@turfa8: Na szczęście Polska na bardzo wczesnym etapie wprowadziła regulacje dronowe. Dlatego takie incydenty nie zmienią nic w prawie, bo już obecnie są nielegalne.
Gdyby nie było żadnych regulacji i zdarzyłby się podobny incydent, to wtedy szybko wyszłaby ustawa zakazująca dronów prawie w ogóle.
@pkostowski: Małym dronem możesz latać bez papierów, a takie są najtańsze i najpopularniejsze, więc finalnie większość dronów jakie aktualnie lata jest pilotowana przez osoby nie mające pojęcia o przepisach i bezpieczeństwie. Jeszcze kilka takich akcji i skończy się tak, że nie kupisz żadnego drona bez rejestracji.
@ketrab86: Dronem, którego kupisz w markecie, nie wystartujesz w okolicy lotniska bez specjalnego kombinowania.
Rejestrowałem drona w FAA. To bardzo podobna procedura do europejskich. Jedyna różnica polega na tym, że musisz zapłacić 7 dolarów i łatwiej ustalić winnego do wypłaty OC, jeśli się rozbijesz, bo musisz nakleić identyfikator na drona.
Świadomość podziału przestrzeni powietrznej u droniarzy myślę, że podobna.
@blejku: Drony mają wbudowany GPS i mapę wszystkich lotnisk na świecie. Ale nie tylko lotnisk. W Pekinie jest jeden wielki No Fly Zone i chińskimi dronami nie wystartujesz w ogóle w całym mieście, o ile producent Ci tego nie odblokuje.
Techniczne blokady oczywiście zawsze można obejść, ale to jest głównie dla nieogarów i dobrze, że jest.
@pkostowski: ale czy to faktycznie zablokuje możliwość startu tanim dronem z marketu, takim bez nadajnika GPS? Rozumiem drony pokroju DJI, ale te tanie gówniane latacze za 200-300zł też mają blokady?
Na szczęście tym tanim daleko nie polecisz..
@pkostowski: dlaczego nie wystratujesz takim dronem z marketu? Serio pytam. Przecież nawet nie ma gps czy nie mówiąc o alipkacji która by się łączyła z netem i pobierała dane lokalizacji i blokowała start takiego drona. Chyba najtańszy dji mavic mini dopiero sam nie pozwoli na start. A to nie jest dron z marketu. A co dopiero takie samoróbki.
Chyba najtańszy dji mavic mini dopiero sam nie pozwoli na start.
@salvador5000: W moich oczach to, co podałeś to przykład marketowego drona, tak jak każdy DJI RTF poniżej Inspire z X5/X7. Ale może błędnie to postrzegam. Oczywiście są drony za 100-200 zł i nie mają GPS.
@pkostowski: Mój nie ma. ? A ten z biedry też ma? No chyba nie. A widziałeś to na własne oczy czy tylko czytałeś na innej stronie ze śmiesznymi obrazkami?
@blejku: Nie chcę się kłócić o to. Napisałem tylko, że jest coś takiego jak NFZ, który działa nieidealnie, ale generalnie dobrze. DJI ma z 80% rynku, a przedstawiasz to jakby to był rzadki wyjątek, że ktoś kupuje drona od tego producenta.
Rozmowa zaczęła się od tego, że incydent spowoduje rzekomo jakieś radykalne zmiany w przepisach. Nie spowoduje, bo zarówno regulacje, jak i inicjatywa producentów skutecznie ogranicza niebezpieczne sytuacje. To podobna akcja jakby kierowca wjechał samochodem na pas startowy. Nie spowodowałoby to zakazu sprzedaży aut.
Nie kumam, o co ta spina. Nie do końca rozumiem też, o co mnie pytasz. Tak widziałem, jak działają te systemy, są możliwie debiloodporne i powstrzymują niebezpieczne sytuacje.
@Oroszlany: żaden mandat tylko za taką akcję ciupa na bank. Żadnych zawiasów nikt nie przewidział za to. A "mandat" no to pewnie paręSET tysięcy wyjdzie ʕ•ᴥ•ʔ
Ta, idiota, albo gra idiotę, bo ktoś mu dał parę tysięcy do ręki i na ewentualny mandat, żeby polatał nad lotniskiem, a kto, to już wiadomo, że mam na myśli kacapów.
@WielkiElektronig: W jaki sposób pokazują gdzie stoi operator?
Owszem są systemy do namierzania dronów, głównie termowizja lub radar. Ale o pokazaniu pozycji operatora pierwsze słyszę.
DJI, przesyła pozycję operatora i można ją odczytać za pomocą aeroscope, ale w każdym innym przypadku nie jest możliwe namierzenie operatora bez triangulacji. Choć i to jest utrudnione bo można dzisiaj sterować dronem przy pomocy sieci komórkowej.
@Pshemaz: Czyli narazie tylko drone dji rozsyła położenie drona oraz pilota. Coś tam wspominał o FPV ale to każdy buduje sam dla siebie i może włożyć jakie chce komponenty.
@chwilowynick: Pobierają pozycję GPS z aparatury sterującej?
Nawet mój Fimi A3 ma 2 odbiorniki GPS które używane są np w opcji return to home (mam możliwość wybrania czy dron ma wrócić i wylądować w miejscu startu czy lokalizacji pilota.
W opcji follow me dron pobiera pozycję z aparatury i za nią leci...
@Fonzie: Ale o czym Ty piszesz? Bo nie za bardzo ma związek z tematem.
Obecnie tylko DJI przekazuje do eteru pozycję startu w formie zaszyfrowanej i tylko aeroscope jest w stanie tą informację odczytać. Natomiast nie ma to związku z aktualną pozycją operatora, bo może się znajdować już w innym miejscu.
nawet gdyby wszystkie tak działały, to zrobienie stacji proxy jest dziecinnie proste. Jak na starych filmach, policja namierza komorke, a tam lezy telefon i radio gdzies na dachu.
@salvador5000: Masz opisane w filmie w powiązanych. Sprzęt firmy DJI wykrywa drony tylko firmy DJI, łącznie z operatorem więc jest to samopodp#%%!#?enie w firmware.
@katona: Ale o tym właśnie piszę. Możesz namierzyć źródło fal radiowych za pomocą triangulacji (co najmniej 3 odbiorniki nasłuchujące). Ale i tak guzik to da jak dron jest sterowany przez np LTE.
@tomeks85: bo instrumenty pokładowe podają w takiej formie i zostało to przyjęte na całym świecie. Tak jak kolega wyżej napisał - jak kupujesz telewizor to nie pytasz o telewizor o przekątnej 140 cm, prawda?
@tomeks85: Co ciekawe w szybownictwie (a przynajmniej w Polsce) dalej używa się metrów. Jest to trochę paradoksalne bo na lotniskach aeroklubowych latają przez to jednocześnie statki używające różnych jednostek miar ¯\_(ツ)_/¯
@Rozan: co więcej - szybowce w większości mają nastawę wysokościomierza skalowaną w mmHg, więc nawet nie da się łatwo przypisać wartości z metarów i warunków do lądowania (które są podawane w hPa)
@jamajskikanion: @Rozan: były katasfrofy lotnicze przez te różne jednostki. Pamiętam katastrofy w przestworzach gdzie paliwa brakło przez pomyłkę jednostki wagi.
@salvador5000: Wiem to, każda sytuacja kiedy koło siebie używa się 2 systemy przeliczeniowe to proszenie się o kłopoty. Szczególnie jak mają podobnie brzmiące ale odmienne jednostki(mila, tona).
@lubiecie: ekspertem nie jestem, ale na podstawie cisnienia, pilot/kakuter pokladowy ocenia wyskosc nad poziomem terenu; znajac jakie jest cisnienie na lotnisku (powierzchni ziemi), pilot wstukuje wartosc cisnienia w kakuter pokladowy, a ten oblicza wysokosc nad poziomem terenu, poprzez porownanie cisnienia na ziemi i na wysokosci jakiej znajduje sie samolot;
@lubiecie: w lotnictwie wykorzystuje się wysokościomierz barometryczny który do obliczania wysokości wykorzystuje zmianę ciśnienia.
Do 6500 stóp ustawiane jest ciśnienie lokalne (QNH), a powyżej tzw. ciśnienie standardowe (QNE, 1013 hPa), aby nie trzeba było cały czas aktualizować wartości lokalnego ciśnienia na przelocie. Przy zniżaniu jest odwrotnie - zmienia się QNE na QNH na określonej wysokości. W pewnym uproszczeniu.
Oczywiście są również radiowysokościomierze które ciśnienia nie potrzebują. Wykorzystywane są do wskazywania wysokości nad progiem pasa na końcowym podejściu. W pewnym uproszczeniu.
@CichyBob: należałoby doprecyzować czym jest transition altitude, transition level, fligh level i pewnie jeszcze kilka innych elementów należałoby. Tylko po co jak jesteśmy na portalu ze śmiesznymi obrazkami.
Niech ktoś napisze czemu tam tyle osób rozmawiało z tymi samolotami? To są ludzie z różnych punktów? To nie jest tak, że jedna osoba powinna prowadzić samolot do końca?
@bylem_simpem nie, przestrzeń powietrzna jest podzielona na Tower, Approach, CTR.
Zgodę na lądowanie wydaje Tower, Approach prowadzi samolot do podejścia, a CTR ma głównie przelotowki
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
Polityka plików cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
+459
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+106
pokaż komentarz
@turfa8: Na szczęście Polska na bardzo wczesnym etapie wprowadziła regulacje dronowe. Dlatego takie incydenty nie zmienią nic w prawie, bo już obecnie są nielegalne.
Gdyby nie było żadnych regulacji i zdarzyłby się podobny incydent, to wtedy szybko wyszłaby ustawa zakazująca dronów prawie w ogóle.
+2
pokaż komentarz
@turfa8: Tak jest z większością ograniczeń niestety.
+3
pokaż komentarz
@pkostowski: Małym dronem możesz latać bez papierów, a takie są najtańsze i najpopularniejsze, więc finalnie większość dronów jakie aktualnie lata jest pilotowana przez osoby nie mające pojęcia o przepisach i bezpieczeństwie. Jeszcze kilka takich akcji i skończy się tak, że nie kupisz żadnego drona bez rejestracji.
+14
pokaż komentarz
@ketrab86: Dronem, którego kupisz w markecie, nie wystartujesz w okolicy lotniska bez specjalnego kombinowania.
Rejestrowałem drona w FAA. To bardzo podobna procedura do europejskich. Jedyna różnica polega na tym, że musisz zapłacić 7 dolarów i łatwiej ustalić winnego do wypłaty OC, jeśli się rozbijesz, bo musisz nakleić identyfikator na drona.
Świadomość podziału przestrzeni powietrznej u droniarzy myślę, że podobna.
+14
pokaż komentarz
bo musisz nakleić identyfikator na drona.
@pkostowski: w Polsce też
+3
pokaż komentarz
@turfa8: ale od wykrywaczy metali to Ty się odperwoll ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@pkostowski: Co ci niby nie pozwoli w marketowym dronie na start nawet na lotnisku? Przepisy Cie powstrzymają magiczną mocą?
-4
pokaż komentarz
@blejku: oprogramowanie nie pozwoli
-3
pokaż komentarz
@blejku: Drony mają wbudowany GPS i mapę wszystkich lotnisk na świecie. Ale nie tylko lotnisk. W Pekinie jest jeden wielki No Fly Zone i chińskimi dronami nie wystartujesz w ogóle w całym mieście, o ile producent Ci tego nie odblokuje.
Techniczne blokady oczywiście zawsze można obejść, ale to jest głównie dla nieogarów i dobrze, że jest.
+6
pokaż komentarz
@pkostowski: ale czy to faktycznie zablokuje możliwość startu tanim dronem z marketu, takim bez nadajnika GPS? Rozumiem drony pokroju DJI, ale te tanie gówniane latacze za 200-300zł też mają blokady?
Na szczęście tym tanim daleko nie polecisz..
-1
pokaż komentarz
@Kykax: sam chodzę i też są idioci w srodowisku
+2
pokaż komentarz
@pkostowski: dlaczego nie wystratujesz takim dronem z marketu? Serio pytam. Przecież nawet nie ma gps czy nie mówiąc o alipkacji która by się łączyła z netem i pobierała dane lokalizacji i blokowała start takiego drona. Chyba najtańszy dji mavic mini dopiero sam nie pozwoli na start. A to nie jest dron z marketu. A co dopiero takie samoróbki.
+1
pokaż komentarz
@pkostowski: Małym dronem możesz latać bez papierów,
@ketrab86: Dron do 250g. To nie dron tylko komunijna zabawka. Powyzej 250g musisz miec papery nawet jakbys latal 2 metry nad ziemia po pustym polu.
Te przepisy sa juz absurdalne i jak widac nie powstrzymuja magicznie idiotow od latania przy lotniskach.
0
pokaż komentarz
@Spring_is_coming: Do 900 g wystarczy tylko test na stronie ULC. Ale przyznam, że nie jestem na bieżąco ze zmianami przepisów, które mnie nie dotyczą.
0
pokaż komentarz
Chyba najtańszy dji mavic mini dopiero sam nie pozwoli na start.
@salvador5000: W moich oczach to, co podałeś to przykład marketowego drona, tak jak każdy DJI RTF poniżej Inspire z X5/X7. Ale może błędnie to postrzegam. Oczywiście są drony za 100-200 zł i nie mają GPS.
+1
pokaż komentarz
@pkostowski: Mój nie ma. ? A ten z biedry też ma? No chyba nie. A widziałeś to na własne oczy czy tylko czytałeś na innej stronie ze śmiesznymi obrazkami?
0
pokaż komentarz
@blejku: Nie chcę się kłócić o to. Napisałem tylko, że jest coś takiego jak NFZ, który działa nieidealnie, ale generalnie dobrze. DJI ma z 80% rynku, a przedstawiasz to jakby to był rzadki wyjątek, że ktoś kupuje drona od tego producenta.
Rozmowa zaczęła się od tego, że incydent spowoduje rzekomo jakieś radykalne zmiany w przepisach. Nie spowoduje, bo zarówno regulacje, jak i inicjatywa producentów skutecznie ogranicza niebezpieczne sytuacje. To podobna akcja jakby kierowca wjechał samochodem na pas startowy. Nie spowodowałoby to zakazu sprzedaży aut.
Nie kumam, o co ta spina. Nie do końca rozumiem też, o co mnie pytasz. Tak widziałem, jak działają te systemy, są możliwie debiloodporne i powstrzymują niebezpieczne sytuacje.
+64
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+140
pokaż komentarz
@Oroszlany: Przypominam, że za to jest również możliwe spędzenie za kratkami od 6 miesięcy do lat 8.
+39
pokaż komentarz
@Oroszlany: żaden mandat tylko za taką akcję ciupa na bank. Żadnych zawiasów nikt nie przewidział za to. A "mandat" no to pewnie paręSET tysięcy wyjdzie ʕ•ᴥ•ʔ
+9
pokaż komentarz
@Oroszlany: A jak namierza właściciela drona?
+1
pokaż komentarz
@aditol: taniej by były przestrzelone kolana przez odpowiednie służby
+12
pokaż komentarz
@happymakler: Dzięki pierdyliardowi odbiorników radiowych w pobliżu i trangulacji.
+16
pokaż komentarz
@happymakler są urządzenia, które radarem wypatrują drony i od razu pokazują gdzie stoi operator. Cała gałąź informatyki śledczej się tym zajmuje.
+9
pokaż komentarz
Ta, idiota, albo gra idiotę, bo ktoś mu dał parę tysięcy do ręki i na ewentualny mandat, żeby polatał nad lotniskiem, a kto, to już wiadomo, że mam na myśli kacapów.
@Oroszlany: Wspaniała teoria
+5
pokaż komentarz
A jak namierza właściciela drona?
@happymakler: mniej więcej tak...
źródło: youtube.com
+8
pokaż komentarz
@WielkiElektronig: Przykłady jakieś znasz? Oprócz DJI które same się "podpierdalają" :-)
-5
pokaż komentarz
: A jak namierza właściciela drona?
@happymakler: po nitce do klebka
+8
pokaż komentarz
@WielkiElektronig: W jaki sposób pokazują gdzie stoi operator?
Owszem są systemy do namierzania dronów, głównie termowizja lub radar. Ale o pokazaniu pozycji operatora pierwsze słyszę.
DJI, przesyła pozycję operatora i można ją odczytać za pomocą aeroscope, ale w każdym innym przypadku nie jest możliwe namierzenie operatora bez triangulacji. Choć i to jest utrudnione bo można dzisiaj sterować dronem przy pomocy sieci komórkowej.
0
pokaż komentarz
@Pshemaz: Czyli narazie tylko drone dji rozsyła położenie drona oraz pilota. Coś tam wspominał o FPV ale to każdy buduje sam dla siebie i może włożyć jakie chce komponenty.
0
pokaż komentarz
@WielkiElektronig: Tylko drony DJI udostępniają takie dane.
0
pokaż komentarz
W jaki sposób pokazują gdzie stoi operator?
@chwilowynick: Pobierają pozycję GPS z aparatury sterującej?
Nawet mój Fimi A3 ma 2 odbiorniki GPS które używane są np w opcji return to home (mam możliwość wybrania czy dron ma wrócić i wylądować w miejscu startu czy lokalizacji pilota.
W opcji follow me dron pobiera pozycję z aparatury i za nią leci...
0
pokaż komentarz
@Fonzie: Ale o czym Ty piszesz? Bo nie za bardzo ma związek z tematem.
Obecnie tylko DJI przekazuje do eteru pozycję startu w formie zaszyfrowanej i tylko aeroscope jest w stanie tą informację odczytać. Natomiast nie ma to związku z aktualną pozycją operatora, bo może się znajdować już w innym miejscu.
0
pokaż komentarz
@chwilowynick: @happymakler:
nawet gdyby wszystkie tak działały, to zrobienie stacji proxy jest dziecinnie proste. Jak na starych filmach, policja namierza komorke, a tam lezy telefon i radio gdzies na dachu.
0
pokaż komentarz
@blejku: a jak się dji same podp!!%@$#ają? Serio pytam. Nie naginam stref ale wolę wiedzieć ;)
0
pokaż komentarz
@salvador5000: Masz opisane w filmie w powiązanych. Sprzęt firmy DJI wykrywa drony tylko firmy DJI, łącznie z operatorem więc jest to samopodp#%%!#?enie w firmware.
-1
pokaż komentarz
@chwilowynick: ja sie nie znam zbyt specjalnie na tym. Wiem, natomiast, ze istnieja prelengatory fal radiowych.
Mozna namierzać podsluchy lub telefony komorkowe. Mozna nawet taki kupic za pare tysiecy. Mysle ze te na lotniskach sa trochę lepsze xd
O taki np:
https://www.spyshop.pl/cyfrowy-wykrywacz-czestotliwosci-radiowych-pro7000fx-289.html
Skoro ja moge takie cos kupic to mysle, ze obsluga lotniska moze namierzyc nadajnik drona. Ale moge sie mylić.
0
pokaż komentarz
@katona: Ale o tym właśnie piszę. Możesz namierzyć źródło fal radiowych za pomocą triangulacji (co najmniej 3 odbiorniki nasłuchujące). Ale i tak guzik to da jak dron jest sterowany przez np LTE.
+29
pokaż komentarz
czemu uzywaja stop a nie metrow?
+85
pokaż komentarz
@tomeks85: Bo w lotnictwie i w marynarce używa się jednostek imperialnych.
Jednostek metrycznych używają wojskowe maszyny Rosji i niektórych krajów byłego ZSRR. W polskim lotnictwie wojskowym za PRLu też używano metrów.
+54
pokaż komentarz
@kuba70: o losie
+33
pokaż komentarz
@tomeks85: średnicę opony i przekątną telewizora pewnie podajesz w calach ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@tomeks85: bo instrumenty pokładowe podają w takiej formie i zostało to przyjęte na całym świecie. Tak jak kolega wyżej napisał - jak kupujesz telewizor to nie pytasz o telewizor o przekątnej 140 cm, prawda?
+12
pokaż komentarz
@tomeks85: Co ciekawe w szybownictwie (a przynajmniej w Polsce) dalej używa się metrów. Jest to trochę paradoksalne bo na lotniskach aeroklubowych latają przez to jednocześnie statki używające różnych jednostek miar ¯\_(ツ)_/¯
+19
pokaż komentarz
@darth_invader: I to też jest patologia którą powinno się zlikwidować.
+8
pokaż komentarz
@Rozan: co więcej - szybowce w większości mają nastawę wysokościomierza skalowaną w mmHg, więc nawet nie da się łatwo przypisać wartości z metarów i warunków do lądowania (które są podawane w hPa)
+21
pokaż komentarz
@darth_invader: Cale są jeszcze spoko i przyjęte na całym świecie, ale posługiwać się stopami? Serio? Średniowiecze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: us-vs-eu-1-foot-12-inch-1-yard-3-39216269.png
-10
pokaż komentarz
czemu uzywaja stop a nie metrow?
@tomeks85: bo to bardziej uniwersalna jednostka
0
pokaż komentarz
średnicę opony i przekątną telewizora pewnie podajesz w calach ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@darth_invader: Dwa miesiące temu informowałem cię o tym, a ty dalej swoje. Nie bądź betonem - pisz poprawnie.
Nie stawia się spacji PRZED: kropką, wielokropkiem, dwukropkiem, wykrzyknikiem, przecinkiem, znakiem zapytania, nawiasem zamykającym, cudzysłowem zamykającym.
źródło: interpunkcja_spacja.jpg
+6
pokaż komentarz
@Chrzonszcz:
źródło: i1.kwejk.pl
+1
pokaż komentarz
@jamajskikanion: @Rozan: były katasfrofy lotnicze przez te różne jednostki. Pamiętam katastrofy w przestworzach gdzie paliwa brakło przez pomyłkę jednostki wagi.
+1
pokaż komentarz
@salvador5000: Wiem to, każda sytuacja kiedy koło siebie używa się 2 systemy przeliczeniowe to proszenie się o kłopoty. Szczególnie jak mają podobnie brzmiące ale odmienne jednostki(mila, tona).
+15
pokaż komentarz
w jakim celu ciągle sobie podają ciśnienie?
+83
pokaż komentarz
@lubiecie: jest potrzebne do prawidłowego wskazywania wysokości.
+33
pokaż komentarz
@lubiecie: ekspertem nie jestem, ale na podstawie cisnienia, pilot/kakuter pokladowy ocenia wyskosc nad poziomem terenu; znajac jakie jest cisnienie na lotnisku (powierzchni ziemi), pilot wstukuje wartosc cisnienia w kakuter pokladowy, a ten oblicza wysokosc nad poziomem terenu, poprzez porownanie cisnienia na ziemi i na wysokosci jakiej znajduje sie samolot;
+7
pokaż komentarz
kakuter pokladowy
@giepees: Wiem, że to zwykła literówka, ale mamy obecnie z żoną problem, aby bezpiecznie podnieść kubki z kawą.
(ʘ‿ʘ)
+35
pokaż komentarz
ale na podstawie cisnienia, pilot/kakuter pokladowy ocenia wyskosc nad poziomem terenu;
@giepees: Do tego nie potrzeba kąkutera.
Od ponad 100 lat robi to z powodzeniem dosyć prosty przyrząd zwany wysokościomierzem. Pokrętłem ustawia się właśnie ciśnienie na lotnisku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wysoko%C5%9Bciomierz
źródło: slideplayer.com
+13
pokaż komentarz
@lubiecie: w lotnictwie wykorzystuje się wysokościomierz barometryczny który do obliczania wysokości wykorzystuje zmianę ciśnienia.
Do 6500 stóp ustawiane jest ciśnienie lokalne (QNH), a powyżej tzw. ciśnienie standardowe (QNE, 1013 hPa), aby nie trzeba było cały czas aktualizować wartości lokalnego ciśnienia na przelocie. Przy zniżaniu jest odwrotnie - zmienia się QNE na QNH na określonej wysokości. W pewnym uproszczeniu.
Oczywiście są również radiowysokościomierze które ciśnienia nie potrzebują. Wykorzystywane są do wskazywania wysokości nad progiem pasa na końcowym podejściu. W pewnym uproszczeniu.
+1
pokaż komentarz
Do 6500 stóp ustawiane jest ciśnienie lokalne
@kot-z-cheshire: należałoby doprecyzować że w Polsce, dla przykładu w Bułgarii jest to 12000 stóp
+2
pokaż komentarz
@CichyBob: należałoby doprecyzować czym jest transition altitude, transition level, fligh level i pewnie jeszcze kilka innych elementów należałoby. Tylko po co jak jesteśmy na portalu ze śmiesznymi obrazkami.
+9
pokaż komentarz
Niech ktoś napisze czemu tam tyle osób rozmawiało z tymi samolotami? To są ludzie z różnych punktów? To nie jest tak, że jedna osoba powinna prowadzić samolot do końca?
+110
pokaż komentarz
@bylem_simpem nie, przestrzeń powietrzna jest podzielona na Tower, Approach, CTR.
Zgodę na lądowanie wydaje Tower, Approach prowadzi samolot do podejścia, a CTR ma głównie przelotowki
+20
pokaż komentarz
@pilot173: Dzięki za wyjaśnienie!
+6
pokaż komentarz
@pilot173: ACC czyli area control centre, nie Ctr (to akronim od Control zone czyli przestrzeń kontrolowana wokół lotniska)
+1
pokaż komentarz
@Cessna172rr ahh mój błąd, sorki