•  

    pokaż komentarz

    Firma podobno ma zmienić logo na doNtPay

  •  

    pokaż komentarz

    Typowo polskie podejście do biznesu. A ludzie na PayPala narzekają...

    •  
      f......s

      +10

      pokaż komentarz

      @typoagrafka: wyślesz towar, sprzedający żąda zwrotu bez podstaw i tracisz kasę z konta.
      Duże prowizje.
      Potrafią nagle bez powodu zablokować wpłaty. Dowiedzieć się co jest problemem jest często nie możliwe.

    •  

      pokaż komentarz

      @factorys: Zamawiałem kartę graficzną z UK i płaciłem przez PayPal. Przyszła niesprawna -sprawdzałem na kilku komputerach. Sprzedający kłócił się ze mną, że sam ją zepsułem lub "podmieniłem części ze swojej zepsutej" i chcę go naciągnąć. Napisał, że w żadnym wypadku nie zwróci kasy i nie przyjmie zwrotu. Napisałem do PayPala, że mnie oszukano. Wysłałem im skan potwierdzenia nadania paczki do sprzedawcy. 2 dni później kasa za kartę jest z powrotem na koncie. Ze sprzedawcą nie zamieniłem ani słowa od kontaktu z PayPalem. Jak dla mnie wzorowa firma. Ciekawe ile na zwrot kasy czekałbym od Allegro. Ile bym musiał nalatać się po policjach i innych.

      Co do blokowania wpłat, owszem zdarzyło mi się 2 razy. Przy kupnie laptopa z USA, gdzie wartość przelewu była ponad 4tyś zł. Zablokowali mi konto. Przesłałem im skan ostatniego wyciągu z banku jako potwierdzenie mojego adresu i kolejnego dnia konto odblokowane i przelew poszedł. Jestem w stanie zrozumieć losowe blokady konta przy większych transakcjach celem oczywiście ochrony samych użytkowników. Więc nie ma tak, że blokują bez powodu. Zawsze było wyraźnie napisane, że konto zostało wylosowane celem uwierzytelnienia użytkownika i zapewnienia bezpieczeństwa. Więcej jak raz na kilka miesięcy się to nie zdarza.

    •  

      pokaż komentarz

      @PadmaN:

      Wysłałem im skan potwierdzenia nadania paczki do sprzedawcy. 2 dni później kasa za kartę jest z powrotem na koncie. Ze sprzedawcą nie zamieniłem ani słowa od kontaktu z PayPalem. Jak dla mnie wzorowa firma.
      Czyli wg Ciebie firma, która na podstawie potwierdzenia wysłania np. kartki pocztowej z pozdrowieniami w kopercie na adres sprzedawcy zabiera mu pieniądze i odsyła bez słowa kupującemu - przykładowo - oszustowi to wzorowa firma? Dość dziwne.

      Sam korzystam z PayPal - odnoszę się tylko do powyższego wywodu i logiki.
      Sprzedasz mi iPhone'a, otrzymam go, odeślę Ci poleconym wielki środkowy palec, a do PayPal potwierdzenie jego nadania i mam iPhone'a za darmo?

    •  

      pokaż komentarz

      @PadmaN: a teraz sobie pomyśl - słyszałem o przypadkach cwaniaków, którzy kupują taką samą kartę graficzną jak mają bo im się spaliła. I odsyłają swoją zepsutą sprzedającemu w ramach reklamacji "bo nie działa". Jeśli sprzedawca spisał wcześniej numery seryjne, to wie, że oszust mu odesłał inny egzemplarz karty graficznej.

      Wyobraź sobie, że Ty sprzedajesz kartę na ebayu a taki cwaniak zapłacił Ci PayPalem i odesłał zepsutą kartę w ramach reklamacji. PayPal odbiera Ci kasę. Jesteś bez kasy i bez karty graficznej.

      Tak więc jak widzisz PayPal wcale nie jest taki dobry. Owszem a Twoim przypadku zdarzyło się, że obronił Ciebie przed nieuczciwym sprzedającym, ale w innej sytuacji by się okazało, że PayPal oszukał sprzedającego odbierając mu niesłusznie pieniądze.

      Nie mówię, że PayPal jest be. Zresztą popatrz w allegro aby zgłosić oszustwo musisz iść na policję. Jeśli sam jako kupujący masz coś na sumieniu, to raczej nie pójdziesz na policję, bo sprzedający udowodni, że to Ty jesteś oszustem i będziesz miał sprawę za składanie fałszywych zeznań

    •  

      pokaż komentarz

      @rzdx2: @pracus: Owszem, sprzedawcy mają trochę gorszą pozycję niż kupujący, którzy mogą ich łatwo oszukać przez mechanizm zwrotów pieniędzy za towar. Jednak fizyczne osoby coraz częściej wysyłają towar dopiero, gdy przelew jest "cleared" - otrzymane pieniądze za przedmiot przelane są już na konto bankowe i PayPal ich nie zamrozi/ nie cofnie. Czy mój sprzedawca tak zrobił? - nie wiem. Paczka szła tak długo, że mógł pieniądze 3 razy wypłacić do banku.

    •  

      pokaż komentarz

      @PadmaN: To właśnie sprzedawcy narzekają na PayPala, kupujący raczej nie mają powodów. Tutaj przykład z ostatnich kilku dni: http://www.xenonauts.com/121-pre-order-issues.html - a takich sytuacji można znaleźć znacznie więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @rzdx2: Nie koniecznie od razu na policję. Zapłaciłem za towar na allegro kartą płatniczą, według mnie nie zgadzał się z opisem a sprzedający nie pozwolił mi skorzystać z prawa zwrotu w ciągu 10 dni. Rozpocząłem procedurę chargeback i czekam... co prawda już ponad miesiąc od oficjalnego pisma z banku dotyczącego "przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia" ale nadal liczę na pozytywny wynik.

  •  

    pokaż komentarz

    I bardzo dobrze tak tym oszustom

  •  

    pokaż komentarz

    Wykop za wybór miniatury (w sumie przez autora reportażu).

  •  
    f......s

    +6

    pokaż komentarz

    Ja powiem tylko, że regularnie 2x w tygodniu dostaję od nich wypłaty.

    Problem dotyczy tylko starych umów z oddziałem w Wielkiej Brytanii.
    I znam przynajmniej kilka osób które zamiast podpisać nową umowę od pół roku narzekają że długo muszą czekać,
    a mogli w 5 minut wydrukować i podpisać umowę z polskim oddziałem.

    Co by nie było nawet prowizje mniejsze są na umowie z oddziałem Dotpay S.A.

    No ale jak widać ludzie lubią narzekać, ale ze swojej strony nic nie zrobią... Ich problem.

    Osobiście dziwie się tylko temu, że oddział S.A. tak słabo reaguje na opóźnienia swojej spółki córki LTD.