Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Jest plan z rozmachem

Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Jest plan z rozmachem

To już nie jest zabawne. Ekoświry uzyskały ogromny wpływ na politykę, a plany mają dość śmiałe, np. zamknięcie ogromnej części Krakowa dla większości samochodów.

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Catmmando: Wprowadzi się eutanazję mężczyzn będzie grało.

    •  
      D.....o

      -71

      pokaż komentarz

      @Catmmando: Lol to nie o ekologie chodzi tylko o zdrowie głuptasie. O poprawę jakości powietrze apelują głównie lekarze.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: ciekawe to jak wszyscy zapomnieli jak w covidowymi szoku znikły samochody z ulic bo ludzie poszli na zdalne masowo a smog jak był w Krakowie tak dalej był

    •  
      D.....o

      -18

      pokaż komentarz

      @Catmmando: A zawsze jak pytam czy ma link do badań to okazuje się że nima.

      Proszę tu masz badanie, że zanieczyszczenie powietrza w lockdownie spadło o 91% :
      https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772416622000079?via%3Dihub

    •  

      pokaż komentarz

      eko zjeby potem się obudzą z ręką w nocniku jak siądzie logistyka

      @Catmmando: Rozwiniesz to? Chętnie zobaczę fikołki jak to dostawcy używają pełnoletnich aut

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: ale jesteś świadomy z czego wynika smog w Krakowie? Bo zapewniam Cię, że jego źródłem nie są samochody

    •  
      D.....o

      +70

      pokaż komentarz

      @Rachey: Zależy jaki składnik smogu bedziesz badał. Jak NOx to pewnie wyjdzie, że 80 proc to auta. Jak PM10 to auta już tylko 50%. A benzoapiren to zaledwie 22%. Przynajmniej tak wychdzi w warszawie.

      pokaż spoiler potrzebujemy badań, nie zapewnień

      źródło: bi.im-g.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Ale rozumiesz, że głównym źródłem zanieczyszczeń w Krakowie nie jest Kraków? i dlatego nie można go sobie porównywać do Warszawy, badań z Indii czy innego Seattle?
      Kraków jest w niecce, otoczony jest z trzech stron wyżynami, ma zabudowane korytarze powietrzne i na dodatek ma wybitnie niską wietrzność- tylko ~30% dni ma tam wiatr powyżej 2m/s i choćby sobie dali strefy minus trzysta emisji, to wszystko z okolicznych wsi/miast, które żadnych takich zakazów nie mają, ląduje właśnie w Krakowie.
      Dlatego właśnie wprowadzenie czegokolwiek w centrum ma tak słabe skutki i dlatego właśnie takie strefy w centrum nic nie dadzą.

    •  
      D.....o

      -19

      pokaż komentarz

      @Rachey: Czasami dają.

      źródło: bi.im-g.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: A nie, spoko, skoro da się znaleźć dzień gdzie jest na zielono, to nie trzeba nic więcej robić, jest w pyteczkę, koniec tematu i idziemy na piwo.
      Myślisz, że w ten dzień akurat zakazali jeżdżenia samochodem w krakowie i pałowali każdego kto włączył ogrzewanie, czy może akurat się trafił korzystny np. pod kątem wiatru i pogody dzień i wyczyściło?

    •  
      D.....o

      -8

      pokaż komentarz

      @Rachey:

      Ja myślę, że ty byś chciał zastosować taką bezczynność jak zastosowali lekarze, którzy nie robili pacjentom planowanych operacji, bo miał kowid.

      Przecież jak w centrum auta przestaną emitować smog to ileby nie napłyneło od sąsiadów, to i tak w wartościach bezwzględnych ilość pyłków zostanie zredukowana.

    •  

      pokaż komentarz

      o ileby nie napłyneło od sąsiadów, to i tak w wartościach bezwzględnych ilość pyłków zostanie zredukowana.

      @DeNuevo: to zdanie jest matematycznie fałszywe

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Nie, ja sądzę, że trzeba robić co innego niż jakieś strefy zielonego homokomando, które dają tyle co nic. Nasadzenia drzew, podłączenia do ogrzewania miejskiego, przebudowa korkujących się dróg i optymalizacja transportu publicznego żeby na zakorkowanych trasach była realna alternatywa, a nawet taka pierdoła jak mycie i czyszczenie ulic - były badania AGH, że są rejony gdzie pył z dróg w suchy dzień odpowiadał za ~50% PM w powietrzu.
      Do tego trzeba podejść niestety w złożony, mało medialny sposób, bo kogo ciekawią cztery nowe drzewa i kolejny remont drogi, a nie medialne hurra ekologia i zielone samochodziki w zielonych strefkach.

    •  
      D.....o

      -12

      pokaż komentarz

      @eloar: Dlaczego matematycznie fałszywe? Jak na przykład auto normy trzeciej emitje na przykład rocznie 5 ton pyłków i jego właściciel bedzie musiał je zostawić poza strefą albo wymienić na takie co emituje 4 tony pyłków rocznie, to masz redukcje odpowiednio 5 ton oraz 1 tona w wartościach bezwzględnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Dolicz tony CO2 na produkcję nowego auta i na utylizację starego, które byłyby zbędne, jeśli pozostawić stary samochód.

      A wracając do pierwotnego zdania, matematycznie wystarczy, że ilość napływająca przekroczy hipotetyczną oszczędność wynikającą ze zmian w centrum i wartość bezwzględna będzie większa niż przed zmianą. to tylko dodawanie, żadna zaawansowana matematyka.

    •  
      D.....o

      -9

      pokaż komentarz

      @Rachey: No ale nie ucieknie się od aut również. Zobacz Londyn, ogarneli już wszystkie zródła smogu i teraz zajmują się autami.

    •  
      D.....o

      -6

      pokaż komentarz

      Dolicz tony CO2 na produkcję nowego auta

      @DeNuevo: CO2 nie liczymy jako smog.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Tutaj już błąd masz w matematyce - zakładasz, że właściciel auta musi zostawić je za strefą. Więc ta sama osoba musi jakoś się dostać do miejsca docelowego, a niestety - tutaj też bez zanieczyszczeń się nie obędzie. A przy tym jak działa w krakowie komunikacja miejska, to te zanieczyszczenia też nie są małe. W najgorszym wypadku (teleportacja) dążymy do potrzeby nieskończoności energii, czyli nieskończoności zanieczyszczeń.
      Zakładasz też, że "wymieni sobie auto na lepsze".
      Ty chyba nie rozumiesz dlaczego, poza entuzjastami, ludzie jeżdżą starymi samochodami. Podpowiedź: na nowsze, najczęściej, ich nie stać. A alternatywa nie istnieje - w Polsce niestety, ale komunikacja miejska nie jest skuteczną alternatywą chyba w żadnym mieście.

    •  
      D.....o

      -5

      pokaż komentarz

      Więc ta sama osoba musi jakoś się dostać do miejsca docelowego, a niestety - tutaj też bez zanieczyszczeń się nie obędzie.

      @Rachey: W jakich okolicznościach zostawienie auta starego poza strefą miałoby zwiększyć ilość emitowanego smogu?

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: No, jak widać zakładasz teleportację osoby, która tym autem jechała, np. do pracy - wtedy, jak wspomniałem, zmierzamy w kierunku zapotrzebowania na nieskończoną ilość energii.

    •  
      D.....o

      -7

      pokaż komentarz

      @Rachey: Ja zakładam, ze pojedzie dalej emitując już mniej smogu. Cokolwiek by nie zrobiła. Czy tramwaj, czy rower, czy nowsze auto zawsze wyemituje mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: "pojedzie dalej emitując mniej smogu" - dojedzie na granicy strefy, przez 15 minut będzie szukał gdzie zaparkować, poczeka 20 minut na autobus ze swojej linii, potem wsiądzie do autobusu z 10 litrowym dieslem, który stać będzie w korku, dojedzie na przystanek, przejdzie sobie kolejne 5 minut do pracy, a po 6 miesiącach uzna, że to jest pop%#$$?!one i po prostu zmieni robotę na cokolwiek byle nie w strefie.
      No w sumie skaluje się w pyteczkę, masz rację.
      Tylko centrum pustoszeje.

    •  
      D.....o

      -9

      pokaż komentarz

      potem wsiądzie do autobusu z 10 litrowym dieslem, który stać będzie w korku,

      @Rachey: Ale ten autobus już ma wliczoną emisję więc w moich obliczeniach jest to minus 5 ton mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Zapominasz o 5 dodatkowych tonach na szukaniu parkingu, korkach przy nich, o tym że musisz przy takim scenariuszu wysłać więcej tych autobusów, więc ich też nie masz wliczonych itp itd.
      Nie martw się - spoza strefy w centrum wiatr da radę ten smog przepchać do niego.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: ty jesteś niereformowalny masz dane z 2020 roku gdy wstrzymano cały ruch samochodowy i połowę autobusów, miasta wyglądały jakby wszyscy je opóścili, na szczęście czujniki powietrza zostały i pokazały że likwidacja całego ruchu miejskiego nie wpłynęła pozytywnie na poprawę jakości powietrza.

      Nie wiem ile ci twoi "lekarze" mają IQ, ale po tym co mówią to raczej średnia dwucyfrowa. I nie mów mi że to trudne studia... Na podstawie moich doświadczeń z endokrynologami - byłem już u połowy endokrynologów w Warszawie - zdecydowana większość z nich powinna oddać dyplomy bo wiedzę mają na poziomie dobrego trenera personalnego lub średniej dietetyczki (╯°□°)╯︵ ┻━┻

    •  

      pokaż komentarz

      @Catmmando: @DeNuevo: bo za smog w Krakowie nie odpowiadają mieszkańcy miasta ale okolicy. Kraków leży w niecce. Cały syf ze wsi dookoła tam leci, a jak zima palą g...em i oponą w piecach to powietrze w grodzie Kraka jest fatalne...

      Nie się zajmą okolicą, albo ustawią wiatraki na obrzeżach, które będą zwracać ten smog do jego źródła. Wtedy się poprawi.

    •  
      D.....o

      -3

      pokaż komentarz

      masz dane z 2020 roku

      @hiperchimera: No właśnie nie mam tych danych. Mam dane inne, które mówi, że zaneiczyszczenie powietrza spadło o 91% na czas lockdownu:

      https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772416622000079?via%3Dihub

    •  
      D.....o

      -6

      pokaż komentarz

      @Rachey: Ale ten szukający parkingu z twojego przykładu to jakiś nieogar, bo go nie stać auto na młodsze niż 23 lata, więc co się nie zrobi dla niego i tak wszystko będzie zle.

    •  

      pokaż komentarz

      @Catmmando: "siądzie logistyka" xD Powiedz Holendrom że im w Amsterdamie "siadła logistyka".

    •  

      pokaż komentarz

      @Catmmando: toć mają rację. Byłeś kiedyś w Krakowie w ładny słoneczny dzień? Raczej nie. Bo innaczej byś poczuł spaliny w mieście. Kraków jest jak jakieś afrykańskie państwo. Powietrze jest trujące i wszyscy mają na to wywalone. Pomysł jest racjonalny. Nie tylko elektryki, a nowsze samochody z spełniający bardziej normy. Plus dodać do okresowych przeglądów czy ktoś nie wyciął AB. Powietrze w polskich miastach jest złej jakości. Trzeba z tym walczyć bo to zdrowie nas wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo:

      O poprawę jakości powietrze apelują głównie lekarze.
      Ci lekarze którzy nie wiedzieli po co ludzie noszą maseczki, czy ci którzy rekomendują piątą dawką dwudawkowej szczepionki?

    •  

      pokaż komentarz

      Nie się zajmą okolicą, albo ustawią wiatraki na obrzeżach, które będą zwracać ten smog do jego źródła. Wtedy się poprawi.

      @hiperchimera: kraków nie ma możliwości prawnych aby coś zrobić z tym wianuszkiem. Za to może doprowadzić do tego, że władze z tego wianuszka będą musiały coś zrobić bo ich mieszkańcom popsuje się plan na mieszkanie w wianuszku i dojeżdżanie do pracy w Krakowie więc będą myśleli o wyprowadzce.

      > przebudowa korkujących się dróg

      @Rachey: Tak, a to wszystko za darmo i bez burzenia istniejących budynków.

      pop#$%@#@one i po prostu zmieni robotę na cokolwiek byle nie w strefie.

      @Rachey: i może o to chodzi. Trzeba rozproszyć po mieście miejsca pracy.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: wow, to w Warszawie nie ma problemu z kamienicami i domami, w których pali się śmieciami? Fajnie tam macie, one miasta zazdroszczą ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Dolicz tony CO2 na produkcję

      @eloar: wchodzisz w temat OZE a rozmowa jest o smogu

    •  

      pokaż komentarz

      Proszę tu masz badanie, że zanieczyszczenie powietrza w lockdownie spadło o 91% :

      @DeNuevo: Ale gdzie? W Londynie albo Kalifornii - tam gdzie smog pochodzi głównie od samochodów. W Krakowie smog to jest niska emisja i jeszcze długo będzie dopóki ościenne gminy nie zmienią ogrzewania. Dopiero później większość smogu (już o wiele niższego) może pochodzić od samochodów.

      Tak czy siak ograniczenie wjazdu starszych samochodów wydaje się być ok i nie jest jakieś drastyczne. W 2028 według tego projektu będzie obowiążywać norma Euro 5 i Euro 6. Czyli nie będzie można wjechać samochodem benzynowym starszym niż 17 lat i diesla starszym niż 15 lat. To nie są jakieś mega restrykcje.

      Pytanie jak rozszerzą strefę czy zrobią jakieś kretyńskie ograniczenia 30km/h na ulicach które nie są do tego przystosowane, etc...

      Po Krakowie bardzo przyjemnie jeździ się hulajnogami elektrycznymi. Praktycznie wszędzie, szybko i rozsądnie tanio. O wiele wygodniej niż metrem. Najbardziej w Kraku przeszkadzają zaparkowane "wszędzie" samochody. Powinni zrobić duże podziemne parkingi i uwolnić drogi od zaparkowanych gruchotów - zrobi się o wiele więcej miejsca dla pieszych, rowerów, hulajnog, etc...

    •  

      pokaż komentarz

      @Rachey: serio jesteś tak głupi, że nie potrafisz zrozumieć, że 20 osób jadących 20 samochodami wyemituje więcej smogu, niż 20 osób jadących jednym autobusem?

      To że mieszkasz w Pcimiu albo Wólce Kosowskiej na wyp!$#owie to już Twoi problem, ale proszę, nie rób k$@?y z logiki.

    •  

      pokaż komentarz

      @git-reset-hard-head: Skoro musisz z przekleństwami to proszę bardzo: zrozum durniu, że jak wyp$!$$?#isz z centrum 15000 samochodów, to choćby skały srały a chuje w poprzek stawały, to te same samochody będą szukać miejsca parkingowego pod strefą i gówno znajdą, bo tych miejsc nie ma, więc będą jeździć jak poj$?@ne dookoła, szukając miejsca parkingowego i robić jeszcze więcej smogu. Ty myślisz, że ten 35 letni passat w dieslu k#?%a zniknie?

    •  
      D.....o

      0

      pokaż komentarz

      W Krakowie smog to jest niska emisja i jeszcze długo będzie dopóki ościenne gminy nie zmienią ogrzewania

      @kwanty: Nie długo, tylko bardzo krótko. Harmonogram jest taki:
      Do 1 stycznia 2023 mieszkańcy województwa małopolskiego będą musieli pozbyć się kotłów niespełniających wymogów emisyjnych żadnej z klas normy PN-EN 303-5:2012 oraz pieców i kominków niespełniających kryteriów emisji ekoprojektu lub kryterium sprawności min. 80%.
      Od 1 stycznia 2027 nie będzie już można użytkować kotłów spełniających wymogi emisyjne klas 3. i 4. w/w normy.

      https://bip.malopolska.pl/umwm,a,1283900,uchwala-nr-xxxii45217-sejmiku-wojewodztwa-malopolskiego-z-dnia-23-styczna-2017-r-w-sprawie-wprowadze.html

    •  

      pokaż komentarz

      @Rachey: aha czyli Ty rzeczywiście uważasz, że po przesiadce na autobusy będzie więcej smogu XDDD. No tak, auta będą jeździć dookoła szukając miejsca i smogu będzie więcej. Spoko teoria.

      Myślałeś może o pracy przy jakimś projekcie badawczym związanym z jakością powietrza? Widzę tam dla Ciebie szansę.

    •  

      pokaż komentarz

      @git-reset-hard-head: Nie, po prostu uważam, że to klasyczne zabieranie się za problem z dupy strony. I tak - samochody jeżdżące i szukające miejsca parkingowego produkują smog, nie jest to żadna dziwna teoria. Im więcej samochodów próbujących zaparkować w danym rejonie, przy braku większej liczby miejsc, tym więcej będą jeździć- no na prawdę nie trzeba doktoratu z inżynierii środowiska, żeby wiedzieć jak to się skończy.
      Dlatego ZAWSZE, ale to absolutnie ZAWSZE najpierw powinna być alternatywa - parkingi na obrzeżach, wydajne linie komunikacyjne z tych parkingów, lepsze skomunikowanie miast i wsi ościeżnych z Krakowem, a nawet przedsięwzięcia znacznie większe jak budowa metra. Szczególnie przy obecnych cenach paliw dobra alternatywa skusi więcej ludzi.
      Te auta jeżdżące w centrum to często przymus, bo inaczej taka osoba nie ma jak się dostać do centrum, albo dojazd zajmuje absolutnie nieadekwatnie długo.
      Ja sam mieszkam w aglomeracji śląskiej i dojazdu do pracy mam dwie opcje - autobus, który jedzie niecałe dwie godziny, lub podróż samochodem 20-25 minut.
      Zgadnij, którą opcję wybieram i dlaczego.
      Dlatego właśnie robiąc jakieś durne strefy jedyne co się uzyska to exodus ludzi i firm z miasta, bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał się w ten burdel bawić.
      A przy projekcie badawczym z jakością powietrza poniekąd kiedyś uczestniczyłem, od strony projektowania sprzętu pomiarowego, jeszcze za czasów polibudy. Obecnie inny zawód.

    •  

      pokaż komentarz

      Do 1 stycznia 2023 mieszkańcy województwa małopolskiego będą musieli pozbyć się kotłów niespełniających wymogów emisyjnych żadnej z klas normy PN-EN 303-5:2012 oraz pieców i kominków niespełniających kryteriów emisji ekoprojektu lub kryterium sprawności min. 80%.

      @DeNuevo: Już od jakiegoś czasu nie ma żadnego kotła a poza granicami Krakowa zabronione będą tylko "kopciuchy". W sensie, że trzeba będzie stare wymienić.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: założę się, że dwie godziny później jest tak samo i w Krakowie

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: Chiałem dać plusa za podesłanie badania, ale po wejściu w nie i szybkim przewertowaniu kilku stron okazuje się że jest na zupełnie inny temat - głównie dotyczy wpływu spalin na zdrowie dzieci. Tutaj za to artykuł z National Geographic przeczący temu co mówisz już w nagłówku https://www.national-geographic.pl/artykul/wiemy-ze-pandemia-oczyscila-powietrze-teraz-juz-jak-bardzo

    •  
      D.....o

      0

      pokaż komentarz

      @geralt101: Czy to wynika z tego, że nasz lockdown był najłagodniejszy?

  •  

    pokaż komentarz

    Czyli bez problemu w 2030 można będzie jeździć 11 letnim Dieslem lub 20 letnią Benzyną xD
    Takie zmiany to żadne zmiany ¯\_(ツ)_/¯

  •  

    pokaż komentarz

    Patrząc na to wszystko to w dużych miastach Europy dzieje się powoli podobnie. Z 2 pasów robią jeden albo zamykają niektóre strefy dla samochodów.

    •  

      pokaż komentarz

      @michaltg: tak, owszem. Tyle tylko, że w zamian dają alternatywy. U nas robimy jak 'na zachodzie', ale 'zapominają' o alternatywach.

    •  
      D.....o

      -20

      pokaż komentarz

      @curka_horej_madki: Ale na zachodzie raczej jest mniej aut. Przykładowo Kopenhaga udział ruchu rowerowego w miescie to połowa. A w Polsce 10 procent to jakiś max. To po co mają dawać alternatywe jak połowa wybrała rower.

    •  

      pokaż komentarz

      @michaltg: dobrze, że kraków ma 6 linii metra i może wreszcie zamknąć niepotrzebny ruch samochodowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @michaltg: @DeNuevo jeszcze raz powtórzę, o co wam chodzi z tą walką z autami? jeśli o powietrze to może nie zauważyliście, ale mamy dane z 2020 roku, które jasno pokazują. Usunięcie całego ruchu samochodowego i połowy autobusów nie poprawia jakości powietrza. Macie wy w ogóle oczy? Czy jak golemy z gówna kierujecie się wszyscy wizją (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

      pokaż spoiler Już pominę fakt , że w miastach na które się tak ochoczo powołujecie, a w których zapewne nigdy nie mieszkaliście nie ma ostrych zim, więc jazda cały rok rowerem jest opcją w Polsce tak nie jest.


      pokaż spoiler Gdy byłem dzieckiem to miałem wrażenie że coś jest ze mną nie tak chciałem więc się upewnić czy nie jestem głupi skoro nikt mnie nie rozumie. Różnica iq między mną a normalnym anonem z wykopa jest taka jak między anonem a debilem - 3 odchylenia standardowe. Dlatego jak czytam te wynurzenia to mnie h?# strzela boście od debili nie odrośli .....

    •  
      D.....o

      -16

      pokaż komentarz

      jeśli o powietrze to może nie zauważyliście, ale mamy dane z 2020 roku,

      @General-Octopus: Jakie to są te dane?

      Ale bywasz w ogóle w mieście? Czy nie zauważasz, że ja idziesz sobie ulicą o małym ruchu to powietrze nie zawiera spalin, a jak dojdziesz do ulicy o większym ruchu lub co gorsza do skrzyżowania, to powietrze spaliny już zawiera?

      Przecież to się czuje gołym nosem. Może masz uszkodzenie węchu czy coś.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: jak ty już gołym okiem widzisz spaliny i na podstawie węchu określasz stan i skład powietrza to ja polecam wybrać się do lekarza, ale specjalisty z dziedziny psychiatrii. Takie rzeczy się leczy... Wracając do meritum to co czujesz w powietrzu to efekty spalania, jak poprosisz rodziców czy opiekuna prawnego to zabierze cię na przegląd samochodu tam masz badanie spalin i możesz sam zobaczyć co jest w składzie spalin, a później poczytaj to: https://airly.org/pl/czy-koronawirus-wplynal-na-zanieczyszczenia-powietrza-w-europie-nasza-analiza/ a tu nawet moja alma mater https://pwr.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/koronawirus-zmniejszyl-ruch--ale-smog-zostal-11548.html Danych było mnóstwo można dokonać analizy wstecznej no ale po co jak można drzeć japę - brak konsekwencji, a zyskiem to że ktoś zacznie cie traktować poważnie └[⚆ᴥ⚆]┘

      pokaż spoiler Głównym czynnikiem powstawania smogu są budowy, kominy fabryk i domów, ale żeby to wiedzieć to trzeba mieć IQ conajmniej ponad przeciętną - dla mnie to było oczywiste od dziecka ¯\\_(ツ)_/¯

    •  
      D.....o

      -14

      pokaż komentarz

      @General-Octopus: Głównym jest prywatne ogrzewanie.

      Ja będę oglądał te badania. Mój zarzut jest taki, że czujniki nie są podzielone na kategorie. No bo wyobrazmy sobie trzy czujniki i tak:

      1. Przy szkole - brak ruchu na czas lockdownu
      2. Przy fabryce - bez zmian na czas lockdownu
      3. W dzielnicy willowej - wzrost konsumpcji węgla na czas lockdownu

      I teraz może być tak, że pseudo naukowiec mimo, że ewidentnie widzi, że na przykład dla czujnika nr 1 smog spadł o 90 procent, to bedzei w zaparte liczył średnią i mu wyjdzie, że nawet wzrósł, bo w przypadku czujnika 3 ktoś wziął prace zdalną i grzał się węglem.

    •  

      pokaż komentarz

      @General-Octopus:
      Traffic restrictions during COVID-19 lockdown improve air quality and reduce metal biodeposition in tree leaves
      https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1618866722000851
      Prac to wskazujących jest dużo więcej. Ty za to podlinkowaleś luźne analizy. W tekście z PWr sami autorzy zaznaczają, że nie uwzględniali nawet zmian ciśnienia, które w takiej analizie są kluczowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @DeNuevo: dlatego nie masz studiów, a jak masz to powinieneś oddać dyplom. Stwierdzasz, a bo mie się wydaje i h!$ że wszystkie dane z czujników pokazywały dokładnie to samo i że badania były prowadzone przez różne instytucje, a konkluzje te same xD

      Nie jest moją rolą by cię przekonywać, moją rolą jest robienie listy z nazwiskami takich pajaców by w przyszłości pozbawić ich prawa głosu ¯\_(ツ)_/¯

      pokaż spoiler Gdyby naprawdę zależało ci na prawdzie to napisałbyś do airly dostał/kupił pomiary i nam udowodnił że się wszyscy mylimy, ale tobie nie zależy na prawdzie tylko na realizacji swoich zj$@%nych koncepcji... Ja i tak będę jeździł autem jeśli nie będę mógł moim obecnym to zacznę jakimś lamborgini czy ferrari które truć będą 10 razy mocniej i będę pluł na aktywistyczne świnie, jak zresztą reszta bogatych ludzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Także żegnaj czarnolistowa pijawko

    •  
      D.....o

      -5

      pokaż komentarz

      @General-Octopus: Nic nie stwierdzam, za to dużo zadaje pytań. Pewnie dlatego mylisz mnie z dzieckiem. Nie każdy może zrobić badanie statystyczne, do którego metodyki nie można się przyczepić. Po prostu chciałbym się zapoznać z jakąś pracą naukową wygenerowaną przez środowiska akademickie. To wszystko.

    •  

      pokaż komentarz

      @wieslawski: podajesz artykuł sponsorowany pod którym nikt się nie podpisał - odważnie. Ale wejdźmy głębiej co tam tak na prawdę sprawdzano? Pampelunę i san sebastian czyli miasta, które nie posiadają przemysłu, nie wymagają ogrzewania w zimie oraz nie rozwijają się, a od conajmniej 10lat zwijają. Dalej brak liczb bezwzględnych i obszaru pomiarów, brak typów czujników oraz brak dokładności pomiarów i średnich z poprzednich lat(r/r taki cherry picking może działać, ale nie w dłuższej perspektywie). Dalej "artykułu" nie czytam bo to sponsorowane gówno, pisane pod tezę (╯°□°)╯︵ ┻━┻

    •  

      pokaż komentarz

      podajesz artykuł sponsorowany pod którym nikt się nie podpisał

      @General-Octopus: Czy na pewno kliknąłeś ten link? Od razu pod tytułem są wymienieni autorzy. Jakiś dowód na to, że to jest sponsorowane?

      Pampelunę i san sebastian czyli miasta, które nie posiadają przemysłu, nie wymagają ogrzewania w zimie oraz nie rozwijają się, a od conajmniej 10lat zwijają

      @General-Octopus: W takim razie dla chińskich metropolii:
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7326389/
      https://www.bbc.com/news/world-asia-52677139
      Jeśli chcesz, to podlinkuję masę prac naukowych na ten temat.

      Dalej brak liczb bezwzględnych i obszaru pomiarów, brak typów czujników oraz brak dokładności pomiarów i średnich z poprzednich lat(r/r taki cherry picking może działać, ale nie w dłuższej perspektywie)

      @General-Octopus: Ty na poważnie? Praca ma kilkadziesiąt podlinkowanych odwołań. To ty opierasz się na dwóch luźnych tekstach, a w jednym z nich jest nawet napisane, żeby nie brać tego na poważnie, bo nie uwzględniono nawet podstawowych czynników.

    •  

      pokaż komentarz

      Głównym czynnikiem powstawania smogu są budowy, kominy fabryk i domów, ale żeby to wiedzieć to trzeba mieć IQ conajmniej ponad przeciętną

      @General-Octopus: oh już bez przesady - każdy, nawet średnio rozgarnięty wykopek, powinien już dawno wiedzieć, że kraków się "smoguje", jak okoliczne czereśniaki odpalają piece, bo miasto leży w niecce.
      To samo z Warszawą - 10-16 smog względnie niski, za to przychodzi 18, na jakichś zadupiach Józefowach i innych dziurach w dupie termostaty i zegary robią pstryk i zaczyna się jazda bez trzymanki, smog wywala w kosmos.

  •  

    pokaż komentarz

    I bardzo dobrze. Samochód w dużym mieście nie jest do niczego potrzebny. Jak się napływowym wieśniakom nie podoba to niech wracają do siebie i hołubią swoje złomy pod remizami i kościołami.

  •  

    pokaż komentarz

    Czy ktoś mi k@%#a może wytłumaczyć po co brniemy w te lewackie zj#$!ne majaki skoro po marcu/kwietniu 2020 mamy pewność, że eliminacja wszystkich aut i połowy autobusów nie wpłynęła na zmniejszenie zanieczyszczeń. Mamy na to twarde dane są raporty nie tylko z Krakowa, Warszawy i Wrocławia, ale też z innych miejsc na świecie.

    Czy wy k@%#a nie macie mózgów?(╯°□°)╯︵ ┻━┻

1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 następna