
Samochód, niczym w czasach PRL-u, stanie się "dobrem luksusowym"
Wielu producentów samochodowych planuje zakończyć produkcję aut spalinowych przed 2035 r. - twierdzi Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar odnosząc się do decyzji PE o wyznaczeniu na 2035 r. zakaz sprzedaży w UE aut z silnikiem spalinowym.
+512
pokaż komentarz
Nie tylko samochód, do fryzjera czy kosmetyczki też przeciętny człowiek nie pójdzie, bo go stać nie będzie, już nie wspominając o restauracji.
-13
pokaż komentarz
https://www.wykop.pl/link/6703061/jazda-na-napedzie-elektrycznym-to-dobry-zart/
+140
pokaż komentarz
@dziacha: skąd wy bierzecie te paranoiczne, paniczne wysrywy to ja nie mam pojęcia :D od lat na calym swiecie istnieja cykle gospodarcze ktore maja trend wzrostowy, boczny, spadkowy i po długim czasie wzrostów musi przyjść korekta. Do tego rozwinęliśmy sie tak bardzo, ze korekta nie jest na poziomy - 30 lat tylko na -3 lata , a do tego cala masa innych mechanizmow obecnych gospodarek i rynkow powoduje ze takie "kryzysy" są coraz mniej odczuwalne i coraz szybciej się kończą. Trzeba miec strasznie nasrane w glowie, zeby wiescic katastrofę i się z tego cieszyc. Chyba sami na kosmetyczkę czy fryzjera nie macie i cieszycie sie, ze inni mają nie mieć xDDD
+218
pokaż komentarz
@grzegorzo: Tu nie chodzi o cykle gospodarcze ale kierunek jaki obiera Unia i pomału reszta świata. To polityka na najwyższych stołkach + rządy zielonych i poprawności politycznej
+60
pokaż komentarz
@grzegorzo: poczekamy zobaczymy. You will have nothing and still be happy.
źródło: youtube.com
-28
pokaż komentarz
+ rządy zielonych i poprawności politycznej
@dildo-vaggins: co ciekawe w PL do wiezienia pojdziesz za obrażanie uczuć religijnych katolików a nie zielonych.
+54
pokaż komentarz
@Banek5000: Polska się pomału ugina, widzisz ze coraz więcej firm oferuje auta w abonamencie, nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy.
0
pokaż komentarz
@dziacha Ale wydawać na używki 1000 zł miesięcznie ich stać xD
+24
pokaż komentarz
@Banek5000: Znasz kogoś kto poszedł do więzienia za obrazę uczuć religijnych?
-9
pokaż komentarz
@grzegorzo
@dildo-vaggins
@etimeel
Na czym niby ten nowy porządek świata miałby polegać? Jak będzie funkcjonowała typowa jednostka? Będę siedział w domu i będą mi płacić? Nagle wszystkie rządy świata się zmówiły i wprowadzą razem zamordyzm?
Nie jestem zaszczepiony, od razu mówię, ale w to poerdolollo o NWO te mi się nie chce wierzyć.
-14
pokaż komentarz
@alkoholik000: jest niemozliwe aby tyle osob zmówiło się co do jednego planu i masa osob sie nie zaczela z tego wyłamywac chcac realizowac swoje odmienne od reszty cele, chrzescijanstwo rozwaliło sie na 1000 odłamów i nie przypomia oryginału a to jeden z masy przykladow na teorię gier (polecam o niej poczytac)
+32
pokaż komentarz
@dildo-vaggins: jak ma nie oferować aut w abonamencie jak rynek na nowe auta w tym kraju jest śmiesznie mały. Auta mogłyby być tańsze o 70% a i tak Polaka nie byłoby na auto stać bez kredytu. Takie efekty gospodarki neopańszczyźniano-wolnorynkowej.
+3
pokaż komentarz
@alkoholik000: Australia i Kanada (w Europie Niemcy, Francja lub Włochy) będą papierkiem lakmusowym (czy i jak szybko wprowadzą system oceny obywatela).
- jak nie wprowadzą, nie będzie (szybko) tzw. NWO (czyli taki neofeudalizm, gdzie np. bogaci mogą podróżować gdzie chcą, czym chcą, kupować co chcą, a cała reszta w limitach, jak dawniej w PRL w systemie kartkowym)
- jak wprowadzą w ciągu np. 10-15 lat, to zacząłbym się obawiać.
PS: w Chinach ostatnio była krzywa akcja, tym razem z paszportami C19 - więcej tutaj.
+2
pokaż komentarz
@grzegorzo: to są wyliczenia. By przejść na elektryki należało by znacząco zwiększyć produkcje energi elektrycznej i uwzględnić dodatkowe czasowe skoki zapotrzebowania na energię. Gdzie w Państwach UE jest problem z zwiększeniem produkcji energii(mimo że jej zużycie rośnie np przez postępująca automatyzację i modernizację przemysłu przynajmniej w Polsce) bo z jednych źródeł jest niedobra z z innych dobra.
0
pokaż komentarz
@dildo-vaggins: xDDDD
-3
pokaż komentarz
@alkoholik000: Będzie to tak wyglądać, że będziesz zapieprzać w jednym korpo na smyczy, kupować to co ci korpo da i nie będziesz mieć kapitału aby czasem nie wyjść z korpo. Zabiorą ci dom, mieszkanie, odetną od żywności innej niż korporacyjna i zakażą ogrzewać się czymś innym niż korpo-eko-certyfikowane-paliwa. W skrócie będziesz zap$%?%@%ał jak ten chomik w kółku i płacił za sam fakt posiadania czegoś lub za sam fakt istnienia. A kto nie będzie płacił? Elity już sobie naszykują długa listę wyjątków
-20
pokaż komentarz
Polska się pomału ugina, widzisz ze coraz więcej firm oferuje auta w abonamencie
@dildo-vaggins: o nie! Tylko nie auto w abonamencie!
pokaż spoiler
Przeciez takie oferty na najem jak w cywilizowanych krajach sa mega zajebiste, kosztuje to praktycznie utrate wartosci, w kazdej chwili mozna to oddac, wymienic etc.
źródło: IMG_20220618_124228.jpg
+39
pokaż komentarz
@grzegorzo: najlepsze są te wizje jak 100000 najbogatszych postawi mur i będzie żyło w luksusach a reszta będzie zdychać pod drewnianym płotem.
Żeby latać samolotem trzeba do tego mnóstwo wykwalifikowanych ludzi, jeździć samochodem czy to elektrycznym czy spalinowym też, żeby tworzyć luksusowe rzeczy również. nie da się odciąć biedaków i pospólstwo od bogaczy bo jedni są uzależnieni od drugich. Poza tym tych biednych jest więcej i w końcu zawsze dochodzi do rewolucji.
Na zachodzie już wyliczyli, że takie Niemcy czy Francja to 100-200 tys miejsc pracy plus kolejne setki tysięcy wokół motoryzacji. Temat nie ma szans tak o sobie zniknąć, będzie bunt, który łatwo się nie rozejdzie. I nie chodzi tutaj o PL bo w PL to za dużo tych samochodów się nie produkuje, tylko UK, EU, USA, Japonia, Meksyk.
Widz polega na tym, żeby ktoś wpadł na genialny pomysł, żeby zachęcić do kupowania tych elektryków a nie zmuszać.
Tak czy owak ja już na ulicach widzę bardzo dużo elektryków: nawet u mnie w mieście widzę już kilka elektrycznych BMW, Mercedesów, Kia i wchooy Tesli. Wiadomo, że zaczyna się od najbogatszych ale z czasem wejdą ogniwa wodorowe, może w końcu jakoś magazynowanie energii się poprawi w nowej generacji aku.
Czas pokaże. Ale z zamordyzmem trzeba walczyć. Zainteresujcie się na kogo głosujecie do PE.
Pis zamiast walczyć o prawa dla PL i mieć wkład w to co się dzieje ustawił nas w kąt do plucia i bicia, bo debilowi ziobro się zamarzyło wprowadzić prl 2 w kraju. Tak to jest, jak ludzie olewają głosowanie na cokolwiek i dają pole manewru głupocie i debilizmowi.
Dalej srajcie na wybory, to za was wybiorą przyszłość
+1
pokaż komentarz
@Tzebullaque: Czyli teraz brak prawa własności nazywa się „cywilizowanym”? Ciekawa narracja
+4
pokaż komentarz
skąd wy bierzecie te paranoiczne, paniczne wysrywy to ja nie mam pojęcia :D
@grzegorzo: Myślę, że pierwsze domknięcie cyklu w życiu człowieka zarabiającego, w postaci takiej recesji, może wywołać panikę. Kolejne cykle już będą mniej bolesne.
0
pokaż komentarz
@dildo-vaggins: a to czasami nie szczyt piramidy decyduje o tym co bedzie robila reszta?
+28
pokaż komentarz
@alkoholik000: to że ty nie wierzysz to nie wystarczy. Najgorsze że wierzą w to rządzący.
źródło: FIfbA9FXoAcju2P.jpeg
+19
pokaż komentarz
@alkoholik000:
źródło: pobrane (1).jpeg
+1
pokaż komentarz
@grzegorzo
@dildo-vaggins
Beda ludzie jezdzic elektrycznymi resorakami o zasiegu 200km xD Przeciez taka hybryda zagazowana jest mega ekologiczna, zasieg 1500-2000km i jezdzi sie bardzo tanio. Stawiam, ze Unia sie opamieta i wyjda jakies wersje spalinowek ktore emituja malo co2. Bo ja na wsi nie mieszkam, ale nie wyobrazam sobie, ze ktos mieszka na wsi, jest awaria pradu w zimie i nie ma jak pojechac. Bo przy tych skrajnie minusowych temperaturach zasieg jest doslownie z dupy xD Plus nie wyobrazam sobie przedstawicieli, handlowcow ktoezy jezdza dziennie 500km lub wiecej na elektrykach w zimie. Bo w lecie to jeszcze da rade.
-2
pokaż komentarz
@dziacha co za brednie
+6
pokaż komentarz
@prostymysliciel: Nie będą jeździć elektrykami bo żadna sieć elektryczna tego nie wytrzyma. Stan California ogłosił ze do 2035 ma nie być sprzedaży aut spalinowych tylko ze największe firmy energetyczne już zastrzegły ze albo ogrzewanie/chłodzenie albo ładowanie samochodów a i to z zastrzeżeniem ze będą blackouty bo już teraz ich sieć ledwo daje radę, wiec nie, nie będą jeździć elektrykami. Do tego California zamknęła ostatnią elektrownie atomowa, wiec żeby jeździć elektrykami trzeba spalać paliwa kopalne, nie mówiąc już o wykorzystywaniu dzieci w kopalniach litu i kobaltu dla tej ich ekologii.
+2
pokaż komentarz
@dziacha: eat bugs,have nothing, be happy. No ale oczywiście dalej jeśli się mówi że powinno się stworzyć alternatywna opcje do bycia członkiem unii i opcja wyjścia, zawsze powinna istnieć i leżeć na stole, to zaraz Jezus Maria lunieeee mi szkalujoooo. Sami sobie łańcuchy i kaganiec zakładamy swoją krótkowzrocznością i biernością, czasem również głupota, bo przecież tak łatwiej
-1
pokaż komentarz
@dildo-vaggins: chyba chodzi o to że trzeba ograniczyć nam (plebsowi) żeby wystarczyło dla nich (rządzących i arystokracji/bogaczy)
-2
pokaż komentarz
skąd wy bierzecie te paranoiczne, paniczne wysrywy to ja nie mam pojęcia :D
@grzegorzo: na przykład stąd:
https://youtu.be/rmRkQp5TTKg
https://youtu.be/G0rFGNYcIkI
https://youtu.be/Y-1fv-5_ldM
https://youtu.be/mt6LwcfjXeM
+1
pokaż komentarz
@grzegorzo: nareszcie jakiś głos rozsądku na Wykopie. brawo!!! mam niż dość czytania o zamachu na klasę średnią, a tym że nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy, że będziesz jadł robale, zimą siedział pod kocem, bez ogrzewania i pipitalał do pracy hulajnogą elektryczną bo przecież Dacia Spring będzie dla elyty.
+1
pokaż komentarz
@grzegorzo: Nie do konca rozumiem te teorie, koncerny samochodowe produkuja miliony pojazdow, jesli samochod stanie sie dobrem luksusowym sprzedaz spadnie powiedzmy 100 krotnie, firmy musialyby zwolnic pracownikow, zamknac fabryki, udzialowcy dostaliby szalu itd, brzmi to nierealne, 4 gospodarka swiata - Niemcy produkuja miliony samochodow, czemu mieliby sobie strzelac w stope w ten sposob. Niemcy boja sie wprowadzic ograniczenia predkosci na autostradach poniewaz moglaby spasc sprzedaz samochodow, lobby motoryzacyjne ma ogromna sile
0
pokaż komentarz
Przeciez takie oferty na najem jak w cywilizowanych krajach sa mega zajebiste, kosztuje to praktycznie utrate wartosci, w kazdej chwili mozna to oddac, wymienic etc.
@Tzebullaque: Takie oferty są zajebiste jako źródło w miarę pewnych 3-4 letnich aut. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najem to ograniczenia w wyjeździe za granicę czy użyczeniu auta znajomemu. Ja kilka razy w roku wyjeżdżam poza UE, jeździłem np. na Ukrainę i zaraz po wojnie zamierzam do tego wrócić. Podczas wyjazdów zmieniam się ze znajomymi za kierownicą. W jakimś tam najmie to bezproblemowe?
-3
pokaż komentarz
@dziacha: Niezła paranoja. Dodaj jeszcze, że co drugi Polak będzie bezdomnym, a reszta będzie jadła jeden posiłek dziennie, wspólnie z jednej miski jak chłopi pańszczyźniani XD
-3
pokaż komentarz
@cra3y: Dzisiaj też bogaci mogą kupować i jezdzić czym i gdzie chcą, a biedota nie. Dlaczego? Bo ich k@%?a na to stać, kretynie.
-1
pokaż komentarz
@etimeel XDDD chyba ty
-1
pokaż komentarz
@Tzebullaque: chyba nigdy nie miałeś samochodu w najmie, że takie głupoty gadasz. Fajnie to jest przy podpisaniu umowy, jak oddajesz to już tak wesoło nie jest... No chyba, że pół roku przed zakończeniem znajdziesz jelenia, który to przejmie od Ciebie. I fakt spłacasz utratę wartości. A dla dealera utratą wartości jest np. ryska na drzwiach xD
0
pokaż komentarz
@lemansblue: a ryska na drzwiach nie obniża wartości samochodu? Czyli nowy może być już też porysowany, bo to nie ma znaczenia?
+1
pokaż komentarz
@grzegorzo Przecież oni twierdzą, że to realizacja planu... . Sorki, że nie żółtymi napisami.
0
pokaż komentarz
@dildo-vaggins: ale co masz do takiego rozwiązania? Osobiście zajeżdżam kolej e auto w 5 letnim leasingu. Auto do pracy i do domu. Nie martwię się częściami, serwisami, itp. w momencie jak będę go zwracał w rozliczeniu i brał następny, będzie miał napisane 420tys km, po 5 latach. Nie mój problem że zacznie się sypać kolejnemu właścicielowi, nie mój problem ze sprzedażą, nie mój problem iż Janusz będzie skakał że uszczelka do wymiany i chce auto oddać. Auto w leasingu, to wg mnie najlepsze rozwiązanie niż utrzymywanie starych trupów w domu na podjeździe.
+1
pokaż komentarz
Znasz kogoś kto poszedł do więzienia za obrazę uczuć religijnych?
@komarrek: trochę tu tego jest:https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przestepstwa-przeciwko-5/63492,Obraza-uczuc-religijnych-art-196.html
Do tego minister Zero chce zaostrzyć kary za obrazę bozi.
+1
pokaż komentarz
@dziacha: ale w PRL fryzjerzy byli, restauracje też. Serio, widziałem też sklepy (SAM się nazywały).
Nie, żebym się utożsamiał z taką wizja, bo dla mnie jest ona odrażająca, ale wygląda na to, że historia musi zatoczyć krąg, by kolejne pokolenie były mądrzejsze i nie dopuściły do władzy niewielu nad wszystkimi.
0
pokaż komentarz
@dziacha: to są masowe produkty i zawsze takie pozostaną. Na tym będzie zależeć biznesowi oraz państwom, które na tym dobrze zarabiają.
0
pokaż komentarz
@prostymysliciel: mała masz wyobraźnię.
0
pokaż komentarz
@kelus Powiedz dlaczego. Podaj argumenty, fakty :)
+1
pokaż komentarz
XDDD chyba ty
@ButelkaBezKaucji: w przedszkolu tak prowadziliśmy dyskusję. Niższego poziomu odzywka to była chyba tylko "twoja matka"
-1
pokaż komentarz
@etimeel: chwalisz sie czy zalisz;]?
+245
pokaż komentarz
Nawet gdyby wszyscy zmienili auta na elektryki, to w Europie nie ma tylu elektrowni żeby zabezpieczyć potrzeby samego ładowania. Nie lubię teorii spiskowych, ale to prawo wygląda jak jakaś zmasowana akcja "nie będziesz się ruszał z domu bo ci nie pozwalamy".
+159
pokaż komentarz
@lemmikki:
Dostaniesz talon na ładowanie (np. 20%, 50% i 80%) , jeżeli uzbierasz odpowiednią ilość punktów obywatelskich, za dobre sprawowanie, czyli popieranie polityki władzy i bycie politycznie poprawnym.
+79
pokaż komentarz
@lemmikki: Nie no, będziesz się mógł ruszyć tylko będzie to nieco bardziej upierdliwe. Zamiast wyjść z domu, wsiąść do Swojej limuzyny, wyjechać i dziesięć minut później być w pracy będziesz wychodził z domu, dziesięć minut to ty będziesz szedł na autobus, którym będziesz dwadzieścia minut jechał do roboty i jeszcze kolejne dziesięć z przystanku do niej będziesz lazł.
W zasadzie gdyby nie auto to od jakichś dwudziestu lat moglibyśmy zapomnieć o odwiedzaniu sporej części rodziny ze strony ojca odkąd polikwidowano wszelakie lokalne połączenia PKS. Przez jakiś czas kiedy jeszcze auta w domu nie było, ojciec aby Swoją matkę zobaczyć to musiał na przesiadki jechać i po drodze stopa jeszcze łapać. A to tylko 22 km dalej. Kwadrans autem a wtedy wyprawa z przygodami na pół dnia.
-57
pokaż komentarz
@Bardak: biegiem na luzie można w jakieś 1.5h czyli 90 minut, ludzie byliby zdrowsi
-23
pokaż komentarz
@Bardak: a rower? 22km?
+34
pokaż komentarz
@runnerrunner: Bieganie pochłania bardzo dużo energii, jak ktoś nie ma na żarcie (a wnioskuje że musiało się nie przelewać skoro auta nie było) to nie będzie uprawiał takich sportów.
+57
pokaż komentarz
@Konto6: Już idę powiedzieć ponad 60letnim rodzicom aby pod kilka gór zapierlali rowerem. Chyba by mnie śmiechem zabili. To samo pójdę kilkunastu osobom z rodziny z wioski aby do nas, z małymi dziecmi, w jednym przypadku chorym dzieckiem rowerami zapilali. Też by mnie śmiechem zabili.
Już lecę powiedzieć bratu, że pierwszego listopada na groby dziadków i wujostwa pojedziemy ze zniczami na składakach.
+9
pokaż komentarz
@Miko92: Na żarcie było, uprawnień nie było i jakoś starzy zbytnio nie czuli potrzeby ich mieć. Dopiero brat w 2009 zrobił pierwszy prawko a później ja w 2012 mając 28 lat. Tylko i wyłącznie dlatego, że dość długo siedząc na bezrobociu w wielu miejscach usłyszałem, że bez prawka to nawet nie ma mnie po co zatrudniać. W pośredniaku zresztą ta sama gadka, że brak prawa jazdy skutecznie mnie udupia na rynku pracy. Przynajmniej wtedy.
-1
pokaż komentarz
@lemmikki: przecież nadal będzie można jeździć benzynowym
+8
pokaż komentarz
@lemmikki: W dodatku jak sam wspomniałeś, będziesz siedział w tym domu po ciemku, żeby "elita" mogła naładować swoje autka XD
+23
pokaż komentarz
@Bardak: Pamiętam z czasów PRL, jak jeździło się do babci na wieś. Z resztą sam jechałem jakieś 20 lat temu...
Podróż autobusem to wyprawa na pół dnia. Przejazd samochodem zajmuje niecałą godzinę.
0
pokaż komentarz
przecież nadal będzie można jeździć benzynowym
@Tommik: pewnie, ale dopiero przyszłość pokaże co wymyślą "do 2040" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
Przez jakiś czas kiedy jeszcze auta w domu nie było, ojciec aby Swoją matkę zobaczyć to musiał na przesiadki jechać i po drodze stopa jeszcze łapać. A to tylko 22 km dalej. Kwadrans autem a wtedy wyprawa z przygodami na pół dnia.
@MBardak: 22km to 50 minut na rowerze.
+7
pokaż komentarz
@Faraday: Znamy to. A wizyta u wuja Stacha, teraz to półtorej godziny autem, jakies 100 kilosów, przed chwilą w google maps sprawdziłem to jeszcze z dwadzieścia lat wstecz wpierw prawie dwugodzinna przeprawa pociągiem a później jeszcze przesiadka w PKS. No cóż, takie wyprawy za gówniarza w latach 90 miały Swój urok, teraz jakbym miał się tak pierd*lić to sorry wujek, widzim się w bliżej nieokreślonej przyszłości na pogrzebie lub jak gdzieś się jakiś ślub wyklaruje.
+1
pokaż komentarz
Nawet gdyby wszyscy zmienili auta na elektryki, to w Europie nie ma tylu elektrowni żeby zabezpieczyć potrzeby samego ładowania
@lemmikki: to jest akurat trzecia prawda, gówno prawda
przeciętny samochód osobowy w UE ma przebieg 11 300 km/rok https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html
średnie zużycie samochodu elektrycznego to 20 kWh/100 km
czyli samochód elektryczny zużywa 2260 kWh/rok (~jednoosobowe gospodarstwo domowe)
w UE jest około 246 mln samochodów osobowych - https://www.acea.auto/files/ACEA-report-vehicles-in-use-europe-2022.pdf
Zużycie energii przez wszystkie samochody osobowe 555 TWh/rok
Roczna produkcja energii (po spadkach związanych z COVID) to 2664 TWh (10^12 Wh)
Czyli zużycie to 20% rocznej produkcji energii elektrycznej, z uwagą że produkcja paliw wymaga też energii elektrycznej i to całkiem sporo - 1,32 kWh/litr benzyny, przy średnim spalaniu 7,5 l/100 km daje to 10 kWh/100 km (czyli połowę tego co zużywa samochód elektryczny) - z 20% zrobiło nam się 10% przyrostu.
Samochody ciężarowe pominąłem bo spalają olej napędowy, więc inne współczynniki trzeba szukać - no i samochody osobowe stanowią 60% emisji CO2. Zgrubnie można przyjąć, że potrzebujemy w ciągu 13 lat zwiększyć produkcję energii o 20% - to jest nic, tyle to można OZE wybudować (zwłaszcza że elektryki się z OZE lubią - bo większość samochodów można ładować wtedy kiedy prąd jest tani)
+2
pokaż komentarz
Bieganie pochłania bardzo dużo energii, jak ktoś nie ma na żarcie (a wnioskuje że musiało się nie przelewać skoro auta nie było) to nie będzie uprawiał takich sportów.
@Miko92: ekspert wykopowy. xD Skoro nie było auta, to nie mieli na żarcie i głodowali. xDDDD
+1
pokaż komentarz
@runnerrunner: Bieganie jest dla biedaków, takich jak ty.
-3
pokaż komentarz
@Konto6: 22km rowerem? Jak jakiś alkoholik co mu odebrali prawo jazdy? XD Masz ty rozum i godność człowieka?
-3
pokaż komentarz
Nawet gdyby wszyscy zmienili auta na elektryki, to w Europie nie ma tylu elektrowni żeby zabezpieczyć potrzeby samego ładowania.
@lemmikki: fakt jest taki, ze rafinacja litra paliwa to 1,5KWh energii elektrycznej. Sama rafinacja a gdzie wydobycie, transport, magazynowanie i dystrybucja. Niemniej biorac pod uwage tylko energie zmarnowana na rafinacje to do zamiany 1:1 aut spalinowych na elektryczne potrzebowalibysmy dodatkowo jakies 70% Belchatowa. Czyli tyle co NIC.
-3
pokaż komentarz
@lemmikki: xDDDDDD tak tak...
+1
pokaż komentarz
@Tzebullaque: Bełchatowa niedługo nie będzie.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@Psychoszatan: sądzę że jestem dużo bogatszy niż Ty.
0
pokaż komentarz
@runnerrunner: Jesteś jednym z tych internetowych psychologów i wróżek, które po jednej wypowiedzi wiedzą jaki ktoś jest, ile zarabia i jaką ma długość i średnice fiuta? :)
0
pokaż komentarz
@lemmikki: słowo klucz - fuzja termojądrowa, dramatycznie niedofinansowana realna nadzieja na energetyczne "lepsze jutro" nadal sabotowana przez silne lobby paliwowo-kopalne, gdyby choć 1% swoich dochodów przez ostatnie 20 lat przeznaczyli na badania i rozwój tej ścieżki ewolucji energetycznej to dzisiaj w każdym województwie stałby tokamak o mocy tysięcy megawatów...
-1
pokaż komentarz
@Psychoszatan: nie, po prostu wiem
0
pokaż komentarz
@runnerrunner: A to już nie sądzisz, tylko wiesz na pewno? Czyli jednak wróżka :)
+2
pokaż komentarz
@megawatt samochody osobowe stanowia 60 procent emisji co2. Skad to wziales?
-2
pokaż komentarz
@defkor: stąd: https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20190313STO31218/emisje-co2-z-samochodow-fakty-i-liczby-infografiki
źródło: 20220602PHT32036-cl.jpg
+2
pokaż komentarz
@megawatt albo nie umiesz czytac albo jestes manipulantem i klamca. Raczej oba. 60 procent od osobowek to nie jest cale 60 procent produkcji co2, tylko 60 procent w transporcie. Caly transport jest odpowiedzialny za 25 procent produkcji co2.
źródło: ei_1655555629481.webp
-2
pokaż komentarz
albo nie umiesz czytac albo jestes manipulantem i klamca
tylko 60 procent w transporcie
@defkor: zobacz sobie o czym jest znalezisko (o emisji CO2 czy zapotrzebowaniu na energię), komentarz jest do znaleziska i innego komentarza - dokładnie mówiącego, że samochody potrzebują więcej energii elektrycznej niż produkujemy
te 60% służy do oszacowania ile energii elektrycznej potrzebujemy na przejście do 100% transportu elektrycznego ze 100% opartego o ropę naftową
+2
pokaż komentarz
@megawatt nieistotne jest to o teraz piszesz. Nieprawda jest, ze samochody osobowe sa odpowiedzialne za 60 procent prodykcji co2. Unia tak jak polska policja silni wobec slabych, slabi wobec silnych.
-2
pokaż komentarz
nieistotne jest to o teraz piszesz.
@defkor: przykro mi, że czytasz tylko zdania zupełnie ignorując ich kontekst, coś jak w kawale:
– Pańska główna wada?
– Prawidłowo interpretuję semantykę pytań, ale ignoruję ich istotę.
– Czy mógłby pan podać przykład?
– Mógłbym.
Nieprawda jest, ze samochody osobowe sa odpowiedzialne za 60 procent prodykcji co2.
@defkor: nigdzie tak nie napisałem, wyrwałeś jedno zdanie pomijając zupełnie kontekst wypowiedzi i teraz chodzisz dumny jak paw
+1
pokaż komentarz
@megawatt czyli jeden raz mozna sklamac nie? XD
+1
pokaż komentarz
@defkor: osobowki mają nawet nie 60% w całym transporcie, a 60% w transporcie drogowym, który stanowi 70% całego transportu. Podsumowując emisja osobówek stanowi 43% emisji całego transportu i 11% całkowitej emisji.
0
pokaż komentarz
@lemmikki: Wmówiono ludziom że jeżeli ktoś snuje teorie spiskowe to znaczy że uważa je za realny fakt a tak nie jest. Snuj takie teorie, takie gdybanie jest bardzo fajne. Teorie spiskowe nie są złe jeżeli traktujesz je jako teorie/ciekawostki a nie jako fakt. ;)
0
pokaż komentarz
odpowiednią ilość punktów obywatelskich
@wypok312: @lemmikki: już zapowiadają karty płatnicze liczące emisję CO2
+1
pokaż komentarz
@etimeel:
W teorii mamy demokrację, powinniśmy wybrać takie władze, które to uniemożliwią. No chyba że chcemy komunizm.
+1
pokaż komentarz
@etimeel:
Powinno się pytać partii polityczne o stanowisko w tych sprawach, chociażby kart płatniczych liczących emisję CO2.
0
pokaż komentarz
@wypok312: jakoś dziwne jest że politycy odpowiadają tylko na niektóre pytania. Inna inszość jest że ludzie już są manipulowani i wierzą w to co im się mówi o "zielonych elektrycznych miastach i wsiach" i niedługo będzie można im w oczy powiedzieć prawdę a oni przyklasną.
+75
pokaż komentarz
Wielu producentów samochodowych planuje zakończyć produkcję aut spalinowych przed 2035 r. - twierdzi Dariusz Balcerzyk
Może zapytamy co na ten temat sądzą producenci a nie słuchamy twierdzeń wyjętych z dupska pana Dariusza?
+78
pokaż komentarz
@Morf: Jeszcze wczoraj czytałem, że Stellantis jeden z największych koncernów na świecie jest przeciwny wycofaniu silników spalinowych. Powiedział to ich prezes. A ten tekst to jest p!%$?!$olo. Dajcie konkrety a nie opinię jakiegoś redaktorzyny. Dlatego informacja nieprawdziwa. Zakop.
+23
pokaż komentarz
@pablonzo: bo producenci doskonale wiedzą co się święci, obywatele mają rezygnować z samochodów, co oznacza mniejsze zyski dla koncernów. Będzie tak, że w Europie mało kto będzie chciał produkować samochody, a większość pewnie wyniesie się do Ameryki, Azji czy Australii. Nissan z Infiniti już się wycofał z Europy, ciekawe kto następny?
+12
pokaż komentarz
@pablonzo
@adrian43 Tavares po prostu przewiduje załamanie rynku motoryzacyjnego i upadek koncernów.
Jeśli ludzi nie będzie stać na samochody elektryczne, to co stanie się z koncernami samochodowymi?
Firmy rentingowe nie wypełnią próżni.
Ludzie nie przerzucą się masowo na wynajem, zbiorkom, rowery i hulajnogi.
Z upadkiem motoryzacji wiąże się upadek wielu innych branż, Tavares to wie.
-6
pokaż komentarz
@dead_king: koncerny samochodowe przerzucą się na inne branże
-6
pokaż komentarz
@adrian43: A myśmy Solarisa z rąk wypuścili… ucięliśmy kogutowi złote jaja.
+4
pokaż komentarz
@adrian43: Ciekawe gdzie pójdą pracować ludzie pracujący w automotive w całej Europie. Nie jest ich mało.
+2
pokaż komentarz
@Morf: @pablonzo: @adrian43: @dead_king: pierwsze z brzegu Bmw zaprzestało prac rozwojowych silników spalinowych. Budują za to fabryki baterii do elektryków.
0
pokaż komentarz
@Chris_Karczynski: no fajnie tylko ile osób będzie mogło sobie pozwolić na nowego elektryka od BMW?
0
pokaż komentarz
@adrian43: Tyle ile stać na nowe spalinowe BMW z salonu. BMW wciąż nie upadło.
+2
pokaż komentarz
Jeszcze wczoraj czytałem, że Stellantis jeden z największych koncernów na świecie jest przeciwny wycofaniu silników spalinowych.
@pablonzo: Dokładnie. Poza tym - ci, którzy się wyłamią i w jakiś sposób obejdą zalaz będą mieli mnóstwo klientów, także będzie o co walczyć. Generalnie, jeżeli jedynymi producentami normalnych aut będzie jakieś Renault.. to się będzie jeździć Renault ¯\_(ツ)_/¯
+133
pokaż komentarz
załapaliśmy się na koniec złotej ery na kredyt przez zerowe stopy procentowe banków centralnych i konsumpcji bez opamiętania, samochód to będzie luksus niedostępny na własność dla Kowalskiego, Agenda 2030 mówi o tym a to podobno teoria spiskowa, to se nie wrati
-25
pokaż komentarz
@krakataw: Poprosił bym o link do dokumentu, najlepiej z odpowiednim cytatem.
W ten sposób łatwiej będzie szerzyć tą wiedzę wśród ludzi.
Dziękuję i z Bogiem.
+10
pokaż komentarz
@zimny_ocet: okrągłe zdania w dokumencie to będzie bieda dla większości ludziPrzekształcanie gospodarek sprzyjające tworzeniu miejsc pracy i zapewnieniu inkluzywnego rozwoju, w tym przestawienie się na zrównoważone modele konsumpcji i produkcji moge ci jeszcze wkleić zdjęcie z żydem "nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy"
-15
pokaż komentarz
@zimny_ocet: zrównoważony rozwój to dla części wykopków teoria spiskowa, nie przejmuj się
+72
pokaż komentarz
@maximilianan: to nie jest zrównoważony rozwój tylko patologia przemycana pod płaszczykiem ekologii i dbania o świat. I wy to łykacie.
Dlaczego marki premium (Ferrari, Lambo, Bugatti) będą wyłączone z tego zakazu by pseudo elity mogły sobie kupować spalinowe zabawki?
-9
pokaż komentarz
@Krupier: zrównoważony rozwój to nie mrzonki, ale widać konserwy nie rozumieją.
Co do marek premium to IMO skrajna patologia i hipokryzja, j??$ć ich prądem i nigdy nie kupię żadnego z nich.
-3
pokaż komentarz
@zimny_ocet: jest taka ksiazka jak wielki reset. Ciagle cytuje agenda 2030 i mozna sobie poczytac co tam jest z komentarzem.
0
pokaż komentarz
@maximilianan: a kupiłbyś gdyby bylo elektryczne ferrari czy tylko bardziej marzyl? ;-)
+8
pokaż komentarz
zrównoważony rozwój to nie mrzonki, ale widać konserwy nie rozumieją.
@maximilianan: zrównoważony rozwój to mrzonki, ale widać liberały tego nie rozumieją.
Co do marek premium to IMO skrajna patologia i hipokryzja, j$@!ć ich prądem i nigdy nie kupię żadnego z nich.
Bo cię nie będzie stać. I nie tylko na nie. Ale będziesz szczęśliwy.
-9
pokaż komentarz
@nilphilus: wolałbym raczej coś praktycznego niż drogą zabawkę z jeszcze droższym serwisem.
-10
pokaż komentarz
@Krupier: no ok, ok. Ja tam wolę jednak mieć świadomość, że zrobiłem wszystko co mogłem, żeby zostawić ziemię zdatną do zamieszkania dla przyszłych pokoleń, a nie zrobić z niej pustynię
+11
pokaż komentarz
zostawić ziemię zdatną do zamieszkania dla przyszłych pokoleń, a nie zrobić z niej pustynię
@maximilianan: zrównoważony rozwój to nie wycinanie połaci drzew pod pola na uprawę oleju palmowego, to nie niszczenie środowiska poprzez zrzucanie ścieków do rzek.
ubezwłasnowalnianie ludzi, żeby nie mogli się przemieszczać, to nie jest zrównoważony rozwój.
-7
pokaż komentarz
@Krupier: każdy system potrzebuje wentylu. Każda drabina społeczna potrzebuje elit.
Bogaci zapłacą za offset. A biedni pojeżdżą autobusami. Tak było zawsze.
-10
pokaż komentarz
@manjan: gdzieś pisałem, że uprawa palm na olej to zrównoważony rozwój? Kto ci opowiedział o ubezwłasnowolnieniu?
Konserwy nie czają, że
1) nikt wam nie chce zabrać samochodów, bo to jest duży biznes;
2) europejski automotive regularnie lobbuje za tego typu akcjami, żeby ograniczyć możliwość pojawienia się nowej konkurencji;
3) ten sam europejski automotive inwestuje miliardy euro w elektromobilność (Stellantis najmniej z tego co pamiętam, dodatkowo mają marki Dodge i RAM, które kojarzą się raczej jednoznacznie), chyba was poebao myśląc, że zgodzą się nie produkować aut;
4) cały czas zostaną wasze strucle 1.9 tdi po wujku z Niemiec.
Do 2035 jeszcze szmat czasu, ale eksperci z wykopu już wiedzą jaki jest plan na 15 lat wprzód...
+7
pokaż komentarz
@maximilianan:
żeby zostawić ziemię zdatną do zamieszkania dla przyszłych pokoleń
Rzeczywiście. Zostawisz niewolnictwo i biedę. A dzieci bogaczy będą żyć jak pączki w maśle na swoich prywatnych posesjach albo wydzielonych i ogrodzonych dzielnicach
-8
pokaż komentarz
@Questa22: lepiej zostawić niewolnictwo, biedę i planetę nie nadającą się do życia, nie?
Dodatkowo wiadomo, że teraz nie ma niewolnictwa i biedy na świecie, prawda?
+6
pokaż komentarz
@maximilianan:
1) nikt wam nie chce zabrać samochodów, bo to jest duży biznes;
bo biznes to oczywiście, że nie. ale samochody chcą zabrać, i widać to po polityce miast (zwężanie ulic, likwidacja miejsc parkingowych itp). chodzi o brak niezależności.
2) europejski automotive regularnie lobbuje za tego typu akcjami, żeby ograniczyć możliwość pojawienia się nowej konkurencji;
tutaj się zgodzę.
3) ten sam europejski automotive inwestuje miliardy euro w elektromobilność (Stellantis najmniej z tego co pamiętam, dodatkowo mają marki Dodge i RAM, które kojarzą się raczej jednoznacznie), chyba was poebao myśląc, że zgodzą się nie produkować aut;
oczywiście, że tak. zyski koncernów będą takie same, bo samochody będą droższe, a firmy muszą je mieć. poza tym tu się wyłania nowy model biznesowy, mianowicie konieczność regularnej wymiany baterii. więc oczywiście, że koncerny zarobią i to więcej niż zarabiają dotychczas, niestety kosztem obywateli.
4) cały czas zostaną wasze strucle 1.9 tdi po wujku z Niemiec.
tylko, że nikt nie chce jeździć sztruclem, a brak możliwości zakupu nowego, czystego auta spalinowego bardzo utrudni zycie. wyobraź sobie, jak auta spalinowe podrożeją (a w związku z tym i cała gospodarka wpadnie w następną recesję) im bardziej będziemy się zbliżać do magicznej daty.
0
pokaż komentarz
@maximilianan: A zamierzałeś kupować w najbliższym czasie któreś z nich?
-6
pokaż komentarz
@komarrek: B
@manjan: ale co jest takiego podniecającego w autach spalinowych? Czemu nie możemy jeździć elektrykami? Przecież przez 10 lat rynek aut elektrycznych dosłownie eksplodował, a R&D baterii leci pełną parą.
0
pokaż komentarz
@maximilianan: Gdybyś dał mi więcej niż 35 sekund to zdążyłbym wyedytować wiadomość. Pytałem czy zamierzałeś kupować któreś z nich w najbliższym czasie.
-4
pokaż komentarz
@komarrek: przecież zedytowałeś. Któreś z nich to znaczy co? Sam aktualnie czekam na hybrydę plug-in (imo najsensowniejsze rozwiązanie na tę chwilę).
-2
pokaż komentarz
@krakataw: foliowe czapeczki się uaktywniły.
+2
pokaż komentarz
@maximilianan: chodzi głównie o to, że auta elektryczne mają mniejszy zasięg niż auta spalinowe, są droższe, dłużej się je ładuje. dodatkowo, jak sam powiedziałeś, europejscy producenci za tym lobbują, wyniszczając konkurencję spoza europy.
to nie jest tak, że ktoś chce jeździć spalinowym, bo lubi warkot i dym z rury. gdyby jazda elektrykiem była tak samo tania jak jazda spalinówką, gdyby elektryka można było tak samo szybko ładować i nie trzeba by było tego robić co 300km, to nikt nie miałby problemu.
a tu dochodzi problem taki, że europejskie elektrownie po prostu nie wygenerują tyle prądu. wyobrażasz sobie małego dostawczaka na prąd? przecież silnik elektryczny ma inną specyfikację i taki dostawczak będzie 3x więcej energii potrzebował niż jakiś diesel (moment obrotowy - diesel tak samo prześciga benzynę)
nie mówiąc o tym, że często dostawy do sklepów właściciele robią osobówkami. jak dla mnie zamiast zakazywać elektryków należałoby pieniądze przeznaczyć na ich rozwój, aby były realną alternatywą dla spalinówek - i gdyby tak się stało, to ludzie sami by się przerzucili.
-3
pokaż komentarz
@manjan: Masz rację, ale to jest stan na dzień dzisiejszy. Auta elektryczne sprzedawane pare lat temu miały zasięg 100 km a teraz dobijają do 500-600. Czas szybkiego ładowania baterii jest też stosunkowo niewielki (w długiej trasie można podładować pijąc kawę czy waląc dwójkę).
Co do prądu to cały czas rozbijamy się o stan dzisiejszy. Widać wszystko rozbija się o patrzenie na przyszłość przez pryzmat teraźniejszości. Europa ma ogromny potencjał jeśli chodzi o OZE, niektóre państwa już przekroczyły 50% ich udziału w całej dostarczonej energii elektrycznej.
Dla mnie absurdalnym jest dyskusja o przyszłości w ten sposób. Przypomina to biadolenie w stylu "nikt nie będzie miał komputera w domu" albo "internet nikomu nie jest potrzebny w domu".
+4
pokaż komentarz
@maximilianan: > Auta elektryczne sprzedawane pare lat temu miały zasięg 100 km a teraz dobijają do 500-600
no nie. jeździłem elektrykiem o zasięgu 150km na pełnej baterii. zasięg 150km, tak? jak ruszałem miałem 100%, jechałem z jednego końca warszawy na drugi (28km) i zostało mi 33% baterii.
zasięg 100km jest wtedy, kiedy na dworze jest ciepło, nie korzystasz z klimatyzacji i jedziesz wolno. obecne elektryki z katalogowym zasięgiem 600km mają realny ok 200. a diesel z zasięgiem 900km przejedzie i 1200 przy odpowiedniej jeździe, jednak poniżej 900 nie zejdzie.
i ładowanie tego to nie kawusia, tylko 45 minut na doładowanie od 20% do 80%. doładowanie do 100% do 1.5h. i to szybką ładowarką. standardowo 6-8 godzin.
Co do prądu to cały czas rozbijamy się o stan dzisiejszy. Widać wszystko rozbija się o patrzenie na przyszłość przez pryzmat teraźniejszości. Europa ma ogromny potencjał jeśli chodzi o OZE, niektóre państwa już przekroczyły 50% ich udziału w całej dostarczonej energii elektrycznej.
tutaj gorąco popieram. ale Polska nie zostaje w tyle, dzięki fotowoltaice.
Dla mnie absurdalnym jest dyskusja o przyszłości w ten sposób. Przypomina to biadolenie w stylu "nikt nie będzie miał komputera w domu" albo "internet nikomu nie jest potrzebny w domu".
no ja Ci przedstawiam argumenty. samochody elektryczne były pierwszymi samochodami, dopiero potem zostały wyparte przez samochody spalinowe. jeśli przez te 150 lat nikt nie był w stanie uczynić elektryków lepszymi od spalinówek, to myślisz, że stanie się to w ciągu 13 lat? jeśli tak, to spoko, ja nie mam nic przeciwko, jednak na chwilę obecną nic na to nie wskazuje.
+4
pokaż komentarz
@komarrek: @maximilianan: @nilphilus:
Tutaj chodzi o stosowanie wyjątku, a nie o to czy kogoś stać czy nie. Weźmy inny przykład, przebąkuje się o zakazie hodowli bydła, oczywiście również głównie ze względu na ekologię. Załóżmy, że za chwilę w sklepie jeśli chodzi o białko zwierzęce kupimy tylko jakieś pasztety z robaków. Ale już w najdroższych restauracjach będzie wyjątek i bogole codziennie mogą wcinać steki, bo ich stać. Nie wk@%%ilibyście się? O to chodzi, o zasadę, wymyślają nam ograniczenia, do których sami się nie stosują. Prole mają biedować, żreć robaki i najlepiej siedzieć całe życie nie ruszając się z miejsca, a 1 czy 2% ludzkości będzie żyło jak gdyby nigdy nic.
-3
pokaż komentarz
@manjan: Zacznijmy od końca: właśnie jesteśmy w takim momencie, że elektryki stają się sensownym rozwiązaniem. Z zasięgiem elektryków jest jak ze spalaniem auta - jak butujesz to będzie gorzej dla ciebie. Clue problemu jest takie, że zasięg się poprawia, szybkości ładowania też.
Chyba wychodzisz ze złego założenia, że te 13 lat to znaczy, że teraz rynek wystartował i obudzi się z ręką w nocniku. Rynek wystartował już parę lat temu i rozwija się bardzo szybko (wiem, bo sam w nim siedzę).
0
pokaż komentarz
@maximilianan: Drugiej edycji nie dałem rady zrobić bo "ktoś już odpowiedział na twój komentarz". Jesteś w gorącej wodzie kąpany?
Pytałem czy zamierzałeś w najbliższym czasie kupować samochód z luksusowych marek, które nie będą objęte zakazem.
-1
pokaż komentarz
@komarrek: sory, że odpisuję na forum :v
Nie sądzę, żebym kiedyś miał fanaberię, żeby kupować auta marek superluksusowych. Luksusowe może sobie kupię, Mercedesy mają fajne opcje, Audi też zaczyna coś tam sensownie produkować. Póki co zostanę przy swoim Fordziku Kuga.
0
pokaż komentarz
@maximilianan: No ja zastanawiałem się nad Ferrari albo Lamborgini ale po tym co tu przeczytałem strzelam focha i nadal będę jeździł autobusem.
0
pokaż komentarz
@komarrek: zatem wciąż masz szansę na Mercedesa (✌ ゚ ∀ ゚)☞
+4
pokaż komentarz
@maximilianan: obyś miał rację. jednak no niestety, dwóch moich znajomych ma elektryki i obaj twierdzą, że użytkowanie ich na codzień jest karkołomne. sam pożyczyłem też na 2 miesiące i potwierdzam.
chociaż zostały tylko dwie rzeczy, mianowicie pojemność baterii i szybkość ładowania. tak to elektryk ma dużą przewagę, chociażby mniejszy stopień skomplikowania.
-2
pokaż komentarz
@manjan: prawdą jest, że elektryk w Polsce bez własnego gniazda ładowania i jakiejś fotowoltaiki to strzał w stopę. W Szwecji czy Norwegii nie jest tak źle, bo bloki mają parkingi z gniazdkami (do ogrzewaczy silnika), z których można ładować auto.
Dodatkowo słyszałem o pomyśle tworzenia "pasów ładowania" na których indukcyjnie można byłoby podreperować stan baterii. Szczegółów nie znam, ale chyba takie coś już powoli zaczyna działać w Sztokholmie dla autobusów
+1
pokaż komentarz
prawdą jest, że elektryk w Polsce bez własnego gniazda ładowania i jakiejś fotowoltaiki to strzał w stopę.
@maximilianan: true
Dodatkowo słyszałem o pomyśle tworzenia "pasów ładowania" na których indukcyjnie można byłoby podreperować stan baterii.
a to to akurat genialny pomysł. ale raczej nie do zrealizowania do 2035 roku. ale to jest właśnie dealbreaker, który by elektryki podniósł na nowy poziom i uczynił prawdziwą konkurencją dla spalinówek.
-1
pokaż komentarz
@manjan: Co do pasów:
https://www.globalconstructionreview.com/sweden-to-build-worlds-first-permanent-electric-road-in-2025/
https://smartcitysweden.com/best-practice/409/wireless-electric-road-charges-vehicles-as-they-drive/
Także to już nie jest Sci-Fi :)
+1
pokaż komentarz
@maximilianan: sci-fi nie, ale zanim się to stanie powszechne, to minie naprawdę dużo czasu.
-1
pokaż komentarz
@manjan: wiadomo, że jeśli chcemy pokryć taką siecią wszystkie autostrady to nieco potrwa, jednakże to i tak wydłuży zasięg elektryków. Nawet jeśli tylko część trasy będzie pokryta.
+1
pokaż komentarz
@maximilianan: no i widzisz, to jest argument. a nie "elektryki dobre bo eko". takie coś, gdyby u nas działało, byłoby dla mnie realną alternatywą dla spalinówki.
a jak to jest z płaceniem za taki prąd?
-1
pokaż komentarz
@manjan: elektryki faktycznie są bardziej ekologiczne od aut spalinowych, ale:
1) prąd używany do ładowania musi być czysty, a nie z węgla (więc Polska odpada),
2) elektryk musi być używany przez pewien czas (co jest nieco ograniczone ze względu na jakość niektórych starych baterii - szybko tracą pojemność),
3) bateria nie może trafić na złom, tylko musi zostać recyklingowana.
No i produkcja takich aut od nowości jest droższa i mniej eko, z powodu konieczności wykorzystania niklu, kobaltu, manganu do produkcji baterii.
Co do płacenia to niestety nie mam pojęcia. Możliwości jest kilka, np. systemy typu autopay, albo jakaś winieta na wjazd na takie pasy (mogłyby być lekko odgrodzone i oznaczone, żeby nikt przypadkiem nie wjechał - a za wjazd bez winiety kary podobne jak za jazdę autostradą bez płacenia).
+1
pokaż komentarz
@qtaczDickinson: ale ja wiem, że ten wyjatek obnaża ile te pieprznie o ekologii jest warte - zwlaszcza, ze te samochodziki trochę palą - zresztą podobnie jesli chodzi o podatki na paliwo do samolotów.
Po prostu musiałem zauważyć, ze bojkot konsumencki osób których nie stać na ferrari moze jakos ferrari w ogole nie obejść ;-)
Jestem w stanie zrozumieć redukcję spalinowych w centrach miast, ale jako środek transportu między miastami czy coś komu przeszkadza? No ale jak nie dojdzie do rewolucji to elity mogą sobie robic co chcą, bo zawdze znajdzie sie duzo pożytecznych idiotow lub zwyklych flustratow którzy chętnie ściągną wszystkich do swojego nędznego poziomu życia
-1
pokaż komentarz
ale co jest takiego podniecającego w autach spalinowych?
@maximilianan: Byle sebuś może sobie kupić 20 letnią beemkę i upalać na rondzie. Po 2035 będzie pop!$%#??ał rowerem
0
pokaż komentarz
@maximilianan nie martw się, na pewno nie grozi ci scenariusz kupienia lambo. To dla zarządu, nie dla areczka :)
+79
pokaż komentarz
Historia zatacza koło, znowu czeka nas gospodarka niedoboru. Tym razem eko niedoboru.. Wierchuszka będzie sobie odrzutowcami latać a ciemny lud będzie walczył o luksus transportu..