NBA NHL NFL

  •  

    Przyjrzyjmy się rywalizacji interdywizonalnej w zeszłym sezonie.

    najpierw drużyny z najgorszymi bilansami:

    Dywizja Atlantycka

    New York Knicks 2- 14
    to jest dramat, który pomimo poważnych wzmocnień się nie skończy, rywale są nadal podobnie silni, PO nie dla knicks.

    Dywizja Centralna

    Bulls 3-13
    Tragedia, młodzież wcale nie jest wstanie dokonać jakiegoś wielkiego skoku na plejoffy. Nie ma co się łudzić

    Cavs 4-12
    Poćwiczą troszkę do loterii, może następnym razem uda się im dostać top 3 pick.

    Southeast
    Jedno jest w tej dywizji pewne. Sezon Charlotte może wyjątkowo tragiczny 10-6 będzie rezultatem nie dop powtórzenia. Orlando rok temu osiągnęło plejoffy i wszystko wskazuje na to, że znów tam zagoszczą.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zachód

    Northwest
    Tu chyba warto poruszyć dwie kwestie: Co pokaże OKC które było (9-7) w zeszłym roku i czy wolves mogą powalczyć o PO - w poprzednim sezonie w dywizji (5-11)

    Pacyficzna
    Warriors którzy byli 13-3 raczej tego rezultatu nie powtórzą, Sacramento było zaledwie 4-12 a przecież miało nie najgorszy bilans wszystkich spotkań. Suns 3-13 plejoffy nie wchodzą w grę.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Southwest
    Dallas 4-12, powinni poprawić rezultat przeciwko nieopierzonym Grizzlies i Pelicans.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    A teraz dosyć ciekawa statystyka bilansu spotkań gdzie różnica w zdobytych punktach między drużynami wynosiła +10, Czyli albo wyraźnie wygrywały, albo wyraźnie przegrywały.
    To najpierw najlepsze drużyny

    Bucks 45-5
    łał.łał. Dominacja!
    Warriors 34-10
    Jazz 34-12
    Rapotors 33-9
    Teraz najgorsze.
    Knicks 6-41
    Cavs 6-43
    Suns 5-40
    Hawks 7-31
    Bulls 9-31
    ----------------------------------
    A teraz bilansy meczyków których różnica w punktach wynosiła mniej niż 3 punkty.

    Nugets 13-3 O.o
    Hawks 9-6
    Nets 12-8
    Raptors 11-7
    Clippers 6-2
    I drużyny z najgorszym bilansem
    Jazz 0-7
    W sumie kto tam miał być "klacz" w końcówce przecież nie Mitchell.
    Hornets 6-10
    Tak jeśli masz karzełka, to nie oczekuj cudów w końcówce, to nie Durant, że może rzucać nad rękami.
    ----------------------------------------------
    Bilans gier z dogrywką/ami
    Celtics 4-0 Wielki Brad patrzy na was i wszystkiego dopilnuje.
    Pistons 5-2 proszę jakie walczaki
    Clippers 5-1 mają nerwy.
    i Kastraci
    Warriors 0-5 heh (ciekawy jaki kontekst tych gier był)
    #nba
    pokaż całość

    źródło: nba-map-wiki.png

    +: Tiqella

    Czy podział na konferencji powinien zostać zniesiony?

    • 8 głosów (42.11%)
      Tak
    • 11 głosów (57.89%)
      Nie
  •  

    Oto i on, legenda naszego sportu narodowego powtarzający mantrę innej legendy, legendy hokej na lodzie.

    #heheszki #humorobrazkowy i trochę #polityka

    źródło: 3av76y.jpg

  •  

    Krótkie pytanie, który z zawodników którzy rozegrali po ~2000 min w zeszłym sezonie był najgorszy?

    Starałem wybrać się najgorszych starterów z najgorszych drużyn.

    Macie własne propozycje?
    #nba

    źródło: dedicated-russell-westbrook-stays-late-after-practice-to-miss-100-54443707.png

    Który z tych zawodników miał najgorszy sezon?

    • 3 głosy (7.89%)
      Cedi Osman (CLE)
    • 4 głosy (10.53%)
      Colin Sexton (CLE)
    • 3 głosy (7.89%)
      Justin Holiday (Obecnie IND)
    • 13 głosów (34.21%)
      Kevin Knox (NYK)
    • 10 głosów (26.32%)
      Avery Bradley (Obecnie LAL)
    • 5 głosów (13.16%)
      Josh Jackson (Obecnie MEM)
  •  

    U góry moje przemyślenia odnośnie STANU NBA

    Ligą trzęsą skrzydłowi!
    Niemal nieodzownym elemntem każdego zwycięskiego teamu (mowa o finałach NBA) w ostatnich 15 latach, po za naprawdę nielicznymi przypadkami byli wybitni skrzydłowi, przeważnie "niscy" z dobrą grą na dystansie.

    Jeżeli twój najbardziej uniwersalny gracz prezentuje najwyższy poziom w drużynie, nie masz się czego obawiać.

    Bez solidnego, dobrego rozgrywjącego zapomnij o plejoffach
    Nie mam tu na myśli POINT GUARDów sensu stricto, a ludzi w drużynie którzy potrafią tą piłką dysponować. W Denver był to Jokić, w Detroit Blake Griffin - choć to już było najlepszym dowodem na to, że z Bucks tylko sweep ich czekał. Chyba najgorzej rzecz wyglądała w Orlando, stąd może tylko 7 seed.

    O ile Small Foward jest pozycją najwyższej "wagi", to Back Court jest znacznie ważniejszy od Front Courtu
    Na zachodzie w poprzednim sezonie rządziły i dzieliły Backcourty PTB, GSW, HOU czy na wschodzie TOR, MIL, PHI. W dobrej sytuacji jest też Sacramento z Foxem i Hieldem na czele.

    Jeśli twoi dwaj najlepsi gracze to Center i Power Foward, nie masz co myśleć o tytule
    Chyba nieszczęsne Detroit jest w takiej sytuacjii. 2 duże talenty, które razem nic nie osiągną. Orlando? Knicks?

    Tradycyjny Center? Na co to komu?
    Tradycyjny center który nie gwarantuje w defensywie elitarnej solidności, stabilności jak kotwica (anchor), ma marginalny wpływ na grę, o ile nie jest Mistrzem BoxOutów, Ofensywnych zbiórek (Adams), przykładnym drwalem (Drummond)
    Vucevic, Nurkic, Valanciunas nikt takich zawodników do ligi dziś nie bierzę, no chyba że wykazują możliwości rozwoju.

    From Dowtown...
    Trójeczky panie, Trójeczky rzucaj. 2x0.50 a 3x.033 daje kurwa niemalże to samo i to jest dramat?

    Dirty Spacing

    Tu nawet nie chodzi o to by zawsze trafiać (duh...), tyle żeby chociaż próbować. Myles Turner center Indiany ponad 2 trójki na mecz oddawał. Gracze tacy jak Giannis też muszą rzucać, inaczej czeka ich bolesne spotkanie z rzeczywistością.
    Gdyby Simmonsowi chciało się rzucać...eh.

    You'd better match them up, or you will fuck up
    Toronto to zrobiło parę razy podczas tych PO, mieli może krótką rotację, ale jaką wszechstronną!! Miało ludzi na Giannisa, Embiida. Czemu taki okropny wpierdol utah dostała? Po nie potrafili sobie poradzić ze small ballowym składem Rockets, no i Miczel ceglił. : )

    Doświadczenie górą
    Spurs niemalże ograli żółtodziobych Nuggets. Składy Rockets/Warriors/Toronto raczej wiekowe i patrzcie jak daleko zaszły. Młodość i wigor jest fajna na sezon regularny (patrz Denver, Sacramento, Nawet Pacers, czy Celtics). W playoffach,to trzeba na spokojnie.

    Biały trener, Biała duma
    Coś tym czarnym trenerom w lidze nie idzie... ostatnio Lebron w 2016 roku zdobył tytuł,po za tym trenerzy o tym kolorze skóry osiągali maks półfinały konferencji w ostatnich latach.
    a wróc Casey nie tak dawno finał Konfy z raptors Derozana...jeden z moich ulubionych trenerów lidze.
    Czemu tak jest? Większ presja na czarnych kołczach? Nie dostają równych szans? Czarny czarnego nie szanuje?

    ----------------------------------------------------------------------------------

    Także tego proszę państwa...Sports Illustrated renomowany brukowiec, heh, zrobił listę top 100 zawodników na sezon 2020.
    Tu poukładane

    a tu wielcy nieobecni

    Dla nie kumatych SI to chyba najbardziej znany "papier" ktory dotyczy treści sportów amerykańskich i nie tylko. Cenię go znacznie wyżej niż jakieś bełkotliwe Athletic, Bleacher Report, The Athletic, ESPN inc czy The Ringer.
    Jaka jest ta lista, po pierwsze spójna,
    zawodnicy są ewaluowani poza kontekstem sytuacji w drużynie,

    Zawodnicy, którzy na 90% nie zagrają w tym sezonie zostali pominięci (nie ma Duranta, Walla itd))
    Oceniani są przede wszytkim pod kątem ostatnich dokonań, potencjalności odgrywają małą rolę
    Ci którym kontuzja odbierze ponad pół sezonu również są niżej klasyfikowani
    ---------------------------------------------------------------
    G(uards)
    4.Stephen Curry GSW
    5.James Harden HOU
    10.Damian Lillard POR
    12.Rusell Westbrook HOU
    15.Kyrie Irving BRK
    20.Kemba Walker BOS
    21.Chris Paul OKC
    22.Bradley Beal WAS
    24.Jrue Holiday NOP
    26.Mike Conley UTA
    28.Kyle Lwory TOR
    29.Donovan Mitchell UTA
    32.CJ McCollum POR
    33.De'Aaron Fox SAC
    34.Devin Booker PHO
    38.Jamal Murray DEN
    39.Victor Oladipo IND
    44.D'Angelo Russell GSW
    46.Eric Bledsoe MIL
    48.Gary Harris DEN - dostał większą kasę, przestał grać, skandalicznie wysoko
    53.Lou Williams LAC
    54.Buddy Hield SAC
    61.Malcolm Brogdon IND Obama dostał duży kontrakt powinien być cichym all starem!
    62.Trae Young ATL
    67. JJ Redick NOP
    73. Ricky Rubio PHO MVP mistrzostw świata proszę państwa.
    81. Patrick Beverley LAC
    82.Marcus Smart BOS
    87.Jeff Teague MIN
    89. Danny Green LAL dajcie spokój miał fatalne plejoffy, ale to nadal top 60 gracz!
    90. Zach LaVine CHI pomyślec, że dla niektórych to najlepszy gracz Bulls, SI dało radę!
    91.Derrick White SAS nisko?
    92. Spencer Dinwiddie BRK... dimwitted
    94. Dejounte Murray SAS
    ------------------------------------------------
    G/F
    11.Jimmy Butler MIA
    27.Khris Middelton MIL
    30.Luka DONČIĆ DAL - tak tak dawać go w top 20 to grzech
    31. Demar Derozan SAS
    52. Bojan Bogdanovic UTA
    58. Klay Thompson GSW - Chyba dlatego ta lista tak mi się podoba
    63.Eric Gordon HOU
    65.Joe Ingles UTA
    68.Jaylen Browon BOS - Śmiechowy gracz, poważny człowiek.
    69.Caris Levert BRK
    72.Josh Richardson PHI
    86.Andre Iguodala MEM
    95.Joe Harris BRK Klay thompson lite.
    99. Terrence Ross ORL
    100. Andrew Wiggins MIN Wiecie,że od następnego sezonu ma dla Wilków rozgrywać? Ciekawie co z tego wyjdzie. W sumie najbardziej kontorweryjny gracz na tej liście.
    -------------------------------------------------------------------------
    *F(owards)
    1.Giannis Antetokounmpo MIL
    2.Kawhi Leonard LAC
    3.Lebron James LAL (czy on nadal jest tak dobry?)
    9.Paul George LAC
    19.Blake Griffin DET
    24.Pascal Siakam TOR
    35.Jayson Tatum BOS
    49.Tobias Harris PHI xD Max od Phili na zachętę?
    50.Danilo Gallinari OKC co tak nisko?
    57.Otto Porter CHI yuuup!
    59.Gordon Hayward BOS
    60. Aaron Gordon ORL
    64.Robert Convigton MIN
    70.Thadeus Young CHI
    72.Harrison Barnes SAC znowu w życiu mu nie wyszło...ale kasa się zgadza.
    75. Pops Junior Tucker HOU
    76. Lauri Markkanen CHI
    84. Al-Farouq Aminu ORL
    85. Brandon Ingram NOP xD?
    96.Kyle Kuzma LAL - uff.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    F/C
    6.Anthony Davis LAL
    16.Lamarcus Aldridge SAS
    17.Draymond Green GSW (Tak Green grywa na 5 i to nie rzadko)
    18.Al Horford PHI ( Ktoś powie, że dziś to tylko center)
    37.Kristaps Porzingis DAL
    41.Kevin Love CLE (to już wiecie czemu Cavs są mało kolorewej sytuacji)
    43.Paul Millsap DEN - w Atlancie grywał na 5 na small ballu, może czas do tego powró
    cić
    51.John Collins ATL
    55.Derrick Favors NOP w końcu ktoś go docenił
    76. Domantas Sabonis IND
    77. Montrezl Harrell LAC
    79.Julius Randle NYK
    80.Serge Ibaka TOR Panie Ibaka nie starzej się nam tak szybko.
    83. Jaren Jackson Jr. MEM Nie Bagleje nie Ejtony, tylko dżakson kalesony.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------
    C(enters)
    7.Joel Embiid PHI
    8.Nikola Jokić DEN
    13.Karl-Anthony Towns MIN
    14.Rudy Gobert UTA
    36.Andre Dummond DET(najlepszy amerykański center?)
    40.Steven Adams OKC
    42.Marc Gasol TOR
    45.Nikola Vucevic ORL (No one loves Nik Vooch, jak oni w takim razie zrobili tego 7 seeda?)
    47.Myles Turner IND
    56.Clint Capela HOU
    66.Brook Lopez MIL
    78. Jusuf Nurkic POR
    88. Jonas Valančiūnas MEM
    93.Bam Adebayo MIA
    97. Jarret Allen BRK i mu karierę przyjście D.Jordana zastopuje : /
    98.De Andre Jordan BRK to w jaki sposób poprawił osobiste, zasłaguje na miejsce w HOF.
    --------------------------------------------------------------------------------
    23. Ben Simmons PHI - gdyby miał rzut. Byłby to jedyny gracz który mógłby łoić wszystkie 5 pozycji w NBA. Kim on właściwie jest? Rozgrywającym?
    --------------------------------------------------------------------------------
    Top 10 Rozgrywających według SI
    4. Steph Curry> 10.Damian Lilard >12. Rusell Westbrook> 15.Kyrie Irving >20.Kemba Walker >21.Chris Paul>23. Ben Simmons> 24.Jrue Holiday >26.Mike Conley >28.Kyle Lwory TOR
    Zacna lista Grajków.

    ----------------------------------------------------------------------------
    Najlepsi gracze poniżej 23 roku życia według SI. (23,22,21 itd.)
    13.Karl Anthony TOWNS - MIN Chociaż on 15 listopada już 24 :)
    23.Ben Simmons PHI
    29.Donovan Mitchell UTA
    30.Luka Doncic DAL
    33.De'Aaron Fox SAC
    34.Devin Booker PHO typ ma dopiero 22 lata - niesamowite.
    35.Jayson Tatum BOS
    38.Jamal Murray DEN
    44.D’Angelo Russell BRK
    47.Myles Turner IND
    -------------------------------------------------------------------------
    Charlotte jako jedyny zespół nie ma gracza w top 100
    76ers mają aż 4 graczy w top 50 i 5 w top 100. (top 72 jak kto woli
    Celtics, Nets, Jazz, Rockets mają aż 5 graczy w top 100
    Zespoły które mają tylko jednego gracza w top 100. Knicks, Cavs, Wizards
    Idą, idą, lecą, pędzą nędza z bidą i bida z nędzą.
    Tacy Wolves to według SI mają 4 zawodników top 100 xD to plejoffy murowane?
    Dallas ma tylko 2 i ma się bić o plejoffy?, to już Pels lepiej wyglądają (4) plus pewnie Zion oraz Memphis (3) plus Ja morant, SPurs 4 w top 100. Zyczę powodzenia Jimowi!

    #nba #sport Zapraszam do dyskusji. Z czym najbardziej się nie zgadzacie?
    pokaż całość

    źródło: imagesvc.timeincapp.com

    Czy Andrew Wiggins zasługuje na miejsce (setne) w top 100?

    • 9 głosów (18.00%)
      Tak, andrzej jest najpiękniejszy
    • 24 głosy (48.00%)
      Nie, prądem go stałym/zmiennym
    • 17 głosów (34.00%)
      Jeden Rabin powie nie, a inny powie nie.
    •  

      Tradycyjny center który nie gwarantuje w defensywie elitarnej solidności, stabilności jak kotwica (anchor), ma marginalny wpływ na grę, o ile nie jest Mistrzem BoxOutów, Ofensywnych zbiórek (Adams), przykładnym drwalem (Drummond)

      Vucevic, Nurkic, Valanciunas nikt takich zawodników do ligi dziś nie bierzę, no chyba że wykazują możliwości rozwoju..

      @Weed233:

      Nikt w Anno Domini 2019 nie draftuje centrów którzy nie mają większych szans na bycie kotwicami w defensywie, bez rzutu i techniki. Prawda czy nie?

      Hayes i Clarke, nie pasują do kontekstu Vucevica Nurkicia i Valanciunasa. nie bez powodu nie wymieniłem w ich gronie Drummonda, Favorsa, Jaretta Allena, D.Jordana itd. Come on zielarz
      pokaż całość

    •  

      @Weed233: Podobny profil gracza my ass Czy to te sławne styki?

      W ogóle Nurkic poprawił swoją defensywę i to bardzo ładnie. (JAk parooow robił top 25 miałem nurka na 25 miejscu a w pierwszej 20 Vucevica...to tak swoją drogą.

    • więcej komentarzy (10)

  •  

    Orlando Magic podjęli decyzję o wykorzystaniu opcji zespołu dla Mo Bamby, Jonathana Isaaca oraz Markelle Fultza. Opcja dotyczy jednak dopiero sezonu 2020/21, i o ile w przypadku pierwszej dwójki ta decyzja jest całkowicie zrozumiała, o tyle Fultz, który w ciągu dwóch sezonów w lidze zaliczył raptem 33 spotkania (te rzeczywiście dobre można policzyć na palcach jednej ręki) budzi kontrowersje. Jego opcja w kontrakcie jest też zdecydowanie najdroższą (aż 12,3 mln dolarów), co oznacza, że Magic przekroczą jeszcze bardziej próg podatku od luksusu w sezonie 20/21.

    Płacić ponad 12 milionów za kota w worku? Dziwna decyzja, moim zdaniem.

    #nba #sport #orlandomagic (specjalnie dla jednego obserwującego ten tag xD)
    pokaż całość

    źródło: nba.com

    Czy Fultz jeszcze odpali?

    • 10 głosów (29.41%)
      Tak, w sezonie 2019/20
    • 2 głosy (5.88%)
      Tak, ale dopiero w sezonie 2020/21
    • 12 głosów (35.29%)
      Nie, nic z niego nie będzie
    • 10 głosów (29.41%)
      Kto to jest?
  •  

    San Antonio w przyszłym sezonie robi spokojnie playoffy. Wszyscy trąbią jaki to zachód nie jest napakowany, ale to Spurs dawno nie mieli tak ciekawego i szerokiego składu. A wiadomo, że w tak długim sezonie, szeroka kadra to podstawa. A wiec spójrzmy:

    Weterani: DeRozan, Aldridge, Gay, Caroll, Belinelli, Mills

    mid-twenties: White, Forbes,

    Młodzi zdolni: Murray, Walker

    Młodzi średnio zdolni: Poetl, Lyles

    Prospects : Johnson, Samanic

    Nie wiem jak tam wygląda Murray po kontuzji, ale Walker w summer league wyglądał znakomicie.

    #nba
    pokaż całość

  •  

    Kierunek "Koszykówka"
    W kręgu ekspansyjnych inspiracji, powstały takie moje przemyślenia wokół możliwych lokalizacji nowych drużyn NBA.

    Nowa organizacja nie będzie pionierska

    Wyjątkowo nieprawdopodobne wydaję się to by Seattle nie dostało drużyny w NBA, jeśli już pojawią się rozmowy o nowych drużynach.

    Spodziewałbym się również kolejnych rywali w rynkach które już posiadają swoich przedstawicieli w NBA, ale o tym zaraz.

    Pierw wymienię parę sporych obszarów metropolitalnych które nie posiadają drużyny w NBA.

    Riverside–San Bernardino–Ontario Kalifornia populacja 3 254 821
    Seattle–Tacoma–Bellevue Waszyngton 3 043 878
    San Diego–Carlsbad–San Marcos Kalifornia 2 813 833
    St. Louis Missouri–Illinois 2 698 687

    Daruję sobie obszary w których króluje NFL Baltimore, Pittsburgh, Kansas City itd
    Najbardziej zaludnione miasta beż drużyny w NBA

    San Diego 1,425,976 Już tu byli ale się zmyli. Lubią tu baseball (Padres)

    San Jose 1,030,119 Miasto prężnie się rozwijające byłby to świetny rywal dla GSW Nie mieli by tu zbytniej konkurencji

    Austin można sobie darować
    Tam panuje kolegialny football. Poza tym w MLS niedługo będzie Austin FC. Chociaż nadal jest to drużyna bez aktywnie grające wdrużyny w "Major Sports". Po za tym tuż za rogiem są Spurs w San Antonio.

    Jacskonville ma drużynę NFL.

    Forth Worth udaje że nie jest Dallas.

    Columbus? Czy Ohio potrzebuję kolejnej drużyny? po za tym MLS/NHL/NCAA jako konkurencja
    Są jeszcze jakieś śmieszne miasta typu Louisville, Omaha

    O Las Vegas nie ma co mówić. najbardziej przypałowe ASG miało tam miejsce.

    Mexico City?? Co by było, według mnie mniej realne niż real Madryt w NBA.

    Pewne oczywistości dla mnie warte nadmienienia

    Kalifornia kocha sport! Koszykówka, Baseball, soccer a nawet rozochocone tu NFL, you name it.

    Na Florydzie muszą być konkurencyjne zespoły Mogli by zrelokalizować Orlando, ale w momencie otworzyły się rynek dla innych drużyn.

    W starej Dixie koszykówka musi uznać wyższość Futbolu Tzw. Południe żyje, żyło i pewnie będzie żyć "prawdziwie amerykańską grą"

    Hipsterskie miasta lubią kosza Portland, Seattle miasta Liberalnej Demokracji...nie dziwne że soccer ich zauroczył.
    Jakbym miał typować organizacje do relokalizacji to bym dał takie typu:

    New Orleans Pelicans; Long story short - Zion i bananowa młodzież mogą się okazać bardzo słabą źle dobraną drużyną z niskim sufitem. Sam Zion jeśli nie zmieni wagi będzie bardzo podatny na kontuzję. Stracili Davis, a dostali Worek mięśni i koty w worku
    Po za tym tutaj rządzą Saints. Wszystkich świętych może niedługo odwiedzić Drew Brees QB Saints który wczoraj doznał kontuzji, która kto wie - może skończyć jego karierę i to szybko. Czyżby na braku sukcesów Saints, organizacja Pelikanów miała się odrodzić.

    1 pick w draftcie 2019 dla drużyny znajdującej się w fatalnej sytuacji marketingowej...pomyślicie sami Mireczky

    Memphis Grizzlies
    heh,tutaj 2 pick w draftcie dla organizacji w podobnej potrzebie. W Memphis wiele się udało zbudować na podstawie kultury rywalizacji. Bracia Gasol tworzyli drużyny mogące bić się o Plejoffy. Co jeśli temu miastu widmo porażki zajrzy w oczy na nieco dłużej niż kilka sezonów? Ja Morant też może być bustem, a Jaren Jackson może stracić życie, znaczy zdrowie.
    Po za tym jest fajny fanbase. Szkoda że drużyny nie udało się Fedex-owi przemianować drużyny na Memphis Express.

    Charlotte Hornets
    Widzieliście nowy poweranking @probasket ? Bez Kemby, z Kupchakiem (GM) ta drużyna może się już nigdy nie pozbierać.

    Są to miasta do których nie aż tak dawno zrerolokalizowano drużyny, nie mają tak bogatej historii więc łatwiej było porzucić te miasta.

    w sumie nie wiem jak to otagować, polecę po najmniejszej linii oporu.
    #nba #nfl - bo w sumie spore uzaleznienie tu jest #sport #mapy
    pokaż całość

    źródło: gq6glb3bd7v11.png

    Które miasto (prócz Seattle) ma największe szansę na team NBA?

    • 31 głosów (43.06%)
      Las Vegas
    • 7 głosów (9.72%)
      Mexico City, Meksyk
    • 5 głosów (6.94%)
      Louisville (Kentucky)
    • 2 głosy (2.78%)
      Kansas City, Missouri
    • 9 głosów (12.50%)
      Vancouver, Kanada
    • 8 głosów (11.11%)
      San Jose, Kalifornia
    • 6 głosów (8.33%)
      San Diego, Kalifornia
    • 4 głosy (5.56%)
      Pittsburgh
  •  

    Niestety najwyższa klasa rozgrywkowa zorganizowanej polskiej koszykówki nie dla biednej polski B ( Dominacja miast Polski A miażdżąca)

    Czemu brak żadnego klubu na poziomie przy granicy z Litwą.

    Czy basketem w polsce jara się głównie młodzież z dawnego zaboru niemieckiego, których rodziców stać na jordany?

    W końcu czy koszykówkę nie należałoby uznawać za sport dla krajów wysoko rozwiniętych?

    #koszykowka #sport i trochę #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: 67676135_10157499421780984_1505560473049759744_o.png.jpg

    •  

      To co mówisz jest oczywiste i nie przeczę temu. Spójrzmy trochę dalej niż to nasze własne podwórko. Wezmę tu analogię z piłki nożnej, choć ta koszykowa też powinna działać. Okej Włocławek to może być miasto mistrza Polski, ale czy to może być miasto dynastii Euroligowej? Nikt nie da takiego szmalu na Włocławek który miałby coś tam w tej Eurolidze osiągać, jakiego potencjalna dynastia z Warszawy mogłaby oczekiwać.

      Ty mówisz o tym co jest. Ja mówię zaś o potencjalnościach, możliwościach, którym odlegle, czasem bardzo odlegle od rzeczywistości.

      Po za tym jak słusznie zauważyłeś odnośnie tych sponsorów. Rzeczywiście w miastach-państwa kapitał a się na co rozchodzić, ale mimo wszystko w większym akwarium z reguły pływają większe rybki i te egzotyczne są bardziej chętne na duże akwaria.

      Taki off top; Sadzisz, że dzięki emerytowanemu Gortatowi ruszy się basket w Łodzi?
      @cult_of_luna:
      pokaż całość

    •  

      @cult_of_luna: Ja się w ogóle nie interesuję PLK, zamierzam. Jednak bardzo mnie dobrze poinformowałeś. Coż pozazdrościć Włocławkowi ludzi zgromadzonych wokół tego "wieloletniego projektu" i ja w Włocławek jako "kulturę" nie wątpię, tylko widzisz sam mówisz, że na EL to są za wysokie progi organizacyjne. Potrafiłbym sobie wyobrazić, że kibice Anwilu robią coś w stylu kibiców Skry, gdy ta jeszcze nie miała obiektu. Po prostu rangi międzynarodowej grywać na wyraźnie większym obiekcie. Byłby sens? Chyba tak Szczególnie jeśli miałby to być powiedzmy półfinał EuroCup. pokaż całość

    • więcej komentarzy (13)

  •  

    Cześć Panowie! Zrobiłem power ranking #nba - konferencji Wschodniej.

    Jest ładnie sformatowany z logotypami, dlatego zapraszam na PROBASKET http://probasket.pl/nba-power-ranking-2020-1-kto-najmocniejszy-na-wschodzie/

    Zapraszam do merytorycznej dyskusji.
    pozdrawiam
    MP pokaż całość

    •  

      @PROBASKET: Podoba mi się konsekwencja w tworzeniu tej listy. No ciekawe czy w Nets wszystko z Irvingiem, kliknie. Wystarczy, że nie będą mu przeszkadzać.. racja? Dziwi mnie wysoka pozycja Pistons, mieli bardzo mocny start w zeszłym sezonie, ale wpadli na "genialny" pomysł wytrejdowania Bullocka. Nadal nie mają klasowego rozgrywającego na miarę PO.

      Pacers z Brogdonem, Lambem i dwoma wieżami nie są materiałem na top 4?

      Przewiduję małą zapaść Bucks. Pozdrawiam.

      P.S : Szanuję za Knicks>Bulls
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (12)

  •  

    Jest sprawa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak komuś to nie przeszkadza, to proszę o głos na Mateusza Ponitkę, byłoby to fajne podziękowanie za to, co zrobił dla kadry i dla kibiców na tych mistrzostwach.

    http://www.fiba.basketball/basketballworldcup/2019/news/vote-now-who-would-be-your-tissot-most-valuable-player-of-the-world-cup?

    #koszykowka #sport #plk #nba #chiny #wykopefekt
    pokaż całość

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: 1568624843630.jpg

  •  

    W ramach uzupełnienia do tej ankiety dorzucę listy amerykańskich centrów grających w lidze:

    Wschód:

    - Philadelphia 76ers - Kyle O'Quinn
    - Milwaukee Bucks - Brook Lopez, Robin Lopez
    - Chicago Bulls - Wendell Carter Jr
    - Cleveland Cavaliers - John Henson
    - Boston Celtics - brak
    - Atlanta Hawks - Damian Jones
    - Miami Heat - Bam Adebayo, Meyers Leonard
    - Charlotte Hornets - Cody Zeller, Thomas Welsh
    - New York Knicks - Mitchell Robinson
    - Orlando Magic - Mohamed Bamba (nie posiada paszportu WKS)
    - Brooklyn Nets - DeAndre Jordan, Jarrett Allen
    - Indiana Pacers - Myles Turner
    - Detroit Pistons - Andre Drummond
    - Toronto Raptors - brak
    - Washington Wizards - Thomas Bryant

    Łącznie 16 centrów na 15 drużyn

    Zachód:
    - Los Angeles Clippers - Montrezl Harrell
    - Memphis Grizzlies - Miles Plumlee
    - Utah Jazz - Tony Bradley
    - Sacramento Kings - Dewayne Dedmon, Richaun Holmes
    - Los Angeles Lakers - DeMarcus Cousins, JaVale McGee, Dwight Howard
    - Dallas Mavericks - brak
    - Denver Nuggets - Mason Plumlee
    - New Orleans Pelicans - Derrick Favors, Jahlil Okafor
    - Houston Rockets - Tyson Chandler
    - San Antonio Spurs - LaMarcus Aldridge
    - Phoenix Suns - Frank Kaminsky
    - Minnesota Timberwolves - brak
    - Oklahoma City Thunder - Nerlens Noel (nie posiada paszportu Haiti), Justin Patton
    - Portland Trail Blazers - Zach Collins, Hassan Whiteside
    - Golden State Warriors - Willie Cauley-Stein, Kevon Looney

    Łącznie 20 centrów na 15 drużyn.

    Cztery drużyny nie posiadają amerykańskiego centra w składzie, 9 drużyn posiada dwóch centrów (choć niektórzy są liczeni jako PF/C), a tylko jedna - LAL - posiada aż trzech amerykańskich centrów.

    #nba
    pokaż całość

  •  

    Nie jestem fanem pociętych filmików z wakacji, takich w których,Lebron napina się na siłowni czy tych gdzie, Drummomd/Howard/Capela rzuca 30 trójek na minute.
    Ale ten filmik fajny, szkoda, że gruby czasem flopuje, no i gdyby przeniósł swój talent o 10 lat wstecz to miałby status taki jak Kobe wśród Januszy
    #nba

    źródło: youtube.com

  •  

    Co się z tymi Packersami dzieje, to było 21:0 i tak dobrze wyglądało...
    Bez głupich błędów, proszę
    #nfl

  •  

    Takie wyniki na ten tydzień "przewidział" madden20

    #nfl

    źródło: 70989278_10157855588093756_2269497501306322944_o.jpg

    +: celtics
  •  

    Po jasnej stronie mocy, czyli jak Dallas Mavericks stało się ulubiona drużyną Mirków

    W ostatnich ankietach, które przeprowadzałem, drużyna Dallas Mavericks czy jej gracze (np Luka Doncic) nadzwyczaj dobrze prezentowali się na tle konkurencji - mam tu na myśli sporą liczbę glosów wlaśnie na opcję "teksańską" oddanych.

    Skąd to uwielbienie nowego składu, czy w ogóle samej organizacji Mavs?
    : - Europejskie tradycje? Mavs bardzo płynnie przeszli z ery Nowitzkiego w erę - jak mamy prawo przypuszczać - Luki i Kristapsa.
    : - Po prostu zagraniczny talent Jakby nie patrzeć roster pełen przedstawicieli rożnych narodowości
    : - ** Kontrowersyjne, ekscentryczny właściciel** Mark Cuban z nim na pewno nie będzie nudno.
    : - Dziki Zachód Czy taki dziki to bym nie powiedział, ale teksas od dawna był mokrym snem wielu...
    : -Jasne twarze : ) Czymś zupełnie naturalnym jest odczuwać sympatię, pociąg czy po prostu utożsamiać się z tym co nas przypomina. Zobaczcie, że nawet ci "czarni" coś tacy "biali" się wydają. Czyżby sympatia zrodzona z kompleksów?
    : -Jumpshooting Dzisiejszy przelotny widz NBA kocha koszykówkę do której zdolni sa gracze Mavs; Jest piłeczka, jest skakanko i jest rzucik. Może to nagromadzenie "jasnych" z właśnie takiego powodu - przecież stereotyp powiada "white men can't jump...but they can shoot"
    :-Historia Kopciuszka - według mnie główna przyczyna sympatii dla Mavs. Ojebanie Lebrona, Wade, Bosha w 2011 przez Mavs było taką właśnie kopciuszkową historią, Polacy lubią takie wątki.
    :-Jim Carey trenerem głównym Mavs Nic dodać, nic ująć.
    : -Nie bazują na supergwiazdach podpisanych w FA ciężko mi przypomnieć sobie jakiś deal który przeczyłby temu....Porzingis superstarem nie jest. Często sprowadzali poddstarzałe dawne gwiazdy i dawały im nowe życie. Kidd, Marion, Carter, Ellis itd.

    Będzie to "najaśniejsza" drużyna od czasów T-Wolves 2012/2013
    #nba
    pokaż całość

    źródło: i.redd.it

    Skąd "wybielenie" Mavs?

    • 14 głosów (20.59%)
      Przypadek
    • 31 głosów (45.59%)
      Kontynuacja tradycji "zagraniczny talent"
    • 3 głosy (4.41%)
      Chcą poprawić rzuty za 3
    • 20 głosów (29.41%)
      Rasiści
    •  

      @KXNG_Preem

      Wydaję mi się że tak jak mówisz będą grać sytuacyjnnie. Na centrze Powell będzie grać z tego co zapowiadali kristaps na 4. Mnie ciekawi gdzie luka bedzie grać.

      Wright - Curry - Doncic - Porzingis - Powell
      Ale czy Jim Carrey będzie miał rigicz tak grać z Curry'm jako starterem i Doncicem na SF.

  •  

    Hiszpanie nie nabierają sie na te trikowe podania w tłum Campazzo i na extrapassy/przerzuty do rogu. Na razie zabrali Argentynie atuty. IMO najlepsza defensywa turnieju zdecydowanie.

    Coś jednak czuję że będą jeszcze emocje i bliższy wynik w drugiej połowie.
    #koszykowka

  •  

    Nie trzeba mieć 2 metrów ani nawet 180 cm wzrostu by być koszykarzem, być gwiazdą drużyny, zdobyć brązowy medal na mistrzostwach świata...

    pokaż spoiler Trzeba jednak być czarnym XD


    Btw, najlepszy biały koszykarz o wzroście poniżej 180 cm?

    #oswiadczenie #koszykowka #heheszki pokaż całość

    źródło: shared.jpg

  •  

    Fournier na wyjebce ubrany przyszedł. Swoją drogą czy mógł się ktoś inny niż właśnie Fournier znaleźć? Czy z racji, że musiał być jakiś reprezentant Francji, a nikt inny zbytnio się nie nadawał, to go dali. Jaki inny niski skrzydłowy tutaj by się mógł znaleźć?
    #koszykowka

  •  

    Drużyny których graczy skorzystałby najwięcej zmniejszeniu odpowiedzialności za punktowanie (tych że graczy) w ofensywie?

    Bardzo często zadajemy pytania odnośnie pewnych graczy grających "drugie" czy nawet czasem "trzecie" skrzypce, czy sprawdziliby się oni jako dzierżyciele sterów.

    Za dość popularny żart w tej materii można uznać dostrzeganie w K.Thompsonie twarzy innej organizacji.

    Mnie przeciwnie interesuję kto, z obecnych wiodących prym w punktowaniu w swoich drużynach graczy, lepiej sprawdziłby się jako ktoś wspomagający.
    Biorę po uwagę graczy którzy punktują/punktowali najwięcej w swoich drużynach, a ich drużyny nie odnosiły sukcesów - być może z przyczyny złej kanalizacji tej ofensywy.
    Nie mam na myśli dominacji w posiadaniu piłki, trzeba to odróżnić, od dominacji w punktowaniu, które bywa równie szkodliwa.

    Devin Booker

    Jak dla mnie jeśli Suns myślą o jakimkolwiek umiarkowanym sukcesie, ładunek ofensywny musi być w tej drużynie równomiernie rozłożony. Kelly Oubre Jr i D.Ayton powinni mieć mini-midi breakoout. Rubio też zapewne wniesie trochę polotu i finezji w tej smutnym jak pizda drużynie. Jest jeszcze nowy hedkołcz Monty Williams.
    Paul George
    Go ty tylko wymienię jako gracza, który miał po prostu za dużo obowiązków w ofensywie co do swoich nie tyle, ale też - możliwości, a przede wszystkim swoich sił - te zostawiał w defensywie.

    Damian Lillard
    Będę się upierał, że tak jak genialnym zawodnikiem jest Lillard, sukces PTB w ostatnich latach, szczególnie w sezonach regularnych był jego ogromną zasługą, to żaden system ofensywny który jest zdominowany przez mniejszych niż te 196-198 cm będzie systemem który nie zdobędzie mistrzostwa NBA.
    Curry potrafił "usiąść na tylnym siedzeniu" w PO w których zdobywali tytuł i efekt było widać. Nawet ten tytuł przed przyjściem KD, egalitarne zdobywanie punktów.

    W ostatnich 10-20 latach nie było ani jednej drużyny, która mając takiego "knypa" jako 1 w ofensywie, zdobywała by miśka NBA, chociaż sporo wysokich seedów w sezonach regularnych wyszło. Nie Curry nie dominował, a pierwszy tytuł Wade'a to chichot zmian w sędziowaniu.

    Pytanie czy Lillard jest jakkolwiek lepszy od czołówki zawodników w off ballu?

    Szkoda tego roku bo Nurkic, a także do pewnego stopnia Kanter, pozwalali rozłożyć ten ładunek ofensywny równiej.
    Co do Dame'a nic do niego nie mam. Potrafił w Serii z Denver dać kolegom pograć i...z sukcesem!

    Bradley Beal
    Raczej jego sytuacja wynikła z potrzeby! Zbyt krótko.

    Kemba Walker
    Czy można powiedzieć, że jego jest rolą podobną do roli Lillarda, tyle że ci aktorzy drugoplanowi w Hornets są gorsi niż ci z Portland. Chyba trochę nieuczciwie oddane. Co do Kemby, mam nadzieję, że w Bostonie nie będzie dźwigał wagonów z węglem i Haywardem.
    Kolejny niski gracz który przez zdominowanie ofensywy ogranicza szansę na sukces w PO.

    Kyrie Irving
    Czy ten sezon nie był wystarczającym dowodem? W niego akurat i tak najwięcej wierzę z wymienionych.

    Blake Griffin
    Pewnie jak widzicie tych graczy którzy optycznie ciągną swoje drużyny nie możecie uwierzyć czemu tu się znajdują.
    Pistons ma naprawdę słabych zawodników. Griffin jest zmuszony do grania w taki dominujący sposób. Jest nieskuteczny,ale przy tym analitycznie niezwykle poprawny.
    Może jakiś Rose czy inny potworek izolacji mu zabierze piłkę. Tylko czy Griffin na tym skorzysta? Nikt go do top 30 nie brał pod uwagę gdyby nie jego usg rate.

    Mitchell, Westbrook, LaVine
    Czy oni potrafią inaczej grać?

    Embiid, KAT
    Z Goła różni zawodnicy. Jedno pytanie; Czy drużyna z takim dominującym w ofensywie (jeszcze raz podkreślę co przez to rozumiem - zdobywanie pkt) jest w stanie osiągać większe sukcesy w PO?

    Do czego piję
    Są zawodnicy którzy radzą sobie z podwajaniem, potrajaniem lepiej od innych i są tacy, którym double team jest młotem na ich grę w ważnych momentach, w końcówce. Ta dominacja w punktowaniu pozwala przeciwnikom antycypować kto zdecyduje się na ten ostatni rzut - z reguły.
    #nba
    pokaż całość

    źródło: twitter.com

    Drużyny których graczy skorzystałby najwięcej zmniejszeniu odpowiedzialności w ofensywie?

    • 10 głosów (29.41%)
      Devin Booker
    • 2 głosy (5.88%)
      Kyrie Irving
    • 6 głosów (17.65%)
      Kemba Walker
    • 1 głos (2.94%)
      Bradley Beal
    • 4 głosy (11.76%)
      Blake Griffin
    • 7 głosów (20.59%)
      Damian Lillard
    • 4 głosy (11.76%)
      Paul George
  •  

    Australia 3 miejsce, Argentyna mistrzem i dzień będzie udany
    #koszykowka

  •  

    Ben Wallace to jedyny zawodnik w historii NBA który może się pochwalić większą ilością bloków niż fauli oraz większą ilością przechwytów niż strat, na przestrzeni całej kariery.

    Via: Basketball Forever

    #nba #koszykowka

    źródło: scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net

  •  

    Powiedzcie co ma taki Pat Connaughton (bucks) a czego nie ma Ponitka? Zajebiście skacze, może trochę lepiej rzuca i zbiera. Całkiem podobni zawodnicy...wyglądem nawet.

    pokaż spoiler Hmmm, czy aż taka przepaść ?


    #koszykowka #nba

  •  

    #koszykowka

    Sobczyński to jednak gnój jest, w końcówce meczu przyczepił się do naszej ligi, że słaba, że tabuny słabych obcokrajowców.

    Ale jak o Czechach to za ich sukcesem stoi liga, gdzie trener i połowa składu siedzi w Nymburku. To co że liga jest słabsza niż nasza, to co że obcokrajowcy są słabsi, to co że Numburk w sezonie nie zaznaje porażki, ma wyniki po +50-60. To co że od 16 lat nikt inny nie wygrał tam mistrzostwa. Ważne że reprezentacja coś z tego ma.

    Pan kurwa wszystkowiedzący Sobczyński zapomniał że jak nie było Sato to się dzięki temu świetnemu systemowi ligowemu pepiki spuściły do dywizji B i grali z ogórami w kwalifikacjach do kwalifikacji, przez co w ogóle ominęli eliminacje do jednego Eurobasketu. 6 lat temu wymazali się z mapy koszykówki jednym słowem. A liga jest tak świetna że Nymburk pewnie nie zdobyłby MP, może nawet medalu, a wszystkie kolejne zespoły walczyłyby o utrzymanie.

    Super turnieju im nie odbieram, ale nie robią reprezentacji i sukcesów systemowo. Fajne pokolenie i się udało, jak nam w sumie.

    Ale Sobczyński to jest zwykły chuj, żeby srać na własną ligę na antenie przed tysiącami ludzi którzy jej nie oglądają, tylko dlatego że jest transmitowana w Polsacie i w sytuacji gdzie 7/12 kadrowiczów grało na MŚ, a przy tym wychwalać czeską, która jest totalną patologią w sensie rozgrywek.
    pokaż całość

  •  

    Prawdziwy MVP tych mistrzostw. Selekcjoner reprezentacji Republiki Czeskiej - Ronen Ginzburg. Przypomina mi wyglądem Davida Blatta, też izraelicka szkoła trenerska.

    #koszykowka Czyżby to był kandydat na trenera do #nba?

    źródło: cc9b0f00-ginzburg-625x375.jpg

    Czy Ginzburg ma szansę na zostanie trenerem w NBA?

    • 10 głosów (14.71%)
      Tak,
    • 29 głosów (42.65%)
      Może padnie oferta bycia asystentem
    • 29 głosów (42.65%)
      Nie.
  •  

    Mnie to kulig zaimponował.

    Slaughter, Ponitka grali na tyle na ile mogliśmy oczekiwać, taka moja opinia przynajmniej.
    #koszykowka

    źródło: 00097RLKMM9FBAL2-C122-F4.jpg

    Który z polskich graczy przerósł wasze oczekiwania na MŚ?

    • 9 głosów (7.63%)
      A.J. Slaughter
    • 3 głosy (2.54%)
      Waczyński
    • 13 głosów (11.02%)
      Hrycaniuk
    • 35 głosów (29.66%)
      Kulig
    • 23 głosy (19.49%)
      Ponitka
    • 6 głosów (5.08%)
      Koszarek
    • 18 głosów (15.25%)
      Sokołowski
    • 8 głosów (6.78%)
      Cel
    • 3 głosy (2.54%)
      Balcerowski
  •  

    Mówcie co chcecie, ale najsolidniej dla nas na tym turnieju gra kulig.

  •  

    Panowie odpalcie trojeczki czy my przegramy 10 czy 20 punktami to bez znaczenia.
    #koszykowka

  •  

    President Florentino Perez says an NBA spot should be on the table for Real Madrid as they have dominated the sport in Europe.

    Real Madryt w wschodniej konferencji? Trochę kasa się nie zgadzałaby.

    We have explored the option of a European League and I have the dream of seeing Madrid in the NBA.

    "I have asked us to be included in the Eastern Conference, but they say that's far away."

    Perez suggested an alternative option could be to include Real Madrid in a new European Conference that would be part of the NBA.

    Pomysł jednego spota dla bogatego realu i tak lepszy niż cała niedochodowa dywizja w Europie dla 4-5 klubów.

    Madryt, (jakieś bogate Niemiecie miasto zyjace koszykówką, Mediolan/Rzym, Londyn? Moskwa, Stambuł z przyczyn politycznych by odpadały.

    Wilno/Kowno/Belgrad zbyt biedne.

    Tak zdaję sobie sprawę z nierealności NBA w Europie.
    cały tekst tu

    #nba #koszykowka #sport
    pokaż całość

    źródło: Florentino_Perez1_630_354_80_s_c1.jpg

    •  

      @TetraHydroCanabinol: Myślę, że przy ekspansji NBA będą decydować kwestie czysto finansowe, a nie koszykarskie. Co z tego jeśli miasto ma bardzo mocną drużynę, piękna historię ale za to nie ma wystarczająco dużego rynku, obiektu na NBA. Po za tym fajnie wytłuszczyłeś graczy w walce o potencjalnego spota.

      Fajny pomysł z tym picharem interkontynetalnym tylko Silverman szekli by się na tym nie doliczył.

      A słyszałeś o ideei "stern cup"?
      pokaż całość

    •  

      @kojiii: prędzej spodziewałbym się kolejnych drużyn w USA. Są jeszcze nie nasycone rynki. SAN DIEGO, SEATTLE, SAN JOSE.

      Jezeli europę mozna by wypełnić zawodnikami z europy/afryki właśnie. To z Azją byłby ogromny problem.

      Jak wytlumaczysz Amerykaninowi: jedz do shanghaju, bo druzyna stamtąd wybrała Cie w draftcie i tam masz grać. Wyzwania logistyczne są ogromne. Gracz to jedno, a jego rodzin?

    • więcej komentarzy (17)

  •  

    Shaun Livingston ogłosił zakończenie kariery.

    #nba

    źródło: youtu.be

  •  

    Tak się kończy właśnie bronienie talentu Donovana Miczela

    #nba

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: 1568370543429.wykop.droid.png

  •  

    35 lat temu wybrano nowego Króla
    #nba
    #koszykowka
    #ciekawostki

    źródło: 70644456_3335077286502722_4562963402615422976_o.png

  •  

    To był piekny mecz. Myślę że wygrała drużyna z charakterem.
    #koszykowka

  •  

    Gasol 4 osobiste pod ogromną presją. Twarz organizacji przez wiele lat, pierścień zaslugivdla repry. Hall of Fame, prawda?
    #koszykowka

  •  

    Kierwa mać!!!
    #koszykowka

    źródło: 6721fced-b177-4704-a8d9-b618d221932f.jpg

  •  

    Ze świeżo zdobytym trofeum organizacja Toronto Raptors weszła w tę przerwę letnią z dozą sporej niepewności.

    Raptors nie mieli wystarczająco dużo cap space by móc zatrzymać i Leonarda i Greena nie wykonując żadnych zabiegów zwalniających miejsce w capie.

    Kawhi bardzo późno znalazł zatrudnienie, dlatego też Raptors musieli uzupełnić skład tym co zostało na rynku. O możliwym nabyciu George'a przez Raps wspomnę dla zasady - jakakolwiek paczka miała według doniesień zawierać Pascala Siakama, i OG Anunoby'ego a dla starzejących się raptors było to niedopuszczalne.

    Z trejdu po Kałaja został im tylko 2 rundowy pick. Konkretnie 59. Zawodnicy wybierani tak późno w draftcie najczęściej nie wąchają parkietu, a jeśli już to w garbage time.

    Z 59 pickiem wyrano więc pana D.Hernandeza (C) Energy Big do rotacji.
    Podpisali również Hulka, który miałby zastapić C.Bouchera z którego Raps zapewną będą chcieli skorzystać bo to MVP G-League.

    Terence Davies kolejny podpisany zawodnik który nie został wybrany w draftcie
    Taki mały rzucający obrońca, z niezłym skillem, dobry obrońca który przywodzi mi na myśl Etwuana Moore'a z Pels. Ma największe szanse na rotację, Raps mają wielu niepewnych shooterów.
    -----------------------------------------------------
    Masai spojrzał na swoich starzejących się raptors i 2 dnia zaczął rzeźbić nowe jaszczurki
    --------------------------------------------------
    Stanley Johnson, 23, F 2 lata/$7,5m opcja zawodnika w drugim roku.
    Oh boy. Jak to rozumieć? Po po pierwsze Johnson jest zawodnikiem który zbytnio się nie rozwinął przeez swoje pierwsze 4 sezony w lidze. Co może jednak napawać optymizmem to jego ponadprzeciętna defensywa. Chęć rzucania 3, nawet jeśli w tym elemencie jest tragicznie słaby, napawa optymizmem? (Ben Simmons triggered) - a Stan nigdy nie grał w zespołach które rzucają na wysokim procencie za 3 więc , może u Raps to się zmieni. Zobaczcie ile wart jest M.Smart teraz, a ile wart był kiedy nie rzucał za 3. Plus Johnson to niezły playmaker.
    -----------------------------------------------------
    R.H.Jefferson, 24, F 1/$2,5m
    Znów niskie ryzko bo nieduży kontrakt i do tego tylko na rok.

    Mały jak na 4, ale za to z niego przedni defensor, jako back-up dla Siakama powinien być ok, jego braki rzutowe będą uzupełniać Ibaka czy Gasol na piątce.
    ----------------------------------------------------------
    Matt Thomas,25,G 3 lata/$4.2m
    W Eurolidze rzucał trójki na skuteczności 48,5% i eFG 99% na catch-and-shoot dżamperach, gdy nikt go nie krył.
    Chłopa rzuca i nic po za tym xD
    -----------------------------------------------------
    TRZYKROTNY MISTRZ W NBA Patrick McCaw (trzy pierwsze sezony w lidze), 23, 2yrs/$8m
    Tego ruchu nie rozumiem bo to nie takie małe pieniądze, a jak jest wartość McCaw nikt nie wie - po za tym że jak go masz go w składzie to wygrywasz w NBA.
    Jeżeli ma się rozwinąć to u Raptors?? Wcześniej był u Warriors.
    -------------------------------------------------------
    IMO, Masai działał bardzo, bardzo konkretnie. Nie udało się zatrzymać Kałaja? Spoko. Nie będę panikował i nie będę podpisywał na szybko kolejnej gwiazdy (Patrzę na was Celtics)

    Podpisał ciągle młodych graczy z którymi stara zasłużona gwardia dostanie szansę wykazania się.
    -------------------------------------------------
    Albo zatoną, albo popłyną

    Ibaka, Gasol, Lowry, te nazwiska dostaną za następny rok łącznie 82mln$
    Są to wygasające kontrakty, należące do zawodników którzy nieubłaganie się starzeją i bez pomocy wschodzącej megagwiazdy nie będą w stanie rywalizować o tytuł NBA.

    Wie o tym Masai, dlatego jesień-zima będzie okresem gdzie Ujiri będzie szukał odpowiedzi na jed no pytanie

    Czy Pascal Siakam zostanie numerem jeden w Raptors?
    Nie oczekiwałbym tego, że Siakam nagle stanie się duchowym Liderem drużyny natomiast jego 17 punktów na mecz może i powinno przemienić się w 21-23 punktów, a to z racji nieobecność Leonarda.
    Teraz podaję niezweryfikowane informacje, ale Toronto było 13-4 w meczach gdzie nie było Leonarda, a Pascal zdobywał zdobycz punktową na poziomie circa 25 oczek.
    ---------------------------------------------------------------
    Czy nowe nabytki załatają dziurę w defensywie po odejściu Greena i Leonarda?
    O tym jaki w defensywie jest OBECNY Leonard pisałem, odnośnie D. Greena mogę powiedzieć, że nie znajdzie się w lidze wingmana który miałby, aż taki impact na defesywę zespołu swoją grę od piłki (off ball). Niedoceniany gracz i przykro, że wylądował w rakowej organizacji.
    Leonard krył takiego gagatka jak Giannis w plejoffach, nie mają tak silnego fizycznie skrzydłowego w rosterze Raptors jakim był dla Toronto Leonard.
    ----------------------------------------------
    ** Wygasające kontrakty Spicy P i FVV**
    Czy taka jest przyszłość Raps, jeśli tak? A myślę, że raptors wielkiego wyjścia nie mają warto dobrać do nich odpowiednio wiekowych zawodników.
    ---------------------------------------------------------
    Komu platko, komu kawkę?

    Kto odejdzie, kto zostanie? Kogo Masai przed trade deadline poślę na południe?
    Ibaka to zawodnik z którego można wycisnąć pick pierwszorundowy, może 2 jeśli Raps przyjęliby "śmierdzący" kontrakt
    Gasol może być targetem zespołów takich jak Celtics, może Warriors.
    Lowry? Chyba dogadają się, że zostanie na jeszcze dłużej...przyjmie przyjazny zespołowi kontrakt następnego lata i powoli będzie oddawał pałeczkę Vleetowi.
    ------------------
    Głębia składu
    POINT GUARD
    Kyle Lowry
    Jordan Loyd
    Cameron Payne
    SHOOTING GUARD
    Fred VanVleet
    Norman Powell
    Patrick McCaw
    Matt Thomas
    SMALL FORWARD
    OG Anunoby
    Stanley Johnson
    Malcolm Miller
    POWER FORWARD
    Pascal Siakam
    Rondae Hollis-Jefferson
    Chris Boucher
    Sagaba Konate
    CENTER
    Marc Gasol
    Serge Ibaka
    ---------------------
    Startująca piątka
    K.Lowry - Powell/FVV - OG Anunoby - Siakam - Gasol/Ibaka
    / - to łamanie to dlatego, że sądze że i Ibaka i Fred co najmniej po 28 min na mecz dostaną.
    Czy warto przesuwać Siakama na trójkę?
    ----------------------------------
    Trzy Czy
    Czy Pascal Siakam będzię dalej przerastaał oczekiwania Raptors?
    Czy Lowry przekaże klucze do ofensywy Raptors FVV?
    Czy ta grupa zostanie ze sobą na sezon 2020/2021?
    #nba
    pokaż całość

    źródło: imagesvc.timeincapp.com

    Czy Pascal Siakam będzię dalej przerastał oczekiwania Raptors?

    • 13 głosów (26.00%)
      Tak, będzie All-Star, przyszłą twarzą franczyzy.
    • 22 głosy (44.00%)
      Tak, może zostanie All-star - jednak z tym powoli.
    • 14 głosów (28.00%)
      Stanie w miejscu, nie rozwinie się zbytnio.
    • 1 głos (2.00%)
      Pascal zaliczy regres w tym roku.
    • 0 głosów (0.00%)
      Zniknie tak szybko jak się pojawił.
    •  

      @cult_of_luna: Uważam, że nie ma w Lidze takiego zarządu i drużyny z zawodnikami "gotowymi" do trejdu jak Raptors. Następny rok będzie najważniejszy w historii organizacji. Albo wyjdzie na jaw czy tytuł był "fluke", przypadkiem urodzonym przy udziale supergwiazdy Leonarda. Za przypadek rozumiałbym skręcenie tak zgranej ekipy, która pokonała Warriors (osłabionych czy nie szacun).

      Plan w mojej opinii jest prosty. Siakam się rozwija w gracza rangi All-star. Fred przyjmuje większą odpowiedzialność. Pompujemy na tyle ile możemy statystyki Gasola i Ibaki i oddajemy ich na jesieni jeśli, nie jesteśmy w stanie zrobić przewagi parkietu na PO. Jeśli się ta drużyna jakimś cudem bez Leonarda i Greena będzie nadal w czubie czołówki to wiadomo nie oddajemy każdego jak leci i walczymy o tytuł.

      Lowry chyba najcięższy do wymiany. 33 mln, jest raczej zawodnikiem bazującym na ograniu z ekipą, nie stać go na bycie 2 w ofensywie na tym etapie kariery, powinien zostać w końcu miałby szanse na All-time greatest Raptor. Dać mu ~3/60mln i wszyscy powinni być heppi.

      Uważam, że ta organizacja ma szansę na finał konferencji większe niż Celtics/ Pacers. Może 3 seed w West. Tylko na pewno nie z OG Anunoby jako niskim skrzydłowym.

      OG to taki x factor. Może dużo zamieszać i pomieszać. Nie wiem czego się od niego spodziewać.

      Najbardziej jeżeli chodzi o Raptors to mnie Masai interesuje? Czy to jest top GM tej ligi? Czy Leonard za Derozana nawet na renatalu to był no brainer.

      Najważniejsza w drodze do PO większości zespołów była defensywa!
      Zespoły ze poniżej przeciętną defensywą szybko odpadły z PO (Brk, Denver)

      Jaka będzie defensywa Raptors w przyszłym roku? CZy mają wystarczająco dużo pewnych strzelców?
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (3)

  •  

    Mnie to bawi, ale wiem że wielu się jarało Iso Joe...proszę bardzo.
    #nba

    źródło: twitter.com

  •  

    Nie znam się, ale się wypowiem.

    Wiele nowych osób na tagu #koszykowka czy #nba pyta o to czy Ponitka ma szansę na nba i czemu Balcerowski jest największym prospektem jeśli chodzi o ten "amerykański" kierunek. Niektórzy bardziej wtajemniczeni zapytują o Przemka Karnowskiego. O Ponitce pisał już @cult_of_luna, swoją drogą jeżeli ktoś chce poczytać merytoryczny content około mundialowy to Polecam. Adi Wojnarowski

    Nie za bardzo znam się na Polskiej koszykówce jednak coś tam jestem w stanie powiedzieć o charakterystyce zawodników z Europy trafiajacych do NBA.

    Jacy mają największe szanse? Uwaga padnie wiele truizmów.

    - Przejście na profesjonalizm jako 15-17 latek. Rodzimy rynek USA dostarcza głównie zawodników którzy rywalizują z swoimi rówieśnikami, nie dziwne więc że młody Europejczyk, który łoi już dorosłych chłopów sam takim nie będąc jest atrakcyjny w oczach wywiadowców z Ameryki.

    Oczywiście to przejście musi być udane.
    -Gra w nie tylko w silnych klubach, ale też mocnych ligach
    Siła ligi jest znacznie istotniejsza. Liga Hiszpańska, jest chyba numerem jeden jeśli chodzi o to "jewropejskie" zasilanie NBA. Później "Post-Radziecka, Turecka, Grecka,Francuska, Adriatycka, Niemiecka, Włoska, Litewska... czekaliscie na Polską? No to się nie doczekacie.

    - gdy myślimy Eurogracz, to mamy raczej w głowie białasa, prawda?

    Chyba warto zrobić to rozróżnienie. Jakiś Afrykanczyk z Europejskim paszportem, to często gracz zupełnie inaczej profilowany.

    Ktoś kto oglada ten MŚ 2019 w Chinach, zauważy, że jest na tym turnieju sporo rozgrywających którzy grają piękna koszykówkę, często są najlepszymi graczami swoich zespołów, a nie są w NBA/ bądź mieli krótkie tam kariery?

    Czym to jest spowodowane? Czym się różnią białe jedynki od tych amerykańskich (najczęściej czarnych) ?

    - czy są zbyt mali? zbyt wolni? mają zbyt mały zasięg ramion? Nie pasowaliby do realiów defensywnych?

    -Chyba wszystko po trochu. Pamiętajmy że na pozycji rozgrywającego w NBA grywają ludzie po 191 cm wzrostu. Nie trzeba nikomu mówić, że dzentelmenow o takich wymiarach jest nie mało. Większa konkurencja itd....

    Czego najczęściej brak/brak białym europejskim zawodnikom

    Brakuje:
    - relatywnie długich ramion
    - atletyzmu, choć tu warto wspomnieć, że niemalże każdemu blademu jak ściana graczowi przypina się taką łatkę, a często jest to po prostu na wyrost.
    - swaggu - tak, amerykańscy chłopcy którzy rywalizują już od "podstawówki" mają w sobie przebojowość, a Europejczycy często trafiając do NBA osiągają na laurach/ nie wysyłają się by nie zrazić do siebie innych graczy, trenerów, zarządu.
    - ncaa (liga uniwersytecka) stara się przesiąkać enbiejowskim swiatkiem, ligi europejskie nie do końca.
    - profesjonalizmu. (większość amerykańskich kolegów z branży mi to powtarza)

    Co ma Europa?
    - materiał ludzki spośród którego nie jest tak ciężko znaleźć graczy którzy będą:
    Wystarczająco wysocy
    Świetnie wyszkoleni technicznie
    Sprytni (high IQ, to też często łatka przyklejana białym, bo skoro "nie są atletyczni" to muszą czymś "nadrabiać"- też na wyrost.
    Okazuje się że stereotyp wyborowego strzelca też działa, tylko tam (w Europie rzadko zdarza się że na perymetrze blokuje twój rzut z 2,15 wingspanem.

    Przeaanalizujmy ostatnich euroligowców wydraftowany do NBA. (Białych)

    2019 pierwsza runda

    18 pick Pacers Goga Bitadze C (Buducnost liga Adriatycka, Eurocup)
    - śmiało można powiedzieć że to Modern day center ( ma wszystko co eurocenter powinien mieć plus rozwija swoją grę na perymetrze)

    19 pick Spurs Luka Samanic PF Olimpija Lublana
    - wysoki skrzydłowy który jest niesamowicie uniwersalny w ofensywie

    Chociaż jak mówimy o Polskich aspiracjach to powinniśmy spogadać na ostatnie picki 2 rundy : /

    Analizę dokończę kiedy indziej jednak nie trudno się domyślić, że większość graczy z Euroligi
    - Niemalże na każdej pozycji muszą być ponadprzecietnymi strzelcami nawet w realiach NBA.
    - muszą nadrabiać wzrostem swoje krótkie ramiona tak by standing reach się zgadzał
    - jako że większość ma ociężałe nogi ( brak lateral quickness) swoją defensywę muszą opierać na lepszej antycypacji.

    Co do naszego Olka Balcerowskiego tak to jest nasz najlepszy prospekt, nie wyrzeźbimy talentu w plk, trzeba liczyć że ktośwypatrzy u nas wysokieeeeego chłopca z polskim obywatelstwem i weźmie go na czeladnika do siebie.

    Następny Polak w #nba to będzie PF/C, ale kto i kiedy?

    A może jakaś drużyny złapię taką zajawkę na Polaków jak Rockets na Chińczyków. pdk

    Hornets w latach 90 było popularną marką w Polsce.
    #koszykowka
    pokaż całość

    źródło: comment_QqBWO0YKHOqNvt5a0KJleacfJV1d7O5Y,w400.jpg

    •  

      @arbuxs: Wszyscy są wynikiem produkcji amerykańskiej. Kariery w NCAA. Btw kidd ma tatę czarnego i sam identyfikuję się z czarnymi. A post dotyczy bialych europejczyków.

      Stockton kończył karierę przed 2005 jesli sie nie mylę , Nash i Kidd z dobre 5 lat już nie grają. : )

      Pozdrawiam. Fajnie, że wspominasz takich graczy. Co do Rubio. Ostatnie sezony nie należały do zbyt udanych, a karierę rozpozynał w słabej organizacji Timberwolves. Gra całkiem fajnie na turnieju, ale "fibowskie" granie po prostu mu służy. Sezon z Suns powinien być przełomowy w jego karierze. pokaż całość

    •  

      @ponuraszafa: Tak, masz rację. łatwiej przebić sie będąc wyróżniającym się graczem po high school i nawet jednorocznej przygodzie z NCAA niż będąc gwiazdą Euroligi.... no chyba że jesteś MVP w Europie w najlepszej lidze. : )

      Zgadzam się mental to jest to. Kocie ruchy versus brak luzu pdk. To że Bogdanovic nie wygrywa jednoznacznie w Sacramento rywalizacji z Hieldem najlepiej świadczy o poziomie Eurograjków.

      Co do NCAA, to ona jest swietna dla chłopaków z Afryki ktorzy zkoszykowką mają dopiero swoje drugie trzecie kroki. Zobacz ilu naszych grało tam w NCAA i nawet nie byli potem godnymi prospektami w draftcie...
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (7)

  •  

    Ja to tu tylko zostawię... #koszykowka

    źródło: f228f0eb-7cb1-41c2-ac3d-eef9dd37ec1c.jpeg

  •  

    ( ͡° ʖ̯ ͡°)
    #koszykowka

    źródło: screenshot-www.wykop.pl-2019.09.12-16_42_05.png

  •  

    Hrycaniuk to sie nadaje do tartaku, czlowiek drewno, 0 atletyzmu...6 sezonów oglądałem jego mecze w ZG i dzieki Bogu, ze juz wiecej nie bd go ogladal. Jakim on cudem jest w tej kadrze to jest jakies nieporozumienie...
    #koszykowka

    +: Oczko
  •  

    Proszę o remis dobprzerwy i niech się dzieje wola nieba.

    Cieszyn jest nasz!
    #koszykowka

  •  

    Niepopularna opinia - co raz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że myśmy nie wykonali żadnego progresu od 2014-2015.

    Czesi jak nas lali tak nas leją, Rosję ogrywamy jak ma problemy a do czołówki (top10) w Europie jest tak samo bardzo daleko.

    Wenezuele, Chiny i WKS też byśmy wtedy pogonili. Cieszmy sie z turnieju, wyniku, meczu z Serbią lub USA (wierzę że ten mecz można jeszcze odwrócić), ale miejmy na uwadze że to wszystko fatamorgana.
    #koszykowka
    pokaż całość

  •  

    Wszystkich ekspertów ktorzy mówili ze to będzie rowny mecz powinno się...
    #koszykowka

  •  

    Czechy 10 punktami przewagi na luzie.( ͡° ͜ʖ ͡°)
    #koszykowka

  •  

    Wiecie co jest smutne? Popvich wróci do USA i media nic na niego nie powiedzą, liberalne media kochają udzielającego się politycznie Popa i nikt nie ruszy jego kultu.

    Obwiniać będzie się szyny które nie są równe, "trzeci garnitur", gwiazdy, które niepojechały, małe zgranie tej 12 co jednak pojechała, szyny były złe, no podwozie też było złe.

    #koszykowka #nba

    GIF

    źródło: i.imgur.com (1.73MB)

    Czy Popovich zasługuje na krytykę?

    • 58 głosów (67.44%)
      Tak
    • 28 głosów (32.56%)
      Nie

Osiągnięcia (1)