Ekologiczny samochód i woda.  Co jak aut będzie 100x więcej?

Ekologiczny samochód i woda. Co jak aut będzie 100x więcej?

Dwie godziny trwała akcja gaszenia Tesli Model S, która zapaliła się na jednej z dróg w Pensylwanii w USA. Samochód doszczętnie spłonął, a do stłumienia ognia strażacy potrzebowali aż 45 tys. l wody.

  •  

    pokaż komentarz

    Co jak aut będzie 100x więcej?

    Ważne, że na papierze jest ekologicznie.

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: dokladnie ruskie ruble nigdy nie pozwolą na elektryki w Europie

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath na papierze tez nie jest ekologiczne

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: ciezko bedzie tylko uzasadnic prozdrowotny wplyw chmury z 45000 litrow oraz dymu baterii na ludzki organizm.

    •  

      pokaż komentarz

      @4dwa: To jest chyba najbrzydszy samochód w historii. Musk musi się nieźle śmiać widząc ludzi, którzy to coś kupują ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Gdyby tak było to by oznaczało, że Japończycy z technologią aut wodorowych to ruskie trolle. Nie ma sensu podchodzić ideologicznie do technologii, elektryki to bardzo stara technologia i od ponad wieku nie możemy sobie poradzić z wadami aut elektrycznych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Tępa strzało dla ciebie to wszystko jest za ruble?

    •  

      pokaż komentarz

      Tępa strzało dla ciebie to wszystko jest za ruble?

      @Eyls123: a kto ma interes w tym zeby mowic ze auta elektryczne sa nieekologiczne? Wiadomo ze ruskie trolle

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Docierają do ciebie fakty? czy dla ciebie zawsze jest drugie dno?

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: jakiś czar temu była na wykopie informacja, o przygotowaniach do takich sytuacji. W jakimś regionie USA straż pożarna ma dostać kontenery do zakrywania płonących aut, bo wodą nie da się ich zgasić.

    •  

      pokaż komentarz

      a kto ma interes w tym zeby mowic ze auta elektryczne sa nieekologiczne?

      @Pawel993: Każdy człowiek który wie że za 15 lat może go być nie stać na EV, a zabronią mu kupić normalny samochód produkowany w Europie.

    •  

      pokaż komentarz

      na papierze tez nie jest ekologiczne

      @bobek_86: papier wszystko przyjmie.

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: @bobek_86: @PentaIks: @iMarket:

      A ja uważam, że na każdy problem znajdzie się rozwiązanie. Jak wchodziły silniki spalinowe i samochody, też pewnie był problem z gaszeniem benzyny. Wszak bryczka z koniem często się nie zapalała ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Ważne, że na papierze jest ekologicznie.

      @bregath:

      nawet na papierze nie jest. Jak by w tym eko cyrku chodziło o ekologię to promowali by inne rozwiązania.

      np niech jakaś mądra głowa policzy "obciążenie dla środowiska" WYPRODUKOWANIA, eksploatacji i utylizacji
      - elektryk z 800kg baterii zmieniany co 4-5 lat na nowy (niech już nawet będzie że prąd ma z atomu a nie z węgla :) )
      vs
      - prosta benzyna też zmieniana co 5 lat
      vs
      - LPG przez 15 lat ten sam samochód...

      jak by w "ekologii" chodziło o ekologię to promowano by produkcję "niezniszczalnych" samochodów z LPG a ekolodzy chwalili by się że jeżdżą od 12 lat tym samym samochodem dzięki czemu nie obciążają środowiska produkcją i utylizacją nowego.

    •  

      pokaż komentarz

      prozdrowotny wplyw chmury z 45000 litrow

      @PentaIks: skoro nic nie ugasili lejąc 45000 litrów to szkoda że nie wylali miliona. Czas wyedukować strażaków jak gasić baterie oraz kiedy lepiej je zostawić/przestawić gdy nie mają sprzętu zdolnego do zgaszenia. Butle z LPG też sa teoretycznie bardzo groźne i też rozszczelnionej butli straż nie ugasi, rzecz w tym że zdarza się to na tyle sporadycznie że nikt się tym nie przejmuje i do tego trzeba zmierzać.

    •  

      pokaż komentarz

      @A_Duda benzynę zalejesz piana albo piaskiem zadusić można a elektryczne nie

    •  

      pokaż komentarz

      a kto ma interes w tym zeby mowic ze auta elektryczne sa nieekologiczne?

      @Pawel993: Znamy te fikołki ekologiczne w motoryzacji, fikołki które służą żeby ustawiać rynek pod siebie.
      VW lobbował żeby zaostrzać normy EURO, a jednocześnie sam był "ekologiczny"... tyle że tak samo jak EV, na papierze.

    •  

      pokaż komentarz

      Każdy człowiek który wie że za 15 lat może go być nie stać na EV, a zabronią mu kupić normalny samochód produkowany w Europie.

      @Cogito-sum: kupi jak zwykle uzywany od niemca

    •  

      pokaż komentarz

      @Dupa01: Baterii litowych się nie gasi. Woda, jesli lana we właściwe miejsce, służy tylko do schłodzenia sąsiednich ogniw, które stykają się z płonącym pakietem.

      Gdy płonie wiele pakietów baterii strażacy powinni tylko się przygladać i dbać by ogień się nei rozprzestrzenił, bo pożaru litu i tak już nie zatrzymają.

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: Samochody elektryczne NIE PALĄ SIĘ częściej niż samochody spalinowe, to powtarzany mit. https://pspa.com.pl/wp-content/uploads/2021/03/PSPA_pozary_ev_opracowanie.pdf

      Tak jest ze wszystkim: elektryczne lusterka i szyby? Po co mi, wolę mieć kontrole nad szkłem, automat? Pożal się Boże, jak jakieś amerykańcy, ja tu prawilnie lubię pomieszać skrzynią biegów. Niski litraż silnika? Ja to lubię, jak mój 5 litrowy mustang warczy groźnie, mimo, że ma 150 koni i pali 20 litrów na 100 km. Elektryk? Fuj, to przecież nigdzie nie zajedzie - mimo, ze przeciętnie Europejczyk robi ok 30 km trasy.

      Jakoś pisząc o ekologii elektryków nikt nie wspomina, ze nie trzeba budować stacji paliw, transportować ropy, nie potrzeba rafinerii, nie trzeba produkować części typu wydech, skrzynia biegów etc, tylko "uuu, a gdzie to składować" - silnik elektryczny tesli wytrzymuje 800 tys-1 mln km, kiedy przeciętne auto po 250k km ma już remont silnika (i serio nie mówcie mi o passacie 1,9 tdi, który przeciechał 20 mln km i trzeba było wymienić wycieraczki).

    •  

      pokaż komentarz

      np niech jakaś mądra głowa policzy "obciążenie dla środowiska" WYPRODUKOWANIA, eksploatacji i utylizacji
      - elektryk z 800kg baterii zmieniany co 4-5 lat na nowy (niech już nawet będzie że prąd ma z atomu a nie z węgla :) )
      vs
      - prosta benzyna też zmieniana co 5 lat
      vs
      - LPG przez 15 lat ten sam samochód...


      @Adam_Prosty: niby po co? Przecież takie porównanie byłoby bez sensu, niby czemu LPG ma jeździć 3 razy dłużej? Przecież nie zlomuje się aut po 5 latach, jeżeli już się je wymieniać to użytkuje je drugi właściciel. Trzeba przyjąć równy resurs przykładowo 15 czy w naszych warunkach 25 lat i dla niego to liczyć. Całkiem możliwe, że serwisujac baterie auta elektryczne będą miały dłuższy resurs bo po 1 są mniej złożone mechanicznie, po 2 mają większy udział aluminium w budowie samochodu więc może nie będą tak gniły? Życie pokaże.

      skoro nic nie ugasili lejąc 45000 litrów to szkoda że nie wylali miliona. Czas wyedukować strażaków jak gasić baterie oraz kiedy lepiej je zostawić/przestawić gdy nie mają sprzętu zdolnego do zgaszenia.

      @Dupa01: z tego co piszą to tak nie do końca można by to olać bo przegrzane ogniwo może eksplodować a to jest ostatnia rzecz której by ci strażacy chcieli.

    •  

      pokaż komentarz

      @szczebrzeszyn09: Jak powstawały silniki spalinowe i samochody to też o tym od razu wiedzieli? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Dupa01: z tego co piszą to tak nie do końca można by to olać bo przegrzane ogniwo może eksplodować a to jest ostatnia rzecz której by ci strażacy chcieli.

      @munioman: patrząc na to auto to chyba niespecjalnie by mu to zaszkodziło. Może wystarczy aby się odsunęli na bezpieczną odległość i zabezpieczyli okolicę.

      Gdy płonie wiele pakietów baterii strażacy powinni tylko się przygladać i dbać by ogień się nei rozprzestrzenił, bo pożaru litu i tak już nie zatrzymają.

      @Xodet: dokładnie o to mi chodzi

    •  

      pokaż komentarz

      Jakoś pisząc o ekologii elektryków nikt nie wspomina, ze nie trzeba budować stacji paliw, transportować ropy, nie potrzeba rafinerii, nie trzeba produkować części typu wydech, skrzynia biegów etc, tylko "uuu, a gdzie to składować" - silnik elektryczny tesli wytrzymuje 800 tys-1 mln km, kiedy przeciętne auto po 250k km ma już remont silnika (i serio nie mówcie mi o passacie 1,9 tdi, który przeciechał 20 mln km i trzeba było wymienić wycieraczki).

      @setmauz: Ty serio uważasz że pod elektryki nie trzeba budować infrastruktury xd?
      Szkoda tylko że bateria tyle nie wytrzyma. A wymiana ich to dość spory koszt + w polsce chyba nadal brak importera.

    •  

      pokaż komentarz

      dokladnie ruskie ruble nigdy nie pozwolą na elektryki w Europie
      @Pawel993: Ty ale czujesz, że zamiast elektryków można by używać spalinówek na etanol otrzymywany w sposób ekologiczny?

    •  

      pokaż komentarz

      @setmauz: Po pierwsze, zakładając nawet że masz rację, co mają remonty silników spalinowych do ekologii? Po drugie, sprawdzałeś sobie jak bardzo ekologiczne jest wyprodukowanie baterii do elektryka? Jaką taka bateria ma żywotność? Po trzecie, prąd do elektryków z czego chcesz pozyskiwać? Z farm wiatrowych? xD

    •  

      pokaż komentarz

      Ty ale czujesz, że zamiast elektryków można by używać spalinówek na etanol otrzymywany w sposób ekologiczny?

      @IvanBarazniew: to czemu to nie jest używane?

    •  

      pokaż komentarz

      ekolodzy chwalili by się że jeżdżą od 12 lat tym samym samochodem

      @Adam_Prosty: hahaha, większości "ekologów" nie o to chodzi. Spora część z nich jest zbyt głupia, żeby zrozumieć, że to jest biznes i są manipulowani. Część po prostu chce być "trendy" więc chodzi na eko protesty. Są też oszołomy, którzy uważają że, można z dnia na dzień zrezygnować z wszystkiego. Część "eko" aktywistów zrobiło sobie z tego biznes i zarabia wykorzystując tą głupią masę (np. protesty na budowach, które się kończą jak firmy wpłcą na odpowiednie "eko fundacje"). No i jest część która rzeczywiście pracuje nad tym żeby chronić środowisku, szukają rozwiązań bardziej ekologicznych, ale bez haseł populistycznych. Ta ostatnia grupa zazwyczaj jest najmniej widoczna, w przeciwieństwie do pozostałch, a równocześnie najbardziej wartościowa (i może właśnie ta grupa, jeździ takimi samochodami, ale na pewno nie chwali się tym).

    •  

      pokaż komentarz

      niby po co? Przecież takie porównanie byłoby bez sensu, niby czemu LPG ma jeździć 3 razy dłużej?

      @munioman:
      nie mówię że jakoś magicznie LPG ma jeździć dłużej tylko dlatego że to LPG :)
      mówię że
      1. stare samochody produkowali z założeniem ze mają jeździć dłużej!
      2. nowe samochody są produkowane z założeniem że mają się rozj%%$ć zaraz po gwarancji (elektryki też)
      3. produkcja benzyniaka z LPG jest mniej obciążająca dla środowiska niż produkcja elektryka (dlatego wszyscy gadają tylko o spalinach :) )
      4.jak by "ekologom" chodziło o ekologię to promowali by produkcję niezniszczalnych sprzętów i ścigali się w długości ich bezawaryjnej eksploatacji a nie wymienianie sprzętu co 3-5 lat.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Bo na razie nie ma efektywnego sposobu na jego przechowywanie, cząsteczki są zbyt małe żeby utrzymać go w jakimkolwiek zbiorniku bez przenikania do atmosfery.

    •  

      pokaż komentarz

      @A_Duda: elektryki nigdzie nie wchodzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Bo na razie nie ma efektywnego sposobu na jego przechowywanie, cząsteczki są zbyt małe żeby utrzymać go w jakimkolwiek zbiorniku bez przenikania do atmosfery.

      @kuba4370: no to masz odpowiedź, dlaczego beda elektryki ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @munioman: patrząc na to auto to chyba niespecjalnie by mu to zaszkodziło. Może wystarczy aby się odsunęli na bezpieczną odległość i zabezpieczyli okolicę

      @Dupa01: no to zostań strażakiem i rób sobie takie kalkulacje za stawkę poniżej średniej krajowej ( ͡° ͜ʖ ͡°) a potem tłumacz się przed komendantem i mediami jak jednak wybuchnie i skazi środowisko plus poparzy ci kilku kolegów. Strażak to strażak, ma gasić i ratować życie a nie kalkulować że może jakiś Mirek sobie wylutuje jeszcze 18650 do swojego laptopa

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: > dokladnie ruskie ruble nigdy nie pozwolą na elektryki w Europie
      Jeny natomiast pozwoliły Chińczykom skutecznie lobbować w Europie elektryki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      Naprawdę myślisz że zakaz spalinówek jest na złość Rosjanom jeżeli i tak przez najbliższe lata bierzemy ropę ze źródeł alternatywnych to co miałoby to zmienić?
      Rozumiem atom i elektryki za kilkanaście lat, wtedy arabusy i Rosjanie będą w dupie ale trzeba brać pod uwagę jak niebezpieczne są też Chiny w tej całej układance, a my pozwalamy im rosnąć w siłę jeszcze bardziej zapisami unijnych polityków

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: co ma Rosja do europejskiego pie...Clca na punkcie elektryków, które dzisiaj dalej nie są konkurencyjne do spalinowych?

    •  

      pokaż komentarz

      co ma Rosja do europejskiego pie...Clca na punkcie elektryków, które dzisiaj dalej nie są konkurencyjne do spalinowych?

      @hiperchimera: to ze Europa skonczy uzywanie ropy

    •  

      pokaż komentarz

      to czemu to nie jest używane?
      @Pawel993: Nie wiem ale się domy$$lam. Jakbyś mógł sobie paliwo robić w garażu to byś zespół monopol państwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLDIER_OF_FROGTAN: Przynajmniej jest jest oryginalny. Ja bym tak wyglądający samochód kupił, byle nie elektryka.

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLDIER_OF_FROGTAN: Może nie jest piękny, ale wygląda inaczej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: używanych aut nie będzie w prywatnych rękach, trwają przymiarki do uruchomienia „fabryk” samochodów używanych, tj. żaden producent za niedługo nie będzie sprzedawał swoich aut a jedynie wypożyczał, nie opyla się tracić litu z rak i metali ziem rzadki, poczytaj co euroidioci szykują na temat recyklingu tych aut

    •  

      pokaż komentarz

      @IvanBarazniew: dlatego lobby paliwowe nigdy sie na to nie zgodzi

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: no chyba jednak nie. Ropa występuje nie tylko u kacapów to na raz.
      A dwa jak wyobrażasz sobie ładowanie takich aut? Gdzie i czym?

      Dodatkowo, zwykle auto na stacji "ładuje" się w około 10 minut" i może przejechać że spokojem 700-800 km. Ile to zajmuje najlepszym elektrycznym?

    •  

      pokaż komentarz

      @setmauz: dodałbym jeszcze, że baterie można zrecykljngować w ponad 90% i w przyszłości będzie to konieczne, bo inaczej braknie nam surowców na nowe.
      Załączony raport nic nie udowadnia. Powinni uzupełnić go prostą tabele. Samochodów spalinowych jest tyle, elektryków tyle i podać jaki % ulega samozapaleniu i zapłonie przy wypadku.
      Nie, nie chciałbym elektryka. Cztery powody 1. Wysoka cena 2. Mało punktów ładowania, mieszkam w bloku i do gniazdka sobie nie podepnę 3. Słaby zasięg na podróże po Europie.
      4. Bardzo drogi serwis

    •  

      pokaż komentarz

      @munioman: jak się odsunie to nie poparzy, prawda?
      A kwestia jest oczywiście skierowana do komendanta czy tam kogokolwiek kto decyduje ogólnie o procedurach gaszenia i szkoleniu strażaków, a nie do szeregowego strażaka

    •  

      pokaż komentarz

      Dodatkowo, zwykle auto na stacji "ładuje" się w około 10 minut" i może przejechać że spokojem 700-800 km. Ile to zajmuje najlepszym elektrycznym?

      @hiperchimera: jak jedziesz w trase 800km to masz wiecej przerw niż 10 minut, powinienes miec jak nie masz to zle o tobie świadczy i powinienes oddac prawko

    •  

      pokaż komentarz

      @SOLDIER_OF_FROGTAN:
      To zależy jeśli jesteś fanem oldschoolowych scifi to ma w sobie nutkę nostalgii.

    •  

      pokaż komentarz

      @Yurakamisa: Jeśli jesteś w stanie przez noc naładować auto przez kontakt, albo - jeśli chcesz - szybciej w centrach handlowych to nie, nie trzeba super kosztowej infrastruktury projektowanej tylko i wyłącznie z myślą o elektrykach (silosów na paliwo, rur, dozowników), z energetykami, hotdogami (które trzeba wyprodukować, przetransportować, sprzedać) i zespołem pracowników pracujących 24/7.

      I jedyny argument na to to zawsze jest "uuu, ale przecież prąd jest z elektrowni" - no jest, co z tego? Paliwo jest z rafinerii (o czym warto nie wspominać, prawda? Zanieczyszczone oceany, wypadki w transporcie etc), a prąd można generować (i tak będzie za jakiś czas) z energii odnawialnej.

      Strasznie drażni mnie takie jednowymiarowe patrzenie na elektromobilność, uuu, chcą nas oszukać, samochód za 300 tysięcy hehe, kto to kupi", albo "chcą, byśmy jeździli tramwajami a sami latają samolotami" - to już się zdecydujcie, czy chcą, żebyśmy jeździli elektrykami za 300k w górę czy tramwajami bo te dwa cele są nijak zbieżne.

      Elektryki NIE SĄ rozwiązaniem wszystkich problemów, mają dużo swoich własnych, np. ja chcę móc przejechać 700 km na jednym baku (choćbym musiał tylko raz na rok), czego nie zrobię elektrykiem. Ale serio - zdecydujcie się, kto nami teraz manipuluje? Producenci aut, którzy wymuszają zakup drogich elektryków, czy producenci paliwa, którzy wymuszają na nas drogie paliwo?

    •  

      pokaż komentarz

      @kuba4370: no tak wspaniały argument "hehe produkcja silnika" - a produkcja stacji rafineryjnej? Serwis i utrzymanie zespołu? Katastrofy ekologiczne? Oszustwa na spalinach przez największy koncert motoryzacyjny? A widziałeś jak utylizuje się olej silnikowy, ile się go utylizuje i jaki jest tego koszt?
      Prąd do elektryków idzie z elektrowni - tak, a bo co? A skąd idzie paliwo? Trzeba kopać, wydobywać, nijak nie jest gorsze od ropy. A czy za kilkanaście lat przejdziemy na odnawialne źródła energii i atom? Tak. Czy zmienimy ropę na ekoropę, która będzie miała podobną kalorycznośc? NIE.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli jesteś w stanie przez noc naładować auto przez kontakt

      @setmauz: Szczególnie gdy wszyscy twoi somsiedzi wpadną na ten sam pomysł xd

      szybciej w centrach handlowych to nie, nie trzeba super kosztowej infrastruktury projektowanej tylko i wyłącznie z myślą o elektrykach

      @setmauz: No dokładnie prąd przypłynie sam xd

      zespołem pracowników pracujących 24/7.

      @setmauz: A ty będziesz mógł sobie spokojnie odpoczywac w samochodzie kilka godzin xd

      I jedyny argument na to to zawsze jest "uuu, ale przecież prąd jest z elektrowni" - no jest, co z tego?

      @setmauz: No dokładnie jest ale nie trzeba budować elektrowni bo przecież mamy stare węglowe które już teraz nie wyrabiają xd

      Strasznie drażni mnie takie jednowymiarowe patrzenie na elektromobilność, uuu, chcą nas oszukać, samochód za 300 tysięcy hehe, kto to kupi", albo "chcą, byśmy jeździli tramwajami a sami latają samolotami" - to już się zdecydujcie, czy chcą, żebyśmy jeździli elektrykami za 300k w górę czy tramwajami bo te dwa cele są nijak zbieżne

      @setmauz: Xdd

      Elektryki NIE SĄ rozwiązaniem wszystkich problemów, mają dużo swoich własnych, np. ja chcę móc przejechać 700 km na jednym baku (choćbym musiał tylko raz na rok), czego nie zrobię elektrykiem. Ale serio - zdecydujcie się, kto nami teraz manipuluje? Producenci aut, którzy wymuszają zakup drogich elektryków, czy producenci paliwa, którzy wymuszają na nas drogie paliwo?

      @setmauz: Dokładnie tak. Ile razy taki TIR jeździ po 700 km raz dziennnie max przeciez xddd

    •  

      pokaż komentarz

      @zonk_2:
      ad1. zgadzam się, ALE przy dzisiejszych cenach spalinowych róznica jest taka: full wyposażony passat to 230k a tesla 3 model long range to 300k (mniejszy, ale do wzięcia). Ale, jak mówiem, zgadzam się
      ad2. totalnie prawda - do mieszkania w bloku zupełnie bez sensu
      ad3. za mały zasięg kolejnym problemem, zgadzam się
      ad4. chyba największy problem, plus w P{L jest bardzo mało stacji serwisowych elektryków, Tesle trzeba naprawiac w Niemczech (albo trzeba było, może doszło do jakiejś zmiany)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: a umiesz odpowiedzieć na pytanie bez inwektywy? Ile czasu się ładuje auto elektryczne? Jaki ma dziś zasięg?

      Czytaj:

      Większość elektryków oferuje zasięg z przedziału 200‒300 km. Dodatkowo wszystkie prędkości powyżej 90km/h go redukują nawet o kilkanaście procent. Rozumiem, że jadąc autostradą albo ekspresówką będziesz "grzać" max 90 żeby samochód dojechał do stacji ładowania?

      Lądowanie 11kW to około 3h ładowania. No taka solidna przerwa nie sądzisz? A na trasie będzie ich kilka...

      No chyba że znajdziesz stacje bardzo szybkiego ładowania to wtedy na trasie 450km masz przymusowe 3 przerwy po co najmniej 30 minut co około 150km.

      Dalej chcesz się licytować jakie to auto elektryczne jest super? Jako drugi do samego miasta, spoko, ale nie jako główne auto.

    •  

      pokaż komentarz

      @setmauz: gdyby mnie było stać na nowe auto to wszystkie pozostałe punkty nie byłyby problemem ;) Kupiłbym Hybrydę za 200k i korzystał z dobrodziejstw obydwu silników. Kupno używanego elektryka to dalej niewiadoma i może sie okazać strzałem w kolano.

    •  

      pokaż komentarz

      Większość elektryków oferuje zasięg z przedziału 200‒300 km. Dodatkowo wszystkie prędkości powyżej 90km/h go redukują nawet o kilkanaście procent. Rozumiem, że jadąc autostradą albo ekspresówką będziesz "grzać" max 90 żeby samochód dojechał do stacji ładowania?

      @hiperchimera: wiekszosc aut miejskich nie przejedzie 800km na jednym tankowaniu, polecam pojechac toyotą aygo autostrada 140... bo porownujesz najtansze elektryczne do średniej klasy spalinowego

      No chyba że znajdziesz stacje bardzo szybkiego ładowania to wtedy na trasie 450km masz przymusowe 3 przerwy po co najmniej 30 minut co około 150km.

      @hiperchimera: tesle ładujesz 12 minut na 250 km

      Dalej chcesz się licytować jakie to auto elektryczne jest super? Jako drugi do samego miasta, spoko, ale nie jako główne auto.

      @hiperchimera: u nas jest problem tylko taki że nie da sie doprowadzic kabla do stacji ładowania i maksymalnie jedna stacja ladowania elektrycznych samochodów na 250km, chyba że sie władza zmieni to wtedy elektryczne samochodyw beda miec sens w kraju.

    •  

      pokaż komentarz

      Samochody elektryczne NIE PALĄ SIĘ częściej niż samochody spalinowe, to powtarzany mit.

      @setmauz: ofc tylko jak pali się samochód zwykły a jak "ekologiczny" To różnica jak między ogniskiem a palnikiem acetylenowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath
      Ostatnio doliczyli się, że pył z opon zanieczyszcza bardziej niż sadze z diesla.

      Ale ciężkie elektryki, jedzące opony jak szalone nadal są forsowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @bobek_86: jest. są dokładne analizy. tylko te uproszczone mówią co innego. Mozna sprawdzić na Elektrowoz.pl
      Owszem, to jest portal właścicieli i sympatyków samochodów elektrycznych, ale pokazują różne badania i ewidentnie wychodzi, że są ekologiczne. Ważne: porównanie dotyczyło spalin. Jeśli chodzi o recykling baterii (no bo reszta jest w sumie podobna jak w spalinowcach, pomijając smary i oleje), to obecne technologie dochodzą do 98%, a to dopiero początek. Co do zapalania się samochodów elektrycznych. Jeśli przyjmiemy, że są zasilane w dużej mierze przez OZE, to wystarczy ich szkodliwość porównać choćby z katastrofami ekologicznymi tankowców albo platform wydobywczych. Są dużo rzadsze, ale nieporównywalnie bardziej szkodliwe. Dodatkowo rozwijane są baterie na elektrolit stały, które wykazują dużo mniejszą skłonność do samozapłonu. Tak więc możliwości sprawienia, żeby samochód elektryczny stał się jeszcze bardziej ekologiczny są duże, a jeśli chodzi o spalinowce, to doszliśmy do ściany.

    •  

      pokaż komentarz

      @Adam_Prosty: ale LPG o benzyna to kopalina a to nieprawilne bo umacnia ruskich albo Arabię. A taki elektryk bierze prąd z gniazdka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: "bo porownujesz najtansze elektryczne do średniej klasy spalinowego"

      Mini Cooper to dobrzy przykład?
      1,6 ma podany zasięg ponad 700km
      SE (elektryczny) to około 200km

      "tesle ładujesz 12 minut na 250 km"
      Ile masz takich stacji do ładowania? Poza tym ile kosztuje najtańsza Tesla? 200-300kzł?

      Za taką cenę masz benzyniaka klasy premium.

    •  

      pokaż komentarz

      Ile masz takich stacji do ładowania? Poza tym ile kosztuje najtańsza Tesla? 200-300kzł?

      @hiperchimera: mało bo w Polsce nie ma kabli i nie da sie poprowadzić i modernizowac sieci... bo to wymaga planow i inwestycji

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: czyli przyznałeś mi rację, dziękuję. To jest pieśń ale dalekiej przyszłości. A nie że za 10 lat koniec ze spalinami.

    •  

      pokaż komentarz

      @hiperchimera: w Polsce tak, na zachodzie szybciej bedzie

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: ale to dalej powinno wyglądać inaczej. Budowa elektrowni atomowej, potem zakaz spalin.

    •  

      pokaż komentarz

      @IvanBarazniew: Wtedy każdy żul przysyłał by się do baku

    •  

      pokaż komentarz

      Każdy człowiek który wie że za 15 lat może go być nie stać na EV, a zabronią mu kupić normalny samochód produkowany w Europie.

      @Cogito-sum: Czyli taki, który wyciąga jakieś teorie bazując na danych IDZD? Niby dlaczego ludzi miałoby nie stać na EV skoro stać ich obecnie na spalinowe?

    •  

      pokaż komentarz

      Co jak aut będzie 100x więcej?

      @bregath: potrzeba będzie 45000000 litrów wody

    •  

      pokaż komentarz

      @bregath: 4,5 m3 ( słownie: cztery i pół metra sześciennego) brzmi mniej sensacyjnie.
      Początki bywają trudne a ropa kiedyś się skończy.

  •  

    pokaż komentarz

    Spamerzy z auto świata w formie. Jedno auto spłonęło - problem. 212 tysięcy samochodów paliwowych, które spłonęły w USA tylko w 2018 - eee, to nic takiego. TESLA JEST WINNA KURWA!!!

    https://housegrail.com/car-fire-statistics/#1_There_were_212500_vehicle_fires_in_2018

  •  

    pokaż komentarz

    Samochód doszczętnie spłonął, a do stłumienia ognia strażacy potrzebowali aż 45 tys. l wody.
    Czyli zmarnowali swój czas i 45 tys. litrów wody.

  •  

    pokaż komentarz

    źródło: nie_zgasisz.png

  •  

    pokaż komentarz

    A jak sie gasi szmochod z 50 litrami benzyny w zbiorniku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
    Zdjecie pogladowe

    źródło: epoznan.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: spali sie zanim straż pożarna przyjedzie xd

    •  

      pokaż komentarz

      @Pawel993: Jak się dobrze rozpali to niezależnie czy straż przyjedzie czy nie i ile wody wyleje i tak spali się praktycznie do zera. Niezależnie czy spalinowy czy elektryczny. Zwyczajnie, w samochodzie jest zbyt dużo palnych substancji.

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: najlepiej jak sie cysterna zaczyna palić

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      A jak sie gasi szmochod z 50 litrami benzyny w zbiorniku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @PDCCH: Pianą gaśniczą

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: Ma to znaczenie w przypadku np garażu podziemnego.Inna jest intensywność pożaru, inna temperatura, i możliwość ugaszenia. Więc nie, nie do końca nie jest to to samo.

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: skoro się dowalać do paliwa, to powinieneś zadać inne pytanie. Abstrahując od opon, karoserii, wnętrza (bo są podobne w elektrykach i spalinówkach) - co emituje więcej szkodliwych substancji do atmosfery - płonąca benzyna czy płonące baterie litowo-jonowe będące mieszanką litu i fosforu i kilku innych, oraz elektrod kobaltowo-nikolowo-aluminiowych, połączony dziesiątkami metrów przewodów w otulinie plastikowej...

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: Normalnie się gasi, trzeba zdusić ogień, w elektryku nie da się go zdusić, bo baterie nie potrzebują tlenu do rozgrzewania się i w konsekwencji palenia.

    •  

      pokaż komentarz

      Różnica polega na tym że spalinowe bez problemu idzie zgasić, a elektryka już nie bardzo.

      @PDCCH: No i może jeszcze powiesz, że ciągła emisja spalin w mieście jest eko i pro zdrowotna?
      No, ale ważne, że elektryk się długo pali, a to że ma w zasadzie zerową/niską emisję podczas użytkowania to nie ma znaczenia. To jest istotna część do pominięcia. Skupienie tylko na negatywie. ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trewor: przeciez nic takiego nie twierdze i ni ezamierzam twirdzic, wiec weź sie może odp$$$%%@?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jare_K: Ty, a robiłes pełną analizę skladu samochodu spalinowego? Patrz, tam masz ołów w akumulatorze ;)
      Jakies tam stopy molibdenu w łozyskach itp itd.
      Nie, w samochodach elektrycznych nie ma nic zdecydowanie bardziej toksycznego przy paleniu się takiego samochodu niż jest w samochodach spalinowych

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: niezgaszony i tak wyjara się w 16 minut. Elektryki za to gotują się po 12 godzin nim akumulator cały się przepali.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jare_K: płonąca benzyna / ropa bo wg statystyk do pożarów spaliniaków dochodzi 60! razy częściej na 1000 aut niż do pożarów elektryków. 60x. I nie, nie dlatego że elektryków jest nniej. To jest statystyka dla spalin na 100tys spalin / dla elektryków na 100tyś elektryków. Jak to możliwe że tak mocno się interesujesz tymi pożarami że rozkminiasz gdzie i ile jest kabelków, a nie zanasz tej podstawowej statystyki że spaliniaki płoną 60!!! razy częściej ( ͡° ʖ̯ ͡°) Czyżby nie zależało ci na obiektywnym zgłębieniu tematu???

    •  

      pokaż komentarz

      @Ati:
      Skoro już się powołujesz na ten raport, to nie zatajaj faktów!

      AutoInsuranceEZ studied the frequency of fires—from all causes, including collisions—in automobiles in 2021. It found that hybrid vehicles, which have an internal combustion engine and an electric motor, had the most fires per 100,000 vehicles (3475), while vehicles with just an internal combustion engine placed second (1530 per 100,000). Fully electric vehicles had the fewest: 25 per 100,000. These findings were based on data from the National Transportation Safety Board and the Bureau of Transportation Statistics.
      A więc hybrydy, które są na rynku od ponad dekady prowadzą w niechlubnym rankingu. Drugie miejsce spalinówki. Najmniej pełnych elektryków - ale czy aby nie dlatego, że hybrydy i spalinowe w porównaniu z tymi elektrykami są dosyć stare, a pełne elektryki na rynku są od kilku lat dopiero i akumulatory nie zdążyły się zestarzeć? Może dlatego hybrydy odstawiają dwukrotnie spalinówki, a mają 140 razy więcej pożarów niż pełne elektryki?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jare_K: Lol "Noe zatajaj faktów" po czym piszesz to samo co ha dodając swoje niczym nie poparte "a może". Hybrydy to rak taki sam jak spaliny. A auta elektryczne są na rynku od 12 lat!

    •  

      pokaż komentarz

      @Ati: z którego roku były to auta spalinowa, a z którego elektryki? Poczekajmy az elektryki się trochę zestarzeją i wtedy można prowadzić statystyki

    •  

      pokaż komentarz

      @PrzThim: Acha - bo to ty decydujesz kiedy statystyki są ok a kiedy nie :) Jesteś statystykiem? Auta elektryczne masowo sprzedawane mają 10 - 14 lat. Tesla Roadster od 2008, Leaf 1 od 2010. Tesla S od 2012. To jak? Zaczniemy uznawać statystyki dopiero kiedy potwierdzą to co tobie się podoba? A może prościej - będziemy patrzeć tylko na te potwierdzające twoją tezę. A na te które jej przeczą - nie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zawracają tylko dupę z tymi statystykami i tą całą "rzeczywistością" nie? Jak ty już dawno wiesz co masz wiedzieć i masz swoje zdanie wyrobione ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚

    •  

      pokaż komentarz

      @Ati: ale to ty dzwonisz. Za to ty jesteś statystykiem i liczy się tylko twoje widzimisie? ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
      Twoje statystyki nie mówią czy brane są pod uwagę wszystkie wyprodukowane samochody spalinowe i elektryczne, czy tylko te w określonych latach, jest tu wielkie pole do manipulacji, bo uwaga. Auta spalinowe są produkowane od 1890 roku i wyprodukowano ich setki razy wiecej niż aut elektrycznych. Nie podałeś żadnych szczegółów, ale zawracasz dupe i się czepiasz. No chyba ze chcesz widzieć tylko to co ci się podoba, bo już masz wyrobione jedyne prawidłowe zdanie na temat samochodów spalinowych, za to wszystkie odmienne poglądy są fałszywe, co nie? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna

Dodany przez:

avatar drMuras dołączył
531 wykopali 42 zakopali 12.3 tys. wyświetleń