
Mercedes EQS-mniejsza średnica zawracania i większy skręt tylej osi na abonament
Coraz częściej subskrypcje pojawiają się w samochodach, pozwalając na odblokowanie dodatkowych funkcji. Mercedes również wprowadza takie usługi i zaczął oferować skręt tylnej osi do 10° w samochodzie elektrycznym EQS w Chinach właśnie na abonament.
+657
pokaż komentarz
Subskrypcje na dodatkowe funkcje w samochodzie to rak.
+362
pokaż komentarz
@Mister: nie uzywasz ale popsuc sie moze wiec i naprawiac musisz....
+514
pokaż komentarz
@Mister: subskrypcje ogólnie na jakiekolwiek produkty inne niż usługi to rak :D
-141
pokaż komentarz
@nadmuchane_jaja: Wynajem mieszkania jest w zasadzie subskrypcją. I jakoś wielu wykopkom nie przeszkadza to wynajmować
-110
pokaż komentarz
@Mister:
Subskrypcje na dodatkowe funkcje w samochodzie to rak.
Dla mnie rewelacja. Płacisz taniej, masz samochód z dodatkowymi funkcjami, a w przeciągu pół roku ktoś wypuści w internecie hacka który zdejmuje ograniczenia.
+285
pokaż komentarz
a w przeciągu pół roku ktoś wypuści w internecie hacka który zdejmuje ograniczenia.
@Floyt: A potem jak się zawiniesz takim autem wokół drzewa to ubezpieczyciel powie - sorry nieoryginalne oprogramowanie nic nie wypłacimy.
-137
pokaż komentarz
A potem jak się zawiniesz takim autem wokół drzewa to ubezpieczyciel powie - sorry nieoryginalne oprogramowanie nic nie wypłacimy.
@IvanBarazniew: Powodzenia w wyciąganiu oprogramowania i sprawdzaniu jego wersji z samochodu który jest w stanie do kasacji ;). Z resztą rynek wszystko weryfikuje. Zawsze możesz wybrać firmę ubezpieczeniową która nie ma takich wymogów, a tych na rynku nie brakuje.
+160
pokaż komentarz
@Mister: Czekam na abonament na hamulce i na skręcanie w lewo ;p
+63
pokaż komentarz
@IvanBarazniew: chip tuning nie został wymyślony wczoraj, jeszcze nie słyszałem żeby coś to zmieniało w kwestii ubezpieczenia, coś mnie ominęło?
+98
pokaż komentarz
@ZostaneMistrzem nie dorabiaj ideologii. Wynajem to wynajem. Możesz wynająć auto, jacht, mieszkanie, pokój w hotelu. To zupełnie inna sytuacja.
+1
pokaż komentarz
@IvanBarazniew: sobie może mówić co chce, kwestia udowodnienia, że to wpłynęło na cechy pojazdu i mogło się przyczynić do wypadku. Idąc tym tropem jak założysz nieoryginalne felgi, półosie czy cokolwiek to żaden ubezpieczyciel nic nie wypłaci.
-1
pokaż komentarz
wypuści w internecie hacka który zdejmuje ograniczenia
@Floyt: a przy okazji nie sprawdzi czy nie sp?@!$!$ił czegoś innego i auto pomyli gaz z hamulcem xD
+29
pokaż komentarz
Powodzenia w wyciąganiu oprogramowania i sprawdzaniu jego wersji z samochodu który jest w stanie do kasacji ;).
Słyszałeś o czarnych skrzynkach w samolocie?
Z resztą rynek wszystko weryfikuje.
Ktoś jeszcze w te bzdury wierzy?
@Floyt:
+16
pokaż komentarz
@p_z_a: jak podniosłeś moc i nie masz tego w dowodzie to może być problem z ubezpieczeniem po wypadku
+4
pokaż komentarz
@Mister:
Jeszcze za malo zatlrabiaja na swoich wyrobach samochodopodobnych. .. Ale brak zdecydowanego oporu u ludzi to beda kontynuowac swoje posrane pomysly.
Chociaz znajac mozliwosci to zaraz pojawia sie softy odblokowujace wszystko za grosze ;)
+1
pokaż komentarz
@takashi20: W Polsce nie będzie opcji skrętu w lewo. Skręcamy tylko w prawo lub jedziemy prosto.
0
pokaż komentarz
@ZostaneMistrzem: i płacisz eksta od każdej dodatkowej zapalonej lampki?
0
pokaż komentarz
@3majmipiwo: Jak skręcasz trzy razy w prawo to pojedziesz tam gdzie pojechałbyś skręcając w lewo (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) są 3 manewry w tym jeden powoduje jazdę do tylu, ale ostateczny kierunek ten sam
0
pokaż komentarz
@nadmuchane_jaja: czyli np gamepass to rak?
-4
pokaż komentarz
@Mister: Umysł biedaka zawsze będzie biedny
+27
pokaż komentarz
@takashi20: Jak widzę kierowców BMW to mam wrażenie, że kierunkowskazy już od dawna są w abonamencie...
+1
pokaż komentarz
Czekam na abonament na hamulce i na skręcanie w lewo ;p
@takashi20: zamiast trzykrotne skręcenie w prawo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@Floyt: płacisz taniej? Właśnie widzisz... Nie płacisz taniej ;) otw tym rzecz
-2
pokaż komentarz
@pan_welniak: Ja na dużych skrzyżowaniach miejskich arterii często skręcam w prawo poprzez skręt w lewo. Gdy mam zakorkowany prawoskręt na 2-3 zmiany świateł a jazda w lewo idzie na bieżąco to owijam rondo i nie czekam.
+20
pokaż komentarz
@lktr1 game pass to usługa taka jak Netflix, dostajesz dostęp do gier/filmow i godzisz się na to, że nie są Twoje po zakończeniu przepustki. Co innego jak kupujesz np. Grę w pudełku i ona wymaga np. Dodatkowej płatności co rok, aby w nią zagrać. To jest rąk. Uważam, że jak kupujesz produkt gotowy, np. Oprogramowanie które jest już działające, skończone na dany czas to powinno być twoje i koniec. Możesz dopłacić za update. Ale np. Takiego Photoshopa już nie kupisz, musisz bulić co miesiąc mimo, że możesz potrzebować użyć go raz na miesiąc. A mikropłatności to już w ogóle raczysko. Dzisiaj byle gówno aplikacja wola karty kredytowej do rzeczy tak kuriozalnych, że nawet szkoda ryja strzępić.
+1
pokaż komentarz
@Mister: ogólnie jedyne rzeczy co powinny kosztowaćw subskrybcji to takie które wymagają ciągłego monitorowania np. mapy albo informacje o korkach, AI online. Wszystko inne to zwykle zdzierstwo.
-5
pokaż komentarz
Subskrypcje na dodatkowe funkcje w samochodzie to rak.
@Mister: to wolny rynek. nie podoba sie nie kupuj
+2
pokaż komentarz
w przeciągu pół roku ktoś wypuści w internecie hacka który zdejmuje ograniczenia.
@Floyt: I tracisz gwarancję na auto za pół bańki PLN, bo przyoszczędziłeś 100zł miesięcznie. Przy pierwszej lepszej awarii czegokolwiek płacisz 20k PLN za naprawę poza gwarancją. Jesteś geniuszem biznesu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
chip tuning nie został wymyślony wczoraj, jeszcze nie słyszałem żeby coś to zmieniało w kwestii ubezpieczenia, coś mnie ominęło?
@p_z_a: a słyszałaś o crackowaniu ciągników John Deere w USA?
U nas za ileś lat każde nowe auto ma mieć czarną skrzynkę na pokładzie, by w razie wypadku można było zobaczyć czy kierowca jechał prawidłowo, czy auto było sprawne. Za kilka lat na pewno się to rozszerzy na nieautoryzowane przeróbki, czy tuning. Ubezpieczyciel liczy kasę i zrobi wszystko, żeby mieć jej jak najwięcej.
0
pokaż komentarz
@IvanBarazniew: Sorry, ale jest już na drogach masa aut ze zmienionym w taki czy inny sposób oprogramowaniem, emulatorami czujników itp. i nic się nie dzieje.
0
pokaż komentarz
@bambo_rambo: w dalszym ciągu ewentualne przeróbki nie będą miały wpływu. Jeśli ubezpieczyciel twierdzi inaczej to przed nim kawał pracy. Ogólnopojęty "rzeczoznawca" nie może wypowiedzieć się w tym temacie, bo brak mu kompetencji., chyba, że:
- zdekompilują kod i ocenią jego wpływ udowadniając go, to mogą sobie nie wypłacać odszkodowania.
Nie rozumiem czemu akurat przeróbki w oprogramowaniu mają być surowiej traktowane niż podmiana części samego auta i to bez próby udowodnienia czegokolwiek.
0
pokaż komentarz
@Floyt: Spójrz na to z innej perspektywy.
Czym innym jest scrackować sobie wormsy czy simsy i grać na piracie. Ot, najwyżej coś się skraszuje, gierka padnie, nie za sejwuje się.
Czym innym jest zmieniać coś w sofcie mającym wpływ realnie na twoje bezpieczeństwo. Crack na sofcie auta, gdzieś sobie zmieniasz sztywność zawieszenia czy np. asystenta pasa jest trochę niebezpieczny, jeżeli coś się spieprzy w trakcie jazdy...
0
pokaż komentarz
Płacisz taniej
@Floyt: jak placisz taniej, jak zrobienie tego na abonament sako w sobie jest drozsze?
Przeciez musisz dodac do tego moduł ktory tym zarządza, połączenie z netem, usługę billingową, dodatkowe koszty przy przegladzie i naprawie (bardziej skomplikowane) a pewnie i wyższą awaryjnosc przez skomplikowanie.
Zapłacisz na pewno wiecej niz jakby zrobili to zawsze działające.
0
pokaż komentarz
w dalszym ciągu ewentualne przeróbki nie będą miały wpływu. Jeśli ubezpieczyciel twierdzi inaczej to przed nim kawał pracy. Ogólnopojęty "rzeczoznawca" nie może wypowiedzieć się w tym temacie, bo brak mu kompetencji., chyba, że: - zdekompilują kod i ocenią wpływ udoiwadniając go, to mogą nie wypłacać odszkodowania.
@Xodet: co za problem umieścić w regulaminie ubezpieczenia, że ma być oryginalne autoryzowane oprogramowanie i jakiekolwiek nieautoryzowane modyfikacje powodują nie wypłacanie odszkodowania w razie wypadku
Nie rozumiem czemu akurat przeróbki w oprogramowaniu mają być sutrowiej traktowane niż podmiana części samego auta i to bez próby udowodnienia czegokolwiek.
Dochodzimy do stanu, gdzie o właściwościach jezdnych decyduje oprogramowanie (między innymi, tak jak jest mowa w artykule), więc jakiekolwiek błędy w piraconym oprogramowaniu mogą mieć wpływ na jazdę autem (np. źle działający ABS czy system kontroli trakcji, trzymanie pasa czy milion innych rzeczy). Zobacz, że w przypadku zamienników części i tak one muszą być homologowane by być dopuszczone na rynek. A kto ci zrobi homologację pirackiej wersji oprogramowania? Skąd wiesz, że odblokowując lepszy skręt kół nie zablokujesz lub uszkodzisz czegoś innego, co się objawi tylko w sytuacji awaryjnej?
A czemu mają być surowiej traktowane? Bo za tym idzie kasa, łatwa kasa. Jak będą czarne skrzynki to łatwiej będzie sprawdzić soft czy jest oryginalny i ewentualnie odmówić wypłaty ubezpieczenia.
0
pokaż komentarz
U nas za ileś lat każde nowe auto ma mieć czarną skrzynkę na pokładzie,
@bambo_rambo: To już bliżej niż myślisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Obowiązek montowania EDR-ów 6 lipca 2022 roku obejmie nowe typy pojazdów, a od 7 lipca 2024 r. – wszystkie nowe pojazdy.
0
pokaż komentarz
co za problem umieścić w regulaminie ubezpieczenia, że ma być oryginalne autoryzowane oprogramowanie i jakiekolwiek nieautoryzowane modyfikacje powodują nie wypłacanie odszkodowania w razie wypadku
@bambo_rambo: ja to rozumiem - w zapisach umowy można zawrzeć cokolwiek bo papier przyjmie wszystko. Szkoda, że działa to zawsze jednostronnie, więc oprócz producenta do ruchania mnie ustawia się jeszcze w kolejce ubezpieczyciel.
Jak będą czarne skrzynki to łatwiej będzie sprawdzić soft czy jest oryginalny i ewentualnie odmówić wypłaty ubezpieczenia.
Jak będą czarne skrzynki oczekuję parametrów jazdy, a nie tylko surowej wersji builda oprogramowania. Jeśli z onych czarnych skrzynek wyjdzie, że tor jazdy był nieprawidłowy to mea culpa, ale jak nie, to nie powinno być domniemania uszkodzenia toru jazdy przez to, że odblokowałem sobie klimatyzacje dwustrefową.
Naturalnie ubezpieczyciel zrobi wszystko by mi nie zapłacić. Gdyby mógł zawrzeć więcej klauzul abuzywnych to zrobiłby to z przyjemnością.
Ja już teraz zakładam, że spotkamy się w sądzie, ale chcę by to on musiał udowodnić, że oprogramowanie zmieniło tor jazdy.
0
pokaż komentarz
sobie może mówić co chce, kwestia udowodnienia, że to wpłynęło na cechy pojazdu i mogło się przyczynić do wypadku.
@JogoFruit: To nie jest prawo karne z domniemaniem niewinności. Jak ci wpiszą w owu że ubezpieczony pojazd ma być użytkowany zgodnie z przeznaczeniem a w instrukcji pojazdu będzie, że nie można modyfikować oprogramowania urządzenia to cię nic nie uratuje.
0
pokaż komentarz
Sorry, ale jest już na drogach masa aut ze zmienionym w taki czy inny sposób oprogramowaniem, emulatorami czujników itp. i nic się nie dzieje.
@Kontestator: To nie chodzi o to co się dzieje tylko o wymówkę ubezpieczyciela. Cis jak z plombą gwarancyjną - zerwiesz nie uznają gwarancji choćbyś nic nie grzebał.
-1
pokaż komentarz
Słyszałeś o czarnych skrzynkach w samolocie?
@feroze_adrien: Samochody na obecny moment nie mają czegoś takiego jak czarna skrzynka, więc nie wiem po ch!% wyciągasz argument z dupy.
Ktoś jeszcze w te bzdury wierzy?
Mogę ci podać z kilkadziesiąt przykładów tego, jak jakaś firma wpadała na błyskotliwy pomysł a kilka miesięcy później musiała się z niego ukradkiem wycofywać bo nikt nie chciał tego dotkąć.
I tracisz gwarancję na auto za pół bańki PLN
@zbyt_zielone_awokado: Bo przecież jak wszyscy wiemy, gwarancję na auto to się ma k?%$a dożywotnio, a producenci samochodów wcale nie robią wszystkiego żeby ją uj#??ć przy pierwszej nadarzającej się okazji (np brak przeglądu w ASO w terminie X)
Czym innym jest zmieniać coś w sofcie mającym wpływ realnie na twoje bezpieczeństwo.
@jabulani: Nie ma ryzyka nie ma zabawy. A jak ktoś się bardzo boi, to może poczekać aż beta testy zrobią inni.
Crack na sofcie auta, gdzieś sobie zmieniasz sztywność zawieszenia czy np. asystenta pasa jest trochę niebezpieczny, jeżeli coś się spieprzy w trakcie jazdy...
@jabulani: Mogę podać dziesiątki przykładów gdy custom firmware działa lepiej od szajsu wypuszczonego przez producenta.
jak placisz taniej, jak zrobienie tego na abonament sako w sobie jest drozsze?
@wyjalowiony: Tak, że posiadasz auto z opcjami premium już w pakiecie, płacąc cenę za auto nie-premium, bo reszta ficzerów jest w abonamencie.
Przeciez musisz dodac do tego moduł ktory tym zarządza, połączenie z netem, usługę billingową, dodatkowe koszty przy przegladzie i naprawie (bardziej skomplikowane) a pewnie i wyższą awaryjnosc przez skomplikowanie.
Producenci samochodów, a raczej podwykonawcy robiący do nich elektronikę robią ją z nieprawdopodobną przebitką. Akurat od niedawna pracuję w firmie produkującej elektronikę i widzę to na codzień. Komponent do urządzenia X kosztującego np 5000zł (przykładowo), które klientowi (montującemu to do kupy) sprzedajemy w cenie 2000zł (ekstremalny przypadek, zazwyczaj to coś około 800-1000zł), a realny koszt komponentów i PCB to może z 5zł. I nie, reaserch i zaprojektowanie tego też nie kosztuje pozostałych kilku tysięcy. Bo inżynier zarabia 5k na mc.
Jakby mi takowa płytka PCB spadła na ziemie, i jeszcze bym ją przydeptał, czyniąc ją niezdatną do sprzedaży, nikt by nawet nie pierdnął ze wzruszenia bo klepie się tego setki dziennie, a koszt komponentów jest śmieszny.
Większośc rzeczy o których piszesz, to rzeczy śmiesznie tanie, ale z naj#??nymi marżami z kosmosu. A to oznacza że bez problemu producent może zejść z ceny, jak do tego klientela zmusi.
0
pokaż komentarz
@IvanBarazniew: tak tak przez podgrzewanie foteli ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania, tak będzie ;-) w owu mogą sobie różne rzeczy wpisywać, to nie czyni z nich wiążących warunków
0
pokaż komentarz
Producenci samochodów, a raczej podwykonawcy robiący do nich elektronikę robią ją z nieprawdopodobną przebitką
@Floyt: wiec twierdzisz ze zejda z tej marży (i wlasnego zarobku) jak sie okaze ze moduł kosztuje 15 zamiast 5zł?
A wiesz jak skomplikowane i drogie w utrzymaniu sa systemy do rozliczania subskrypcji, provisioningu, billingu, support dla uzytkownikow i ASO. Dodatkowe szkolenia, koszty dodatkowych napraw gwarancyjnych (ch@! tam element, jak roboczogodzina dochodzi).
Ogólne pytanie proste.
Jesli auto bedzie drozsze w produkcji i utrzymaniu (od strony producenta) to wierzysz ze bedziesz mial je taniej?
0
pokaż komentarz
ubezpieczyciel powie - sorry nieoryginalne oprogramowanie nic nie wypłacimy.
@IvanBarazniew: skąd wy bierzecie te bzdury? Możesz się rozbić trupem sklejanym z 20 samochodów bez przeglądu, a ubezpieczyciel normalnie wypłaci kasę o ile składka jest zapłacona. Regresy są w kilku przypadkach i modyfikacja oprogramowania nie jest jednym z nich.
-1
pokaż komentarz
A wiesz jak skomplikowane i drogie w utrzymaniu sa systemy do rozliczania subskrypcji,
@wyjalowiony: nikt im przecież nie kazał wprowadzać debilnego systemu subskrypcyjnego więc co mnie to k$@!a obchodzi? xD
Ale jestem pewien że robi to podwykonawca, i biedny Mercedes nie utrzymuje swojej własnej farmy serwerów.
billingu,
Ty tak na serio? Stażysta java jest w stanie napisać skrypt do billingu za miskę ryżu.
support dla uzytkownikow
Tak, wykupienie usług Pajeet Call Center na pewno jest astronomicznym kosztem. Albo od bidy - polskiego CC. Ile się tam zarabia realnie możesz sobie popatrzeć po ogłoszeniach, z jedną notą - najniższa kwota -30% jest tą realną.
Dodatkowe szkolenia
Z przepraszam czego? I kogo? Klient dostanie manual w PDF albo apce, a w ASO robią trudniejsze rzeczy niż wpisanie kodu na ekranie dotykowym xD
koszty dodatkowych napraw gwarancyjnych
Jakich napraw? W dupie byłeś i gówno widziałeś. Nikt już się nie bawi w naprawianie czegokolwiek. Element idzie do tzw. skasowania, a klient dostaje w zamian nowy. Jedyne elementy jakie się u nas serwisuje, to elementy zj#?@ne na etapie produkcji, nie przechodzące testów ICT lub FCT (i to lekko zj#?@ne - typu niedolut - a nie katastrofalnie) żeby ograniczyć straty.
Jesli auto bedzie drozsze w produkcji i utrzymaniu (od strony producenta) to wierzysz ze bedziesz mial je taniej?
Odpowiem ci na to bardzo prosto - myślisz że CPU które masz w komputerze czy telefonie to specjalnie dostosowana okrojona wersja i producent CPU lub GPU jak Intel, nvidia lub AMD p%$?@#!i się w utrzymywaniu 40 linii produkcyjnych pod każdy model?
Nie, nie p%$?@#!i się, i to nie p%$?@#!i się od kilkudziesięciu lat. Niesprawne części CPU masz odcinane laserem (dawniej wyłączane softowo), a AMD poszło jeszcze dalej i zrobiło MCM, gdzie skleja wyższe modele procesorów z podstawowych jednostek mid-range (które w najniższych modelach są i tak wycinane laserem w zakresie rdzeni i cache).
Mniejsza liczba linii produkcyjnych to nieprawdopodobne obniżenie kosztów - szkoleń również, typów maszyn etc. i większy profit dla producenta. I to producenta czegokolwiek. Dlatego taką praktykę robi się praktycznie gdzie się da, i w czym sie tylko da. Przykłady mógłbym wyliczać w nieskończoność, np modele telefonów które są rebrandowane na nowe modele z lekko zmienioną obudową i sprzedawane jako nówki (pisze o elektronice bo w tym temacie siedzę od lat).
To co robi mercedes to nic innego jak cięcie kosztów, i jeszcze sprzedawanie tego jako feature. I będzie tak samo jak z AMD w którym ludzie odblokowywali ukryte rdzenie, czy z nvidią z której GPU ludzie robili wyższe modele. A na merole wyjdą patche.
+1
pokaż komentarz
Ale jestem pewien że robi to podwykonawca, i biedny Mercedes nie utrzymuje swojej własnej farmy serwerów.
@Floyt: Jakiej farmy, litości! To jest kilka kontenerów na chmurze. Podłóg innych systemów jakie wykorzystują firmy zajmujące się wytwarzaniem samochodów system do płatnych subskrypcji to poziom przedszkola.
-1
pokaż komentarz
Podłóg innych systemów jakie wykorzystują firmy zajmujące się wytwarzaniem samochodów system do płatnych subskrypcji to poziom przedszkola.
@IvanBarazniew: utrzymanie Windows serwera to tez przedszkole, ale kosztuje (mowie Enterprise) przynajmniej kilkaset dolarów rocznie za sam OS plus backup, monitoring, patching i inne podstawowe.
Za SLA sie placi. Wiec system do subskrypcji, ktory musi byc dobrze zabezpieczony i spełniać szereg SLA tani nie bedzie. Szczegolnie jak dostarczac go bedzie IBM, Accenture czy inne Capgemini, a to raczej wlasnie sa firmy pokroju tych ktore obsluguja takie marki.
Chodzi mi o to ze jakby nie patrzec zawsze przy rozwiazaniu na subskrypcje mamy dodatkowe koszty i to klient za nie zaplaci. Wiec cieszenie sie ze bedzie taniej (tak jak zrobil to Floyt w swoim komentarzu), to jakas pomylka.
@Floyt :
1. gadasz jak typek co zaczal prace na produkcji, dowiedzial sie przy śniadaniu od typa co robi tam troche dluzej, ze firma sprzedaje te czesci z marza wieksza jak biedronka zarcie i teraz jestes przekonany ze auta kosztuja naprawde 7% ich ceny koncowej.
2. wyrazenie "robi wykonawca" jest tożsame dla ciebię (specjalnie z małej) z "maja za darmo" lub za bezcen.
3. Pewnie jeszcze wierzysz ze jak przedsiębiorca moze odpisac od podatku to ma za darmo.
Ochłoń typie. Dobranoc.
+1
pokaż komentarz
utrzymanie Windows serwera to tez przedszkole, ale kosztuje (mowie Enterprise) przynajmniej kilkaset dolarów rocznie za sam OS plus backup, monitoring, patching i inne podstawowe.
@wyjalowiony: Korzystałeś kiedyś z chmury? Licencje, sla, support, backup, patche, audyty, certyfikacje i wszystko co można tyko wymyślić nasz w cenie. Dla takiego mercedesa wydać kilka tysięcy dolarów na system to waciki. Oni używają systemów ERP za dziesiątki jeśli nie stoi milionów koszty fabryk liczy się w miliardach. Rozpatrywanie systemu do subskrypcji w kategoriach kosztowych dla takiej firmy to nieporozumienie.
Oni kogą te kilka tysięcy oszczędzić jak zmienią srajtaśmę na tańszą dla tysięcy seoich pracowników.
-2
pokaż komentarz
@wyjalowiony: ty nawet nie kojarzysz jak się tnie koszta w wielkich korporacjach (chociażby przez ograniczanie linii produkcyjnych) więc sorry dude, ale jesteś ostatnim który może mnie pouczać czego nie wiem i co zacząłem xD, w tonie ad personam, bo wiedzę masz za cienka żeby merytorycznie odpisać xD.
I jeszcze odpisujesz na swoje urojenia tego co robię, i o czym jestem przekonany podając 7% z czapy.
A swoje boomerskie teksty zostaw dla żony, trochę jestem za stary żeby się przejąć tym że jakiś random w internecie nie napisał ”Ciebie” z dużej litery.
0
pokaż komentarz
@Mister: Na opcje w samochodzie to fakt, ale subskypcja na samochód to fajna sprawa.
+290
pokaż komentarz
Znajdą się chętni. Skoro są ludzie, którzy płacą za zdjęcia gołych bab lub za rozszerzenia darmowych gierek, to znajdą się i tacy, którzy zapłacą za mniejszy promień skrętu. Jeśli można coś sprzedać i są chętni by to kupić, to czemu na tym nie zaraiać?
+226
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: oczywiście, ale czemu nie dać tego w formie jednorazowej zapłaty? Kupujesz i masz. A nie blokada, jak skończysz płacić abonament. Za chwilę to będą sprzedawać same budy, a cała reszta na abonament.
Bulisz co miesiąc, a i tak tego nie posiadasz. Wpakujesz mnóstwo kasy, a potem przy sprzedaży okazuje się, że masz auto z podstawowym wyposażeniem za ułamek ceny, którą w to wpakowałeś. A następny znów będzie musiał bulić...
To samo z Teslą - kupujesz auto, a odblokują lepsze osiągi i większą pojemność baterii jak będziesz opłacać abonament.
+152
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: jeszcze bym zrozumiał gdyby do działania tego ustrojstwa była wymagana infrastruktura zewnętrzna (np. serwery żeby sterowanie zdalne samochodem działało)
Ale tutaj - zapłaciłeś za to i powinno działać.
Ale świat zmierza w tą stronę niestety :/
+53
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: Taki model biznesowy sobie wymyślili. Rynek to zweryfikuje. Ja bym tego nie kupił, ale pewnie znajdzie się sporo chętnych.
+9
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: Czaisz temat, posuną się do tego, żeby auto w ogóle skręcało wykup abonament. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+119
pokaż komentarz
Czaisz temat, posuną się do tego, żeby auto w ogóle skręcało wykup abonament. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@titus1: I będzie tak:
źródło: ocdn.eu
+35
pokaż komentarz
ale czemu nie dać tego w formie jednorazowej zapłaty?
@jestemjakijestem1212: widać, że nie przeczytałeś artykułu. Przy zakupie auta można odblokować mniejszy promień skrętu na stałe.
Podczas konfiguracji klient może zamówić opcję jeszcze większego skrętu tylnych kół, wynoszącego 10 stopni. To pozwala na uzyskanie promienia zawracania równego 10,9 metra. Nie znamy jeszcze polskiego cennika modelu EQS, ale w Klasie S taki dodatek kosztuje 7 339 złotych.
Jeśli jednak zamawiając EQS nie wybierzesz tej funkcji, będziesz mógł później ją dokupić na zasadzie subskrypcji.
-9
pokaż komentarz
@faxepl: Widać Ty nie przeczytałeś. W Chinach tylko abonament.
-12
pokaż komentarz
@titus1 za 9.99 na miesiąc chętnie skorzystam
-29
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: co jest złego w płaceniu za zdjęcia golych bab? nie mówcie tylko że są takich miliony w wyszukiwarce (z czego 3/4 amatorskiego porno jest nagrywane wprost bez wiedzy osób tam występujących, a to już wprost przestępstwo i napędzanie czarnego rynku), bo ja chcę zobaczyć konkretną osobę i jestem skłonny zapłacić za to więcej.
-5
pokaż komentarz
oczywiście, ale czemu nie dać tego w formie jednorazowej zapłaty?
@jestemjakijestem1212: Bo po pierwsze auto wtedy jest droższe, po drugie firma kozę wziąć kasę tylko raz niezależnie od tego jak długo auro jest w obiegu, w ten sposób mercedes prawie się wykończył, bo robił za dobre auta.
Z subskrypcją zbierasz kasę dłużej, za użycie i serwis bardziej złożonego samochodu.
+4
pokaż komentarz
@Rougelord: Nie ma w tym nic złego. Tak jak nie ma nic złego w płaceniu za mniejszy promień skrętu. Ja mogę się obejść bez zdjęcia konkretnej gołej baby, ktoś nie. Ja mogę się też obejść bez mniejszego promienia skrętu, ale ktoś nie może. Część zapłaci, część nie. Część wybierze sobie inne gołe baby albo inne marki samochodów, gdzie za zobaczenie cycków czy skręcenie nie trzeba dodatkowo płacić. Co kto lubi.
+11
pokaż komentarz
Jeśli jednak zamawiając EQS nie wybierzesz tej funkcji, będziesz mógł później ją dokupić na zasadzie subskrypcji.
@faxepl: i każą sobie płacić 7339 zł za zaznaczenie ptaszka w konfiguracji? Przecież skoro to da się odblokować na abonament, to musi być zablokowane wyłącznie programowo. Niezłe zdzierstwo. Ale to dobrze. Im więcej sobie krzyczą za nic, tym szybciej znajdą się hakerzy, którym się opłaci omijanie tych zabezpieczeń.
-1
pokaż komentarz
@slx2000: deus ex machina hakowania też nie będzie wieczna
0
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: One są kierowane do innego targetu niż twój.
0
pokaż komentarz
Bulisz co miesiąc, a i tak tego nie posiadasz
@jestemjakijestem1212: you will own nothing czy jakoś tak to szło...
+2
pokaż komentarz
@LudzieToDebile:
Temu ze zaraz radio i klima w aucie beda na abonament i zeby miec funkcjonalne auto bedzoesz musial wykladac co miesiac hajs.
Juz widze jak ktos chetnie placi za podstawowe funkcje samochodu. To pomysl producentow i proba wymuszenia.
Niech sp#$#?%@aja.
0
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: niedługo w mercedesie płatne DLC - w zawartości klimatyzacja i możliwość sterowania głosem
+2
pokaż komentarz
Rynek to zweryfikuje.
@LudzieToDebile: nic rynek nie zweryfikuje bo samochody to oligopol. Będziesz mieć do wyboru auto gdzie wszystkie fajne bajery są na dodatkowy abonament, albo brak auta. Zgadnij co ludzie wybiorą.
0
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: @jestemjakijestem1212: @hektor190: A mnie zastanawia jeszcze kwestia odpowiedzialności i naprawy przy ewentualnych awariach. Tutaj pewnie dupa zbita, bo funkcję skręcania tylnych osi masz zawsze, tylko na różnych zakresach, ale co w przypadku gdy jakąś funkcję otrzymujesz na zasadzie on-off i zepsuje się już po upływie gwarancji?
Firmy wiadomo, że będą unikać odpowiedzialności, ale jak zostanie to zinterpretowane przez sądy?
+3
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: I pewnie zaraz utworzą się firmy, które będą specjalizowały się w pozaserwisowym odblokowywaniem tego typu funkcji w samochodzie. W przypadku nowego auta pewnie będzie to skutkowało utratą gwarancji, ale w przypadku auta już pogwarancyjnego? Mamy już "tunerów", którzy wgrywają mapy do silników, a więc odblokowują rezerwy mocy silnika, więc i pojawią się tunerzy od wyposażenia.
-1
pokaż komentarz
oczywiście, ale czemu nie dać tego w formie jednorazowej zapłaty?
@jestemjakijestem1212: Bo ludzie nie chcą płacić np. 20 tysi na raz. Wolą w abonamencie 40x po 500zł. Tak ciężko zrozumieć?
-2
pokaż komentarz
Ale tutaj - zapłaciłeś za to i powinno działać.
@hektor190: Właśnie nie zapłaciłeś. O to chodzi. Ludzie nie chcą płacić jednorazowo np. 20k, wolą 40x po 500zł ¯\_(ツ)_/¯
-2
pokaż komentarz
@GoGoPowerRangers: Wydaje mi się, że jednak konkurencja jest wystarczająca. Tesla ma abonament na niektóre bajery, ale większość nie. Więc mogę nie wybrać Tesli.
+2
pokaż komentarz
@LudzieToDebile: Tak jak piszesz. Tak jak w Twoim nicku. Debili nie zabraknie, na debilach można polegać. Można wręcz na nich stworzyć solidne fundamenty dobrego biznesu.
+1
pokaż komentarz
@MKinferno: Miło, że jednak są tu osoby, które mnie rozumieją. Większość nie daje rady :D
0
pokaż komentarz
Wydaje mi się, że jednak konkurencja jest wystarczająca.
@LudzieToDebile: masz rację, wydaje ci się.
Tesla ma abonament na niektóre bajery, ale większość nie. Więc mogę nie wybrać Tesli.
Wczoraj Tesla, dzisiaj Mercedes i BMW (mireczek się tutaj żalił w którymś komentarzu), jutro Toyota, VW, Hyundai, GM, Ford i pozostałe. A tylko tych pięć firm odpowiada za połowę całej światowej produkcji samochodów.
0
pokaż komentarz
i każą sobie płacić 7339 zł za zaznaczenie ptaszka w konfiguracji?
@slx2000: no tak, bo te pieniądze to tylko za kliknięcie ptaszka. Wcale nikt nie musiał auta z tą funkcją zaprojektować i wyprodukować. I to wcale nie kosztowało nic.
0
pokaż komentarz
Temu ze zaraz radio i klima w aucie beda na abonament
@ozzmann: już była kamizelka z poduszką powietrzną dla motocyklistów, która nie odpali się w razie wypadku, jeśli wykryje, że abonament był nieopłacony XD
0
pokaż komentarz
Rynek to zweryfikuje.
@LudzieToDebile: niestety wydaje i mi się że ludzie głupieją skoro takie pomysły biznesowe się sprzedają...
0
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: Hej, w przypadku Tesli aktualnie to nie jest prawda. Zarówno lepsze przyspieszenie jak i odblokowanie pojemności baterii (60->75) podlega jednorazowej opłacie.
0
pokaż komentarz
@moocker:
Gorzej jak nie bedzie zasiegu i nie zweryfikuje danych w pore ;)
+1
pokaż komentarz
Bulisz co miesiąc, a i tak tego nie posiadasz. Wpakujesz mnóstwo kasy, a potem przy sprzedaży okazuje się, że masz auto z podstawowym wyposażeniem za ułamek ceny, którą w to wpakowałeś. A następny znów będzie musiał bulić...
@jestemjakijestem1212: wystarczy, że nie wielka cześć społeczeństwa to kupi, a będzie się to opłacać (reszta to podłapie i nie będzie wyboru). Kupią na pewno bogaci, których i tak to nie rusza. Od nich będą odkupywać biedniejsi, bo UE wymusi samochody eko, a ci i tak będą brać co mogą, byle nie było nowe z salonu. I tak interes się rozkręci. Ci mniej zamożni, ale jeszcze nie biedni też będą brać na co ich stać, czyli kupią samochód w wersji podstawowej z zablokowanymi funkcjami, bo taniej, ale za to nowy i spełniający normy. To trochę jak z grami F2P, czy odblokowywanie zawartości gry. Kto zapłaci ten zapłaci, ale na pewno ktoś zapłaci i na pewno się to opłaci. Później płacić trzeba będzie za coraz więcej.
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@Rougelord: Bo to jak płacenie za zdjęcie hamburgera albo pizzy.
0
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: Bo już zostalo ustalone, że wszystko będzie w subskrybcjach. Nic na własność. Ludzie jeszcze temu przyklasną.
0
pokaż komentarz
to musi być zablokowane wyłącznie programowo.
@slx2000: Co więcej, za mechanikę tego działania zapłaciłeś i wozisz ją ze sobą ( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
@jestemjakijestem1212: Poczekaj z miesiąc a ruscy z panami chińczykami w ręku z laptopem i złączem obd dodają na torrenty nowy wsad do ECU czy tam BodyComp-a.
+88
pokaż komentarz
Przecież takie coś powinno być zakazane.
Mniejszy promień skrętu może niekiedy zadecydować o czyimś życiu, a oni chcą to domyślnie blokować?
Może jeszcze trzeba będzie dokupić dodatkowy pakiet po pięciuset machnięciach wycieraczek?
Albo za darmo będzie może można tylko raz w tygodniu zmienić ustawienia lusterek?
+56
pokaż komentarz
@azembora:
źródło: low-cost-airline-guide.com
+28
pokaż komentarz
@azembora: niebezpieczny precedens.
+1
pokaż komentarz
Mniejszy promień skrętu może niekiedy zadecydować o czyimś życiu
@azembora: No to i tak pikuś przy blokowaniu funkcjonalności autopilota w Tesli.
+1
pokaż komentarz
Mniejszy promień skrętu może niekiedy zadecydować o czyimś życiu
@ZostaneMistrzem: w jaki sposób? Obecna S-klasa też ma opcję z tylną oś o większym skręcie i oba warianty zostały dopuszczone do ruchu.
+3
pokaż komentarz
@azembora: Funkcja skręcania tylnych osi to głównie funkcja parkingowa. Jeżeli w ogóle uruchamia się w czasie jazdy z prędkościami powyżej 20 km/h, to w dużo, dużo mniejszym stopniu ponieważ promień skrętu jest wtedy ograniczany przez przyczepność opon itp.
-3
pokaż komentarz
Przecież takie coś powinno być zakazane.
@azembora: wiwat wolny rynek co nie? :D zakazac i regulowac co prywatne firmy moga :D
Mniejszy promień skrętu może niekiedy zadecydować o czyimś życiu, a oni chcą to domyślnie blokować?
@azembora: tak samo jak mocniejsze wersje silnikowe. zakazac slabszych i zeby dostepne byly tylko najmocniejsze :D
-2
pokaż komentarz
Mniejszy promień skrętu może niekiedy zadecydować o czyimś życiu
@azembora: Że co??? Jak niby? XDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
+1
pokaż komentarz
@azembora własnie czekam na dzień kiedy dojdzie do smiertelnego wypadku a przyczyną a przynajmniej składową będzie to ze jakaś funkcja nie była wykupiona i była zablokowana. On nadejdzie to kwestia czasu.
+3
pokaż komentarz
Może jeszcze trzeba będzie dokupić dodatkowy pakiet po pięciuset machnięciach wycieraczek?
@azembora: Przypominam, że mówimy o mercedesie. Marce, która zaprogramowała zdaje się w E klasie żywotność pompy hamulcowej na określoną liczbę wciśnięć pedału hamulca. Po jej osiągnięciu sterownik wysyłał komunikat "jedź do serwisu", a w przypadku zignorowania tematu przez kierowcę po pewnym czasie blokował hamulce i samochód trzeba było wieźć na lawecie do ASO na wymianę sterownika za blisko 7 koła (ciekawe, czy naprawdę wymieniali, czy tylko resetowali licznik).
Znalazło się też stado baranów - wyznawców marki, którzy stwierdzili, że to wyraz troski marki o bezpieczeństwo użytkownika, bo urządzenie "trzeba wymienić nim naprawdę się zepsuje" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Naprawdę zdziwiłby Cię pakiet na określoną liczbę machnięć wycieraczkami, skoro w kluczowej kwestii hamulców nie mieli skrupułów by skoczyć na kasę klienta?
0
pokaż komentarz
@Ucik: W wielu samochodach tylna oś skrętna działa przy różnych prędkościach, przy niskich skręca przeciwnie do przedniej, żeby zmniejszyć promień skrętu, przy autostradowych tożsamo z przednią, żeby auto przy zmianie pasa "strafe'owało"
+59
pokaż komentarz
źródło: 20220624_190502.jpg
-80
pokaż komentarz
@pri0: skąd taki ból dupy, że funkcje głównie software też mogą kosztować?
+78
pokaż komentarz
@RafiRK: Nie wiem, może dlatego że płacisz kupę forsy za hardware?
+8
pokaż komentarz
@RafiRK: skad wiesz, ze mam bol dupy na podstawie tylko zdjecia?
+74
pokaż komentarz
@RafiRK: Problem jest taki, że to w większości nie tylko software. Jeśli masz zamontowany hardware, którego nie używasz to:
1. Już za niego zapłaciłeś w cenie samochodu, nikt go tam za darmo nie wrzucił
2. Gówno swoje waży i powiększa Ci spalanie samochodu
3. Prawdopodobnie kiedyś się zepsuje i będziesz musiał wymienić część z której nie korzystasz.
Obecny model jest spoko. Chcesz bajerancki system za kilka koła, spoko zamontujemy Ci w samochodzie.
Klient płaci za to co zamówił fabryka nie montuje części podzespołów.
Teraz dostajesz golasa w cenie premium z wyłączonymi funkcjami. No interes życia.
W proponowanym systemie zarabia tylko firma. Mając prostszy system montażu (każde auto jest takie samo) oraz zarabia więcej bo to i tak jest wliczone w cenę samochodu.
0
pokaż komentarz
@pri0: jaki model i marka?
+4
pokaż komentarz
@Wybredny_Marian: bmw 3 2022
+2
pokaż komentarz
@pri0: A myślałem, żeby kupić to ch%% im teraz w dupę. Jednak zostaje przy Giuli
+5
pokaż komentarz
@pri0: tylko to pewnie była opcja, której nie wybrano w konfiguracji auta a jest teraz dostępna bez dodatkowego HW.
Już w starych bmkach typu E90 były opcje, które można było nie kupić w salonie a wymagały tylko do aktywacji zmiany flagi w pliku konfiguracyjnym modułu z nicht_aktiv na aktiv ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@RafiRK: W sumie w ryja też nie powinni bić za darmo, skoro może kosztować.
A tak na poważnie, dwa lata temu toyota dała mi asystenta świateł drogowych(i zylion innych ficzersow) za darmo pisząc o tym na stronie którejs tam specyfikacji, jakby to było normalne, oczywiste i nie warte wspominania.
Jakbym zobaczył taki komunikat w klasie premium to bym się zwyczajnie wk$%#ił.
+1
pokaż komentarz
@Grubogruby: no na 100% tak, bo mozna to kupic z poziomu menu w aucie, wiec hardware jest :)
-7
pokaż komentarz
@robot_: fajne argumenty, takie z dupy XD
-4
pokaż komentarz
@bartosz325: no i? Chciałbyś wszystko lewaku?
+9
pokaż komentarz
skąd taki ból dupy, że funkcje głównie software też mogą kosztować?
@RafiRK: pomijając kwestię tego, że za hardware zapłaciłeś i go masz (skoro można włączyć programowo), to dla mnie takie numery powinny być nielegalne, jeśli dotyczą kwestii bezpieczeństwa, jak ten promień skrętu czy oświetlanie drogi (zaznaczam, że to w sytuacji, gdy za sprzęt zapłaciłeś i już masz go w aucie.
Niech odwalają takie numery z jakąś samochodową konfekcją, w stylu włączanie kolorowego podświetlania kabiny, zamiast mono, poprawa jakości dźwięku w audio, mody wyglądu zegarów na ekranach itp itd.
Ale odwalanie szopki w systemach podnoszących bezpieczeństwo, to powinno być prawnie zabronione..
-2
pokaż komentarz
Nie wiem, może dlatego że płacisz kupę forsy za hardware?
@bartosz325: Tzn. Ty tak to ustaliłeś? Skąd wiesz za co płacisz w cenniku geniuszu? Często producentowi opłaca się dać lepszy hardware niż zapłaciłeś, żeby mieć taniej linię produkcyjną, a potem Cię skasować za softwareowe funkcje.
0
pokaż komentarz
@pri0: zbędna funkcja większość p0lactwa ma super ultra 4k HD xenony z aliexpress i w dodatku źle ustawione lampy często z wywaloną przysłoną lub od anglików i walą tym super 4k HD po oczach, to nie świecenie im po ryju jak się jedzie z naprzeciwka byłoby zbędną uprzejmością ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
Skąd wiesz za co płacisz w cenniku geniuszu?
@zbyt_zielone_awokado: Jasne producent wrzuca za free sprzęt który w cenniku leży za kilka kilkanaście koła.
I jeśli nie kupiłem czegoś to tego ma tam nie być. Bo to ma niezerową wagę i niezerowe prawdopodobieństwo zepsucia. Jak Ci się ten wihajster zepsuje to płać za coś czego w życiu nie użyłeś.
A jak producentowi się tak łatwiej montuje to niech to dorzuci w standardzie, a nie każde dopłacać do sprzętu którego nie mogę używać bez dopłaty.
0
pokaż komentarz
@pri0: Czy to są automatyczne długie światła, które gasną i się oświecają jak się pojawia/znika pojazd z naprzeciwka? XD I oni za to chcą kasę???? XD
-1
pokaż komentarz
Jakbym zobaczył taki komunikat w klasie premium to bym się zwyczajnie wk$%#ił.
@Rebbe_Kcewasch_Hajs: Na tym polega klasa premium. Goli się do żywego. W pięciogwiazdkowym hotelu musiałem dopłacić 20 dolarów za dzień dostępu do WiFi. Na mój komentarz "Jezu jak drogo" recepcjonistka stwierdziła, że jest drogo i zapytała czy doliczyć usługę do rachunku.
-1
pokaż komentarz
@robot_: Dokładnie, dorzuca to w standardzie, a jak ktoś zechce lepsze funkcje, to kasuje za to. Dokładnie tak to działa.
0
pokaż komentarz
@zbyt_zielone_awokado: Nie zrozumiałeś. Jak to jest zamontowane to masz prawo tego używać bez dodatkowych opłat. Jak to nie zabieraj ten szmelc z mojego samochodu.
0
pokaż komentarz
@Madragor: one wycinają samochody z naprzeciwka, czyli długie masz cały czas włączone i nie przestają oświetlać pobocza
0
pokaż komentarz
@nayax: a to ciekawe ( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
skąd taki ból dupy, że funkcje głównie software też mogą kosztować?
@RafiRK: W przypadku zdjęcia blokady na promień skrętu, to akurat dodatkowym kosztem było tu chyba napisanie softu do owej blokady, a nie sama funkcja ¯\_(ツ)_/¯
-1
pokaż komentarz
@Tesseract: ale jakie ma znaczenie czy był to dodatkowy koszt? Ty myślisz?
0
pokaż komentarz
@RafiRK: Znaczenie jest takie, że czym innym jest zapłacić za dodatkową funkcjonalność czy oprogramowanie, a czym innym płacić za zdjęcie sztucznie nałożonej blokady ograniczającej podstawową funcjonalność.
Sprzedamy ci rower, ale wsadzimy patyk w szprychy. Za wyjęcie patyka płać 30zł/mc albo z powrotem wsadzamy. Tak to widzę ¯\_(ツ)_/¯
-1
pokaż komentarz
@Tesseract: nie no, ty typie sugerujesz, że ograniczenie promienia skrętu jest droższe (lub jest jedynym kosztem) niż wcześniejsze zaprogramowanie synchronizacji i testy XD
+1
pokaż komentarz
@bartosz325: to bardziej skomplikowane, tak kochana przez wszystkich Tesla robi tak od lat. Praktycznie wszystkie samochody mogłyby mieć zainstalowanego "autopolita" bo samochód jest HW ready ale trzeba za to płacić osobno. Podobnie i nawet śmieszniej było z wielkością baterii można odblokować większą pojemność dopłacając, nie wspominając o mocy silników. Poblokowane na poziomie softu, odblokowujesz lub instalujesz nową funkcjonalność bez ingerencji w HW dopłacając - pomysł wyszedł od Elona ale hejtowanie za to samo niemców się lepiej sprzeda :)
-2
pokaż komentarz
Jak to jest zamontowane to masz prawo tego używać bez dodatkowych opłat.
@robot_: jezu komunism
0
pokaż komentarz
@RafiRK nie no, ty typie sugerujesz, że wyjęcie patyka ze szprych jest tańsze niż wcześniejsze zaprogramowanie i testy roweru z patykiem w szprychach? XD
-1
pokaż komentarz
@Tesseract: taka wiedza wasza, szkoda odpisywać...
+1
pokaż komentarz
taka wiedza wasza, szkoda odpisywać...
@RafiRK: Odpisuj, odpisuj póki za darmo. Niedługo trzeba będzie na Wypoku wykupywać subskrypcję - 100 komentarzy miesięcznie za 19,99zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
jezu komunism
@RafiRK: Gdzie ty widziesz komunizm?
W tym, że w swoim samochodzie nie chcę części których nie używam? Może niech mi zamontują wyciągarkę na subskrypcję?
Jak będę chciał sobie 15 strefową klimę to ją kupię, a nie że teraz w wersji free mam otwierane okna, ale w subskrypcji biedak mam jednostrefową z temperaturami 21-25, ale za to w wersji premium wszystkie opcje mam dostępne.
Może niech rozrusznik dadzą w tym modelu. Wersja free korba, ale za to możesz wykupić jeden rozruch za 15gr, w pakiecie 1000razy 5% rabatu.
-2
pokaż komentarz
@robot_: napisałeś, że masz prawo do czego do czego nie masz prawa
Komunism.
0
pokaż komentarz
Niech odwalają takie numery z jakąś samochodową konfekcją, w stylu włączanie kolorowego podświetlania kabiny, zamiast mono, poprawa jakości dźwięku w audio, mody wyglądu zegarów na ekranach itp itd.
@vostok: No chyba jaja sobie robisz. Jak mam czerwone, niebieskie i żółte LEDziki w aucie - to mają mi świecić czerwone, niebieskie i żółte - a nie, że jakieś ch0je sobie to software'owo blokują, a potem każą sobie płacić za odblokowanie.
Tak robią hakerzy i jest to przestępstwo ¯\_(ツ)_/¯
+42
pokaż komentarz
A za samozapłon i ściąganie w bok ile trzeba u nich dopłacić? ;)
+22
pokaż komentarz
@redemptor: to masz fiuczery w cenie, do których producent się nie przyznaje.