I'm hungry, czyli trawniki Aignera - część I
Polska została opanowana przez dziwną chorobę cywilizacyjną - SAMOCHODOZĘ. Występuje u niektórych osób kierujących samochodami. Osoby dotknięte tą chorobą sprawiają wrażenie całkowitego uzależnienia od samochodu, jako jedynego środka lokomocji. Często, nie zważając na przepisy i...
-236
pokaż komentarz
Jest za mało parkingów.
+277
pokaż komentarz
@pt91: przecież nawet na tym filmie widać, że w biurowcach obok jest masa wolnych miejsc parkingowych.
+197
pokaż komentarz
@pt91: Nikt przed tobą na to nie wpadł i nie okazało się, że to powoduje wybebeszenie miasta oraz dramatyczny spadek jakości życia mieszkańców. Jestem Ławrow.
źródło: denver.jpg
+159
pokaż komentarz
@uzurpatorex: parkingi nie misza hyc jednopoziomowe
+102
pokaż komentarz
@uzurpatorex: takie parkingi powstały tylko dlatego że ziemi w USA jest w opór i jest tania więc mozna sobie pozwolić na straty, obecnie zwyczajnie każdy budynek ma 1-2 poziomy podziemnych parkingów i po problemie
-88
pokaż komentarz
@uzurpatorex: Co tam jest takiego dramatycznego na tym zdjęciu?
-89
pokaż komentarz
@paul772: Parkingi wielopoziomowe są równie złe, lub gorsze. Bo są drogie, brzydkie, i stanowią spory generator ruchu w gęstej zabudowie na którą pozwalają, jednocześnie nie generują żadnej działalności ekonomicznej. Do tego dodają pionowy komponent do podróży do/z samochodu. Możesz liczyć na to, że 1m wysokości to ok 10m poziomo. Winda zaś dramatycznie zwiększa koszta.
@alteron: To jest centrum Denver. Te parkingi powstały po wybebeszeniu całego centrum miasta "bo nowoczesnoć, auto hurd-durr" w latach 50 i 60. Teraz amerykanie robią co mogą, aby to załatać, ale potrwa to lata zanim zostanie naprawione. Ogólnie ich "minimum parking requirement" prowdzi do patologii i powoli bankrutuje ich kraj.
W ogólności, to powstały całe tony dokumentacji i opracowań które pokazują, że ostatnią rzeczą którą chcesz mieć w mieście, to prywatne samochody. Polecam kanał "not just bikes", jako taką małą zagrychę do tematu.
-19
pokaż komentarz
@size: To trzeba się zainteresować dlaczego nie są wykorzystywane.
+9
pokaż komentarz
@uzurpatorex: dziękuje ze aktywistyczne p?$@$$!olo widziałem chłop oczadziały jeżdzeniem na rowerku, amerykanie jedyny błąd jaki mają bo zakaz mixed used zones przez co obszary mieszkalne handlowe i przemysłowe są oddzielone co tworzy niepotrzebne potrzeby transportowe wszystko inne jest tego pochodną.
-4
pokaż komentarz
@pt91: jakieś 80% przestrzeni "centrum" miasta stanowi beton który tylko generuje koszta. Najprostsze - aby dojść do dowolnego budynku ze środkowego parkingu musisz zapitalać 500 metrów. Potem - dociągnięcie rur i infrastruktury do każdego budynku wymaga setek metrów nie generującej przychodu, ale wymagającej utrzymania. Itd.
+26
pokaż komentarz
@pt91: kto ma się interesować? Ja bym proponował żeby zainteresowali się ci, których to najbardziej dotyczy, czyli parkujący. Np. żeby zainteresowali się kosztami posiadania samochodu i wliczyli w nie także koszty parkowania w mieście.
+14
pokaż komentarz
@uzurpatorex: W USA ekonomia jest na pierwszym miejscu. Tam się uważa na co idą pieniądze podatników. Przestrzeń jest wykorzystywana efektywnie. Biznes do którego nie można dojechać samochodem nie ma racji bytu. Za parkowanie się płaci i to nie mało.
+31
pokaż komentarz
@alteron: Tam budowa parkingu jest inwestycją. Inwestuje i miasto pieniędzmi podatników i prywatne firmy żeby przyciągnąć klientów i pracowników. Jak parking dla wszystkich pracowników kosztuje za drogo to inwestują w autobusy które ich dowożą z dalszego parkingu. U Europie stoi to na głowie bo nie opiera się to na ekonomii tylko na przeciąganiu liny na swoją stronę przez aktywistów.
-15
pokaż komentarz
@size: niech się zainteresuje właściciel parkingu i terenu na którym są parkowane nielegalnie samochody.
+10
pokaż komentarz
niech
@pt91: i co ma z tego zainteresowania wynikać?
-7
pokaż komentarz
@size: na przykład likwidacja tego zaniedbanego trawnika i zrobienie tam miejsc parkingowych. Ustalenie taryfy za miejsce postojowe które przyciągnie klientów. Reorganizacja ruchu w tym miejscu. Ten wyjazd dla rowerów na jezdnie wygląda idiotycznie skoro dookoła jest tyle przestrzeni. Swoja drogą widać że istnieje stałe zapotrzebowanie na miejsca postojowe a masowego ruchu rowerowego nie widać. Do tego jest olbrzymia przestrzeń zarośnięta chwastami w żaden sposób nie zagospodarowana. Kogoś stać na posiadanie działki bez żadnego zastosowania.
+39
pokaż komentarz
@pt91: a co jeśli właściciel terenu nadal chce mieć tam trawnik? Zmusisz go do zrobienia tam parkingu? Czy to daje prawo tym kierowcom z filmu stawiać tam swoje samochody pomimo zakazu? Czy zapotrzebowanie usprawiedliwia łamanie prawa? Czy w takiej sytuacji można iść na stację benzynową i kraść paliwo w imię zapotrzebowania?
-38
pokaż komentarz
@size: Chyba jednak nie chce mieć trawnika bo go nie utrzymuje. Kierowcy powinni wystąpić o zastąpienie tej drogi rowerowej przez płatne miejsca postojowe. Efektywne wykorzystanie przestrzeni.
+34
pokaż komentarz
@pt91: co to znaczy "nie utrzymuje"? Czy nieutrzymywany trawnik zmienia swój status na parking? Czy nieuczęszczana (wg ciebie) droga rowerowa może być samozwańczo przekształcona w parking? Po co właściciel miałby zmieniać trawnik w parking, skoro obok JUŻ MA parking i to taki z wolnymi miejscami?
-48
pokaż komentarz
@size: Szkoda się pienić. Demokracja w końcu wygra z wymuszanym przez aktywistów komunizmem. Płacący podatki właściciele samochodów w końcu zrobią tam porządek a jak nie oni to prywatny właściciel zadba o tą przestrzeń.
+38
pokaż komentarz
@pt91: jasne, najlepiej zwalić winę na "komunistów" bo trzeba przestrzegać przepisów. A rozdeptane klepisko to symbol "wolnego rynku". Na szczęście cywilizacja dociera już pod strzechy i coraz mniej już roszczeniowców.
-18
pokaż komentarz
@paul772: ciekawe czy ty byś codziennie wjeżdżał na ostatnie piętro takiego parkingu jak łatwiej zaparkować obok na trawie.
+12
pokaż komentarz
@pt91: I jest za dużo aut.
+1
pokaż komentarz
@pt91: to rowerem
+25
pokaż komentarz
@pt91: Jest ich dość. Tylko trzeba zapłacić 5zł, a nie być cebulą.
@uzurpatorex: Nie wiem za co dostajesz minusy. Mądrze prawisz!
+46
pokaż komentarz
Swoja drogą widać że istnieje stałe zapotrzebowanie na miejsca postojowe a
@pt91: na DARMOWE miejsca parkingowe. W Warszawie jest mnóstwo parkingów płatnych które stoją prawie puste.
Bo ludzie uważają że przysługuje im miejsce postojowe za darmo.
Gdyby ich nauczyć że niszczenie trawy i parkowanie na drodze dla rowerów kosztuje to zaczną efektywnie z aut korzystac
+19
pokaż komentarz
@pt91: też taka ciekawsotka - jak nie będą jeździć samochodem to nie będzie im potrzebne miejsce parkingowe, wtedy sporo miejsc się zwolni
0
pokaż komentarz
przecież nawet na tym filmie widać, że w biurowcach obok jest masa wolnych miejsc parkingowych.
@size: To jest w warszawskim Mordorze i tam nie ma gdzie zaparkować bo jakiekolwiek miejsca przynależą do firm wynajmujących biurowce.
Miejsca "dla ogółu" zlikwidowano, a Straż Miejska jeździ tam co dwie godziny i zakłada blokady.
Jeżeli myślisz że ci ludzie to tak z wyboru parkują w błocie to się mylisz.
Z drugiej strony ja ich nie usprawiedliwiam, bo sam parkuje daleko i jak jest ładna pogoda to idę, a jak brzydka to podjeżdżam kawałek. Na szczęście bywam tam rzadko.
-5
pokaż komentarz
Jest za mało parkingów.
@pt91: jest za dużo samochodów, tfu, złomów
+16
pokaż komentarz
o sam parkuje daleko i jak jest ładna pogoda to idę
@Cogito-sum: no właśnie. Bywałem tam wielokrotnie i też jakoś sobie radziłem. Wystarczy nie być burakiem.
-1
pokaż komentarz
Wystarczy nie być burakiem.
@size: Jasne, ale jednak trzeba przyznać że wiele rozwiązań jest bardzo głupich.
Ci wszyscy fanatycy-aktywiści najchętniej zlikwidowaliby samochody jako takie, a to nie tak że każdy może zostawić samochód kilometr czy dwa dalej.
Sam często nie mam takiej możliwości bo jadę nie tylko z aktówką, ale też z różnymi "gadżetami". Potrzebuje przystanąć choćby na 10min, ale nie mam gdzie.
Bardzo dobrym wyjściem były znaki typu "parkowanie max 15min", przy obecnej ilości monitoringu da radę to egzekwować, ale już takich znaków nie ma tzn nikt ich nie stosuje.
Czasami mam ochotę wziąć "kartę inwalidy"(mam taką możliwość, jest w rodzinie) i być burakiem, niestety ale stworzenie zbyt trudnych warunków motywuje do kombinowania.¯\_(ツ)_/¯
+16
pokaż komentarz
@Cogito-sum: każda skrajność jest zła, to nie nowość. Ale jak patrzę na te wszystkie chaszcze i krzaki zastawione autami, albo błoto wokół chodników, gdzie po prostu są już koleiny na kilkanaście centymetrów to popieram każdego aktywistę próbującego zrobić cokolwiek, czego straży miejskiej i policji się jakoś nie udaje.
-2
pokaż komentarz
@size: Ja się dziwie że przy warszawskiej komunikacji ludzie pchają się samochodami żeby stały gdzieś na trawniku lub chodniku 8-9h. Po co? Nie wiem, chyba że są spod Warszawy i mają kiepskie połączenie.
Sam używam samochodu do pracy i często nie mogę bez niego podróżować, ale są dni kiedy mogę, połączenie mam niezłe(45min, jedna przesiadka) to jadę metrem+autobusem. Choćby po to żeby nie stać w korku i nie izolować się w samochodzie od ludzi, a poza tym zaspokajam moje sknerstwo przy obecnych cenach paliwa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+11
pokaż komentarz
@Cogito-sum: ja tak samo, jak tylko mam jechać do centrum to auto jest ostatnim środkiem lokomocji, jaki wybieram. A alternatyw jest mnóstwo w obecnych czasach. Kiedy jednak już się do niego wybieram, to nigdy nie mam problemu z parkowaniem - po prostu zakładam, że będę musiał wydać te 5 PLN i jakoś się udaje. Powiem więcej, są miejsca np. w Poznaniu, gdzie tzw. uspokojenie ruchu wyszło miastu tylko na zdrowie - jest mniej aut, mniej smrodu, mniej hałasu, więcej knajpek wystawia swoje ogródki na zewnątrz, ludzie przychodzą do tych knajpek na kawę z rana i siedzą w tych ogródkach, które do niedawna były parkingami, w takim mieście chce się żyć.
+14
pokaż komentarz
@pt91: Jesteś pewny? Bo USA ma jeden z najwyższych długów publicznych per capita oraz jeden z najgorszych stanów infrastruktury publicznej w "pierwszym" świecie.
+6
pokaż komentarz
@alteron o o o. Problemem nie jest samochodoza ani roweroza. Ani rowery ani transport publiczny nie rozwiążą problemu bo niby jeden rozwiązują generując masę kolejnych. Problemem jest moim zdaniem struktura miast. Stłoczone centrum z tysiącami miejsc pracy a wokół nich tysiące miejsc do zamieszkania. Setki tysiące ludzi dwa razy dziennie pokonują tę samą drogę tłocząc się w autach, metrze lub autobusach. Rozwiązaniem jest decentralizacja i mieszanie stref. Tak aby komunikacja odbywała się w różnych kierunkach. To całe nawoływanie do rowerów i komunikacji miejskiej to jak branie morfiny na raka - na pozór łagodzi objawy ale choroby nie wyleczy a ma skutki uboczne i pacjent niestety i tak umrze.
+4
pokaż komentarz
@graf_zero: dokładnie takie rozumowanie ma mój ojciec hurrr durrr kto to kurłaaaa widział płacić za parking, należy się wszystko za darmo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+40
pokaż komentarz
na przykład likwidacja tego zaniedbanego trawnika i zrobienie tam miejsc parkingowych.
@pt91:
1. Jest trawnik
2. Przyjeżdżają etyliniarze i parkują na trawniku
3. Trawnik zmienia się w bajoro
4. "Ten trawnik jest źle utrzymany, zróbmy miejsce parkingowe"
Hurr-durr
+14
pokaż komentarz
@paul772: dla samochodziarzy nigdy nie będzie wystarczająco parkingów i dróg. Nawet jakby budowali 100 piętrowe parkingi co 500 metrów to i tak by parkowali na trawniku bo tak 20 metrów bliżej i nie trzeba opasłego dupska dźwigać na takie ogromne odległości.
+9
pokaż komentarz
W USA ekonomia jest na pierwszym miejscu.
Na pierwszym miejscu są interesy wielkich firm, dlatego w USA nie istnieje transport publiczny.
Tam się uważa na co idą pieniądze podatników. Przestrzeń jest wykorzystywana efektywnie.
@pt91: XD jak można dostać za coś takiego plusy? w USA masz coś takiego jak https://en.wikipedia.org/wiki/Zoning i przepisy które nie pozwalają ci budować budynków wielorodzinnych w bardzo wielu miejscach co sprawia że powstają przedmieścia ogromnych rozmiarów. To jest całkowite przeciwieństwo efektywnego wykorzystania przestrzeni.
Kogoś stać na posiadanie działki bez żadnego zastosowania.
@pt91: trawniki w mieście to nie jest "żadne zastosowanie" wielbicielu betonu.
Szkoda się pienić. Demokracja w końcu wygra z wymuszanym przez aktywistów komunizmem.
@pt91: Komunizm to są miliardy wydawane przez państwo na infrastrukturę dla samochodów. Nie wiem dlaczego mam dopłacać do ludzi którzy sobie zamieszkali 15km od centrum i płacą podatki w innej gminie.
Co tam jest takiego dramatycznego na tym zdjęciu?
@pt91: Fakt, że jedynym możliwym środkiem transportu jest samochód który jest wybitnie nieefektywny. Po mieście można bez problemu poruszać się rowerem.
+8
pokaż komentarz
na przykład likwidacja tego zaniedbanego trawnika i zrobienie tam miejsc parkingowych
@pt91: W tej okolicy jest szereg parkingów, po prostu ludziom albo nie chce się płacić albo przejść te 5 minut.
-7
pokaż komentarz
@Morf: Jeździłem tym rzekomo nieistniejącym transportem publicznym w Nowym Jorku, Seattle, Waszyngtonie...
Więc się zastanawiam u kogo istnieje dysonans poznawczy. Może piszesz o jakiś innych USA.
Może się zastanów jakie są implikacje utrzymywania tych stref. Chroni to prawa inwestorów. Nikt ci nie wybuduje śmierdzącej fabryki w sąsiedztwie ani czynszówek dla bezrobotnych pośrodku osiedla domów jednorodzinnych.
Miasto nie inwestujące w infrastrukturę zdycha. Na wygodne mieszkanie w centrum mało kogo stać.
Powodzenia w poruszaniu się rowerem w takim na przykład Texasie.
Wizja miejskich aktywistów to tak naprawdę wizja stalinowskich miast-fabryk.
Ludzie mieszkający między kominami fabryk i dowożeni śmierdzącym zbiorkomem do roboty.
Mieszkający w komunalnych norach o dużym zagęszczeniu. Pracujący za grosze bo przecież niczego nie muszą posiadać.
+1
pokaż komentarz
Na pierwszym miejscu są interesy wielkich firm, dlatego w USA nie istnieje transport publiczny.
@Morf: Acha, ale przecież...
Komunizm to są miliardy wydawane przez państwo na infrastrukturę dla samochodów.
@Morf: To jak to jest, transport publiczny to nie komunizm a publiczna infrastruktura drogowa to komunizm? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
i powoli bankrutuje ich kraj.
@uzurpatorex: Tak jak Szwecja, czy szybciej?
W ogólności, to powstały całe tony dokumentacji i opracowań które pokazują, że ostatnią rzeczą którą chcesz mieć w mieście, to prywatne samochody
@uzurpatorex: Sponsorowane zapewne przez jakąś fancy-agencję albo prowadzone przez jakiegoś "ekskłizit" naukowca, nieprawdaż?
Kto zyskuje na tym, że z obrzeża wsiądziesz w autobus tracąc czas na przesiadki, bo przecież "hurr durr autobus nie pojedzie ci pod pracę", do tego pozbawisz się komfortu podróży bo ten autobus będzie przeładowany albo zamienisz to na rower by wlec się z jakimś niewielkim pakunkiem do miejsca pracy, efektywnie pozbawiając się jakiejś sensownej możliwości na szybszy transport gdziekolwiek, choćby do sklepu po pracy.
I tak- wiem, że "da się bez auta", ale w większości przypadków, to jak słuchanie opowiastki o tym, że
widelcem to w sumie też zjesz tą zupę- zobacz no, przecież jak tutaj trochę nabierzesz, to nawet zdążysz to wypić zanim ci skapnie
bo da się, za cenę bardzo niskiego komfortu, zmęczenia, braku przestrzeni bagażowej, dopasowania do pogody i planowania podróży.
-4
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+2
pokaż komentarz
@size: Przecież jak by była sensowna alternatywa dla auta to komu chciało by się stać w korkach i szukać miejsca parkingowego.Jak mam godzinę tłoczyć się w autobusie, stać na przystanku i taszczyć toboły to jednak wolę tą godzinę przesiedzieć w aucie.
-3
pokaż komentarz
W Warszawie jest mnóstwo parkingów płatnych które stoją prawie puste.
@graf_zero: Tylko szkoda jeśli nie ma nigdzie w pobliżu celu. Raz w Warszawie byłem, to miałem kompletnie w dupie czy parking jest płatny czy nie płatny, a i tak sobie krążyłem >45m zanim się wolne miejsce znalazło. Rzeczywiście w ch## miejsc.
-6
pokaż komentarz
1-2 poziomy podziemnych parkingów i po problemie
@alteron: Ale tam trzeba płacić jak zwierzę a na trawniku za darmo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@pt91 "Ustalenie taryfy za miejsce postojowe które przyciągnie klientów"
Taka taryfa która naprawdę przyciąga klientów to 0 złotych. W Polsce jak nie trawnik to cennik...
-1
pokaż komentarz
@pt91:
Jest za mało parkingów
Ten argument ma tyle samo sensu co: "kradnę bo jest za drogo".
+1
pokaż komentarz
Parkingi wielopoziomowe są równie złe
@uzurpatorex: ale "zakopane w ziemi" stanowią infrastrukturę strategiczną (rodzaj bunkra)
0
pokaż komentarz
Parkingi wielopoziomowe są równie złe, lub gorsze. Bo są drogie, brzydkie, i stanowią spory generator ruchu w gęstej zabudowie na którą pozwalają, jednocześnie nie generują żadnej działalności ekonomicznej.
@uzurpatorex: tak myślisz? To masz tu przykład czteropoziomowego parkingu z samego centrum Zurychu w Szwajcarii. https://cityparkingzuerich.ch/ parking jest duży, jasny, przejrzysty, taki jaki powinien być. Dzień w dzień pełny. Ale tam nie nienawidzą samochodów tylko optymlaizuja ruch jak się da zamist złośliwie mu przeszkadzać. Niezliczone ilości zielonych fal. Ograniczenia prędkości dopasowane w pełni do warunków i często i gęsto jest to 60-80kmh tam gdzie w Polsce stoi bezsensowne 50 jak gdyby nie było innych znaków.
Ogólnie jak się chce ruch zorganizować to się da i nikt nie parkuje gdzie popadnie, bo jest auto gdzie normalnie postawić i nikt nie zap!?$%%%a po mieście, bo wszyscy wiedzą, że zieloną falą przejadą przez całe bez zatrzymywania.
0
pokaż komentarz
@uzurpatorex: mało, albo nic nie robią, a nie robią co moga.
@alteron: słabo najwyraźniej oglądałeś :)
0
pokaż komentarz
@uzurpatorex: parkingi nie misza hyc jednopoziomowe
@paul772: i nie muszą być na ziemi, mogą być pod nią. Można kopać schrony na kilometry w dół, a parkingu nie można zrobić. Dla mnie to jest celowe, by ludzie ciągle żyli w napięciu zaszczuci przeciwko sobie.
+1
pokaż komentarz
@alteron o o o. Problemem nie jest samochodoza ani roweroza. Ani rowery ani transport publiczny nie rozwiążą problemu bo niby jeden rozwiązują generując masę kolejnych. Problemem jest moim zdaniem struktura miast. Stłoczone centrum z tysiącami miejsc pracy a wokół nich tysiące miejsc do zamieszkania. Setki tysiące ludzi dwa razy dziennie pokonują tę samą drogę tłocząc się w autach, metrze lub autobusach. Rozwiązaniem jest decentralizacja i mieszanie stref. Tak aby komunikacja odbywała się w różnych kierunkach. To całe nawoływanie do rowerów i komunikacji miejskiej to jak branie morfiny na raka - na pozór łagodzi objawy ale choroby nie wyleczy a ma skutki uboczne i pacjent niestety i tak umrze.
@vacu: Dokładnie tak. Ale to nie temat do dyskusji, bo jeszcze, "nie daj boże", problem by się rozwiązało i o co by motłoch się ze sobą kłócił?
0
pokaż komentarz
@pt91: Fakt, że jedynym możliwym środkiem transportu jest samochód który jest wybitnie nieefektywny. Po mieście można bez problemu poruszać się rowerem.
@Morf: Weź dwa laptopy, komputer stacjonarny, teczkę z dokumentami i skrzynkę narzędziową. Powodzonka tam na rowerze z tym. Wypowiadacie się za wielu, ale myślicie tylko o sobie.
(-‸ლ)
-1
pokaż komentarz
I tak- wiem, że "da się bez auta", ale w większości przypadków, to jak słuchanie opowiastki o tym, że
widelcem to w sumie też zjesz tą zupę- zobacz no, przecież jak tutaj trochę nabierzesz, to nawet zdążysz to wypić zanim ci skapnie
bo da się, za cenę bardzo niskiego komfortu, zmęczenia, braku przestrzeni bagażowej, dopasowania do pogody i planowania podróży.
@tellet: Pięknie powiedziane i porównanie super.
0
pokaż komentarz
@pt91: Dokładnie tak a co więcej w wielu miejscach robi się remonty i świadomie zbiera i likwiduje parkingi. W Łodzi wybudowano oroentarium ale parkingów zapomniano zrobić. Oczywiście ludzie parkują na trawnikach. Debile rządzący sami ich zapraszają a później płacz.
0
pokaż komentarz
Rozwiązaniem jest decentralizacja i mieszanie stref. Tak aby komunikacja odbywała się w różnych kierunkach.
@vacu: To ładnie wygląda na papierze, ale jak chcesz to wymusić na firmach? Będzie chodził urzędnik po mordorze i kazał według jego widzimisię co drugiemu korpo przenosić siedzibę na Białołękę?
0
pokaż komentarz
@Karbostyryl no ja nie napisałem że to łatwe i że wiem jak to osiągnąć. Napisałem gdzie moim zdaniem jest problem. Tu by się już musieli pochylić nad tym urbaniści, pewnie jakieś opracowania w tym temacie istnieją. Czytałem niedawno książkę o historii powstawania miast w Europie i wniosek z niej mój jest taki że obecny kształt miast to stopniowa ewolucja modelu średniowiecznego który się rozwijał lecz moim zdaniem osiąga kres możliwości. Albo ktoś wymyśli a ktoś inny odważny i bogaty wdroży jakiś nowy rewolucyjny model albo będziemy się coraz bardziej męczyć i nie pomoże tu ani komunikacja miejska ani rowery, może teleportacja by mogła pomóc gdyby była możliwa :)
0
pokaż komentarz
Sponsorowane zapewne przez jakąś fancy-agencję albo prowadzone przez jakiegoś "ekskłizit" naukowca, nieprawdaż?
@tellet: Przez międzygwiezdny żydopatriarchat.
Całą moją karierę jeżdzę na rowerze do roboty. 12 miechów w roku. Teraz to już 16 rok. Jeszcze dekadę temu Twoje rzężenie miałoby opary sensu. Teraz to żarcie mi raz w tygodniu przywożą pod dom, jak muszę zrobić jakieś sprawunki to biorę sakwę lub dwie gdzie wejdzie 30 kilo bagażu. W sytuacji awaryjnej to jeszcze dodam przyczepkę i mam dodatkowe 50kg ładowności.
Zaś jak już naprawdę muszę użyć auta to sobie je wypożyczam od jakiegoś Traficara. Nigdy nie kupiłem auta, jedyne które miałem dostałem w spadku ( i rozbił je szawagier ) i nim nie jeździłem.
Za każdym razem kiedy losu sprężyna każe mi jechać autobusem lub samochodem do roboty, to nie potrafię zrozumieć jak wy potraficie tak żyć, spędzając pół godziny, do godziny w korku codziennie.
0
pokaż komentarz
To masz tu przykład czteropoziomowego parkingu z samego centrum Zurychu w Szwajcarii.
@thund3rb0lt: I co to ma udowodnić? To, że ktoś buduje taką infrastrukturę oznacza, że jest ona zawsze, bez wątpienia super? Szwajcaria ma bardzo anty-samochodowe przepisy, najlepszą sieć kolei na świecie i jak każdy kraj dalej na HDI, wyrosła już z samochodozy i rzeczone z centrów miast wyrzuca.
0
pokaż komentarz
jak muszę zrobić jakieś sprawunki to biorę sakwę lub dwie gdzie wejdzie 30 kilo bagażu. W sytuacji awaryjnej to jeszcze dodam przyczepkę i mam dodatkowe 50kg ładowności.
@uzurpatorex: No kozacko, tak jak pisałem - widelcem wybierasz kluski, a potem sobie pijesz z talerza tą zupę, "JO NIE ROZUMIM JAK WY MOŻECIE JAKOŚ ŁYŻKO WYGIENTO JEŚĆ ZUPE Z KLUSKAMI RAZEM".
Tymczasem ja mam w dupie jakieś sakwy czy inne duperele i przyczepki, jadę na parking pod sklep, biorę wózek, po obkupieniu się podjeżdżam do auta, otwieram bagażnik, wrzucam jak leci, ew. jakieś delikatne rzeczy zawieszam na haczykach po bokach bagażnika, odstawiam wózek i w długą.
Korek? No i co z tego, jak gra muzyka, wycieraczki w taki dzień jak dziś zgarniają wodę z szyby, przyjemnie ciepło w krótkim rękawie.
No ale wiadomo, że "się da" xD
0
pokaż komentarz
@tellet: Jeżeli Twoj czas jest bezwartościowy, to jak tam chcesz. Jak pisałem, większe zakupy magicznie mi się pojawiają w domu, zaś mniejsze to wchodzę do biedry, kupuję co potrzebuję i już w sklepie w sakwę ładuję.
No ale jeżeli wolisz targać 1.5 tony żelastwa ze sobą i co miesiąc lać weń pincet złoty, Twój wybór.
0
pokaż komentarz
i co miesiąc lać weń pincet złoty, Twój wybór.
@uzurpatorex: Żeby 500 xD
No ale za komfort się płaci- ja wkładam pistolet do dziury, a ty dymasz do biedry czy do roboty w deszcz czy przy 5c, bo przecież "da się bez 1.5 tony żelastwa".
Tak samo jak zamiast kuchenki użyjesz krzemieni i drewna- no da się ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@tellet: Jakby Ci to powiedzieć. Ubrania już wymyślili, można stosować. Takie na 5c też. Takie na -10 też. Komforcik jest. Zaś świadomość, że za mną dyma procesja kierowników - bezcenna.
Poza tym, ja tam wolę wydać moje pincet plus na przyjemności.
0
pokaż komentarz
Szwajcaria ma bardzo anty-samochodowe przepisy
@uzurpatorex: nie wiem ile w tym prawdy, ale z pierwszej ręki wygląda to inaczej.
Przejechałem Szwajcarie wzdłuż i wszerz, miasta, autostrady, wsie, góry, w weekendy i w dni robocze i tyle co tutaj się robi dla płynności ruchu to nie widzialem nigdzie. Tunele, parkingi, rozjazdy, oznakowania. W Zurychu budują kolejne nowe tunele. Do tego wszędzie gdzie się da zielone fale i prędkości 60-80kmh. Zawiodę cię, ale nigdzie jeszcze nie jeździłem tak szybko i płynnie jak w Szwajcarii. I płynność nie wynika z tego, że każdy trzyma się limitów tylko z infrastruktury, która wspomaga jazdę samochodem zamiast ją utrudniać.
Na temat kolei się nie wypowiem. Pociągi widzialem, ale ceny biletów mnie znokautowały więc nie wsiadałem.
0
pokaż komentarz
@thund3rb0lt: Szwajcaria posiada wręcz wzorcowy system kolei oraz transportu publicznego. Jeździłeś płynnie nie dlatego, że mają magiczny system infrastruktury którego nie ogarnęli Niemcy, Czesi, Austriacy, Włosi itd... Po prostu oni już wyrośli z fascynacji samochodem i nie pchają się z nim wszędzie. Zresztą posiadają mniej samochodów per-capita niż Polacy.
Zresztą, to ten sam krąg kulturowy co Niemcy i Austria - i w obu krajach spędziłem trochę czasu ( w Niemczech, pół roku ). W obu ścieżek rowerowych pełno, zbiorkom działa, park&ride gdzie się da a centra miast są wyłaczone z ruchu kołowego prawie całkowicie.
+156
pokaż komentarz
Ja jeżdżę sporo autem, ale popieram tego typa.
Jeszcze we Wrocławiu nie zdarzyło mi się mieć problem z zaparkowaniem. Zawsze są miejsca płatne, gdzie wystarczy podejść kawałek.
Za to niemiłosiernie wkurw**** mnie kierowcy parkujący na zakazie, parkujący przy przejściach, gdzie ograniczają mi widoczność, lub parkujący na drogach osiedlowych, gdzie zamiast dwukierunkowej jezdni robi się jednokierunkowa.
Wystarczy do choja pana przygotować się do jazdy, sprawdzić parkingi w pobliżu i żadnego problemu nie ma. Chcę aby państwo polskie zaczęło w końcu j!??ć prądem tych kierowców, bo tylko utrudniają życie normalnym kierowcom i innym ludziom.
+69
pokaż komentarz
@TDDwBashu: mozna go "nie popierac" ale trzeba przyznac ze tym razem sie postaral i pokazal ze w ciagu ilus tam miesiecy zrobili z trawnika gowno. tym razem to juz nie czepialstwo tylko naocznie widac ze rozjezdzili trawnik
-76
pokaż komentarz
@TDDwBashu: jak byś jeździł autem to byś pisał co innego, owszem źle zaparkowane samochody przeszkadzają również kierowcy, ale pieprzenie, że wszędzie są wolne parkingi płatne jest tekstem gimoczopa co samochodem nie jeździł. Każdy metr wyrywa się pod biurowce i osiedla, a potem pier...że miejsc nie ma i ludzie parkują gdzie popadnie.
+43
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Pokaż mi miejsce we Wrocławiu, gdzie jest spory problem aby przystanąć na kilka godzin. Może ja jestem w bańce i zbyt poruszam się po centrum, ale na razie nie spotkałem w swoim 29 letnim życiu, abym musiał parkować w dziwnym miejscu we Wrocławiu.
Jeżdżę tutaj na co dzień, żyje od urodzenia - NIGDY nie stanąłem na jakich trawnikach, lub dziwnych miejscach. A jak zapuszczam się w ścisłe centrum, to w weekend naturalnie.
-39
pokaż komentarz
@TDDwBashu: bywam we Wrocławiu kilka razy do roku i macie rozje!@ drogi, rozja@# chodniki, rojeb@# torowiska, stare tramwaje, korki największe w Polsce, a co do parkingów trudno mi się odnieść, zawsze parkowałem na parkingach firm do których jechałem, natomiast ten koleś nagrywa w warszawie i tam jest zdecydowany problem z parkowaniem w zasadzie gdzie bym nie był, w łodzi, krakwie, poznaniu tak samo, często musiałem zaznaczać sobie na mapie google miejsce parkowania bo bym nie trafił z powrotem.
+31
pokaż komentarz
bywam we Wrocławiu kilka razy do roku i macie rozje!@ drogi, rozja@# chodniki, rojeb@# torowiska, stare tramwaje, korki największe w Polsce
@wesolymaruda: Racja.
a co do parkingów trudno mi się odnieść
No to po co na mnie naskakujesz? Ciężko mi uwierzyć, że w innych miastach jakoś zupełnie inaczej. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to co napisałeś powyżej. Po prostu robisz złe rozeznanie.
+8
pokaż komentarz
@TDDwBashu: Zważ, że dla mnie czy pewnie
dla ciebie dojście gdzieś z parkingu pieszo nawet te 500 metrów pewnie nie jest problemem i jest czymś naturalnym. A spora część ludzi ma ból dupy już wtedy gdy musi przejść więcej niż 50 metrów do punktu docelowego i w ich mniemaniu parkingi powinny być najwięcej co 100 metrów.
+1
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Dobra cwaniaku, jak mi wytłumaczysz zachowanie tej babki w land roverze co zaparkowała na chodniku przy miejscu dla niepełnosprawnych to przyznam ci rację. Albo tej co potem pojechała do podziemnego parkingu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+5
pokaż komentarz
@TDDwBashu: We Wrocławiu najlepiej widać to podejście na granicy strefy płatnego parkowania. Jak jest strefa -> w ciul pustych miejsc. Koniec strefy? Auta stają wszędzie gdzie się da bo za darmo.
Ja rozumiem jakby jeszcze ceny były kosmiczne albo coś. Praktycznie do tej pory można było stanąć za darmo w Galerii Dominikanskiej - podejść i załatwić w centrum to co trzeba. Od tego miesiąca trzeba mieć apkę. We Wroclawii można stanąć na 3 godziny. Spokojnie ogarniesz to co masz do załatwienia w centrum.
Abonament we Wrocławiu na strefę C nie kosztuje gigantycznych pieniędzy. Naprawdę można spokojnie stanąć wszędzie tylko niewielu ludzi to rozumie.
Ba jeden z największych syfów jaki jest to robią sami urzędnicy w okolicy Gabrielii Zapolskiej. Stysia / Zielińskiego / Gwiaździsta to często same urzędasy na to wpadają, żeby stawać po trawnikach bo im szkoda tego hajsu.
@DzikWesolek: Rozumiem jak ten ból dupy mają osoby niepełnosprawne tylko jakimś cudem najczęściej ten ból dupy mają posiadacze najnowszych fur razem ze swoimi karynami, albo panie z toną szpachli na twarzy wysiadające z pieskiem bo ona do fryzjera idzie. To jest jakiś j$##ny dramat.
0
pokaż komentarz
@wesolymaruda: I Właśnie w tym biurowcu, możesz sobie wjechać na parking podziemny. Ale kilka złotych to już level nie do przejścia, więc trzeba parkować złoma gdzie popadnie.
-3
pokaż komentarz
@trabantrobibrum: parkowałeś kiedyś w biurowcu? że pieprzysz takie bzdury? masz miejsce zarezerwowane dla VIP i żaden lamus szeregowy pracownik tam nie ma miejsca, nawet dla gości miejsc brak, potem biurowiec dla 1000 osób i 95% parkuje na ulicy.
0
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Tak parkowałem. Tak w Warszawie w biurowcach są parkingi płatne dla każdego. Tak w tym miejscu możesz wjechać zapłacić kilka złotych i zaparkować jak człowiek. Obejrzyj coś co komentujesz, jest nawet przypadek gdzie babka po jego interwencji zwyzywała go, zawinęła się z trawnika i pojechała na ten płatny parking w biurowcu. Przez cały czas tego filmu było od kilkunastu do kilku wolnych miejsc wolnych. Ale herb cebuli nie pozwala. Ale widać, nie masz pojęcia o czym piszesz i jeszcze próbujesz szeryfować jako jakiś ekspert.
-2
pokaż komentarz
@trabantrobibrum: głupoty gadasz jak potłuczony, wskaż mi parking płatny na popularnym mordorze. herb z cebuli to ty masz w głowie.
-1
pokaż komentarz
@wesolymaruda: A ty dalej przyleciałeś się kompromitować? To nie jest mordor tylko nowe biurowce na ul. dziekońskiego, obejrzyj materiał ośle jeszcze raz. I wróć z przeprosinami.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Sprawdziłeś i się okazało że nie miałeś racji i zabolało? Nie martw się cebulko, nie pierwszy i nie ostatni raz.
0
pokaż komentarz
@trabantrobibrum: ciebie dup... zapiekłą bo usnułeś mój komentarz, pier.. jak potłuczony 12 latek, bo w dup.. byłeś gówno widziałeś.
"Parkingi płatne przy biurowcach", co za kretynizmy, powielenie głupot dzieci z przedszkola. kompleks biurowców na 10.000 pracowników a parking na 200 aut.
0
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Nie jestem moderatorem, więc nie ja usunąłem. Tak to może z perspektywy wsi wygląda, że każdy biurowiec ma parking tylko dla garstki pracowników no ale niestety jesteś w błędzie. W tych biurowcach może zaparkować każdy, i to nie jedyne takie biurowce. Np. biurowiec CEDET/Smyk też posiada parking płatny dla KAŻDEGO. W obu biurowcach parkowałem kilkukrotnie a w żadnym nie parkuje. I przy każdym z tych biurowców była patologia z parkowaniem na chodnikach/zieleni, bo herb cebuli nie pozwala zapłacić kilku złotych.
-1
pokaż komentarz
W tych biurowcach może zaparkować każdy, i to nie jedyne takie biurowce.
@trabantrobibrum: idź być głupim gdzieś indziej.
0
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Nadal Cię tak bardzo boli? Może zrobisz sobie mała wycieczkę do miasta z wioski? Podam Ci adresy biurowców gdzie można parkować i sobie pozwiedzasz dobytki XXI wieku? Oczywiście nie parkuj tam bo to koszt kilku złotych, obok jest miejsce cebuliady tj. chodnik czy trawnik.
-1
pokaż komentarz
@trabantrobibrum: jedyne co znasz to adres swojej podstawówki.
-1
pokaż komentarz
@wesolymaruda: Wróć jak ktoś Ci pomoże z argumentami.
+113
pokaż komentarz
A ja gościa lubię :)
-126
pokaż komentarz
@Anacron: mnie tam osobiście bardzo irytuje i z niecierpliwością czekam na dzień w którym zobaczę zrzutkę na rehabilitację tego (tutaj wstaw swój najbardziej obraźliwy epitet), bo trafił na zakapiora, który w dupie będzie miał jego kamerkę.
+59
pokaż komentarz
@RozklapichaKlosemSmyrana: sam trochę na samochodozę cierpię, jednak nie jeżdżę po chodnikach i nie parkuję na trawnikach. Mnie irytują takie osobniki, co mi trawnik przed oknami rozjeżdżają albo 15T ciężarówką pod drzwi Rossmana po chodniku 100m się pakuje...
+31
pokaż komentarz
@RozklapichaKlosemSmyrana: Pamiętaj że jest też taka opcja że sam będziesz zakładał zrzutkę na rehabilitację bo może wk!@@.. kogoś srogo swoim buractwem na ulicy. Ja też czekam na to z niecierpliwością :-)
+39
pokaż komentarz
@RozklapichaKlosemSmyrana: O k!#%a chłopie, takich jak ty trzeba izolować od społeczeństwa.
-5
pokaż komentarz
@Anacron: podobno tak mają ludzie z zburzeniami, przecież ten koleś jest chory na głowę.
+10
pokaż komentarz
@wesolymaruda: autor może jest narcyzem. Nie wiem. Jednak robi pożyteczną robotę.
-41
pokaż komentarz
@Anacron: nie robi nic pożytecznego, ludzie tam parkują bo muszą, anie dlatego bo chcą, pozyteczne było by wybudowanie dodatkowych miejsc, alb złożenie wniosku. Jeśli nawet przestaną tam auta parkować, to co lepiej zacznie ci się żyć jak kurier będzie zapieprzał z twoją paczką z drugiego osiedla?
+32
pokaż komentarz
@wesolymaruda: czyli, że jak?? Twierdzisz, z są zmuszani do łamania przepisów? Do niszczenia mienia wspólnego? Ciekawe
+23
pokaż komentarz
tam parkują bo muszą, a
@wesolymaruda: :D
+20
pokaż komentarz
ludzie tam parkują bo muszą
@wesolymaruda: (-‸ლ) Putin też musiał, co?
+8
pokaż komentarz
ludzie tam parkują bo muszą, anie dlatego bo chcą,
@wesolymaruda: gdyby było np. tak jak w Stanach i dostaliby mandat na kilka stów, samochody zostałby odholowane lub dostały blokadę na koło, to uwierz mi, że nagle okazałoby się, że jednak nie muszą i na drugi dzień magicznie nie byłoby tam ani jednego samochodu.
-2
pokaż komentarz
@RozklapichaKlosemSmyrana ja nie ogladam go nie nabijam wyswetlen. Najlepiej traktowac go jak.powoetrze jak ktos sie odzywa dyskutuje z nim.to on sie nakreca bardziej
0
pokaż komentarz
A ja gościa lubię :)
@Anacron: jest totalnie wkórwiający
ale jednocześnie robi świetną robotę i plusy przesłaniają minusy
+1
pokaż komentarz
@Fearaneruial: odpowiada mi jego poczucie humoru i to w jaki sposób stawia pod intelektualną ścianą swoich rozmówców.
+16
pokaż komentarz
jego maniera jest wk$$@iająca, do tego opiera sie o auta, nie raz juz przeginał, wie że ma racje w sensie prawnym ale pozwala sobie na zbyt dużo, wymadrza się i traktuje ludzi jak debili, jednoczesnie prowokując ich zeby miec lepszy material, fajnie ze upomina ludzi itd ale sposob w jaki to robi jest niesmaczny
+6
pokaż komentarz
@fanpilki_pl: dokladnie, tego jednego to juz mi nawet szkoda bylo bo od poczatku przyznawal mu racje i chcial odjechac
+67
pokaż komentarz
@fanpilki_pl: Przecież on to robi w 100% celowo, aby motodzbany odczuły chociaż minimum kary. Zgłaszanie na policję podobno sobie odpuścił, bo zbyt wiele razy policyjne asy nie potrafiły ukarać kierowców, a on tracił tylko czas chodząc po komisariatach. Jakby narzędzia prawne były wystarczające, to nie zachowywałby się jak przyjeb. Ja tam go popieram, bo zbyt wielu kierowców uważa, że może wszystko.
Przypomniało mi się, że na wielu nagraniach wzywał policję i ta po przyjeździe dawała jedynie pouczenie kierowcom xD Raz chyba się zdarzyło, że straż miejska stanęła na wysokości zadania. Służby to takie same dzbany jak ci kierowcy.
-9
pokaż komentarz
@ToJestNiepojete: ale to dalej nie uprawnia do nieszanowania czyjejs wlasnosci, nawet jesli ktos na trawnik wjedzie, mnie osobiscie taki styl nie odpowiada, gosciu zyje z tej dzialalnosci, poczul sie bardzo pewnie w swojej roli i rozzuchwalił jak by przeszczepy serca za darmo robił. i podkreslam chodzi mi glownie o styl w jakim to robi, bo jak go ogladam to mam dysonans, popieram sprawe ale zachowuje się jak cham buc i prostak co nie rozumie drugiego czlowieka
-17
pokaż komentarz
. Służby to takie same dzbany jak ci kierowcy.
@ToJestNiepojete: albo pewno te służby świetnie sobie zdają sprawę, że to parkowanie pewno nikomu nie przeszkadza i nie stwarza zagrożenia w ruchu, a pieniacz tylko szczeka i ujada.
+10
pokaż komentarz
do tego opiera sie o auta
@fanpilki_pl: To jest niezgodne z prawem? Serio, nie pisz takich głupot.
-6
pokaż komentarz
@fanpilki_pl: robi to dla oglalnosci on tym zarabia, a głupki myślą,że dla ideii, przejdzie się po mieście powk%?#ia ludzi, takich źle zapracowanych znajdziesz wszędzie i zawsze, bo miejsc jest za mało, i cyk pokilkaset wyświetleń i kasa z wyświetleń leci.
Jedyne co te filmy pokazują, ze Polacy to cierpliwy naród
-8
pokaż komentarz
@javelin: niczego takiego nie napisalem, natomiast dotykanie czyjejs wlasnosci wbrew woli właściciela to chyba nie jest fajne nie? ktos moze uszkodzic blache, zarysowac itd
+14
pokaż komentarz
@fanpilki_pl: ogolnie masz racje ale nie zmienia to faktu, ze materialow na ten kanal jest cala masa, czego przyczyna jest po prostu niesamowita arogancja tych wszystkich ludzi. jakby to byly jednorazowe przypadki to odcinki nie ukazywalyby sie tak czesto. a tu wystarczy pojechac z kamera o dowolnej porze w kazdy dzien tygodnia niemalze i efekt bedzie ten sam - to jest zjawisko spoleczne, ktore nalezy pietnowac. i niewazne czy autor nagran jest irytujacy, czy gada takim czy smakim tonem - ludzie lekcewaza przepisy i w sumie tez siebie nawzajem, bo co zasadniczo do przekazania ma pani z poczatku materialu mowiaca, ze dowiedziala sie o raku watroby? ze tak naprawde guzik ja obchodzi jakis rowerzysta, ona teraz sobie musiala sie zatrzymac i basta. i co z tego, ze mogla to zrobic kawalek dalej w parkingu pod swoim mieszkaniem. ona teraz miala zachciewajke! rzygac sie chce jak sie potem pomysli, ze z kims takim mozna w jakiekolwiek stosunki spoleczne wchodzic
-2
pokaż komentarz
aby motodzbany odczuły chociaż minimum kary.
@ToJestNiepojete: on to robo po to żeby durnowaci trybaliści płacili mu na patronajcie pieniądze, jakby zwyczajnie nagrywał i zgłaszał to by się hajs nie zgadzał i kliknięcia. A tak jest fejm, do telewizji zapraszają, poczucie bezkarności over 9000 no i jeszcze hajs wpada. Gardzę nim za te dramy z jednej strony a z drugiej podziwiam, zrobić, zarobić ale się nie narobić niemal perfekcyjne :).
+19
pokaż komentarz
natomiast dotykanie czyjejs wlasnosci wbrew woli właściciela to chyba nie jest fajne nie?
@fanpilki_pl: Nie jest fajne, tak samo jak parkowanie na trawniku.
-4
pokaż komentarz
@javelin: skoro dzieki mnie to odkryles i zrozumiales to sie ciesze
+17
pokaż komentarz
ale to dalej nie uprawnia do nieszanowania czyjejs wlasnosci,
@fanpilki_pl: ale rozjeżdżać trawniki już można bo to niczyje? :D
+3
pokaż komentarz
opiera sie o auta
@fanpilki_pl: No i? To j#!!ny kawałek blaszanej puszki a niektórzy się nad tym spuszczają jak ten od audi i tyłeczków.
0
pokaż komentarz
, jakby zwyczajnie nagrywał i zgłaszał to by się hajs nie zgadzał i kliknięcia
@Podstarzaly_Mandalorianin:
no zgadza sie... nie zgadzala tez by sie kara dla kierowcow...
Policja olewa takie sprawy. Uwazasz ze nie? A ile razy zaparkowales nieprawidlowo, przejezdzal tamtedy radiowoz i.... NIKT nie zareagowal z wlasnej woli? Ale jednoczesnie reagowali, jak wyszedles do sklepu bez maseczki, albo wyszedles w ogole z domu w czasie "lock down-u"
+2
pokaż komentarz
@sylwek2k: wystarczajaco duzo razy zglaszalem i bylem potemcwzywany na swiadka w Warszawie zeby wiedziec ze "uprzejmie donosze" ma skutecznosc ponad 90% i z tych 90% prawie wszystkie skonczyly sie mandatem :). Wiec tak, mozna robic robote i karac dzbanow bez robienia z tego cyrku na yt I "walenia prętem po kratach klatki".
0
pokaż komentarz
albo pewno te służby świetnie sobie zdają sprawę, że to parkowanie pewno nikomu nie przeszkadza i nie stwarza zagrożenia w ruchu,
@tellet: no popatrz, to tak samo jak z maseczkami czy restauracjami czy protestami. Też nie stwarzały zagrożenia i nie przeszkadzały a jednak służby podejmowały ostre działania.
0
pokaż komentarz
i bylem potemcwzywany na swiadka w Warszawie
@Podstarzaly_Mandalorianin:
no widac lubisz tracic czas :)
wiec czemu interesujesz sie tym, jak inni go traca?
uwaga, zdradzam sekret: wcale nie trzeba go ogladac :)))
0
pokaż komentarz
Przecież on to robi w 100% celowo, aby motodzbany odczuły chociaż minimum kary
@ToJestNiepojete: Robi to celowo, żeby mieć ciekawsze filmy. O ile sama idea jego działań jest słuszna, to nie można zaprzeczać, że gość często przegina.
0
pokaż komentarz
@sylwek2k: czekaj, karanie kierowców bez dramy i robienia trzody to strata czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
0
pokaż komentarz
@mareksa666: gdzie tak napisalem ze mozna? :p jak na ulicach samochodoza to na wykopie wysyp analfabetyzmu ¯\_(ツ)_/¯
-4
pokaż komentarz
@fanpilki_pl: przeciez nawet cie zacytowalem a ty nak%?$iasz salto i udajesz ze nic takiego nie napisales :D
0
pokaż komentarz
@mareksa666: no zacytowales bez zwiazku z twoja teoria, ale brawo umiesz cytowac :p
+75
pokaż komentarz
dopiero zauwazylem XD
źródło: Screenshot 2022-05-29 at 21-16-06 I'm hungry czyli trawniki Aignera - część I.png