•  

    pokaż komentarz

    "dopłacają kierowcą różnicę" - oj tak, niektórzy z nich w życiu nie będą nikim więcej.

  •  

    pokaż komentarz

    Piękny przykład placebo. Lejesz niby "lepsze" paliwo i sam się oszukujesz, że rzeczywiście auto lepiej jeździ.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: Mowisz? No ale co jesli slabiutkie silniczki motocyklowe nie wkrecaja sie na obroty i ciezko na 4T z 50cc wycisnac odpowiednia predkosc? A co jesli silnik jest jeszcze mniejszy (Honda GX35) i pali litra tygodniowo ale ciezko mu wycisnac te 1,6 KM na zwyklej benzynie? A na Vpower sie bardzo ladnie rozpedza i nawet mniej wibruje i szarpie.

      W samochodach powyzej litra takie zwykle paliwo co najwyzej bedzie mulic a w motocyklu takie lepsze moze dac dodatkowego kopa w jezdzie pod gore. Zreszta orlen to orlen ale jak kupujesz z shella to przynajmniej wiesz ze nie chrzczone.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon:
      jak przeczytałem temat na tamtym forum to aż się zdziwiłem jakiego ze mnie durnia na tej stacji robili. "Do BMW to tylko VERVA- mniejsze spalanie, lepsze osiągi" :D myślałem, że gość z CPNu wie co mówi i radzi mi na moją korzyść, a teraz się okazuje, że to tania regułka dla naiwnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92:
      Widać znalazł buraka z bawary ;) Co łyka wszystko jak młody pelikan.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Zamszowy_ogorek: "le jak kupujesz z shella to przynajmniej wiesz ze nie chrzczone." oj niekoniecznie ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @steemm:
      jakbym jeździł Oplem albo Fiatem to też bym łyknął :)

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: Nie gadaj,że to łyknąłeś... ahahaahhaha

    •  

      pokaż komentarz

      @crypto:
      łyknąłem, łyknąłem - możesz się śmiać. W sumie to czasem bywam naiwny i stale się przekonuje, że sporo ludzi chce mnie w %$@@a zrobić, jak tylko się da, nie najlepiej wychodzę na tym zaufaniu do otoczenia ;p
      Zresztą kto jak kto, ale myślałem, że pracownik stacji benzynowej wie co mówi - nawet mi do głowy nie przyszło, że ma jakąś premię za to, że sprzeda lepsze paliwo, myślałem że mają tylko godzinówki tam płacone :)
      Możesz być pewny, że jak jeszcze raz zaproponuje Verve to zdecydowanie odmówię ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: coś jak podstawki pod kable elektryczne, albo złote kable które mają przewodzenie lepsze od miedzi o 0,0001R

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: to tak jak u ludzi, którzy są zachwyceni pedałami SPD do rowerów. usłyszą gdzieś sugestię, że to powoduje przyspieszenie na szosach to już potem trąbią, że jadą szybciej o 5kmph... choć to, oczywiście, efekt zachwycenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: Pracownik stacji benzynowej ma sprzedać... na stacjach walą w $$%!a jak się da. Z resztą tak samo robią sklepy komputerowe, RTV AGD, jeśli klient się nie zna to zostanie naciągnięty. Grunt to mieć dobrą gadkę (dobierać w zależności od klienta). Z resztą takich czarów pewnie uczą na jakiś studiach nawet, ale najlepsi mają to nabyte razem z doświadczeniem :)

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: a dlaczego od razu stwierdzasz, że skoro pracownik ma za to płacone to jest to gorsze? Dziwna logika.

    •  

      pokaż komentarz

      @SPGM1903: Tutaj się niestety nie zgodzę bo sam swojego czasu zakupiłem system SPD i średnie podskoczyły diametralnie nie mówiąc już o wygodzie, przyśpieszeniu i "czucia" rowera. Chociażby podjeżdzanie pod górkę jest wydajniejsze bo zawsze możemy pedały ciągnąć w górę dodatkowo odciążając nogę która aktualnie naciska na pedał. Lepiej też wykorzystujemy potencjał mięśni bo inne jego partie są odpowiedzialny za podnoszenie nogi a inne za naciskanie :) Także polecam samemu się przekonać. Jest różnica.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: też słyszałem te teorie. nie potwierdzam, nie zaprzeczam. ale SPD mają sprzyjać odpowiedniemu rozłożeniu sił podczas poedałowania, tak jak kijki od nordic walkingu niekoniecznie muszą być czymś w rodzaju pieszego nitro, a tylko pomocą do pokonywania dłuższych dystansów, bo siły sa inaczej rozkładane.
      podejrzewam więc, że i przy SPD sprawa ma się tak, jak opisałem. ma się po prostu nieco inny rozkład sił, ale prędkość dodatkowa to zasługa tylko i wyłącznie pedałującego, który chce potwierdzić tę teorię.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy:
      ja nie twierdzę, że verva jest gorsza dlatego, że pracownik ma płacone za jej sprzedaż premie, tylko dlatego, że pracownicy stacji orlena sami wypowiadają się na waszym forum, że to paliwo jest gówno warte

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: szczególnie jeden. Akurat taki, który miał poważny zatarg z orlenem.

    •  

      pokaż komentarz

      @SPGM1903: Tez przesada - rozumisz pedaly przypina sie do specjalnych butow a te specjalne buty maja inna sztywnosc niz normalne do chodzenia (nie zginaja tak jak zwykle wiec gdzies tam jest i wieksza sila + nie ma tam tej pianki ktora normalnie amortyzuje stope). W dobrych butach lzej sie jezdzi a wiec i szybciej + potrafisz ciagnac but do gory.

      A i zlodzieje ich nie kradna bo nie maja butow.

  •  

    pokaż komentarz

    Witam. Na wstępie się przedstawię. Jestem administratorem forum www.orlenowcy.pl Dziękuje za reklamę forum.

    Jednak muszę coś wyjaśnić. Temat z forum, który został tu "wykopany" dotyczy sprzedaży paliw Verva. Przecież to normalne, że zarabiamy na sprzedaży tych paliw, ale to nie oznacza, że te paliwa są złe, a klienci są oszukiwani.

    Paliwa Verva cechują się większą liczbą cetanową/oktanową, mają zmniejszoną ilość siarki do minimum (śladowe ilości), zawierają środki czyszczące układ paliwowy.

    Więc nie jest to tak, że jesteście oszukiwani.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Czy wiesz, że:
      Liczba oktanowa podana na stacjach to ściema? w rzeczywistości 95 to 89-92 a 98 to 92-95.
      Nie ma bezpośredniej korelacji między liczbą oktanów, a "kopem"?
      Dodatki paliwowe w starszych silnikach mogą być niezdrowe?
      Większość stacji w Polsce posiada tego samego dostawcę paliwa i korzysta z tych samych rozlewni?

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: No dobrze, ale mnie ciekawi co z tą zawartością siarki i podwyższoną liczbą cetanową? Jest tu jakiś ekspert, żeby wyjaśnić, jak to wpływa na eksploatację silnika?

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: nie prawda. Dowód? Przejdź się na stację paliw i poproś o świadectwo jakości. Muszą Ci pokazać i zrobią to bez problemu. Wtedy dokładnie zobaczysz jakie są parametry paliwa.

      Oktany nie dodają kopa to oczywiste.
      Nie słyszałem żeby były nie zdrowe, chyba że mówisz o tym, że ktoś miał syf i mu przeczyściło, a on nawet filtra nie zmienił.

      ok 90% paliw w kraju pochodzi od Orlenu lub Lotosu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Normy jakościowe co do paliwa a jej rzeczywista wartość oktanowa nijak się mają.
      Niezależnie od norm kontroli jakości, oktany rozmijają się z napisem na dystrybutorze ZAWSZE. Nie chce mi się robić googlowania w tej sprawie, ale kiedyś o tym sporo czytałem. Wartośc oktanowa to nie taka prosta sprawa (zwłaszcza jej mierzenie).

      No i są dwie wartości oktanowe, motorowa i badawcza.
      Badawcza jest mniej istotna niż motorowa, ale to ją zawsze podaje się na dystrybutorach.... (a różnice bywaja potężne)

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Na świadectwie masz podane jakie są wymagane wartości, a jakie zbadane na bazie paliwowej. Oprócz kontroli na bazie paliwowej przez orlen lab są również kontrole zewnętrznych urzędów na stacjach.

      Powiem Wam, że sam tankuje na swojej SP. I na jakość paliw w tym Vervy nie mogę powiedzieć złego słowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Czy ty słyszysz co się mówi?

      TO JAK JEST NA PAPIERZE TO NIE JEST JAK JEST W RZECZYWISTOŚCI.
      Badana wartość jest inna w zależności od jej ekspozycji na warunki, zanieczyszczenia na które była narażona w zbiorniku stacji itd.

      Poza tym podaje się BADAWCZĄ nie motorową.....
      Tutaj mały cytat:
      P: Co oznacza skrót „RON”?
      O: RON oznacza Resarch Octane Number (Liczba Oktanowa Badawcza).
      Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne i oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 600 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się wzrost szybkości stuków (przeważnie można to usłyszeć).

      P: Co oznacza skrót „MON”?
      O: MON oznacza Motor Octane Number (Liczba Oktanowa Motorowa). Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne, oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 900 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się szybkie stuki (są one szczególnie niebezpieczne, gdyż przeważnie są one niesłyszalne, ponieważ silnik jest za głośny).

      Wskaźnik motorowej liczby oktanów jest tym, który powinien interesować kierowcę, bo ma bezpośredni wpływ na pracę silnika, a nie na detonacje w warunkach laboratoryjnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: na świadectwie masz podane i ron i mon.

      Nie pamiętam jakie to są wartości z dostaw na mojej Sp, ale sprawdzę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: :) To spoko, cywilizowana dyskusja. Luz, już się nie będę spinać :)

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: O co ci chodzi z tymi liczbami oktanowymi? Paliwa ORLEN zawsze spełniały normy które narzuca prawodawca w tym zakresie (spełniają też oczywiście wszelkie Europejskie). Zwróć się do Brukseli, żeby paliwa były oznaczone wg. RON a nie MON :) Na pewno zmienią po kilkudziesięciu latach stosowania oznaczeń z RON :)

      O jakich zanieczyszczeniach mówisz? Wszystkie zbiorniki oraz dystrybutory mają filtry a paliwa na stacjach ORLEN są często kontrolowane przez wewnętrzne służby.

      Eeech. Czemu Polacy są tak zawistni, że zawsze zamiast być dumnymi ze swoim największych firm które są doceniane i szanowane w Europie to jadą je jak bure suki?

    •  

      pokaż komentarz

      @Arkadian: Po pierwsze pomyliłeś RON z MON, a po drugie po nikim nie jechałem, tylko wypunktowywałem rzeczy, które są prawdziwe, a które koncerny wolą zamiatać pod dywan (jak np. ilość oktanów).

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Witaj, a masz dostęp do takiej wartości jak kaloryczność paliwa? Dla mnie to był główny argument "za" dla paliw tzw "premium", jednakże jak to czytam, to aż mi się nie chce wierzyć, że te paliwa różnią się tylko i wyłącznie dodatkiem większej ilości środków myjących...

      Ogólnie brakuje rzetelnej informacji czym tak naprawdę są paliwa premium, sami zresztą widzicie jakich chwytów trzeba się imać, żeby to paliwo sprzedać. Swego czasu konkurencyjny V-Power, jeszcze ten "100 oktanów" (czy też 99+, chyba tak był najpierw oznaczany) reklamowany był większą kalorycznością, innymi słowy większą energią jaką można wyzwolić spalając tą samą objętość mieszanki, jednakże to było dawno temu, jak to paliwo wchodziło jako pierwsze na polski rynek.

      A Verva?

    •  

      pokaż komentarz

      @Mibars: Nie wiem czy to jest podane na świadectwie jakości, ale sprawdzę.

      To nie o to chodzi, że te paliwa są złe i dlatego się nie sprzedają. Po prostu klienci z góry je odrzucają bo są droższe.
      Prawdą jest, że mają dodatki czyszczące, uszlachetniające, zredukowaną do minimum ilość siarki (ważne dla katalizatora, ale nie tylko). Nie mogę tego potwierdzić, ale czytałem, że benzyna Verva ma właściwości absorbujące wodę.

      My staramy się ich przekonać, że można na nich zaoszczędzić, abo poprzez zmniejszone spalanie. Naprawdę wielu klientów mówiło mi, że testowali i spaliło im mniej, a inni mówili, że nie spaliło mniej, ale auto było dynamiczniejsze. Inną oszczędnością jest trwałość silnika.

      No i oczywiście prawdą jest, że ze sprzedaży mamy kasę. No bo w końcu jesteśmy handlowcami i płacą nam za wyniki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: No dobra a co jesli paliwo sie nie sprzeda? Jest wymieniane czy to jest jakis patent ze przy dystrybutorze jest dopiero mieszane? Wiesz fajnie miec jak najświeższe.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zamszowy_ogorek: raz w tygodniu jest dostawa. Zresztą bez przesady paliwo to nie mleko i nie psuje się w tydzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Próbuję Ci uzmysłowić, że ilość oktanów jest zgodna z wyśrubowanymi wymaganiami UE. Koncerny nie mają tu niczego do ukrycia.
      Proszę: to odwołanie do Polskiego prawa. Zapewniam Cię, że ORLEN produkuje benzynę przewyższającą te minimalne wymagania
      http://lex.pl/serwis/du/2005/1825.htm

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Kaziu - na logike: liczba oktanowa wplywa na prace silnik i na wydajnosc: im wieksza liczba oktanowa tym wieksze prawdopodobienstwo ze wybuch nastapi dokladnie wtedy kiedy powinien czyli zapewni optymalne warunki pracy silnika. Wystapi za wczesnie badz za pozno i energia kinetyczna bedzie inna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: A co ze spalaniem? Hmm? Po co pracownicy mówią kierowcom, że auto mniej spali? I skąd tak rozbieżne opinie wielu tutaj wypowiadających się? Na ogół negatywnie (a to brak mocy, a to spalanie większe?).

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: całkiem możliwe, że to zależy od samochodu. Poza tym nie spodziewajcie się efektów po 1 tankowaniu. Komp w samochodzie musi wyłapać i dostosować pracę silnika pod nowe paliwo. Przecież nie spodziewacie się chyba, że gdy umyjecie zęby raz w miesiącu to będą zdrowe i białe.

  •  

    pokaż komentarz

    Jestem byłym pracownikiem orlenu i znam kilka wysoko postawiony osób z forum orlenowcy.pl, zadawajcie mi pytania.