"Ciekawostka turystyczna za 2 mld zł" — tak określił przekop Mierzei Wiślanej...

"Ciekawostka turystyczna za 2 mld zł" — tak określił przekop Mierzei Wiślanej...

— Koszty wzrosły z 880 mln zł do 2 mld zł. Jeżeli to podzielimy przez 2 mln zł, bo na tyle są szacowane roczne zyski portu, jeżeli wzrosną obroty do miliona ton, to nakłady zwrócą się za tysiąc lat. To nie jest żart. Mówię poważnie — przekazał profesor Włodzimierz Rydzkowski, znany ekspert ds ....

  •  

    pokaż komentarz

    Profesor dzieli koszt inwestycji przy zysk JEDNEGO podmiotu, który z niej będzie korzystał i na ten bazie wylicza ROI, jakby to ten JEDEN podmiot finansował inwestycję?
    Aha.

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna:
      Firmy przewozowe, które będą z tego korzystać.
      Firmy turystyczne, które będą tam oferować usługi turystyczne.
      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.
      Firmy, które skorzystają na zwiększonym ruchu w porcie.
      Pracownicy, którzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie.

      Sprowadzanie ROI tylko do zysku portu, który wcale nie jest inwestorem (więc w tym kontekście nie można mówić o zwrocie inwestycji) to nawet nie XD tylko klasyczne manipulanckie dobieranie argumentu pod z góry założoną tezę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: nie zapomnij o zarządzie i administracji przekopu

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna: a to w jakikolwiek sposób unieważnia to co pisałem wyżej?
      A poza tym - są w kategorii "ludzie, ktorzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie", więc wyszukiwanie argumentu z dupy - nietrafione, fikołkuj dalej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: trochę pomieszałes dochody z kosztami, więc tak, unieważnia

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy, które skorzystają na zwiększonym ruchu w porcie.

      @Polinik: Tego do którego nie można dopłynąć niczym sensownych rozmiarów bo nie został pogłębiony tor wodny?

      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.

      @Polinik: XDDDDDDDD e to jak wbudujemy jeszcze 10 takich przekopów na Mierzei to jeszcze więcej ludzi będzie mogło się zatrudnić przy ich utrzymaniu i wszyscy się wzbogacimy!!!

      Firmy przewozowe, które będą z tego korzystać.

      @Polinik: Że niby będą ludzi kajakami po Bałtyku wozić? Sprawdź sobie proszę jak wyglądają statki pasażerskie pływające po tym morzu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna: nie, nie unieważnia, bo nie wszystko i to koszty.
      Firmy, które na tym będą zarabiać, bo będą np realizować transport z DCT do Elbląga - odprowadzą podatki. Firmy turystyczne tak samo.

      A nawet koszty (np utrzymanie infrastruktury) też po części wrócą jako podatek.

      Rob dalej fikołki i udowadniaj, że zysk JEDNEGO podmiotu, ktory korzysta z inwestycji (mimo, że nie jest inwestorem) to akuratne źródło do wyliczenia ROI tej inwestycji. XD.

    •  

      pokaż komentarz

      wbudujemy jeszcze 10 takich przekopów na Mierzei to jeszcze więcej ludzi będzie mogło się zatrudnić przy ich utrzymaniu i wszyscy się wzbogacimy!!!

      @Morf: koszt po stronie zarządzania tym kanałem po części jest przychodem firm, które będą go obsługiwać, a ten przychód przełoży się na zaplacone podatki.

      Serio chcecie się kłócić, że zysk JEDNEGO podmiotu, ktory korzysta z inwestycji (mimo, że nie jest inwestorem) to akuratne źródło do wyliczenia ROI tej inwestycji? XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna:
      Nawet bazując na słowach samego Pana Profesora i nie rozważając żadnych innych informacji, poza tymi, które podał:
      1. Inwestycję sfinansował rząd.
      2. Zysk portu będzie 2 mln rocznie.

      Skoro inwestycję finansował rząd, to dlaczego ROI wyliczać z zysku portu, a nie zysku rządu? Bo lepiej pasuje do tezy "Tysiąc lat!" a czytelnik zaślepiony nienawiścią do PiSu łyknie każdą bzdurę?

      Idąc dalej - skoro port będzie miał 2 mln zysku - to jednak jakieś firmy będą z tej inwestycji korzystać, zapłacą opłaty portowe, które się przełożą na ten zysk.
      Skoro jakieś firmy będą z tego korzystać - to też będą płacić podatki, generować obroty, zatrudniać pracowników i podwykonawców - to wszystko przełoży się na wpływy do budżetu.

      Możemy sobie dyskutować, czy koszty utrzymania kanału będą niższe od tych wpływów (czyli czy inwestycja będzie na siebie zarabiać) i z tego zysku liczyć ROI, ale ta manipulacja, którą zrobił Pan Profesor w artykule to jedno wielkie XD skierowane do idiotów.

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy turystyczne, które będą tam oferować usługi turystyczne.

      @Polinik: taa... terminal pasażerski w Elblągu już gotowy na przyjęcie pierwszych turystów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: sailforum.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Nie przetłumaczysz.

      Ostatnio pod Ursynowem otworzono tunel autostradowy koszt 4,6 mld zł.

      Tutaj według wykopków to dopiero same straty. Przecież i bez tego tunelu samochody jeździły przez Warszawę.

      Z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej to statki nie miały którędy pływać.

    •  

      pokaż komentarz

      @oydamoydam: Jak duży ruch obsługuje południowa obwodnica Warszawy w porównaniu do innych szybkich tras? Jak duży ruch obsługuje Elbląg w porównaniu do innych portów? Ile dofinansowania z UE otrzymały oba projekty?

    •  

      pokaż komentarz

      Sprowadzanie ROI tylko do zysku portu
      @Polinik: Skoro piszesz o ROI to chyba się zagalopowałeś. Z przekopu może skorzystać pan Wiesiek co od 30 lat ma tam kebaba a nie firma, która zastanawia się nad inwestycją bo ma kilka konkurencyjnych lokacji gdzie ROI będzie dużo leprze.

      Firmy turystyczne, które będą tam oferować usługi turystyczne.
      @Polinik: No tak, atrakcja turystyczna za miliardy. Pewnie z 30 operatorów turystycznych już zamawia Merce S klassy bo tyle się dorobią na turystach

      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.
      @Polinik: Poważnie? Koszty utrzymania po stronie ROI? Jeśli by tak było to każda fabryka by chciała mieć podzespoły które ciągle trzeba wymieniać. Koszty po stronie zysków. k@$@a, chętnie zaptłacę większe podatki aby Staszek naprawiający przekop miał wiecej hajsu, Podaj tylko numer konta

      Firmy, które skorzystają na zwiększonym ruchu w porcie.
      @Polinik: Głupia sprawa, ale brakuje kilometra do tego aby fajnie to działało...

      Pracownicy, którzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie.
      @Polinik: Zatrudnię 10000 osób do przekopywania ziemi, praca łatwa bo trzeba ziemie przesypywać z miejsca na miejsce. Firma solidna, państwowa, za pensje zapłacą podatnicy

    •  

      pokaż komentarz

      Skoro piszesz o ROI to chyba się zagalopowałeś.

      @ipkis123: nie ja a Pan Profesor, który pitoli o zwrocie inwestycji po tysiącu lat

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: czyli jednak ciekawostka turystyczna a nie inwestycja ekonomiczna? Bo ekonomicznie to się nie spina, a użycie ROI i Mierzeja Wiślana w jednym zdaniu to żart.
      Chyba taniej byłoby wybudować Wawel w Warszawie i zysk byłby większy...

    •  

      pokaż komentarz

      życie ROI i Mierzeja Wiślana w jednym zdaniu to żart.

      @ipkis123: a jednak Pan Profesor z pełną powagą ich używa. ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy przewozowe, które będą z tego korzystać.

      No własnie - port.

      Firmy turystyczne, które będą tam oferować usługi turystyczne.

      Gdzie? Właśnie zniszczono cenne przyrodniczo tereny. Może odzyska się część kosztów przez turystykę - ale część.

      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.

      To jest koszt, który trzeba pokryć z dochodu portu, a nie dodatkowy dochód

      Firmy, które skorzystają na zwiększonym ruchu w porcie.

      Faktycznie, można postawić budkę z hotdogami.

      Pracownicy, którzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie.

      To też jest koszt, który trzeba pokryć z dochodu portu, a nie dodatkowy dochód

      Zapominasz, że port w Elblągu (o ile tor wodny do niego dotrze) nie spowoduje zwiększonego ruchu w tej części Bałtyku. Jeśli statek popłynie do Elbląga to znaczy, że NIE POPŁYNIE do Trójmiasta. Sumarycznie nie będzie żadnego zysku, bo to co zarobi Elbląg to straci Trójmiasto. Firmy przewozowe wyjdą na zero.

      Ten "jeden podmiot" dobrze oddaje rzeczywistość.

    •  

      pokaż komentarz

      @boromeusz: Ten terminal pasażerski, taaak. Chodziłem tamtędy przez rzekę do liceum, tam na dachu co najwyżej grila można było zrobić i z tego budynku jedyny taki profit.

    •  

      pokaż komentarz

      @oydamoydam: No pewnie że same straty i dodajmy, że pociągi towarowe też nie mogą jeżdzić tym tunelem (stosując tą samą logikę co prof. opozycji)

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik "1. Inwestycję sfinansował rząd."

      Przestałem czytać... ¯\(ツ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: na razie nikt nie bedzie korzystal bo nie ma tory wodnego a pis robi gierki polityczne z elblagiem. kolejny k!$!a miś za pieniadze podatnikow

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: poszty wliczasz do zysków?! Od sasina jesteś?

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: nikt masowo nie będzie korzystał z porciku w Elblągu mając Gdańsk po sąsiedzku

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: nikt z tego nie będzie korzystał, bo dopływ do przekopu nie jest udrożniony. Projekt wymagał udrożnienia 3 km dopływu, a udrożniono dwa... Rząd zażądał od Elbląga wyłożenia 80mln za dokończenie udrożnienia, albo przekazania portu rządowi wzamian za wykonanie udrożnienia ppprtu na własność... Miasto się nie zgodzili i lipa .... Mamy tylko kanał za 2 mld

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna: I regularnym pogłębianiu kanału żeglugowego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: masz racje. Roi powinno byc policzone ze zwiekszonych wplywow do kasy panstwa bo przeciez na tym szczeblu byla inwestycja. Wiec z tych 2 milionow trzbea wziac te 20-30% i mamy nie 1000 lat tylko 4000 lat. (Policzone na włosach na dupie).

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: przecież z tego nikt nie będzie korzystać, bo nie da się do portu popłynąć. I ten port widziałeś? Przecież tam są dwa wózki widłowe i jeden żuraw i wielki port.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: dobry pomysl. Mozna w Radomiu postawic taka pusta kostke ze szkla, jak blok, np 100 x 100 x 20m, bedzie kosztowac z 500mln ale pozniej przeciez bedzie generowac dochody firmom sprzatajacym, sklarzom jesli bedzie jakas wymiana, noni dyrekcja. Moze nawet odsniezanie placu donokola. A nie …. czekaj… juz tam chyba to maja..

      Ale tak czy siak Twoja logika jest dobra.

    •  

      pokaż komentarz

      XDDDDDDDD e to jak wbudujemy jeszcze 10 takich przekopów na Mierzei to jeszcze więcej ludzi będzie mogło się zatrudnić przy ich utrzymaniu i wszyscy się wzbogacimy!!!

      @Morf: nie wiem czemu się śmiejesz, przecież tak właśnie wyglądają rządowe inwestycje:
      - CPK może i w odległych planach, ale spółka zarządzająca już jest
      - to samo z elektrownią atomową
      - lotnisko w Radomiu w sumie jest, ale też służy głównie utrzymaniu obsługi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      1. Inwestycję sfinansował rząd.

      @Polinik: widzę mamy tutaj fana partii

    •  

      pokaż komentarz

      1. Inwestycję sfinansował rząd.

      @Polinik xDDD

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik dodał bym potencjalne koszty których unikniemy dzięki transportowi morskiemu. Do portu zyskają dostęp dziesieciotysieczniki. Żeby przewieźć 2 miliony ton wystarczy 200 kursów takich statków.
      Moim zdaniem tonaż zaniżony, to raz.
      Jeżeli nie transport morski to kołowy lub kolejowy. Jeden statek to ok 400 kontenerow. Trudno przecenić zysk dla gosposarki tego typu transportu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Tak, tak… Zatrudnijmy Ciebie na stanowisku szefa utrzymania infrastruktury. Dajmy Ci pensję 10 mln zł: mies. Odprowadzisz z tego 2 mln podatku. Czysty zysk. Gratuluję roku myślenia. Nie prościej jednak byłoby te 2 mln po prostu wydrukować w PWPW?

    •  

      pokaż komentarz

      @boromeusz: dziwne żeby coś z tym robili bez przekopu ...

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna: ludzie którzy jeszcze są przy kasie czyli Skandynawia Niemcy Brytyjczycy będą zawijać zagłówkami i małymi jachtami. Będzie miała miejsce mała eksplozja hotelików i restauracji w tym zaniedbanym regionie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: tak tak. Jeszcze może Pisowscy to zrobili żeby nie nakraść?:> Wiadomo, że to był wał i jeszcze tego bronisz

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: temat pod trolle,
      zobacz jaki wysyp, jak grzybów teraz w lasach

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej. Czysty zysk

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: ale utrzymanie przekopu to za to odpowiada Państwo, które to wybudowało, zleca to firmie, płaci im a oni odprowadzają podatek, ale w dalszym ciągu to jest ten sam pieniądz, firma oraz Państwo obracają tą samą gotówką

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik:

      > Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.

      Pracownicy, którzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie.

      Idąc Twoją logiką mam genialny pomysł. Zróbmy w Polsce tysiące ogromnych dziur w ziemi. Powstaną firmy zatrudniające setki tysięcy ludzi do ich kopania i utrzymania. Będziemy na tym zarabiać ogromne pieniądze i zlikwidujemy bezrobocie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Widzisz jakieś minusy?

    •  

      pokaż komentarz

      Profesor dzieli koszt inwestycji przy zysk JEDNEGO podmiotu, który z niej będzie korzystał i na ten bazie wylicza ROI, jakby to ten JEDEN podmiot finansował inwestycję?
      Aha.


      @Polinik: Ja to bym chyba z automatu odbierał takim tytuł profesora. Albo zrobił to świadomie - jest przeciw PiS - i intencjonalnie wykorzystuje ludzką niewiedzę i swój "autorytet", albo jest debilem, który kupił tytuł profesora w paczce z czipsami. W obu przypadkach nie zasłużył na ten tytuł. I nie, nigdy nie głosowałem na Pis. Po prostu brakuje mi w tym kraju ludzkiej przyzwoitości - niezależnie od tego po której stronie politycznej się stoi.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik zapomniałeś o tysiącach ton bursztynu i miliardach zysku z niego. Czy już go spieniężono czy nadal wydobywają?

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik:

      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.

      Chryste co za dzban

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: To jest właśnie poziom polskich profesorów i całej nauki

    •  

      pokaż komentarz

      @Morf: Oprócz statków pasazerskich jest mnóstwo ruchu turystycznego, to że tor nie został jeszcze pogłębiony nie oznacza za tak zostanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Czytam Twoje posty i mam wrażenie , że próbujesz wszystkich przekonać , że jak się wyda złotówkę i zarobi 40groszy to jest to spuer interes. No bo masz 40groszy , których bez inwestycji bys nie miał , prawda?
      Nie mozesz winić ludzi za to, że mają własną wiedzę i rozum , przez co krytycznie oceniają nieudolność i marnotrawstwo tego najbardziej zlodziejskiego, cynicznego i obludnego rządu w nowożytnej historii naszego wspaniałego narodu.

    •  

      pokaż komentarz

      A poza tym - są w kategorii "ludzie, ktorzy znajdą przy tym wszystkim zatrudnienie"

      @Polinik: Prezes i Spółki. Przecież to o to chodzi. Wykopali przepłacony rów który będzie służył do przewozu pisowskich oficjeli, zaj?$?li bursztyn, nie doprowadzili tego gówna do portu nawet.

    •  

      pokaż komentarz

      Firmy turystyczne, które będą tam oferować usługi turystyczne.

      @Polinik: turystyka wokół wykopu? Niezła odklejka

      Firmy, które będą zapewniały utrzymanie sprawności technicznej.

      @Polinik: to przecież koszt dla państwa

    •  

      pokaż komentarz

      więc wyszukiwanie argumentu z dupy - nietrafione, fikołkuj dalej.

      @Polinik: PiSowskie 2 mld wydane dla gawiedzi, aby miały czym się podniecać i wypisywać bzdurne argumenty, które nie mają żadnego pokrycia w ekonomicznych wyliczeniach.

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna: Nie jestem zwolennikiem PiS ale wole aby wydawali kasę na tego tylu inwestycje niż na 13,14, 500, dodatki węglowe. Przede wszystkim inwestycje publiczne nie zawsze musza zwrócić się w jakimś sensownym okresie. Natomiast sam przekop na pewno pomoże w rozwoju, przyciągnie turystów, jakiś biznes, przemysł. Przynajmniej powstało coś, co będzie służyć wiele lat, a nie wydano kasy na patologie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Big_Kahuna > Naucz się proszę pisać po Polsku

      Żeby to komuś wypominać, warto samemu nie popełniać błędów. Inaczej wychodzi się na hipokrytę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik które firmy te doj...nie przez ZUS? Czy koszty energii?

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik nie zapominaj, ze przekop zbudowal pis, a dla peowca wszystko co robi pis jest bez sensu. a jesli nawet jest jakis potencjal, to i tak beda gadac i udowadniac wg swojej peowskiej rzeczywistosci, ze go nie ma

      ¯\(ツ)

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: co za gowniane argumenty, celem inwestycji jest polaczenie portu z morzem, a nie stworzenie miejsca dla uslug, ktore w glownej mierze zaleza wlasnie od tego czy port bedzie dzialal na 100% to zyski portu sa tutaj glownym wyznacznikiem zwrotu inwestycji, reszta to jakies drobne, ktorych sie nie bierze pod uwage, bo nie to jest celem inwestycji. Jak port nie zostanie polaczony, a narazie nie jest, bo rzad kloci sie z samorządowcami, wszystkie uslugi o ktorych mowisz przestana byc potrzebne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Najśmieszniejsze jest to, że Pan profesor ma tam jakiś autorytet i faktyczną wiedzę co się tam dzieje, kto będzie zarabiał itd

      A Ty tu robisz fikołki xD
      Lotnisko Radom, CPK, Przekop - to ten sam worek - ten sam miś, a Wy dalej łykacie

      Nic dziwnego że ten kraj tak wygląda, po prostu władza realizuje wolę narodu, a to że naród głupi to nie ich wina...

      Mam nadzieję że chociaż Ci płacą za te brednie, albo jesteś naj%@#ny czy jakiś niepełnosprawny umysłowo, bo alternatywa (że jesteś normalny) jest straszna

      Na szczęście jesteście w okrutnej mniejszości, zimna matematyka wygrywa z populizmem

      Odezwij się za 10 lat, zobaczymy ile się zmieniło dzięki temu przekopowi, jak to wszystkie biznesy w koło rozkwitną a Elblag zamieni się w największą aglomeracje w Europie

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: kanapowy profesorek dobierający argumenty pod tezę, czemu mnie to nie dziwi

    •  

      pokaż komentarz

      @Morf czyli nie można już go nigdy pogłębić ? Bo jakby natura chciała aby był pogłębiony to by był ? xD

    •  

      pokaż komentarz

      czyli nie można już go nigdy pogłębić ? Bo jakby natura chciała aby był pogłębiony to by był ? xD

      @on_83: można, wszystko można. Postawić lotnisko w każdej wsi też można. Nie za swój hajs można usprawiedliwiać każdą kretyńską decyzję. Paździerzowe ławki od państwowej firmy za 100 000zł każda też ponoć były wspaniałym pomysłem.

    •  

      pokaż komentarz

      Wystarczy że postawią to jedno w środku Polski, szkoda że do tego nie dojdzie, bo mam tu na myśli bardziej cargo niż pasażerkę. W powiązaniu z rozbudową portów terminalowych w Gdańsku i gdyni to tylko ślepiec nie widzi potencjału zysku.. za rok zmiana, zobaczymy co 2 strona będzie miała do zaoferowania Polakom, już się doczekać nie mogę :)

    •  

      pokaż komentarz

      trochę pomieszałes dochody z kosztami, więc tak, unieważnia

      @Big_Kahuna: Nic nie pomieszał, bo dla pisowców to to samo - koszta nasze, a dochody ich pociotków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: na a gdzie te tony bursztynu, co miały sfinansować budowę? Ktoś zajumał?

  •  

    pokaż komentarz

    W każdym wpisie o mierzei objawiają się pro-pisowscy obrońcy tej inwestycji, szafujący teoriami o potencjalnych zyskach z coraz to liczniejszych źródeł, które ten wydatek usprawiedliwiają.
    Jak patrzę na jakość tych argumentów (luźne durne uwagi, żadnych szczegółów), to nie dziwię się, że ci ludzie nie rozumieją w jaki finansowe szambo pakuje ten kraj ich ukochana partia rządząca. To jest dokładnie ten getunek ludzi, co ciepło mają z kaloryfera, a nie z węgla.

    Czekam teraz na argumenty, jak nas to uniezależnia od ruSSni. Tylko nie zapomnijcie rozważyć, że do tej pory też byliśmy niezależni za sprawą połączenia Wisła->Szkarpawa! Mierzeja nie jest planowana na wpuszczanie niczego większego niż tam pływało, ale trochę skraca trasę. Czekam na wyliczenia, które uzasadnią te 2mld PLN za pomocą tego skrótu ...

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: pojawiają się również równie odchylone argumenty antypisowskich bojowników. Takie jak ten artykuł.
      Inwestycję finansuje rząd. Koszt inwestycji (poniesiony przez rząd) podzielono przez szacowany zysk jednego z podmiotów, który na tym zarobi, podmiotu, który wcale tego nie inwestuje.
      I wynik - szokujący nagłówek "Tysiąc lat!", który ekonomicznie nie ma żadnego sensu.

      To jakby wziąć koszt nowej drogi (finansowanej przez gminę) podzielić przez 100pln oszczędności, którą będzie miał jeden z użytkowników tej drogi i stwierdzić, że droga się zwróci za 10 000 lat.
      Sensu w takich obliczeniach żadnego, ale za to nagłówek krzykliwy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: Każdy kto potrafi zrozumieć, że tego typu artykuły mają zerową wartość merytoryczną jest "pro-pisowcem". Trzeba mieć mózg mniejszy od orzeszka żeby klaskać do artykułu w którym jest napisane że inwestycja infrastrukturalna zwraca się tylko w opłatach za jej użytkowanie.. Drogi i mosty w Polsce są nieopłacalne zupełnie bo nikt opłat nie pobiera.. Most Rędziński za pół miliarda do wyburzenia, natychmiast, nic na siebie nie zarobił.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: Ależ to jest zrobione nie dla zysku, ale aby zrobić na złość ruskom. A co nie wolno nam? Tyle np. ładuje się kasy na sport aby ludzie poczuli się lepiej, więc tu wpakowano 2 mld, aby utrzeć nosa ruskom i poczuć dumę narodową. Dziwi mnie jedno, dlaczego pismaki i przekaziory drą ryja. PIS w obietnicach wyborczych miał przekop i dotrzymuje słowa. Ludzie wybrali PIS. Koniec kropka.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: zależy jakiej drogi i gdzie. Ta cała inwestycja przypomina tę całą infrastrukturę budowaną w Hiszpanii jakiś czas temu i zamykaną za jakiś czas, bo nikt z tego nie korzystał.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: takie wyliczenia to w podstawówce dzieci mogą zrobić: 2 mld podzielić na 2 mln równa się 1000, tylko co to wnosi do dyskusji, aspektów takiej inwestycji jest więcej

      Polecam poczytać jak PO zmieniało zdanie, a tutaj wyborcza pisze, że wg raportu zamówionego przez Tuska inwestycja się opłaca: https://wyborcza.pl/7,75398,14161762,przekop-mierzei-wislanej-jednak-jest-oplacalny-rzad-tuska-wydal.html OK, koszty planowane były wtedy niższe

      A profesor prawdopodobnie powiązany z Unią Wolności:
      Prof. W. Rydzkowski był doradcą Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w latach 1997-1998. Był członkiem rad nadzorczych licznych przedsiębiorstw transportowych m.in. Scania-Kapena S.A.
      Obecnie pełni funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej sp. z o.o. w Gdyni i jest członkiem Rady Nadzorczej przedsiębiorstwa drogowego transportu międzynarodowego PKS Gdańsk-Oliwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: rząd niczego nie finansuje i nie ponosi żadnych kosztów. Rząd nie ma własnych pieniędzy. To nasza kasa i powinna być wydawana rozsądnie i sensownie

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: Żeglarze z rejonu będą mieli bliżej a do obsługi powstaną mariny które będą tańsze niż w trójmieście.
      Rodzina radia Maryja i kluby gazety polskiej będą mogły zwozić autobusami wycieczki wyznawców pislamizmu.
      Partia będzie mogła się chwalić swoimi możliwościami.

      Więcej chyba nie wymyślę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Ja nie bronię artykułu - ja atakuję przerypanie 2mld PLN.
      @Japanski: Dokładnie jak pisałem - podnosisz argument w dyskusji z ludźmi, którzy ciepło mają nie z węgla, a z kaloryfera...

    •  

      pokaż komentarz

      "Ciekawostka turystyczna za 2 mld zł"

      @Fly_agaric: 2 mld zł to niska cena za zagranie ruskim na nosie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      To jakby wziąć koszt nowej drogi (finansowanej przez gminę) podzielić przez 100pln oszczędności, którą będzie miał jeden z użytkowników tej drogi i stwierdzić, że droga się zwróci za 10 000 lat.
      @Polinik: Mówisz o drodze gminnej, jeśli masz na myśli 100 zł rocznie to wychodzi milion użytkowników drogi. Szczerze mówiąc trudno znaleźć mi taką drogę gminną.

      Jeśli chodzi o Elbląg to poczekajmy kilka lat. Może wyjdzie że się opłacało, wtedy każde miasto wielkości Elbląga powinno dostać miliardy na rozwój. 117 tysięczne miasto dostaje 2 miliardy, Kielce mają 190 tysięcy mieszkańców, to z 3 miliardy im się należy

    •  

      pokaż komentarz

      profesor prawdopodobnie powiązany z Unią Wolności:

      @Andr1: xD
      A pali papierosy?

    •  

      pokaż komentarz

      Mówisz o drodze gminnej, jeśli masz na myśli 100 zł rocznie to wychodzi milion użytkowników drogi. Szczerze mówiąc trudno znaleźć mi taką drogę gminną.

      @ipkis123: nie, biorę jakaś inwestycję infrastrukturalną, znajduję jakiegoś jednego beneficjenta tej inwestycji i dzielę jego zysk przez koszt I argumentuję "no nie opłaca się". Czyli to co zrobił Pan Profesor.

      Ja nie twierdzę, że ten przekop na siebie za zarobi, nie twierdzę, że jest zbędny. Kwestionuję tylko argumentacja Pana profesora.

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik:Po to istnieją plany, kosztorysy i konsultacje z szeregami ekspertów żeby ocenić zapotrzebowanie na dana inwestycje, jej koszty i ewentualne zyski z jej ukończenia. Sam przekop mógł się przydać, ale absurdalne rozdęcie budżetu daleko poza zakładana sumę sprawia ze koszt tej inwestycji jest zdecydowanie większy niż potencjalna korzyśc. Przecież rząd sam przyznał ze za takie pieniądze to się nie zwróci w przewidywanej przyszłości, zmienił narracje i teraz argumentuje to nieokreślonym „uniezależnieniem od ruskich”. Nieważne ze liczby sugerują żeby zrobić z tymi środkami coś innego, ważne żeby zdefraudować jak najwiecej tortu i pochwalić się czymkolwiek w mediach

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik:

      Inwestycję finansuje rząd.<

      Widzimisię Kaczyńskiego finansujemy my wszyscy, a nie rząd.

      Tu nie chodzi o zwrot z inwestycji taki jak np. masz kupując taniej i sprzedając drożej. Tu chodzi o to, iż ta inwestycja nie ma sensu poza wymiarem propagandowym. Wyrzucono kilka miliardów PLN tylko po to, żeby w TV powiedzieli, że "wstajemy z kolan". Do tej "inwestycji" nikt nie zaplanował nawet rozwoju Portu Elbląg (który nawiasem mówiąc jest bardziej przystanią niż portem). Orły z Nowogrodzkiej nie zaplanowały ani budowy kolei czy autostrad lub zaplecza logistycznego w Elblągu. Nikt nie sprawdził czy ktokolwiek zechce tam cokolwiek transportować (SSP to nie do końca można brać pod uwagę, bo jak przyjdzie prikaz to zaczną tam wozić nawet jak będą na minusie). Poza tym nic co pływa po morzu nie wpłynie przez przekop. Tak czy siak trzeba to przeładować w Gdańsku lub Gdyni. A kto zapłaci dwa razy za ładowanie? Chyba tylko debil. Rozładują w Gdyni lub w Gdańsku i wrzucą na kolej/TIRa.

      Dla porównania przeładunków w 2021r.:
      Gdańsk - ~ 53 mln ton (https://www.portgdansk.pl/biznes/informacje-ogolne/facts-and-figures/)
      Elbląg - ~121 tys. ton (http://www.port.elblag.pl/page/show/5/przeladunki?lang=pl)
      Długość nabrzeży:
      Gdańsk - ~23 km
      Elbląg - ~3,5 km

      Lepiej było wrzucić te miliardy w rozbudowę portu w Gdańsku lub w Gdyni. A jak już robimy na złość tym mieszczuchom co nie głosują na jedyną słuszną partię to można było rozbudować jeden z mniejszych (np. Darłowo).

      @Fly_agaric:
      Słuszna uwaga z Wisłą Królewiecką i Szkarpawą. Ta opcja byłaby tańsza, nie wymagałaby takiego naruszenia środowiska naturalnego (chociaż patrząc na wycinki lasów za Szyszki czy zatrucie Odry, to stan środowiska naturalnego w Polsce nigdy nie był priorytetem PiSu) i mogłaby stanowić bodziec do rozwoju polskiej żeglugi śródlądowej, bo w tym kraju tylko ~5% dróg wodnych to drogi o parametrach międzynarodowych. Tylko to by się nie sprzedało w TV tak dobrze jak przekopanie Mierzei Wiślanej.

      @JPII

      Żeglarze z rejonu będą mieli bliżej a do obsługi powstaną mariny które będą tańsze niż w trójmieście.<

      Ambitne podejście. Pytanie tylko kto wejdzie na Zalew Wiślany tylko po to, żeby na silniku pójść do Elbląga (bo dalej nigdzie nie popłynie w głąb Polski ze względu na opłakany stan polskich rzek)? Patrząc na batymetrię (tu jest fragment z neta) to pełnomorskim jachtem to trochę ryzykowne będzie opuszczenie toru wodnego (taka Bavaria 37 to ma ~2 metry zanurzenia), a przecież są z pewnością jakieś wypłycenia w niektórych miejscach.

    •  

      pokaż komentarz

      Słuszna uwaga z Wisłą Królewiecką i Szkarpawą. Ta opcja byłaby tańsza, nie wymagałaby takiego naruszenia środowiska naturalnego (chociaż patrząc na wycinki lasów za Szyszki czy zatrucie Odry, to stan środowiska naturalnego w Polsce nigdy nie był priorytetem PiSu) i mogłaby stanowić bodziec do rozwoju polskiej żeglugi śródlądowej, bo w tym kraju tylko ~5% dróg wodnych to drogi o parametrach międzynarodowych. Tylko to by się nie sprzedało w TV tak dobrze jak przekopanie Mierzei Wiślanej.

      @babcia_do_orzechow:
      Nie tylko byłoby, to już funkcjonuje od dawna. Ba, póki co, to mierzeja nie będzie jeszcze długo mogła przepuszczać niczego większego niż wspomniana trasa.
      Jak patrzę co ten rząd wyprawia, to mi się jako żywo, czasy Gierka nasuwają na myśl... Propaganda sukcesu, system jednopartyjny, gigantyczne zadłużenie, dziennik TV, itd. - normalnie: "komuno wróć!".

    •  

      pokaż komentarz

      @Fly_agaric: Wiem, że funkcjonuje. Chodzi mi o to, że za tę kasę byłoby można pogłębić, oczyścić, przebudować niektóre mosty tak, aby wycisnąć maksimum z tej drogi wodnej. I wtedy barki/jachty/motorówki/kajaki itp. itd. mogłby śmigać.

      Jak patrzę co ten rząd wyprawia, to mi się jako żywo, czasy Gierka nasuwają na myśl... Propaganda sukcesu, system jednopartyjny, gigantyczne zadłużenie, dziennik TV, itd. - normalnie: "komuno wróć!". <

      To akurat było do przewidzenia dla każdego kto w głowie ma coś więcej niż sznurek, który przytrzymuje uszy. Przecież już w latach 2005-2007 pokazali co potrafią i do czego dążą. Smutne, że w tym kraju jest tylu idiotów, którzy na nich głosują.

    •  

      pokaż komentarz

      @babcia_do_orzechow:

      To akurat było do przewidzenia dla każdego kto w głowie ma coś więcej niż sznurek, który przytrzymuje uszy. Przecież już w latach 2005-2007 pokazali co potrafią i do czego dążą. Smutne, że w tym kraju jest tylu idiotów, którzy na nich głosują.

      Najbardziej przeraża fakt, że ci ludzie wierzą, że wystarczy wydawać pieniądze, żeby było dobrze. Wydawać. Nie "wydawać sensownie", nie "inwestować", tylko właśnie "wydawać". Wydawać więcej, to będzie jeszcze lepiej. Panie, o czym my tu...

    •  

      pokaż komentarz

      @Polinik: Rząd nie ma swoich pieniędzy! Rząd przepala NASZE pieniądze.

  •  

    pokaż komentarz

    Gdyby sto lat temu słuchać takich dzbanów jak Rydzkowski, to Gdynia nigdy by nie powstała.

  •  
    uzurpatorex

    +30

    pokaż komentarz

    Państwo, ze swojej natury, nie prowadzi inwestycji które przyniosą zysk w pieniądzu. Jeżeli inwestycja przyniesie takowy, to zainteresuje się nią kapitał prywatny. Państwo prowdzi inwestycje strategiczne, których sens niekoniecznie daje się finansowo zmierzyć. Przykład - Transport publiczny. Tramwaje, autobusy czy pociągi lokalne tworzą głównie straty. Podobnie drogi - do prowadzenia ciężkiego transportu towarów wystarczy droga gruntowa - vide Australia. Cztero/sześciopasmowe autostrady są budowane głównie pod ruch cywilny ( i wojskowy ) i, przynajmniej w PL, zysków nie wypracowują.

    Przekop mierzei jest dokładnie taką inwestycją - budowaną na zasadzie 'zbuduj a przyjdą' - otwierającą nie tylko port w Elblągu, ale np miejscowości turystyczne typu Tolkmicko czy Frombork mogą, np, uruchomić turystyczne połączenie morskie z Helem. Czy to się finansowo zepnie patrząc w księgi samego przekopu - pewno nie. Ale dla całego regionu wokół Elbląga będzie miało widoczny pozytywny wpływ - mówimy tu o tysiącach ludzi którzy wcześniej lub później znajdą twórcze wykorzystanie tego rowu. I ostatecznie - większa aktywność gospodarcza całego regionu -> większe wpływy z podatków.

    Generalnie, ja rozumiem mieć bekę z PiSu i pewno przy następnych wyborach trzebaby dla higieny Jaro z kolegami od władzy odsunąć, ale akurat przekop i CPK wraz z siecią KDP to są niegłupie inwestycje.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: czyli państwo istnieje po to żeby rozp?@@$$$ać pieniądze podatników. Fajnie. Może by tak oddać wszystko w prywatne ręce, bo mi szkoda trochę moich pieniędzy, Tobie nie? Strategiczne też powinno być rentowne. Jap!$%%?@e

    •  
      uzurpatorex

      +12

      pokaż komentarz

      @emantes88: No tak. Dokładnie tak, chociaż bez tej zdemoralizowanej retoryki. Państwo prowadzi inwestycje które są potrzebne, chociażby ze względu na komfort obywateli, ale nie będą się spinać w księgach. Przykłady już podano.

      Ostatnio jechałem na wakacje - z GOP na pomorze. 5h autostradą szeroką jak pas startowy. Jak myślisz, spina się to w księgach? Ja jeszcze pamiętam jak ta podróż zajmowała 12h.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex generalnie ok. Tylko ostatni akapit. CPK to kolejna Ostrołęka nie widzisz tego?

    •  
      uzurpatorex

      +2

      pokaż komentarz

      @ursus: Ostrołęka została ubita z przyczyn politycznych, nie strategicznych. CPK pozwoli zamknąć oba lotniska w Warszawie.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex słuchaj trzymam kciuki żeby tak było ale jak dla mnie to na razie.. miś na miarę naszych możliwości

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: @emantes88: two rozumowaniem tonpo co leczyć emerytów? Przecież to się nie opłaca

    •  

      pokaż komentarz

      @Pebejg: emeryci pracowali, płacili składki. Wiesz w czasach gdzie potrzeba chociażby energii budować atrakcje turystyczną, to jest rozp$#!#@#anie pieniędzy. Albo 2mld na tvpis zamiast chociażby na służbę zdrowia. Koleś chce usprawiedliwiać polityków. Gdyby chociaż trochę chcieli przysłużyć się dla kraju mogli by lepiej wydawać pieniądze, nie wspominać o inwestowaniu. Ale co tam, cieszmy się puki można xd

    •  

      pokaż komentarz

      @emantes88: Składki płacili na leczenie swoich dzieci i rodziców. Z pewnością ich nie odkładali. Nie masz pojęcia jak oceniać inwestycje infrastrukturalne. Kiedy zwróci się S6 z Goleniowa do Koszalina? Nigdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: CPK nie wyjdzie poza planowanie. Do dzisiaj skupili 12ha ziemi. Możesz wołać za rok dwa.... Prawdą jest ze państwo prowadzi kosztowne i niewymierne finansowo projekty. OK Pis realnie nie zrealizował żadnego dużego projektu infrastrukturalnego ani rozwojowego, Wielkie plany które przez 7 lat pozostają bez realizacji. Przekop będzie porażką przez czynniki naturalne, ostrzegano przed tym ze w zatoce tworzą się mielizny. Otwórz oczy wielkie plany i zapowiedzi bez realnej realizacji. Uwłaszczanie się środowiska Pis na poziomie planowania.

    •  
      uzurpatorex

      +6

      pokaż komentarz

      @popmart: Szprychy KDP związane z CPK są normalnie projektowane. Aktualnie są robione analizy środowiskowe i wybierane warianty tras. Nawet się już protestanci znaleźli.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: ale to trzeba uwzględnić. Właśnie wszystko stoi na etapie planowania. Założę się o wiele że nie dojdzie do realizacji. I nie jest istotne to że kłody pod nogi od tego ma się władze aby realistycznie patrzeć na sprawę. NIC albo prawie nic nie wyszło z fazy zapowiedzi lub planowania 7 lat!

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: masz głos rozsądku, dlatego plusik. Oczywiście wojenka polsko-polska za nic nie może przyznać racji. Koszt tego przekopu w skali budżetu państwa to jest mega śmieszny pieniądz, a daje możliwości dla regionu, o jakich nikt nie śnił wcześniej. Tylko czekać jak w sezonie letnim zaczną pływać statki wycieczkowe z Helu do Elbląga.

    •  
      uzurpatorex

      +4

      pokaż komentarz

      @popmart: To akurat powszechny problem na całym świecie. Im większy projekt tym większe są lagi w jego realizacji. W UK ichne HS2 to projektowali 15 lat.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: Jasne! I VIPy będą latać z CPK, Radomia czy Modlina? Hehe

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: no to nie zrealizują. Trzeba realistycznie podchodzić do projektów.

    •  

      pokaż komentarz

      @uzurpatorex: przekop i cpk to akurat najgłupsze inwestycje i przyniosą kosmiczne straty i zapewne będą bezużyteczne... Bronienie tych inwestycji jest absurdalne. Cpk miałoby lekki sens około 20 lat temu. Zmieniło się.lotnictwo i wszystko i nemcy nie dały rady a my mamy z gorszą pozycją i z dalej zmieniającym się lotnictwem? Hahaha tyle powiem. PiS rozp@%!%%%a moją i Twoją kasę na coś co nie ma żadnego sensu a o zyskach z tych inwestycji szkoda w ogóle gadać. I nie, państwo powinno inwestować w to co orzyniesie zysk, ale nie w ciągu roku czy dwóch tylko 10-20 a cpk w ciągu każdego roku na 100% będzie przynosić coraz większe straty. Rozpoerdolimy z 20-40 mld by potem rocznie tracić przez 30 lat kolejne setki milionów rocznie. Mogę się wyposać z tego cpk? Dajcie mi mniejsze podatki ale w zamian nigdy nie skorzystam z socjalu, cpk i najlepiej czegokolwiek co dotknął pis.

    •  

      pokaż komentarz

      Przykład - Transport publiczny. Tramwaje, autobusy czy pociągi lokalne tworzą głównie straty.

      @uzurpatorex: W zasadzie nie ma żadnego powodu dlaczego nie miałyby być rentowne.

      Przekop mierzei jest dokładnie taką inwestycją - budowaną na zasadzie 'zbuduj a przyjdą'

      @uzurpatorex: Więc nie ma powodu aby zatrzymać się na jednej. Przekopujmy się do kolejnych miast.

    •  

      pokaż komentarz

      Podobnie drogi - do prowadzenia ciężkiego transportu towarów wystarczy droga gruntowa - vide Australia. Cztero/sześciopasmowe autostrady są budowane głównie pod ruch cywilny ( i wojskowy ) i, przynajmniej w PL, zysków nie wypracowują.

      @uzurpatorex: Zgrabnie pomijasz jeden istotny szczegół: państwo na podatkach od paliwa kosi ponad 2x więcej kasy niż wydaje na budowę i utrzymanie dróg. Więc tak, za komfort poruszania się po drogach zapłaciłeś w podatkach więcej niż kosztowało ich wybudowanie i utrzymanie.

    •  

      pokaż komentarz

      Państwo, ze swojej natury, nie prowadzi inwestycji które przyniosą zysk w pieniądzu

      @uzurpatorex: to nie wynika z natury państwa. Z natury państwa wynika fakt że taką mierzeję może zrobić wyłącznie państwo. Ale powinno brać pod uwagę czy to się opłaca. Inaczej państwo mogłoby budować cpk w każdej gminie.

  •  

    pokaż komentarz

    Haha co za bzdura z gównianej gazety Fakt xD ze niby co? Dwa miliony zysku? Chyba za za samo korzystanie z kanału, a co z zyskiem nowego portu w Elblagu?

1 2 3 4 5 6 7 ... 17 18 następna