wykop.pl/link/6667493/#comment-106032973
Spróbuj kiedyś wziąć udział, pod warunkiem że nie jesteś samochodowym grubasem który umiera po przejściu 170 metrów.
0
pokaż komentarz
@sargento: a to samochodowym grubasom nie wolno wziąć udziału?
-2
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: szkoda by wpisowe przepadło gdy ktoś schodzi z trasy po 2 kilometrach.
-1
pokaż komentarz
@The_Joker z łona matki
0
pokaż komentarz
@BiegaczAmator30: Tempomat w rowerze elektrycznym i spokojnie można przez jakieś 30 km jechać z zadaną prędkością.
-1
pokaż komentarz
@In_thrust_we_trust: sam jesteś onanista. (W myśl zasady kto się wyzywa sam się tak nazywa).
0
pokaż komentarz
@DeNuevo: Czyli nie rowerem elektrycznym, bo rower ze wspomaganiem i zdjętą blokadą to już motorower bez homologacji. Taki pojazd nie może się poruszać ani po jezdni, ani po drodze rowerowej. Ja mówię człowieku o sporcie, a nie o półgłówkach łamiących przepisy.
-1
pokaż komentarz
@reddin:
źródło: img.besty.pl
-3
pokaż komentarz
@IgorexFromOstrow: ¯\_(ツ)_/¯
źródło: youtube.com
-2
pokaż komentarz
@uzurpatorex: flashmob jest taki ze może i 300 osob jechać ale mają to robić legalnie czyli po wyznaczonym pasie.
-2
pokaż komentarz
@sargento: Serio? Dzięki bo nie wiedziałem. A wiesz, że jak słońce zachodzi to tak naprawdę nie znika tylko ty z tego punktu na ziemii juz go nie widzisz a ono dalej świeci?
0
pokaż komentarz
@BiegaczAmator30: no może i tak, Ale po DDR jeżdzą matki z dziećmi do jasnej! Mi widok kolarza w rajtuzach koliduje z dzieckiem, którego tor jazdy nie jest stabilny. Ostatecznie mogę obniżyć wymagania, że powyżej 40 km/h wont na ulice.
0
pokaż komentarz
@DeNuevo: Nie jest to wykonalne, bo państwo musiałoby zatrudnić 10k policjantów pilnujących wyłącznie rowerzystów. Matka powinna być odpowiedzialna i zanim zabierze dziecko powyżej 10 roku życia na DDR powinna być pewna, że dziecko potrafi jeździć i zna zasady ruchu na takiej drodze. DDR to nie placyk do zabawy i nauki jazdy, tylko droga z innymi uczestnikami ruchu. Ale nie przesadzajmy kolarze nie jeżdżą 40 km/h po DDR właśnie ze względu na dorosłych ludzi nie znających przepisów, dzieci na hulajnogach, głupich biegaczy, spacerowiczów, osoby z psami.. Ja mijałem ludzi jadących na koniach. DDR to nie miejsce do szybkiej jazdy i dlatego kolarze wybierają jezdnię.
0
pokaż komentarz
@bartr2: no zgadzam się - ale co z tym metrem. Rowerzysta nie ma miejsca na zachowanie metra ode mnie bo nie ma z prawej mojej na to miejsca jak toczę się 15 na godzinę.
0
pokaż komentarz
Matka powinna być odpowiedzialna i zanim zabierze dziecko powyżej 10 roku życia na DDR powinna być pewna, że dziecko potrafi jeździć i zna zasady ruchu na takiej drodze.
@BiegaczAmator30: Nie miałeś na myśli poniżej 10 lat? W Kopenhadze dzieci od 8 lat są uczona samodzielnie dojeżdzać rowerem do szkoły. Z rodzicem po DDR poruszają się dzieci w wieku 4-5 lat.
source: http://www.copenhagenize.com/2008/01/biking-with-copenhagen-kids.html
0
pokaż komentarz
@DeNuevo: Nie miałem. W polskim prawie nie istnieje coś takiego jak rowerzysta poniżej 10 roku życia. Osoba poniżej 10 roku życia jest traktowana jak pieszy, a co za tym idzie nie może znajdować się na DDR.
0
pokaż komentarz
@BiegaczAmator30: No właśnie to należy jak najszybciej zmienić. Z takim podejściem nigdy nie osiągniemy udziału ruchu rowerowego jak na zachodzie. U nas to jak jest w mieście kilkanaście procent udziału to sukces. Zachodnie miasta mają już ponad 50 procent w mieście rowerowych przejazdów.
więcej komentarzy(52)
+281
pokaż komentarz
Ostatni stałem i czekałem, aż światło przestanie mrugać to dzban z osobówki za mną zdążył kilka razy zatrąbić (ಠ‸ಠ)
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+131
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: Standard.
+107
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF i tak wydaje mi się że przyjęcie trąbienia debila jest przyjemniejsze niż 2 kafle w plecy
-21
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: wrzuciłbym wsteczny
+25
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: ale głupiutki rowerzysta na nagraniu... I to jest norma.
-55
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: Ale to nie on był dzbanem. W typowym mieście w godzinach szczytu PKP podnosi szlabany na 3-4 samochody i znów opuszcza.
Ale jak nie ma żadnego dzbana, to da się zmieścić 5-6 osobówek.
+11
pokaż komentarz
@zamaskowane_warzywo: jaki z tego wniosek?
Ze moze PKP i gmina powinny zrobic przejazd bezkolizyjny.
-13
pokaż komentarz
powinny, POWINNY, "powinny", powinny
@technocratus: Takie tam pierdaczenie wykopkowe co to nie powinno być. Powinna to być szybka kolej idąca nasypem.
Ale jest jak jest i w dostrzegalnej przyszłości lepiej nie będzie.
-1
pokaż komentarz
@zamaskowane_warzywo: wydaje mi ze kolej dostala w ostatnich latach tyle miliardow euro (czesc oddali bo nie byli w stanie wykorzystac) ze srednio w to wierze ze nie dalo sie ogarnac takich tematow. U mnie w miescie na ten przyklad zaczeli robic bezkolizyjne przejazdy (podziemne)- tam sie tworzyly ogromne korki. Mam nadzieje ze kazde miejsce takie niebezpieczne bedzie przebudowane. Zasluguje na to nasza kolej.
-5
pokaż komentarz
@technocratus: U mnie w Łodzi od wielu lat budują podziemny tunel pod centrum - może nawet o tym słyszałeś. Ale na razie wszystkie pociągi idą tzw. "koleją obwodową". I w godzinach powrotów z pracy to skład za składem. Albo taki co przywiózł Łodzian z Warszawy, albo zabierający ludzi z Łodzi do Pabianic.
Jak skończą średnicówkę, to może cos się polepszy.
+2
pokaż komentarz
@zamaskowane_warzywo: tak slyszalem, to chyba ma byc podziemne polaczenie z lodz fabryczna. Mam nadzieje ze wszystko sie uda i bedzie to sluzyc przez kolejne dekady. Kolej jest najwazniejszym elementem infrastruktury w kazdym rowzinietym kraju. Kazdy kto marnotrawi srodki i niedocenia jej znaczenia albo jest glupi albo uprawia sabotaz. Kolej jest kluczem do bezpieczenstwa PL. Dodatkowo dobrze rozwinieta moze miec pozytywny wplyw na ekologie.
-2
pokaż komentarz
@technocratus: od kogo dostali te miliardy euro i dokładnie na co?
+4
pokaż komentarz
@marcin1333
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF i tak wydaje mi się że przyjęcie trąbienia debila jest przyjemniejsze niż 2 kafle w plecy
Albo pociąg w bok :)
-1
pokaż komentarz
@artur-tyminski: Wyłącz już kąkuter i do lekcji. W poniedziałek pszyra.
0
pokaż komentarz
@dzejdzejdzej: ja już w liceum i biologia jest we wtorek
+1
pokaż komentarz
Ale jak nie ma żadnego dzbana, to da się zmieścić 5-6 osobówek.
@zamaskowane_warzywo: a jakby jeszcze poboczem szlaban ominąć to przejedzie ich 20-30
po to są przepisy aby ich przestrzegać, a nie wybiórczo robić co komu się podoba, bo jest wygodnie
-1
pokaż komentarz
po to są przepisy aby ich przestrzegać,
@Kouros: Ty masz siedem latek, że chodzisz po internecie i opowiadasz jak trzeba być grzecznym i się słuchać? Jakby normalni ludzie serio się przejmowali przepisami to ten kraj byłby już dawno ruiną.
0
pokaż komentarz
@zamaskowane_warzywo: a ty masz 14 lat, że przeżywasz bunt młodzieńczy i nie pasują ci normy społeczne?
0
pokaż komentarz
@zamaskowane_warzywo: Łódź i wszystko jasne. Chociaż byś się nie przyznawał.
0
pokaż komentarz
@technocratus: To jest większy nonsens niż port centralny. Ale kto tam Zdanowskiej zabroni, jak z sukcesją która kosztowała ponad 180 mln a sprzedano za 75 mln i oczywiście miasto wiele do jej dołożyło. To samo z dworcem widmo fabrycznym który od kilku lat stoi pusty.
0
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: No i? Niech sobie trąbi ten dzban :-)
0
pokaż komentarz
miasto wiele do jej dołożyło
@zbiegok: Ile dołożyło? Akurat ta informacja mi uciekła.
0
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: trąbienie to standard, mnie ostatnio koleś ominął. Pusto akurat było na drugim pasie to skorzystał. Co będzie czekać aż zgasną, tym bardziej, że po lewej podnoszą się szybciej.
0
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF: Dziś przypuszczałem stare babcie na pasach to jakiś dzban za mną trąbił.
0
pokaż komentarz
@TM6XUlgvbz5kxzqnzYZF dokładnie, zawzze jak tak czekam jestem obtrąbiony lub ominięty. 99% kierowców rusza jak tylko szlaban uniesie się na tyle by się zmieścić
więcej komentarzy(15)
-47
pokaż komentarz
2kzł? No należał się jakiś mandat, ale chyba przegięli.
+77
pokaż komentarz
@mike78: minimum 2000 zł
Piesi zapłacą mandat 2 tys. zł za wchodzenie na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone, lub rozpoczęto ich opuszczanie;
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/za-ktore-wykroczenia-zaplacimy-najwyzsze-mandaty-to-moze-byc-nawet-5-tys-zl/8q3jb7h
+108
pokaż komentarz
@mike78: Byłeś w śpiączce kiedy PiS ustalał nowy taryfikator mandatów?
+74
pokaż komentarz
2kzł? No należał się jakiś mandat, ale chyba przegięli.
@mike78: nie, po prostu nowy taryfikator uwzględnia inflację ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
-11
pokaż komentarz
@mike78: Ja tam policji nie widzę, to SOK i strażacy, czy oni mogą wystawiać mandaty?
+33
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe:
Tam nie ma strażaków, jest tylko SOK i PLK.
I tak SOK może wystawiać mandaty, a nawet kierować wnioski o ukaranie do sądu (oczywiście za wykroczenia na obszarze kolejowym). W razie skierowania sprawy do sądu, funkcjonariusz SOK występuje jako oskarżyciel publiczny (analogicznie jak policjant).
+3
pokaż komentarz
@dashcambandit: Ty przeczytałeś w ogóle cytat, który wkleiłeś? Na filmie nie ma ani pieszego, ani opuszczonych zapór ani nie rozpoczęto manewru ich opuszczania ¯\_(ツ)_/¯
-1
pokaż komentarz
2kzł? No należał się jakiś mandat, ale chyba przegięli.
@mike78: nie no co ty, przy takiej inflacji powinni mu ze 4000 doj#@%c 2 to juz sie zdewaluowało. k?#?y stoją i sie cieszą bo wyrobili norme na na mandaty na 3 dni do przodu.
0
pokaż komentarz
@mike78: dałbym ci minusa, ale teraz jest perfect
źródło: obraz_2022-05-21_164157204.png
+2
pokaż komentarz
ani opuszczonych zapór
@lujemujedzikieweze: a jakie są?
+1
pokaż komentarz
@pcela: sokisci to największe mendy i mandatu nie przepuszcza
-4
pokaż komentarz
@Felonious_Gru: W momencie przejeżdżania na wpół podniesione.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
-1
pokaż komentarz
@dashcambandit: przecież rowerzysta to nie pieszy ( ಠ_ಠ)
-1
pokaż komentarz
@dashcambandit: > @mike78: minimum 2000 zł
@dashcambandit: jeśli wierzyć https://www.wyborkierowcow.pl/sluzby-mundurowe-za-co-moga-ukarac-mandatem-jakie-maja-uprawnienia/, to SOK może wystawić max 1000 zł. Ten artykuł jest niby z tego roku, ale oczywiście nie mam żadnej pewności, czy rzeczywiście tak jest, jak tam opisano.
+2
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Mogą a jako ciekawostkę dodam że żandarmeria wojskowa również może
więcej komentarzy(5)
+44
pokaż komentarz
Nooo, szybciej, ale bezpieczniej jak to mawiają... :D
Gdyby szatan jeździł na rowerze, to tak by właśnie robił. Dajcie spokój, dali by se dupy siana z tymi rogatkami. Jaki to ma sens?. Że w połowie otwierania system jednak uzna że jedzie kolejny i trzeba zamknąć?
+59
pokaż komentarz
@HeniekZPodLasu: najlepsze jest to że codziennie mógłbym łapać po kilka osobówek robiących to samo. Poprostu większość ludzi myśli że jak się otwiera to już się nie zamknie za sekundę
+17
pokaż komentarz
@Yurakamisa: W naszym kraju to jest totalną plagą niezależnie od środka transportu.
+34
pokaż komentarz
Że w połowie otwierania system jednak uzna że jedzie kolejny i trzeba zamknąć?
@HeniekZPodLasu: nawet jest parę filmików gdzie auto dokładnie w taki sposób zostaje zamknięte między szlabanami. Na przejdzie samoczynn nie ma żadnej inteligencji ciapong przejechał trzeba podnieść, jedzie następny trzeba opuszczać
-1
pokaż komentarz
@Yurakamisa: mogliby w losowych miejscach pomostować systemy który by łapały jak fotoradar
-6
pokaż komentarz
Gdyby szatan jeździł na rowerze, to tak by właśnie robił. Dajcie spokój, dali by se dupy siana z tymi rogatkami. Jaki to ma sens?. Że w połowie otwierania system jednak uzna że jedzie kolejny i trzeba zamknąć?
@HeniekZPodLasu:
Wlasciwie to tak, szlabany zamykaja sie z automatu jak czujnik na torach wykryje ze sie pociag zbliza, jesli zaczely sie otwierac a jedzie cos z drugiej strony to sie zaczna w polowie zamykac
Inna sprawa ze akcja nieco przegieta, bo o ile w aucie widocznosc jest jednak ograniczona to rowerzysta ma oczy wyzej i doskonale widzi czy cos jedzie czy nie [o ile mysli...]
-3
pokaż komentarz
Że w połowie otwierania system jednak uzna że jedzie kolejny i trzeba zamknąć?
@HeniekZPodLasu: Tak, PKP zamówiło spieprzony system sterowania rogatkami samoczynnymi, był chyba nawet ciężki wypadek, i teraz muszą winę na ludzi zwalać aby ratować swoje dupy.
0
pokaż komentarz
Że w połowie otwierania system jednak uzna że jedzie kolejny i trzeba zamknąć?
@HeniekZPodLasu: tak się zdarza ;)
-1
pokaż komentarz
@wypokowy_expert: Mogliby zrobić system, który w takiej sytuacji od razu zaczyna zamykać prawy szlaban, ale lewy najpierw podnosi na samą górę. Takie coś da się zrobić na komponentach za 3.50 zł, ale Polska to kraj fuszerki, więc lepiej nie.
0
pokaż komentarz
@bbbbb: Są takie przejazdy gdzie szlabany otwierają się na zmianę (wpierw lewy, później prawy). To nic nie da bo i tak omijają go z boku.
+2
pokaż komentarz
@HeniekZPodLasu: może się zdziwisz ale na przejeździe do mojej wiochy czekałam raz 20min to rogatki ledwo się podniosły i zaraz opuściły ponieważ na torowisku był ruch ja na drodze w godzinach szczytu xD. Byłam świadkiem nawet jak ledwo podniosły się rogatki, osobówka zdarzyła przejechać i zaraz ruszył za nią TIR z dwoma naczepami. Tak, rogatka zaczela się zamykać i trafiła w lukę między naczepami i facet ja wyrwał a za chwilę jechał pociąg.. Na szczęście stanął na poboczu i chyba wezwane zostały służby.
0
pokaż komentarz
@HeniekZPodLasu: Po co pytasz skoro sam sobie w kolejnym zdaniu poprawnie odpowiadasz? Dodam od siebie w takim razie inne pytanie: Po co zakaz wyprzedzania na przejściach dla pieszych? Że niby drugie auto może zwalniać przed pieszym zasłaniając jednocześnie widoczność?
więcej komentarzy(1)
+53
pokaż komentarz
No tak, kierowcy dostają białej gorączki, bo rowerzysta złamał przepis. Ale komu zaszkodził łamiąc ten przepis?
Czy ktoś faktycznie uważa że jak zapory podniosą się do końca to jest bezpieczniej niż jak się jeszcze nie do końca podniosą? Jeśli się podnoszą to znaczy że pociąg już pojechał, chyba że ktoś kto je podnosi (automat?) się pomyli - ale w takim razie równie dobrze może się pomylić tak że pociąg przejedzie przy w pełni podniesionych zaporach.
I czy ktoś z kierowców samochodów uważa że to gorzej że rowerzysta pojechał trochę wcześniej i nie będzie trzeba na niego czekać jak już się te zapory podniosą, wolałby razem zaczekać a później ruszyć i się za nim snuć?
-6
pokaż komentarz
@KEjAf:
Najlepiej to by było gdyby rowerzysta poczekał aż wszystkie samochody przejadą i dopiero ruszył, bo i tak będą się musieli za nim snuć za parę metrów.
-1
pokaż komentarz
@ukradlem_ksiezyc: to prawda. Ja tak robię na przejazdach jak jadę rowerem, minuta mnie nie zbawi, a wyprzedzanie przez kolumnę samochodów jest nieprzyjemne.
+20
pokaż komentarz
@KEjAf: Właśnie - też tego kompletnie nie rozumiem. Przepis jest, ok. Ale w praktyce... przejechał przy podnoszących się, a nie opuszczanych zaporach. Co jest tu niebezpieczne? Może ktoś się zna, i potrafi to wyjaśnić.
+1
pokaż komentarz
@KEjAf: ten przepis w ogóle jest debilny, no ale takie jest prawo. Jezdzilem duzo w UK i tam jak zapory się troche podniosą, to czerwowe przestaje już migać. A spróbuj nie ruszyć od razu, to jeszcze Cię strąbią.
@freqfreq: chyba o to chodzi, że wjechał na czerwonym, bo cały czas się wyswietlało
+14
pokaż komentarz
@KEjAf: zapominasz, że polaczki nie kierują się logiką i rozsądkiem a tym, że "w regulaminie stoi napisane". Dlatego Kaczafii i zamordyzm ma się u nas tak dobrze.
Czekam aż mnie nagrają, ze mnie wyjątkowy bydlak, putin to mały miki przy mnie. Otóż ostatnio stałem przy zamkniętym szlabanie i po kilku minutach stania jak młot i upewnieniu się, że pociąg znikąd nie jedzie (tor prosty, widok na najbliższe kilkaset metrów) przejechałem po przejeździe rowerem.
Czekam aż policja wbije mi do chaty, chociaż podobno zajmują się obecnie głównie sprawą morderstwa Ukrainki w mojej dzielnicy oraz agresywnym narkomanem w parku. No cóż... skoro uważają, że to ważniejsze.... Może i krew się tam polała, ale to ja naruszyłem w sposób rażący przepisy ruchu drogowego i kolejowego - naraz!!!
-3
pokaż komentarz
Najlepiej to by było gdyby rowerzysta poczekał aż wszystkie samochody przejadą i dopiero ruszył, bo i tak będą się musieli za nim snuć za parę metrów.
@ukradlem_ksiezyc: Powinien jeszcze przeprosić, sprzedać rower, a pieniądze ze sprzedaży przeznaczyć na jedną z licznych fundację zajmujących się ofiarami wypadków drogowych spowodowanych przez rowerzystów.
+6
pokaż komentarz
Czy ktoś faktycznie uważa że jak zapory podniosą się do końca to jest bezpieczniej niż jak się jeszcze nie do końca podniosą
@KEjAf: @freqfreq: @Adams88878: Jeżeli zapory nie podniosą się całkowicie, a w tym momencie kolejny pociąg najedzie na czujnik to zaczną się opuszczać niespodziewanie zanim całkowicie się podniosą, i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że auto/pieszy/rowerzysta zostanie zatrzaśnięty przez zapory
+18
pokaż komentarz
@KEjAf: @freqfreq: rogatki są aktywowane automatycznie. Jak jedzie pociąg nadawany jest najpierw sygnał czerwony i dźwiękowy chwilę potem opuszczają się szlabany. Podczas podnoszenia nadal trwa sygnał czerwony, więc jeżeli jedzie drugi pociąg i aktywuje system pomownie to tylko opuszcza z powrotem szlabany, bo czerwone i tak już było i nikogo nie powinno być już dawno na przejeździe. Jak ktoś w tym momencie ruszy to może utknąć pojazdem na torach.
+1
pokaż komentarz
@freqfreq: jakby się nie otworzyły do końca i zaczęły zamykać to zdążyłby zjechać?
+5
pokaż komentarz
@freqfreq: sygnalizator nadal miga, wjeżdża się jak przestanie migać.
Co w przypadku gdy ktoś się właduje na przejazd przy podniesieniu zapór i migającym świetle, podczas gdy migające światło oznacza kolejny nadjeżdżający pociąg?
Był taki przypadek i typ wjechał se na przejazd i zapory mu się zamknęły przed nosem xD
0
pokaż komentarz
@Cody3223: rozumiem, czyli że u nas po prostu tak to działa. W nie wiesz jak to działa w innych krajach, skoro tam czerwone gaśnie dajmy na to w połowie podnoszenia zapór? W Anglii przy szlabanach jest napisane, jeżeli czerwone świeci się dalej (w sensie, że po przejechaniu pociągu) nadjeżdża następny pociąg.
+1
pokaż komentarz
@keeper772: dodatkowo okienko na taką sytuację jest dość wąskie (mało prawdopodobne), ale mamy tysiąc przejazdów i kilka tysięcy pociągów dziennie, działa efekt skali. A automatyka zakłada, że ludzie to nie skończeni kretyni i oszczędza czas ludzi i opuszcza rogatki w maksymalnie krótki czas przed pociągiem (nie mniej niż 40s)
0
pokaż komentarz
dajmy na to
@Adams88878: ale co dajmy na to, nie rozumiem różnicy
W Anglii przy szlabanach jest napisane
@Adams88878: u nas tak samo dzieje się na przejazdach kat. B (z sygnalizacją świetlną ale bez rogatek) i nigdzie nie ma napisów. I wjeżdżanie na przejazd jest w tedy skrajnie niebezpieczne, bo może nadjechać pociąg przeciwnego kierunku którego widoczność zasłoni poprzedni pociąg
0
pokaż komentarz
@Cody3223: może niejasno zapytałem. Chodzi mi o różnicę w działaniu czy to mechanizmu, czy prawa skoro u nich czerwone gaśnie w połowie podnoszenia zapór i można jechać bez zbędnego czekania, a nas musisz wyczekać do samego końca.
+3
pokaż komentarz
@KEjAf: Już pomijając zapory, masz sygnał świetlny zabraniający wjazdu na przejazd.
Czy jak na normalnym drogowym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną masz czerwone to też kierujesz się chłopskim rozumiem i zaczynasz jechać jak widzisz, że wszystkie auta przejechały zanim zapali Ci się zielone?
0
pokaż komentarz
@Adams88878: odpowiedź - nie wiem, ale powiem ci, że w Czechach i Francji potrafi się świecić sygnalizacja przejazdowa przez 20 sekund a następnie rogatki opadają na 10 sekund przed przejazdem pociągu, a u nas muszą być zamknięte przez 40 sekund i i tak są wypadki. Może po prostu u nas konstruktorzy przejazdów założyli, że nikt nie będzie chciał zaoszczędzić pięciu sekund ?
-1
pokaż komentarz
Jeżeli zapory nie podniosą się całkowicie, a w tym momencie kolejny pociąg najedzie na czujnik to zaczną się opuszczać niespodziewanie zanim całkowicie się podniosą, i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że auto/pieszy/rowerzysta zostanie zatrzaśnięty przez zapory
@Cody3223: Zatrzaśnięcie między szlabanami dla rowerzysty lub pieszego nie jest niebezpieczne... co innego w przypadku aut.
-1
pokaż komentarz
Czy jak na normalnym drogowym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną masz czerwone to też kierujesz się chłopskim rozumiem i zaczynasz jechać jak widzisz, że wszystkie auta przejechały zanim zapali Ci się zielone?
@azmar: Wiesz, to nie jest to samo, jeden pociąg który jedzie po torze a skrzyżowanie z potencjalnie wieloma samochodami/rowerami/motorami/pieszymi - tam znacznie łatwiej coś przeoczyć.
Ale poza tym, skoro pytasz - to tak, zdarza mi się przejeżdżać na czerwonym jak nic nie jedzie. I rowerem i samochodem, jako pieszy też. Na przykład jak jestem gdzieś w środku nocy, pusto po horyzont i mi się świeci jakieś czerwone światło to je ignoruję, oczywiście ze szczególną ostrożnością. Nigdy w ten sposób nie doprowadziłem do niebezpiecznej sytuacji.
A zdarzyło mi się kiedyś mieć niedaleko od domu (to nie było w Polsce, mieszkałem za granicą) skrzyżowanie na którym były światła sterowane jakąś fotokomórką, kamerą czy innym czujnikiem, nie wiem jak w każdym razie światło zmieniało się na zielone dla podporządkowanej (lokalnej i bardzo mało ruchliwej drogi) tylko jeśli ktoś tam stał. Nie blokowało ruchu na głównej jeśli nie było po co - bardzo rozsądnie. No ale ten mechanizm nie reagował na rowery - i jak jechałem tam rowerem, to mógłbym stać na czerwonym godzinę, zmieniłoby się na zielone dopiero jakby za mną stanął jakiś samochód. Ty byś pewnie grzecznie czekał, co? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Cody3223: @keeper772: Faktycznie to ma sens. No ale rower nie "utknie" pomiędzy rogatkami, nawyżej będzie musiał się schylić.
0
pokaż komentarz
Ale komu zaszkodził łamiąc ten przepis
@KEjAf: i za to powinienś dostać w ryj. W takim razie po ch#% przestrzegać jakichkolwiek przepisów? Komu zaszkodzi to że Ci p!%#!%#nę? Tylko tobie, więc niska szkodliwość czyniu.
-3
pokaż komentarz
@Niebotyk: Ale z ciebie patus. (-‸ლ)
0
pokaż komentarz
@Cody3223:
Czechach i Francji potrafi się świecić sygnalizacja przejazdowa przez 20 sekund a następnie rogatki opadają na 10 sekund przed przejazdem pociągu, a u nas muszą być zamknięte przez 40 sekund
Bzdura. Zależy od klasy drogi, długości przejazdu oraz klasy torowiska.
0
pokaż komentarz
Ty byś pewnie grzecznie czekał, co? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@KEjAf: Po co te uszczypliwości? Też mi się zdażyło wpaść na takie światło z czujką w asfalcie będąc na jednośladzie i tutaj masz racje, że można stać do usranej śmierci. Więc niestety trzeba w takim wypadku zrobić wyjątek z zachowaniem ostrożności.
Ale poza tym, skoro pytasz - to tak, zdarza mi się przejeżdżać na czerwonym jak nic nie jedzie. I rowerem i samochodem, jako pieszy też. Na przykład jak jestem gdzieś w środku nocy, pusto po horyzont i mi się świeci jakieś czerwone światło to je ignoruję, oczywiście ze szczególną ostrożnością. Nigdy w ten sposób nie doprowadziłem do niebezpiecznej sytuacji.
@KEjAf: Jeszcze - i życzę Ci oby nigdy się nic złego nie stało. Jednak pozwalając sobie na takie "zdroworozsądkowe omijanie" sygnałów świetlnych, można osłabić swoją czujność. Co mam na myśli to po prostu praktyka zdrowych nawyków. Zatrzymuję się na czerwonym świetle na skrzyżowaniu nawet w nocy jak nic nie jedzie, po to aby praktykować uważność i ćwiczyć dobre nawyki. To się nazywa po prostu dyscyplina, która czasem potrafi uratować dupsko.
Natomiast będąc pieszym - zdaża mi się przejść na czerwonym w scenariuszu jaki opisujesz. Tylko, że tutaj i tak się pewnie zatrzymujesz i robisz rozeznanie czy nic nie jedzie, prawda? Zupełnie jak na przejściu bez świateł. To jest trochę inna sytuacja niż przejeżdzać bez zatrzymania pojazdem.
0
pokaż komentarz
Czy ktoś faktycznie uważa że jak zapory podniosą się do końca to jest bezpieczniej niż jak się jeszcze nie do końca podniosą?
@KEjAf: Ja, jeśli się podnoszą to masz mniej czasu jakby zaczęły się zamykać niż jak już są podniesione do końca.
0
pokaż komentarz
@ZygmnuntIgthorn:
A kto powiedział, że przeprosić? Zbudowałeś chochoła i z nim walczysz. Jedynie mówię, że jeśli za Tobą zebrała się kolumna samochodów a i tak czekasz, to możesz poczekać tą minutę dłużej i nie tamować ruchu. To się nazywa empatia.
0
pokaż komentarz
A kto powiedział, że przeprosić? Zbudowałeś chochoła i z nim walczysz.
@ukradlem_ksiezyc: Nie walczę z żadnym chochołem, mój komentarz to była czysta szydera z Twojego durnego postulatu. Nic więcej.
Jedynie mówię, że jeśli za Tobą zebrała się kolumna samochodów a i tak czekasz, to możesz poczekać tą minutę dłużej i nie tamować ruchu. To się nazywa empatia.
@ukradlem_ksiezyc: To nie ma nic wspólnego z empatią. Kiedyś jak był jeden czy dwa samochody to miałem w zwyczaju ustawiać się za nimi, ale szybko się z tego wyleczyłem. Teraz nigdy już tego nie robię, bo kierowcy w ogólności mają problemu z energicznym ruszaniem ze skrzyżowania co jest strasznie irytujące, zarówno wtedy gdy poruszam się samochodem, jak i wtedy, gdy poruszam się rowerem.
W przypadku dłuższej kolumny, o której piszesz, ustawienie się na końcu może skutkować tym, że ponownie zamknie się szlaban, czy w przypadku zwykłego skrzyżowania znów zapali czerwone. Nie po to wybieram rower, by nie korzystać z możliwości które mi daje.
I nie, rowerzysta poruszający się zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym nie tamuje ruchu.
-1
pokaż komentarz
W takim razie po ch%? przestrzegać jakichkolwiek przepisów?
@Niebotyk: Dokładnie, przepisy nie powinny być logiczne i sprawiedliwe, mogą być totalnie losowe, nie wolno nic kwestionować, Pan kazał. Byłbyś zajebistym niewolnikiem.
0
pokaż komentarz
@freqfreq: no i właśnie o to chodzi, że skoro się nie znasz a widzisz czerwone to wiadomo, że nie jedziesz. Ktoś mądrzejszy ustalił, że czerwone gaśnie jak szlabany się całkowicie podniosą i tak ma być
0
pokaż komentarz
@ZygmnuntIgthorn:
Oczywiście, że nie tamuje ruchu. Ale szczerze mówiąc, zawsze możesz poczekać za przejazdem. Poza tym mam wrażenie, że te argumenty bierzesz trochę na zasadzie "podam absurdalny przypadek i wtedy udowodnię swoją rację". Nie wiem jakąś drogą musiałbyś jechać żeby czekać więcej niż 1-2 minut na przejazd wszystkich samochodów. A empatię polecam.
+1
pokaż komentarz
Po co te uszczypliwości?
@azmar: no, to Ty zacząłeś pisać o "chłopskim rozumie".
Co mam na myśli to po prostu praktyka zdrowych nawyków.
Nie no, wiesz, ja też mam odruch zatrzymywania się na czerwonym. ( ͡° ͜ʖ ͡°) I jeśli przez nie przejadę (co mi się zdarza sporadycznie), to nie dlatego że się odzwyczaiłem, tylko ze względu na świadomą decyzję. A w zdecydowanej większości przypadków jednak czekam na zielone.
Tylko, że tutaj i tak się pewnie zatrzymujesz i robisz rozeznanie czy nic nie jedzie, prawda? Zupełnie jak na przejściu bez świateł. To jest trochę inna sytuacja niż przejeżdzać bez zatrzymania pojazdem.
I nie przejeżdżam na czerwonym bez zatrzymania, albo przynajmniej dobrego dobrego rozejrzenia się, nie jestem samobójcą. Tak samo jak kiedy jestem pieszym - też zdarza mi się przechodzić na czerwonym bez zatrzymania, jeśli mogę się dobrze rozejrzeć podchodząc.
Jeszcze - i życzę Ci oby nigdy się nic złego nie stało.
Wiesz, tak w ogóle przejechanie na czerwonym świetle jest z punktu widzenia bezpieczeństwa mniej więcej tym samym co pokonanie tego samego skrzyżowania gdyby nie było na nim świateł, a droga z której wjeżdżasz była podporządkowana w stosunku do kierunku który akurat ma zielone. Z tym że możesz nie wiedziec kto akurat ma zielone, więc po prostu musisz ustąpić pierwszeństwa wszystkim. Ryzyko wiąże się z tym samym - że może w Ciebie wjechać ktoś kto akurat ma zielone bo nie spodziewa się że tam wyjedziesz, albo analogicznie że może w Ciebie wjechać ktoś kto ma pierwszeństwo bo on też dokładnie tak samo się tego nie spodziewa.
Jeśli jesteś w stanie bez wymuszania pokonać skrzyżowanie wjeżdżając na nie z podporządkowanej drogi i ustępując pierwszeństwa wszystkim innym, to jesteś w stanie bezpiecznie pokonać takie samo skrzyżowanie na czerwonym świetle - polega to dokładnie na tym samym, musisz upewnić się że nikt inny nie nadjeżdża. ¯\_(ツ)_/¯
Oczywiście bardzo często okaże się to po prostu niemożliwe - na ruchliwym skrzyżowaniu, jeśli masz ustąpić pierwszeństwa wszystkim, to po prostu nie doczekasz się momentu w którym mógłbyś jechać, po to właśnie są światła, no i wtedy czekasz na zielone. Ale jeśli jesteś gdzieś gdzie jest pusto, i masz czerwone, to moim skromnym zdaniem ryzyko przejechaniem na czerwonym jest mniej więcej takie samo jak ryzyko które się wiąże z wjechaniem na takie skrzyżowanie z podporządkowanej drogi - oczywiście musisz być ostrożny i uważny, ale nie ma powodów do paniki i przesadnych obaw o życie i zdrowie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@KEjAf: one potrafią się na chwilę podnieść, by zaraz z powrotem się opuścić, gdy czujki wykryją pociąg z przeciwnego kierunku. Dlatego trzeba odczekać.
więcej komentarzy(20)