Barokowe mieszkanko, które zrobiłem w Unity
Siema Mirki, w wolnym czasie zrobiłem takie enviro w Unity od zera. Na wykopie widzę sporo znalezisk z Unreal Engine więc pomyślałem, że temat podobny. Jestem ciekaw opinii ekspertów ( ͡° ͜ʖ ͡°) W powiązanych link do demka oraz filmik z procesu tworzenia.
+54
pokaż komentarz
Czy po tej przestrzeni dałoby się przespacerowć w vr? Nie znam się więc może to głupie pytanie.
+79
pokaż komentarz
@jarqstrauss: Tak, mam dodaną obsługę VR ale jeszcze kontrolerki oculusowe mam do ogarnięcia więc w demku tego nie ma.
+16
pokaż komentarz
@SzklanyKuc Super. Bardziej chodziło mi o możliwości technologiczne. Elegancko
-1
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: To co w powiązanych działa na SteamVR i Oculusie bez kontrolerów tylko klawiaturą?
+3
pokaż komentarz
@SzklanyKuc Uwielbiam takie zajawki. Hobby czy szkoliles sie do pracy :p?
+43
pokaż komentarz
@prostymysliciel: Hobby powiązane z pracą. Któregoś wieczora przeglądając internet znalazłem to zdjęcie i stwierdziłem, że sobie to wymodeluje. Parę dni i będzie gotowe, ale no... nie było ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: maxresdefault.jpg
+4
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: Mistrzu jak tylko będzie działało na oculusa daj znać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: super robota jeśli chodzi o modele. Która to wersja Unity? Dlaczego cienie wyglądają tak nienaturalnie: 'odklejają' się od obiektów - fotele, przeczą prawom fizyki - okrągły stolik lub są zwyczajnie przesadzone? W Unity dalej światło się piecze jako składowa map?
-1
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: Ciezko powiedzieć o jakim VR mówisz. Twoje opcje "performance" nie mają z wydajnością nic wspólnego. Mógłbym wymieniać długo, ale generalnie to GPU nie lubi tej sceny.
Nawet nie sprawdzałem opcji z jakością bo 5,5k draw calli na ponad 15k api calli, wszystko na dx11, context rolle wszędzie, pół gb samych RT, vertexów po sufit, i duuuuzo innych.
Nie reklamuj jako low end friendly bo nie odgonisz się od reklamacji.
0
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: Modele robiłeś sam, a materiały też od zera w Unity w shader graphie czy jeszcze inaczej? W jakiej części oświetlenie jest wypalone? Dużo roboty byłoby z przerobieniem tego np. na scenę o zachodzie słońca? Jak ostatecznie oceniasz Unity pod kątem takiego zastosowania? To jest High Definition Render Pipeline jakoś modyfikowane przez Ciebie? Ile godzin oprócz modelingu musiałeś w to włożyć?
+45
pokaż komentarz
@trv61866: Modele sam, materiały: tekstury od zera w substance painter/designer, shadery w shader graph. Oświetlenie jest wszędzie przepalone, użyty plugin Bakery, materiały + shadery mocno powiązane z pluginem. Przerobienie na zachód słońca trudne i roboty sporo. Unity oceniam średnio, aktualnie Unreal do takiego zastosowania superior, chyba że robimy VR wtedy wybrałbym Unity. HDRP defaultowe, modyfikowane przeze mnie oświetlenie i shadery. Nie licząc modelowania z 200-300h, z modelowaniem ponad 1300h, sporo walki z Unity i sporo prób i błędów.
-2
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: idzie zarobic na tym?
0
pokaż komentarz
chyba że robimy VR wtedy wybrałbym Unity
@edgarddavids: Dlaczego?
+10
pokaż komentarz
@edgarddavids: zależy, tam na YT jest mój stary projekt z Operą, wydany w 2018, dotychczas zarobił ~80k, robiony około roku. Dużo czy mało to zależy od oczekiwań, ja ich nie miałem bo praca była bardziej do folio, podobnie zresztą jak ta
@MtEverest: uważam, że większa kontrola, łatwiej zoptymalizować, z nanite i lumen i tak nie skorzystamy bo potrzeba 90FPS dla rozdziałki większej niż 4k, ale jak ktoś pewniej się czuje w Unrealu to myślę, że nie warto wtedy przechodzić
+11
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: w jaki sposób zarobił 80k ?
+1
pokaż komentarz
@SzklanyKuc myślałem, że jakieś grosze na tym zarobiłeś. A tu nawet fajna kwota nawet jak się ją rozbije na cały rok. Pozdro miras i życzę sukcesów i pieniążków. ( ͡º ͜ʖ͡º)
+7
pokaż komentarz
@Black_Wolf: Wystawione na asset store https://assetstore.unity.com/packages/3d/environments/dungeons/destroyed-opera-environment-120675
-1
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: jesteś koksem, szacun
0
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: uu HDRP :D Czym wyostrzałeś? W postprodukcji czy jakis Beautify? Imho trochę zbyt czysto, polecam zerknąć na Bakery, robi super szybko śliczne lightmapy, ładnie scali kolorki. Ale całość śliczna. Fajnie widzieć coraz więcej jasnych i czystych archvizek. To znak, że unity nadgania konkurencję. Gdzie pracujesz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@Wibrujacycymbalek: Nie nadgania konkurencji, bo ta ucieka w równie szybkim tempie, jeśli nie szybszym.
+1
pokaż komentarz
@Jitsu: Chciałem być miły ;) Leaduje grafikom przy niemałym projekcie w Unity od iluś tam lat i temat przerzucenia się na UE w przyszłości wałkowany jest regularnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) im większy zespół tym apetyt szefostwa i marketingu na lepszą grafikę jest większy xD Zobaczymy co będzie xD
-1
pokaż komentarz
@Wibrujacycymbalek: Akurat lepsza grafika to nie wszystko, ale przede wszystkim. Optymalizacja, publikowanie, zarządanie, w szczególności duzym projektem, to jest koszmar dla unity.
Sami key accounci od unity powiedzieli mi kiedyś wprost ze to nie jest ich target. Ale tak szczerze powiedziawsz - nie do końca wiedzą kto nim jest. Opróczi indie i asset flipów naturalnie.
+4
pokaż komentarz
Świetnie to wyszło :) Korzystałeś z assetów czy modele od zera?
+10
pokaż komentarz
@kejmilek: Dzięki! Od zera, w powiązanych wrzuciłem filmik z tworzenia. Tam powinien każdy asset się przewinąć
+1
pokaż komentarz
@SzklanyKuc: Używasz jakiś tablet do rysowania albo space Mouse ?
+2
pokaż komentarz
I jeszcze jedno pytanie. Czysto teoretycznie gdybym miał dostęp do skanera 3d. To czy istnieje jakaś biblioteka taki stock dla modeli 3d jak fotolia czy shutter stock dla fotografii. Gdzie ktoś taki jak Ty mógłby te modele kupować.
+6
pokaż komentarz
@jarqstrauss: Nie do końca pod Unity ale sprawdź megascany od Quixel/Epic. Nie wiem jak z licencją ale pewnie da się je w prosty sposób przekonwertować na system materiałów w Unity.
+2
pokaż komentarz
@Surgeon: Jeżeli chodzi o wykorzystanie komercyjne modeli z Megascans, to jest ono ograniczone do Unreal Engine.
+2
pokaż komentarz
@jarqstrauss: sketchfab, cgtrader, turbosquid
+2
pokaż komentarz
@DBR9: Jest, to prawda ale można sobie nie komercyjnie używać we własnych projektach prywatnych.
+14
pokaż komentarz
Przyjmuję twoje CV. Wykładam 30k i mój salon ma tak wyglądać za miesiąc (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞