Fizyczne przyciski są lepsze niż ekrany dotykowe w nowych samochodach - wyniki

Fizyczne przyciski są lepsze niż ekrany dotykowe w nowych samochodach - wyniki

Fizyczne przyciski są coraz rzadsze w nowoczesnych samochodach. Większość producentów przechodzi na ekrany dotykowe. Według testu różnica w czasie wykonania kilku zadań jest nawet 4-krotna w zależności od interfejsu (przyciski vs dotyk)

  •  

    pokaż komentarz

    Lata wprowadzania świecących wyświetlaczy, dotykowych interfejsów po to żeby np w Niemczech nie wolno ich było dotykać i używać podczas jazdy xxxxD 130 EUR za spauzowanie podcastu podczas jazdy. Zgadnijcie skąd wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

    Nawet niemieccy producenci stosują te interfejsy - PO CO? Idiotyzm że aż mną trzęsie. Masa syfu projektowana pod dzieciaków i baby, ludzi jeżdżących typowo w miastach.

    •  

      pokaż komentarz

      Jedyne co jest lepsze od tego rodzaju pokrętłem to pokrętła z wyświetlaczem w środku. Ale też zaczynają już to paprać i upychają po ileś funkcji przełączanych w tym jednym pokrętle

      pokaż spoiler sie zdenerwowałem sie

      źródło: cdn11.bigcommerce.com

    •  

      pokaż komentarz

      KOMU PRZESZKADZAŁY TAKIE INTERFEJSY?

      źródło: media.volvocars.com

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Niemiecka policja zauważyła jak naciskasz "|| pause" na Spotify na telefonie? Czy o co Ci chodzi?

    •  

      pokaż komentarz

      @h4nter albo co gorsza użył przycisku na kierownicy!

    •  

      pokaż komentarz

      Niemiecka policja zauważyła jak naciskasz "|| pause" na Spotify na telefonie? Czy o co Ci chodzi?

      @h4nter: Noc, sztorm. Pusta autobana, wleke sie na prawym pasie. Ktoś mnie dogania i wisi mi w martwym punkcie na lewym pasie, myśle o co chodzi, patrze, wysuwam reke i wduszam przycisk pauza (podcast włączony) żeby zwiększyć uwagę tak jak w tych memach o parkowaniu.

      ...i po paru chwilach oni przyspieszają, BMW 5 Polizei, wjeżdża przede mnie, Folgen, to jade za nimi.

      Zjechaliśmy z autostrady, młody policjant i policjantka jak z liceum. Wszystko na wesoło i OK, pytam o co chodzi a oni że użyłem ekranu w centralnej konsoli. Ja na to xD no tak, spauzowałem. Oni że hehe to mandat. No i wszystko OK choć sie dziwie i im mówie że w życiu bym tego nie wymyślił a oni że jest dużo wypadków przez używanie telefonu, nie wolno ustawiać nawet nawigacji podczas jazdy (!)

      No OK, niech im będzie, pewnie 20 EUR i tyle. Dziewczyna ciągle naciska karta czy gotówka. Mówie że karta, ci dają terminal 130 EUR - ja na to xD
      Puściły mi nerwy i mówie że to absurd, nie wierze w to, czy oni są w ogóle prawdziwymi policjantami?! Tak młodzi, ta ciągle mnie naciska na gotówke, o co chodzi? Legitymacje, skąd dokładnie jesteście.

      Chłopak policjant lekko zestresowany, dziewczyna policjantka mówi sama do siebie że "no jak, przecież radiowóz". Poleciał do samochodu, przynosi mi legitymacje i mówi dumnie że w Niemczech od razu po szkole można być policjantem i że on coś w tym kierunku kończył.

      Dawać mi adres, chce jechać na komisariat.
      Napisał mi na formularzu który dostałem. Pojechałem tam, już sie zrobiła północ. Okazuje sie że już tam dojechali też i faktycznie byli tymi policjantami. Poleciałem dalej na Eurotunel i później napisałem zgłoszenie, po 2 miesiącach odpisali mailowo z pismem zeskanowanym, później po kolejnych 3 miesiacach bo im coś tam jęczałem :P

      Żałuje że to w ogóle wtedy zapłaciłem. To było polowanie na kierowców na nie-niemieckich tablicach. Jeżdżą w martwym punkcie, policjant na fotelu pasażera wpatruje sie i tylko czeka co zrobisz. Chamstwo.

    •  

      pokaż komentarz

      albo co gorsza użył przycisku na kierownicy!

      @open_or_die: W konsoli centralnej na ekranie i na tym polega przestępstwo. Wyżej opisałem, furia mnie ogarneła. Nie wolno w niemczech wduszać NIC w konsoli centralnej, nawet przy nawigacji ci nie wolno grzebać podczas jazdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur to jakim cudem dopuszczają auta do ruchu? Ustawianie klimy na tym telewizorku zaczyna być standardem. O teslach to już nie ma co wspominać.

      Więc, jeśli dopuszczają takie auto do ruchu to używanie wyposażenia nie powinno być karane.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Słyszałem że w Niemczech wprowadzili zakaz używania dotykowych ekranów (jakichkolwiek), ale to było okraszone memem z deską rozdzielczą Tesli (a jak wiadomo tam jest tylko i wyłącznie jeden wielki ekran).
      Jeśli faktycznie zakaz dotyczy dotykania jakichkolwiek ekranów i karani są kierowcy (jak w Twoim przypadku), to współczuję posiadaczom Tesli. Tam podobno zmiana parametrów podgrzewania szyby, czy szybkości wycieraczek jest w jakimś "podmenu" i trzeba się przeklikać.

    •  

      pokaż komentarz

      Więc, jeśli dopuszczają takie auto do ruchu to używanie wyposażenia nie powinno być karane.

      @open_or_die: @h4nter: Teraz to masz pan używać asystentów głosowych albo kręcić palcem w powietrzu z gestami xxxxxxxD Działa to tak że komedia, absurd bo sie człowiek na tym skupia i wpatruje w ekran nerwiąc sie "czemu nie działa"

    •  

      pokaż komentarz

      PO CO? Idiotyzm że aż mną trzęsie. Masa syfu projektowana pod dzieciaków

      @Saeglopur: Właśnie masz odpowiedź. Coraz mniej chodzi o funkcjonalność, żyjemy w społeczeństwach gadżeciarzy. "No ho Heniu, zobacz jak bajerancko ustawiam nadmuch, nie to co w starym, paaanie, to jest przyszłość"
      To jedno z przekleństw modernizmu i jednocześnie kłamstwo, że to co nowe, to co zostało wymyślone później, to musi być lepsze. Nie, nie musi.
      Ja np czasem wybieram rozwiązania w których jest mniej elektroniki.
      "Garnek" do gotowania na termoobiegu? Po co mi w nim kilogram elektroniki, wyświetlacz kolorowy jak choinka, ustawianie że ma się włączyć za kilkanaście godzin i grająca melodyjka gdy się wyłącza?
      Te gadżety popsują się najszybciej, wystarczą trzy pokrętła i cena stówkę mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: skoro za dużo funkcji w jednym guziku to źle to może powinni zwiększyć ich ilość.

      Po co masz mieć 1 wajchę na wycieraczki, jak możesz mieć 5 wajch. Włączenie, tryb 1, 2, 3 i wyłączenie. Wtedy to dopiero masz kontrolę nad samochodem i się nie pomylisz. Kto to widział jedna wajcha do obsługi kilku trybów wycieraczek.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Niemcy niby spoko kraj ale nieźle im odwaliło od czasów wojny tak jak Japończykom od bombki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jest trzymanie się przepisów a jest państwo policyjne.

    •  

      pokaż komentarz

      Nawet niemieccy producenci stosują te interfejsy - PO CO?

      @Saeglopur: Po pierwsze - bo jest tanio. Jeden ekran można wsadzić do 10 modeli i zmienić tylko interfejs programowo. Poza tym, jak już klient przetestuje ten syf i zgłosi błędy jak to jest większości nowoczesnych produktów, można je niskim kosztem łatać, często nawet zdalnie.

    •  

      pokaż komentarz

      Nawet niemieccy producenci stosują te interfejsy - PO CO?

      @Saeglopur: For Money... Nic innego za tym nie stoi. Żadna moda, żadna praktyczność, tylko kasa. Produkowanie i montowanie fizycznych przycisków to proces technologiczny wymagający ich wyprodukowania i zamontowania w aucie. Niby to taka drobnostka, ale w myśl zasady "grosik do grosika" robi się z tego konkretne suma. A tak, jak zrobi się ekran to koszt fizycznej produkcji jest niższy wstawić jeden ekran niż takie przyciski i jeszcze dodatkowo można policzyć drożej klientowi za "nowoczesność". Marża producenta na zamontowaniu takiego ekranu jest zwyczajnie dużo większa niż na fizycznych przyciskach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Dzięki za ostrzeżenie, bo w życiu bym nie uwierzył, że tak durny przepis może funkcjonować a często jeżdże po Niemczech i nak!$#iam w tel wpięty w holder (nawigacja, muzyka) jak zły.

    •  

      pokaż komentarz

      Lata wprowadzania świecących wyświetlaczy, dotykowych interfejsów po to żeby np w Niemczech nie wolno ich było dotykać i używać podczas jazdy

      @Saeglopur: Idea jest taka, żeby nie trzeba było ich dotykać bo oczywiście są mniej wygodne niż fizyczne. Samochód ma sam jechać i "wciskać" przyciski w imieniu kierowcy wtedy kiedy potrzeba.

      W Tesli 3 plaid nie ma w ogóle dźwigni zmiany biegów (przód/tył). Wsteczny bieg jest wrzucany wtedy kiedy samochód stwierdzi, że chcesz jechać do tyłu (oczywiście jest opcja ręcznego przestawienia). Działa to na tyle dobrze, że nie słychać krytyki tego pomysłu - AI przewiduje czy chcesz jechać do przodu czy do tyłu ze zdumiewająco wysoką precyzją. Brak fizycznej dźwigni zmiany biegu (kierunku) zmniejsza cenę samochodu.

      Maksyma "no part is the best part" sprawdza się zadziwiająco dobrze. W Tesli jest to rozwinięte do extremum. Zrezygnowali dosłownie ze wszystkiego co się dało, łącznie z klasycznymi klatkami nawiewu powietrza. Idea tego mi się bardzo podoba, do estetyki jestem w stanie się przyzwyczaić ale zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy to lubią.

      @Saeglopur:

      KOMU PRZESZKADZAŁY TAKIE INTERFEJSY?

      Statystycznemu kowalskiemu... Bo on chce jak najtańszy samochód z jak największą liczbą funkcji. Przyciski fizyczne są kosztowne, trzeba je zaprojektować i wykonać tak żeby były niezawodne. Każdy przycisk we współczesnym samochodzie to albo wiązka kabli albo mikroprocesor (na wspólnej magistrali). To jest pierońsko drogie jak sobie policzysz wszystkie te przyciski w samochodzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @justanotherdude: taki sam przepis jest w jukieju. 200f i 4 albo 5 punktów ( a tu 12 i baj baj prawko). Nie wolno nic dotykać..

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: ja miałem podobnie w Szwecji na E6 nad ranem. Na szczęście zamrugała mi tylko niebieskimi i pojechali dalej, ale zadziałało na mnie to lepiej niż kawka XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: cos krecisz, albo nie potrfiles sie z nimi dogadac:
      (1a) Wer ein Fahrzeug führt, darf ein elektronisches Gerät, das der Kommunikation, Information oder Organisation dient oder zu dienen bestimmt ist, nur benutzen, wenn

      1. hierfür das Gerät weder aufgenommen noch gehalten wird und

      2. entweder

      a) nur eine Sprachsteuerung und Vorlesefunktion genutzt wird oder

      b) zur Bedienung und Nutzung des Gerätes nur eine kurze, den Straßen-, Verkehrs-, Sicht- und Wetterverhältnissen angepasste Blickzuwendung zum Gerät bei gleichzeitig entsprechender Blickabwendung vom Verkehrsgeschehen erfolgt oder erforderlich ist.

      (§ 23 Abs. 1a Satz 1 StVO)

      źródło: Screenshot 2022-08-17 183622.png

    •  

      pokaż komentarz

      @harcepan-mawekrwi: ekran tak i tak musi być bo to standard od lat, a przy okazji księgowi zniuchali możliwość zaoszczędzenia paru groszy...

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: fajnie to wygląda, na dodatek przywołuje mi wspomnienia z dzieciństwa - miałem wieżę stereo Philips, gdzie część przycisków tak świeciła na zielono :)

    •  

      pokaż komentarz

      Ja na to xD no tak, spauzowałem. Oni że hehe to mandat.

      @Saeglopur: ciekawe co by powiedzieli jakbyś nic nie powiedział. ¯\_(ツ)_/¯
      Byłyby 2 słowa przeciwko jednemu, ale cały czas nic więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: @h4nter: @Cogito-sum: @FLAC: można zrobić aby było wielofunkcyjnie, adpatowalnie do każdego samochodu i żeby były przyciski fizyczne

      źródło: aerocontact.com

    •  

      pokaż komentarz

      @rajkru: No ale koniec końców chodzi o to samo - maksymalizowanie zysków. Nawet jeśli dla producenta w fabryce taki staroświecki moduł klimatyzacji to było wpięcie gotowego modułu na linii produkcyjnej to nadal jakiś podwykonawca te wszystkie drobne elementy musiał złoży w ten moduł i wcale nie oddał tego za darmo tylko policzył a producent zapłacił.
      Skoro więc można z tego zrezygnować i przerzucić to wszystko na tańszy ekran od chińczyka to tak właśnie będzie. I co z tego że pisanie oprogramowania swoje kosztuje, jak pisze się uniwersalne co po rozłożeniu kosztów na pojedyncze auto nadal z ekranem wychodzi taniej niż te wszystkie fizyczne kable, wichajstry i inne ustrojstwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Niemcy tak robią cały czas. A co się dzieje na granicy holendersko niemieckiej to jest szok. Jadą araby najarane nic jadą dalej, jedzie Polak cyk 3h kontroli, żeby tylko do czegoś się doj?!%c.

    •  

      pokaż komentarz

      PO CO?

      @Saeglopur: Dla pieniędzy. Tańsze, ot cala filozofia.

    •  

      pokaż komentarz

      można zrobić aby było wielofunkcyjnie, adpatowalnie do każdego samochodu i żeby były przyciski fizyczne

      @ToTrocheBardziejSkomplikowane: Hmm chyba i tak może być mało funkcjonalnie, zależy jakie będzie oprogramowanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Poza tym to zabytek! ;) No i czym tu się chwalić somsiadowi który jest obstawiony ekranami dotykowymi w kuchni, pokojach i sraczu? W Japonii są kibelki z elektroniką, a mieliśmy być drugą Japonią.
      "Postęp", dotykowy sracz prawem, nie towarem! ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Ja p%@!$%#ę dystopia normalnie rodem z filmu 'Czlowiek demolka' albo 'Uciekinier'

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: a czy można nawiew skierować np na siebie lub w przeciwną stronę, lub wyciągnąć bądź wsadzić płytę cd?

    •  

      pokaż komentarz

      @piernikwkropki: mógł powiedzieć, że nawiew przestawia, albo wciska jakiś guzik jezeli ma jakiś zaraz przy ekranie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Nadmiar przycisków też nie jest dobry. To ma być proste i intuicyjne, abyś bez patrzenia mógł zrobić to co trzeba. "Przyciski" dotykowe to jest jednak totalny rak. Fizyczne są dużo wygodniejsze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: dlatego imo najlepszym rozwiązaniem jest ekran dotykowy plus manipulator jak np. i drive w BMW. Można wszystkim sterować bez podnoszenia ręki z podłokietnika.

      źródło: P90183674_lowRes.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: mnie kiedyś na telefonie złapali wlokłem się z 30km na h bo zator byl. Oni jechali z naprzeciwka ewidentnie juz mieli fajrant jeszcze śmiesznie było bo wpadli bez maseczek częstowałem ich maseczkami hahaha. No i lece tam w ciul akurat 2 telefony mialem i sie pytam ich czy chcą odemnie telefon i który. No i potem mowie ze drogi szukałem na mapach No i że zapłacę ale jak mi powiedzą gdzie i jak ominac. No i oni ze spoko. Policjantka była mega zła na mnie policjant chciał ewidentnie wracać juz do domu. Potem kwity przyszły do chaty 160euro patrze na nazwisko i to polka była suka. Jeszcze śmiesznie bo zapłaciłem a po jakoś miesiącu znowu chcieli abym zaplacil z odsetkami. Wysłałem im meila z potwierdzeniami aby się odwalili. Tacy naciągacze są nawet nie wysłali przeprosin.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: LCD jest tańszy w produkcji i adaptacji w aucie. To cała tajemnica

    •  

      pokaż komentarz

      @ToTrocheBardziejSkomplikowane: No właśnie - w samolotach można a w aucie się nie da?!

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Może nie jest to najlepszy przykład.

      Mam dokładnie takie wnętrze w volvo z 15r i te przyciski, jak i cały system nie jest jakiś porywający

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur:
      Już odpowiadam czemu.
      Bo wprowadzenie guzik do produkcji zajmuje przynajmniej 3 lata. Miał o tym film Zachar swego czasu, na pewno można odszukać. Producenci muszą więc zaprojektować guziki zanim jeszcze będzie wiadomo co będą obsługiwać aby na czas je przetestować. Menu na ekranie można skonfigurować w tydzień według potrzeb i gustu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: najlepszy jest asystent głosowy, nic nie trzeba dotykać

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: nazistowskie kundle jeszcze nie wiedzą do czego jest ekran dotykowy ? Przecież tam nawet płatność kartą to jak wyprawa przez pustynię.

    •  

      pokaż komentarz

      @dawleb: ktoś opowiada bajki na wykopie. Nie ma takiej opcji. Na bank tak było.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur:

      Żałuje że to w ogóle wtedy zapłaciłem.
      Raczej nie miałeś innej opcji, ewentualnie 2 dni aresztu

    •  

      pokaż komentarz

      Nawet niemieccy producenci stosują te interfejsy - PO CO?

      @Saeglopur: są tańsze w produkcji

    •  

      pokaż komentarz

      W Tesli 3 plaid nie ma w ogóle dźwigni zmiany biegów (przód/tył). Wsteczny bieg jest wrzucany wtedy kiedy samochód stwierdzi, że chcesz jechać do tyłu (oczywiście jest opcja ręcznego przestawienia).

      @kwanty: Nie mam Tesli ale dużo dwoma jeździłem, znam masę ludzi którzy mieli Tesle i w życiu do tego nie wrócą, jest masa normalnych europejskich elektryków teraz czy nawet te chińskie wysokiej klasy których jest od cholery w Norwegii. Pytanie czy masz i musiałeś z tego korzystać w praktyce ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Działa to na tyle dobrze, że nie słychać krytyki tego pomysłu

      @kwanty: Bo sie nie przyznają nigdy ( ͡° ͜ʖ ͡°) To jak z wieloma rozwiązaniami od Apple, identyczny kult i dopiero po dosłownie latach albo jakoś w bezpośrednich konwersacjach

      > ciekawe co by powiedzieli jakbyś nic nie powiedział. ¯_(ツ)_/¯

      Byłyby 2 słowa przeciwko jednemu, ale cały czas nic więcej.

      @piernikwkropki: Z policją i systemem w DE na wyższym szczeblu nie ma dyskusji, ta dziewczyna policjantka była na fotelu pasażera dosłownie w tym celu i dlatego radiowozem wisieli i obserwowali. Wzieli by mnie na komisariat najpewniej gdybym nie zapłacił jednak (choć chwile po płatności mnie szlag trafił i stwierdziłem że i tak musze ich sprawdzić bo aż nie mogłem uwierzyć w to wszystko) i w najgorszym wypadku sąd ale sąd nawet bez wzywania przyznałby im racje i tyle ( ͡° ʖ̯ ͡°) Mnie po prostu też wkurzyła wysokość tego mandatu, co innego 20-50 EUR, co innego gdybym miał już jakieś wykroczenia w DE.

    •  

      pokaż komentarz

      mógł powiedzieć, że nawiew przestawia, albo wciska jakiś guzik jezeli ma jakiś zaraz przy ekranie.

      @appmstt: W DE z policjantami itp zero dyskusji gdyby już wezwali "final bossa" albo proceduralnie bym to miał załatwiać, ta dziewczyna-policjantka na fotelu pasażera w radiowozie była tylko w tym celu, pewnie nawet z lornetką, dlatego tak wiszą w martwym punkcie na autostradach. Jej słowo w sądzie byłoby święte i najpewniej nawet by mnie nie wzywali na rozprawy i przyklepane z jeszcze większą karą.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: nawet nie wiedziałem że 100% używanie samochodu jest zabronione xD tak apropo kontroli, ostatnio na zlecenie dziewczyny zapuszczam brodę, kupiłem sobie fikuśną pasiastą koszulkę i od razu Zoll pierwszy raz od kilku lat mnie na autostradzie trzepie jak wracałem od rodziców do Berlina, na szczęście opukali blachy, podnieśli siedzenia bagażnik i torby i odpuścili xD też widziałem się czaili chwilę
      swoją drogą to używałem tych konsol w nowych mercach, audi i bmw, jak nie masz półki premium to masz lagujące ikonki, żenada na sofcie oszczędzać gdzie pewnie z 500zł by to kosztowało ich (klienta 5k)

    •  

      pokaż komentarz

      Bo sie nie przyznają nigdy ( ͡° ͜ʖ ͡°) To jak z wieloma rozwiązaniami od Apple, identyczny kult i dopiero po dosłownie latach albo jakoś w bezpośrednich konwersacjach

      @Saeglopur: Czy ja wiem... Tesle sprzedają już na miliony sztuk rocznie więc jakby coś z designem było totalnie spier*** to by jednak wyszło w takiej masie ogólne oburzenie i upadek hype do tej marki.

      Według mnie, podobnie jak Apple, oni mają genialnych designerów proces testowania. Wiedzą jak daleko można się posunąć w projekcie w danych okolicznościach - uwzględniając nowość, płynąć na fali hype. Oni (obie te firmy, Apple za czasów Jobsa) mają dokładnie wyliczone jak daleko mogą się posunąć.

      Pamiętam, jak zaprezentowali Tesla 3 i ludziom szczeny opadły na widok minimalistycznej deski rozdzielczej. Jak się pozbierali to większość krzyknęła że to joke i produkcyjna wersja będzie inna. Musk powiedział "potrzymaj mi piwo" ;-) No gdzie jesteśmy dzisiaj? Praktycznie wszystkie nowe samochody mają telewizory na pulpicie. Widzisz jak dokładnie to było wyliczone?

      Jaki był cel? Maksymalne uproszczenie deski rozdzielczej i generalnie wnętrza pojazdu przy zachowaniu tej samej funkcjonalności. Musk argumentuje, że samochody docelowo mają być autonomiczne i inteligentne więc te wszystkie przyciski (wliczając kierownicę) są albo zbędne albo da się je osiągnąć innym sposobem. Jeżeli temperatura w samochodzie będzie taka jak chcesz i głośność audio taka jak chcesz to nigdy nie dotkniesz przycisku regulacji bo nie będzie po co. Co nie znaczy, że temperatura zawsze ma być 21C bo jak wsiadasz do samochodu to masz inne preferencje niż jak jedziesz pół godziny - ale od tego jest AI żeby takich detali się nauczyć (te algorytmy są bardzo dobre w takie klocki).

      Nie mam Tesli (jeszcze?) ale wiem, że bym zaakceptował kompromisy (zawsze są jakieś kompromisy). Na pewno więcej wybaczę niż w przypadku innych samochodów dlatego bo lubię minimalizm w formie i maksymalizm w funkcjonalności. Przemawia też do mnie sposób sam projekt samochodu - jest nowatorski na wielu poziomach. Bardzo lubię też wszelkiego rodzaju optymalizację (jestem inżynierem) i to też jest coś w czym Tesla bryluje (nie ma bardziej efektywnego energetycznie elektryka).

      To, że ktoś nie lubi Tesli niewiele znaczy. Znam ludzi którzy nie lubą BMW bo za duża kierownica albo takich co nie wsiądą do VW ze względu na brzydkie przyciski albo inne inne, pozafunkcjonalne cechy (ja nie kupuję Appla z powodów zamkniętego ekoksystemu - to jest dla mnie fundamentalny i zarazem pozamerytoryczny powód...).

      Mega się cieszę, że zaczynają się pojawiać konkurencyjne elektryki bo ceny Tesli są kosmicznie napompowane (oni mają na nich marżę jak Apple na iPhonach...). Wprawdzie konkurencja jest bardzo młoda, mają dopiero pierwsze generacje więc popełniają błędy dzieciństwa ale szybko się z tego otrząsną i drugie generacje będzie można śmiało kupować. Konkurencja jest zawsze dobra :-)

    •  

      pokaż komentarz

      Pamiętam, jak zaprezentowali Tesla 3 i ludziom szczeny opadły na widok minimalistycznej deski rozdzielczej. Jak się pozbierali to większość krzyknęła że to joke i produkcyjna wersja będzie inna. Musk powiedział "potrzymaj mi piwo" ;-) No gdzie jesteśmy dzisiaj? Praktycznie wszystkie nowe samochody mają telewizory na pulpicie. Widzisz jak dokładnie to było wyliczone?

      @kwanty: Mylisz przyczyny ze skutkami, o tym wyżej mowa. Nie jesteś kierowcą Tesli ani chyba wręcz w ogóle kierowcą z tego wynika :O Chyba że będziesz jeździć tylko w ramach aglomeracji po kilkanaście-dwadzieścia pare km to wtedy jestem w stanie zrozumieć tolerancję dla wielu rozwiązań (m.in. podświetlanie w kabinie, koszmar i absurd kolejny)

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Wyguglałem xD

      Kierowca tesli użył ekranu podczas jazdy i ją rozbił. Niemiecki sąd potraktował go, jakby korzystał z telefonu
      Sąd w niemieckim Karlsruhe wydał ostatnio wyrok w sprawie wjechania do rowu kierowcy Tesli, który podczas jazdy > chciał zmienić tryb pracy wycieraczek z poziomu dotykowego ekranu. Skazanego czeka nie tylko 200-eurowy mandat, ale także miesięczny zakaz prowadzenia pojazdów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: A można wyłączyc podczas jazdy podgrzewanie foteli jak się w d… za gorąco robi ? Albo można zmienić szybkość wycieraczek podczas jazdy ? Wolno mi włączyć światła przeciwmgielne podczas jazdy we mgle ? Wszystko to jest dostępne tylko i wyłącznie z centralnego panelu dotykowego w moim aucie

    •  

      pokaż komentarz

      @bla-bla-bla: > > : A można wyłączyc podczas jazdy podgrzewanie foteli jak się w d… za gorąco robi ? Albo można zmienić szybkość wycieraczek podczas jazdy ? Wolno mi włączyć światła przeciwmgielne podczas jazdy we mgle ? Wszystko to jest dostępne tylko i wyłącznie z centralnego panelu dotykowego w moim aucie
      >
      Dokładnie. Auta które z pewnością ma ma wszystkie certyfikaty, licencje i które jest pewnie produkowane w DE .

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: jaki to dokładnie model Volvo?
      Sam mam V40 i konsola jest po prostu świetna

    •  

      pokaż komentarz

      @Saeglopur: Tak jest taniej, jeden dotykowy ekran i koniec. Deska rozdzielcza z przyciskami jest bardziej skomplikowana w produkcji.

  •  

    pokaż komentarz

    Nienawidzę tych telewizorów w autach. Chora moda i niepraktyczna. Tylko analogowe przyciski i zegary. Ewentualnie mały wyświetlacz między zegarami, lub max 13 calowy wyświetlacz ładnie wkomponowany w deskę rozdzielczą na środku

  •  

    pokaż komentarz

    chyba by mnie k#$%ica strzeliła jakby miała tam klikać i przewijać ten ekranik co jeszcze pewnie nic w słońcu nie widać xd dobrze, że mnie nie stac na nowy samochód

  •  

    pokaż komentarz

    Tłumaczenie https://www.deepl.com/en/translator

    Fizyczne przyciski są coraz rzadsze we współczesnych samochodach. Większość producentów przechodzi na ekrany dotykowe - które w teście przeprowadzonym przez Vi Bilägare wypadają znacznie gorzej. Kierowca w samochodzie o najgorszych parametrach potrzebuje cztery razy więcej czasu na wykonanie prostych zadań niż w samochodzie o najlepszych parametrach.

    Ekrany w nowoczesnych samochodach są coraz większe. Zespoły projektowe większości producentów samochodów uwielbiają pozbywać się fizycznych przycisków i przełączników, chociaż są one znacznie lepsze pod względem bezpieczeństwa.

    Taki jest wniosek szwedzkiego magazynu motoryzacyjnego Vi Bilägare, który tego lata przeprowadził gruntowny test systemu HMI (Human-Machine Interface) w dwunastu samochodach.

    Inspiracją dla intensywnie korzystających z ekranu wnętrz nowoczesnych samochodów są smartfony i tablety. Projektanci chcą mieć "czyste" wnętrze z minimalną ilością przełączników, a dział finansowy chce obniżyć koszty. Zamiast opracowywać, produkować i utrzymywać fizyczne przyciski w magazynie przez lata, producenci samochodów chętnie integrują więcej funkcji w cyfrowym ekranie, który można z czasem aktualizować.

    W jaki więc sposób te ekrany wpłynęły na bezpieczeństwo? Vi Bilägare zgromadziła na lotnisku jedenaście nowoczesnych samochodów różnych producentów i zmierzyła czas potrzebny kierowcy na wykonanie różnych prostych czynności, takich jak zmiana stacji radiowej czy regulacja klimatyzacji. Jednocześnie samochód był prowadzony z prędkością 110 km/h (68 mph). Do porównania zaprosiliśmy również "oldschoolowy" samochód bez ekranu dotykowego, 17-letnie Volvo V70.

    Jednym z ważnych aspektów tego testu jest to, że kierowcy mieli czas na poznanie samochodów i ich systemów infotainment przed rozpoczęciem testu.

    Brak podświetlenia
    Tesla nie była pierwszą, która wprowadziła ekran dotykowy, ale amerykański producent samochodów zawsze oferował większe ekrany dotykowe niż większość producentów, zawierające więcej funkcji samochodu. Nawet wycieraczki przedniej szyby są sterowane poprzez ekran dotykowy.

    BMW iX również oferuje ekran dotykowy, ale nie tak duży jak u Tesli, a także więcej fizycznych przycisków. Ale to nie jest gwarancją na system, który jest łatwy w obsłudze. System infotainment BMW ma mnóstwo funkcji, ale ma też jeden z najbardziej złożonych i skomplikowanych interfejsów użytkownika, jakie kiedykolwiek zaprojektowano.

    Kolejny grzech popełniają Volkswagen i Seat. Aby zaoszczędzić pieniądze, dotykowe elementy sterujące klimatem pod ekranem w ID.3 i Leonie nie są podświetlane, co sprawia, że są zupełnie niewidoczne w nocy.

    Sterowanie głosem
    Producenci samochodów chętnie podkreślają, że wiele funkcji można teraz aktywować głosem. Ale systemy sterowania głosem nie zawsze są łatwe w użyciu, nie są w stanie kontrolować każdej funkcji i nie zawsze działają zgodnie z reklamą, dlatego w tym eksperymencie nie testowano systemów sterowania głosem.

    Wyniki mówią same za siebie. Samochód o najgorszych wynikach potrzebuje 1400 metrów, aby wykonać te same zadania, na które samochód o najlepszych wynikach potrzebuje tylko 300 metrów.

    Duże różnice
    Najłatwiejszym do zrozumienia i obsługi samochodem, z dużym marginesem, jest Volvo V70 z 2005 roku. Cztery zadania wykonuje w ciągu dziesięciu sekund, podczas których samochód pokonuje 306 metrów z prędkością 110 km/h.
    Na drugim końcu skali, chiński samochód elektryczny MG Marvel R radzi sobie znacznie gorzej. Kierowca potrzebuje 44,6 sekundy zanim wszystkie zadania zostaną wykonane, podczas których samochód przejechał 1372 metry - ponad cztery razy więcej niż w przypadku starego Volvo.
    BMW iX i Seat Leon wypadają lepiej, ale oba są nadal zbyt skomplikowane. Kierowca potrzebuje prawie kilometra na wykonanie zadań. W tym czasie wiele może się wydarzyć w ruchu ulicznym.
    Dacia Sandero i Volvo C40 wypadają dobrze, choć oba mają ekrany dotykowe. Nie są jednak przeładowane funkcjami. Volvo pokazuje, że ekran dotykowy nie musi być skomplikowany.

    Zmierzyliśmy również kąt, pod jakim kierowca musi patrzeć w dół, aby obsługiwać elementy sterujące. Fotografując tego samego kierowcę we wszystkich samochodach stwierdziliśmy, że musi on obniżyć linię wzroku o 56 stopni, aby zobaczyć dolną część ekranu. Porównaj to z zaledwie 20 stopniami w Mercedesie GLB.

    Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

    •  

      pokaż komentarz

      chociaż są one znacznie lepsze pod względem bezpieczeństwa.

      @h4nter: ale są drogie w produkcji w stosunku do ikonki na ekranie który i tak musi w samochodzie być ze względu na obowiązkową kamerę cofania. /nie chce mi się sprawdzać czy w ue już to obowiązuje, ale w usa działa od 2018 r./

    •  

      pokaż komentarz

      @dasfinaleresultat: W UE na szczęście od 2022 obowiązkowa jest kamera albo czujniki

    •  

      pokaż komentarz

      ale są drogie w produkcji w stosunku do ikonki na ekranie

      @dasfinaleresultat: tańsze rozwiązania a samochody coraz droższe ( ͡º ͜ʖ͡º) build back better ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      build back better

      @puto: pracuję przy m.in. prototypowaniu wszelakich komponentów dla automoto. Ma być tanio, bezpiecznie procesowo i tanio. Nie twierdzę że źle, wręcz przeciwnie, jakość cały czas wiedzie prym, ale jednak "uproszczenia" idą w stronę tego że totalnie wszystko pójdzie po kablu, a kierowca da sygnał co ma samochód zrobić, ale ten niekoniecznie zgodzi się z kierowcą. Zresztą dzieje się tak od kiedy wywalono gaźnik z samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @dasfinaleresultat chyba nieobowiazuje bo mam tegoroczny samochód osobowy bez kamery cofania

    •  

      pokaż komentarz

      @Aou: dla tego napisałem, że nie wiem jak w ue. Jak mamy projekt, to on ma ramy, a te niekoniecznie są wycelowane w rynek europejski.

    •  

      pokaż komentarz

      @puto: ale masz więcej tzw. systemów które nie sa często potrzebne, wręcz czasem niebezpieczne. Ale nie masz wyboru i płacisz za coś, co na dzien dobry wyłaczasz.

    •  

      pokaż komentarz

      @dasfinaleresultat: to zależy o jakim aspekcie pojazdu mówimy. W siedzeniach, gdzie pracuje w pomiędzy RnD i industrializacją, widzę rosnące skomplikowanie foteli. W Europie kiedyś sprzedawały się fotele o 8 zakresach regulacji, teraz dobijamy do 16-18 w markach premium. Oczywiście mechanizmy są zmniejszane i elektryfikowane w celu odciążania. To jest główny faktor na który patrzymy. Cena zależy głównie od segmentu auta i rynku, na który będzie sprzedawana technologia.

    •  

      pokaż komentarz

      @dasfinaleresultat podalem tylko fakt o moim aucie. Spoko. Nie sprawdzalem przecież przepisów =)

    •  

      pokaż komentarz

      W Europie kiedyś sprzedawały się fotele o 8 zakresach regulacji, teraz dobijamy do 16-18 w markach premium

      @qmshallo: no tak, na chwilę obecną kryzys na rynku wszelakich komponentów wymusił ciekawą zmianę /nie dla nas, ale globalną/, jest ogromy nacisk na samochody klasy premium bo te i tak pójdą na pniu, więc lepiej sprzedać dziesięć fur za grube miliony niż tyle samo za mniej,

      podalem tylko fakt o moim aucie. Spoko. Nie sprawdzalem przecież przepisów =)

      @Aou: wiadoma sprawa, bez stresu.

    •  

      pokaż komentarz

      @h4nter: Ekrany dotykowe są bardziej higieniczne i łatwiej utrzymać je w czystości niż fizyczne przełączniki, nie mają szczelin, w których gromadzi się brud i to jest ich największą zaletą.
      Mają za to pewne wady, bo nie zawsze działają tak jak powinny, czasami nie reagują na dotyk, albo źle interpretują miejsce, które dotykam. Jest to albo wina budowy ludzkiego palca albo jakieś błędy w oprogramowaniu lub ich techniczne właściwości. Mogę ekran obsługiwać w gumowych rękawiczkach, ale dotykając ekranu końcówką palca (tuż przy paznkokciu), tam gdzie skóra jest nieco twardsza i grubsza, nie jestem w stanie wywołać żadnej reakcji urządzenia. Pomijam już fakt, że umazanie palca farbą uniemożliwia odblokowanie urządzenia, ale na szczęście można wpisać ręcznie kod odblokowujący.
      Ekrany są spoko, ale pewne funkcje powinny być dostępne niezależnie od ekranu dotykowego przy pomocy ekranu i fizycznego przełącznika. Zmierzamy do tego, że w razie awarii ekranu na środku drogi trzeba będzie wzywać pomoc drogową żeby dojechać do domu, a to strasznie głupie rozwiązanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @h4nter: Plusik dla dobrego czlowieka :)

    •  

      pokaż komentarz

      Sandero i Volvo C40 wypadają dobrze, choć oba mają ekrany dotykowe.

      @h4nter: Volvo ma akurat tablecik z Andoid Automotive, podstawowe rzeczy idzie włączyć z poziomu kierownicy, wszystko inne włącznie z navi, playlistą na spotify, klimą, podgrzewaniem siedzeń czy kierownicy można ustawiać gadając z asystentem google a jak ktoś chce używać ekranu to też podstawowe funkcje są bardzo łatwo dostępne z głównego ekranu. Byłem pod sporym wrażeniem zapoznając się z autem, całkiem sprytnie to ogarnęli imo, szczególnie w porównaniu do niemieckiego betonu.

  •  

    pokaż komentarz

    Oczywiście ze są lepsze, potem łapiesz bez patrzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Petururururu: Nawet jak nie trafisz w przycisk to machniesz 1 cm w prawo czy lewo i jest. Na dotykowym musisz trafić w punkt. Nie mówiąc już o tym, że masz audio, klimę, komputer, światła i jeszcze pierdyliard funkcji na jednym ekranie i nie możesz jednocześnie zmienić temperatury i głośności.
      Przecież to bez badań wiadomo, że fizyczne lepsze, szczególnie, jeśli głównie trzeba skupić się na jeździe. Klawiatury do kompa też są bezprzyciskowe, ale się nie przejęły.

1 2 3 4 5 6 7 ... 17 18 następna