Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+98
pokaż komentarz
Cóż, źle zabezpieczony ładunek ¯\_(ツ)_/¯
+224
pokaż komentarz
źle zabezpieczony ładunek
@Bad_Sector: o ile w ogóle był zabezpieczony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+310
pokaż komentarz
@RidgeForrester: a po co? Do góry nie poleci( ͡~ ͜ʖ ͡°)
+127
pokaż komentarz
@Bad_Sector: @RidgeForrester: Zacznijmy od tego, że to złe zabezpieczenie miałą początek w tym, że ładunek miał możliwość rozpędzenia się. Nawet gdyby nie było innego zabezpieczenia to w przypadku dosunięcia do przedniej burty mogło się to skończyć inaczej. To jest podstawa w zabezpieczeniu ładunków. Drugie, zwiększenie tarcia/powierzchni kontaktu (lepiej rozłożyć na większej powierzchni, a nie układać jedno na drugim (jeśli się da) i układać ściśle (można nawet związać ze sobą kilka palet bo jako całość trudniej będzie wprawić w ruch. I tak dalej…
-156
pokaż komentarz
@saczuser: Jakbyś się uczył na fizyce to byś wiedział, że siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni.
+12
pokaż komentarz
@Bad_Sector: ta słynna inteligencja Chińczyków( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+60
pokaż komentarz
Jakbyś się uczył na fizyce to byś wiedział, że siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni.
@Argiope: Masz rację, tarcie statyczne https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_spoczynkowe czyli to, które musisz pokonać żeby ruszyć ten slab z miejsca jest liniwo zależne od siły dociskającej (ciężaru) i współczynnika tarcia. Czyli jak się 2x zmniejszy siła to 2x zwiększy powierzchnia bo zamiast jeden na drugim, położysz jeden obok drugiego.
Ale to tak w teorii... W praktyce może się okazać, że ten współczynnik nie jest liniowy i ma inną wartość dla dużych sił a inną dla małych. Jak położysz dwa slaby jeden na drugim, to ten drugi będzie się ślizgał po pierwszym a nie po podłodze przyczepy a tam mogą być inne współczynniki tarcia. Poza tym w grę wchodzą różnego rodzaju deformacje geometryczne ułatwiające/utrudniające poślizg i mnóstwo "best practice" dla tego typu inżynieryjnych zastosowań.
Ja tam bym zawierzył @saczuser: bo brzmi jakby od strony praktycznej wiedział jak to działa :-) Ja słyszałem tylko, że jak się da to ładunek należy rozłożyć równomiernie.
+37
pokaż komentarz
@Bad_Sector kierowców ciężarówek dzielimy na tych co wolą dać dwa pasy za dużo i tych co mówią "powoli pojadę". Zawsze przy załadunku drogiego sprzętu robię zdjęcie naczepy by potem mieć dowód.
+19
pokaż komentarz
@kwanty: Użytkownik @Argiope: ma rację, ale dochodzi szereg innych czynników. Nie będę się wykłócał, może jestem w błędzie, ale przy zabezpieczaniu ładunku weź jeszcze pod uwagę środek ciężkości, równomierny rozkład masy na osie/siodło (czyli oś/osie ciągnika)+oś/osie naczepy.
Jak ułożysz jedno na drugim to jeszcze musisz bardzo dobrze to spiąć jeśli np. masz tylko dwie palety cementu. Jeśli podczas hamowania to co jest u góry się przesunie względem tego co na dole to już nie masz 2*M jednej palety tarcia statycznego do podstawienia do wzoru. Łatwiej takie "wieże" przewrócić bo trudniej je dobrze zabezpieczyć. Jeśli ułożysz jedną paletę za drugą, to podczas hamowania (czyli tam są zwykle największe przeciążenia (G) to jedna napiera na drugą. Taka "konfiguracja" nie będzie mieć tendencji do podrywania z jednej strony gdyby tarcie było tak silne, bo punkt ciężkości jest nisko.
Czasem trzeba zrobić mniej optymalnie. Inaczej też wygląda to jeśli masz np 20 palet po dwie warstwy. Nawet gdyby jedna miała z jakiegoś powodu zerowe tarcie to w przypadku kiedy stanowi część całości (spiętej razem) musi rozpędzić 9 innych w górnej warstwie.
O ile jeszcze pamiętam to można oczywiście stosować maty zwiększające tarcie na podłodze, może są jakieś grodzie, albo występy które można zamontować w podłodze.
Jestem otwarty na korektę, przy cywilizowanej dyskusji chętnie przyjmę do wiadomości błędy w moim rozumowaniu.
0
pokaż komentarz
@joksik: Byś się zdziwił.
+6
pokaż komentarz
w przypadku dosunięcia do przedniej burty
@saczuser: Może pierwotnie było dosunięte do przedniej burty.
-3
pokaż komentarz
@qwerty54321: Ja dzielę ich na tych którzy boją się Niemców, i na tych którzy się nie boją.
0
pokaż komentarz
@saczuser: Masz jakieś doświadczenie w hutnictwie że wiedziałeś ze to slab?
+2
pokaż komentarz
@RidgeForrester: Byl zabezpieczony grawitacyjnie
-1
pokaż komentarz
@Argiope: Drugie prawo tarcia
Siła tarcia ślizgowego nie zależy od wielkości powierzchni zetknięcia ciał.
-1
pokaż komentarz
@saczuser: Jakbyś się uczył na fizyce to byś wiedział, że siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni.
@Argiope: jakbyś uważał to byś wiedział że siła tarcia zależy od siły nacisku i współczynniku tarcia.
Ale to że współczynnik tarcia potrafi się zmieniać w zależności od siły nacisku to co niepowiedzieli?
0
pokaż komentarz
@Argiope: owszem zależy, pośrednio od siły nacisku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Bad_Sector: to proste, niedostosowanie prędkości do warunków jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
zwiększenie tarcia/powierzchni kontaktu
@saczuser: tarcie to współczynnik razy siła docisku i nie zależy od powierzchni. Kładąc jedno na drugie zwiększają siłę docisku. Tyle teoria, może ktoś mi wytłumaczy czy w praktyce też tak jest?
-1
pokaż komentarz
@Bad_Sector jak na to wpadłeś?
+46
pokaż komentarz
Przecież jak położę taką jebitnie cieżką blachę, to co się może stać?
+72
pokaż komentarz
@Petururururu: pewnie ciężar utrzyma ją na miejscu ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
+42
pokaż komentarz
Może ze dwa lata temu na A4, na górze sw Anny był podobny wypadek. Przy jeździe w góry i hamowaniu, ładunek zachował się identycznie jak na filmie, przebił kabinę.
+46
pokaż komentarz
@skipp: ludzie naoglądają się Iron Mana i zapominają o bezwładności ;)
-4
pokaż komentarz
@skipp: co ciekawe Hitler planował A4 by objeżdżała GŚwAod północy, ale nasi byli mądrzejsi ;-)
+3
pokaż komentarz
@bergers nasi do dziś się popisują swoimi zdolnościami na GŚA. Obecnie trwa tam remont nawierzchni. Zwężki są tak ustawione że samochody z lewego wyprzedzają ciężarówki na centymetry. A ja jadąc ciężarówka nie wiem czy obserwować przód, lewe lusterko czy osobówka się nie obciera i kontrolować prawe lusterko żeby nie rozwalić opon o krawężnik, bądź wpuszczane studzienki.
+2
pokaż komentarz
@skipp jechałem tam ostatnio moim kombi z bagażnikiem rowerowym na hak. Bałem się wyprzedzić ciężarówki, tak wąsko! I gdzie patrzeć? Czy nie zahaczę rowerami ciężarówki z prawej czy tego krawężnika na 40cm wysokości z lewej? To wszystko jeszcze na dodatek na zakrętach, bo prostego odcinka tam prawie nie ma.
-1
pokaż komentarz
@skipp: Zginol wtedy moj ziomek z podstawowki wiozl kamienie na nagrobki straszna smierc
+23
pokaż komentarz
Z prawami fizyki nikt jeszcze nie wygrał.
Owszem wygrali, ci co zabezpieczyli poprawnie ładunek.
+14
pokaż komentarz
@kiernek: nieprawda, bo zabezpieczając go również korzystali z praw fizyki.
0
pokaż komentarz
@Przypadkowy: samo korzystanie to nie przegrywanie właśnie. Bardziej neutralna pozycja.
-1
pokaż komentarz
@kiernek: nie przegrywanie to nie jest również wygrywanie. ¯\_(ツ)_/¯
+15
pokaż komentarz
źródło: to-som-tony-do-gry-nie-poleci.jpg