Fizyczne przyciski są lepsze niż ekrany dotykowe w nowych samochodach - wyniki
Fizyczne przyciski są coraz rzadsze w nowoczesnych samochodach. Większość producentów przechodzi na ekrany dotykowe. Według testu różnica w czasie wykonania kilku zadań jest nawet 4-krotna w zależności od interfejsu (przyciski vs dotyk)
h4nter z- #
- #
- #
- #
- 354
Komentarze (354)
najlepsze
Nawet niemieccy producenci stosują te interfejsy - PO CO? Idiotyzm że aż mną trzęsie. Masa syfu projektowana pod dzieciaków i baby, ludzi jeżdżących typowo w miastach.
@h4nter: Noc, sztorm. Pusta autobana, wleke sie na prawym pasie. Ktoś mnie dogania i wisi mi w martwym punkcie na lewym pasie, myśle o co chodzi, patrze, wysuwam reke i wduszam przycisk pauza (podcast włączony) żeby zwiększyć uwagę tak jak w tych memach o parkowaniu.
...i po paru chwilach oni przyspieszają, BMW 5 Polizei, wjeżdża
Zespoły projektowe większości producentów samochodów uwielbiają pozbywać się fizycznych przycisków i przełączników, chociaż są one znacznie lepsze pod względem bezpieczeństwa.
Nie zespoły, tylko kierownictwo księgowe, które chce aby przycisk kosztował 2 motogodziny korpo muła :)
Fizyczne przyciski są coraz rzadsze we współczesnych samochodach. Większość producentów przechodzi na ekrany dotykowe - które w teście przeprowadzonym przez Vi Bilägare wypadają znacznie gorzej. Kierowca w samochodzie o najgorszych parametrach potrzebuje cztery razy więcej czasu na wykonanie prostych zadań niż w samochodzie o najlepszych parametrach.
Ekrany w nowoczesnych samochodach są coraz większe. Zespoły projektowe większości producentów samochodów uwielbiają pozbywać się fizycznych przycisków i przełączników, chociaż są one znacznie lepsze
@h4nter: ale są drogie w produkcji w stosunku do ikonki na ekranie który i tak musi w samochodzie być ze względu na obowiązkową kamerę cofania. /nie chce mi się sprawdzać czy w ue już to obowiązuje, ale w usa działa od 2018 r./
@puto: pracuję przy m.in. prototypowaniu wszelakich komponentów dla automoto. Ma być tanio, bezpiecznie procesowo i tanio. Nie twierdzę że źle, wręcz przeciwnie, jakość cały czas wiedzie prym, ale jednak "uproszczenia" idą w stronę tego że totalnie wszystko pójdzie po kablu, a kierowca da sygnał co ma samochód zrobić, ale ten niekoniecznie zgodzi się z kierowcą. Zresztą dzieje się tak od kiedy wywalono gaźnik z samochodu.
Przecież to bez badań wiadomo, że fizyczne lepsze, szczególnie, jeśli głównie trzeba skupić się na jeździe. Klawiatury do kompa też są bezprzyciskowe,
Fuck Logic.