Koenigsegg wymyślił skrzynię biegów na nowo
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
Sympatyczny Łysy Szwed wymyślił zupełnie nową skrzynię biegów LightSpeed Transmission. Zobacz jak działa i dlaczego jest lepsza od DSG.
+166
pokaż komentarz
genialne rozwiązanie,pytanie czy to się ma prawo przyjąć w zwykłych cywilnych autach? i jaki będzie koszt produkcji i resurs takiej skrzyni?i ile będzie kosztować remont po przewidywanym przebiegu?
+195
pokaż komentarz
@sailor_73: z czasem się przyjmie, pierwsze DSG też było drogie i średnio trwałe. Dzisiaj jest we wszystkim
+291
pokaż komentarz
@Kroledyp: nie przyjmie, do tej pory będzie zakaz spalinowych
-25
pokaż komentarz
z czasem się przyjmie, pierwsze DSG też było drogie i średnio trwałe
@Kroledyp: chyba jednak pierwsze dsg były bardzo trwałe, to były 6biegowe mokre, obecnie widły wciskają skrzynie i silniki benzynowe z gównolitu
+80
pokaż komentarz
@libertarian_artificial_intelligence: powoli zaczyna być to wątpliwe
+131
pokaż komentarz
nie przyjmie, do tej pory będzie zakaz spalinowych
@libertarian_artificial_intelligence: W Europie... A jest jeszcze reszt świata ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
powoli zaczyna być to wątpliwe
@danielo86: bo czlowiek patrzy przez pryzmat ostatnich lat i takiej tesli czy hybryd
A jak sie popatrzy jak technologia pcha te sprawy do przodu, o ile zmienily sie pojemnosci baterii przez ostatnie dekady itp to nie takie niemozliwe zeby np za 20-30 lat baterie czy wodor byly na tyle zaawansowane ze nikt juz nie bedzie chcial sie tluc kaszlakami
+42
pokaż komentarz
z czasem się przyjmie, pierwsze DSG też było drogie i średnio trwałe. Dzisiaj jest we wszystkim
@Kroledyp: Nie we wszystkim. Miałem DSG (z 2017 roku) teraz mam klasyczny automat i jestem bardziej zadowolony.
DSG niby szybko zmienia jak przyspieszasz ale ma strasznego laga przy wciśnięciu gazu. Nie wnikam czy to polityka VW czy niedomaganie DSG. Faktem jest że po przesiadce na klasyczny automat samochód z identyczna mocą jest odczuwalnie dużo bardziej żwawy i zapomniałem co to lag po wciśnięciu gazu.
-25
pokaż komentarz
@zzapal: co to jest 'klasyczny automat'?
+67
pokaż komentarz
@zzapal: to akurat wina "eco-pierdzingu", throttle by wire oraz tego co sobie producent wrzucił w ECU. W trybie sport/performance lag jest niższy, a jak trafisz do dobrego machera to wyleczy Ci te przypadłości.
+14
pokaż komentarz
@libertarian_artificial_intelligence: na terenie UE, UK, Norwegi i być może Kanady
Pozostałe 7 mld ludzi będzie jeździć spalinówkami
+62
pokaż komentarz
@ahaw: Klasyczny automat to skrzynia hydrauliczna z konwerterem oraz przekładniami planetarnymi. Najnowsze takie skrzynie w BMW są szybsze od DSG natomiast stare skrzynie tego typu o straszne zamulacze
+50
pokaż komentarz
@Korowiov: DSG jest szybkie jak ma przygotowany kolejny bieg, ale jak ją zaskoczysz i jedziemy na 5. skrzynia ma przyjmowany 6 bieg, a Ty nagle depniesz i chcesz mieć 4. to taka zmiana trwa (wg VW) 1,1 sekundy. Jeszcze gorzej jak będziesz chciał zrzucić z 5. na 3. to wtedy oba biegi są na jednym wałku (i sprzęgle) wiec można to zrobić tylko na luzie albo przejść przez 4.
Klasyczny automat potrafi zmienić bieg z każdego na każdy,
ale żeby to zrobić w ułamku sekundy to kosztuje i waży kilka razy tyle co DSG
-3
pokaż komentarz
chyba jednak pierwsze dsg były bardzo trwałe, to były 6biegowe mokre
@sailor_73: te pierwsze 6-stki były lepsze niż 7?
-6
pokaż komentarz
@tint36: Ale kolega się żalił na throttle lag, a nie na czas zmiany biegu.
-5
pokaż komentarz
na terenie UE, UK, Norwegi i być może Kanady
Pozostałe 7 mld ludzi będzie jeździć spalinówkami
@Kalosz667: Chiny, Stany, Kanada Australia, Meksyk, Indonezja, Kambodża i wiele innych. Większa część świata wyznaczyła daty zakazu sprzedaży nowych spalinówek i jednocześnie coraz więcej producentów zapowiada kiedy skończą je produkować.
Żadna marka dla ludu nie będzie inwestować w złożone i drogie rozwiązania dla spalinówek kiedy więcej mogą zarobić na inwestycjach w technologie EV.
+19
pokaż komentarz
to akurat wina "eco-pierdzingu", throttle by wire oraz tego co sobie producent wrzucił w ECU. W trybie sport/performance lag jest niższy, a jak trafisz do dobrego machera to wyleczy Ci te przypadłości.
@Korowiov: No i luz. DSG w trybie sport i tak mi lagowal bardziej niż automat EAT8 z peżota w trybie standardowym. Nie interesują mnie mody, więc porównuje to, co otrzymuję.
+4
pokaż komentarz
: Ale kolega się żalił na throttle lag, a nie na czas zmiany biegu.
@Korowiov: Bo szczerze to mnie nie interesuje czas zmiany biegu tak naprawdę. Co z tego że DSG zmienia w ułamki sekundy jak w klasycznym automstcir moment zmiany biegu nie równa się odłączeniu napędu, więc sam fakt zmiany przy normalnej jeździe (a nie wyczynowej) jest niezauważalny.
+25
pokaż komentarz
@zzapal: mam te same odczucia. DSG jest dobre na starty 0-100, gdzie masz launch control i jedziesz przewidywalnie dla skrzyni. Do normalnej jazdy 100x bardziej wolę hydrokinetyk, auto przyjemniej jedzie w korkach (potrafi płynąć, DSG często szarpie), w trasie redukcja trwa o wiele krócej. DSG jest wrażliwe na "głupie" zachowania kierowcy typu gaz-hamulec-gaz, a cały efekt potęguje "ekologiczny soft" który każe skrzyni dusić benzyniaka na 1200 obrotów
+25
pokaż komentarz
@sailor_73: Honda w swoich skrzyniach automatycznych od wieków zamiast synchronizatorów stosuje osobne sprzęgła wielopłytkowe dla każdego biegu i skrzynie są uznawane za trwałe, remont też nie wychodzi drożej od klasycznego automatu, powiedziałbym że nawet taniej bo o wiele prostsza w budowie.
źródło: index.57.jpg
+4
pokaż komentarz
@zzapal: VW (i nit tylko) ma w ECU zaszyty taki szajs, by zaoszczędzić jakieś śmieszne wartości spalania na 100 kilometrów.
-1
pokaż komentarz
@Kroledyp i dalej jest drogie i średnio trwałe
0
pokaż komentarz
@libertarian_artificial_intelligence: Zakaz to raczej pobożne życzenie. Nie ma tyle baterii na świecie, aby każdy jeździł elektrykiem.
-2
pokaż komentarz
@Liberator19: ktoś potrafi rozczytać taki rysunek przekrojowy? (ʘ‿ʘ)
0
pokaż komentarz
@Przypadkowy: Daj spokój, przecież to jest proste jak kolorowanka dla dzieci, to tak jakbyś przeciął skrzynie na pół.
-1
pokaż komentarz
@Liberator19: wiem o tym, ale mimo to jest to dla mnie plątanina niewiele mówiących mi kresek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@sailor_73: Dzięki ekoświrom zwykłe cywilne auta będą elektryczne. Problem skrzyni odpada.
0
pokaż komentarz
@sailor_73: dla cywilnych aut jest wiele lepszych i tańszych rozwiązań np bezstopniowa
0
pokaż komentarz
@Kalosz667: zawsze interesowało mnie kto u Jetsonów mieszka na ziemi. I czemu oni technologicznie poszli "w chmury" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@danielo86: @3mortis: wiadomo, że to pewnie takie pitu pitu żeby sponsorzy przyszli, ale jeśli nawet 30% z tego co jest w filmie miałoby się ziścić to elektromobilność na pewno mocno pójdzie w górę.
https://www.youtube.com/watch?v=kyiw05SiG2s
@Liberator19:
Honda w swoich skrzyniach automatycznych od wieków zamiast synchronizatorów stosuje osobne sprzęgła wielopłytkowe dla każdego biegu i skrzynie są uznawane za trwałe
Wydaje mi się, że Honda mimo wszystko trochę błądziła w temacie automatycznych przekładni. Mieli tam standardowe hydrokinetyki, ale również bardzo nieudane jednosprzęgłowe automaty (i-shit z ósmej generacji).
Natomiast w ostatnich czasach Honda mocno poszła w przekładnie CVT - i muszę przyznać, że zrobili to znakomicie. Od ponad 3 lat jeżdżę Civiciem X-em 1.5 CVT i uważam, że ich implementacja skrzyni CVT jest naprawdę świetnie zrobiona. Skrzynia połączona z kołami hydrokinetykiem więc żadnego szarpania przy wykonywaniu manewrów. Podczas zwykłego przyspieszania, CVT trzyma auto w optymalnym oknie obrotów zależnie od mocy. Przy bardziej żwawej jeździe, CVT przytrzymuje auto na 1 przełożeniu, symulując "prawdziwe" biegi i eliminując jednostajne wycie. Przy gazie w podłodze, skrzynia kręci auto do limitu i "zmienia biegi".
Efekt jest taki, że większość osób które miała do czynienia z tym autem, nawet nie wie że to CVT, jedynie petrolheadzie zauważą że coś tutaj nie gra. Do codziennej jazdy tą skrzynią jeździ się naprawdę super. Ponad 75k na liczniku i póki co - żadnych usterek.
0
pokaż komentarz
@zzapal: czysta polityka. Wpinasz kabel, wygrywasz soft od takiego jednego pana, i myk, jeździ jak złoto :)
+1
pokaż komentarz
@sailor_73
To rozwiązanie jest w każdej tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Polski YouTube jak zwykle w formie, lanie wody i dyletanctwo.
Trochę inaczej zgrany automat, hurr durr! Szalony pomysł, jeszcze nikt na to nie wpadł!
Oprócz wszystkich producentów skrzyń biegów na globie.
( ͡º ͜ʖ͡º)
Dzieci z internetu, minusy tutaj.
0
pokaż komentarz
@ahaw
co to jest 'klasyczny automat'?
To właśnie skrzynia z powyższego materiału tylko zabrakło dziennikarza motoryzacyjnego po szkole gastronomicznej, twierdzącego że ktoś tu wynalazł skrzynię na nowo.
0
pokaż komentarz
@Kroledyp: mowisz o pierwszej dq250 z audi tt? Ta skrzynia o ile jej wymieniasz olej tak jak trzeba jest nie do zaj$$#nia
0
pokaż komentarz
@PanNiepoprawny: to jest ta sama co była w gofie 4 r32 ?
+1
pokaż komentarz
@Kroledyp: tak
0
pokaż komentarz
co to jest 'klasyczny automat'?
@ahaw: hydrokinetyk
0
pokaż komentarz
@tint36 fakt. Mamy taką klasyczną skrzynię z 1956 i nie jest za szybka. Obecna PDK jest wyraznie szybsza.
+1
pokaż komentarz
@Kroledyp: i dalej potrafi paść w 100 konnej skodzie Fabii po 30 000 km. DSG spoko przy mocniejszych autach ale jaki jest sens wrzucania tego do 3 cylindrowej Fabii? Osiągów i tak to tam nie polepsza. Za to jak padnie po gwarancji to auto na złom.
0
pokaż komentarz
@3mortis: raczej 10lat
0
pokaż komentarz
@Kroledyp: Nie zdąży się przyjąć. Ponad 100 lat rozwoju silników spalinowych, a wystarczyło 10 lat elektryków i już są lepsze praktycznie w każdym aspekcie. Dopiero rozpoczęliśmy rozwój baterii pod kątem samochodów, a to one są głównym ograniczeniem obecnie dla elektryków, a nie silnik.
Za parę lat spalinowy samochód sportowy straci rację bytu bo będzie go objeżdżać każda osobówka elektryczna. Producenci też to czują i już teraz idą w elektryczne super i hyper cars.
Część purystów dalej będzie bronić spalinówki bo jara ich ryk silnika i zwracanie na siebie uwagi, ale takie kozakowanie się skończy szybko gdy się okaże, że przysłowiowa elektryczna Corolla wygrywa na światłach z ich Hellcat'em.
Chyba każdy normalny człowiek ma bekę z tych tuningowanych szrotów z obciętymi wydechami, które więcej warczą i wyją niż jadą.
0
pokaż komentarz
@libertarian_artificial_intelligence: wiesz, że samochody na wodór też są spalinowe? I na wszelkie inne eko wynalazki które są lub się pojawią... Spalinowe pojazdy nie ograniczają się do spalania węglowodorów - a elektryczne mają swoje wady, które mogą doprowadzić do upadku idei aut elektrycznych
0
pokaż komentarz
@ModDzban: Pewnie dla wygody. Ja już bym nie kupił więcej manuala
0
pokaż komentarz
@Han_zajscia spalinowe auta wodorowe to mniejszość, mają gorszą sprawność i olbrzymie problemy z korozją silnika. Większość wodorowców to elektryki jednak
0
pokaż komentarz
@portas91: a bierzesz pod uwagę opcję, że nie wiemy jaka będzie przyszłość i jakie nowe rozwiązania techniczne pojawią się i rozwiną w bliższej czy dalszej przyszłości?
Weź też pod uwagę wszelkie problemy z samochodami elektrycznymi (zarówno surowce do ich budowy, odzyskiwanie rzadkich surowców ze zużytych elementów, elektro-śmieci i ich składowanie czy utylizacja przy masowej globalnej skali, itp. itd.)
+37
pokaż komentarz
wymyślił coś, co jest w skrzyniach automatycznych od 40 lat :)
+66
pokaż komentarz
@slx2000:
I tak, i nie.
W klasycznych "automatach" masz przekładnie planetarne i zestaw hamulców.
Tutaj masz spinanie kręcących się kół z kręcącymi się wałkami.
+40
pokaż komentarz
@werfogd: @slx2000:
Dlatego w automatach masz planetarne, bo i idealnie nadają się do połączenia ze sprzęgłami.
Niby w czym ma to być lepsze?? Bo ja widzę wadę - średnica pakietów sprzęgieł (z drugiej strony w drogim samochodzie sportowym trwałość nie jest istotna). A nie widzę żadnej zalety nad klasycznym automatem.
Bardziej innowacyjny automat jest w hybrydowym Renault. To zwykła skrzynia, ale nie ma synchronizatorów. Za synchronizację odpowiada silnik elektryczny, który wyrównuje obroty.
-2
pokaż komentarz
W klasycznych "automatach" masz przekładnie planetarne i zestaw hamulców.
@werfogd: Starsze automaty Hondy nie były klasyczne. Coś mi się obiło o uszy, że przypominały zautomatyzowaną skrzynię manualną. Ciekawe na ile to było podobne do rozwiązania od tego Szweda?
+3
pokaż komentarz
@volatile_pc podobne rozwiązanie od lat stosuje Volvo w ciężarówkach. Skrzynia I-shift która konstrukcyjnie jest klasyczną, niesynchronizowaną przekładnią manualną ale sterowaną pneumatycznymi siłownikami. Obecnie również w wersji dwusprzęgłowej.
+35
pokaż komentarz
@volatile_pc:
Niby w czym ma to być lepsze??
2 ms na zmianę biegu?
+4
pokaż komentarz
@slx2000: a ty codziennie wstajesz i idziesz spać. Po co?
-6
pokaż komentarz
@bumbp: chodzi o to, że nic w tym innowacyjnego nie ma.
-1
pokaż komentarz
@slx2000: No to gdzie jest stosowane? Skoro jest inna konstrukcja a nie oparta na silownikach to jest innowacyjne
-3
pokaż komentarz
W klasycznych "automatach" masz przekładnie planetarne i zestaw hamulców.
@werfogd: Zależy od implementacji.
+30
pokaż komentarz
chodzi o to, że nic w tym innowacyjnego nie ma.
@slx2000: Pisz do łysego, że bez sensu to wymyślił ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@volatile_pc: jeździłem arkana z tym silnikiem, tragiczna skrzynia. Lag kilka sekund przy każdym wyprzedzaniu, w trakcie wyprzedzania potrafi nagłów odjąć gazu na sekundę, nie polecam. Cvt Toyoty dużo lepsze.
+5
pokaż komentarz
@werfogd: Są rożne skrzynie automatyczne, podobne w budowie i stosowane w samochodach to automaty Hondy, każdy bieg ma osobne sprzęgło wielopłytkowe zamiast synchronizatorów.
@volatile_pc: Nie masz średnicy ale możesz dać więcej płytek na jedno wyjdzie, w ciężkich sprzętach jak ciągniki rolnicze, maszyny budowlane biegi takimi sprzęgłami są zmieniane pod pełnym obciążeniem bez przerwy w dostawie mocy.
@Aaandrzej: Honda zdaje się ze do tej pory stosuje przekładnie podobne w budowie jeśli chodzi o przełączanie biegów, tylko trzeba dodać do tego jeszcze sprzęgło główne hydrokinetyczne z lockupem.
+1
pokaż komentarz
@volatile_pc: zadnych, poza zmiana biegów 100 razy szybciej niż planetarka
+1
pokaż komentarz
Nie masz średnicy ale możesz dać więcej płytek na jedno wyjdzie,
@Liberator19:
Można, ale też potrzebne będzie większe ciśnienie do zapięcia a ja się pytam gdzie zaleta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No, ok. Przekładnia planetarna jest bardziej kosztowna w produkcji od zwykłych kół zębatych, ale taka zaleta w samochodzie za kilka milionów to raczej abstrakcja.
+2
pokaż komentarz
zadnych, poza zmiana biegów 100 razy szybciej niż planetarka
@Leon24:
Ale ty wiesz, że czasy zmiany biegów są specjalnie ograniczane żeby nie było szarpnięć? Silnik musi mieć czas żeby nieco zejść z obrotów.
Powiedz mi co takiego powoduje, że pakiety sprzęgieł w tej skrzyni są szybsze od tych z automatu z przekładniami planetarnymi.
+1
pokaż komentarz
@Aaandrzej: Stare automaty Hondy działały o tyle podobnie, że miały oddzielne sprzęgło dla każdego biegu, ale wałek był tylko jeden. Tutaj są dwie takie skrzynie szeregowo.
0
pokaż komentarz
@Korowiov: do tego niższa masa i dużo mniejsza objętość.
-13
pokaż komentarz
Sam jestem przed decyzją kupna auta z DSG i zastanawiam sie czy lepiej jednak nie kupic z reczna skrzynia biegow. Jak wasze doswiadczenia?
0
pokaż komentarz
@atpl77 Kup, ale po 150kkm sprzedaj.
+96
pokaż komentarz
@atpl77: Automat > manual. Czy to DSG czy klasyczny automat, jak już wsiądziesz do automatu to nie wracasz do ręcznej.
Komfort przede wszystkim.
+68
pokaż komentarz
@atpl77:
Zdecydowanie automat. Nie ma co porównywać, komfort i wygoda jazdy na zupełnie innym poziomie. To też już nie te lata, kiedy te automaty się psuły na potęgę, a naprawa była bardzo kosztowna
0
pokaż komentarz
@atpl77: vw touran 2016 rok, 6dsg i chodzi jak miodzio. Na razie a juz zrobilem 150k km nic sie nie dzieje. Teraz prewencyjnie wymienie sprzeglo i dwumase i oby tyle samo k km zrobila.
+2
pokaż komentarz
@atpl77: jak kupujesz samochod do jazdy z pkt a do b to zawsze automat bedzie lepszy :P
A tym drugim przypadku nie zadałbyś pewnie tego pytania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@atpl77: bez udokumentowanej zmiany oleju co 60k bym się w to nie pakował. Ale ogólnie to szukaj auta z automatem, bo ręczna skrzynia to jest mordega i katorga szczególnie w dużym mieście.
-2
pokaż komentarz
Jak wasze doswiadczenia?
@atpl77: biorac pod uwage ile kosztuje sprzeglo + dwumasa w recznej skrzyni i dodajac do tego fakt, ze dsg mniej pali to wybór jest oczywisty. Tylko automat, koszty utrzymania będą podobne w skali paru lat a co się narelaksujesz to twoje.
+1
pokaż komentarz
@coo84: akurat słaby przykład, bo sprzęgło i dwumasa do DSG są droższe (zwłaszcza sprzęgło, chociaż nie wymienisz go zbyt często więc nie ma tragedii)
-2
pokaż komentarz
@rafal366 tak, ale samochód z dsg spala mniej paliwa, różnice rzędu 0.2-0.3 litra na setkę. Więc łączny koszt serwis+paliwo na długim dystansie będzie porównywalny.
+5
pokaż komentarz
@atpl77: jeśli jesteś masochistą - kup ręczną.
+7
pokaż komentarz
@atpl77: ZF 8HP w beemkach lepszy od dsg, ma jego wszystkie plusy i żadnych minusów.
+1
pokaż komentarz
@JerryTheSailor: heh po doświadczeniach znajomego (sprzęgło 3x wymieniał) doradzam aso z pełną gwarancją (żaden zamiennik)
+14
pokaż komentarz
@atpl77: DSG to dziecko k@!#y i szatana, ślepa uliczka w technologii skrzyń biegów i utrzymywana przy życiu przez VW. Przekombinowana, awaryjna po 150kkm i koszmarnie droga w naprawie. Już nie wspominając o fordowskich powershitach gdzie w tym samym oleju pływają sprzęgła i sterownik, a plastikowe tłumiki drgań pękają jak poj$?%ne - skrzynia jednorazowa
Jak dla mnie najlepsze obecnie to ZF 8HP, a jak chcesz mieć totalnie wyj$?%ne na skrzynie i mieć najniższe spalanie to bierz dobre CVT
+5
pokaż komentarz
@kobiaszu: CVT i wyj#@#ne na skrzynię mówisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@Kropeczek: Zgadza się automat to wygoda. Ale wszystko tylko nie DSG. Te skrzynie są fatalne. Obejrzyj sobie kanał automatyczni na yt. Zobaczysz jaki to paździerz.
-1
pokaż komentarz
@bl33p33r: DSG też jest mega wygodny. Wszystko lepsze od manuala. Nawet skrzynia z 1980 roku w VW Golf 1.
Awaryjność to druga sprawa, wielu ludzi ma na to wywalone sądząc po tym ile Audi, VW jeździ z dość awaryjnymi DSG.
Ponadto, one przeżyją wiek auta - na zachodzie nie liczy się, że ma jeździć 20 lat. Rzadkością jest by skrzynia padła przed 100k, 200 to standard, a to oznacza ok. 10 lat i kupuje się inne auto.
+5
pokaż komentarz
ZF 8HP w beemkach lepszy od dsg, ma jego wszystkie plusy i żadnych minusów.
@Markok: jest dokładnie tak jak mówisz. nie bez powodu nowe //M to już tylko ZF8
szybkość DSG, komfort hydrokinetyka i gratis możliwość przejścia z dowolnego na dowolny bieg w jednej operacji
-1
pokaż komentarz
@Kropeczek: Czyli VAG Ok bo i tak nikt nie będzie jeździł autem więcej niż określony czas ? Ładnie zgwałciłeś logikę ( ͡° ͜ʖ ͡°) Robią szajs i tyle. Manual i tak lepszy od DSG.
+3
pokaż komentarz
@bl33p33r: Na pralkę też będziesz narzekać, że pracuje tylko 10 lat, a powinna 30? To, że w Polsce auta zmienia się co 30 lat nie znaczy, że na zachodzie też tak jest.
Wytrzymałość mierzy się na czas życia auta i tu DSG nie odbiega znacząco - na jedno życie w Belgii, Niemczech czy Danii wystarczy. To Polak ma problem mając oczekiwania jak z kosmosu.
0
pokaż komentarz
Sam jestem przed decyzją kupna auta z DSG i zastanawiam sie czy lepiej jednak nie kupic z reczna skrzynia biegow. Jak wasze doswiadczenia?
@atpl77: nigdy wiecej manuala
0
pokaż komentarz
@bl33p33r: Powiedz że manual jest lepszy ludziom którzy jeżdżą Alfą ze skrzynią M32 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@atpl77: Jak jeździsz. Po mieście to automat jest zbawieniem, na trasy to bez różnicy jak jedziesz na tempomacie na najwyższym biegu.
+1
pokaż komentarz
@polski_nieburak: caly czas aso, oleje wymieniam w polowie. Silnik co 12k/15k km a skrzynia 30k km. Cisza i spokoj. Wole prewencyjnie juz wymienic niz czekac az zacznie szarpac, stukac czy sie slizgac :)
-1
pokaż komentarz
to bierz dobre CVT
@kobiaszu: Jak masz na myśli eCVT z hybrydowym napędem od Toyoty (czy Forda) to tak pisz, bo zwykłe CVT to potrafi być straszny paździerz.
+1
pokaż komentarz
Jak masz na myśli eCVT z hybrydowym napędem od Toyoty (czy Forda) to tak pisz, bo zwykłe CVT to potrafi być straszny paździerz.
@Aaandrzej: Oczywiście te mam na myśli. CVT z A6 to straszne gówno
-1
pokaż komentarz
@kobiaszu: Teraz jest też nowa CVT Toyoty (nie hybrydowa eCVT) z mechanicznym pierwszym biegiem. Pomaga przy ruszaniu :) Pierwszy raz została użyta w Corolli niedawno.
0
pokaż komentarz
@Kropeczek: mnie irytuje swoją głupotą. Tak samo ten czterobiegowy sprzed 20 lat jak i ten 7-mio czy 9-cio biegowy współczesny. Gdybym miał wybór na trasę wolałbym klasyczną, ręczną. Tylko w mieście, w korkach doceniam automat.
+54
pokaż komentarz
To jest niepojęte, że prawdziwy fizyczny obiekt przenoszący ogromne siły jest w stanie ruszyć się w 2 ms a głupie menu start w Windowsie dalej potrzebuje co najmniej 100 ms na otwarcie po kliknięciu.
+8
pokaż komentarz
@smk666: nie wiem czy to ironia, bo jest to popularny temat w IT - ale od kliknięcia w przycisk menu start do prezentacji wyników prawdopodobnie dzieje się tyle, że jest to nie do ogarnięcia przez jedną osobę gdyby miała na to całe życie (oczywiście nie myślę tutaj o tak abstrakcyjnych pojęciach jak „obsługa dwukliku”, „narysuj prostokąt”, „dodaj cień”, „wyświetl ikonkę i nazwę aplikacji”).
+6
pokaż komentarz
@Guzik: To może jednak coś jest nie tak w kolejności ładowania? Użytkownik zapewne w większości przypadków nie potrzebuje tego wszystkiego, więc gdyby najpierw ("od razu") pojawiał się layout wypełniony statycznymi danymi (które pewnie można by spokojnie trzymać w RAM-ie, być może nawet w formie obrazka do pokazania podczas ładowania) a te dynamiczne pojawiły się po sekundzie, to pewnie wrażenie byłoby lepsze.
+14
pokaż komentarz
bo jest to popularny temat w IT
@Guzik:
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, w końcu to moja branża. Tony bibliotek z milionem zależności każda i mamy łatwe (przez co tańsze) programowanie kosztem wydajności a nikomu nie zależy skoro większość ludzi i tak nie zauważy różnicy.
@sredni_szu:
To może jednak coś jest nie tak w kolejności ładowania?
Po części tak, jednak bardziej piję do opóźnień wszystkich warstw abstrakcji, które prowadzą do tego, że czas pomiędzy kliknięciem a reakcją we współczesnym OSie właśnie około 70-150 ms (wliczając w to lag monitora czy samej myszki). To nie czasy, gdzie urządzenie wejściowe miało bezpośredni dostęp do pamięci jak w czasach pierwszych mikrokomputerów domowych (np Apple IIe z artykułu poniżej z zegarem 1 MHz i input lagiem na poziomie 30 ms).
Tak czy inaczej nie mieści mi się w głowie jak fizyczna masa może wykonać zadanie w 2 ms kiedy coś tak prostego jak wirtualny lewy klik nie jest w stanie wykonać się w czasie kilku mikrosekund tylko wymaga wykonania do 400 milionów operacji (0,1s przy 4 GHz).
Tutaj artykuł z ciekawym wideo dotyczącym jak input lag "przeszkadza" w życiu w temacie:
https://www.extremetech.com/computing/261148-modern-computers-struggle-match-input-latency-apple-iie
źródło: extremetech.com
-1
pokaż komentarz
@smk666: tragedia, najgorsze co nas w życiu spotkało, o nie...
0
pokaż komentarz
@ZiobroV:
No cóż, input lag jest okropnie denerwujący jeżeli chodzi o jakikolwiek interfejs ale szczególnie doskwiera on na urządzeniach dotykowych. Chodzi mi o to zjawisko z urywka video linkowanego w artykule, który wrzuciłem komentarz wyżej. Powinniśmy dążyć do minimalizacji latencji aby obsługa urządzeń dotykowych była odczuwalna tak samo jak manipulacja fizycznym przedmiotem a nie... obsługa urządzenia.
źródło: youtube.com
+25
pokaż komentarz
Wyobrażam sobie wizytę u mechanika:
- Sprzęgło panu padło
- które?
- Piąte ;)
+38
pokaż komentarz
@pragmatyczny_romantyk: A to trzeba wymienić wszystkie bo to bedzie mial pan za jedna robota
-2
pokaż komentarz
@bi-tek: To będzie cud jak ktoś będzie w stanie cokolwiek tam wymienić. Już teraz jest wielki problem aby zwykły polski mechanik naprawił coś więcej niż rozrząd w 1,9 TDi.
+4
pokaż komentarz
@jacek-piekar: wyjedź ze wsi z jednym zwykłym polskim mechanikiem to wsi w której jest ich chociaż pięciu, zobaczysz, że to poszło dużo do przodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Wyobrażam sobie wizytę u mechanika:
- Sprzęgło panu padło
- które?
- Piąte ;)
@pragmatyczny_romantyk: ale przecież tak właśnie jest z typowymi hydrokinetycznymi automatami. mają swoje zespoły sprzęgieł (5 lub więcej) i te sprzęgła się zużywają. np w skrzyni 6HP26 popularna jest konieczność wymiany "sprzęgła E" przy przebiegach w okolicy 200-300 tys km