Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+258
pokaż komentarz
Jak mnie denerwują ludzie, którzy się tak pchają na ostatnią chwilę na czerwonym narażając życie innych ( ͡° ʖ̯ ͡°)
+95
pokaż komentarz
@Ghost7rider: nie znasz zasady 6 sekund? ( ͡° ͜ʖ ͡°) #pdk
+64
pokaż komentarz
@Ghost7rider: To było głębokie żółte.
-103
pokaż komentarz
@Ghost7rider: kupa skrzyżowań ma ustawione czerwone dla obu stron jako bufor pomiędzy zmianami świateł, czasem sięgający nawet 8 sekund. Nie rozumiem tego zupełnie, światła powinny być święte, bufor zerowy a każde skrzyżowanie okamerowane, nie ma prostszego wykroczenia do uchwycenia na zdjęciu niż wjazd na czerwonym.
+157
pokaż komentarz
@coo84: Celem świateł jest upłynnienie ruchu i poprawa bezpieczeństwa, a nie penalizacja każdego ruchu i zatkanie skrzyżowań wiec twój pomysł jest z dupy kolego
+42
pokaż komentarz
@coo84 może to jest tak zrobione właśnie przez zachowanie takich kierowców?
+2
pokaż komentarz
@gimna: pozne zielone ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-62
pokaż komentarz
@pablosik: upłynnienie ruchu następuje jak się wyłączy światła, niejednokrotnie zostało to udowodnione, na znaki jest dużo większa przepustowość skrzyżowań. Światła są dla bezpieczeństwa i wyrównywania szans pomiędzy kierunkami/rodzajami uczestników ruchu, i przejeżdżanie na czerwonym temu przeczy. I żadna penalizacja, kilka miesięcy z takimi przepisami i by nikt na czerwonym nie przelatywał. Następnym razem zwróć uwagę co się dzieje jak zapali się żółte - kupa kierowców nawet nie pomyśli żeby nacisnąć hamulec, odruchowo pakują prawy pedał w ziemię żeby "zdążyć", i to widać po szarpnięciu samochodem.
+138
pokaż komentarz
@pablosik: upłynnienie ruchu następuje jak się wyłączy światła, niejednokrotnie zostało to udowodnione, na znaki jest dużo większa przepustowość skrzyżowań. Światła są dla bezpieczeństwa i wyrównywania szans pomiędzy kierunkami/rodzajami uczestników ruchu, i przejeżdżanie na czerwonym temu przeczy. I żadna penalizacja, kilka miesięcy z takimi przepisami i by nikt na czerwonym nie przelatywał. Następnym razem zwróć uwagę co się dzieje jak zapali się żółte - kupa kierowców nawet nie pomyśli żeby nacisnąć hamulec, odruchowo pakują prawy pedał w ziemię żeby "zdążyć", i to widać po szarpnięciu samochodem.
@coo84: Mylisz się już w pierwszym zdaniu
źródło: IMG_0743.JPG
+28
pokaż komentarz
@pablosik: Pamiętam, mieszkałem w akademiku niedaleko. Chyba kilka godzin to odblokowywali xD
EDIT: zdjęcie nowsze, ja pamiętam podobną akcję z okolic 2004 r.
0
pokaż komentarz
@Arsenazo: To jest lokalny folklor ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-40
pokaż komentarz
@pablosik: brawo za dowód anegdotyczny
tutaj masz potencjalne problemy ze swiatlami
https://web.archive.org/web/20090327022232/http://www.ite.org/safety/issuebriefs/Traffic%20Signals%20Issue%20Brief.pdf
mylisz skutek z przyczyną - ten gridlock na zdjęciu bierze się z tego, że to skrzyżowanie jest zaprojektowane pod ruch kierowany - nie da się tego zrobić na znakach. Takich skrzyżowań gdzie jednocześnie krzyżuje się 12 kierunków (4x samochody, 4x tramwaje, 4x piesi) jest ile w polsce? trzy? Gdyby to projektowano bez świateł byłoby tam jebitne rondo albo inne rozwiązanie z równorzędnością ruchu.
Nie wiem jak ci to wytłumaczyć inaczej niż waląc przykładami z mojego podwórka:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Korki-po-wlaczeniu-sygnalizacji-na-Podwalu-Przedmiejskim-n128996.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Swiatla-wciaz-spowalniaja-tramwaje-n103014.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/W-Chyloni-ogromne-korki-przez-swiatla-n85467.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kontrowersyjna-sygnalizacja-w-Kowalach-Beda-korki-n83469.html
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ogromne-korki-w-centrum-Gdanska-po-zmianie-sygnalizacji-n80049.html
sygnalizacja służy uspokajaniu ruchu w celu poprawy bezpieczeństwa, bardzo rzadko zwiększa przepustowość czegokolwiek. Cała europa już idzie w tym kierunku - wywalanie świateł, strefy 30, skrzyżowania równorzędne, ronda. Światła są potrzebne tylko tam, gdzie do "głównej" włącza się dużo aut z podporządkowanych i w przeciwnym razie ci z podporządkowanych by pół godziny włączali się do ruchu. Ale w ogólnym rozrachunku kosztem tych kilku z podporządkowanej dużo więcej samochodów z głównej musi czekać, więc przepustowość spada.
-19
pokaż komentarz
@Ghost7rider: Ja ci powiem, że mnie bardziej denerwują ci co jak im błyśnie przed nosem pomarańczowe to tylko pisk opon, bo panie jakie teraz mandaty.
+5
pokaż komentarz
@coo84: brak buforu jest zbyt niebezpieczny - fizyki nie oszukasz
+1
pokaż komentarz
@Ghost7rider: no i właśnie to jest głupota. Teraz każdy z tych debili wie, że jest jeszcze kilka sekund na przejazd. Bufor powinien skrócony do takiej wartości, żeby móc jeszcze przejechać, gdy żółte zapala się zaraz przez nami lub nad nami.
+8
pokaż komentarz
@Ghost7rider: Ostatnio przyszła mi zwrotka z policji, że koleś którego zgłosiłem właśnie za przejazd na czerwonym a później jeszcze za wyprzedzanie na 3go dostał mandacik. Z moich obliczeń wynika że jakieś 2,5 klocka :D
+2
pokaż komentarz
@Arsenazo: Alcatraz?
-2
pokaż komentarz
nie znasz zasady 6 sekund?
@Anomalocaracid: zasada 6 sekund: po spowodowaniu wypadku nie wysiadaj z samochodu w ciągu pierwszych 6-ciu sekund, bo możesz dostać bezkarnie w ryj resztką zderzaka
+1
pokaż komentarz
To było głębokie żółte.
@gimna: tak głębokie, że aż przesunięte ku czerwieni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@pablosik: wygląda jak te upośledzone łamigłówki z reklam gier na fejsie. xD
0
pokaż komentarz
Alcatraz?
@Kuba_Wolinski: Wiadomix :D Epizodycznie Bratniak i Pinezka :)
+8
pokaż komentarz
upłynnienie ruchu następuje jak się wyłączy światła, niejednokrotnie zostało to udowodnione, na znaki jest dużo większa przepustowość skrzyżowań. Światła są dla bezpieczeństwa i wyrównywania szans pomiędzy kierunkami/rodzajami uczestników ruchu, i przejeżdżanie na czerwonym temu przeczy. I żadna penalizacja, kilka miesięcy z takimi przepisami i by nikt na czerwonym nie przelatywał. Następnym razem zwróć uwagę co się dzieje jak zapali się żółte - kupa kierowców nawet nie pomyśli żeby nacisnąć hamulec, odruchowo pakują prawy pedał w ziemię żeby "zdążyć", i to widać po szarpnięciu samochodem.
@coo84: być może jakby ludzie w Polsce umieli korzystać ze skrzyżowań i nie wp!#%@#!ali się gdy nie można zjechać, nie trąbili na innych, którzy umieją to dałoby radę usunąć światła z polskich dróg (przynajmniej części z nich)
Dodatkowo dodaj wybiórcze traktowanie przepisów ruchu drogowego (w szczególności dopuszczalnej prędkości i odległości za pojazdem poprzedzającym) i masz obraz czemu w Polsce jest tyle wypadków i ofiary śmiertelnych
-2
pokaż komentarz
Celem świateł jest upłynnienie ruchu i poprawa bezpieczeństwa
@pablosik:
mylisz sie
celem swiatel jest poprawa bezpieczenstwa i udroznienie ruchu na drogach poprzecznych
Nijak ma sie to do uplynnienia ruchu :)
+1
pokaż komentarz
@coo84: Jeśli nie ma tego buforu to w przypadku większego ruchu auta nie zdążą opuścić skrzyżowania, a w mieście jest masa kretynów, która wjeżdża na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia "bo zielone". W efekcie cała twoja teoria o przepustowości sypie się jak domek z kart, bo z każdym cyklem narasta zator. Niestety mamy za niską kulturę jazdy.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@pablosik: @coo84: Skutek wprowadzenia / likwidacji świateł lub ronda można potestować samemu w Cities Skylines ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@gimna: Tak głęboki odcień, że jak krew wygląda (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+1
pokaż komentarz
@pablosik: Zapraszam Cię jako pieszego na te przejścia sterowane sygnalizacją świetlną:
Osobowicka 1
Osobowicka 2
I zobaczysz jak przestrzegane jest czerwone światło przez kierowców. Nic tylko postawić kamery do łapania do przejazdu na czerwonym świetle.
+1
pokaż komentarz
@sylwek2k: Tak, bezpośrednim celem świateł nie jest upłynnienie ruchu, ale można to dodatkowo dzięki sygnalizacji świetlnej osiągnąć, jak się poprawnie ustawi tzw. zieloną falę.
-1
pokaż komentarz
@artu1313: Tak dla tych co dali minusy, żeby kiedyś się nie zdziwili i dla potomności..
„W sytuacji, w której policjanci uznają, że kierowca mógł spokojnie zatrzymać pojazd przed sygnalizatorem, zakwalifikują wykroczenie jako niezastosowanie się do sygnałów drogowych. Mandat w takim przypadku wynosi od 300 do 500 zł oraz zostanie uzupełniony aż 6 punktami karnymi. Jeżeli funkcjonariusze uznają, że hamowanie kierowcy było zbyt mocne i stworzyło zagrożenie na drodze, grzywna wyniesie 500 zł i również będzie uzupełniona 6 punktami karnymi.„
-1
pokaż komentarz
brak buforu jest zbyt niebezpieczny - fizyki nie oszukasz
odpowiedz
@Niebieski40: Stąd oprócz czerwonego i zielonego mamy światło żółte. Takie własnie przeciągnięcie czerwonego to zachętą dla przypadków jak wyżej (bo może się uda), jak i zmniejszenie rzeczywistej przepustowości.
+1
pokaż komentarz
le można to dodatkowo dzięki sygnalizacji świetlnej osiągnąć, jak się poprawnie ustawi tzw. zieloną falę.
@Terry_Battery:
Zielona fale, to mozesz osiagnac, ale tylko w przypadku stosunkowo malego ruchu, dodatkowo ona dziala tylko jak jest stosunkowo duzy priorytet na glowny kierunek jazdy.
Zielona fala nie dziala przy duzym i bardzo duzym ruchu (czyli tak naprawde wtedy, kiedy jest najwiekszy problem z wyjechaniem z bocznych uliczek :) )
0
pokaż komentarz
@pablosik: w środę koło placu trzech krzyży było podobnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
Zapraszam Cię jako pieszego na te przejścia sterowane sygnalizacją świetlną:
Osobowicka 1
Osobowicka 2
I zobaczysz jak przestrzegane jest czerwone światło przez kierowców. Nic tylko postawić kamery do łapania do przejazdu na czerwonym świetle.
@Semy:
Ale to wina infrastruktury!11!! Kto to widzioł przejście dla pieszych przez dwupasmówkę. I te sygnalizatory są kompletnie niewidoczne. I za dużo ich jest. I znaków też. Panie, kto by na to wszystko patrzył jak jedzie.
Postawić tam kładkę, albo tunel, żeby uchronić kierowców przed popełnianiem głupich błędów.
¯\_(ツ)_/¯
-1
pokaż komentarz
@gimna: W Wwa nazywamy je różowym.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
0
pokaż komentarz
@coo84: ale jak się trafi wolny pojazd np starszy samochód ciężarowy to musi mieć szansę przejechać tak aby nie został na skrzyżowaniu kiedy zmienia się światła, dlatego bufor musi być. Żeby doszło do czegoś takiego jak na filmiku trzeba wjechać na czerwonym. Prawdopodobnie minimum z 3 sekundy po tym jak się zaświeciło czerwone minął sygnalizator
-1
pokaż komentarz
@Ghost7rider: ja praktycznie prawie, że codziennie przelatuję na późnym żółtym.
Jeśli jestem 20m przed skrzyżowaniem i mam te 80 na budziku, to o wiele bardziej bezpieczne dla mnie i innych jest przeskoczenie przez skrzyżowanie w ostatniej chwili, od gwałtownego hamowania.
Oczywiście jeśli w ułamku sekundy ustalę, że zdążę wyhamować, to to jak najbardziej robię.
I NIE!
Nie stwarzam zagrożenia. Wiem co robię i na ile mogę sobie pozwolić. Ten na filmiku wjechał już na czerwonym.
0
pokaż komentarz
@Mr_Wolf: jak to zgłaszałeś? Anonimowo? Zawiozłeś nagraną płytę? Mailem z linkiem do pliku w chmurze? Ciągali na świadka?
0
pokaż komentarz
@pablosik:
Celem świateł jest upłynnienie ruchu
Na jednym z kierunkow
i poprawa bezpieczeństwa
Glownie to jest celem. Bo jak pokazuja momenty gdy swiatla nie wytrzymuja deszczu ruch sobie radzi. Ale kierunki ktore mialy wczesniej priorytet (lub po prostu wsparcie) dzieki swiatlom juz tak sobie nie radza.
0
pokaż komentarz
@tomaszk-poz: STOP AGRESJI NA DRODZE Tu wysyłasz. Nikt mnie na świadka nie ciągnął a już kilku delikwentów mam na koncie :)
PS. No i oczywiście nie anonimowo. Musisz podać swoje dane, czas i miejsce zdarzenia.
0
pokaż komentarz
@derigen90 ja pisałem o czerwonym. Jeżeli 20 metrów przed skrzyżowaniem zaświeci się żółte, to nie ma problemu.
Ale jeżeli tak jak piszesz przejeżdżasz na późnym żółtym, to i jeszcze się tym chwalisz to nie powinieneś jeździć samochodem. Niestety takich jak ty wiele.
Jeszcze napisz, że jak widzisz żółte, to przyspieszasz, żeby mocniej przyp@#$&*lić jak ktoś na zielonym wjedzie, tak też wielu robi.
0
pokaż komentarz
@Ghost7rider: tak, przejeżdżam nawet na czerwonym. Jeśli te żółte zaświeciło się 20, czy 30 metrów przede mną, a mam stowke, to wolę depnąć do 120 i przelecieć na czerwonym.
Nie stwarzam przy tym zagrożenia żadnego.
-1
pokaż komentarz
@derigen90 jeżeli jesteś w niezabudowanym i masz stówkę to jak najbardziej, jeżeli w zabudowanym, to się zastanów nad tym co robisz, żebyś kiedyś kogoś nie zabił.
A zagrożenie stwarzasz, bo przekraczając prędkość o 30 km/h w razie wypadku skutki są dużo poważniejsze.
-1
pokaż komentarz
@Mr_Wolf: do czasu. Twoje dane pójdą do akta sprawy i sprawca sobie poczyta.
0
pokaż komentarz
@tomaszk-poz: Mam to w p#%#$ie.
+43
pokaż komentarz
źródło: hipokryzja01.jpg
-1
pokaż komentarz
@sargento: dodałbym jeszcze: on miał "STOP" a ja tylko "Ustąp pierwszeństwa"
+18
pokaż komentarz
Strasznie agresywnie jeżdżą w Warszawie i generalnie w dużych miastach gdzie są korki, ludzie po prostu jeżdżą wk%%!ieni.
-1
pokaż komentarz
@liseknyc: Nikt na siłę ich nie trzyma w tej Warszawie czy dużym mieście.
+14
pokaż komentarz
@liseknyc: Nie jeżdżą wkurzeni. Mieszkałem wiele lat w Warszawie i nadal tam często bywam, po tym mieście po prostu jeździ się inaczej, dynamiczniej. Np. w innych miastach "wbicie się" przed kogoś może skutkować otrąbieniem i nawet wjechaniem w tył Twojego auta, bo powinien był ktoś Cię wpuścić, a w Warszawie "wbijanie się" przed innych jest czymś normalnym, po prostu jak od świateł do świateł oba pasy są w całości zajęte, to jakoś ten pas musisz zmienić i nikt o to pretensji do Ciebie nie ma. Wszystko jest tam dopuszczalne, o ile zostawia czas na reakcję innych kierowców, którzy przecież jeżdżą tak samo. Prawdziwe korki to dopiero by były, jakby każdy próbował jeździć maksymalnie płynnie, każdy by powoli ruszał, zostawiał duże odstępy, czekał aż zostanie wpuszczony, itp.
-1
pokaż komentarz
@liseknyc: jezdza agresywnie, ale w warszawie sie jezdzi najlepiej w polsce.
0
pokaż komentarz
@liseknyc:
Jak dla mnie to po Warszawie jeździ się wręcz zajebiście, zero zamulania, szybko ruszają spod świateł, zmiana pasa jest szybka itd. Miałem okazję pojeździć przez 2 tyg i szczerze mówiąc to w porównaniu do Wrocławia to tam jest raj dla kierowców.
+3
pokaż komentarz
@liseknyc: to podjedź do Łodzi. Czerwone światła tam świecą się dłużej niż trwają reklamy w Polsacie. Ludzie potem są tak wk?!@ieni stratą czasu na każdych światłach, że nie mają ochoty nikogo przed siebie wpuszczać, przepuszczać czy ustępować. Stąd też wynika ciągły brak czasu by odbudować wreszcie to miasto po zniszczeniach wojennych.
+3
pokaż komentarz
@Terry_Battery: "ię wpuścić, a w Warszawie "wbijanie się" przed innych jest czymś normalnym, " k%#!a jaki Bangladesz
+1
pokaż komentarz
@Terry_Battery: Naprawdę uważasz, że wymuszenie pierwszeństwa ("wbicie się") świadczy o czymś pozytywnym podczas przemieszczania się po mieście?
Otóż nie, pojedź do jakiegoś holenderskiego albo niemieckiego miasta i zobacz jak bezstresowo tam się jeździ.
Ja po każdej wizycie w Warszawie muszę wychodzić stres, bo poza tym że jeździ się tam dynamicznie (czytaj nie obchodzi nas jakie jest ograniczenie, zawsze jedziemy ok 80km/h) to większość ludzi jeździ na takim wk?!#ie, że strach zwrócić uwagę. Ale nie dziwię się jakbym miał codziennie jechać godzinę w jedną stronę samochodem to też bym wk?!#iony i sfrustrowany jeździł
0
pokaż komentarz
@MichuB: jak z pierwsza czescia twojej wypowiedzi sie zgodze to z druga juz nie do konca. W miescie we wspomnianych krajach jezdzi sie naprawde spoko. Ale poziom jazdy na autostradach spada z roku na rok. Zmiana pasa tuz przed nadjezdzajacy samochod, czesto bez kierunku lub kierunek w stylu Janusza, w trakcie manewru. Do tego coraz czestsze wleczenie sie lewym pasem z prawym wolnym :/
Fakt, ze daleko im do Polski, a juz do A4 bedacej standardem ponizej gorskich drog w Kazachstanie to w ogole, nie zmienia tego, ze przestrzeganie przepisow i w tych krajach nie jest idealne i sie pogarsza, a nie polepsza.
+1
pokaż komentarz
@misthunt3r: W Niemczech zawsze dobrze mi się jeździ autostradami (o ile nie ma wypadku albo jakiegoś wzmożonego weekendowego ruchu), ale fakt jeżdżenie autostradami po Holandii jest o tyle kiepskie, że jest monotonne. Normą jest ciąg tirów na prawnym jadące 80-90, a na lewym jadące 100 osobówki. Z tym tylko, że tam nie pojawia się misiek w BMW 5m za tobą nap$$??%%ający długim tylko wszyscy grzecznie czekają na swoją kolej
W Niemczech takie zachowania są tępione z pełną mocą - u nas każdy Sebek jest z siebie dumny jak paw, że dał pokazać, że on jedzie szybciej, a policji nie widać prawie w ogóle
0
pokaż komentarz
@MichuB
Naprawdę uważasz, że wymuszenie pierwszeństwa ("wbicie się") świadczy o czymś pozytywnym podczas przemieszczania się po mieście? Otóż nie, pojedź do jakiegoś holenderskiego albo niemieckiego miasta i zobacz jak bezstresowo tam się jeździ.
Pewnie inna mentalność, ja nie stresuję się od dynamicznej/agresywnej jazdy, wprost przeciwnie, pozwala mi to trochę rozładować stres. Jestem też zadowolony, że wysiłkami każdego całkiem sprawnie przejadę 20km przez gęsto zaludnione miasto. Gdyby tylko co drugi kierowca w Warszawie jeździł "beztresowo" a'la "mam 70 lat i mi się nie spieszy", to dopiero byś zobaczył co to znaczy wkurzeni kierowcy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@MichuB: Wiesz, ja nie mowie, ze jedzie sie zle. Roznice naprawde widac i o dziwo po przekroczeniu granicy polscy kierowcy tez sie uspokajaja XD Ale mowie ze przez ostatnie 10 lat jezdzenia tam regularnie zauwazylem pogorszenie w tym obszarze
+34
pokaż komentarz
Może to było tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1651812426XMzv78TttaOuHgnDRSgjNU,w400.jpg
+12
pokaż komentarz
Stałem za gościem który nagrywał! :D
+9
pokaż komentarz
@AnanasowyOcelot: przejdziesz do historii ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@AnanasowyOcelot: …a ja wtedy
+7
pokaż komentarz
@AnanasowyOcelot: a masz kamerę? To będzie Incepcja
+2
pokaż komentarz
@ElCidX: No właśnie nie mam, może jest tu gość co stał za mną :D
+1
pokaż komentarz
@AnanasowyOcelot: przejeżdzałem tamtędy 20 minut później (✌ ゚ ∀ ゚)☞