•  

    pokaż komentarz

    Przy takim ograniczeniu będzie trzeba uważać, żeby jadąc rowerem nie zapłacić mandatu za przekroczenie prędkości ;)

  •  

    pokaż komentarz

    Czekamy na inicjatywę: "w centrum Poznania ograniczenie do 10 km/h, a na obwodnicy 15 km/h!". Przecież urzędnik miejski też człowiek - musi zrealizować swoje "cele roczne" i zasłużyć na premię.

    •  

      pokaż komentarz

      @Farquart: szkoda że zajmują się tym urzędnicy którzy ewidentnie widać że nie mają nawet prawa jazdy w dodatku nie rozumieją lub nie chcą rozumieć zasad ruchu drogowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @PabloFBK: Jak są takie cwaniaki, powinni ustawić patrole drogówki na tych odcinkach, aby każdy faktycznie jechał te 30kmph.
      W godzinach szczytu całe miasto by się ten sposób zakorkowało. (Ale nieee, bo przecież "jadąc 30 poruszamy się szybciej niż 60")

      Ehh Polska...

    •  

      pokaż komentarz

      @Farquart: O co ta dyskusja, w tym rejonie nie ma nawet gdzie się rozpędzić. To jest obszar składający się z ok 10-15 ulic, parkingów, dwóch placów i masy parkingów. Nie ma tam żadnego tranzytu ani ciągów komunikacyjnych. Z perspektywy pieszego czy rowerzysty to ma duży sens.

    •  

      pokaż komentarz

      @zdzisiaj:
      jak się nie ma gdzie rozpędzić, to po co ograniczenie?
      Chyba tylko po to, by sobie ktoś dorobił na mandatach.
      Znam rejon i wiem, że dużej szybkości tam nie będzie, dlatego będą karac jeleni jadących np: 42 km/h.
      Ktoś mi może przypomnieć, po co wynaleziono auto?

    •  

      pokaż komentarz

      @Farquart: ale takie rozwiązane ma sens - w miastach z lepszym rozplanowaniem, parkingami i drogami, to naprawdę dobre wyjście.

    •  
      m...e

      +18

      pokaż komentarz

      @Farquart: Ale jakiej obwodnicy? Albo ja chyba czegoś nie rozumiem.

      Cały artykuł i reportaż są zrobione w stylu sensacji. Tak, jakby w całym mieście miano wprowadzić te pieprzone 30, ale z drugiej strony na mapie zaznaczyli ledwo kwadrat 600m x 600m, nazwany "ścisłym centrum" i do tego bez al. Niepodległości.

      W Poznaniu aż tak trzeba się pchać pod sam środek miasta? Pytam z perspektywy kierowcy krakowskiego, gdzie od dawien dawna jest strefa "B" wewnątrz/na pierwszej obwodnicy, bez prawa wjazdu większości samochodów, bezwzględnym pierwszeństwem pieszych i ograniczeniem do... 20kmph.

    •  
      s.......r

      +10

      pokaż komentarz

      normalnie zaraz zejde ze śmiechu w tym wykopie, nie ma to jak sensacja wjeżdżająca na ambicje

      @PabloFBK: mhm.. bo ty wiesz kto się zajmuje tworzeniem tej strefy -.-

      wszędobylski płacz biednych kierowców, którzy coś słyszeli, że będą kazać im 30km/h jechac, nie wiedząc gdzie dokładnie, ani jak to w efekcie wpłynie na ruch... Mamma mia! Żydy mi każą zwalniać!

      jak wprowadzenie tej strefy, będzie podwalinami do zrobienia tutaj drugiego Berlina w przyszłości, pod względem komunikacyjnym (full ścieżek rowerowych na jezdni), to przybijam piątke :)

    •  

      pokaż komentarz

      @manwe: Na razie ma być ścisłe centrum, i to jest OK. W kolejnej fazie ma być cała strefa od Roosevelta do Jana Pawła II (w tej przestrzeni łapią się Garbary i Niepodległości). Jednocześnie likwiduje się darmowe parkingi buforowe (tzn. przerabia się je na płatne), także dojeżdżających do centrum będzie przybywać.

    •  

      pokaż komentarz

      @zdzisiaj: jesteś skończonym bałwanem... nie da się rozpędzić?? to dlaczego organizowane sa na tych ulicach wyścigi kiedy szybkie auta przyjeżdzają do poznania na tor poznań? Pozamianiałeś się z własnym przyrodzeniem na głowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @LogikaPodpowiada: Jednocześnie likwiduje się darmowe parkingi buforowe (tzn. przerabia się je na płatne)
      I tak będzie coraz częściej. Ludzie mają coraz więcej aut i z lenistwa coraz bardziej się nimi pchają do centrum, mimo że większość z nich wcale nie musi. Centra miast nie są z gumy, albo będą się korkować, albo trzeba wyburzać domy i budować szersze ulice (aż do następnego zapchania i tak w kółko). Nie jest rozwiązaniem budowanie wielkich parkingów, nie jest rozwiązaniem poszerzanie ulic - to tylko tymczasowe. Wszystkie cywilizowane kraje idą w kierunku wypychania ruchu z centrum i Polska powoli zaczyna też. Coraz droższe parkingi (ponad 20zł za godzinę parkowania w Amsterdamie!), coraz więcej ulic zamkniętych, coraz więcej ograniczeń prędkości i poruszania się samochodami, a wszystko po to żeby zniechęcić ludzi do wjeżdżania autem do ścisłego centrum. Bo centrum miast ma być dla ludzi, a nie służyć jako parking i/lub przelotówka.

    •  

      pokaż komentarz

      @kabzior: chyba nie rozumiesz pojęcia "parking buforowy". Chodzi mi o parkingi oddalone od centrum np. ten przy pętli na Sobieskiego. Wprowadzanie na nich opłat (takich samych jak w centrum) powoduje, że większość kierowców woli dojechać do samego starego rynku zamiast parkować daleko i dojeżdżać komunikacją miejską.

      Tak więc MIASTO POZNAŃ ZACHĘCA DO WJEŻDŻANIA DO CENTRUM. Na obrzeżach nie buduje się parkingów buforowych, pętle tramwajowe są otaczane budownictwem mieszkaniowym (deweloperzy płacą najwięcej), brak jest planu zagospodarowania przestrzennego (nie ma pomysłu na zarządzanie przestrzenią miejską). Ogólnie władze miasta niezbyt się tym wszystkim przejmują.

      ZDM zmienia co jakiś czas pierwszeństwa z promienistych na pierścieniowe i na odwrót, nie zważając na to, że układy niektórych skrzyżowań nie nadają się do dowolnego ustalania pierwszeństw (np. Mieszka I z Al. Solidarności... z Mieszka I jest ograniczona widoczność pasów na Solidarności, w drugą stronę jest lepiej). Póki działa sygnalizacja, albo gdy nie ma ruchu (noc) nie ma to większego znaczenia, ale podczas awarii sygnalizacji mamy masę sytuacji niebezpiecznych.

      Ostatnio priorytetem jest zasypywanie dziury budżetowej miasta przez podnoszenie cen wszelkich pozwoleń, których ceny można podnieść ubijając w długim terminie życie w mieście. Jako zadanie domowe wystąpcie z wnioskiem o uzyskanie informacji publicznej nt. ceny ogródka (za m^2) na płycie rynku w Poznaniu, potem w Krakowie albo Wrocławiu...

    •  

      pokaż komentarz

      @Makdaam: Przepraszam, przyznaję się do błędu, nie wiedziałem co u Was jest parkingiem buforowym, nie pomyślałem że to chodzi o Park&Ride, które jak najbardziej popieram.

    •  
      I..........................o

      0

      pokaż komentarz

      @Farquart: Ja nie muszę wjeżdżać do centrum, nie przyrosła mi dupa do fotela jak sugerują niektórzy tutaj w komentarzach. Wykonuje usługi, jeżdżę dziennie około 80 km po mieście, jak będę musiał jezdzic 30 km/h po centrum to dojazd do klientów będzie trwać dłużej !! i tak korki są już kosmiczne, że czasami nie umawiam się w godzinach 15 - 18. Straty panowie straty, ale kogo to obchodzi, zwiększy się zatrudnienie w urzędach przed wyborami i lud się będzie cieszyć! Przy następnych wyborach na prezydenta miasta i do rady uważnie przestudiuje program wyborczy tych łotrów i nie popełnię tego samego błędu panie Grobelny...

  •  

    pokaż komentarz

    Poznaniacy łączcie sie w siłe,zbierzcie sie w grupy i w nocy te znaki...wiecie co macie znimi zrobic?Dobry Spray i po 5 sek znak bedzie gotowy.Na znak protestu na kolor czarny.

  •  

    pokaż komentarz

    "Przejazd bez zrywów, tym samym tempem, jest krótszy niż ze zrywami 60 km/h - zapewnia." - "zrywy" też będą, a do tego cały przejazd będzie trwał dłużej.

    •  
      b......g

      +13

      pokaż komentarz

      @mudkipz: Ja mam lepszy pomysł. Wprowadźmy NAKAZ jazdy z prędkością 20 km/h. Wszystko będzie płynniejsze i policja od razu będzie wiedziała kogo karać.

    •  

      pokaż komentarz

      Dobra chłopaki, ale bez żartów. Najlepszym rozwiązaniem by było zlikwidować idiotyczne przejścia dla pieszych oraz głupie światła - przez nie trzeba się zatrzymywać i korki się robią. Wtedy będzie można śmigać przez centrum co najmniej 100 jak nie lepiej!

  •  
    S.....k

    +31

    pokaż komentarz

    Miłego jeżdżenia na dwójce i spalania 20 l/100 km :)

1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 następna